פורום גסטרואנטרולוגיה ילדים, מחלות כבד ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • בן 5 החוסר תאבון ירד מעט במשק ו
    ויוי
    05/10/2011

    שלום רב,
    נכדי בן ה-5 הקיא פעם אחת בלבד לפני כשבוע ואחר כך בהמשך התלונן מידי פעם בפעם על כאב בטן.
    בעל חוסר תיאבון וירד במשקל, יחד עם זאת הוא ילד פעיל ערני ולא מראה סימני עייפות או חולשה. מזה תקופה ארוכה סובל מתולעים טופל מספר פעמים אך התופעה חוזרת,עלי לציין שעל דבר אחד הוא אינו מוותר על דברי מתיקה , אותם הוא צורך
    בברמות מוגזמות , לאחרונה מנסים ל"גמול" אותו מדברי המתיקה. אלו בדיקות כדאי לבצע,ומה הכיוונים האפשריים.והאם צריכה מוגזמת של דברי מתיקה,"יכולה לתרום לחוסר היכול.ת להתגבר על התולעים ?או לחוסר בויטמינים.



    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 החוסר תאבון ירד מעט במשק ו - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    10/10/2011

    ממליץ מעקב רופא מטפל. ללא טיפול ספציפי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקולונוסקופיה לילדה בת 6
    חגית
    05/10/2011

    לאחר דימום רקטלי שהיה על הצואה ולא רק על הנייר, בתי נבדקה אצל כירורג והוא מישש פוליפ בעומק של 3-4 ס"מ.
    נשלחנו למכון גסטרו לילדים לכריתת הפוליפ בהרדמה מלאה.
    אני מעוניינת בהמלצה על מומחה שיבצע את הטיפול באופן פרטי.

    תודה מראש,
    חגית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקולונוסקופיה לילדה בת 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקולונוסקופיה לילדה בת 6 - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    10/10/2011

    בגילה ממליץ על טיפול בבית חולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביופסיה לאבחון צאליק
    איילת
    04/10/2011

    בתי בת 4. בגיל 2 עברה ברור לצאליק עקב קומה נמוכה בדיקה שיצאה שלילית.
    כיום בגיל 4 ערכנו שוב את הבדיקה שיצאה חיובית למעלה מ 100UM .
    גסטרו ילדים שפנינו אליו אמר שבוודאות יש לה צאליק מבלי שהיא אלרגית כיוון שאין לה את התסמינים של שלשולים וכד'.
    הוא אמר שצריך לעשות ביופסיה למעי מבלי להסביר מהו ההליך מי מבצע אותו רק אמר שזה פשוט ביותר נתן הפניה לדנה וזהו.

    שאלתי היא:איך מתבצע ההליך?מי מבצע אותו והאם מעורב מרדים??האם אני יכולה לבחור את הרופא והמרדים כלומר לעשות באופן פרטי? או שזו בדיקה שמתבצעת בביח ציבורי בלבד?
    שאלה נוספת האם ניתן לוותר לגמרי על הביופסיה?הבנתי שקרוב ל100% שהביופסיה תצא חיובית אז למה בעצם לעבור את זה??אי אפשר פשוט לפנות לתזונאית ולהרכיב תפריט נטול גלוטן??

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביופסיה לאבחון צאליק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביופסיה לאבחון צאליק - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    10/10/2011

    היא זקוקה לביופסיה. הביופסיה מתבצעת באנדוסקופיה- גסטרוסקופיה בכל בית חולים שלו גסטרואנטרולוג פדיאטרי. בפעולה ניתנת סדציה עי מרדים. כל בתי החולים הציבוריים מצוינים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירויות חמורות מדי פעם
    סיגל
    04/10/2011

    בתי בת 7. בגיל 3 וחצי היתה לה עצירות משמעותית והגענו בסוף לחוקן בבית חולים. בגיל 5 שוב. לפני כחודש וחצי שוב היתה לה עצירות של 5 ימים ובסוף (נתתי פעמיים שמן פרפין) הצליחה. מאז יש פחד מסוים מלעשות קקי. מחכה עד הרגע האחרון ולפעמים עוצרת את זה כי טוענת שכואב לה ברקטום. ההשערה שלנו שיש עניין נפשי וניסיתי להרפות ולא "להתעסק" עם זה, שזה יהיה עניין שלה ולא שלי. אתמול הגיעה שוב לבית חולים ועשו לה חוקן (הקקי היה בפתח הרקטום כבר יומיים - ראיתי! - אבל לא היתה מסוגלת לשחרר). היא אוכלת "סביר" (לרוב סלט קטן ביום של עגבנייה, מלפפון ופלפל, פירות: ענבים, תפוחים, מלון, בננות, אוהבת עוף ובשר, אורז, קוסקוס, פתיתים, פירה, לחם עם קוטג' וכו'. מגבילים אותה בממתקים.
    עשינו בדיקות צואה ודם ולא נמצא בהן דבר.
    האם צריך ללכת לבירור גסטרו? האם לנסות לתת לה משהו כמו נורמלקס על בסיס קבוע? או כשמתחילה בעיה? האם זה "ממכר"? הייתי שמחה להרפות ולא לעשות עניין אבל פשוט לא יודעת איך לנהוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצירויות חמורות מדי פעם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירויות חמורות מדי פעם - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    10/10/2011

    ממליץ נורמלקס וביקור אצל גסטרואנטרולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    א.א.
    03/10/2011

    ילדה בת שנה עם עכוב התפתחותי שלא עולה במשקל כמה חודשים.
    בבדיקת דם התגלה חוסר בויטמין A (מתחת לעקומה ערך 0.18)
    האם יש קשר בין המחסור בויטמין לאי העליה במשקל או/ו לעכוב בהתפתחות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    03/10/2011

    הרופא המטפל רצוי שיברר התזונה וכן האפשרויות של תת ספיגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    א.א.
    04/10/2011

    תודה על תשובתך אכן אדבר עם הרופא המטפל בהקדם.
    רק רציתי לדעת אם המחסור הוא חמור . ערך 0.18 כאשר הטוח הוא 0.30-0.70.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 8 חודשים מקיא
    קרן עזרא
    03/10/2011

    בני מקיא כחודש ימים קצת יותר,,
    אנו מודאגים הוא מקיא את האוכל מרק, סימילאק ללא לקטוז,פירות אבל שותה מים
    אנו מודאגים מיכך שהוא מקיא את האוכל מה עושים אנא עזרה????מקיא יום כן יום לא אבל לפעמים פעמיים ביום למרות שהורדנו את מנות האוכל מ210 ל180
    0546491110

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 8 חודשים מקיא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 8 חודשים מקיא - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    03/10/2011

    הבן קרוב לודאי עבר מחלה זיהומית. שארית של מחלה זו יכולה לגרור אחריה לעתים שבועות של הקאות ספורדיות בעיקר עכב הפרעה תנועתית. התופעה חולפת. אין טיפול ספציפי. עשית נכון בהפחתת כמות מנת האוכל. השתדלי גם ללא לתת מנות עם ריבוי קלוריות או כאלה שמאוד חמוצות,מתוקות או מלוחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרפסים חזקים ומרובים אצל ילד בן 3.5
    קרן
    02/10/2011

    שלום רב,
    בני בן שלוש ושמונה חודשים, בחודש האחרון החל לעשות גרפסים מאוד חזקים ובכמות די גדולה במשך היום כמו כן התיאבון שלו פחת.
    איזה בדיקות כדאי לעשות? מה יכולה להיות הסיבה לגרפסים החזקים?


    אודה על תשובתכם כי אני מאוד מודאגת,

    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרפסים חזקים ומרובים אצל ילד בן 3.5 - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    03/10/2011

    לא הייתי עושה כל פעולה. התופעה תחלוף כמו שהופיעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון בדיקת igg לחולת צאילק
    איילה
    02/10/2011

    ביתי אובחנה כחולת צאילק ע"י ביובסיה ובעבר גם ע"י בדיקת דם.
    לאחרונה עשיתי לביתי בדיקת דם igg לבדיקת אלרגיה לשיבולת שועל
    צירפתי בקובץ את הבדיקות מהמעבדה...
    הייתי רוצה חוות דעת של רופא (או מומחה) שיכול להיות שיהיה מותר לה שיבולת שועל , כיוון שלאחר שהבדיקת igg הוא שלילי, כלומר שהיא לא אלרגית לשיבולת שועל...הייתי רוצה לדעת יותר בטוח..
    תודה..
    צירפתי בקובץ את תוצאות הבדיקות שמראה שהיא אינה אלרגית !.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון בדיקת igg לחולת צאילק - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    03/10/2011

    אין הבדיקה שעשית קשורה באבחנת הצליאק.טסט זה מיותר. בדכ ההמלצה להמנע משיבולת שועל בחולי צליאק מקורה בעובדה שלא ניתן להבטיח שקמח זה לא היה במגע עם קמח אחר .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. אבל ד"ר ג'יימס בריילי מטעה

    איילה
    04/10/2011

    פטריק הולפורד וד"ר ג'יימס בריילי שחיברו את הספר "אלרגיות סמויות למזון" בהוצאת פוקוס כתבו חוות דעת רפואית ממש לא נכונה ומטעה,
    שכביכול אם בדיקת אלרגיה למזון מסוג IgG אינה מצביעה על נוכחות נוגדנים לשיבולת שועל, ניתן לנסות ולצרוך אותה שוב. כ-80% מחולי הצליאק יכולים לאכול שיבולת שועל בלי לסבול מתסמינים כלשהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה ושלשולים
    מעיין
    02/10/2011

    שלום רב,

    בני בן ארבעה חודשים וחצי. ניזון מהנקה בלבד.
    לפני כחודש וחצי החל להופיע אצלו דם בצואה - נקודות בתוך צואה, במרקם מעט רירי ולרוב בצבע אדום בהיר [לא כמויות גדולות אך נראות לעין בבירור]. במהלך החודש וחצי האחרונים הדם הופיע כ-12 פעמים. שלשול (לא דמי) היה פעמים ספורות בלבד. בשאר הזמן נתן צואה כרגיל. במשך כשבוע וחצי בתוך התקופה סבל מאוד מפליטות והקאות (כ- 6 פליטות ביום, כ- 4 הקאות ביום). חום הגוף תקין. היינו במעקב אצל רופא הילדים. תרביות הצואה יצאו נקיות מטפילים, בדיקת רופא כירורג הייתה תקינה גם כן.

    החלטתי, על דעת עצמי, להימנע ממאכלי חלב במשך כשלושה וחצי שבועות [על אף שרופא הילדים שהוא גם רופא אלרגיות לא המליץ לעשות כן. לא נעשתה בדיקה לבירור אלרגיה].

    לא נראה שההימנעות ממאכלי חלב במשך פרק זמן זה עזרה.

    בנוסף, כבר תשעה ימים לא נצפה דם בצואה אך נוצר דפוס לפיו הוא סובל במשך כיומיים מעצירות לחלוטין [עד אז היה לו צואה רגילה מספר פעמים ביום] ואז יש לו שלשול חריף וכך הלאה...

    מה זה יכול להיות? אלו בדיקות עלינו לערוך?

    אודה מאוד לחוות דעתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בצואה ושלשולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה ושלשולים - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    03/10/2011

    הייתי משגיח בלבד ולא מנסה טיפול תרופתי או תזונתי מיוחד. ממילץ כלכלה רגילה לגילו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליקובקטר וחום גבוה
    א.ו
    01/10/2011

    שלום רב,
    בני בן 3.5 סובל מזה כמה חודשים (כ- 5 חד') מכאבי בטן עזים עד כדי אפטיות. לפני כ- 5 חד' הגעתי איתו למיון כאשר הקיא קצת דם. לאחר כחודש עשו לו בדיקת גסטרוסקופיה ושם נאמר לי כי הכל תקין. בחודש האחרון, התחילו שוב כאבי הבטן האלו, בספירת דם ראו כי קיים חיידק (לא ידוע איזה) וכן עשו לו בדיקת צואה שם קיבלתי תשובה חיובית כי יש לילד הליקובקטר. בינתיים כל סופ"ש לילד יש חום גבוה (עד 40) והוא לא רוצה לאכול ולשתות. כיוון שאני גרה באילת אין אצלנו גסטרולוג ילדים אלא רק פעם ב- 3 שבועות, בינתיים אני מחכה. גם סופ"ש הזה (3 שבועות ברציפות) שוב לילד עלה חום לאחר שכבר כמה ימים הוא מתלונן על כאבי בטן. האם חום זה יכול להיות קשור להליקובקטר או שעלי לבקש בדיקות אחרות, כי חוץ מכאבי בטן הילד לא מתלונן על כלום, אבל הוא הופך להיות אפטי כאשר מתחילים הכאבים. אודה על תשובה בהקדם. רצ"ב ספירת דם.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליקובקטר וחום גבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליקובקטר וחום גבוה - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    01/10/2011

    להליקובקטר אין קשר לחום.את סד לא ניתן לראות. רצוי המשך מעקב רופא מטפל ולאו דוקא גסטרואנטרולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימא טרייה על סף התמוטטות - הצילו
    ענבר
    30/09/2011

    התינוק שלי בן 3 חודשים, יונק בלבד. לפני כשבועיים התחיל לבכות בלי הרף והפסיק לתת צואה. הוא מוציא הרבה ריר מהפה ופולט אוכל גם לאחר כחצי שעה-שעה לאחר האוכל.
    בצילום ואולטרסאונד בטן, הכל נמצא תקין. בנוגע ליציאות שלו, התשובות שאני מקבלת שבגילו גם אם אין יציאה במשך שבוע-10 ימים, זה תקין. נראה תמוה בעיני.
    נתתי לו בלית ברירה פעמיים נר גליצרין בהפרש של כ-4 ימים זה מזה שאכן עזר.
    הוא לא מוכן לקחת מוצץ וגם לא בקבוק. רופאת הילדים המליצה לתת לו זנטק, זו תרופה רעה מאוד ולא נראה שמתאים לתינוק כי זה מנטה חריף והוא צורח כשהוא מקבל את זה.
    אני ממש לא יודעת מה לעשות, אובדת עצות על סף התמוטטות.
    בבקשה עזרו לי!!!!!!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימא טרייה על סף התמוטטות - הצילו - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    01/10/2011

    לא ציינת בפנינו אם פרט לאי שקט, פליטות ועצירות יחסית קצב הגדילה שלו תקין ? אוכל ברצון? לעיתים בגיל זה ישנה ירידה מסוימת בהנקה ואין לשלול בכי מרעב, או שחולה במחלה זיהומית קלה חולפת
    בכל מקרה ממליץ לך לפנות לייעוץ מומחה בדרכי עיכול לילדים אם רופאת הילדים הראשונית אינה מוצאת פתרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צהבת יילודים מתמשכת
    קטי
    27/09/2011

    שלום,
    התינוק שלנו בן 3 חודשים, ביום שלישי לאחר לידתו הופיעה צהבת ועדיין מתמשכת (הבילירובין המקסימלי היה כ14.6). התינוק נזון מהנקה בלבד. במסגרת המעקב אצל הרופא ילדים ביצעתנו בדיקות דם מספר פעמים ולפי התוצאות האחרונות עדיין ישנם ערכים גבוהים בתפקודי כבד:
    ALKP- 331.9
    ALT- 28
    AST- 60
    Bilirubin Unconjugated- 4.3
    Bilirubin Conjugated - 0.6
    Bilirubin Total -4.9
    כמו כן בוצע אולטרסאונד בטן וכליות והתוצאות תקינות.
    התינוק עולה היטב במשקל ובדיקה גופנית תקינה.
    האם לפי הנ"ל אכן מדובר בצהבת פיזיולוגית? האם נדרש טיפול כלשהו?
    האם ישנן השלכות לתפקודי כבד עקב צהבת מתמשכת זמן רב כל כך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צהבת יילודים מתמשכת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צהבת יילודים מתמשכת - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    01/10/2011

    צהבת מתמשכת של 3 חודשים אינה בעצם הגדרתה צהבת פיזיולוגית, ולהערכתי גם אינה מתאימה כבר לצהבת של "הנקה" . יש מקום בגיל זה לנסות ולהבין מה מקור הביליובין הגבוהה מסוג בלתי ישיר - המוליזה (הרס דם מוגבר עקב אי התאמה בסוג דם אמא -תינוק, חסר G6PD בשם העממי רגישות לפול)) על סיבותיה השונות, זיהום בדרכי שתן , הפרעה בבלוטת התריס , ספיגה של שטפי דם (האם היו שטפי דם בגולגולת החיצונית או מקומות אחרים לאחר הלידה) והפרעה מולדת קלה של פינוי הבילירובין מהגוף . תפקודי כבד ופוספטזה בסיסית בגיל זה תקינים , וגם סונר כבד ודרכי מרה שולל מחלה חסימתית של דרכי מרה (בכל מקרה אינה מסבירה עליה של בילירובין בלתי ישיר).
    ממליץ לשלול את הסיבות הרגילות עם ס.ד בדיקת נוגדנים מסוג קומבס, משטח דם ידני, בדיקת שתן ותיפקודי בלוטת התריס. בכל מקרה אם הסיבה אינה חד משמעית ומתמשכת מומלץ להתייעץ עם מומחה דרכי עיכול לילדים. שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות לחלב? תינוק בן חודש
    מיקה
    26/09/2011

    הבן שלי בן חודש וניזון מסימילאק. כמעט אחרי כל האכלה הוא בוכה וגם שעה אחר כך. האם הסבל מגזים מגיע מיד בסיום האכילה? האם יכול להיות שהוא רגיש ללקטוז? שהאוכל לא מתאים לו? איך בודקים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות לחלב? תינוק בן חודש - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    01/10/2011

    אי שקט ובכי לאחר אוכל הינה תופעה די שכיחה לאחר האוכל ומכונה בשם הכולל "קוליק". הסיבה לא לחלוטין ברורה אבל ברוב התינוקות חולפת סביב גיל 3-4 חודשים . אם קצב גדילה תקין, יציאות תקינות ואין ריבוי פליטות ממליץ להתמיד בפורמולה הנוכחית, להשתדל להאכיל בתנאים רגועים ול"ערסל" את התינוק בצורה נינוחה לאחר הארוחה. רגישות ללקטוז בגיל זה נדירה. במקרים של אי שקט קשה ומתמשך מנסים לעבור לפורמולה מפורקת (נוטרמיגן) או ניסיון טיפול בפרוביוטיקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן ממושכים
    אבא מודאג
    25/09/2011

    בני בן ה 10 קיבל לפני חצי שנה טיפול משולש עקב כאבי בטן קשים אשר נגרמו ככול הנראה בגלל אליקובקטור, לאחר טיפול שנמשך 20 ימים חלפו הכאבים, לפני חודש ימים החלו בעיות בעיכול, עצירות ולפני כשבוע חלה החרפה ושבו כאבי הבטן החריפים, הרופא המטפל משער כי זו אותה בעיה והתחלנו את הטיפול המשולש אולם גם לאחר לקיחת הטיפול במשך 5 ימים לא חלה כול הטבה או שינוי במצב, אני קצת אובד עצות ומה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן ממושכים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן ממושכים - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    25/09/2011

    הגורם כנראה עצירות ולא הליקובקטר. טפלו בפגלקס או נורמלקס.
    שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנזימי כבד - דחוף
    גילה
    23/09/2011

    שלום
    ביתי בת שנה ושמונה חודשים.
    לפני כשלושה שבועות (סוף אוגוסט) עשינו בדיקות דם. התוצאות היו:GOT 232 GPT 528 GGT42. אציין כי שבוע קודם לכן קיבלה הילדה חיסון נגד צהבת.
    לפני כשלושה ימים ביצענו בדיקה חוזרת התוצאות: GOT 130 GPT 172 GGT 20. הילדה חשה בטוב נבדקה ע"י הרופא - בריאה ללא הגדלת כבד או טחול.
    לצערי הרופא לא רצה להסביר לי במה מדובר אלא הפנה אותנו לגסטרו וביקש לחזור על הבדיקה.
    אודה מאוד מאוד לקבלת הסבר, האם מדובר במשהו מסוכן? מה המשמעות? במה מדובר??
    תודה מראש (אמא מודאגת מאודדדדד)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנזימי כבד - דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנזימי כבד - דחוף - תגובה

    ד''ר עקיבא פרדקין
    24/09/2011

    הפרעה קלה בתפקודי כבד יכולה לנבוע ממספר מצבים ורובם שפירים בגיל זה
    במקום ראשון מחלה זיהומית חולה (מחלה וירלית כל שהיא) , מחלות ספציפיות יותר כמו מחלת "הנשיקה" שבגיל זה יכולה להגיע בצורה קלה, טיפולים אנטיביוטיים שונים (אוגמנטין),
    ובעיות נוספות. לא ברור מדוע מלכתחילה נלקחו בדיקות מקיפות לילדה בגיל זה , האם בקשר לתחלואה? ירידה במשקל? תפרחות בגוף?
    יש צורך במעקב והערכה , אין צורך, קרוב לוודאי, להיות מודאגים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום