מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- בן 5 וחציקרן28/08/2010
שלום, בני בן 5 וחצי, בחודשים האחרונים (בערך 3 ח') הוא מפליץ באופן משמעותי (ללא קשר ליציאות) פלוצים שקטים אך מאוד מסריחים. הנושא מאוד מטריד חברתית בגן. (קוראים לו בשמות גנאי בגן בשל כך). לאחרונה הצטרפו לפלוצים גם גרעפסים וזה ממש ללא שליטה אצלו. הרופא אמר לתת טיפות ביוגאיה (טיפות פרוביוטיות) אך זה לא עוזר והוא ממשיך עם הגרעפסים והפלוצים . הוא ילד בריא והיציאות שלו תקינות. לאיזה כיוון עלינו לבדוק ? אנחנו מאוד רוצים לשפר את זה, זה ממש מיטרד. נשמח לעצתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקרן
פרופ` יורם בוינובר28/08/2010אין בדיקות ספציפיות למקור הגזים. המקור הוא במזון ובליעת אויר וזה יחלוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- HCVמודה28/08/2010
שלום, רופא יקר!
הנני בת 35, חולה כרונית של HCV עם עומס של 484000, עם פיברוטסט תקין והפרעה קטנה באנזימי כבד. יש לנו בת אחת בריאה (אולי בגלל הריון טבעי) ועכשיו אם נרצה עוד ילד אחרון(כתוצאה של בעיות שלא קשורות לפורום זה) נצטרך לעבור IVF. לקראת הטיפול נודע לי על המחלה, מפחיד אותי שאחרי הטיפול בHCV (שגם לא בטוח שהוא יעזור ) יהיה כבר מאוחר מדי לנסות להרות.
השאלה שלי ,במקרה וירשו לי, איזה אחוז של סכנה להדביק את התינוק דרך IVF במקרה זה?
אודה לך מאוד על כל תשובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקטי
פרופ` יורם בוינובר28/08/2010האחוז הוא נמוך אך בהחלט מושפע מרמת הRNA ולכן המומלץ הוא לנסות להפחית רמה זו עי טיפול. רצוי שתהיי במעקב יחידת כבד בביח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוליטיס מגיל שנתיים המשךרות28/08/2010
בהמשך לתשובתך. עשו קולונסקופיה לילדה שמגיל שנתיים אובחנה בקולטיס ובבדיקה גילו שהמעי מאוד מודלק ולכן שוקלים לתת לה מדיקר. ברצונילשאול האם אין אפשרות שבלוטת התריס לא מתפקדת טוב ולכןהגוף מגיב כך? בדיקות הדם היו מצויינות היא ילדה שמחה ופעילה. בבדיקה של בלו התריס בבדיקה הראשונה התוצאה היתה בגבול העליון היום התואצה עלתה מעבר לעקומה. הרופאים של הגסטרו טוענים שאין קשר. . מדוע צריך להלחם ברפואה לעשות עןד בדיקות דם .
בבדיקה ששלחנו לחו"ל לא בדיקת דם אלא בדיקה אחרת הראה במפורש שיש פעילות מוגברת של בלוטת התריס . אנא ענו לי תשובה קונקרטית יותר . תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרות
פרופ` יורם בוינובר28/08/2010הבדיקות של בלוטת התריס מבוצעות כולן בארץ. הפרעה בבפעילות לא גורמת לקוליטיס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול מתמשך - בן שנה ושלושה חד'עידית27/08/2010
שלום רב,
בני בן ה-15 חודש סובל משלשולים חריפים בחודשים האחרונים (ON and OFF). לפני כשבועיים היה לו שלשול שנמשך 9 ימים, אז הגיעה הפוגה של 4 ימים, ואז השלשול החל שוב ונמשך מזה 4 ימים - והסוף אינו נראה לעין. גם כאשר הצואה איננה שלשול של ממש, מרקמה רך מאד והצבע והריח אינם רגילים (ירוק, חום כהה מאד). בעצת הרופאה, מנענו ממנו כמעט לחלוטין מוצרי חלב (למעט 2 בקבוקי מטרנה בבוקר ובערב), ביצים ופירות (למעט בננה ותפוח) - אך לדעתי זה לא גרם להקלה משמעותית.
משקלו הוא באחוזון ה-50, וגובהו באחוזון ה-95. הוא בעל תיאבון בריא (גם בימים אלו, כאשר הוא משלשל) ומצב רוחו כמעט לא מושפע לרעה. אציין כי בדיקות צואה הניבו ממצאים שליליים לגבי פרזיטים, תולעים וכו'.
אתמול ראינו רופא ילדים שהמליץ על דיאטה מחמירה - רק 2 ארוחות ביום (כוס פירות בבוקר ומנת עוף עם תוספת בצהריים) מלבד 2 בקבוקי המטרנה הנ"ל. עבור בני, שאוכל לפחות 2 ארוחות ביניים בנוסף על כך - זוהי חצי הרעבה, ואני לא רואה שום דרך שאוכל לכפות עליו תפריט כזה. האם זוהי הדרך היחידה להבריא אותו? האם עלינו ללכת לראות גסטרואנטרולוג?
תודה מראש על עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין כי חוסן בחיסון רוטה
עידית27/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעידית
פרופ` יורם בוינובר28/08/2010ממליץ להחזיר אותו לכלכלה רגילה . עם זאת רצוי לא להרבות בשתיה. אכילה מסודרת. ניתן להוסיף פרוביוטיקה. מדדי הצמיחה מצביעים על כך שאין כאן מחלה ספציפית של מע העיכול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשה להבהרה
עידית28/08/2010ראשית, תודה על תשובתך.
מה הכוונה ב"פרוביוטיקה"? אקטימל ודומיו, או תוספים אחרים?
והאם אין חשש שמיעוט שתיה יוביל להתייבשות? חשבתי שדווקא בגלל השלשול ראוי להרבות בשתיה בגלל איבוד הנוזלים הרב...
תודה מראש.
עידית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעידית
פרופ` יורם בוינובר28/08/2010הכונה לתכשיר פרוביוטי הנמכר בבית מרקחת. לגבי שתיה- שתית יתר תגביר מספר היציאות ותדלל אותן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי ירוק מתמשךתהילה26/08/2010
שלום,
בתי בת 4 חוד' אוכלת נוטרמיגן (בהמלצת הרופאה) מזה כשלושה חוד' עקב כאבי בטן בלתי נסבלים.
בחודש האחרון היציאות שלה בצבע ירוק כהה ומצחין במרקם משחתי או דומה לקוטג'- סליחה על התיאור...
בנוסף התיאבון שלה ירד משמעותית.
אני מציינת שלפני חודש היא קיבלה את המנה הראשונה של חיסון הרוטה.
עשינו השבוע תרבית צואה ואלו התוצאות:
Stool culture Negative
Campyl stool culture Negative
יש לי הרגשה שהילדה סובלת לאחר האוכל, מה עליי לעשות? ניסיתי לחזור לסימילאק שאותו אכלה עד גיל חודש (וסבלה מכטבי בטן נוראיים אבל בלי להקיא או לפלוט) אבל כשהאכלתי אותה 120 ccהיא לא הפסיקה להקיא כל אותו היום.
בנוסף מאז הנוטרמיגן היא פולטת המון!
מהי הסיבה לצבע הקקי והאם יש קשר לאוכל?אולי כדאי להחליך כלכלה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתהילה
פרופ` יורם בוינובר28/08/2010לצבע הצואה אין משמעות. הצבע הוא של נגזרות בילירובין הנוצרות ממטבוליזם של בילירובין עי חיידקים. יש לציין שחלק לא מבוטל של תינוקות לאחר חיסון לרוטא משלשלים. התופעה חולפת מעצמה עם הזמן. את יכולה לנסות ולהכניס מרק ובהמשך פרי וזה עשוי להיטיב התיאבון ויציאות. לא רצוי להחליף פורמולה לעתים תכופות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך אבל...-
תהילה29/08/2010הרופאה שלנו אומרת שתרבית הצואה תקינה וצבע הקקי הוא כתוצאה מזה שהיא לא מעכלת את האוכל. זה יכול לגרום נזק לעתיד?
את המנה הראשונה של הרוטה היא קיבלה מעל לחודש זה יכול להיות עדיין מזה?
ושאלה אחרונה, כדי להקל על הפליטות המרובות אפשר להוסיף קורנפלור או אורז לנוטרמיגן?
תודה רבה ושבוע טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה מימית עם ריחלימור26/08/2010
שלום,
בני בן 7 שבועות.
בגיל חודש גילינו לאחר בדיקת צואה כי קיימת רגישות לחלב.
לפני כשבוע נתתי לו מטרנה צמחית ומאז במשך 5 ימים יש לו צואה מימית עם ריח חריף.
יכול להיות שהוא רגיש גם לצמחית. האם יתכן שהמטרנה הצמחית משפיעה עליו גם לאחר 5 ימים???? כי הצואה המימית עם הריח נמשכת והפסקתי לתת מטרנה(כרגע רק הנקה)..
במקביל התחלתי לתת לו סימיקול לפני כשבוע. יכול להיות שהצואה נובעת מהסימיקול???
תודה
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללימור
פרופ` יורם בוינובר26/08/2010הריח נובע מסויה. לסויה ריח שונה מפורמולות של חלב פרה. אי סבילות לסויה יכול גם להתבטא לאחר מספר ימים. לסימיקול אין כל תפקיד במה שאת מתארת. מטרתו להפחית גזים וגם את זה הוא עושה כנראה בדרגה נמוכה. במידה ויש עעלית משקל סבירה לא הייתי משנה הכלכלה לעתים קרובות. במידה והרופא המטפל מתרשם שהפורמולה לא מאימה ויש חשד סביר לאלרגיה לחלבון התינוק יזדקק לפומולה היפואלרגנית כמו נוטרמיגן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנה מפחדת לעשות צרכיםמיה25/08/2010
שלום,
יש לי תינוקת בת שנה ו-4 ח' שמפחדת לעשות את הצרכים.
עושה אחת ליומיים-שלושה, ולפני כן מתלוננת כל היום שיש לה קקי. לפעמים בוכה לפני ואומרת שכואבת הבטן.
כשהיא עושה קקי הוא יוצא רך, כך שלא נראה שזו הבעיה.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיה
ד''ר בתיה וייס26/08/2010צריך קודם לבדוק את הילדה כולל בדיקת פי הטבעת ובדיקה רקטלית. אם הכל תקין אפשר לנסות מתן פגלקס חצי כפית ליום ולראות אם יש שיפור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגתא24/08/2010
הבת שלי בת שנה וחודשיים. אוכלת הכל ויונקת פעמיים ביום
מאז שנולדה היתה לה מעט צואה, פעם בכמה ימים. כשהחלה לאכול, הצואה הייתה פעם ביומיים שלושה וכעת פעם ביום, לעיתים יומיים.
היא אנמית (10.4) ומקבלת 20 טיפות ברזל ליום
בנוסף היא מאוד רזה, אחוזון 3
והקקי שלה תמיד רך, לא שלשול
נאמר לי שהשילוש של קקי רך, אנמיה ואחוזון נמוך יכולים להיות תסמין לצליאק,
האם זה נכון ? ומה עוד אפשר להסיק מכך ? והאם לדאוג ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא
פרופ` יורם בוינובר24/08/2010את נושא הצליאק ניתן לבדוק בבדיקת דם. תיאור הצואה לא צריך להדאיג. תני לה פרו 15. יתכן שכתפסיקי עם ההנקה הצואה תשתפר. כלכלה מוצקה או סמיכה משנה היציאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלות נוספות
א25/08/2010תודה על התשובה המהירה
1. מה זה פרו 15 ולמה זה טוב ? האם מותר עם ברזל 20 טיפות ?
2. היא אוכלת אוכל מוצק, לא אוהבת בכלל אוכל דליל
3. אני מניקה רק בוקר וערב ותחליפים היא לא אוכלת
4. צליאק לא נבדק בבדיקות הדם של גיל שנה ? הבדיקה היתה ממש קשה לנו....אין עוד תסמינים לפיהם אפשר לדעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה
א26/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא
פרופ` יורם בוינובר29/08/2010בקשי הפרו 15 מרופא מטפל הוא מכיר התכשיר. בדיקת צליאק ניתן לעשות רק בבדיקת דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוט משלשל יותר מחודשייםהדר24/08/2010
שלום,
בני בן השנה וחצי משלשל כבר יותר מחודשיים. ספירת דם וצואה- חזרו תקינות למעט חוסר בברזל.בהמלצת הרופא ילדים עברנו לתזונה ללא חלב, ומטרנה ללא לקטוז, ברזל ןפרוביוטיקה.מאז חלה הטבה מסויימת במצב, אך עדיין הוא משלשל לעיתים, ותמיד הצואה שלו רכה. המצב לא חזר לקדמותו עדיין. התחלנו בתזונה ללא חלב לפני כחודש.אציין שהוא חוסן נגד רוטה.
1. האם מס' כפיות של קוטג' ביום יכולות להיות הסיבה שהוא לא מחלים?
2. מתי כדאי לקחת אותו לרופא מומחה ואיזה רופא בדיוק?
3. האם כדאי לבקש בדיקת דם מקיפה יותר מאשר הספירה שהוא עשה?
4. האם יש איזשהו טיפול טבעי.הומאופטי שכדאי לנסות? שינוי נוסף בתזונה?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להדר
פרופ` יורם בוינובר24/08/2010הייתי נותן לו כלכה רגילה לגילו. להפחית בשתיה. את יכולה לנסות פרוביוטיקה. אני לו מבין בטיפולים הומיאופטים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 7 שמקיאקרן23/08/2010
יש לי ילד בן 7 המקיא בין פעמיים -שלוש פעמים בשבוע, קבוע, בשנה האחרונה. גם קיימת ירידה במאגרי הברזל והוא מקבל ברזל אחת ליום. לפני שלושה חודשים עשינו תבחין נשיפה ונמצא חיידק הליקובקטור. טופל באנטיביוטיקה שבועיים. חזרנו על הבדיקה וכיום תקינה. אני חוששת היות וההקאות נמשכות. לא מדובר על אוכל מסויים שגורם לו להקיא או על סטרטס/מצב נפשי. לא מצליחים להבין ממה ההקאות נובעות.כן שמנו לב שבמקרים בהם הוא משתולל, צוחק בהתלהבות או שותה בבת אחת הוא מקיא. יחד עם זאת, גם ללא זה באות לעיתים ההקאות. הוא לא ילד אכלן, אחרי חצי מנה מתלונן שכואבת לו הבטן. קבענו תור למרפאת גסטרו ב- 12/9. שאלתי היא האם להמתין עד אז או שיש לפנות דחוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקרן
פרופ` יורם בוינובר24/08/2010לפי התלונות ממליץ להמתין לתור לגסטרו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לאינפמילשרון23/08/2010
שלום רב,
יש לי תינוקת בת כ- 8 חודשים.
מגיל חודשיים אוכלת אינפמיל וטופלה בזנטק עקב תופעות של ריפלוקס.
לפני כחודשיים הופסק בעיצת הרופאה השימוש בזנטק וכחודש לאחר מכן עברתי להאכילה בסימילאק.
שמתי לב לחוסר שקט של התינוקת וכן בלילה החלה תופעה שלאחר האכלה היא צורחת כדי שארים אותה על הידיים ויוצאים לה הרבה גרפסים וכאילו כל האוכל עולה לה.
התחושה שלי היא שהסימילאק עדיין לא ממש מתאים לה ואני שוקלת לחזור לשימוש באינפמיל.
שאלתי האם ניתן לעשות זאת והאם יש צורך לחזור גם לשימוש בזנטק?
תודה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרון
פרופ` יורם בוינובר24/08/2010לא הייתי מחליף הכלכלה. פורמולה עם דייסה לא פחות טובה מאנפמיל. את יכולה לנסות מתן זנטק פעם נוספת או להמתין בסבלנות והתופעות יחלפו. חשוב לא להאביס התינוקת בהאכלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשרון
ד''ר בתיה וייס24/08/2010נראה כי תופעות הרפלוקס חזרו. ניתן לחזור לאנפמיל ואם אין הטבה להחזיר את הטיפול בזנטק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלותשואלת23/08/2010
שלום
1) מה הסבירות שילד שעולה יפה מאוד במשקל (בן שנה ותשע חודשים שוקל 13 קילו וגובהו כ- 84 ס"מ) יש לו בעיות בספיגת שומן או בעיות בספיגה בכלל או בעיות בלבלב?
2) הוא עושה 2-3 פעמים קקי ביום. הקקי לפעמים הוא כמו שלשול (לא יודעת אם זה כך יצא או שהתערבב עם פיפי כשעשה) ולפעמים גם צואה רכה, כמו ממרח.
האם זה נורמלי?
3) אם היו לו בעיות ספיגה או בעיות בלבלב חלילה, איך זה היה מתבטא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשואלת
פרופ` יורם בוינובר24/08/2010לפי הצגת הממקרה התשובה ל3 השאלות היא שאין עדות לתת ספיגה או מחלת לבלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפת תינוקות לגלוטן כשלאם יש לציאקמאיה23/08/2010
שלום,
אני אם לתאומים בני חצי שנה (5 חודשים כרונולוגית), נולדו במשקלים 1790 (בת) ו 2180 (בן) וכעת שוקלים 5300 (בת) ו 6500 (בן). הם עדין קטנים מאד אך המשקל פרופורציוני ואף קצת גבוה ביחס לגובה ולהיקף הראש. ניזונים מהנקה בלבד. שאלתי לגבי צליאק. התחלתי בטעימות לפני כשלושה שבועות וקראתי שכדאי לחשוף אותם לגלוטן בתקופה זו במיוחד על רקע הנקה על מנת להוריד סיכוי לחלות בצליאק. לי יש צליאק שאובחן בגיל שנה וחצי ועד לאבחנתו הייתי תינוקת חולה מאד והגעתי לסף מוות. אני מעוניינת להוריד את הסיכוי למחלה אך מצד שני אינני רוצה שיחלו!!! מה גם שבלתי אפשרי להבחין בין סתם כאב בטן לבין התפרצות המחלה. נוסף על כך מדובר בתינוקות קטנים ביחס לגילם.האם גם במקרה זה (אם חולה בצליאק) עדין מומלץ לחשוף לגלוטן בשלב כה מוקדם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למאיה
פרופ` יורם בוינובר24/08/2010החשיפה הניסיונית( אין על זה הסכמה ברורה בעת הזאת) מומלצת בגיל מוקדם יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ברורה לי תשובתך
מאיה24/08/2010למיטב הבנתי "חלון ההזדמנויות" לחשיפה ראשונית הוא בין 4-7 חודשים, ילדי בני חמישה וחצי חודשים ומאחר ונולדו חודש מוקדם הם למעשה בני 4 וחצי חודשים. למה כוונתך "מוקדם יותר?" האם פיספסתי ולכן אין טעם בחשיפה ראשונית? אשמח להתייחסותך בנוגע לצליאק שלי. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמאיה
פרופ` יורם בוינובר24/08/2010אין המלצה גורפת. יש כרגע ניסיון לבדוק במסגרת מחקר האם באמת חשיפה מוקדמת מונעת המחלה. כל מה שקראת מתבסס על מאמר אחד בספרות הרפואית. במידה ואת רוצה להצטרף למחקר עליך לפנות לדר קורינה הרטמן ביחידת גסטרו ילדים בשניידר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית ספיגה אצל ילדה?גיל ש.22/08/2010
שלום רב
הבת שלי בת 4 וחצי.
לפני חצי שנה בספירת דם נראתה קצת אנמיה ובבדיקה נראה
פריטין וברזל מתחת לנורמה.
מזה חצי שנה אנחנו נותנים לה טיפות ברזל.
לאחר התחלת טיפות הברזל היא עלתה במשקל ונראה שהיתה לזה השפעה חיובית עבורה.
בבדיקה שביצענו היום
IRON = 38 שזה מתחת לנורמה ( 50-120 )
פריטין עלה ל 19 מ 8 הנורמה ( 9-110 )
PLT=410 WBC=9.9 ESR=17
NEUT 51ֵ% LYMP 41% MCV=83
המוגלובין 11.9, יתר הערכים בנורמה.
מונוציטים קצת נמוך 4.4 אחוז הנורמה 5-11 )
מונוציטים 0.4 K/UL
בדיקת IGA = 172 ׁ( הנורמה 20-130 ), IGG תקין
ברצוני לשאול
1. מה יכולה להיות הסיבה שאפילו אחרי חצי שנה של תוספת ברזל בטיפות הבת שלי עדיין עם ערכי ברזל כל כך נמוכים? האם זה עלול להעיד על בעיית ספיגה או חלילה מחלה שמנצלת את הברזל?
יצויין כי בגיל שנה לא היה לה מחסור בברזל
2. התוצאה של ה IGA הגבוה מדאיגה אותי. האם זה חלילה מעיד על מחלה קשה או בעיה אוטואימונית?
3. יש איזה שהיא משמעות למונוציטים קצת נמוכים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגיל
פרופ` יורם בוינובר24/08/2010רמת הIGA לא גבוהה משמעותית. יעילות תכשירי הברזל שונה. ממליץ פרו 15. כל הערכים שציינת הם גבוליים והסטיות הן בגבולות הסביר. בקשי שיעשו בדיקה לצליאק. רצוי לאחר קבלת תשובות להתיעץ עם הרופא השולח ולא ביעוץ איטרנטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרו 15
גיל ש.24/08/2010תודה על תשובתך, היא מעודדת
עד כה נתנו לה פריפל 3 כמות של 10-טיפות ביום = 25 מג ברזל
כמה טיפות לתת לה, ילדה בת 4.5 שוקלת 17 קג, של המוצר פרו 15?
ראיתי שזה בכפיות וחושש לתת מינון יתר
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגיל
ד''ר בתיה וייס24/08/2010יעילו תכשירי הברזך דרך הפה אינה גבוהה. עליית המוגלובין ופריטין עם מדדי גודל כדורית תקינים מעידים על תגובה טובה. רמת ה IGA אינה מצביעה על מחלה וכן לא המונוציטים. צריך לודא כי נעשתה בדיקה סרולוגית לצליאק במסגרת בדיקות הדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוראור22/08/2010
ד''ר יכול להיות שהאנטיביוטיקה נגד החיידק לא עוזרת כי אינני חש שיפור בכך ואני ביום החמישי של הטיפול שאני אמור לקחת 10 ימים אנטיביוטיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאור
פרופ` יורם בוינובר24/08/2010כבר כתבתי לך שיתכן ולבדיקה והן לטיפול לא היה הצדקה. רצוי להתיעץ עם הרופא שרשם לך הטיפול. אני לא מקיים טיפולים באיטרנט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
