פורום גסטרואנטרולוגיה ילדים, מחלות כבד ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אחיה אמיר
ד"ר אחיה אמיר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אחיה אמיר ללא פרסום בפורום
 
  • החלפת תמ"ל
    רעות
    12/02/2011

    בתי בת שישה שבועות סובלת מעצירות ומגזים במשך כל שעות היום.
    לפני מספר ימים החלפתי את התמ"ל מסימילאק אדוונס למטרנה חלבית.
    כמה זמן אמורים לתת לתמ"ל החדש על מנת לבדוק את השפעתו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלפת תמ"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת תמ"ל - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    12/02/2011

    לעצירות אני ממליץ תוספת של מים כ -10-5 אחוז. זו תופעה שבדכ מסתדרת עם הזמן ובספק עם החלפת פורמולות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Shigella sonnei
    אורית
    11/02/2011

    לבני יש שילשולים מזה שבוע, ביומיים הראשונים עם חום, ואח"כ בלי. בתרבית יצא Shigella sonnei חיובי
    השלשולים נרגעו כמה ימים וחזרו היום ללא חום.
    האם חייבים אנטיביוטיקה או שהגוף יכול להתגבר מעצמו על החיידק?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Shigella sonnei

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Shigella sonnei - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    12/02/2011

    ממליץ על אנטיביוטיקה במידה והתרבית עדיין חיובית מאחר ויש פוטנציאל לזהם הסביבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים ופליטות האם מדובר ברפלוקס?
    אתי
    11/02/2011

    שלום רב,

    יש לי תינוקת בת חודש ימים אותה אני מניקה הנקה מלאה.
    לפני כשבועיים החלה לסבול ככל הנראה מגזים קשים שכתוצאה מהם היא לא רגועה ומתפתלת במהלך רוב שעות היום ובמיוחד בלילה.
    ניסיתי לתת לה בייביזים וגרייפווטר אך ללא הצלחה ואיננו מרגישים הקלה כלשהי.
    יודגש, כי מעבר לגזים מהם היא סובלת הרי שבסמוך לכל ארוחה וגם לאחר מכן, כאשר יש לה התכווצויות חזקות בבטן כתוצאה מהגזים, היא פולטת לא מעט.
    יצויין, כי לפני שהחלה לסבול מגזים לא היתה פולטת כלל.
    בזמן הנקה היא אוכלת כ-15 דקות לערך ואז מתחילה להתפתל ומתנתקת מהפיטמה ולפעמים היא חוזרת לאכול ולפעמים לא.

    בשעות הלילה ובעיקר בשכיבה כאשר היא מתפתלת ניתן לשמוע נוזלים שעולים לה לפה (הגורמים לה לפעמים לשיעול) והיא נלחמת כדי להחזירם פנימה.

    1. האם יכול להיות שהפליטות והתופעות המתאורות נגרמות כתוצאה מהעיוותים בבטן מהם היא סובלת דהיינו מהגזים?
    2. האם יכול להיות שהיא סובלת מריפולוקס גלוי או סמוי ואם כן כיצד ניתן לאבחן זאת בצורה מדוייקת ? רופא הילדים שבדק אותה לא התייחס לעניין ברצינות ולא נתן דעתו על כך.
    3. האם יכול להיות שמדובר בהאכלת יתר שמדובר בהנקהשכן היא עולה יפה במשקל? ואם כן מה ניתן לעשות ??

    אני חרדה מאוד ומודאגת ואודה לקבלת תשובה

    בברכה,

    אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרט נוסף

    אתי
    12/02/2011

    מצטערת על אורכה של שאלתי אבל אני חייבת לציין מס דברים נוספים:

    1. לאחר התנתקות מהפטמה בהנקה ביתי מקשיתה את ראשה כלפי מעלה כאילו מנסה לבלוע משהו או שכואב לה משהו.
    2. היו מס' מקרים של השתנקות הן בשעות שינה והן בעת האכלה ורק לאחר היפוכה וטפיחה על הגב חזר לה האוויר
    3. בעת שכיבה על הגב בתי גונחת ומתפתלת בכל לילה אך אם היא מונחת על צידה ונרדמת כך השינה הרבה יותר ערבה.

    אודה לתשובה דחוםה היות ואני בחרדות


    תודה שוב

    אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים ופליטות האם מדובר ברפלוקס?

    אתי
    12/02/2011

    סליחה על המטרד אך שוב שכחתי לציין כי ביתי סובלת גם מהתקפי שיהוקים ארוכים לאחר כל ארוחה ולעיתים גם ללא קשר לארוחות. האם הדבר קשור? כמו כן היא מקשיתה את הגב או מנסה להקשית אותו מתוך שינה

    שוב סליחה על הריבוי בפרטים

    אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים ופליטות האם מדובר ברפלוקס? - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    12/02/2011

    בהנקה לא ניתן ללפקח על כמות האוכל. במידה והפליטות מתגברות ניתן לנסות זנטק.
    תופעות אלו שכיעחות ביותר ואין לנו פיתרון קסמים. הזמן הוא הרופא הטוב ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופ' תודה על התגובה -שאלה נוספת

    אתי
    12/02/2011

    האם עצם העובדה שהילדה פולטת מעט מתוך שינה ושומעים את הנוזלים "מטיילים" לה בגרון, דבר הגרום מדי פעם לשיעול וכן להשתנקות לא מסוכן שכן עלולים להיכנס לה נוזלים לקנה הנשימה והיא עלולה חלילה להיחנק?

    הדבר מדיר שינה מעיניי ואני מרגישה צורך לשמור עליה כל הזמן


    לתשובתך אודה

    אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים בגיל 9 חודשים מזה חודש.
    נועה
    11/02/2011

    שלום,
    בתי בת ה-9 חודשים סובלת מזה כחודש מכאבי בטן המתבטאים בעיקר בלילה בגזים. היא מתעוררת בממוצע כל שעה וחצי בבכי.
    בביקור אצל רופא הילדים הוא אמר שזה כאבי בטן ואין מה לעשות, אולי להוסיף פרוביוטיקה, אבל זה לא עזר.
    עד גיל 8 חודשים לא היו לה שום בעיות בעיכול. חוץ מזה יש לה הרבה יציאות- בין 3-5 פעמים ביום.
    לא זיהיתי אצלה רגישות למזונות. חוץ מזה במשך היום היא רוב הזמן עליזה ושמחה.
    אשמח לעצה! מה זה יכול להיות? אני רוצה לעזור לה (ולי) לישון בלילה...
    תודה מראש!
    נעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ושכחתי לציין שבדיקת צואה יצאה תקינה

    נועה
    11/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים בגיל 9 חודשים מזה חודש. - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    12/02/2011

    רצוי שמנת הערב תהיהב רחוקה מההשכבה לישון ולא תהיה עשירה בפחמימות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עלייה בערכי עמילאז
    ורד
    11/02/2011

    בתי בת 8, סובלת לעתים מכאבי בטן (בעיקר בבוקר) חולפים (בתדירות של עד פעמיים בשבוע - לעתים נדירות מפריעים לתפקוד השוטף). נמדד לה עמילאז 123 ב - 2007, מאז הוא עלה ועומד כיום על 155. גם ה - AST במגמת עליה- עומד כיום על 34. CK - 198. כמו כן ברמות ההמוגלובין וכדוריות הדם האדומות גם במגמת עליה ויש כיום חריגות קלות. בדיקות שתן, צואה, ו - US איברים יצאו תקינות. האם במצב זה יש חשד לבעיה בלבלב או בכבד? מה מומלץ להמשך? תודה מראש על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עלייה בערכי עמילאז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עלייה בערכי עמילאז - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    12/02/2011

    לברור המקרה בצורה אחראית צריך לפנות לגסטרו ילדים. זה לא מקרה לדיון באימייל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אוכל מספיק!!
    פלורנסיה
    09/02/2011

    היי, הבן שלי בן שלושה חודשים שוקל 6 קילו הוא אוכל רק 4 ארוחות ביום הבנתי שכל ארוחה אמורה להיות של 210CC, הבעיה שהוא לא תמיד מבקש אוכל הוא יכול להיות עד 10 שעות בלי לאכול אני מנסה לתת לו אבל הוא צורח ולא מוכן לשתות, ועד שהוא כבר נהיה רעב שותה 120CC ולפעמים שותה 180CC. לפני החישוב שלי הוא שותה בין 600 עד 660 ביום וזה גם בכוח.

    מה לא בסדר?
    מה אני אמורה לעשות לתת לו לאכול ככה או לקחת לבדיקה?

    תודה, פלורנסיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא אוכל מספיק!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אוכל מספיק!! - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    10/02/2011

    הלא בסדר זה ההאכלה בכוח. לא ציינת משקל בלידה אך בהתחשב במשקל הממוצע בלידה ומשקלו הנוכחי עליתו במשקל הייתה מצוינת או אפילו מעט מוגזמת והסיבה לכך האכלה בכמות גדולה. הוא אוכל לפי צרכיו. יש להציע לו ולא להכריחו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס ושיעול מתוך שינה
    גלי
    09/02/2011

    שלום רב,

    מתנצלת מראש על אורך ההודעה...
    בננו בן 4 חודשים. ניזון מהנקה מלאה עד גיל חודשיים וחצי, מהנקה+תמ"ל באופן משולב עד גיל 3.5 חודשים והחל מגיל 3.5 חודשים מתמ"ל בלבד (מטרנה חלבי). עולה יפה במשקל.

    אובחן כסובל ככל הנראה מרפלוקס סמוי בגיל 5 שבועות (פלט מעט מאוד אך הראה סימני אי נוחות, התפתלויות וכו' משך כל היום) וטופל באמצעות גביסקון.
    לפני כחודשיים הפסקנו את הטיפול בגביסקון לאחר שניכר כי הפסיק להשפיע.
    בחודש האחרון, ייתכן ובעקבות השינוי בתזונה כמפורט לעיל החל לפלוט לאחר כל ארוחה ובין הארוחות ומוציא המון אוויר (גרעפסים+ לחיצות בשל גזים).

    מדי לילה, החל מסביבות השעה 0330 לפנות בוקר ועד הארוחה הראשונה של הבוקר בסביבות השעה 0700 (אינו אוכל במהלך הלילה), אנו שומעים קולות רבים של נוזלים "עולים" והוא מתפתל ולוחץ המון בניסיון להוציא אוויר.
    לעתים הנוזלים עולים לפיו והוא משתעל.

    ככלל, אנו מצליחים להתמודד עם הרפלוקס וכאבי הבטן ללא מתן תרופה אך "עליית הנוזלים" והשיעול מטרידים אותנו. האם אפשר להמשיך ללא מתן התרופה או שהשיעול המתואר מסוכן ומוטב לתת זנטק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רפלוקס ושיעול מתוך שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס ושיעול מתוך שינה - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    10/02/2011

    הדרך להפחית התסמינים היא הפחתת כמות האוכל במיוחד לפני השכבה-שינה. ניתן להוסיף מעט דייסה וע"י כך להרויח קלוריות ולהפחית נפח. עם המעבר לכלכלה מגוונת סמיכה בעתיד התופעות שציינת יחלפו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים אצל תינוקת בת חודשיים
    זוהרה
    08/02/2011

    הילדה תהיי ביום חמישי בת חודשיים
    מגיל שבוע סובלת לפי הנראה מגזים ברמה מוגזמת בכי של שעות ביום בלילה בוקר צהריים..
    ניסינו כל דבר אפשרי סימיקול בייזים נרס גליקול כלום לא עוזר
    אחרי 3 פעמים אצל הרופא נאמר שהכל בסדר ואין מה לעשות רק לחכות
    לאחרונה קשה לה לאכול מכינה לה 120 אוכלת 60 יפה והשאר ממש בסבל מאוד רוצה לאכול אבל בוכה מכאבים ...הגראפסים חזקים מאווד
    החלפנו לה את האוכל באישור רופא לנוטרמיגן אחרי יומיים של החמרה חזרתי למטרנה ללא גלוקוז
    השאלה היא יכול להיות משהו מעבר שאני לא יודעת??
    יכול להיות כאבי גזים ברמה כזאת גבוה ??
    מה ניתן לעשות?? לא נראה לי שהרופא נוגע בה ומסתכל ועל סמך זה אומר שהכל בסדר
    מה עושיים???????????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים אצל תינוקת בת חודשיים - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    08/02/2011

    לצערי אין מה לעשות ספציפי. החלפת המזון לאחר יומיים לא נתנה האפשרות לבחון האם הפורמולה שרשם לך רפאך יעילה. הייתה צריכה לתת לזה שנס ארוך יותר. התרופות לגזים לא יעילות. לרוב התופעה נעלמת עם הזמן וסבלנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים , השאלה היא..

    זוהרה
    08/02/2011

    לפעמים אני מרגישה שהיא סובלת יתר על המידה
    ומשהו ממש חורה לקטנה
    אולי יש לה משהו אחר? יש אפשרות לעשות לה בדיקה מעמיקה יותר של צילום או אולטרסאונד ולבדוק אולי זה משהו אחר?
    או שזה אמור להיות ככה
    שהיא תבכה כל היום לא תישן וממש יכאב לה..

    המרשם שנתן לי הרופא זה של נוטרמיגן אוכל ממש מגעיל

    יכול להיות שיש לה רגישות ללקטוז? או לחלב? איך בודקים את זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות כרונית וכלום לא עוזר
    שרה
    08/02/2011

    שלום רב,

    בתי בת 7 סובלת מאז גיל שנה מעצירות. זה התחיל לאחר שהפסקתי להניק אותה בגיל שנה, עד אז הכל היה תקין. מאז ועד היום נתונה במעקב גסטרו כאשר עיקר ההמלצות הן לרכך בעזרת פראפין ואחרים. בגיל 4 נבדקה רקטאלית והרופא אמר שהצינור המוביל את הצואה מתעקל לפני פי הטבעת וזו הסיבה. לפני כשנה נבדקה שוב ע"י רופאה אחרת שאמרה שהמבנה האנטומי תקין לחלוטין. אנחנו נותנים לה פראפין על בסיס קבוע, דואגים לאזן את התזונה, מוסיפים מעת לעת פרוביוטיקה, אבילאק, פגלקס, נורמלקס, שזיפים, עגבניות, מים וכל העולה על הדעת. עדיין, זה לא זה, יש ימים יותר טובים ויש גרועים ביותר.
    הילדה בכתה א' ולפחות אחת לשבוע מתקשרים מביה"ס עקב כאבי בטן והתפתלויות ואנו נאלצים להחזירה הביתה. לפעמים היא מתאפקת מלעשות בגלל הכאב, אבל אני לא מבינה איך למרות המרככים היציאה שלה תקועה ולא יוצאת.אני מרגישה שהיא ממש יולדת כמעט בכל פעם שהיא בשרותים.
    לדוגמא ביום שישי האחרון היתה לה יציאה קלה ללא כאבים ומיום א' היא מתלוננת ורק אתמול בערב עשתה קצת בליווי כאבי תופת, וממש עכשו הלכנו להוציא אותה מהלימודים בגלל הבטן.
    אשמח לעזרה, אנחנו על סף ייאוש
    שרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות כרונית וכלום לא עוזר - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    08/02/2011

    ממליצה לפנות למרפאה רבתחומית העוסקת בבעיות אלה בבי"ח ספרא, וכוללת גסטרואנטרולוג ילדים ורופא העוסק ברפואה משלימה. בנוסף ניתן לבצע בדיקת זמן מעבר מעי כדי להחליט על המשך טיפול.
    טל המרפאה: 03-5305006

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה

    שרה
    08/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבטן תחתונה
    גלית
    06/02/2011

    שלום רב,
    בני בן 5, ולפני יומיים תקף אותו כאב חד בצד שמאל של הבטן תחתונה, וכשהוא הראה לי ומיששתי את המקום הוא ממש צרח מכאב, לאחר מכן הכאב חלף.
    היום שוב התלונן על כאב קל אבל מציק שחלף לאחר כמה דקות .
    שאלתי ממה יכול לנבוע? האם ממערכת עיכול? בקע?
    לציין שבינקותו הרבה להקיא ולא ידועה הסיבה.

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בבטן תחתונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבטן תחתונה - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    06/02/2011

    כאב בצד שמאל יכול להצביע על לחץ לפני יצאה או עצירות. יש לודא שאין לו צריבהבצתן שתן. התיעצי עם הרופא המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחודשיים - דחוף!!!
    חסוי
    06/02/2011

    היי, לכולם. אשמח מאוד אם תוכלו לעזו לי. בני שנה וחודשיים נולד במשקל תקין ולידה תקינה, בדרך כלל ילד מאוד שמח ושובב. אך מיום שלישי האחרון - בערב הקאה. יום רביעי- החום שלו עלה, משלשל ומקיא. יום חמישי - הגענו למיון, מסתבר שהוא התייבש, חלה בוירוס, ממשיך להקיא ולשלשל, 2 הקאות ביום + 5 שלשולים. יום שישי- עדיין בבית חולים, מרגיש הרבה יותר טוב, החום ירד, לא מוכן לאכול מוצקים, אוכל כל כמה שעות תרכובת מזון לתינוקות, בקושי שותה מים, שבת- שחררו אותנו מהבית חולים, אך כשהגענו הביתה בערב, שלשל 3 פעמים, הריא פעם אחת, בלי מצב רוח, כל הזמן ישן, אין חום.
    והיום - יום ראשון, אכל בבוקר 180CC פורמולה, עדיין נורא ישנוני, לקחתי אותו לרופא המטפל, רופא אמר לתת לו 500CC מינרלי, כלומר כל הבקבוק הגדול. האם זה הגיוני??? הוא עדיין מסר לשתות, אני מכניסה לו עם מזרק מינרלי ומים.
    אין לו חום, אבל אני נורא נורא דואגת... האם לחזור למיון??.
    אשמח לכל תשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וחודשיים - דחוף!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחודשיים - דחוף!!! - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    06/02/2011

    הסביר ביותר זה לשוב ולהתיעץ עם הרופא המטפל שיחליט על מצבו אחרי בדיקתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה מרובה
    שי
    04/02/2011

    יש לי ילד בן 3 שיושן המון{הולך לישון ב-22:00 וקם ב-11,ןחוזר לישון שוב בצהריים 14:00-17:00,אם לא מעירים אותו הוא מסוגל לישון עוד },האם זה נורמלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה מרובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה מרובה - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    06/02/2011

    ילד בן 3 לא צריך ללכת לישון בשעה כה מאוחרת. במידה וכשהוא ער הוא פעיל,אקטיבי ומתנהג בצורה רגילה לא נראה שיש מקום לדאגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמם בצואה אצל תינוק יונק
    אסתי
    03/02/2011

    לא ברור לי הקשר לחיסון רוטה.
    הפרופסור כתב כי אין קשר לחיסון שכן החיסון אינו ניתו דרך הפה, אולם ביתי שהיא כיום בת 14 שבועות קבלה את החיסון לפני כעשרה ימים והיום הופיע דמם.
    למעשה גם לפני כשבועיים (וללא קשר לחיסון) היה דמם חד פעמי.
    בשלושת השבועות האחרונים התינוקת קבלה פעמיים-שלוש גם הזנה בתמ"ל (מטרנה) ורופא הילדים אליו פניתי היום לאחר הופעת הדמם מקשר את הדמם לתמ"ל. הנחייתו היא להפסיק הנקה, לעבור לנוטרמיגן כדי לאפשר למעי לנוח ולהירגע (כנראה מדלקת) ולשוב להנקה בעוד שבועיים (כמובן שעלי לשאוב כל פרק זמן זה).
    ההנחיה אינה ברורה לי שכן האם פירוש הדבר הוא שיש אפשרות של אלרגיה לחלב ?
    לא ברור לי גם הקשר שעולה לגבי אלרגיה לחלב פרה הנגרם מאכילה של מוצרי חלב על ידי האם המיניקה. חלבוני החלב הרי נעכלים במעי ומפורקים לרמה של חומצות אמיניות ונספגים בדם ומשם לחלב האם. כיצד אם כן יכול חלבון החלב המפורק להגיע לחלב האם ולגרום לאלרגיה ?
    האם גורם רפואי מוסמך כלשהו יכול להבהיר מעט את המצב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דמם בצואה אצל תינוק יונק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמם בצואה אצל תינוק יונק - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    06/02/2011

    ההסבר צריך להינתן עי הרופא שהחליט על שינוי הכלכלה ולא עי רופא שלא מכיר ולא בדק התינוק. קימת אפשרות עם כי לא שכיחה של מעבר מקטעי חלבון מדם האם לחלב האם וכך להסביר האלרגיה. החיסון לרוטה יכול לגרום לדמם. הוא ניתן דרך הפה ולא בזריקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן חזקים לפני יציאה
    א
    03/02/2011

    שלום רב,
    בני בן 10,ילד בריא ,סובל מכאבי בטן והתכווצויות בבטן ברגע שהוא צריך ללכת לשירותים,כל היום יכול להיות ללא כאבים וברגע שיש לו יציאה הוא מתפתל מכאבי בטן והתכווצויות ,הצואה יכולה לצאת לסירוגין רכה/קצת יותר קשה.
    הרופאה נתנה לנו בתחילת השבוע בדיקת צואה לתולעים ולחיידקים אך התשובות יצאו שליליות.אין הקאות וחום.
    אחרי יציאה כואבת לו עוד קצת הבטן לסירוגין והרבה פחות.הכאב העיקרי הוא כשהוא צריך לשירותים.
    לאן עליי לפנות להמשך טיפול ? ומה זה נראה לכם?{רופאת המשפחה אמרה שזה יכול להיות וירוס אבל,המצב הוא אותו הדבר כבר שבוע}

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן חזקים לפני יציאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן חזקים לפני יציאה - תגובה

    פרופ` יורם בוינובר
    06/02/2011

    מאחר והתלונה נמשכת זמן קצר ניתן לחכות שתחלוף מעצמה ,ולא ניתן לתת לו מרכך צואה כמו נורמלקס או פגלקס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות
    כרמל
    02/02/2011

    בני נולד בשבוע 33 לפני 3 חודשים . היה בפגיה 17 יום .
    בחודש הראשון ניזון מחלב אם . כיום אוכל סימלאק טופ 1
    חמש פעמים ביום כ-150 מ"מ.
    הבעיה היא שיש לו יציאות פעם ב3-4 ימים רק באמצעות מי שזיפים , הצואה יוצאת רכה ובצבע חום ( כמו משחת שיניים )
    מה לעשות ? זה כבר תקופה ארוכה ללא יציאות " עצמאיות".
    האם להחליף פורמולה ? האם להמשיך עם מי השזיפים ?
    נשמח לעצתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יציאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות - תגובה

    ד''ר בתיה וייס
    03/02/2011

    אם הילד אינו סובל אין צורך לתת דבר. במידה ויש אי נוחות ניתן להשתמש בפגלקס רבע כפית ליום בתוך הפורמולה. כמובן שצריך להבדק כולל בדיקה רקטלית על ידי הרופא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום