פורום גסטרואנטרולוגיה ילדים, מחלות כבד ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • יציאות כל שבוע- עשרה ימים
    אילנה
    09/11/2011

    ד"ר ירון שלום,
    ביתי נולדה בשבוע 36+2 והיום היא בת שלושה וחצי חודשים, יש לה יציאות פעם בשבוע- עשרה ימים וגם כאשר היא מוציאה, נראה כי זה כרוך במאמץ רב והיא נראית חסרת מנוחה וכואבת זמן רב.
    לאחר לידתה ככל הנראה עשתה יציאה תקינה ב-24 שעות הראשונות, היות ולא מסרו לנו על בעיות כלשהן.
    בגיל שבוע אושפזה למשך שבועיים בבית החולים קפלן לאחר שלא אכלה יום שלם, לא הוציאה ואף הקיאה פעמיים. באשפוז טענו כי מדובר בתסמונת הירשפרונג. במהלך האשפוז לפתע החלה לאכול כראוי ואף להוציא באופן סדיר, כמעט יומיומי. חשוב לציין כי אכלה חלב אם בלבד. לאחר 3 ניסיונות כושלים לקחת ביופסיות החלטנו לפנות למומחה אחר, שטען כי הילדה לא סובלת משום מחלה והיה מדובר בתסמיני פגות. היא עברה כמובן צילומים ריקים כמו גם חוקן בריום, את הבריום לקח לה 3 ימים להוציא.
    כששבנו מבית החולים הכל התנהל כרגיל והיא הוציאה כמעט כל יום. לפני כחודש וחצי הוספתי לה מטרנה לתפריט, בקבוק אחד לפני השינ ה.מאז, החלה להוציא רק פעם בשבוע- עשרה ימים וכאמור בקושי רב. עם זאת, היציאות רכות.בהתייעצות עם רופאת המשפחה, החלפתי את המטרנה ב"נוטרימיגן", אך לא ניכר שינוי למרות שעברו כבר שבועיים וחצי מאז שהחלפתי.
    אשמח לחוו"ד, סיוע, הפניה לגורם שיכול לסייע או כל דבר כזה..

    תודה רבה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יציאות כל שבוע- עשרה ימים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות כל שבוע- עשרה ימים - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    12/11/2011

    עדיין קרוב לוודאי שהעצירות היא פיזיולוגית
    תנסי להוסיף סיבים לדיאטה בצורה של גרבר שזיפים ותמתיני שבועיים נוספים אם לא יכול שיפור ואי שקט יתמיד לפנות שוב לגסטרו ילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרבר שזיפים עובד כמו קסם

    מיקה
    13/11/2011

    ממליצה בחום לנסות. רק בריאות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בתדירות פליטות
    קרן
    09/11/2011

    שלום,
    בתי בת החצי שנה נולדה פגה ואובחנה בגיל חודשיים כסובלת מריפלוקס. בהמלצת רופא עברנו לאינפמיל ואכן, המצב השתפר פלאים. לפני כשבוע שמנו לב שהיא חזרה לפלוט כמעט בכל ארוחה! אציין שלא שינינו דבר בהרכב הארוחות (גם טרם ניסינו "טעימות" עימה, אני מאמינה שנתחיל בקרוב)- היא אוכלת כ-6 פעמים ביום כמות ממוצעת של 100- 120 סיסי.
    היא במצב רוח טוב, משחקת ומחייכת אך כשמגיעים לתת לה אוכל היא משחקת עם פטמת הבקבוק בפה (כאילו היא לא רעבה בכלל) ובוכה. לפני כשבועיים 100 סיסי היו מספיקים לה ל3 שעות ובשבוע האחרון מספיקה לה הכמות לכמעט 6 שעות וגם אז אינה אוכלת ברצון. אין לי מושג מה גרם לשינוי הזה!!! נבדקה אצל רופא מטפל והיא נראית לו בסדר.
    אשמח לדעתך על הגורם האפשרי לשינוי והאם עלינו להמשיך עם האינפמיל?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי בתדירות פליטות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בתדירות פליטות - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    12/11/2011

    קשה להגדיר חד משמעית מה הבעיה אבל אם רופא הילדים לא מצא כל דבר יש לחשוד בהחמרה של הרפלוקס מלווה בדלקת של הושט הגורם לאי שקט וסירוב לאכול, או הופעה של בעיות אכילה של הגיל הרך האופיניות לגיל זה .
    ממליץ לך להקדים ולפנות לגסטרו ילדים להערכה נוספת של הבעיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך..

    קרן
    12/11/2011

    שלום שוב,
    מודה לך תחילה על היענותך.
    מאז אותו יום שכתבתי, בתי חזרה לאכול את הכמות שאכלה לפני (כנראה היו אלו יומיים של קצת חוסר תאבון..נקווה שלא יחזרו), אך מה שלא השנה הוא עניין הפליטות. האם אתה עדיין סבור שעליי לפנות לגסטרו ילדים ושייתכן ובאמת זו החמרה ברפלוקס?
    בתודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בהנקה או רפלוקס?
    שיר
    09/11/2011

    תינוקת בת חודש.
    שבוע ראשון אכלה מטרנה כי התקשיתי בהנקה.
    לאחר מכן הייתה אצלי יועצת הנקה -שאבתי חלב יומיים ואז התחלתי להניק.
    יונקת מלא למעט בקבוק מטרנה בלילה.
    סובלת מגזים(נהיית אדומה,מתפתלת) מטופלת עם גרפווטר שעוזר חלקי.
    לפני שבוע החלה לעשות בעיות בהנקה. תוך כדי אכילה מהשד מתחילה לבכות,אח"כ לצרוח, מנסה להתחבר שוב, אוכלת טיפה ושוב פעם צורחת. אח"כ נהיית היסטרית וצריך להרגיע אותה. בפעם הראשונה שזה קרה - גם עם בקבוק שנתנו לה מיד אחרי זה עשתה בעיות.
    אבל בימים האחרונים אחרי שהיא עושה לי את זה(שללוש פעמים ביום זה קורה) היא לוקחת בקבוק בלי בעיה.
    יכול להיות שיש רפלוקס רק כשמניקה ועם בקבוק לא? יכול להיות שיש בעיות בהנקה?
    שמתי לב לזה לפני שבוע, אבל יכול להיות שזה התחיל לפני - היא הייתה צורחת לי והייתי בטוחה שזה מגזים....אולי גם עכשיו זה גזים....??? אין לי מושג מה לעשות.
    חשבתי שאין לי חלב - אבל מיד אחרי הנקה אני סוחטת ועוד יוצא...וגם יועצת הנקה אמרה שזה מאוד נדיר.....
    מה יכולה להיות הבעיה?
    זה ממש מתסכל וגורם לי לחשוב להפסיק להניק...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות בהנקה או רפלוקס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בהנקה או רפלוקס? - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    12/11/2011

    אל תפסיקי להניק. יש להגיע לרופא ילדים לבדיקה וייעוץ , קרוב לוודאי שאין כל בעיה משמעותית אלא תופעות הסתגלות ואכילה קלות של תינוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שיר
    14/11/2011

    רופאת ילדים הפנה אותי לגסטרו ילדים.
    איך בעצם בודקים אם יש רפלוקס? וחברה העלתה אפשרות של זרם חזק שיוצא מהפטמה ומבהיל אותה - ייתכן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעולים והקאות
    שרון
    09/11/2011

    בננו ציין השבוע את גיל שנה וחצי.
    נכנס לגן לראשונה בספטמבר, וכצפוי, 4 ימים אחרי ההתחלה נכנס למעגל המחלות.
    זה התחיל בוירוס הקאות, נמשך בוירוס חום, דלקת גרון והכל במקביל לשיניים טוחנות
    עד כה הכל הגיוני ומובן.

    הבעיה שלכל זה נלווה, מאז אמצע ספטמבר,שיעול, שיעול כזה שמביא אותו להקיא, ברוב הזמן זה בלילה, בד"כ כשעה אחרי ההרדמות.
    ומיד אחרי ההקאה הילד חוזר לישון כאילו כלום לא קרה.

    ינק עד גיל שנה (בין גיל 9 ח' לשנה ינק בעיקר בשכיבה בלילה)
    נוחר מגיל חודש
    מרייר רוב היום
    עלה מספטמבר רק 100 גרם, אך גבה ב-2 ס"מ
    יורד באחוזונים ובליווי דיאטנית מקבל תוספת מזון – נוטרן ג'וניר NUTREN JUNIOR VANI.(F) LIQ
    לא נרשמו ארועי דום/הפסקות נשימה נראים לעין/אוזן במהלך השנה וחצי
    אוכל מטרנה חלבית מגיל 9 ח'
    מספטמבר מנוזל ללא הפסקה, משתעל שיעול טורדני, מקיא בעיקר בלילות מתוך שיעול
    ישן בממוצע בין 9-12 שעות בלילה ועדיין קם עייף ומותש אחרי כ-3 שעות
    תצלום ריאות נקי ותקין
    אין חיות מחמד בבית, אך נפגש עם כלבים, חתולים וחיות משק עקב החיים במושב
    נשימה נבדקה ע"י 2 רופאי ילדים ו-2 רופאי ריאות – יש מעבר אויר טוב
    טופל מספטמבר באינהלציות ונטולין, מי מלח ו-BUDESONIDE – ללא שיפור
    טופל באריוס לייבוש ליחה
    טופל במוקוליט
    טופל באנטיביוטיקות – אזניל 7 ימים, מוקסיפן 5 ימים
    בצילום רנטגן של רקמות רכות בצוואר, כולל קנה נשימה לא נמצא שקד שלישי או שקדים מוגדלים
    בבדיקת FeNO , לאבחון אסתמה, התקבלו תוצאות נמוכות מהנורמה.
    בדיקת נוגדנים לשעלת – מחכים לתוצאות
    תבחין זיעה נקבע ל- 20/11
    מנסים להשיג אישור/הפנייה ותור למעבדת שינה.

    בקיצור אין שום דרך להבין מה קורה לילד ואיך אנחנו ממשיכים מפה הלאה והכי חשוב איך בינתיים עם כל הבדיקות, הבירורים וההמתנות אליהם ולתורים לרופאים מקלים על הילד ועוזרים לו להתחזק ולתפקד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיעולים והקאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעולים והקאות - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    12/11/2011

    חסרה אינפורמציה כיצד הילד התפתח וגדל לפני הגן וכמה החמיר מצבו לאחר כניסה לגן .
    ברור שאתם מודאגים ממצבו של הילד, מבצעים בדיקות רבות ומצפים לתשובות .
    איני יודע בוודאות ממה סובל הפעוט אבל קרוב לוודאי קשור לריבוי מחלות עם כניסה לגן, יתכן אלרגיה של דרכי הנשימה ואולי גם "אסטמת ילדים", הקאות משניות לשעול או ראשוניות וקשורות לרפלוקס ושט קיבה.
    היתי ממליץ בשלב הראשון להרחיק ארוחת אחרונה משינה (לפחות שעה) , לשקול הוצאת הילד מהגן לתקופה ולבדוק אם כל התסמינים חולפים , ובעקר לדאוג פחות , לא נראית בכל מקרה מחלה משמעותית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה במעבר מחלב אם לתמ"ל
    נעה
    09/11/2011

    שלום רב, ביתי בת 7 שבועות ניזונה עד כה מחלב אם בלבד (הנקה ישירה וחלב שאוב מבקבוק) ואכלה בצורה סדירה וטובה 6 ארוחות של 120-130 ביום עם עליה יפה וטובה במשקל. כעת אין לי אפשרות להניק יותר ולכן החל מסוף השבוע אוכלת בעיקר תמ"ל (ומה שנשאר מהחלב השאוב שעומד להיגמר)בתחילה מטרנה אותה סירבה לאכול וכעת מנסה גם סימילאק. בשני המקרים היא לא אוכלת יותר מ-50-60 סמק לארוחה וכמעט כל פעם פולטת ואפילו מקיאה כמויות גדולות ולעיתים את כל מה שאכלה. גם העליה במשקל נבלמה וכעת מקיאה גם את החלב השאוב שאכלה עד כה. אנחנו אובדי עיצות.. מה עושים במקרים כאלו?! עד מתי לחכות לפני פניה לרופא ותוך כמה זמן היא אמורה להתרגל? אשמח לדעת מה ניתן לעשות ואיך ניתן להקל על המצב ולעזור לה לאכול..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה במעבר מחלב אם לתמ"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסי לתת מטרנה אקסטרה קר

    מיקה
    09/11/2011

    ואם את נתקלת בסירוב, תכיני דייסת "גם וגם", אני הצלחתי ככה להעביר מהנקה לתמ"ל וזה עבד טוב. שווה לנסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה במעבר מחלב אם לתמ"ל - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    12/11/2011

    במעבר מחלב אם למטרנה או סימילק הקאות חוזרות וירידה במשקל יכולות להיות ביטוי לאלרגיה לחלב או בעיות אכילה של הילד במעבר מיניקה וחלב מוכר לצורת אכילה אחרת. ממליץ לפנות לרופא הילדים לייעוץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול אצל ילד בן שנתיים
    הודיה
    08/11/2011

    שלום רב.
    בני בן שנתיים משלשל כבר 5 ימים ללא הפסקה. שלשול צהוב ונוזלי מאוד.
    הוא לא מוכן לאכול כלום חוץ מתמ"ל ולשתות מים. אין לו סימני התייבשות, אך השלשול לא מפסיק. אין חום ואין הקאות. היינו פעמיים אצל הרופא אך הוא אומר שזה וירוס ורק נתן לו פרוביוטיקה.
    מה אני יכולה לעשות כדי לעצור את השלשול.?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלשול אצל ילד בן שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול אצל ילד בן שנתיים - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    12/11/2011

    אני מקווה שילדך כבר הפסיק לשלשל ואם לא ההמלצה של הרופא לפרוביוטיקה , תזונה ושתיה היא הנכונה, ויש צורך בסבלנות, המחלות רובן חולפות תוך 7-14 יום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות על רקע לא מוסבר, אמא מודאגת!
    ר.
    08/11/2011

    הבן שלי בן 6 משקל וגובה באחוזון 5, עלה השנה לכיתה א' ולא תמיד רוצה ללכת לבי"ס, אין בעיות בלימודים, אולם יש קצת קושי חברתי. מתחילת השנה הקיא 3 פעמים בכיתה ופעמיים בבית בהפרשים של שבועות (בכל יום הקיא פעם אחת וא"כ היה בסדר) צואה תקינה ללא כאב בטן וחום, יש לציין שהוא עדיין בהסתגלות לבי"ס. בבדיקת רופאת ילדים זו לא מחלה על רקע וירוס / חיידק, טענה של הרופאה שזה סימפטום פסיכולוגי בשל ההסתגלות לכיתה א' ואין צורך ללכת לבירור אצל רופא גסטרו.
    קצת רקע: עד גיל חצי שנה בערך פלט הרבה ומידי פעם גם היה מקיא, ככל הנראה זה היה ריפלוקס.
    הילד בריא בד"כ, אך לעיתים רחוקות יש לו נטייה להקיא, לא על רקע מחלה ווירלית, מאחר והוא מקיא פעם ביום, ללא כאב בטן וחום. לדוגמה: כשיש לו חום גבוה ממחלה הוא לפחות פעמיים מקיא, כנ"ל לגבי לחץ (גן חדש, כיתה חדשה וכו'...) או אם הוא אוכל יותר מידי לעיתים יתלונן על בחילה ולעיתים נדירות יותר יקיא. בחודשיים האחרונים הוא מתלונן על בחילות כשהוא הולך לשירותים והוא לא מוכן ללכת לבד לשירותים, אני מרגיעה אותו וברוב הפעמים זה מסתיים בבחילות, אולם פעמיים גם הקיא.

    בגיל שנה וחצי בערך מאחר שהוא באחוזון נמוך (לא על רקע גנטי) וגם היו לו יציאות מרובות ביום, ערכנו לו בדיקות דם מקיפות כולל צליאק, שיצא שלילי וגם מעבדה לצואה לשלול מס' חיידקים ופרזיטים בצואה, הכל יצא תקין, מלבד ברזל שהיה קצת נמוך אבל בנורמה, לקח כחודש תוספת ברזל.
    השאלה שלי האם כדאי לפנות לרופא גסטרו, או כמו שהרופאת ילדים אומרת יותר פסיכולוגי, או שילוב של שניהם יחד: פחד מבי"ס ונטייה מסויימת להקיא. חשוב לציין שאחרי כל פעם שהוא מקיא ואני מחזירה אותו לבית מבי"ס מצב רוחו טוב והוא מתפקד כרגיל, אך קצת מפחד לאכול מהפחד שלא יקיא שוב.

    אשמח לקבל את חוות דעתך,
    תודה,
    ר. אמא מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות על רקע לא מוסבר, אמא מודאגת! - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    12/11/2011

    לאור שילוב של תגובות המתאימות ללחץ וחרדה אבל עם נטייה חוזרת להקאות ממליך לך אכן לפנות לייעוץ פסיכולוגי אבל לפנות גם לגסטרו ילדים לשלול תופעות עמו רפלוקס מתמשך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ר.
    12/11/2011

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 3 פוליפים בקיבה
    ליטל
    07/11/2011

    ביתי בת ה-8 מתלוננת על כאבי בטן מזה כחודשיים וחצי
    (ובנוסף בחילות, הקאות וכאבי ראש).
    נערכו בדיקות דם שנמצאו תקינות ואולטראסאונד בטן תקין.
    לאחר מכן נשלחנו לבדיקת גסטרוסקופיה ובבדיקה נמצאו 3 פוליפים ללא גבעול, וללא סימני דמם.
    בנוסף כנראה ויש חיידק בקיבה.
    באיזו רמה יכול הפוליפים להיות מסוכן? ומהן דרך הטיפול בכך.
    אשמח לתשובה בהקדם האפשרי,
    האמא המודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    3 פוליפים בקיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 3 פוליפים בקיבה - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    08/11/2011

    צריך לראות מה מראה הבדיקה ההיסטולוגית של הפוליפים. לעתים יש קשר להליקובקטר בקיבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה בצבע ירוק- צהבהב- דחוףףף
    אלה
    07/11/2011

    שלום רב,
    בתי בת 3 חודשים עד לפני שבוע ניזונה מהנקה בלבד. בשבוע האחרון התחלתי לתת לה פעם ביום סימילאק( תוספת להנקה היות והחלה לינוק מעט וסירוב לינוק מהשד) כ- 40 cc ויצא לי לתת פעמים ביום כאשר נתתי במקום ארוחה 120 cc .
    היום ראיתי שהקקי שלה הוא כהה בגוון צהוב חרדל כהה נוטה לירוק עם גרגירים - משחתי. ( ירוק צהוב)
    השאלה שלי האם זה תקין? עד היום בהנקה בלבד הקקי היה בצבע חרדל גרגירי.
    האם להפסיק עם תוספת הסימילאק? חשוב לציין שהילדה מתנהגת כרגיל .
    אודה לתשובתכם הדחופה אני מאוד מודאגת .

    בברכה,
    אלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה בצבע ירוק- צהבהב- דחוףףף - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    08/11/2011

    צבע זה תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסק ופטרייה חוזרת
    חו
    07/11/2011

    לצוות הרופאים שלום,
    בני בן תשעה חודשים, סובל מרפלוקס מגיל חודש. נוטל לוסק מגיל שלושה חודשים לאחר שפתרונות אחרים לא עזרו. בנסיון להפסיק את התרופה חזר המצב והורע ולכן ממשיך. במעקב אצל רופאת גסטרו. בחודשיים האחרונים סובל מפטרייה חוזרת בפה (ולעיתים גם מעט ליד איבר המין), גם לאחר טיפול חוזר של כעשרה ימים בדקטרין. הפטרייה חוזרת מספר ימים לאחר הפסקת הטיפול. יש לי מספר שאלות:
    1- האם פטרייה, לדוגמא קנדידה, יכולה לתרום להיווצרות ריפלוקס בתינוק?
    2- האם ייתכן כי נתינת הלוסק, המשפיע על חומציות הקיבה, מעודדת את חזרתה של הפטרייה?
    3- האם פטריות עמידות בסביבה חומצית או בסיסית? יש שאמרו לי כמניעה למרוח על הלשון לימון (חומצי) או לחילופין, סודה לשתייה (בסיסי).
    4- אילו עוד פתרונות ניתן להציע לפטרייה באם חוזרת? האם יש בדיקה לבחון מדוע היא חוזרת כל פעם?
    תודה רבה ובברכה,
    חן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לוסק ופטרייה חוזרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסק ופטרייה חוזרת - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    08/11/2011

    יתכן קשר בין הלוסק לפטרת הפה. הטיפול הוא מקומי- דקטרין או ניסטטין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום ועצירות
    מיכל
    07/11/2011

    לביתי בת 4 יש צואה קשה כשבועיים ובניגוב נראה קצת דם , יש לה כאב בפי הטבעת כתוצאה מהיציאות הקשות ונאמר לי שהדם הוא מפיסורה במקום ואני מקפידה על תזונה מתאימה.
    בימים האחרונים יש לה חום לא מאוד גבוהה שעולה בערב . האם זה יכול להיות קשור לעצירות ולדם? האם יש צורך בבדיקות נוספות בשל החום יחד עם העצירות ואילו?
    אנו בשליחות בחו"ל ואשמח להכוונה.
    תודה מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חום ועצירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום ועצירות - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    08/11/2011

    אין קשר בין חום לפיסורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד תינוק
    יעל
    06/11/2011

    שלום רב,
    קיבלתי היום תוצאות בדיקות תפקודי כבד של בני בן החודשיים כמעט שנראו לי מדאיגות:
    BILIRUBIN TOTAL 4
    BILIRUBIN DIRECT 1
    PROTEIN TOTAL 5.7
    GOT[AST] 64
    GPT[ALT] 51
    רציתי לדעת מה משמעות תוצאות אלו , ומה צריך לברר הלאה?
    בנוסף היו תוצאות של ספירת דם שחלקן היו באדום :
    RBC 3.15 HB 9.7 HCT 29.8 LYMPHOCYTESֵ-DIF 75
    MONOCYTES-DIF 1 MONOCYTES ABS DIF 0.1
    האם יש מקום לדאגה משהו שאני צריכה לשים לב או לברר? הדאיגה אותי במיוחד התוצאה של HCT שבערך המינימלי היה 42 ולבני היה 29.8 שזה הרבה מתחת למינימום אודה לתשובתך,יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפקודי כבד תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד תינוק - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    08/11/2011

    לא ברור לי מדוע נעשו בדיקות. פני לרופאיך-יש להסתכל בהתאם לקליניקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסק לתינוקת
    נעמי
    06/11/2011

    שלום, ביתי בת 6 חודשים ניזונה ממטרנה. בחודש האחרון היא לא ישנה בלילה ובוכה מאוד באי שקט בעיקר בלילה. הרופא ילדים שלל בעיית אוזניים. עשינו בדיקת צואה גם לשלול וירוס או תולעים. הוא טוען שיכול להיות שחומציות עולה לה בלילה. הוא המליץ לתת 10 ימים לוסק ולראות אם יש שיפור. התחלתי לתת לוסק 5 מ"ל פעמיים ביום ואכן נראה שיפור ניכר. האם יש תופעות לוואי מסוכנות לתינוק? (מינון 5 מ"ג). התינוקת ישנה די הרבה האם יכול להיות שזו תופעת לוואי \ אלרגיה. תודה נעמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לוסק לתינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסק לתינוקת - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    08/11/2011

    המינון הוא 1 מג'/קג'/יממה מחולק ל- 2. אין תופעות לואי משמעותיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס עם יציאות צואה קשה כדורית
    דוד
    05/11/2011

    שם רב דוקטור
    בני נולד לפני שבועים לפני שבוע גילו לו את הריפלוקס
    הוא אכל סימילק ומאז שינו לו את האוכל לאנפמיל AR הוא פולט פחות במיטה בזוית של 30 מעלות כמו שבקשו אבל צואה לא היתה לו אלה עצירות קשה ב4 ימים האחרונים הצואה יוצאת בגושים קטנים וקשים מאוד בצבע חום צהוב אבל מאוד קשים
    הוא מנסה להוציא את הצואה והיא נשארת בפתח פי הטבעת עשינו לו חוקן חד פעמי וזה שיחרר את הסבל שהוא היה בו אבל זה קורה כול יום ואסור לעשות חוקן כול הזמן השאלה שלי היא איזה דרך לתינוק בן שבועים יש להוציא את הצואה רכה יותר עם האוכל אנפמיל AR כמובן שתיהי הדרך הבטוחה והבריאה ביותר למצבו כי הוא ממש סובל והפחד שלי כשהוא לוחץ ולא מצליח להוציא את כול הצואה שלא יהיה חתח פי הטבעת עם דם אז מה אני צריך לעשות ואיזה טיפול תרופתי או טבעי אני יכול לעשות כדי לשחרר את כול הצואה שתקועה לו בפי הטבעת כול פעם שהוא מוציא כמה גושים קשה
    אבקש תשובה מקצועית בהקדם תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס עם יציאות צואה קשה כדורית - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    06/11/2011

    אפשר לנסות פורמולה רגילה עם הסמכת קורנפלור במקום האנפמיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס קל
    אולגה
    02/11/2011

    שלום,
    תינוקת אובחנה עם ריפלוקס קל ולכן ניזונה מאינפמיל AR ליפיל. אוכלת טוב, אוכלת כ90 מ"ל כל שעתיים ולפעמים דורשת יותר כי לא שבעה. לפעמים יש מרווחים יותר גדולים בעיקר בלילה וגם לא תמיד.
    פולטת מידי פעם כמו כל התינוקות אבל פליטות בקשת אין. אחרי חזרה מבית החולים פלטה בקשת פעם אחת בשבוע ראשון ובשבוע שני גם פעם אחת ומאז לא חזר.
    עולה יפה במשקל, השתחררה מפגיה אחרי שהייה של שבוע עקב פליטות, בעת שחרור שקלה 3.180 ק"ג (נולדה 3.210), ובגיל חודש שקלה כבר 4.320 ק"ג.
    היינו אצל רופא גסטרו לפני כמה שבועות ואמר לבוא לביקורת בעוד כחודשיים.

    האם יש אפשרות לנסות לתת לה פורמולה רגילה? או אולי פורמולה ביחד עם דייסת אורז?
    או שעדיין לא מומלץ? ואם כן איך עושים זאת נכון?
    כי שמתי רבות שילדים סבלו מריפלוקס קל שניזונו מאינפמיל ומהר מאוד עברו לפורמולה רגילה.

    אשמח לתשובתך,
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריפלוקס קל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס קל - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    06/11/2011

    לרפלוקס קל אין כל צורך לתת טיפול. אם הפליטות המרובות גורמות לעלייה לא מספקת במשקל- ניתן לתת פורמולה רגילה עם קורנפלור/אורזן (2 כפות ל 100 סמק) או להמשיך באנפמיל AR

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום