מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- בדיקת צואהגליה03/08/2010
שלום רב,
ביתי בת חודשיים.
יונקת בהנקה מלאה.
בבדיקת צואה שערכנו לה היום נמצא:
Parasitesאova micr לא הודגמו טפילים
Parasites dir micr נמצאו לאוקוציטים רבים
מה משמעות התוצאות?
האם יש צורך בבדיקות נוספות עקב הלאוקוציטים הרבים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגליה
פרופ` יורם בוינובר03/08/2010לא ברור לי סיבת בדיקת הצואה. במידה ועולה במשקל ומשגשגת עזבי הצואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיידק האליקובקטרגל03/08/2010
שלום רב יש לי ילדה בת שנה ו 8 לחודשים .
בעלי סבל מבעיות בקיבה ועשו לו בדיקה לחידק האליקובטר ויצא חיובי הוא מקבל טיפול באנטיביוקטיה.
שאלה היא האם גם הילדה יכולה להידבק בחיידק זה ואם כן איך אני יכולה להבדוק את זה ומה התסמינים.
אני רוצה לציין שהשינה שלה בלילה לא כל כך רגועה מתעוררת כ 3 פעמיים בבכי ונרגעת שמלטפים אותה, וגם מתוסבבת הרבה מצד לצד כבר קורה תקופה מאוד ארוכה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגל
פרופ` יורם בוינובר03/08/2010הדבר היחיד שעליך להקפיד זה על ההיגיינה. רחיצת ידיים. ההליקו הוא חיידק די נפוץ. לא חושב שהתלונות שלה בלילה שייכות לעניין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה?גליה02/08/2010
שלום,
מה הסימנים לאלרגיה למוצרי מזון שהאם אוכלת לתינוק יונק?
ביתי בת חודשיים.
עולה במשקל (בממוצע של כ-160 לשבוע), רגועה ומאושרת.
עם זאת הצואה שלה כמעט תמיד רירית (חוטים כמו חלמון ביצה) ולפעמים מוקצפת (עם בועות אוויר). לעיתים בצבע ירוק. עושה קקי בין פעמיים לשלוש ביום.
האם יש משמעות למרקם הצואה? האם עליי לערוך בדיקות כלשהן?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלית
פרופ` יורם בוינובר02/08/2010היא עולה במשקל יפה ולכן למרקם הצואה אין חשיבות..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא עולה במשקל + ברזלאני02/08/2010
הילד בן שנתיים וחצי, כבר יותר מחצי שנה הוא תקוע במשקל 9.5 ק"ג ולא זז.
הוא אוכל יפה, ואנחנו גם נותנים לו תוספת ברזל (טיפות) וויטמינים (דובון).
בבדיקות דם שעשינו לו לאחרונה הכל יצא תקין, חוץ מהטסיות שיצאו טיפה נמוכות (לא משהו משמעותי). כשהשוויתי לבדיקות קודמות ראיתי ירידה משמעותית בכמות הטסיות. כמו כן, ההמוגלובין שלו נמוך (12.2), אבל בתוך הטווח.
האם סביר שלמרות תוספת הברזל והעובדה שהילד אוכל טוב הטסיות וההמוגלובין נמוכים?
האם זה יכול להיות קשור לכך שהוא לא עולה במשקל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאני
פרופ` יורם בוינובר02/08/2010רמת ההמוגלובין שלו תקינה. יתר הנתונים על ספירת הדם המצויה אצל הרופא המטופל תובהר על ידו. במידה וגובהה כנראה שהמשקל לא מעכב אותו. רצוי שהרופא המטפל יראה אותוויתרשם ויחליט האם קימת בעיה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתיכות מזון בצואהענבר02/08/2010
שלום רב,
בני בן שנתיים ושלושה חודשים. עושה יציאות בממוצע פעמיים ביום (בד"כ מיד בסיום הארוחה). מזה זמן רב שאני מבחינה כי בצואה ניתן לראות את כל מה שאכל בארוחה (האוכל יוצא בשלמותו החוצה- בעיקר כשמדובר על פירות וירקות חתוכים).
חשוב לי לציין שהוא ילד מאוד רזה, שוקל כ-11 ק"ג, וכן הוא לא אכלן גדול.
אני מעט מודאגת מכך שהאוכל לא מתעכל בגופו ויוצא בשלמותו, היות ואני מניחה שהוא לא סופג את הויטמינים של מה שהוא אוכל.
האם זה סביר שהאוכל יוצא כך בצואה? האם זה גורם לכך שהגוף לא מקבל את הערכים התזונתיים של המזון?
אודה על תשובתכם.
יום נעים,
ענבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ענבר
פרופ` יורם בוינובר02/08/2010התופעה מוכרת בדכ אין לזה משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה לתינוקגליה31/07/2010
שלום,
ביתי בת 8 שבועות. יונקת בהנקה מלאה.
היום ראיתי בצואתה מעין חבל לבנבן רירי ומעט מאוד טיפות קטנות של דם. שאר הצואה כתומה ונוזלית.
מה משמעות ה"חבל הלבנבן", האם יתכן חלב לא מעוכל?
האם יש צורך לבדוק את טיפות הדם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספת תמונה להמחשה
גליה31/07/2010
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטערת על הצילום. הוא דיי מגעיל...
גליה31/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאריאל
פרופ` יורם בוינובר31/07/2010אצלנו המקצוענים הסיסמה היא "צואה צואה זה המקצוע" אבל אצל חובבים אני למד שאפילו הנצחת הצואה הפכה לעיסוק. זו צואה תקינה של תינוק יונק. אני אמליץ שבטיפות חלב ידריכו את ההורים החדשים על נפלאות היציאה מאחר ואני מקבל הרבה פניות בנושא. כל טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהו התהליך אותו עובר חולה שבו אובחנה ספרוציטוזיס?פרופ` יורם בוינובר30/07/2010
שלום,
מהו התהליך אותו עובר חולה שבו אובחנה המחלה הנ"ל? האם התהליך גורם נזק לכבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לש
פרופ` יורם בוינובר30/07/2010המחלה יכולה לגרום לנזק לכבד. תלוי איזו תלסמיה? . פרטים נוספים יש לבקש מההמטולוג המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קאמפילובאקטרשרון30/07/2010
לביתי בת השנה וחצי התגלה בתרבית צואה חיידק הקמפילובאקטר (שילשלה לסרוגין במשך שבועיים)
כרגע ללא טיפול הפסיקה לשלשל
האם בכל מיקרה יש צורך בטיפול?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאת
פרופ` יורם בוינובר30/07/2010במידה והפסיקה לשלשל אין צורך בטיפול,עם זאת רצוי לודא שהתרבית הוכת שלילית מאחר והיא מסכנת ילדים אחרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי את תשובתך .אנא חזור שנית
שרון31/07/2010תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פליטות מרובותקרן30/07/2010
שלום
בני בן 4 חוד' החל לפלוט בחודש האחרון לאחר כל ארוחה,
מהיום שהוא נולד הוא אכל סימילאק אדבנס ישנם פעמים במהלך היום שזה נראה ממש כמו הקאה.
הרופא שלו המליץ לשנות לאינפמל מה שלא הבנתי אך יתכן שהוא פתאום רגשי לסימלאק לאחר ששלושה חוד' הוא היה בסדר, בנוסף הוא יורק המון לא יודעת האם זה קשור ולגבי המשקל שלו הוא מעל הממוצע.
האם זה נורמלי או שכדאי להחליף לו את האוכל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקרן
פרופ` יורם בוינובר30/07/2010לאור העובדה שמשקלו מעל הממוצע יתכן ואת מעמיסה עליו כמות גדולה מהרצוי. את יכולה בעתיד הקרוב לשלב מרק או פרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 5 שבועות גזים כאבי בטןנדא30/07/2010
תהינוקת שלי סובלת מגזים כאבי בטן והתכווציות, ביקרתי אצל רופא ילדים בדק אותה ואמר כי ייתכן ופי הטבעת צר לכן צרים להגיע אליו למספר פגישות לצורך עיסוי וטיפול לפי הטבעת.
יש לציין כי התינוקת שלי עלתה מאזה הלידה (היום בת חמש שבועות) 1.4 ק"ג הרופא אמר כי עליית המשקל שלה תקינה ביותר.
יש לציין כי אני מניקה חלב אם, והרופא הציע להכניס לתפריט תחליף חלב, ולאחר שינסה לעזור לה בבעית פי הטבעת רק אחר כך ישקול אפשרות לשלוח אותה לבדיקות מקיפות.
אני שואלת:
1. האם הבעיה של התינוקת פתירה?
2. איזה תחליף חלב מומלץ במקרה זה?
3. אם המשקל שלה תקין והעליה תקינה? מה סיבת הבעיה?
4. אנא עזרתכם.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנדא
פרופ` יורם בוינובר30/07/2010עלית המשקל תקינה. לא צריך להוסיף תחליף חלב. בהנקה יש יציאות שלפעמים מתעכבות גם 10 ימים. אין לנו טיפול טוב לקוליק. הזמן הוא התכשיר הטוב ביותר. באשר לפי הטבעת השיפוט הוא סוביקטיבי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות כרונית כואבתעינב29/07/2010
שלום רב,
בני בן השנתיים וחצי סובל מאוד מאוד מעצירות כרונית קשה ביותר.
יש לו יציאות בערך פעמיים בשבוע, אך מה שמטריד יותר זה הקושי להוציא.
בני צורח מכאבים, מתאמץ כל כך ובוכה, ממש לעבור איתו לידה כל פעם שיש קקי.
לעתים הצואה יוצאת עם מעט דם.
לקחנו אותו פעמיים לרופאת ילדים. ניסינו הכל. הוא לא מוכן לשתות שום דבר, לא אלצירות,
לא פגלקס, לא שמן פרפין, פשוט יורק כל מה שנותנים לו.
הבעיה הולכת ומחריפה עד שאני מפחדת שכבר נוצר פחד פסיכולוגי, ואולי אף פיסורה.
רופא ילדים לא ממש עזר.
מה לעשות? למי פונים? איך עוזרים לו?
תודה רבה
עינב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעינב
פרופ` יורם בוינובר30/07/2010במידה ונותנים שמן פרפין בכמות מספקת כ 2 כפות ויותר ליום יש יציאה. ניתן למהול אותו במיץ או רסק תפוח. לגבי פיסורה יש להראות זאת לרופא מנוסה בשטח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פליטות אחרי אוכל ואי נוחותיעל29/07/2010
בני בן חודש ושלושה שבועות. כשהיה בן שבוע וחצי בערך החל לפלוט את המזון שניתן לו (סימילק אדוונס) במינון שהיה צריך להינתן למשקלו וגילו, והשתנק לאחר מתן המזון. לאחר התייעצות עם רופא משפחה הוחלף המזון לאנפמיל AR אותו מקבל עד כה. מהרגע הראשון שניתן האנפמיל שמתי לב כי כי התינוק לא נינוח, מתפתל, ממשיך לפלוט אפילו שעה וחצי אחרי אוכל מזון מוצק, בוכה, נותן צואה קשה כזיתים. כיום בני מקבל כ- 140-150cc של אנפמיל. המתנתי עד כה לפי הנחיית הרופא לבדוק אם בני מסתגל למזון אך עד כה הוא מגיב אותו הדבר למזון זה והיום שקלתי אותו והתברר שעלה כ-122 גרם בשבוע בלבד. מה עליי לעשות? יש לציין כי לפני כן בני על במשקל 250 גרם לשבוע וכעת ירד פחות אך עלה באחוזון משקל. הילד אינו נינוח רוב שעות היממה. האם לחזור לסימילק? האם לחזור לסימילק ולהסמיכו עם דייסת קורנפלור? האם לעבור למזון אחר לגמריי? האם לעבור למטרנה? והאם עליי להעיר את בני בלילה כל 4 שעות עד לעליית משקל רצויה שוב? האם עלייה כה מועטה במשקל יכולה להזיק כרגע לבני מבחינה התפתחותית?
תודה רבה על הסיוע, וסליחה על אורכו של המכתב. יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל
פרופ` יורם בוינובר29/07/2010ממליץ מעבר לסימילק או מטרנה הסמכה ב קורנפלור או דייסת אורז כפית ל100 מל. הפחתת הכמות למקסימום 120 מל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלתי
יעל03/08/2010והאם עליי להעיר את בני בלילה כל 4 שעות עד לעליית משקל רצויה שוב? האם עלייה כה מועטה במשקל יכולה להזיק כרגע לבני מבחינה התפתחותית?
תודה רבה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם סמוי בצואה לילדה בת שנתייםשירי29/07/2010
שלום בתי בת שנתיים לפני 3 חודשים קראו לי מהגן שיש לה דם בחיתול עשינו לה בדיקת לדם סמוי יצא חיובי צילום בטן תקין ובדיקות דם תקינות לפניי שבועיים חזרנו על הבדיקה לדם סמוי וייצא שוב חיובי יש לציין שהיא לא הייתה בצום לפני הבדיקה ואכלה כרגיל היינו אצל גסטורולוג והוא בדק בפי הטבעת ואין סימן לפיסורה שאלתי היא כמה זה מסוכן וממה יכול להיגרם דם סמוי בגיל זה והאם כדאי לעשות בדיקה פולשנית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשירי
פרופ` יורם בוינובר29/07/2010בדכ דם בצואה בגיל זה מקורו בגלע או פיסורה בפי הטבעת. לא תמיד קל לזהותם. כשרואים דם גלוי לא עושים דם סמוי. חלקי מזון שונים נותנים דם סמוי חיובי. בשלב זה הייתי מתעלם מזה. במידה וזה מתמיד ניתן אז לשקול אנדוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני היקראורטל29/07/2010
שלום,
בני ניזון רק מנאוקט, רציתי לדעת מה ההבדל בין ניאוקט וניאוקט אוונס? כי כרגע הוא קם לפחות שלוש פעמים בלילה כדי לאכול, האם הניאוקט אוונס ממלא יותר?
תודה מראש,
אורטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורטל
פרופ` יורם בוינובר29/07/2010כן האדוונס משביע יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי בצבע שחורנעמה3528/07/2010
שלום,
בתי בת שמונה חודשים. לפני כחודש התחילה תופעה של קקי בצבע שחור. יש גם פעמים של קקי רגיל, אולם לרוב הקקי שחור, חלקו או כולו. תדירות הקקי היא מספר פעמים ביום (שלוש - ארבע), לרוב מוצק ויבש.
אין משהו חריג בתזונה - היא עדיין יונקת וכן אוכלת מחיות של פירות, ירקות ועוף. ברזל התחלנו כבר בגיל שלושה חודשים, כך שזה לא חדש. הדבר החדש היחידי שהוספנו לפני כחודש הוא אנטיביוטיקה באופן קבוע, צפורל (אני לא יודעת אם יש לכך השפעה על צבע הצואה).
ערכנו לפני כשבועיים בדיקה של פרזיטים בצואה שיצאה תקינה. וגם בדיקות של campyl stool culture ן - stool culture שיצאו תקינות. ביצענו גם בדיקה של דם סמוי בצואה שיצאה תקינה.
רציתי לשאול מה עשוי לגרום לתופעה זו וכן האם יש דברים נוספים שכדאי לבדוק.
בנוסף, הקקי שנבדק בבדיקות הנ"ל היה שחור חלקו. האם יש טעם לחזור על הבדיקות שוב עם דגימה של קקי שכולו שחור?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנעמה
פרופ` יורם בוינובר29/07/2010קקי שחור מקורו בפיגמנט של האוכל או ברזל. לא הייתי דואג. הוסיפי מים למזון כדי שהצואה תהיה פחות יבשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בנושא
נעמה3502/08/2010תודה על התשובה.
רציתי בכל זאת לשאול במידה וזה קשור לברזל, האם צפויה הסתגלות עם הזמן או שזה עשוי להימשך כך עד שהיא תפסיק לקבל ברזל?
בנוסף, קראתי שלעיתים צואה שחורה קשורה לבעייה של דימום במערכת העיכול. כיצד ניתן לשלול זאת באופן מוחלט? אני מבינה שבדיקת הדם הסמוי שערכנו קשורה לכך ,אולם האם יתכן שהבדיקה לא מהימנה מאחר והקקי שנדגם היה רק שחור בחלקו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
