מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- יציאותשואלת09/08/2010
האם 3-4 יציאות ביום לילד בן שנה ותשעה חודשים
נחשב תקין?
(יש ימים שיש רק 2 יציאות, אבל גם ימים כנ"ל)
(לפעמים יש יציאה ולאחר חצי שעה עוד יציאה קטנה....כאילו לא סיים את היציאה הקודמת
זה במסגרת ה 3-4 יציאות האמורות כמובן)
מדובר בילד בן שנה ותשעה חודשים
ששוקל 3,300 ק"ג וגובהו 83 ס"מ
ילד שאוהב מאוד לאכול ואוכל הרבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאני
פרופ` יורם בוינובר09/08/2010במידה ועולה במשקל- ציינת משקל של 3 קג?? , לא הייתי מתרגש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לחלב ביונקתגליה08/08/2010
כאמור, אני חושדת שביתי בת החודשיים אלרגית לחלב פרה היות ובצואתה נצפו נקודות דם שנעלמו כשהפסקתי לצרוך מוצרי חלב.
שאלות:
1. האם מותר לי לאכול מוצרים עליהם כתוב "עשוי להכיל שאריות של חלב?"
2. עד מתי עליי להמנע ממוצרי חלב?
3. האם מותר לי ליטול תוסף של סידן (בכדי שלא יחסר לי)?
4. האם מותר לי לשתות תחליפי חלב: חלב אורז? חלב שיבולת שועל?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגליה
פרופ` יורם בוינובר09/08/2010מספר טיפות דם לא מאבחנות אלרגיה לחלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 10ש08/08/2010
שלום רב,
בבדיקות דם שביצענו לבן בעקבות גדילה איטית נמצא:
DEAM. GLIADIN. PEPT יצא 800.00 שאר הבדיקות נראות בסדר
האם בוודאות זה צליאק?
בתודה מראש,
ש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לש
פרופ` יורם בוינובר09/08/2010התוצאה שציינת לדעתי טעות. לא ראיתי מספר כזה עד כה. DGP היא בדיקה לא ספציפית ואינה אמינה מספיק לקביעת צליאק. יש לבדוק TTGA ולבצע ביופסיה של מעי דק לאבחן המחלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוטרמיגןלילך08/08/2010
שלום, ד"ר לפני כשבועיים כתבתי לך את האמור מטה ונעניתי כי היית מציע להחזירו לפורמולה רגילה. (לנסות במשך חודש).
ניסיתי נתתי לו מנה אחת של מטרנה רגילה בהתחלה היה נראה כי הוא מגיב טוב ולאחר כשעתיים וחצי שלוש הילד התחיל להקיא ללא הפסקה במשך יום שלם ובכה בכי היסטרי .
על כן חזרתי להאכילו בנוטרמיגן.
אשמח שתייעץ לי מה לעשות איתו הוא רק בן שלושה וחצי חודשים ? הייתי רוצה לדעת בוודאות האם הוא אלרגי ללקטוז ? אני אודה לך מאוד אם תייעץ לי או תמליץ על פורמולה אחרת.
רקע מהודעה קודמת:
בני היום בן שלושה חודשים.
בחודש וחצי הראשון לחייו לא הפסיק לצרוח ולהתפטל מכאבי בטן . כאבים מוגזמים הילד לא ישן כלל ונהיה אדום מרוב כאב. (אין מדובר בכאבי גזים שבאים והולכים אלא צרחות במשך רוב שעות היממה).
כתוצאה מכך החלפתי לו את האוכל בהתחלה מסימילאק למטרנה רגילה אך ללא שינוי. לאחר מכן למטרנה צמחית אך גם זה לא הטיב עמו ורק גרם לו לשילשולים.
לאחר התייעצות עם הרופאה המליצה לעבור לנוטרמיגן. מאז תודה לאל הילד רגוע.
כיום בני בן שלושה חודשים האם כדאי לנסות להחזיר אותו למטרנה רגילה? או להישאר עם הנוטרמיגן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאם
פרופ` יורם בוינובר09/08/2010המשיכי עם נוטרמיגן לפחות עד 6 חד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפה לגלוטןאבא08/08/2010
בתי בת ה6 אובחנה כחולת צליאק בני בן ה3נחשף לגלוטן רק בגיל שנתים והבדיקות יצאו תקינות ועכשיו אני לא יודע אם לחשוף את בתי בת 10 חודשים לגלוטן או לא קראתי מחקרים לכאן ולכאן מה מקובל היום בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבא
פרופ` יורם בוינובר09/08/2010אין הצדקה למנוע ממנה גלוטן בגיל זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת גאסטרו ליד בן 6אלי07/08/2010
לצוות הפורום שלום רב,
ילד בן 6 ,שלא גבהה במשך הזמן האחרון, נבדק אצל רופא גסטרולוג שהחליט לבצע בדיקת גאסטרו.
שאלותי הם האם את הבדיקה הנ"ל מבצע רופא המתמחה בילדים בלבד או רופא גסטרולוג כללי שמבצע את הבדיקות הנ"ל גם במבוגרים וגם בילדים. כנ"ל לגבי ההרדמה האם הרופא המרדים מתמחה רק בילדים או גם במבוגרים. והאם את הבדיקה יש לבצע בבית חולים או שיש אפשרות לבחירת הרופא שמבצע את הבדיקה ואת ההרדמה בבית חולים בשרות שר"פ ולהפעיל את הביטוח הרפואי.
לתשובתכם אודה.
בברכה
אלימלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלימלך
פרופ` יורם בוינובר09/08/2010רצויה בדיקה בגיל זה בבי"ח ציבורי. מבצעים הפעולה גסטרואנטרולוג ילדים והמרדימים העושים ההרדמה מיומנים לפעולה בילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן ובדיקות דםעפרה06/08/2010
שלום רב,
ביתי בת ה4.5 סובלת כבר מזה כמבה חודשים מכאבי בטן קשים לסירוגין במהלך היום ואפילו הלילה.
הרופאה שלחה לבדיקות ולהלן התוצאות החריגות:
hemoglobin - 12
k+potassium(b( -5.4
ca-calcium - 10.8
platelets - 466
neutrophils-19.5
lymphocytes - 57.9
eosinophils% -15
eosinophils# - 1.52
transglutaminase- קטן מ 3
iga - 24
יש לציין כי ישנה תופעה נוספת של נפיחות בעפעפיים בשעות הבוקר ולעיתים אף יותר.
הרופאה הפנתה אותנו לבדיקות דם נוספות אבל לא ממש הבנתי לשם מה האם תוכלו לומר לי מה מראות החריגות אם בכלל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעפרה
פרופ` יורם בוינובר09/08/2010יש לך רופאה והיא ששלחה אותך לבדיקות. פני לרופאה שתסביר לך התשובות. זה לא מקובל שהאחד מבצע והשני מסביר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לויקוציטיםגליה06/08/2010
תודה על תשובותיך.
כאמור בת חודשיים, צואה רירית תמידית, עליה במשקל תקינה (כ-160 גרם לשבוע). הנקה בלבד.נותנת צואה שלוש פעמים ביום. בעבר נקודות דם בצואה שהופסקו ברגע שהאם נמנעת לחלוטין ממוצרי חלב.
בדיקת צואה שנלקחה (בעקבות הקקי הרירי) הראתה לוקוציטים רבים. תרבית תקינה.
התינוקת רגועה.
מה משמעות הלוקוציטים? האם זה אומר שיש לה דלקת/זיהום במעי?
האם יש צורך בבדיקות נוספות? או לחזור על בדיקות אלו (כאמור הצואה הרירית ממשיכה).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגליה
פרופ` יורם בוינובר09/08/2010התינוקת עולה במשקל. הלויקוציטים יכולים גם לנבוע מגרוי באזור פי הטבעת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאה עם מוקדים שחורים-ירוקיםסטלה05/08/2010
שלום, לאחר השאלה אתמול עם יציאות ריריות....היום לילדה הייתה יציאה עם ריח חזק, ובפנים לא רק ריר אלא מוקדים(כמו חתיכות ריריות קטנות) בצבע ירוק כהה-שחור....מה זה יכול להיות? מודאגת מאד, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסטלה
פרופ` יורם בוינובר09/08/2010תראי היציאה לרופאך. במידה והילדה חיונית ללא חום או מופעים אחרים ממליץ להפסיק לחקור הצואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פליטות ואי נוחות אחרי אוכליעל04/08/2010
בהמשך לשאלתי, והאם עליי להעיר את בני בלילה כל 4 שעות עד לעליית משקל רצויה שוב? האם עלייה כה מועטה במשקל יכולה להזיק כרגע לבני מבחינה התפתחותית?
תודה רבה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעל
פרופ` יורם בוינובר04/08/2010תני לו לישון ואל תרדפי אחרי המשקל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציליאקרות04/08/2010
ברצוני לדעת הארם יתכון שגם לאחר טיפול של 4 חודשים בתזונה ללא גלוטן לילד בן שנתיים יהיו מידי פעם שלשולים של כמה פעמים ביום מספר ימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות
פרופ` יורם בוינובר04/08/2010אני מקוה שהאבחון לצליאק בוצע כנדרש. לעתים לוקח חודשים לרירית לחזור למצב הנורמלי. רצוי שדיאטנית תבדוק האם באמת התזונה נטולת גלוטן. רצוי גם לחזור על בדיקת הדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקסא04/08/2010
אחת התאומות (בת 3 חודשים) מאובחנת עם ריפלוקס מקבלת לוסק 2.5 ואינפמיל מאז שנתנו את הלוסק כאילו קבלנו ילדה חדשה ופתאום בימים האחרונים חלה רגרסיה שוב מתפתלת צורחת באוכל קשה לה לסיים אפילו 30 מה עושים? כל שעת ארוחה הופכת לסבל ארוך ונורא התחילה פתאום גם לפלוט פליטות גדולות מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא
פרופ` יורם בוינובר04/08/2010יש לדאוג שמנת המזול לא תהיה גדולה מהרצוי. ממליץ להחליף האנפמיל בפורמולה רגילה עם 5 אחוז דייסה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות ריריותסטלה04/08/2010
שלום,
ברצוני להתייעץ לגבי היציאות של בתי בת השנה. הבעיה עם יציאות החלה בגיל חודשיים, לאחר חיסון רוטה, היא סבלה תקופה ממושכת מיציאות ריריות ואף מעט דמיות. תרביות היו שליליות. בהמשך לאחר מספר חודשים הכל היה תקין, ובגיל חצי שנה שוב מדי פעם הופיעו יציאות ריריות, הרופ]א העריך זאת כתגובה אלרגית למאכלים שונים (בין היתר קישואים). בגיל 10 חודשים שוב יציאות ריריות, שוב כרגיל נלקחו תרביות ואז מצאנו סלמונלה...אשר חלפה לאחר חודש ללא טיפול. כעת בגיל שנה מלפני מספר ימים שוב יציאות ריריות, אציין כי לא אכלה שום דבר חדש, מה גם עדיין יונקת לרוב. אשמח לקבל ייעוץ או הכוונה...אנחנו מאד מוטרדים מהעניין, אם כי ניראה שהילדה אינה בהכרך סובלת מכאבי בטן....
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסטלה
פרופ` יורם בוינובר04/08/2010לא הייתי מתרגש מהיציאות. לאור העובדה שחלה פעם בסלמונלה רצוי לוודא שאינה נחשפת לזיהומים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאותיערית03/08/2010
מזה שבוע בתי מקיאה בזמן אכילה כפעם ביום. לעיתים גם משתעלת. השיעול אינו רק בזמן האוכל, אבל ההקאה תמיד עם האוכל. מה יכולה להיות הסיבה לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי בת תשעה חודשים, שכחתי לציין
יערית03/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליערית
פרופ` יורם בוינובר04/08/2010השעול יתכן ומרמז על גרוי של מע הנשימה כתוצאה מזיהום שעברה. הקאה לאחר שיעול בילדים שכיחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות בזמן האוכל אצל תינוק בן 10 חויערית03/08/2010
בני בן 10 חודשים. לפני כשלושה חודשים החלו שיעולים בזמן האוכל. בשבוע האחרון מקיא כפעם ביום במהלך הארוחה. זה מתחיל בשיעול קטן ואז מגיעה הקאה.
אנו נמצאים בבירור הן מול רופא ריאות והן מול רופא גסטרו. איזו בדיקה תעזור לנו להבין הכי טוב מה בעייתו של בננו.
כמו כן, בשבועות האחרונות הוא רזה מאוד, מה ניתן לעשות כנד זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעליזה
פרופ` יורם בוינובר03/08/2010את בבדיקות של פולמונולוג וגסטרואנטרולוג. קבלי מהם העצות. ריבוי יועצים אינו לטובת הילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
