מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- אנחות פתאומיות - דחוףףףףףףףףףףA.T27/09/2010
שלום רב לרופאים
ברור לי שאתם רופאי ילדים אך לא מצאתי פורום שיכול לענות לי ואני מניחה שתוכלו לעזור לי אני מאוד חרדה.
שאלתי: שמתי לב שלפני יומיים התחלתי פתאום להאנח כי אני שומעת את האנחות וזה קורה לעיתים קרובות וכבד לי בבטן אני בת 57 שנים, לא עובדת.
אני ממש חרדה ופוחדת שאולי זה מעיד על מחלת כלשהי במוח או בריאות
בבקשה תענו לי דחוף
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנחות
פרופ` יורם בוינובר27/09/2010האתר הוא לילדים. פני לרופא המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטןאור27/09/2010
כבר כמה חודשים יש לי כאבים חזקים בבטן שבאים והולכים.
זה קורה לי פעם-פעמיים בשבוע.
(אחרי האוכל, כמעט באופן קבוע אני הולכת לשירותים ויש לי צואה)
האם יש לך מושג מה לעשות? למי צריך לפנות? מה אתה חושב שהבעיה?
תודה, אור.
*אני בת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון- אני בת 16.5
אור27/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאור
פרופ` יורם בוינובר27/09/2010פני לגסטרואנטרולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- "יציאות" תכופות לילד בן 3.5מאיר27/09/2010
שלום רב,
מזה כחודשיים לערך לבני, בן ה-3.5 יש תכיפות גבוהה של מתן צואה (4-6 פעמים ביום), ולקראת כל בוקר "מפספס" בטיטול (למרות שעבר גמילה).
הצואה לרוה רירית +ריח+רכה.
בתחילה קיבל שבוע פרג'יל (5 cc פעמיים ביום) - הקלה של ימים ספורים והתופעה חזרה.
לאחר מכן ביצענו 3 תרביות צואה (פרזיטים+אנטרופטוגנים) - שלילי.
ביצענו בדיקות דם - TSH, T-4 FREE, IgG, IgM, IgA, CELIAC SCREEN, TRANSGLUTAMINASE_IgA - והכול יצא במסגרת הנורמה (תקין).
בשבוע האחרון אנו מנסים להוריד חלב, אך עדיין התופעה לא נעלמה.
אילו בדיקות עוד מומלץ לבצע?
כמה זמן כדאי עוד להמשיך עם "ללא מוצרי חלב"?
אנו אובדי עצות ומאוד מוטרדים - הדבר פוגע גם במשקלו של בני(שוקל 11.5 ק"ג),
אודה לעצתך !
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למאיר
ד''ר בתיה וייס28/09/2010אין צורך להמנע מחלב (בעקר אם כבר נסיתם ואין שיפור). לעתים ריבוי יציאות ובריחת צואה נובעים דווקא מ"עצירות" , גוש צואה קשה שסביבו יש בריחת צואה נוזלית. כדאי שיבדק בדיקה רקטלית על ידי הרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר עיכולמיכל26/09/2010
בני בן השנתיים, אינו מעכל מזונות(לדוגמא:עגבניות, עדשים, קינואה,תפוח אדמה).
גובהו 96 ס"מ, משקלו 13 ק"ג.חיוני, פעיל, מלא אנרגיות.
לרוב נותן צואה לעיתים קרובות(5-7 פעמים ביום, אך כמויות קטנות).
נאנח הרבה(חשוב לציין כי לילד יש asd, תחילה חשבנו שהאנחות מהasd, אך הקרדיולוגים טוענים שלא).
מה יכולה להיות הסיבה לתופעות שציינתי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיכל
פרופ` יורם בוינובר26/09/2010מה שאת מגדירה חוסר עיכול אני מבין שאת מפרשת כך חתיכות של מזון המופיעות בצואה. לממצא זה אין חשיבות רבה והוא לא מציין חוסר עיכול. תנועת המעי מובילה חלקי מזון שחלקם פחות מעוכלים,זו תופעה לא נדירה. משקל הילד מצוין ןמרמז שאין בעית עיכול.
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - חוסר עיכול
מיכל27/09/2010משקל הילד כעצמו - אכן תקין, אך ביחס לגובהו, נמוך(גובה: 96 ס"מ, משקל 13 ק"ג).
דבר נוסף, הילד נותן צואה כ5-7 פעמים ביום. קטניות לדוגמא: עדשים או קינואה מופיעים בצואתו שלמים.
האם לדעתך המצב עדיין תקין?!
תודה והמשך יום מקסים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה רכהנעמי ברזילי-ת26/09/2010
תודה על תשובתך.
אך האם ייתכן שמהלך המחלה ימשך מעל שבועיים ללא כל שיפור ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנעמי
ד''ר בתיה וייס28/09/2010כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות כתוצאה מחוסר תנאיםאפרת22/09/2010
שלום,
ביתי בת 17, ולאחרונה התחילה כיתה י"א ולכן היא חוזרת כל יום בסביבות 4 אחה"צ הביתה. בחופש הגדול היא הייתה מתפנה כל בוקר ובגלל שאין לה אפשרות להתפנות לפני בית ספר(והיא גם טוענת שהיא לא מרגישה צורך כשהיא קמה בבוקר) היא מגיעה הביתה והיא מרגישה צורך להתפנות אך לא יוצא ואם יוצא אז זה עצירות וזה ככה נמשך עד לימי חופש או לימי שבת שבהם היא מתפנה בבוקר כמו שצריך.
זאת בעיה מאוד מוזרה, אך היא גורמת לה לכאבי בטן ולבטן נפוחה.
נשמח לעזרה/עצה,
אפרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין משהו
אפרת22/09/2010מאז שהיא התחילה להתלונן על כך, היא מקפידה לשתות המון מים ולאכול מזון עם המון סיבים תזונתיים אך זה לא עוזר.
שוב תודה, אפרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים- משלשל כבר 20 יוםרביד21/09/2010
שלום,
בני בן השנתיים משלשל כבר 20 יום (!)
תחילה הרופא חשב שמדובר בוירוס, אך שלח אותנו לבדיקת צואה שלקח לנו זמן לעשותה, בגלל החגים (המעבדה היתה סגורה).
בדיקת צואה הראתה שיש לו טפיל- ג'יארדיה לאמביליה והוא קיבל אנטיביוטיקה במשך שבוע. לאחר 6 ימי טיפול שלח אותנו הרופא שוב לבדיקת צואה, מכיוון שעדיין שלשל.
הבדיקה הראתה שאין יותר את הטפיל.
בדיקות דם הראו שהלימפוציטים בטווח הנורמה, ולכן זה לא וירוס (נכון?)
כרגע הרופא שלח אותנו לבדיקת דם לשלילת צליאק.
הבנתי שלוקח הרבה זמן עד שיש תוצאות, האם זה לא מוגזם לחכות כ"כ הרבה זמן?
בשבוע הבא זה כבר חודש של שלשולים, הילד ירד מאוד במשקל.
האם ישנה סיבה נוספת שכדאי לבדוק? אני לא רוצה לבזבז זמן...
תודה רבה,
רביד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרביד
ד''ר בתיה וייס26/09/2010אכן יש לבדוק לצליאק. הבדיקה אורכת מס' ימים לא רב. כדאי לשלוח שוב בדיקת צואה לפרזיטים, אחת אינה מספיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת מקיאה המוןרינה21/09/2010
שלום יש לי תינוקת בת 5 חודשים אוכלת מטרנה חלבי,משהיא נולדה יש לה המון ליחה ולפעמים היא הקיאה...לפני חודש המצב ממש החמיר והיא מקיאה המון אחרי כל ארוחה,החלפנו למטרנה צימחית והיא עדיין מקיאה המון,אפילו אחרי שהיא שותה מים או תה שומר היא מקיאה את זה,ניסיתי גם לתת לה קצת דלעת או בננה וברגע שאני מכניסה לפה שלה יש לה רפלקס הקאה והיא מקיאה,ניסיתי גם פיזיוטרפיה נשימתית להוציא את הליחה וגם זה לא עזר היא עדיין מקיאה...מה עושים???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרינה
ד''ר בתיה וייס26/09/2010התופעה יכולה לנבוע מאלרגיה לחלבון חלב פרה וסויה או מרפלוקס, וכן מסיבות שאינן ממערכת העיכול. רופא הילדים או גסטרואנטרולוג ילדים צריכם להתוות את המשך הבירור -לא ניתן כאן לפרט מבלי לבדוק את הילדה.. אין טעם בפיזיוטרפיה, ילדים אינם יודעים להוציא כיח בגיל זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוסק כנגד הליקובקטר בילדיםקובי21/09/2010
שלום רב וכל הכבוד על העזרה שאתם נותנים
בני בן 5.5 אובחן בשבוע שעבר כחולה בצליאק
בנוסף הובחנה דלקת כרונית חריפה כתוצאה מהליקובקטר.
לאחר ביקור אצל גסרואנטרוולג ילדים ניתנו לנו שתי סוגי אנטיביוטיקות ובנוסף כדורי אומפרדקס. ניסינו להתחיל את הטיפול אך הילד לא מצליח לבלוע את כדורי האומפרדקס.
הבנו כי ישנה תרופה בשם לוסק אך אין אנו מצליחים ליצור קשר עם גסטרו ילדים אשר יאשר כי אכן התרופה לוסק מתאימה במקום האומפרדקס.
גם רופא המשפחה לא מצליח ליצור קשר עם גסטרו ילדים (מכיוון שהרופאה באזורינו יצאה לחופשת לידה) אומנם הוא השאיר לנו מרשם ללוסק אבל לא אנחנו וגם לא הוא יודעים אם אכן התרופה מתאימה לילד.
בנוסף רציתי לשאול אם יהיה ואכן היא מתאימה האם היא קיימת בנוזל על מנת להקל על הילד.
בתודה מראש קובי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקובי
ד''ר בתיה וייס26/09/2010לוסק מתאימה בהחלט (זו אותה תרופה) וניתן להכין אותה כסירופ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן וצואה רכה - נוזליתנעמי20/09/2010
בתי בת שנתיים וחודשיים. לפני כשבועיים היתה מעט מצוננת . הנזלת עברה כעבור יומיים- שלושה אך במקביל השתנו לה היציאות הן מבחינת תדירות והן מבחינת מרקם הצואה. לפני כן היו לה 3-4 יציאות ביממה כמעט אחרי כל ארוחה. כיום תדירות היציאות פחתה ל 1-2 יציאות והצואה היא רכה מאוד ולפעמים אפילו שלשול ולצואה יש ריח חזק. בכל פעם שהיא מתיישבת לאכול כעבור מספר דקות היא מתלוננת על כאבי בטן . לא השתנה דבר בתזונה שלה והיא אינה ניזונה מתמ"ל, אלא ממזון רגיל.
ביקרתי אצל רופא הילדים שמטפל בה. הוא בדק אותה ולא מצא דבר והמליץ על ביצוע בדיקת צואה. הוא ציין שעלי לבצע את הבדיקה בבוקר ולקחת אותה למעבדה. מכיוון שהיציאות שלה לא היו בשעות שהמעבדה פתוחה עדיין לא יצא לי לבצע את הבדיקה הנ"ל.
שאלתי היא ממה מצב זה עשוי לנבוע ? האם אותה אפיזודה קצרה לפני שבועיים עד היום משפיעה על מערכת העיכול ? הדבר נראה לי מעט לא הגיוני.
אודה על מענה.
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנעמי
ד''ר בתיה וייס26/09/2010בהחלט יכול להיות שמדובר במחלה וירלית. ממליצה על מעקב בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן, שלשולים וצואה רירית -בן 5איה20/09/2010
שלום רב,
בני בן ה 5 סובל מאז יום רביעי האחרון משלשולים וכאבי בטן.
הארוע התחיל עם חום גבוה במיוחד המלווה וכאבי בטן ולאח חצי יום שלשולים וקצת הקאות.
כאבי הבטן נמשכים עד היום (6 ימים) ומלווים בשלשולים (פחות חמורים ומיימיים)
הרופאה טוענת כי מדובר בוירוס,
אולם בפעמים האחרונות הצואה מלווה בריריות רבות.
מה לעשות? האם יש צורך בבדיקת צואה? האם הריר יכול להעיד על משהו חמור מאשר "וירוס"?
אנא תשובתכם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאיה
פרופ` יורם בוינובר20/09/2010ניתן לבצע בדיקת צואה או להמתין תוך כלכלה שמרנית- ללא מיצים,חלב ניגר ובעיקר אוכל מבושל.
למחלות הוירליות אין טיפול ספציפי רק לחיידקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לקבל תשובהיעל19/09/2010
שלום. לבתי בת השנתיים יש בחודשיים האחרונים יציאות שנראות כמו גללים יבשים ועגולים. על מה הדבר מעיד? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעל
פרופ` יורם בוינובר19/09/2010זה לא מעיד על מחלה. טיב האוכל, לקיחת נוזלים והזמן עד ליציאה קובע טיב היציאה. ממליץ לא לחקור היציאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לצליאקיהודית19/09/2010
שלום רב. מצאתי בדיקות דם של בתי מלפני כשנתיים (היום בת כמעט 4), אחד החשדות בזמנו (לירידה בעקומות גדילה) היה צליאק.
4.23 ANTI TTG(IGA) AU/ML
3.75 ANTI DGP IU/ML
174.48 IGE IU/ML
764.71 IGG MG/DL
80.19 IGA MG/DL
118.62 IGM MG/DL
שאלותיי הן:
1. האם ה-Ig's למיניהם הם איזוטיפים שונים של ה - anti DGP או טיטר נוגדנים כללי בסרום, לכל איזוטיפ? מה המשמעות (IgE סומן באדום)?
2. בתי עדיין סובלת ממשקל נמוך, תיאבון ירוד, צואה רכה בהרבה מהיציאות ובעלת ריח רע, וכרס "תינוקית" נפוחה. האם היית ממליץ על בדיקת דם חוזרת לצליאק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליהודית
ד''ר בתיה וייס19/09/2010הסרולוגיה הספציפית לציאק שלילית. IGG הוא רמה כללית לא ספציפית. UGE מעט מוגבר יכול להצביע על נטייה אלרגית.
התלונות הנמשכות מחייבות בירור, אפשר לחזור על נוגדנים לצליאק כחלק מהבירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי שאלהיעל18/09/2010
בתי בת חמש. בחודש האחרון היציאות שלה (פעם ביום) מאוד מסריחות. האם זה עלול להעיד על משהו? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטל
ד''ר בתיה וייס19/09/2010אם היציאה עצמה תקינה אין לכך משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות תוצאת Iga נמוכהגלית16/09/2010
שלום רב,
בתי בת 9 חודשים, סובלת מעצירויות קבועות, מטופלת באמצעות פגלקס שעוזר דווקא.
בבירור גסטרו נשלחה לביצוע בדיקות דם.
התוצאות מראות ערכים נמוכים של IgA:
22, כאשר הנורמה היא בין 36 ל-165
ושל Ig-E total:
1.2, כאשר הנורמ היא בין 0 ל-29.
רופאת הילדים אמרה שיש מקום לבירור נוסף, אולם לא הצלחתי להשיג תור לרופא גסטרו ילדים עד תחילת דצמבר!!
האם אני נלחצת בצדק? ידוע לי שנוגדני IgA מקטינים חשיפה למחלות זיהומיות של מערכת העיכול, אך אינני יודעת מהי מלוא המשמעות של מחסור בהם.
אשמח מאוד מאוד לעזרה......
תודה
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלית
ד''ר בתיה וייס19/09/2010רמת IGA נמוכה ב1:300 איש לערך. כשלעצמו אין הדבר דורש בירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)