מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- עצירותעדנה05/09/2010
בתנו בת שש וחצי עלתה לכיתה א והיא קצת בלחץ מהענין.שלשום גילינו שהיא עוצרת את הקקי שלה ומסרבת ללכת לשרותים.אצין שבעבר היו ארועים כאלו איתה ולכן היא מקבלת כפית פגלקס מידי ערב כבר שנתיים בערך.איך אוכל לגרום לה לשחרר את הקקי כמה שיותר מהר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדנה
ד''ר בתיה וייס06/09/2010תני במשך 2-3 ימים 2 כפות (לא כפיות) של פגלקס ולאחר מכן לרדת לכף ליום עד שהדברים מסתדרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואה רכהקרן04/09/2010
יש לי ילדה בת 3 שנים לפני כחודשיים היה לה חידק בגרון והיא לקחה מוקסוויט לאחר 3 ימים יצאה פריחה חריפה בכל הגוף ובמקביל היציאות החלו להיות רכות עם רירית ודם טרי ,הבדיקת צואה תרבית ופרזיטים יצאה שלילי. היא קיבלה פנסטיל והפריחה נעלמה אני לא יודעת אם זה קשור אך מאז כל יציאה שיש לילדתי מלוות ברירית ודם וצואה רכה מאוד פעמיים כל יום . חשוב לציין שעד למקרה הנ"ל לילדה היה לרוב יציאות קשות . רופא הילדים בדק את פי הטבעת לפני שלושה שבועות ולא הבחין בפיסורה טען שאוליי זה פצע פנימי . אודה על עזרתך קרן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקרן
ד''ר בתיה וייס06/09/2010התופעה יכולה להיות משנית לאנטיביוטיקה וצריך לבדוק צואה לחיידק בשם קלוסטרידיום. אם היציאות הדמיות נמשכות צריך לבצע גם בדידקות דם ולהפנות לגסטרואנטרולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכבוד ד''ר בתיה וייס
קרן14/09/2010קיבלתי מהרופא הפניה לבדיקת דם לבדוק את החיידק שאמרת השאלה היא האם בדיקה זו אמורה להתבצע דרך הדם או דרך הצואה ואם אני כבר מבצעת דרך הדם מה עוד צריך לבדוק מכיוון שציינת שצריך לבצע לאחר מכן בדיקות דם. לפני חודש בדקתי את ההמוגלובין והוא היה תקין תודה רבה קרן. האם יש קשר לזה שהילדה מגיל חצי שנה עדיין שותה סימילאק בלילה או קשר לחלב בתודה מראש על הכל קרן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלקרן
ד''ר בתיה וייס15/09/2010הבדיקה היא בדיקת צואה. בדיקות דם אם החיידק שלילי והתופעה נמשכת- שקיעת דם, ס.דם, CRP , אלבומין, תפקודי כבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכבוד דר' בתייה וייס
קרן14/11/2010התופעה נמשכה מזה 5 חודשים בכל פעם שיש צואה מופיע דם עשינו את כל הבדיקות הכל יצא תקין מה זה עוד יכול להיות תודה קרן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי קשה אצל תינוקת בת 5 חודשים.רותם04/09/2010
בתי יונקת, מקבלת בקבוק סימילאק אחת ליום-יומיים וטיפות ברזל (של טיפטיפות), ולאחרונה התחילה לאכול ירקות במקום הנקה. בנוסף בשלב הטעימות בפירות, עוד לא מחליף ארוחה.
כבר כמה ימים שהיציאות יוצאות ממש קשות ויבשות ותמיד מלווה בבכי. יש יציאה כל יום.
מה ניתן לעשות כדי להקל עליה?
האם זה קשור לברזל? יש צורך להחליף?
האם צריך להעביר לתמ"ל אחר?
האם הרכב הירקות גורם לעצירות? (בטטה, גזר, תפו"א, בצל, כרובית)?
תודה רבה
נ.ב- שוקלת בערך 5.5 ק"ג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרותם
ד''ר בתיה וייס06/09/2010עצירות יכולה להיות בגלל ברזל. נסי להפסיק למס' ימים. שינויים ביציאות יכולים להופיע עם שינויי אוכל, אך יכולים להסתדר לבד. ניתן להוסיף לפורמולה רבע כפית פגלקס פעם ביום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפולוקסגלי03/09/2010
שלום רב,
בני בן 7 וקצת חודשים - ילד בריא, שוקל טוב, מתפתח יפה..
אוכל תחליף חלב + אוכל מוצק טעימות , הוא ינק רק מס' שבועות.
האם יכול בגיל כזה "פתאום" להופיע ריפלוקס??
כבר כמה ימים, בעיקר בשכיבה ,אחרי בקבוק - הוא משתעל נורא, זה מפריע לו לשינה וממש גורם לו לפליטה..
תחילה חשב הרופא אולי זאת אסתמה , נשמעו קצת צפצופים בריאות, אבל אנהלציות לא עוזרות ועכשו אנחנו חושדים בריפלוקס - ועברנו לאוכל מיוחד..
האם זה אפשרי??
הוא התחיל לאחרונה לשהק/לגהק המון - זה קשור?? זה יכול להעיד על בעיה??...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלי
פרופ` יורם בוינובר03/09/2010התופעה של רפלוקס כארוע קצר או ארוך יכול להופיע בכל גיל. אני מעריך שזו תופעה שבאה בעקבות גרוי כלשהו למע העיכול העליונה. לא הייתי מתרגש. רצוי לא להאביס, לא להאכיל לפני שינה או בשינה וניתן לתת זנטק לזמן קצר במידה וזה לא עובר מעצמו.
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאותליאורה03/09/2010
הבת שלי בת שנה וחודשיים
מתפתחת מצויין, אחוזון מאוד נמוך במשקל, אנמית (10.4) ומקבלת ברזל 20 טיפות ליום כבר חודש, אוכלת מוצק ויונקת 2 פעמים ביום, לא אוכלת בכלל דייסות וכאלה. היא מבקשת לאכול כל שעה ואוכלת יחסית מעט אבל אוכלת הכל.
הבעיה שהיא משלשלת כבר הרבה זמן, אף פעם לא היה לה ממש יציאות קשות, תמיד רכות לכיוון שלשול אבל כבר תקופה זה ממש שלשול ולעיתים גם מתעוררת לפנות בוקר מכאבי בטן , מתפתלת ובוכה ואחרי שקמה עושה קקי וזה עובר
1. האם זה נשמע תקין ?
2. האם יכול להיות שזה מהברזל ?
3. האם בדיקה לרגישות לחלב עושים בבדיקת דם או שכדי לי לנסות לא לתת ולראות מה קורה ?
4. מה לדעתך עוד זה יכול להיות
הרופא שלנו אמר שנחכה 3 חודשים עם הברזל ואז נחשוב, אני מפחדת שאנחנו מפספסים משהו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאורה
ד''ר בתיה וייס03/09/2010צריך לבצע בדיקת דם לצליאק. רגישות למזון ניתן לבדוק על ידי תבחיני עור, אך האמינות בגיל זה לא גבוהה. מניחה שבוצעו תרביות צואה ופרזיטים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה לבדיקת דםנירית01/09/2010
ערב טוב , ביצעתי לבתי בת תשע וחצי בדיקת דם ע"מ לשלול רגישות לצליאק , התוצאה שהתקבלה
CELIAC SCREEN הינה 28.6 U/ML כאשר טווח התוצאה הינה עד 16 !
אין הסבר על התוצאה אך מצויין בהערה
Includes TTG and DGP
לרופא:עדכון באתר המעבדה
TRANSGLUTAMINASE_IgA
IgA isotype of tTG
ENDOMYSIAL Ab
IgG+IgA iso. of endomys
אשמח לקבל הסבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנירית
ד''ר בתיה וייס02/09/2010הבדיקה כוללת את כל הבדיקות המצויינות ומעלה חשד לצליאק. כדאי לברר עם הרופא את תוצאות הבדיקות הספציפיות כי לרב משתמשים בהן בנפרד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות - בת חודשייםמיכל01/09/2010
שלום,
ביתי בת חודשיים וחצי וכבר 11 ימים רצופים סובלת מעצירות ,ללא יציאות כלל( לא נוזלי ולא גושי). העצירות החלה עוד קודם , אך לא נמשכה יותר מ-4 ימים . הפעם העצירות נמשכת הרבה מאוד זמן . אני מניקה אותה וגם נותנת לה תחליב חלב אך האוכל העיקרי בכל התקופה הוא הנקה .
רופא הילדים הנחה אותי לתת לה יותר מים לשתייה, לתת סימיקול להקלה על הגזים ולתת מיץ עגבניות . התחלתי לתת לה מיץ עגבניות , אך לא נראה לי שזה מצליח .
כששאלתי את הרופא מה עושים במידה וזה לא יעזור , הוא הזכיר חוקנים למינהם .
רציתי לדעת מהם הטיפולים המוצעים במקרים כאלו . מה ניתן עוד לתת לה כדי להקל עליה ולעזור לה ?
חשוב לי לציין - היא אוכלת סדיר , זה לא פוגע לה בתאבון . היא ערנית , חייכנית ישנה בלילות ללא בעיה . יש לה התקפים של חוסר שקט והשתוללות של הגוף אבל הם לא ארוכים יותר מידי ,בדר"כ נרגעת על הידיים
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיכל
פרופ` יורם בוינובר01/09/2010התופעה מוכרת אצל יונקים. את תחליף החלב תדללי ב כ 10 % כדי להוסיף מים. קרוב לודאי שזה יקח עוד יום ותהיה יציאה. חד פעמית ניתן לתת חצי נר של ילדים , הכנסה בעדינות רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצירות
מיכל04/09/2010ניסיתי את המלצתך אך זה עדיין לא עוזר . התחלתי לתת לה מיץ שזיפים וזה גם לא עוזר
מחר היא כבר 14 ימים ללא אף יציאה !! האם זה הגיוני ?!
מה הבדיקות /טיפולים שעושים במקרה כזה ? אני ביום א' אצל רופא הילדים אני רוצה לדעת
את חב"ד המקצועית שלכם בנושא , מה לבקש ממנו ולאיזה בדיקות אפשרי להפנות אותה ?
האם יש צורך לפנות לרופא גסטרו ולא רק לרופא ילדים ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצירות
מיכל07/10/2010שלום ,
לאחר חודש עדיין הבעיה של הבת שלי לא נפתרה . תזכורת - ביתי בת החודשיים לא עשתה יציאה כלל ,לא רכה ולא קשה ,התחלתי לתת לה כמות קטנה של חוקן בהמלצת רופא .
חשוב לי לפרט את היציאות שלה כדי שתוכלו להמליץ לי מה לעשות הלאה ,כי כעת כשהיא עוד מעט בת 4 חודשים אני צריכה להתחיל לתת לה ברזל ואני לא רוצה להוסיף לה לעצירויות שכבר יש לה -
5.9 - עשתה לאחר 15 ימים !! 11.9- חוקן (בהמלצת רופא ילדים!) 12.9- עשתה לבד 15.9 - חוקן ,18.9 - עשתה לבד , 22.9- חוקן , 26.9- עשתה לבד 30.9- חוקן 5.10- חוקן .
הילדה בקושי עושה בעצמה אלא רק בעזרת חוקן . הקקי שיוצא לה הוא במרקם כמו של משפחה "בייבי פסטה" סמיך מאוד ודחוס לאחר שיוצא לה החלק "הקשה " בהתחלה יש לה קקי רך .
מה עליי לעשות האם עליי לבקש לפנות לרופא גסטרו ? לבקש צילום לקיבה? מה עושים ???? האוכל שלה הוא תחליב ובנקה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה נוספת
מיכל07/10/2010עד גיל חודש וחצי היציאות שלה היו סדירות והכל היה תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין ממתינה לתשובה ....תודה
מיכל13/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אגב...המשך לשאלתיאמא מודאגת30/08/2010
האם שילוב של מתן טיפות ברזל(כרגע 3 טיפות) ואינפמיל AR עלולים לגרום לעצירות??
ואם כן מה עליי לעשות בנידון??
ושאלה נוספת ...האם אני יכולה בשלב הזה להתחיל לה פירות וירקות...(פשוט חששתי להתחיל שמא תחמיר לה הצרבת..)
תודה רבה ,שובל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשובל
פרופ` יורם בוינובר31/08/2010אנפמיל עושה לעתים עצירות. ניתן לתת מרק ובהמשך פרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקסאמא מודאגת30/08/2010
שלום לכל צוות הפורום... בתי בת ה4 חודשים אובחנה לאחרונה כסובלת מרפלוקס קיבתי ושטי
עד היום היא הייתה ניזונה ממטרנה צמחית (כיוון שהרופא סבר שהיא אלרגית לחלב פרה),
במהלך החודשים המעטים הללו שאגב נראים לי נצחחח!!! (עקב חוסר שקט ,נדנוד וכיוב') היא פשוט סבלה מרפלוקס ולא עלינו על זה.. (היא פשוט לא פלטה רק הייתה חסרת שקט ומנוח) פעם אמרו לי אוזניים פעם אחרת פשוט מפונקת...ואני הייתי אובדת עצות ואז חשבתי שאולי היא סובלת מרפלוקס
ואכן כך לפי כל התסמינים למעט פליטות נאמר לי שזה רפלוקס. ללא כל אבחנה פולשנית ועמוקה אלא רק עפ"י התשאול שלי... יש לציין שהרופא המטפל הינו מומחה לגסטרו ילדים...(וכנראה שלא...)
והוא אחרי האבחון התעקש להכניס אותנו לקבוצת מחקר (מטעם גונסון אנד גונסון) לגבי שימוש בתרופה מחקרית שנקראת "רבפאזול" בשחרור איטי..(בטענה ש"זנטק " ולוסק" אינן בטוחות לשימוש בקרב פעוטות.) השתמשתי בתרופה כשבוע ימים ואז תוצאות בדיקות הדם (המקדימות לתרופה) אינן יצאו תקינות בחשש לתפקודי כבד(יש לציין שהיא הייתה אחרי וירוס).אז הוחלט להפסיק את מתן התרופה.חזרנו על בדיקות הדם ויצאו תקינות..אבל אני פוחדת להתחיל טיפול תרופתי..
כרגע הוא נתן לי מרשם לאינפמיל A R . השאלה היא מה לדעתכם יהיה המשך טיפול ראוי לבתי היקרה? האינפמיל הוא חלבי ..ואני לא בדיוק יודעת אם היא אכן אלרגית לחלב?! חוצמזה הרפלוקס שלה מתבטא בחוסר שקט ונוחות ופחות פליטות?? האם זה הגיוני ?? נאמר לי שהאינפמיל מונע פליטות..אבל לא זו הבעיה בדיוק! מה אני עושה?? אגב אני שקלתי לפנות לטיפול הומיאופתי אבל לפי חוות הדעת שקיבלתי זה לא נשמע לי האם אתם יכולים להמליץ על פתרון מהיר ויעיל??? בבקשה אני ממש נואשת .שובל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא
פרופ` יורם בוינובר31/08/2010נראה לי שהפסקתם את הרבפרזול לפני הזמן זו תרופה טובה. ניתן להחליף את זה כעת בלוסק. לגבי הפורמולה אני ממליץ להסמיך ב 5% דייסה את הפורמולה הנוכחית או פורמולה רגילה של מטרנה או חברה אחרת לפי בחירתכם. הדברים מסתדרים גם עם הזמן שמשמעותו בשלות של התינוק. סבלנות ואורך רוח.
כל טוב - שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת שאכלה ביצה רקובהאנה30/08/2010
שלום, בתי בת 14 ודשים. היום בבוקר נתתי לה שני ביסים ממעין פשטידת תפוח אדמה וביצים (קנויה) ואז שמתי לב שהיא ממש מסריחה, נראה שאחת הביצים בה רקובה. במהלך היום היא לא הראתה שום סימפטום, אכלה רגיל, בערב היא הקיאה קצת אך נראה לי שזה בגלל שדפחה אצבע לפה. מאחר וביצים זה מוצר בעייתי, האם עליי לעשות משהו בנידון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאנה
פרופ` יורם בוינובר31/08/2010לעקוב אחר מצה הילדה ולפי ההתנהגות לפנות לרופא מטפל או להימנע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4.5ליאת29/08/2010
ערב טוב
קיבלתי תוצאות של בדיקות דם של בני בן ה- 4.5
Sodium mmol/L 141.1 133 (.....*...) 145 BD1
Potassium mmol/L 4.2 3.7 (..*......) 5.5 BD1
Glucose mg/dL 78.7 60 (...*.....) 98 BD1
Urea mg/dL 28.5 0 (....*....) 48 BD1
Creatinine mg/dL 0.3 0.2 (.*.......) 0.7 BD1
Uric Acid mg/dL 3.59 0 (.....*...) 5.7 BD1
AST(GOT) U/L 24 15 (..*......) 40 BD1
ALT(GPT) U/L 8 4 (*........) 41 BD1
Alkaline Phosph. U/L 207 0 (......*..) 269 BD1
Bilirubin, Total mg/dL 1.07 0.1 (.........)* 1 BD1
GGT U/L 12.4 10 (*........) 71 BD1
Iron ug/dL 127.7 25 (.........)* 115 BD1
Transferrin mg/dL 308 200 (.....*...) 360 BD1
Ferritin ng/mL 25.8 15 (*........) 300 BD1
Immunoglobulin A mg/dL 129 27 (....*....) 195
Immunoglobulin E IU/mL 32 .4 0 (.....*...) 52 BD1
Anti-tTG IgA EU/mL 14.10
ערכי הברזל גבוהים ולדברי רופא המטפל עלינו להפסיק לאכול דברי חלב ומאכלים מועשרים בברזל
הילד מאוד רזה ומאוד קשה באוכל אוכל בקושי מעדנים (אחת לשבוע) ופחמימות אוכל דברים מאוד מסויימים כך שהאוכל זה לא הסיבה לערכי הברזל הגבוהים בנוסף הילד נכנס לשירותים מיד אחרי שהוא מתחיל לאכול
מה דעתך
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאת
פרופ` יורם בוינובר29/08/2010לא הייתי משנה כל דבר בכלכלה. המעבדה תקינה. כניסה לשרותים אחרי אוכל אינה דבר נדיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה לעיתים קרובותמיכל29/08/2010
בני בן השנתיים כבר למעלה מחודש נותן צואה לעיתים קרובות במשך היום(5-6 פעמים ביום).
נראה גם כי הוא סובל מכאבי בטן כי הוא מתקפל המון אך איננו בוכה.
חשוב לי לציין כי מהיותו בן חצי שנה הילד נאנח הרבה(לילד יש ASD ותחילה חשבנו אולי זה מהASD אך הרופאים טוענים כי אין קשר).
הילד אינו מעכל קטניות(עדשים, קינואה ).
הילד עבקר בדיקת צואה ולא נמצא משהו חריג!!!
האם עלי לבקש שיבצעו לו בדיקות מסוימות.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיכל
פרופ` יורם בוינובר29/08/2010רצוי לבצע בדיקת שתן, בדיקה לצליאק. ניתן לתתפלגיל ל 7 ימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיסורהליבית29/08/2010
שלום רב,
בני בן 3.8 חודשים. עד לפני כ- 3 חודשים היה גמול לגמרי. לפני כ- 3 חודשים התחיל אצלו פיסורה. עקב כך ישנה ריגרסיה והוא לא מוכן לשבת בשירותים. הטיפול שהוא מקבל (לאחר ביקור אצל מנהלת מחלקת גסטרו ילדים באחד מבית החולים) הוא: פגלקס, אמבטיות וכמה סוגי משחות.
כאשר הוא צריך לעשות קקי, הוא חסר מנוחה , מתכווץ כולו (אי אפשר להתקרב אליו), תוך כדי הוא מבקש לעשות בתחתונים ולא ללכת לשירותים. מאוד כואב לו ואני מניחה שיש לו טרואמה.
יכול להיות שהפיסורה עברה וחזרה. אבל גם שהיא עברה עדיין הוא מתכווץ.
לפני כמה ימים הוא שתה פגלקס (מנה קצת גדולה) והוא שלשל הרבה. גם במצב הזה הוא התכווץ.
מבקשת ייעוץ. האם להמשיך עם הפגלקס? איך אפשר להמשיך לטפל?
אנחנו די חסרי אונים
תודה ליבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליבית
פרופ` יורם בוינובר29/08/2010ממליץ להחליף הפגלקס בשמן פרפין. רופא מטפל יבדוק האם יש פיסורה. יתר הטיפול שניתן תקין. יש ללמדו שוב לשבת על הסיר או אסלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה לגבי פיסורה
ליבית02/09/2010שלום רב,
בהמשך לשאלתי ולתגובתך. הפסקנו עם הפגלקס ואנחנו נותנים לו שמן פרפין. לא ממש עוזר. המצב עכשיו הוא שבמיוחד אחה"צ כל כמה דקות הוא עושה קקי בתחתונים (או בלי תחתונים) . היום למשל וכך בד"כ זה היה רק מריחות (אפשר להגיד רק נוזלים). ומאוד כואב לו . הרופא ראה אותו לפני יומיים. לא ראה פיסורה (גם לא רוצה יותר מדי להכאיב לו). הוא ממש אוצר ולא נותן לקקי לצאת. לשירותים הוא לא רוצה ללכת אבל אנחנו לא מנסים.
הבנתי של"מריחות "האלה יש שם ברפואה .
אני ממש ממש יואשת וחסרת אונים לראות אותו כך סובל
האם צריך לעשות לו חוקן?
אודה לתשובה איך אפשר להמשיך לטפל.
אוסיף כי התחלנו גם טיפול הומפאתי אך זה לוקח זמן.
תודה ליבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלליבית
פרופ` יורם בוינובר02/09/2010בטיפול הומיאופטי איני מבין. ממליץ לתת שמן פרפין בכמות כזו 2-3 כפות שיתרוקן ולא יוכל להתאפק. התופעה של איבוד צואה נקראת אנקופרזיס. התופעה היא התנהגותית. חשוב לא להילחץ התופעה עם הטיפול תחלוף. חוקן ניתן לעשות חד פעמי איני ממליץ על טיפול זה כטיפול קבוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספת בהקשר לשאלתילילך28/08/2010
שלום רב ,
בתאריך 21.8.10 , שאלתי אותך שאלה בהקשר לבני שסובל מיציאות רבות, אנמיה קלה, ושקיעת דם מואצת .
בינתיים קבעתי תור לרופא גסטרו מומחה לשבוע הבא, והיה איזה שהוא שיפור בתסמינים .
אלא שהיום, הוא אכל צ'יפס , ואז מצבו הורע שוב.
שאלתי היא אם קיימת רגישות לעיכול שומנים (צ'יפס מטוגן) או לאחד ממרכיבי תפוח האדמה , אשר באים לידי בתאור של מה שתארתי ??
תודה לך !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללילך
פרופ` יורם בוינובר29/08/2010הוא עבר מאורע זיהומי ולאחריו תיתכן איטיות בתנועתיות מע העיכול. נסי להפחית מאכלים שומניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות וחולשה אצל בת 9לינקוקו28/08/2010
הבת שלי התעוררה בלילה והקיאה בשעה 1:00 כמות גדולה לאחר מכן שוב בשעה 4:30 כמות קטנה יותר ושוב בסיביבות שש בבוקר כמות קטנה ביותר עם ליחה.
היא הייתה מצוננת לפני מס' ימים ועם חום כרגע ללא חום וקצת ליחה נשארה לה.
האם ייתכן שמליחה מרובה מקיאים ? (ללא שיעול)
כמו כן היא זרוקה על הספה כבר כמה שעות ולא מתאוששת למרות שכבר שתתה מעט
היא מתלוננת על כאבי בטן לא חזקים ולא סדירים (עוויתיים ?)
יש לציין שזה קורה לה מידי פעם (אחת למס' חודשים ) ממש כמה שעות שהיא ככה מקיאה וחלשה וזה עובר כאילו כלום.
מה יכול להיות ? איזה סוג של בירור צריך לעשות ?
רופא הילדים טוען שזה וירוס ואין מה לעשות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לינקוקו
פרופ` יורם בוינובר28/08/2010סביר להניח כמו רופאך שהיא עברה מחלה זיהומית. מליחה ניתן להקיא . יש רק לשלול שאין מחלה זיהומית מחוץ לדרכי העיכול כמו דלקת בדרכי השתן . במידה וזה חולף לאחר יום יומיים הייתי רק מקפיד על שתיה מספקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לינקוקו28/08/2010אז אין מה להיות מודאג מזה שזה תופעה שחוזרת על עצמה מידי פעם ?אין צורך בברור ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
