מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- פעילות מעיים מוגברת לבן 16לילך21/08/2010
שלום רב,
בני בן 16 , החל לפני זמן מה (כחודש-חודש וחצי )לסבול מפעילות מעיים מוגברת, עד כדי כך שהשיא של הצורך שלו ללכת לשירותים, היה כ-14 פעמים ביום .
(יש ימים שפחות - כ6-8 פעמים ) .נ
ערכו לו מספר בדיקות (דם וצואה) ובדרך מקרה גילו כי הוא סובל מחיידק הליקובקטור.
אתמול הוא סיים ליטול את שני סוגי האנטיביטיקה בשל גילוי החיידק ואין מבחינת פעילות המעיים המוגברת שום שינוי או חזרה לפעילות הקודמת הרגילה - פעם ביום , והוא עדיין סובל מפעילות מעיים מוגברת.
בנוסף הוא החל לסבול אתמול מכאב חד בשכם/גב .
לאור הסימפטומים המתוארים,לאיזה כיוון כדאי להתייחס , ומה יכולות להיות הסיבות למצב זה ?
תודה מראש .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין דבר נוסף
לילך21/08/2010היציאות אינן שלשול, אינן דמיות ואינן ריריות , ולמעשה הן רגילות למעט צבען לשעיתים הוא בהיר .
סליחה על התיאור ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהללילך
פרופ` יורם בוינובר21/08/2010כפי שכתבתי רצויה הערכת הרופא המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהללילך
פרופ` יורם בוינובר21/08/2010פעילות המעיים המוגברת לא נגרמת עי החיידק הליקובקטר. רוב לודאי לקה בזיהום אחר חיידקי או וירלי. רצוי שבדיקתו והערכת צמצבו יעשו עי הרופא המטפל ולא באינטרנט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוא עבר בדיקות רבות כולל בדיקת צואה
לילך21/08/2010לא היו ממצאים של חיידקים, ולמעשה הוא קיבל טיפול אנטיביוטי לחיידקי מעיים אותון הוא סיים לאחר עשרה ימים . התכוננתי לברר אם תפופעה מסוג זה מצביעה על מדשהו בתחום הגסטרואנטרולוגיה לפי מה שאני מתארת כאן ??
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיידקאור20/08/2010
עוד שאלה האם כל חיידק בקיבה חייב להיות הליקובקטר? מחכה לתשובה בהקדם האפשרי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאור
פרופ` יורם בוינובר20/08/2010ההליקובקטר הוא החיידק המשמעותי במידה ויש פתולוגיה בקיבה. בגלל חומציות הקיבה בדכ אין חיידקים בקיבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבהאור20/08/2010
שלום. עשיתי בדיקות דם וגילו שיש חיידק בקיבה ואז קיבלתי אנטיביוטיקה קארין,פורטה, ואומפרדקס עכשיו אני ביום השלישי של הכדורים ואינני מרגיש כ''כ שיפור בכך? האם זה לקראת ה10 ימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאור
פרופ` יורם בוינובר20/08/2010זה שמצאו החיידק אינו אומר שזה גרם לתלונותיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטןשרון20/08/2010
ביתי בת 7 ,מיום שבת שעבר מתלוננת על כאבי בטן בשעות הערב(התחיל ביום שבת בבוקר ואז גם הקיאה) הכאב נימשך כשעה שעתיים והוא מופיע בגלים כאשר שוכבת על הבטן יש לה הקלה,
הכאב מופיע רק בשעות הערב , בבוקר מתנהגת כרגיל אוכלת ומשחקת ,
הכאב במרכז הבטן
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאת
פרופ` יורם בוינובר20/08/2010סביר ביותר שעברה מחלה זיהומית כלשהי. רצוי להיות שמרן בכלכלה כל עוד היא מתלוננת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זנטקקרן19/08/2010
שלום,
בתי בת 5 חודשים אובחנה כסובלת מרפלוקס. היא מקבלת פעמיים ביום זנטק במינון של 1.5 מ"ל כל פעם. בשבועיים האחרונים (לאחר שחלתה) חלה החמרה במצבה והיא פשוט בקושי אוכלת. היא מתחילה לאכול ולאחר 20 מ"ל היא מוציאה את הקבוק ופשוט צורחת. לדעתי (הלא מקצועית ) אולי כדאי לעלות לה את המינון. היא שוקלת 7.155. ששאלתי את רופאת הילדים שלה היא אמרה לי בכלל להפסיק את התרופה. (לא ברור למה)
מה המינון שהיא אמורה לאכול?
אתה יכול לפהנות אותנו לרופא גסטרו פרטי?
יכול להיות שזה גם שההתקפי בכי לאחר האוכל זה משיניים? למרות שנתתי לה כמה פעמים אקומל והיא עדיין צרחה מכאבים.
בנוסף היא אוכלת פורמולת נוטרמיגן אחרי ניסיון של כמעט כל הפומרמולות האפשריות כולל אינפמיל. הפורמולות החלביות עשו לה כאבי בטן (יש לציין שזה היה בתקופת הגזים). לא זוהתה רגישוץ מובהקת אלא רק לאחר שהייתה נחשפת ל4 ארוחות רצופות של פורמלה חלבית התפתחה פריחה מסביב לשפתיים. האם כדאי לנסות שוב פורמולה רגילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקרן
ד''ר בתיה וייס19/08/2010מינון הזנטק מתאים למשקלה. יתכן כי צריך לעבור לתרופה אחרת (לוסק)- לאחר יעוץ גסטרו'.
ינתן לפנות למרפאתנו בתל השומר (5302692). לרב אין התקפי בכי בזמן אוכל עקב צמיחת שיניים.
ממליצה להמתין עם נסיון פורמולה רגילה עד גיל 10 חד'.-שנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיטות מרובותשלומית17/08/2010
שלום,
ביתי בת 5 שבועות אוכלת מטרנה והחלה לפלוט בצורה מוגזמת לפני כ 4 ימים וכמו כן ירדה 5 גרם במשקל היינו אצל רופאת ילדים שהחליפה לה את האוכל לאנפמיל והילדה עדיין פולטת בצורה מוגזמת מה לעשות? אני ממש דואגת לילדה שחס ושלום יש בעיה רפואית אנא תשובה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשלומית
פרופ` יורם בוינובר18/08/2010למניעת הפליטות האמצעי החשוב ביותר הוא מנות מזון מדודות ולא מוגזמות. ירידה של 5 גרם אינה ירידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה לבנהמעיין16/08/2010
שלום ,הבת שלי בת ה3 ילדה רזה ,בתקופה האחרונה שמתי לב כי הצואה שלה קשה ועטופה במעטפת לבנה (אך לא רירית).
ברצוני לדעת במה מדובר וכן גם למי לפנות לבדיקה מתאימה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למעיין
פרופ` יורם בוינובר18/08/2010תראי הצואה לרופאך והוא יחליט עם יש בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימילאק או מטרנה מעבר מנאוקייט??חלי16/08/2010
שלום, שכחתי לשאול האם זה משנה מה אתן לביתי מהמעבר מנאוקייט לתמ"ל רגיל ז"א מטרנה או סימלאק?תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחלי
פרופ` יורם בוינובר18/08/2010הפורמולות כמעט זהות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוליטיסרות15/08/2010
שלום
ברצוני לדעת . ילדה בת 4 גילו קולטיס לפני 2 שנים. שום טיפו לא עוזרת אף לא אימורן. בדיקות הדם תקינות ומצויינות. יכול להיות שטעו בדיאגנוזה? בבדיקת שיער גילו שבלוטת התריס לא מתפקדת כיאות והרופא לא מובכן לערוך בדיקות דם מעמיקות יותר מעבר לבדיקה השיגרתית של בלוטת התריס. אבקש את תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרות
ד''ר בתיה וייס16/08/2010כדי לענות בצורה מקצועית יש לראות את תוצאות הקולונוסקופיה והביופסיות שנעשו בעת האבחנה וכן בדיקות מעבדה. יתכן ויש מקום לחזור על הבדיקה. פני ליעוץ מסודר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כבדרויטל15/08/2010
שלום רב!
הינני אם לתינוק בן שנה וחצי בריא בדר"כ. בבדיקות דם שנלקחו בגיל שנה חלק מהבדיקות תפקודי הכבד חרגו מהנורמה. הרופאה המטפלת אמרה שאין לייחס חשיבות.
בבדיקות שנערכו בגיל שנה וחצי שוב אותן התוצאות החריגות. לאחר התעקשות לבדיקות יותר מעמיקות נערך היום אולטרסאונד בכבד שנראה בבדיקה כבד מנוקד/מגורגר מה המשמעות ???
בדיקות ב-01/10
GOT AST 52 IU
GGT 10 IU
CREATININE 0.26 MG/ DI
בבדיקות ב-06/10
GOT AST 54 IU
GGT 10 IU
CREATININE 0.42 MG/ DI
אני מודאגת מאוד, תוצאת הסונר בכבד תגיע בעוד כ-5 ימים ,רופאת הילדים אמרה כי אין היא יודעת את המשמעות והיא צריכה לברר. אשמח להסבר ולהנחיה למי לפנות.
בתודה ויום טוב רויטל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרויטל
ד''ר בתיה וייס16/08/2010יש לראות את תוצאת ה US המדויקת. הממצא המתואר אינו ספציפי. תפקודי הכבד חורגים בצורה קלה, אך לאור המשכות של למעלה מ-6 חד' כדאי להרחיב את הבירור לבדיקות דם נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחילותאור14/08/2010
שלום. אני בן 17 ויש לי תחושה של בטן מציקה ובחילות מזה שבועיים האם ידוע לך על דבר כזה ,האם יש חשש למשהו רציני או חמור בעניין לפי הערכתך ? מחכה לתשובה בהקדם האפשרי . תודה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאור
ד''ר בתיה וייס16/08/2010התופעות מאוד שכיחות , אך כדאי לפנות לבדיקת רופא המשפחה אם אינן חולפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פורמולה ללא לקטוז לאורך זמןסוזאנה12/08/2010
ביתי בת ה- 3 חודשים ניזונה מפורמולה חלבית ללא לקטוז מזה חודש וחצי.
ההמלצה למעבר לפורמולה זו ניתנה ע"י הרופא המטפל בשל עצירות וצואה קשה.
תחת השימוש הצואה הפכה רכה יותר והעצירות השתפרה מאד.
שאלתי היא- האם ישנה הגבלה בזמן השימוש בפורמולה מסוג זה? האם ישנם השלכות לטוח ארוך כגון פגיעה בספיגת סידן או פגיעה בפעילות האנזים לקטאז?
האם צריך לנסות ולחזור לפורמולה רגילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסוזאנה
פרופ` יורם בוינובר12/08/2010אין הגבלת זמן,עם זאת בגיל 5 חד כשתוסיפי מרק ופרי ניתן לעבור לפורמולה רגילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה
סוזאנה14/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר מנאוקייט לתמ"ל רגילחלי12/08/2010
שלום ד"ר, ביתי בת 9 חודשים מגיל חודש וחצי היא אוכלת נאוקייט לאחר שניסיתי לתת לה בליווי ועצת הרופאת ילדים את כל סוגי האוכל מטרנה סימלאק כולל הצימחיים שבהם נוטרמיגן ולבסוף מה שהיא עיכלה ולא פלטה,הקיאה היה הנאוקייט.בפגישה עם גסטרולוגית נאמר לי לתת לה טעימות של מוצרי חלב/מעדנים מגיל 9 חודשים, התחלתי לתת לה למען האמת מגיל 8 חודשים טעימות והיום כשהיא בת9 חודשים היא אוכלת כל יום מעדן שלם והכל בסדר. רציתי לשאול מאחר והאוכל הזה מאוד יקר והיא אוכלת מוצרי חלב ומגיבה מעולה) אך אני עושה לה מעבר למטרנה/דייסה רגילה חלבית ????אשמח מאוד מאוד לעצתך ד"ר ותודה רבה.(היא אוכלת נאוקטייט בוקר, צהריים השלמה לארוחת הצהריים, ולילה לפני השינה בין 150 ל180 עם כף קורנפלור)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחלי
פרופ` יורם בוינובר12/08/2010הייתי מנסה המעבר הדרגתית כעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה בצבע חרדלשואלת12/08/2010
שלום, בני עוד מעט בן 4.
בימים האחרונים, היו לו יומיים קיבה רכה, בוצית אבל לא ממש נוזלית.
ביומיים האחרונים, זה לא שלשול
אלא יציאה עם צורה מוארכת, "רגילה" (סליחה על התאור) אבל הצואה היא בצבע חרדל.
הילד אוכל כרגיל.
(אוכל גם מוצרי חלב ומיץ תפוזים.)
השאלות:
ממה יכול לנבוע צבע חרדל של הצואה?
האם זה נגרם ממשהו מסוכן?
האם עובר לבד, כמו שזה בא?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא
פרופ` יורם בוינובר12/08/2010מקור הצבע בפיגמטים של אוכל וצבעי מרה. לא הייתי מתרגש. רצוי להפסיק להסתכל בצואה ולהתחיל להסתכל בנוף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול ועצירות לסירוגין אצל תינוקתמאיה11/08/2010
שלום,
כבר מעל חודש ימים ביתי בת ה 3 חודשים סובלת משילשולים.
בהתחלה היא שלשלה 3 פעמים ביום ואז זה פחת והיה לסירוגין בין פעם ביום ל 3 פעמים ביום ועכשיו כבר שבוע וחצי שיש לה שילשול ואז עצירות של 3 ימים.
השילשולים ממש מימיים ויש בהם ריר וריח מאוד מסריח וגם כמות השילשול ממש גדולה, הכל נשפך מהחיתול.
במהלך החודש הזה עשינו לה תרביות צואה שהיו תקינות, בדיקה האם זה מחיסון הרוטה שהיה כמה ימים לאחר שהחלו השילשולים וגם היינו איתה במיון שם עשו לה ספירת דם, אולטרסאונד של הקיבה ובדיקת שתן. כל תוצאות הבדיקות היו תקינות .
גם במיון וגם רופאת הילדים אמרו שכנראה תפס אותה וירוס שעובר.
אבל זה המצב כבר יותר מחודש וזה לא משתפר.
אנחנוט ממש חסרי אונים... מה עושים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למאיה
פרופ` יורם בוינובר12/08/2010כ 30 אחוז מהתינוקות משלשים לאחר החיסון. במידה ועולה במשקל וחיונית לא הייתי מתרגש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלשולים
מאיה12/08/2010השילשולים החלו לפני החיסון. וגם עשינו בדיקת צואה של נגיף הרוטה שיצאה שלילית.
לכן זה בוודאות לא קשור לחיסון.
האם זה עדיין לא מדאיג? האם צריך להתעלם מהשילשולים על אף שנמשכים יותר מחודש?
היא עולה יפה במשקל כיוון שתדירות השילשולים נמוכה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
