מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- השלכות של טיפול זנטק ממושךלאה20/10/2010
ביתי בת ה5 לקחה זנטק כ4 חודשים רצוף,עשינו הפסקה כחודשיים והצרבת חזרה השאלה שלי האם לקיחה ממושכת של זנטק יכולה להשפיע על הגוף לשלילי?
לפי שמועות ששמעתי אם לוקחים את הזנטק תקופה ממושכת זה מזיק לבריאות,האם זה מזיק לבריאות הילד?
עוד שאלה:
הילדה טוענת שיש לה הרבה רוק בפה וזה מפריע לה האם זה בגלל הצרבת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השלכות של טיפול זנטק ממושך - תגובה
ד''ר בתיה וייס21/10/2010השאלה נענתה כבר בשאלה הקודמת. לקיחת הזנטק מס' חדשים אינה גורמת לרב לתופעות לואי. חזרת הצרבת בגיל זה דורשת בירור נוסף. תחושת הרוק יכולה להיות קשורה לצרבת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס ולוסקרוני20/10/2010
בני בן 7 חודשים, שוקל 6700 ומאוד רזה.
נולד עם בעיית ריפלוקס שהתפתחה להקאות (למרות שעברנו לאינפמיל)
וחוסר עלייה במשקל.
לפני 3 חודשים חלה החמרה נוספת כאשר הפסיק לאכול ורצה רק מים, נראה רעב
אך בוכה מכאב כאשר מנסה לאכול.
עם המוצקים לא היתה הצלחה-מסרב בתוקף. לאחר אישפוז בברזילי קיבלנו זנטק שלא עזר בסופו של דבר. כעת בשניידר ניתן לו לוסק בסירופ, אתמול ביצענו גסטרוסקופיה-הרופא אמר שיש המון בלוטות במעי הדק, מה שיכול לגרום להקאות. שאלתי היא- מה זה אומר בדיוק? ואיך זה משפיע על המחלה?
וכמה זמן לוקח מהרגע שלוסק מתחיל להשפיע ורואים הטבה?
בבקשה עיזר לנו, אנחנו לא רואים את האור בקצה המנהרה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס ולוסק - תגובה
ד''ר בתיה וייס21/10/2010,בלוטות, במעי הדק קרוב לודאי רקמה לימפטית -שכיחה מאוד בגיל זה ולרוב אינה פתולוגית. יתכן וכמות הבלוטות נראתה גדולה מהרגיל- צריך לחכות לתשובות של ביופסיות ולראות האם יש תהליך דלקתי או אלרגי.
לוסק אמור להשפיע תוך מס' ימים אם הבעייה קשורה לרפלוקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בזנטקלאה19/10/2010
לד"ר שלום.
בני בן 5 ו3 חודשים סבל בחצי השנה האחרונה מכאבי גרון הפנו אותי לאף-אוזן-גרון
והרופא עלה על זה שהילד סובל מצרבות ונתן לו טיפול בזנטק הילד לקח את הזנטק כמעט 4 חודשים ברצף ואחרי כן פעמיים-עד שלושה פעמים בשבוע זנטק כחודש ימים בערך והפסקתי לו כי הצרבת עברה אחרי חודש וחצי שוב חזרה הצרבת והרופאת ילדים אמרה להמשיך מחדש את הזנטק הילד כבר חודש ימים התיאבון שלו ירוד הוא כל הזמן אומר שהוא שבע,יש לציין שהילד היה אוהב לאכול אוכל מבושל,כל מה שהוא אוכל ביום זה ארוחה אחת שהיה אוכל פעם ביום הוא לא רוצה לאכות לא פרות לא ירקות ולא מוצרי חלב,בצהריים הוא אוכל פרוסת שניצל עם שלושה כפיות פתיתים ועד הערב שוב אותו אוכל בשבוע האחרון מסרב לאכול גם את זה,יש לציין שהוא שותה מספיק.
השאלה שלי האם זו התופעה של הזנטק?
והאם יש לזנטק תופעות חמורות שיש להתייחס אליהן.
בתודה רותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בזנטק - תגובה
ד''ר בתיה וייס19/10/2010האבחנה של צרבת בגיל זה בעייתית. לעתים כאבים בבליעה וחסר תאבון מבטאים בעיות אחרותכגון דלקת בושט על רקע חומצה או על רקע אלרגי. אלה אינן תופעות אופייניות לזנטק. ממליצה לפנות ליעוץ של גסטרואנטרולוג ילדים שישקל אם צורך בבדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה גסטרו לתינוקת בת חצי שנהדורית19/10/2010
שלום רב,
לפני כחצי שנה נולדה לנו תינוקת בריאה לחלוטין במשקל 2600 בשבוע 40 ובלידה רגילה. עוד בזמן ההריון אובחנה בעיה של קיבה גדולה ונאמר לנו כי זוהי בעיה שכיחה, וניתוח אחרי הלידה פותר בעיית חסימה. במשך השבוע הראשון לחייה לא הצליח בית החולים בו נולדה לפתור את בעיתה ה"נדירה" לדבריהם כיוון שלא נמצאה כל חסימה. במשך השבוע השני לחייה אושפזה בשניידר ושם אובחנה בעייה בעיצבוב הקיבה, כלומר בעיה בתנועתיות הקיבה, הקיבה מעבירה אוכל מאד לאט ורק בכמויות קטנות. כמו כן נאמר לנו כי עד גיל שנה בדרך כלל הבעיה מסתדרת. נעשו לה בדיקות רבות בין היתר שיקוף: בליעת חומר ובדיקת משך זמן העברתו מהקיבה למעיים. נמצא כי יש לטפל בפרופלסיד ולוסק ואכן שירי מטופלת כבר חצי שנה בתרופה. יש לציין כי היא מגיבה מצויין לטיפול,כל עוד המינון מתאים למשקלה, במידה והמינון לא גדל בהתאם למשקלה,מתחילות פליטות רבות. היום שוקלת 7 ק"ג.
שאלתי: כיוון ששירי כבר בת חצי שנה ונכון להיום עדיין לא ניתן להפסיק את התרופה בגלל הפליטות, מהם סיכוייה להחלים מהבעיה עד לגיל שנה? מה בדיוק יכול לקרות בגוף התינוק עד גיל שנה שיכול לפתור את הבעיה? האם הבעיה יכולה להסתיים גם מעבר לגיל שנה או שאז סיכוייה פוחתים?
אני מאד מודאגת, אינני רוצה שביתי תהיה תלויה בתרופות למשך כל חייה. נאמר לנו כי המקרה מאד נדיר כיוון שמדובר בתינוקת בריאה לחלוטין. אודה לכם מאד על התייחסותכם לשאלותיי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה גסטרו לתינוקת בת חצי שנה - תגובה
ד''ר בתיה וייס19/10/2010לצעיר לא ניתן לענות על שאלות אלה במסגרת הפורום. כדי לתת תשובה משמעותית ומקצועית יש לעבור על כל הבדיקות ולראות האם יש צורך בבדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשוליםסטפני19/10/2010
בוקר טוב,
בתי בת ה 5 חודשים יש לה רפלוקס והיא ניזונה מאינפמיל .ב 3 ימים האחרונים אני שמה לב כשהיא אוכלת היא מתבכיינת מעט ולא רוצה לסיים את הבקבוק. לאחר האכלה הצואה שלה מימית הדומה לשלשול. מה יכול לגרום לכך?
תודה סטפני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים - תגובה
ד''ר בתיה וייס19/10/2010יתכן שמפתחת מחלה וירלית. אם השלשול נמשך פני לרופא הילדים ושלחי בדיקת צואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטן רצוףמייקי16/10/2010
שלום
יש לי ילדה בת שמונה, מיום חמישי שעבר היא סובלת מכאב בטן רצוף שפשוט לא מניח לה היא מתעוררת משינה ,ביום חמישי של השבוע הזה הזעקו אותי אותי מבית הספר,באותו היום התייצבנו במיון איכילוב ,היא עברה בדיקת דם ושתן והן יצאו תקינות והמליצו על המשך טיפול של רופא גסטרו,ברצוני לציין שהילדה כבר שבוע סובלת מכאבי בטן והאקמולי לא מרגיע לה את הכאב כמו כן היום התגלו כמו סימני פריחה באחורי הברכיים(2 נקודות אדומות בכל רגל). אני אובדת עצות ולא יודעת אייך לעזור לה עד שנגיע לרופא גסטרו?
לפי מה שציינתי ,אתם חושבים שיש בעיה פנימית של איבר מסויים כמו:תוספתן,כבד,ריאה,כיס מרה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן רצוף - תגובה
ד''ר בתיה וייס17/10/2010את הפריחה צריך להראות לרופא הילדים- יתכן וקשורה לכאבי בטן.
ניתן לתת נגד כאבים קלבטן. דלקת תוספתן אינה סבירה לאור העדר ממצא בבדיקה הגופנית במיון ובבדיקות עזר. אם הכאב ממשיך וחזק פנו שוב לרופא הילדים לצורך בדיקה -מיקום הכאב ובידקת הבטן חשובים- לכן לא ניתן לתת תשובה מעבר לכך במסגרת זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סלמונלהסטלה15/10/2010
שלום, בתי בת שנה ושלושה חודשים. מלפני שבוע נמצא בתרבית צואה סלמונלה, זו הפעם השניה(פעם קודמת הייתה לפני שלושה חודשים-עבר מעצמו).לפני שבוע המחלה הייתה מלווה גם במחלה ויראלית(כנראה אדנו וירוס),עם חום מאד גבוה וסטרידור.רופא הילדים לאור זאת המליץ על טיפול באזניל ל10 ימים. במהלך השבוע לא היה חום וגם היציאות לא היו ריריות ונוזליות. מאתמול בערב שוב התחיל לעלות חום 37.8 והיציאות הפכו לנוזליות וריריות. אני מאד מוטרדת מכך, מה לדעתכם? למי לפנות? הרי הילדה עדיין עם אנטיביוטיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היציאות הפכו להיות בצבע ירוק
סטלה15/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצילו....ורד14/10/2010
ביתי היחידה בת ארבע וחצי שנים סובלת כבר המון זמן - כחצי שנה מכאבי בטן חזקים.
היא מטופלת בנורמלקס כדרך קבע כל יום כבר 4 שנים עקב עצירות קשה מאוד. הנורמלקס עוזר מאוד ויש לה יציאה רכה כל יום.
אחיינית שלי סובלת מצליאק ובעקבות תלונות כאבי הבטן הוחלט על ידי רופאת הילדים לשלוח בדיקה לצליאק ולהלן התשובות :
c.r.p- קטן מ- 0.5
transglutaminase (iga- קטן מ-3
immunoglobulin a- 125
האם לביתי יש צליאק?
והאם לדעתכם המלומדת היא צריכה לעבור בירור נוסף לגבי כאבי הבטן.
תודה
ורד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצילו.... - תגובה
ד''ר בתיה וייס17/10/2010התשובות אינן מצביעות על צליאק. לגבי בירור כאבי בטן מתמשכים יש להוועץ בגסטרואנטרולוג ילדים שגם יבדק ויעריך את הילדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה שחורה מידי פעם אצל בת 4יוחאי09/10/2010
לבתנו בת ה- 4 יש מידי פעם צואה בצבע שחור (כך נראה על פניו).
יצויין שהיא ילדה חיננית, בעלת תיאבון מצויין וללא תלונות או סימפטומים כלשהם.
היום - חלק מהצואה היה בהיר וחלק היה כהה (עשה רושם של שחור).
האם יש צורך בבדיקות כלשהן או שניתן להתעלם?
על פי רוב,הצואה נורמלית לחלוטין ורק לעיתים היר נוטה לשחור.
תודה על העזרה
ייוחאי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה שחורה מידי פעם אצל בת 4 - תגובה
ד''ר בתיה וייס10/10/2010יש להבדיל בין צואה כההל שחורה ממש (כמו זפת). כדאי להראות לרופא שיתרשם. כמו כן ניתן לבדוק דם סמוי בצואה אם יש שאלה. לרב במצב כגון זה לא מדובר בדמם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
יוחאי10/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סלמונלהסטלה09/10/2010
שלום!
בתי כעת בת שנה וחודשיים, מלפני שלושה חודשים חלתה בסלמונלה, המחלה עברה בצורה די קלה(ללא חום גבוה), אם כי לקח כשלושה שבועות עד שהתרביות חזרו שליליות. לא בוצע טיפול אנטיביוטי. כעת שוב יש לה יציאות ריריות מאד, עם ריח נוראי, ובחילות, לקחתי תרבית ושוב צמחה סלמונלה. נציין כי בשבוע האחרון הסימן היחיד היה יציאות ריריות,אם כי לא שלשול- עד 4 פעמים ביום. אתמול עלה החום ל 39 ובנוסף בלילה הופיע סטרידור אשר טופל בבטנזול במיון. לדברי הרופאים החום לא היה מסלמונלה אלא משהו ש"התלבש" על זזה. מה לדעתכם ? האם יש צורך בטיפול אנטיביוטי הפעם לסלמונלה? ומדוע היא נחשפת שוב ושוב לאותו חיידק?האם יש בעיה עם מערכתהעיכול/חיסון? האם חייבים הפעם לתת אנטיביוטיקה או שוב לחכות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סלמונלה - תגובה
ד''ר בתיה וייס10/10/2010מחלת החום קרוב לודאח אינה קשורה לסלמונלה היות והיה גם סטרידור.
אין צורך במתן אנטיביוטיקה. מתן טיפול מאריך את זמן הפרשת החיידק בצואה. העובדה שהיו תרביות שליליות אינה מבטיחה שאכן לא היה חיידק-רק חלק מהתרביות חוזר חיובי גם בנוכחות חידק. הופעת שלשול בלבד עם סלמונלה ללא תופעות אחרות אינה מצביעה על ליקוי במע' החיסון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לבתיה
סטלה10/10/2010מהן התופעות האחרות? ואם הילדה כבר יומיים מקבלת אזניל בעקבות הוראת הרופא המטפל, האם להפסיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לבתיה - תגובה
ד''ר בתיה וייס10/10/2010תופעות של חום גובה והרגשה רעה. הפורום אינו תחליף לרופא מטפל שראה את הילדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס1שרון09/10/2010
שלום
ביתי בת כמעט 3 חודשים אובחן אצלה ריפלוקס. מרבה לפלוט אך יותר מכך נראה שכל הזמן עולה לה חומציות אך לא יוצאת כפליטה ונראה כאילו היא עומדת להחנק.
הרופאה אמרה לי להאכיל אותה 20 מ"ל קורנפלור לפני האוכל(הנקה מלאה) ולהשכיב אותה במיטה מוגבהת כשהיא ישנה.
ניסיתי לתת לה קורנפלור בבקבוק ובכפית וזה לא הולך,היא מוציאה הכל החוצה.
האם יש לך הצעה אחרת בשבילי?
האם אפשר להמתיק את הקורנפלור עם משהו?אתה חושב שזה יעזור?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס1 - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין09/10/2010רפלוקס קיבה- ושט הינה תופעה שכיחה וברוב המקרים שפירה בגיל הינקות, וחולפת תוך 6-12 חודשים. אם התינוק יונק, עולה במשקל, ללא השתנקויות, שעול חוזר או אי שקט משמעותי הטיפול היחידי המומלץ הוא טיפול תנוחתי, השכבה של התינוק בזוית מוגבהת של 30 מעלות שפלג הגוף בטן-חזה ישרים ללא לחץ על הבטן. אין צורך להאכיל את התינוק עם קורנפלור לפני ההנקה. במקרה של החמרה בתופעות ניתן לטפל בתינוק עם נוגדי חומצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים ממושכיםשרון07/10/2010
בני בן 6 חודשים וסובל חודש מצואה נוזלית לחלוטין , כפעמיים ביום. לפני כשבוע היה מאושפז למשך 3 ימים עקב הקאות שנוספו על השלשולים. ההקאות פסקו. השלשולים לא.
בבדיקת צואה נמצאו לאוקוציטים , אך היה שלילי לפרזיטים. הוא ניזון מנוטרמיגן + הנקה.
רופאי הילדים המטפלים בבני כלל לא מתרגשים מהשלשולים הממושכים ומגדירים זאת כוירוס. אני מוטרדת ממשך הזמן שהוא משלשל ויש לי מספר שאלות:
1. קראתי בפורום שבמקרים של שלשולים ממושכים מבצעים גם בדיקות דם. לאיזו מטרה? בני לא נדרש לבצע בדיקת דם.
2. האם יש כיוונים אחרים חוץ מ"וירוס" ששוה לבדוק אותם ?
3. האם יתכן שיש לו דלקת מעיים מסיבה כלשהיא למרות שאין לו חום ?
4. האם יתכן שזו תגובה לרגישות למזון (חלבון חלב) על אף שהוא ניזון מנוטרמיגן והנקה בלבד ? אם כן, איך ניתן לבדוק זאת?
תודה מראש על עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים ממושכים - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין09/10/2010בנך חלה קרוב לוודאי ממחלה זיהומית של מערכת העכול שביטויה הקאות ושלשולים. רוב המזהמים הם וירוסים , לעיתים חיידקים או פרזיטים. חלק מהילדים מפתחים לאחר שלשול חריף מצב הנקרא "דלקת מעי לאחר זיהום" וממשיכים לשלשל תקופה ממושכת יותר. אם מצבו הקליני טוב, ומשלשל פעמיים ביום בלבד אוכל ועולה במשקל ניתן להמתין לדעתי עוד שניים שלושה שבועות ללא שינוי בכלכלה וללא הרחבת הברור. רצוי להמנע משתיה מתוקה מרובה, לשלוח לפחות 3 בדיקות צואה לפרזיטים ובדיקה אחת לתרבית.
אם השלשולים מתמידים מעבר לתקופה הנ"ל יש מקום לברור ילד עם שלשול כרוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פליטות מרובותהילה06/10/2010
שלום,
התינוקת שלי בת 5 חודשים ומאז שנולדה פולטת המון (ינקה עד לאחרונה מלא ועכשיו מטרנה אקסטרה קייר). הייתי איתה אצל רופא משפחה ומסר שכול עוד היא עולה במשקל זה תקין. היא אומנם עולה במשקל אך בקצב איטי.
האם עליי לדאוג, ללכת לרופא אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פליטות מרובות - תגובה
פרופ` יורם בוינובר06/10/2010רצוי לבדוק עם הרופא המטפל האם הכמויות של הפרמולה שאת נותנת אינן גדולות מהדרוש. את יכולה להתחיל להסמיך הכלכלה בדייסה. ניתן להתחיל גם במרק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לצליאקעדי06/10/2010
שלום רב!בני בן ה6 כמעט סבל לאחרונה משילשולים והקאות, במשך יומיים , מה שהטריד זה חוסר תיאבון וירידה במשקל(כאשר הוא ילד רזה מאוד מטבעו ובעל תיאבון ירוד באופן כללי). בבדיקות דם התגלתה אנמיה (מחסור ב iron) התחלנו לתת לו ברזל. בנוסף התקבלו תוצאות הבאות לצליאק:
celiac screen 83.2
transglutaminaze _IgA 0.39
transglutaminaze scr 3.70
בתוצאה הראשונה הייתה חריגה גדולה מהנורמה ושתי התוצאות שהתקבלו מאוחר יותר, עד כמה שאני מבינה, בטווח של הנורמה.
אני מאוד מדאגת ומבקשת להסביר מה פרוש של הבדיקות, האם יש צורך בבדיקות נוספות ?
מודה מראש ומצפה לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לצליאק - תגובה
פרופ` יורם בוינובר06/10/2010בדיקת הסקירה בכללית בודקת שני סוגים של נוגדנים האחד פחות ספציפי DGP והשני TTG יותר ספציפי לצליאק. לפי התשובה הסרולוגיה יכולה להחשב כשלילית. רצוי לעקוב ואחר מס חדשים לבדוק שוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשוליםדנית05/10/2010
בני בן שנתיים ליפני כחודש וחצי חלה בחום עם שילשולים תכופיים מאוד חולשה והקאות בבדיקת רופא קיבל אזניל ל 3 ימים ונלקח ליפני תרביות ופרזיטים שהכל יצא תקין בנוסף נוטל פירוביוטיקה השלשולים היו מימים מאוד בצבע ירוק ועם ריח חריף ביותר מאז המשיך לשלשל מיים שבוע וחצי ולאחר מכן המשיך שלשול ל3 פעמים ביום כיום הצואה שלו 2 ביום ורכה מאוד (אם הוא מתיישב הכל יוצא מהטיטול) לעיתים אומר ששורף לו בטוסיק או מתלונן על כאבי בטן יש מעט בטן תפוחה מה עוד אפשר לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים - תגובה
ד''ר בתיה וייס06/10/2010התופעה יכולה להיות אחרי מחלת שלשול חריפה ובסה"כ יש שיפור הדרגתי. במידה ואין שיפור כדאי לבצע בדיקת דם לצליאק וספירת דם, חלבון בדם ושקיעת דם. אפשר לנסות כלכלה ללא לקטוז לתקופה של מס' שבועות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
