מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- שלשול כרוניענת07/11/2010
שלום, בני בן שנתיים רגיש לחלב מיום היוולדו, כ-80% מהזמן היציאות שלו הן רכות עד מימיות. מבחינתי זה שלשול למרות שזה יכול להיות פעם ביום ולא מעבר לכך. בכל זאת זה לא נראה לי תקין, אני יודעת שתירס לדוגמה גורם לו לזה אך כנראה גם דברים נוספים שאני לא מצליחה למצוא. מה עליי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול כרוני - תגובה
ד''ר בתיה וייס07/11/2010כדאי בכל מקרה לבדוק סרולוגיה לצליאק. אם תקין והילד עולה טוב במשקל וחיוני אין צורך בבדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוא עולה במשקל אבל
ענת07/11/2010זה נראה לי מזיק לשלשל רב הזמן. לא יודעת מה זה סרולוגיה, אך בדיקה לצליאק עשיתי לו ויצא שלילי. לא כדאי לעשות בדיקה לאלרגיה למזון? זה לא יכול לגרום נזק למעיים כל השלשולים האלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוא עולה במשקל אבל - תגובה
ד''ר בתיה וייס07/11/2010שלשול בסדר גודל של פעמים ספורות ביום אינו גורם נזק. המשקל הוא הסמן לכך. איני רואה צורך בבירור אלרגיות. בגיל 1-3 שנים סוג יציאות זה שכיח. הפחיתי מיצים אם שותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדקתי רגישות לגלוטן
ענת07/11/2010ביקשתי מהרופאה בדיקה לקגישות לגלוטן, זה אותו דבר כמו סרולוגיה לצליאק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברוזיסטלי06/11/2010
שלום רב,
אני מחפשת טיפולים ו/או קליניקות שמטפלים בפיברוזיס של הכבד.
תינוקת בת 3 חוד' אחרי לוקמיה שמצאו לה פיברוזיס, הכבד שלה נפוח והיא נמצאת כרגע מונשמת בבי"ח. הרופאים בבי"ח טוענים כי אין לכך טיפול ואין מה לעשות.
האם יש קליניקות בחו"ל שמתמחות בנושא? האם יש טיפולים חדשניים בנושא?
לתגובתכם אודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברוזיס - תגובה
ד''ר בתיה וייס06/11/2010השאלה אינה מתאימה למענה בפורום לאור מורכבותה, אך בעקרון אין טיפול כיום המרפא פיברוזיס של הכבד. במצב מתקדם הפתרון הוא השתלת כבד .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירויות ממושכות-הת דחופה.ורדית04/11/2010
שלום!
ביתי בת 4.5 סובלת מעצירויות ממושכות. יציאות קשות פעם בשבוע ובד"כ לאחר התערבות של נר גליצרין. זה נמשך כבר מספר שבועות ולמעשה מאז שהיתה תינוקת היו תקופות ממושכות של עצירויות חריפות.
איך אפשר לעזור לה על בסיס יומיומי מעבר לשתייה מרובה ותזונה נכונה?
שמעתי על מספר מוצרים כמו: שמן פראפיו,נורמלקס וpeglex אשמח אם תתנו לי המלצה מה הכי נכון ובטוח לשימוש ממושך ויומיומי?.(מה היתרון והחסרון של כל אחד)
פרט לכך שבוודאי נצטרך ברור מעמיק עם מאיזה מוצר כדאי להתחיל ומיידית?
תודה!
ורדית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירויות ממושכות-הת דחופה. - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין06/11/2010עצירות ממושכת מחייבת טיפול ממושך ומעקב צמוד. ברוב המקרים מדובר בעצירות פונקציונלית - ללא מחלת רקע אורגנית או שינויים במבנה.
כללי הטיפול כוללים רכוך צואה: שמן פרפין יעיל מאד וללא תופעות לוואי בתנאי שהילד מוכן לקחת ברצון את הכמויות בדר"כ ההורים מכוונים לבד לאחר השגת יציאה רגילה כל יום יומיים
נורמלקס ופגלקס הם התכשירים החדשים מורכבים מתכשיר שנקרא PEG אינם נספגים וללא תופעות לוואי. גם כאן יש להתחיל טיפול לפי מינונים מומלצים ולהעלות/להוריד לפי תגובה לטיפול.
במקביל חייבת הטמעה של טיפול התנהגותי - ישיבה בשרותים לפחות 10 דקות פעמיים ביום מומלץ לאחר ארוחת צהרים וערב.
יש להתאים מושב האסלה לילד (מקטין אסלה) ולהניח דרגש מתאים מתחת לרגליו כך שלא יהיה "תלוי באויר"
משך הטיפול ארוך ונמשך בין 3-6 חודשים לפחות!!!
רק לאחר פעילות מעיים מסודרת ללא כאבים אחת ליום יומיים משך מספר שבועות ניתן להתחיל ולהקטין /להפסיק טיפול לסרוגין תוך מעקב קפדני אחר פעולת המעיים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה!
ורדית06/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמגנזיום ציטראט -האם יעיל לעצירויות?
ורדית06/11/2010שלום רופאים יקרים!
ישנם תזונאים שממליצים על תוסף של מגנזיום ציטראט להקלה על עצירויות של ילדים.
האם תוסף זה מומלץ והאם יש לו איזה שהן תופעות לוואי או בעיות ידועות של מינון יתר?
ומה המינון המומלץ לילד בן 4 (18 ק"ג)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירותאביטל02/11/2010
בני בן חמישה חודשיים יש לו יציאה אחת ל4 ימים(ידוע לי שגם עשרה ימים ללא קליניקה של סבל זו לא עצירות) ובכל זאת אני מתרשמת שהוא מתאמץ אך הקקי לא יוצא...רק גזים מה ניתן לתת לו ? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/11/2010יש לבדוק קודם את הילד כולל בדיקה רקטלית כדי להעריך אם יש סיבה לעצירות. במידה והכל תקין ניתן להמתין ללא טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה ביציאותאמא אחת01/11/2010
שלום רב,
בני בן שנתיים וחודשיים, מאז ומתמיד היה בעייתי עם אוכל (חוסר תיאבון) והיציאות שלו הן רכות מאוד (ממש כמו משחה) עם ריח מסריח וחזק מאוד באופן קיצוני, לפחות 2 יציאות ביום.
יש לו תמיד "חול" בצואה- למרות שהוא בוודאות לא אוכל חול בגן.
עד גיל 5 חודשים היה באחוזון 50 וירד פתאום מתחת ל3 ונשאר שם.
2 תרביות (פרזיטים) מלפני שבוע יצאו תקינות ואין לו צליאק.
לפני חודשיים החלפנו ממטרנה חלבית לצמחית, היה שיפור זמני- למשך כשבועיים היו יציאות רגילות לגמרי,פעם ביום, קשות וללא ריח, ופתאום- למרות שאנחנו עדיין ממשיכים עם מטרנה צמחית ולא נותנים לו חלב ומוצריו- חזרו שוב יציאות מסריחות,כמעט נוזליות ועם חול.
אודה לכם מאוד אם תוכלו לעזור לנו,
אנחנו כבר מיואשים...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה ביציאות - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/11/2010למרות תשובה שלילית לפרזיטים עדיין יתכנו פרזיטים (2 תרביות אינן מספיקות) וכדאי לתת שבוע טיפול (פלג'יל). במידה והבעייה נמשכת- לחזור על בדיקות לצליאק ואלרגיות למזון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בנושא עיכולדפנה01/11/2010
שלום.
בני בן שנה ו-5 חודשים.עד גיל 4 חודשים ניזון מהנקה בלבד. אח"כ התחלתי לתת לו תמ"ל חלבי וכעבור חודש הוא החל להקיא אחרי כל ארוחה ולשלשל. הרופא אמר שמדובר בוירוס ושזה יחלוף עד עוד שבוע. בנתיים הוא נתן הידרן כדי שלא יאבד נוזלים. אבל הוא המשיך להקיא ולשלשל אז הרופא העביר אותנו לתמ"ל צמחי. זה לא עזר, והתחלנו להרגיש שמשהו לא בסדר. ביקשנו הפניה לגסטרו אך הרופא סירב לתת ואמר שקודם ננסה להעבירו ל"נוטרמיגן". וכך בני סבל במשך חודש שלם מהקאות ושילשולים, הוא ירד ירידה דרסטית במשקל ואף החל להיות אפטי.- לקחנו אותו למיון והחליטו לאשפזו.(בגיל חצי שנה) במהלך אישפוזו לא ערכו לו בדיקות פולשניות או מקיפות של מע' העיכול פרט לבדיקות שתן וצואה. כעבור יומיים שיחרורו אותנו בהמלצה לבדיקות שיעשו בקופ"ח. דבר מזה לא נעשה.
נדמה היה שה"נוטרמיגן" טוב לבני מאחר וההקאות ירדו אך לא לגמרי. פעם עד 3 פעמים בחודש בני היה מקיא. שילשולים היו כל הזמן. וכך נמשך המצב מגיל חצי שנה ועד גיל 9.5חוד'. הרופאים תלו את ההקאות והשלשולים בצמיחת השיניים, וירוסים ודלקות-אוזניים רבות שהיו לו כל הזמן. בגיל 9.5 חוד' בני החל שוב להקיא ולשלשל לאחר כל ארוחה כמו בגיל 5 חוד' אז שוב ביקשנו הפניה לגסטרו והתעקשנו על כך אלא שלא היה פשוט בכלל לקבוע תור. בגיל 10 חוד' הגענו שוב למיון (בחרנו בי"ח אחר) והתחננו אל הרופאים שמשהו לא כשורה ושהתייחסו אלינו קצת יותר ברצינות. אז הגיעה רופאת גסטרו ומאז אנחנו איתה במעקב. היא קבעה שהנוטרמיגן לא טוב לו והחליפו לו ל"ניאוקייט". סוף-סוף בני לא הקיא ולא שילשל! אבל הוא בעקבות כל מה שעבר הוא ירד הרבה במשקל, ועכשיו מנסים להעלותו במשקל. הבעיה היא שתמיד היתה לו בעיה עם מוצקים- הוא אף פעם לא אכל ארוחה שלימה של מוצקים,וגם כשאכל- היה מקיא גם את זה. מגיל 10 חוד' רופאת הגסטרו קבעה שבנתיים (כדי לזהות מה הבעיה) עליו לאכול רק את התמ"ל. (בהתחלה זה היה נוטרמיגן ואח"כ עברנו לניאוקייט). עכשיו הם רוצים שהוא יאכל רק את הניאוקייט והוסיפו לו שבארוחה אחת בלבד ביום הוא יאכל עוף+אורז/תפו"א+גזר+כפית שמן. את הניאוקייט אמרו לעשות מרוכז יותר ולהוסיף פוליקוז ודייסה- אבל הוא לא אוהב דייסות. כרגע בגובה הוא באחוזון, אבל במשקל הוא אמור לשקול בערך קילו יותר.
אציין שאנו (הוריו) לא שמנים, אז חשבתי שאולי זה קשור. חוץ מזה הוא לא נראה רע בכלל, אבל הם אמרו שרק כאשר הוא יעלה במשקל- ניתן יהיה להוסיף לו מזונות נוספים. אני כבר חושבת שמדובר בבעיה אחרת: או בעיה של אלרגיות ורגישויות למזונות רבים, או בעיה של אי-ספיגת המזון בגוף או בעיה של עיכול מזון מוצק.
חשבתי לעצמי- אם הוא בגובה נמצא באחוזון והוא לא נראה רע- יש לו בטן, הוא נראה חיוני וחמוד- אז אם אני אגרום לו להשמנה (ע"י חומרים מלאכותיים כמו פוליקוז או כפית שמן)- אז הוא עלול להראות ממש עגול. דב קטן הוא יראה ...
וחשבתי על עוד דבר- אולי זהו מבנה גופו. ככה הוא- רזה (יחסית)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות בעיכול- המשך
דפנה01/11/2010שאלותיי הם: בני כרגע בן שנה וחמישה חוד', כמעט ואינו אוכל מוצק- בגלל שהוא לא כ"כ רגיל או בגלל שהוא לא כ"כ אוהב. המצב הזה נמשך מגיל 5 חוד' ועד היום- כלומר שנה! שאלתי היא האם יכול להיות שאולי פיספסנו פה משהו? משום שלא נעשו בדיקות,גם לא בדיקות לזיהוי אלרגיה. נקבע שהוא אלרגי לחלב (ואולי גם לסויה) רק לאחר שהוא אכל את הנוטרמיגן ואז נעשה שיפור קל בהקאות. אבל עדיין היו שילשולים וכעבור 3-4 חוד' בני שוב החל להקיא לאחר כל ארוחה ולסבול מכאבי-בטן עזים. לכן, אני מתחילה לחשוב שאולי הוא כן רגיש/אלרגי לחלב אך ישנה בעיה נוספת שלא עלו עליה. האם נראה לכם, לפי מה שתיארתי, שאולי ישנה בעיה במערכת העיכול???
עוד אוסיף שהוא לא אכלן גדול- הוא אוכל כמויות קטנות ביחס למה שתינוק בגילו אוכל. בנוסף אני מוסיפה לו פוליקוז כדי שקצת יעלה אותו במשקל אבל אני לא רואה שזה עוזר.
רציתי לדעת מה דעתכם בנושא? האם יש מקום לבצע בדיקות נוספות לזיהוי הבעיה ופתרונה? ואילו בדיקות אתם ממליצים לעשות?
בתודה מראש על תשובתכם וסליחה על האורך, פשוט זהו סיפור חייו של בני מאז נולד...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות בעיכול- המשך - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/11/2010על פי הסיפור אכן החשד הוא שמדובר באלרגיה לחלבון חלב פרה וסויה. הילד מסתדר על נאוקייט היטב ואינו משלשל או מקיא. כדיא להוסיף בהדרגה מוצקים שאינם מכילים חלב/סויה, וכן דייסות ולהמשיך מעקב אצל הגסטרואנטרולוג. מכיון שכעת אין סמפטומים לא הייתי ממליצה על בירור נוסף. מניחה שבוצעו בדיקות מעבדה כולל צליאק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר וייס תודה+שאלות
דפנה03/11/2010ד"ר וייס שלום ותודה על תשובתך.
ברצוני לציין כי לא נעשו בדיקות מעבדה וגם בדיקות לציליאק. איך מזהים רגישות/אלרגיה לציליאק? ע"י בדיקות דם רגילות?
דבר נוסף שרציתי לציין ולשאול אותך לגביו: בגיל חצי שנה כשאישפזו אותו, העלו את האפשרות שמדובר אולי בריפלוקס. נתנו זנטק אבל זה רק החמיר את הפליטות אז המליצו לי לתת לו תרופה אחרת. אינני זוכרת את של שמה של התרופה אבל אותה כבר לא נתתי לו.
הבנתי שריפלוקס היא תופעה שיכולה לחלוף מעצמה גם ללא טיפול תרופתי. רציתי לדעת האם זה נכון? ואם כן באיזה גיל (או עד איזה גיל) היא אמורה לחלוף?
אני שואלת זאת משום שבשבוע האחרון בני התחיל להקיא ולדעתי זה נבע מליחה, משום שההקאה היתה מלווה בשיעול והוא גם היה מאוד מנוזל. אבל גם קרו תופעות שבהם הוא הקיא ללא שיעול, הקאה בקשת- לפעמים מיד לאחר האוכל ולפעמים זה יכול להיות שעתיים אחרי האוכל. חוץ-מזה שאני שמה לב שלפעמים הוא צריך להוציא גרעפס באמצע האוכל ואז הוא ממשיך לאכול. לעיתים הוא לא ממשיך לאכול, אבל עד שהוא לא מוציא את הגרעפס הוא לא רגוע. זה נראה לי קצת מוזר לילד בגילו, לא?
גם קרה שהוא הקיא מוצק וראיתי ממש את חתיכות העוף בהקאה.
לכן אני מחדדת ושואלת שוב. חשוב לי לדעת מה דעתך בעניין.
בתודה מראש על תשובותיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לד"ר וייס או למי שיכול לענות
דפנה10/11/2010שלום.
אני מקפיצה את שאלתי שוב מאחר ולא ניתן מענה לשאלתי. חוות-דעתכם בעניין חשובה לי מאוד. אודה באם תוכלו לקרוא בשנית את השאלה ולהשיב עליה.
בתודה ובברכה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן בלילה בן שנה וחציתה01/11/2010
שלום, בני בן השנה וחצי כבר שני לילות לא ישן ומתפתל מכאבים (מלווה בבכי), נראה שזה מכיוון הבטן. יצאה לו פריחה בפנים. במשך הלילה כ-5 פעמים יש לו בחילה, הוא משתעל ויוצא מעין "קיא קטן".בשעות הבוקר ישן ואחה"צ מצב רוחו מרומם וכאילו כלום. היום הבאתי לקופ"ח בדיקה שעשינו לתולעים. יש עוד משהו לעשות? הוא ממש סובל בלילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן בלילה בן שנה וחצי - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/11/2010נראה כי מדובר במחלה חריפה, קרוב לודאי וירלית. כדאי לפנות לרופא הילדים לבדיקה והערכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם גיל שנהגן01/11/2010
בבדיקות דם של גיל שנה (ולאחר משקל נמוך וצואה רכה) התגלה שלביתי יש ברזל נמוך. טופלה בברזל 19 טיפות ביום במשך 3 חודשים ובאמת עלתה במשקל והחלה לאכול יותר טוב.
כעת עשתה שוב בדיקות דם ורמת הברזל ירדה עוד יותר !
השאלה שלי מה זה יכול להגיד ומה עושים ?
אציין שהיא שוקלת 9 קילו (אחוזון 4) ויש לה צואה רכה תמיד, אוכלת בסדר גמור מהכל, יונקת פעמיים ביום.
הנה הבדיקות :
המוגלובין 9.9 (בגיל שנה לפני טיפול בברזל היה 10.4)
MCH 23.5
MCHC 31.9
RDW 17.5
Lymphocytes 51.6
Monocytes 1.28
Eosinophils 0.05* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם גיל שנה - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/11/2010כדאי לבצע בדיקת דם לצליאק. במידה ותקין לבדוק דם סמוי בצואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלה, יש לי שאלה אלייךאמא01/11/2010
מכיוון שטרם ענו לי על שאלתי ונראה שהמקרה שלנו דומה, אתאר בקצרה כי הבן שלי גם הוא בוכה על השד ובקבוק יותר קל כי אני עושה הפסקות רבות במהלך האכילה, הוא מתקשת בגבו ומשמיע קולות כאילו נחנק שמרימים אותו מוציא הרבה פעמים אוויר, אולם לא פולט...
מהיום שנולד הדבר כך, כל האכלה בכי, מאז שעברתי למטרנה השתפר מעט מאוד...האם זהו ריפלוקס סמוי????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלה, יש לי שאלה אלייך - תגובה
ד''ר עקיבא פרדקין06/11/2010בן כמה ילדך? בכל מקרה תופעות אלה שאת מתארת יכולות אכן להעיד על רפלוקס קיבה -ושט סמוי אבל אין לשלול גם קשיי אכילה בתינוקות . ממולץ להתייעץ עם רופא הילדים שלכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרופא הילדים הפנה לכיורוג
אמא07/11/2010בני בן שלושה חודשים והתופעה קיימת מאז שנולד כיום הוא פחות בוכה באכילה, אך נחנק כל הזמן ומתקשה לאכול...
רופא ילדים הפנה לכיורוג בזמנו כיוון שגם לא היו לו יציאות היום עם מתן תחליף חלב הוא נותן יציאות ולא נמצאה בעיה כיורוגית...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס סמויאלה31/10/2010
לתינוקת שלי יש ריפלוקס סמוי (ע"פ תיאור לרופא) הרופא נתן שתי אופציות, החלפת הכלכלה באינפמייל או מתן זנטק עם הנקה (לא המליץ על שניהם יחד).
אני שוקלת להפסיק הנקה לחלוטין (כבר הפסקתי בימים האחרונים כי התינוקת מסרבת לינוק וצורחת ולעומת זאת מבקבוק עם שתים שלוש הפסקות בכי היא אוכלת יפה).
השאלה היא האם מתן אינפמיל ואי טיפול בחומציות לא יביאו לתופעות של פגיעה בוושט/ מערכת הנשימה?
והאם ניתן לתת זנטק עם מטרנה חלבית/ צמחית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס סמוי - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/11/2010לא ציינת מה התופעות שיש לילדה. רפלוקס קיים בכל התינוקות במידה מסויימת ולרב מסתדר עם הגיל. במידה ואכן יש צורך לטפל ניתן להתחיל מאנפמיל או הסמכת פורמולה עם קורנפלור ואם אין שיפור להוסיף זנטק. הזנטק צריך להנתן לפני האוכל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה בהיעדר כיס מרהליאת31/10/2010
שלום, בני בן שלושה חודשים והוא נולד ללא כיס מרה. עם היוולדו הוא נבדק ונמצא שדרכי המרה תקינים. כמו כן לא הייתה לו צהבת והצואה שלו בצבע תקין. כעת הוא רק יונק אבל בעתיד אתחיל לתת לו פירות וירקות. שאלתי היא: האם יש צורך להימנע ממזונות מסויימים כיוון שאין לו כיס מרה? האם היעדר איבר זה גורם לבעיות עיכול כלשהן כעת בהיותו תינוק ובעתיד כשיגדל?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה בהיעדר כיס מרה - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/11/2010המרה מתנקזת גם ללא כיס המרה ולא אמורות להיות בעיות עיכול מזון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקפיצה את ההודעה בשניתאמא31/10/2010
בני בן חודשיים ושלושה שבועות
מאז שנולד בוכה בזמן האכילה (שד+בקבוק).
היו לו יציאות אחת לחמישה ימים (רכות מאוד) ולאחרונה המצב השתפר היות והוספתי מטרנה (בקבוק- עד שניים ביממה).
במהלך האכילה הוא בוכה המון ומוציא הרבה גרפסים, הדבר דורש כל הזמן הפסקות של האכילה למתן הוצאת אוויר. בנוסף משמיע קולות של "חנק" כאילו לא מצליח לבלוע את האוכל נכון.
אין לו כמעט פליטות...
מדוע קורה? האם דורש בדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף
אמא01/11/2010בנוסף נראה כי שבוע נעלמו הגזים ולפתע חזרו...
מה יכול להיות הגורם להיעלמותם וחזרתם שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה את ההודעה בשנית - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/11/2010אם הילד עולה טוב במשקל ממליצה להמתין עוד 2-3 שבועות- יתכן שהגזים יחלפו והכל יסתדר. במידה ואין שיפור- צריך להעריך האם מדובר ברפלוקס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות קשות בפעוטהנטע30/10/2010
ביתי בת שנה ושמונה חודשים עד כה יציאות היו תקינות. ב-3 שבועות אחרונים יש לה יציאה כל יומיים ,נראה שהיא מתאמצת מאוד לפני היציאה והצואה עצמה קשה יותר. לא זכור לי שינוי בדיאטה. האם יש צורך בבירור כלשהו? כיצד ניתן לעזור לה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות קשות בפעוטה - תגובה
ד''ר בתיה וייס03/11/2010הדבר לרב מסתדר לבד. אם לא נסי להעלות שתיה וירקות. בשלב זה אין צורך בבירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואה ילד בן 6אהרון30/10/2010
שלום
מזה כחודשיים מידי פעם יש לילד דם בצואה בצבע אדום בוהק באסלה וגם בניגוב.
הילד בד"כ עושה בשרותים כל יום והדם מופיע ב-50% מהמקרים (משהו כמו יומיים כן ואח"כ יומיים לא).
לפני כחודש עבר בדיקת קולונסוקופיה והכל היה תקין.
הרופא שביצע את הבדיקה אמר שיכול להיות שזה פוליפ "שירד".
כמה שאלות:
1) האם פוליפים יכולים לצאת בצורה שכזו ובתדירות שכזו?
2) מה יכול לגרום לדימום שכזה ולא להתגלות בבדיקת קולונוסקופיה?
עד עתה חיפשתי באינטרנט על הנושא וכל מה שמצאתי זה אזהרות ש"צריך ללכת בדחיפות לרופא ילדים" (ללא הסבר).
3) האם האזהרות הם בגלל הסיכוי לאיבוד דם או שישנם מקרים שמצביעים על סרטן במעי?
4) האם סרטן במעי נשלל באמצעות בדיקת קולונוסקופיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה ילד בן 6 - תגובה
ד''ר בתיה וייס31/10/2010קודם כל- סרטן במעי כמעט ואינו קיים בגיל זה והיה מתגלה בקולונוסקופיה. פוליפ שנכרת באופן עצמוני יכול לדמם אך הדמם אמור להפסק. לרה אבדן הדם אינו משמעותי. אחת הסיבות השכיחות היא צואה קשה וניתן לנסות מרככי צואה ולבדוק האם יש הטבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות ושלשוליםשולה30/10/2010
שלום
רציתי לשלאול לגבי תינוקת בת שנה וחודש, אשר בחודש האחרון היא משלשלת בתדירות גבוהות מאד (מספר פעמים ביום), ומידי פעם גם מקיאה. הדבר נמשך כחודש.
מה הטיפול המומלץ? למי כדאי לפנות? מה יכול להיות המקור של הדבר?
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות ושלשולים - תגובה
ד''ר בתיה וייס31/10/2010יש לפנות לרופא הילדים ולבצע בדיקות לצליחאק, ספירת דם ומדדי דלקת. כמו כן תתכן אלרגיה למזון. במידה והילדה במעון יתכן זיהום בפרזיט כגון ג'יארדיה גם אם התרביות שליליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
