פורום גסטרואנטרולוגיה ילדים, מחלות כבד ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • עצירות
    עדנה
    05/09/2010

    בתנו בת שש וחצי עלתה לכיתה א והיא קצת בלחץ מהענין.שלשום גילינו שהיא עוצרת את הקקי שלה ומסרבת ללכת לשרותים.אצין שבעבר היו ארועים כאלו איתה ולכן היא מקבלת כפית פגלקס מידי ערב כבר שנתיים בערך.איך אוכל לגרום לה לשחרר את הקקי כמה שיותר מהר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדנה

    ד''ר בתיה וייס
    06/09/2010

    תני במשך 2-3 ימים 2 כפות (לא כפיות) של פגלקס ולאחר מכן לרדת לכף ליום עד שהדברים מסתדרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה רכה
    קרן
    04/09/2010

    יש לי ילדה בת 3 שנים לפני כחודשיים היה לה חידק בגרון והיא לקחה מוקסוויט לאחר 3 ימים יצאה פריחה חריפה בכל הגוף ובמקביל היציאות החלו להיות רכות עם רירית ודם טרי ,הבדיקת צואה תרבית ופרזיטים יצאה שלילי. היא קיבלה פנסטיל והפריחה נעלמה אני לא יודעת אם זה קשור אך מאז כל יציאה שיש לילדתי מלוות ברירית ודם וצואה רכה מאוד פעמיים כל יום . חשוב לציין שעד למקרה הנ"ל לילדה היה לרוב יציאות קשות . רופא הילדים בדק את פי הטבעת לפני שלושה שבועות ולא הבחין בפיסורה טען שאוליי זה פצע פנימי . אודה על עזרתך קרן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בצואה רכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקרן

    ד''ר בתיה וייס
    06/09/2010

    התופעה יכולה להיות משנית לאנטיביוטיקה וצריך לבדוק צואה לחיידק בשם קלוסטרידיום. אם היציאות הדמיות נמשכות צריך לבצע גם בדידקות דם ולהפנות לגסטרואנטרולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכבוד ד''ר בתיה וייס

    קרן
    14/09/2010

    קיבלתי מהרופא הפניה לבדיקת דם לבדוק את החיידק שאמרת השאלה היא האם בדיקה זו אמורה להתבצע דרך הדם או דרך הצואה ואם אני כבר מבצעת דרך הדם מה עוד צריך לבדוק מכיוון שציינת שצריך לבצע לאחר מכן בדיקות דם. לפני חודש בדקתי את ההמוגלובין והוא היה תקין תודה רבה קרן. האם יש קשר לזה שהילדה מגיל חצי שנה עדיין שותה סימילאק בלילה או קשר לחלב בתודה מראש על הכל קרן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקרן

    ד''ר בתיה וייס
    15/09/2010

    הבדיקה היא בדיקת צואה. בדיקות דם אם החיידק שלילי והתופעה נמשכת- שקיעת דם, ס.דם, CRP , אלבומין, תפקודי כבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכבוד דר' בתייה וייס

    קרן
    14/11/2010

    התופעה נמשכה מזה 5 חודשים בכל פעם שיש צואה מופיע דם עשינו את כל הבדיקות הכל יצא תקין מה זה עוד יכול להיות תודה קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קקי קשה אצל תינוקת בת 5 חודשים.
    רותם
    04/09/2010

    בתי יונקת, מקבלת בקבוק סימילאק אחת ליום-יומיים וטיפות ברזל (של טיפטיפות), ולאחרונה התחילה לאכול ירקות במקום הנקה. בנוסף בשלב הטעימות בפירות, עוד לא מחליף ארוחה.
    כבר כמה ימים שהיציאות יוצאות ממש קשות ויבשות ותמיד מלווה בבכי. יש יציאה כל יום.
    מה ניתן לעשות כדי להקל עליה?
    האם זה קשור לברזל? יש צורך להחליף?
    האם צריך להעביר לתמ"ל אחר?
    האם הרכב הירקות גורם לעצירות? (בטטה, גזר, תפו"א, בצל, כרובית)?
    תודה רבה
    נ.ב- שוקלת בערך 5.5 ק"ג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרותם

    ד''ר בתיה וייס
    06/09/2010

    עצירות יכולה להיות בגלל ברזל. נסי להפסיק למס' ימים. שינויים ביציאות יכולים להופיע עם שינויי אוכל, אך יכולים להסתדר לבד. ניתן להוסיף לפורמולה רבע כפית פגלקס פעם ביום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפולוקס
    גלי
    03/09/2010

    שלום רב,
    בני בן 7 וקצת חודשים - ילד בריא, שוקל טוב, מתפתח יפה..
    אוכל תחליף חלב + אוכל מוצק טעימות , הוא ינק רק מס' שבועות.
    האם יכול בגיל כזה "פתאום" להופיע ריפלוקס??
    כבר כמה ימים, בעיקר בשכיבה ,אחרי בקבוק - הוא משתעל נורא, זה מפריע לו לשינה וממש גורם לו לפליטה..
    תחילה חשב הרופא אולי זאת אסתמה , נשמעו קצת צפצופים בריאות, אבל אנהלציות לא עוזרות ועכשו אנחנו חושדים בריפלוקס - ועברנו לאוכל מיוחד..
    האם זה אפשרי??
    הוא התחיל לאחרונה לשהק/לגהק המון - זה קשור?? זה יכול להעיד על בעיה??...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריפולוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגלי

    פרופ` יורם בוינובר
    03/09/2010

    התופעה של רפלוקס כארוע קצר או ארוך יכול להופיע בכל גיל. אני מעריך שזו תופעה שבאה בעקבות גרוי כלשהו למע העיכול העליונה. לא הייתי מתרגש. רצוי לא להאביס, לא להאכיל לפני שינה או בשינה וניתן לתת זנטק לזמן קצר במידה וזה לא עובר מעצמו.
    שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות
    ליאורה
    03/09/2010

    הבת שלי בת שנה וחודשיים
    מתפתחת מצויין, אחוזון מאוד נמוך במשקל, אנמית (10.4) ומקבלת ברזל 20 טיפות ליום כבר חודש, אוכלת מוצק ויונקת 2 פעמים ביום, לא אוכלת בכלל דייסות וכאלה. היא מבקשת לאכול כל שעה ואוכלת יחסית מעט אבל אוכלת הכל.
    הבעיה שהיא משלשלת כבר הרבה זמן, אף פעם לא היה לה ממש יציאות קשות, תמיד רכות לכיוון שלשול אבל כבר תקופה זה ממש שלשול ולעיתים גם מתעוררת לפנות בוקר מכאבי בטן , מתפתלת ובוכה ואחרי שקמה עושה קקי וזה עובר

    1. האם זה נשמע תקין ?
    2. האם יכול להיות שזה מהברזל ?
    3. האם בדיקה לרגישות לחלב עושים בבדיקת דם או שכדי לי לנסות לא לתת ולראות מה קורה ?
    4. מה לדעתך עוד זה יכול להיות

    הרופא שלנו אמר שנחכה 3 חודשים עם הברזל ואז נחשוב, אני מפחדת שאנחנו מפספסים משהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יציאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאורה

    ד''ר בתיה וייס
    03/09/2010

    צריך לבצע בדיקת דם לצליאק. רגישות למזון ניתן לבדוק על ידי תבחיני עור, אך האמינות בגיל זה לא גבוהה. מניחה שבוצעו תרביות צואה ופרזיטים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאה לבדיקת דם
    נירית
    01/09/2010

    ערב טוב , ביצעתי לבתי בת תשע וחצי בדיקת דם ע"מ לשלול רגישות לצליאק , התוצאה שהתקבלה
    CELIAC SCREEN הינה 28.6 U/ML כאשר טווח התוצאה הינה עד 16 !
    אין הסבר על התוצאה אך מצויין בהערה
    Includes TTG and DGP
    ‎לרופא:עדכון באתר המעבדה

    TRANSGLUTAMINASE_IgA
    IgA isotype of tTG

    ENDOMYSIAL Ab
    IgG+IgA iso. of endomys

    אשמח לקבל הסבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאה לבדיקת דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנירית

    ד''ר בתיה וייס
    02/09/2010

    הבדיקה כוללת את כל הבדיקות המצויינות ומעלה חשד לצליאק. כדאי לברר עם הרופא את תוצאות הבדיקות הספציפיות כי לרב משתמשים בהן בנפרד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות - בת חודשיים
    מיכל
    01/09/2010

    שלום,
    ביתי בת חודשיים וחצי וכבר 11 ימים רצופים סובלת מעצירות ,ללא יציאות כלל( לא נוזלי ולא גושי). העצירות החלה עוד קודם , אך לא נמשכה יותר מ-4 ימים . הפעם העצירות נמשכת הרבה מאוד זמן . אני מניקה אותה וגם נותנת לה תחליב חלב אך האוכל העיקרי בכל התקופה הוא הנקה .
    רופא הילדים הנחה אותי לתת לה יותר מים לשתייה, לתת סימיקול להקלה על הגזים ולתת מיץ עגבניות . התחלתי לתת לה מיץ עגבניות , אך לא נראה לי שזה מצליח .
    כששאלתי את הרופא מה עושים במידה וזה לא יעזור , הוא הזכיר חוקנים למינהם .
    רציתי לדעת מהם הטיפולים המוצעים במקרים כאלו . מה ניתן עוד לתת לה כדי להקל עליה ולעזור לה ?
    חשוב לי לציין - היא אוכלת סדיר , זה לא פוגע לה בתאבון . היא ערנית , חייכנית ישנה בלילות ללא בעיה . יש לה התקפים של חוסר שקט והשתוללות של הגוף אבל הם לא ארוכים יותר מידי ,בדר"כ נרגעת על הידיים
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצירות - בת חודשיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיכל

    פרופ` יורם בוינובר
    01/09/2010

    התופעה מוכרת אצל יונקים. את תחליף החלב תדללי ב כ 10 % כדי להוסיף מים. קרוב לודאי שזה יקח עוד יום ותהיה יציאה. חד פעמית ניתן לתת חצי נר של ילדים , הכנסה בעדינות רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות

    מיכל
    04/09/2010

    ניסיתי את המלצתך אך זה עדיין לא עוזר . התחלתי לתת לה מיץ שזיפים וזה גם לא עוזר
    מחר היא כבר 14 ימים ללא אף יציאה !! האם זה הגיוני ?!
    מה הבדיקות /טיפולים שעושים במקרה כזה ? אני ביום א' אצל רופא הילדים אני רוצה לדעת
    את חב"ד המקצועית שלכם בנושא , מה לבקש ממנו ולאיזה בדיקות אפשרי להפנות אותה ?
    האם יש צורך לפנות לרופא גסטרו ולא רק לרופא ילדים ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות

    מיכל
    07/10/2010

    שלום ,

    לאחר חודש עדיין הבעיה של הבת שלי לא נפתרה . תזכורת - ביתי בת החודשיים לא עשתה יציאה כלל ,לא רכה ולא קשה ,התחלתי לתת לה כמות קטנה של חוקן בהמלצת רופא .
    חשוב לי לפרט את היציאות שלה כדי שתוכלו להמליץ לי מה לעשות הלאה ,כי כעת כשהיא עוד מעט בת 4 חודשים אני צריכה להתחיל לתת לה ברזל ואני לא רוצה להוסיף לה לעצירויות שכבר יש לה -
    5.9 - עשתה לאחר 15 ימים !! 11.9- חוקן (בהמלצת רופא ילדים!) 12.9- עשתה לבד 15.9 - חוקן ,18.9 - עשתה לבד , 22.9- חוקן , 26.9- עשתה לבד 30.9- חוקן 5.10- חוקן .
    הילדה בקושי עושה בעצמה אלא רק בעזרת חוקן . הקקי שיוצא לה הוא במרקם כמו של משפחה "בייבי פסטה" סמיך מאוד ודחוס לאחר שיוצא לה החלק "הקשה " בהתחלה יש לה קקי רך .
    מה עליי לעשות האם עליי לבקש לפנות לרופא גסטרו ? לבקש צילום לקיבה? מה עושים ???? האוכל שלה הוא תחליב ובנקה

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה נוספת

    מיכל
    07/10/2010

    עד גיל חודש וחצי היציאות שלה היו סדירות והכל היה תקין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין ממתינה לתשובה ....תודה

    מיכל
    13/10/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגב...המשך לשאלתי
    אמא מודאגת
    30/08/2010

    האם שילוב של מתן טיפות ברזל(כרגע 3 טיפות) ואינפמיל AR עלולים לגרום לעצירות??
    ואם כן מה עליי לעשות בנידון??
    ושאלה נוספת ...האם אני יכולה בשלב הזה להתחיל לה פירות וירקות...(פשוט חששתי להתחיל שמא תחמיר לה הצרבת..)
    תודה רבה ,שובל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אגב...המשך לשאלתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשובל

    פרופ` יורם בוינובר
    31/08/2010

    אנפמיל עושה לעתים עצירות. ניתן לתת מרק ובהמשך פרי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס
    אמא מודאגת
    30/08/2010

    שלום לכל צוות הפורום... בתי בת ה4 חודשים אובחנה לאחרונה כסובלת מרפלוקס קיבתי ושטי
    עד היום היא הייתה ניזונה ממטרנה צמחית (כיוון שהרופא סבר שהיא אלרגית לחלב פרה),
    במהלך החודשים המעטים הללו שאגב נראים לי נצחחח!!! (עקב חוסר שקט ,נדנוד וכיוב') היא פשוט סבלה מרפלוקס ולא עלינו על זה.. (היא פשוט לא פלטה רק הייתה חסרת שקט ומנוח) פעם אמרו לי אוזניים פעם אחרת פשוט מפונקת...ואני הייתי אובדת עצות ואז חשבתי שאולי היא סובלת מרפלוקס
    ואכן כך לפי כל התסמינים למעט פליטות נאמר לי שזה רפלוקס. ללא כל אבחנה פולשנית ועמוקה אלא רק עפ"י התשאול שלי... יש לציין שהרופא המטפל הינו מומחה לגסטרו ילדים...(וכנראה שלא...)
    והוא אחרי האבחון התעקש להכניס אותנו לקבוצת מחקר (מטעם גונסון אנד גונסון) לגבי שימוש בתרופה מחקרית שנקראת "רבפאזול" בשחרור איטי..(בטענה ש"זנטק " ולוסק" אינן בטוחות לשימוש בקרב פעוטות.) השתמשתי בתרופה כשבוע ימים ואז תוצאות בדיקות הדם (המקדימות לתרופה) אינן יצאו תקינות בחשש לתפקודי כבד(יש לציין שהיא הייתה אחרי וירוס).אז הוחלט להפסיק את מתן התרופה.חזרנו על בדיקות הדם ויצאו תקינות..אבל אני פוחדת להתחיל טיפול תרופתי..
    כרגע הוא נתן לי מרשם לאינפמיל A R . השאלה היא מה לדעתכם יהיה המשך טיפול ראוי לבתי היקרה? האינפמיל הוא חלבי ..ואני לא בדיוק יודעת אם היא אכן אלרגית לחלב?! חוצמזה הרפלוקס שלה מתבטא בחוסר שקט ונוחות ופחות פליטות?? האם זה הגיוני ?? נאמר לי שהאינפמיל מונע פליטות..אבל לא זו הבעיה בדיוק! מה אני עושה?? אגב אני שקלתי לפנות לטיפול הומיאופתי אבל לפי חוות הדעת שקיבלתי זה לא נשמע לי האם אתם יכולים להמליץ על פתרון מהיר ויעיל??? בבקשה אני ממש נואשת .שובל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רפלוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאמא

    פרופ` יורם בוינובר
    31/08/2010

    נראה לי שהפסקתם את הרבפרזול לפני הזמן זו תרופה טובה. ניתן להחליף את זה כעת בלוסק. לגבי הפורמולה אני ממליץ להסמיך ב 5% דייסה את הפורמולה הנוכחית או פורמולה רגילה של מטרנה או חברה אחרת לפי בחירתכם. הדברים מסתדרים גם עם הזמן שמשמעותו בשלות של התינוק. סבלנות ואורך רוח.
    כל טוב - שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת שאכלה ביצה רקובה
    אנה
    30/08/2010

    שלום, בתי בת 14 ודשים. היום בבוקר נתתי לה שני ביסים ממעין פשטידת תפוח אדמה וביצים (קנויה) ואז שמתי לב שהיא ממש מסריחה, נראה שאחת הביצים בה רקובה. במהלך היום היא לא הראתה שום סימפטום, אכלה רגיל, בערב היא הקיאה קצת אך נראה לי שזה בגלל שדפחה אצבע לפה. מאחר וביצים זה מוצר בעייתי, האם עליי לעשות משהו בנידון?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת שאכלה ביצה רקובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאנה

    פרופ` יורם בוינובר
    31/08/2010

    לעקוב אחר מצה הילדה ולפי ההתנהגות לפנות לרופא מטפל או להימנע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4.5
    ליאת
    29/08/2010

    ערב טוב

    קיבלתי תוצאות של בדיקות דם של בני בן ה- 4.5

    Sodium mmol/L 141.1 133 (.....*...) 145 BD1
    Potassium mmol/L 4.2 3.7 (..*......) 5.5 BD1
    Glucose mg/dL 78.7 60 (...*.....) 98 BD1
    Urea mg/dL 28.5 0 (....*....) 48 BD1
    Creatinine mg/dL 0.3 0.2 (.*.......) 0.7 BD1
    Uric Acid mg/dL 3.59 0 (.....*...) 5.7 BD1
    AST(GOT) U/L 24 15 (..*......) 40 BD1
    ALT(GPT) U/L 8 4 (*........) 41 BD1
    Alkaline Phosph. U/L 207 0 (......*..) 269 BD1
    Bilirubin, Total mg/dL 1.07 0.1 (.........)* 1 BD1
    GGT U/L 12.4 10 (*........) 71 BD1
    Iron ug/dL 127.7 25 (.........)* 115 BD1
    Transferrin mg/dL 308 200 (.....*...) 360 BD1
    Ferritin ng/mL 25.8 15 (*........) 300 BD1

    Immunoglobulin A mg/dL 129 27 (....*....) 195

    Immunoglobulin E IU/mL 32 .4 0 (.....*...) 52 BD1
    Anti-tTG IgA EU/mL 14.10

    ערכי הברזל גבוהים ולדברי רופא המטפל עלינו להפסיק לאכול דברי חלב ומאכלים מועשרים בברזל
    הילד מאוד רזה ומאוד קשה באוכל אוכל בקושי מעדנים (אחת לשבוע) ופחמימות אוכל דברים מאוד מסויימים כך שהאוכל זה לא הסיבה לערכי הברזל הגבוהים בנוסף הילד נכנס לשירותים מיד אחרי שהוא מתחיל לאכול
    מה דעתך

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאת

    פרופ` יורם בוינובר
    29/08/2010

    לא הייתי משנה כל דבר בכלכלה. המעבדה תקינה. כניסה לשרותים אחרי אוכל אינה דבר נדיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה לעיתים קרובות
    מיכל
    29/08/2010

    בני בן השנתיים כבר למעלה מחודש נותן צואה לעיתים קרובות במשך היום(5-6 פעמים ביום).
    נראה גם כי הוא סובל מכאבי בטן כי הוא מתקפל המון אך איננו בוכה.
    חשוב לי לציין כי מהיותו בן חצי שנה הילד נאנח הרבה(לילד יש ASD ותחילה חשבנו אולי זה מהASD אך הרופאים טוענים כי אין קשר).
    הילד אינו מעכל קטניות(עדשים, קינואה ).
    הילד עבקר בדיקת צואה ולא נמצא משהו חריג!!!
    האם עלי לבקש שיבצעו לו בדיקות מסוימות.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צואה לעיתים קרובות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיכל

    פרופ` יורם בוינובר
    29/08/2010

    רצוי לבצע בדיקת שתן, בדיקה לצליאק. ניתן לתתפלגיל ל 7 ימים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיסורה
    ליבית
    29/08/2010

    שלום רב,
    בני בן 3.8 חודשים. עד לפני כ- 3 חודשים היה גמול לגמרי. לפני כ- 3 חודשים התחיל אצלו פיסורה. עקב כך ישנה ריגרסיה והוא לא מוכן לשבת בשירותים. הטיפול שהוא מקבל (לאחר ביקור אצל מנהלת מחלקת גסטרו ילדים באחד מבית החולים) הוא: פגלקס, אמבטיות וכמה סוגי משחות.
    כאשר הוא צריך לעשות קקי, הוא חסר מנוחה , מתכווץ כולו (אי אפשר להתקרב אליו), תוך כדי הוא מבקש לעשות בתחתונים ולא ללכת לשירותים. מאוד כואב לו ואני מניחה שיש לו טרואמה.
    יכול להיות שהפיסורה עברה וחזרה. אבל גם שהיא עברה עדיין הוא מתכווץ.

    לפני כמה ימים הוא שתה פגלקס (מנה קצת גדולה) והוא שלשל הרבה. גם במצב הזה הוא התכווץ.

    מבקשת ייעוץ. האם להמשיך עם הפגלקס? איך אפשר להמשיך לטפל?
    אנחנו די חסרי אונים

    תודה ליבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיסורה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליבית

    פרופ` יורם בוינובר
    29/08/2010

    ממליץ להחליף הפגלקס בשמן פרפין. רופא מטפל יבדוק האם יש פיסורה. יתר הטיפול שניתן תקין. יש ללמדו שוב לשבת על הסיר או אסלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה לגבי פיסורה

    ליבית
    02/09/2010

    שלום רב,
    בהמשך לשאלתי ולתגובתך. הפסקנו עם הפגלקס ואנחנו נותנים לו שמן פרפין. לא ממש עוזר. המצב עכשיו הוא שבמיוחד אחה"צ כל כמה דקות הוא עושה קקי בתחתונים (או בלי תחתונים) . היום למשל וכך בד"כ זה היה רק מריחות (אפשר להגיד רק נוזלים). ומאוד כואב לו . הרופא ראה אותו לפני יומיים. לא ראה פיסורה (גם לא רוצה יותר מדי להכאיב לו). הוא ממש אוצר ולא נותן לקקי לצאת. לשירותים הוא לא רוצה ללכת אבל אנחנו לא מנסים.
    הבנתי של"מריחות "האלה יש שם ברפואה .
    אני ממש ממש יואשת וחסרת אונים לראות אותו כך סובל

    האם צריך לעשות לו חוקן?
    אודה לתשובה איך אפשר להמשיך לטפל.
    אוסיף כי התחלנו גם טיפול הומפאתי אך זה לוקח זמן.

    תודה ליבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליבית

    פרופ` יורם בוינובר
    02/09/2010

    בטיפול הומיאופטי איני מבין. ממליץ לתת שמן פרפין בכמות כזו 2-3 כפות שיתרוקן ולא יוכל להתאפק. התופעה של איבוד צואה נקראת אנקופרזיס. התופעה היא התנהגותית. חשוב לא להילחץ התופעה עם הטיפול תחלוף. חוקן ניתן לעשות חד פעמי איני ממליץ על טיפול זה כטיפול קבוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת בהקשר לשאלתי
    לילך
    28/08/2010

    שלום רב ,
    בתאריך 21.8.10 , שאלתי אותך שאלה בהקשר לבני שסובל מיציאות רבות, אנמיה קלה, ושקיעת דם מואצת .
    בינתיים קבעתי תור לרופא גסטרו מומחה לשבוע הבא, והיה איזה שהוא שיפור בתסמינים .
    אלא שהיום, הוא אכל צ'יפס , ואז מצבו הורע שוב.

    שאלתי היא אם קיימת רגישות לעיכול שומנים (צ'יפס מטוגן) או לאחד ממרכיבי תפוח האדמה , אשר באים לידי בתאור של מה שתארתי ??

    תודה לך !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה נוספת בהקשר לשאלתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללילך

    פרופ` יורם בוינובר
    29/08/2010

    הוא עבר מאורע זיהומי ולאחריו תיתכן איטיות בתנועתיות מע העיכול. נסי להפחית מאכלים שומניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות וחולשה אצל בת 9
    לינקוקו
    28/08/2010

    הבת שלי התעוררה בלילה והקיאה בשעה 1:00 כמות גדולה לאחר מכן שוב בשעה 4:30 כמות קטנה יותר ושוב בסיביבות שש בבוקר כמות קטנה ביותר עם ליחה.
    היא הייתה מצוננת לפני מס' ימים ועם חום כרגע ללא חום וקצת ליחה נשארה לה.
    האם ייתכן שמליחה מרובה מקיאים ? (ללא שיעול)

    כמו כן היא זרוקה על הספה כבר כמה שעות ולא מתאוששת למרות שכבר שתתה מעט
    היא מתלוננת על כאבי בטן לא חזקים ולא סדירים (עוויתיים ?)

    יש לציין שזה קורה לה מידי פעם (אחת למס' חודשים ) ממש כמה שעות שהיא ככה מקיאה וחלשה וזה עובר כאילו כלום.


    מה יכול להיות ? איזה סוג של בירור צריך לעשות ?
    רופא הילדים טוען שזה וירוס ואין מה לעשות .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקאות וחולשה אצל בת 9

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לינקוקו

    פרופ` יורם בוינובר
    28/08/2010

    סביר להניח כמו רופאך שהיא עברה מחלה זיהומית. מליחה ניתן להקיא . יש רק לשלול שאין מחלה זיהומית מחוץ לדרכי העיכול כמו דלקת בדרכי השתן . במידה וזה חולף לאחר יום יומיים הייתי רק מקפיד על שתיה מספקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    לינקוקו
    28/08/2010

    אז אין מה להיות מודאג מזה שזה תופעה שחוזרת על עצמה מידי פעם ?אין צורך בברור ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום