מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- אישור רפואי לנשאי הפטיטיס Cאלי28/05/2010
בן 14 ש שחקן כדורגל .במצב כללי טוב .מספר שנים ידוע כנשאי הפטיטיס C קיימת הפרעה קלה בת.כבד . לצורך השתתפות ב משחקי ליגה דרוש אישור רפואי.
האם יכול לשחק?
האם על רופא המטפל לדווח באישור רפואי על הפטיטיס C* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלי
פרופ` יורם בוינובר29/05/2010כן עליו לדווח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קסילוז בדם ובשתןענת27/05/2010
שלום רב,
בבדיקת קסילוז שעברתי בדם ובשתן התקבלו התוצאות הבאות:
XYLOSE 25g/1 hour - blood 58.08 mg/dl
כאשר ת. ייחוס
> 25.00
XYLOSE 25g/5 hour - urine 6.7 g/5h urine collection
כאשר ת. ייחוס
> 4.5
האם התוצאות תקינות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת
פרופ` יורם בוינובר29/05/2010הבדיקה הזו נעשית כיום לעתים רחוקות בלבד. הבדיקה תקינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת צליאקמ26/05/2010
לאחר שלשולים לסירוגין בקביעות אצל בני בן שנה ו7 עשינו בדיקת דם. התוצאות לבדיקה הגיעו בשלבים. בשלב הראשון הגיע רק ה CELIAC SCREEN והרופא אמר שכנראה מדובר בצליאק. לאחר מכן הפרמטר
TRANSGLUTAMINASE התווסף וסתר את הבדיקה, לכן חיכו לפרמטר האחרון ENDOMYSIAL
היום הוא הגיע סוף סוף שלילי ולכן נאמר שלא מדובר בצליאק.
האם ניתן באמת להתעלם מהבדיקה של CELIAC SCREEN ולהיות רגועים שלא מדובר בצליאק ?
האם כדאי לעשות בדיקה חוזרת בעוד כמה חודשים?
איך ניתן לברר את סיבת השלשולים אם זה לא צליאק?
שם הבדיקה תוצאה תוצאה לעומת טווח הנורמה
IgG 1150 mg/dl
IgM 114 mg/dl
IgA 62.20 mg/dl
CELIAC SCREEN 300.0 U/ml
T.TRANSGLUTAMINASE 2.40 EU/ml
ENDOMYSIAL Ab Negative
------------------------------------------------------------------ SCREEN
Includes TTG and DGP
לרופא:עדכון באתר המעבדה
T.TRANSGLUTAMINASE
IgA isotype of tTG
ENDOMYSIAL Ab
IgG+IgA iso. of endomys.
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מ
פרופ` יורם בוינובר26/05/2010הבדיקות עפ הסגוליות המשמעותית הם הנוגדנים לאנדומיזיום וTTG . בדיקת DGP - במיוחד בטיר לא גבוה אינה ספציפית. לעתים הגיל הוא המכשול ולכן יש לעקוב אחר הילד ןלחזור על הבדיקה עוד 6 חד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול במהלך חודש-כניסה לגןאפרת26/05/2010
שלום רב
אני מודאגת מאוד מהמצב של ביתי בת השנה וחמישה חודשים.
לפני כחודש היא נכנסה לגן ומאז חטפה וירוס חזק(לא רוטה כי היא מחוסנת) ומשלשלת. ישנם ימים שבבוקר יש לה קיבה מוצקה לחלוטין וברגע שחוזרת מהגן (נמצאת חצי יום בגן) שוב מתחילים השלשולים. לאחרונה היא אוכלת אוכל דיאטטי- עד לפני כמה ימים אכלה סימילא צמחי ועכשיו חזרה לסימילא חלבי היות וראינו שאין השפעה.
כדי לנטרל סיבה אחת היא לא אוכלת את האוכל בגן ואני מביאה להם את ארוחת הצהריים מהבית כמו כן גם סימילאק.
עשינו בדיקת רוטה ובדיקת חיידקים בצואה ויצאה תקין לחלוטין
מה עושים?? רופאת המשפחה טוענת כי המצב יעבור ואני מאוד מאוד מודאגת...
תודה מראשכ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאפרת
פרופ` יורם בוינובר26/05/2010השמעי לרופאה שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה רכה ורירית לתנוק בן 3 חודשיםאמא של אדם26/05/2010
בני הינו בן 3 חודשים אוכל סימלאק אדוונס יש לו צואה רכה מאוד ולפעמים רירית
יש לו צואה כמעט אחרי כל ארוחה
רופא הילדים עשה לו מס' בדיקות של צואה והתוצאות היו תקינות
ובגלל שהוא לא עולה במשקל כמו שצריך רופאת הילדים של טיפת חלב הציעה להוסיף לו לארוחה רבע כפית קורנפלור של תינוקות והתוצאה מכך היתה לו צואה של שלשול תוך כדי כל הארוחה.
אני מבולבת לא יודעת מה צריך לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא של אדם
פרופ` יורם בוינובר26/05/2010רצוי לא להחליף פורמולות ולעקוב אחר התינוק . המושג לא עולה כמו שצריך הוא אבסטרקטי. הרופא המטפל צריך לעקוב אחר המשקל אך זאת בביקורתיות וגם להתרשם מהתינוק לפני שינויים בכלכלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנקופרזיס לילדים עם צרכים מיוחדיםענת25/05/2010
שלום רב,
ברצוני לשאול אילו מחלקות בבתי חולים מקבלות לטיפול ילדים ונערים בעלי צרכים מיוחדים (הפרעות נפשיות או מהספקרטום האוטיסטי) אשר סובלים מאנקופרזיס.
בנוסף, אשמח לדעת באילו שיטות עוזרים לילדים אלה להגמל מעשיית הצרכים מחוץ לשירותים.
בתודה רבה מראש,
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת
פרופ` יורם בוינובר25/05/2010המרפאות הגסטרואנארולוגיות והפסיכיאטריות מטפלות בילדים בבתי החולים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץ לגבי מחלות כבדנטלי25/05/2010
שלום רב,
האם יש בארץ מומחים במחלות כבד דוברי רוסית?
אני לא מצליחה למצוא...
לנכדה של חברה שלי שמתגוררת ברוסיה יש מחלת כבד והם רוצים לקבל יעוץ פה, בארץ.
אשמח מאוד אם תעזרו.
תודה מאוש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנטלי
פרופ` יורם בוינובר25/05/2010המומחים לא דוברי רוסית אך יש מספיק מתורגמנים שניתן להשתמשבהם למתן יעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה רירית נוטרמיגןעידית25/05/2010
לבני בן ה4.5 חודשים החלו יציאות ריריות ולעיתים מעט דמיות (נק דם או פס דקיק) מגיל חודשים וחצי
היציאות הללו לוו בהמשך ביציאות מימייות ממש ולעיתים כשבע ביום.
עקב צהבת ילודים מתמשכת כשבעה שבועות ניסיתי במהלך הודש השני להפסיק הנקה למשך כ24 שעות ולתת סמילאק במקום .לאחר מכן במהלך החודש השני קיבל בני מנה אחת של סמילאק כמעט בכול יום.
לאור החשד לאלרגיה לחלב הפסקנו את הסימילאק והמשכנו בהנקה בלבד אך מצב היציאות לא השתפר במשך חודש למרות שגם אני הפסקתי לאכול חלב ומוצריו. בבדיקות צואה שערכנו לא נמצאו פרזיטים או חיידקים אך נראו לויקוציטים בודדים ולעיתים רבים ואריתמוציטיים. לבסוף בהמלצת גסטרו עברנו לנוטרמיגן ומיד נראה שיפור בתכיפות היציאות ובתוכנן. גם בדיקת הצואה שערכנו אחרי שבועיים של נוטרמיגן היתה תקינה ללא ליקוציטים.
לפני כשבוע התחלתי בטעימות גזר מבושל , אבוקדו וכן במתן ברזל ושוב החל להופיע ריר בצואה וכן קצף בתום היציאה .
ברצוני לדעת האם עלי להמנע מטעימות ומתן תוספים ,עד איזה גיל והאם הנוטרמיגן מספק את כול צרכי התינוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעידית
פרופ` יורם בוינובר25/05/2010נוטרמיגן הוא פורמולה מתאימה לאלרגיה לחלבון חלב פרה. יש לי ספק אם קימת אלרגיה. במידה והילד עולה במשקל וחיוני הייתי מפסיק בדיקת הצואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה לנוטרמיגן
עידית25/05/2010ראשית תודה על המענה המהיר.
מתשובתך אני מבינה כי יתכן ולבני לא קיימת רגישות לחלבון חלב פרה . אם כך האם הצואה הרירית מצריכה טיפול או שניתן לעבור לתזונה רגילה . יש לציין שהתינוק עולה יפה במשקל וחיוני אם כי לעיתים נראה שהוא סובל מעט מהבטן וכמות הפליטות מעל הנורמה ( לעיתים מופיעה בפליטה ליחה ירוקה )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעידית
פרופ` יורם בוינובר25/05/2010קרוב לודאי שניתן לעבור לתזונה רגילה עם זאת מעבר תכוף מפורמולה לפורמולה מזמין בעיות. השאירי אותו עוד תקופה מסוימת על הנוטרמיגן ואז נסי לעבור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות בעקבות גמילה לילד בן 3 וחציאסתי24/05/2010
שלום רב
האם ניתן לתת גם פגלקס בנוסף לאבילקס(10מ"ל2X)שאותו מקבל מזה 8 ימים.השפעת האבילקס חלקית והיציאה האחרונה היתה ביום שבת.לציין בשבוע שעבר היתה יציאה של אבני צואה עם מעט דם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאסתי
פרופ` יורם בוינובר25/05/2010פגלקס או שמן פרפין מספיקים לא צריך לתת 2 תרופות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דליפהצפון23/05/2010
שלום ד"ר
הבן שלי עם גאסטרוסטום מזה כשנה וחצי, מאז הכפתור דולף, נסיונות רבים להחליף מספרים ומידות של הכפתור , כמו כן משחות- כל הסוגים- לא הועילו, כמו כן נסינו להוציא את הכפתור למספר שעות והחזרנו אותו גם לא הועיל, החלפנו את הכפתור לצינור גם לא עזר.
העור מסביב לגאסטרו מגורה אדום כואב כנראה, אך אין הפרשות ודלקת לפי דעתו של רופא הגאסטרו.
מיואש מהמצב הזה, הילד סובל מאוד , כל האוכל נשפך על הבגדים שלו.
הכירורג ורופא גאסטרו שלנו לא מצליחים לפתור את הבעיה.
נא עזרתכם בכמה טיפים שיכולים לפתור הבעיה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לצפוני
פרופ` יורם בוינובר23/05/2010רצוי להתיעץ עם כירורג נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה רירית עם פסי דם דקים מאודסמדר22/05/2010
שלום לכם
בני בן 4.5 חודשים יש לו צואה רירית כמעט מיום שנולד עולה במשקל כראוי ואפילו יותר אין לו חום
והוא יונק ולאחרונה הוספתי לו סמילאק
בגלל הריר בצואה והרכות של הצואה הרופאה לקחה לו בדיקת צואה רגילה ותרבית התוצאה הייתה שאין לו ברזיטים ורק מספר ליוקוציטים ובתרבית התוצאה הייתה שלילי לאנטרופטוגנים
לאחר שבועיים חזרנו על אותן בדיקות של צואה והתוצאות היו תקינות אין לו ברזיטים ואין ליוקוציטים ושל התרבית שלילי לאנטרופטוגנים
אתמול בהחלפת החיתול שלו ראיתי כמין פסים דקים מאוד של דם כשלושה פסים נבהלתי מאוד ואני עכשיו שואלת אותכם מה זה יכול להיות האם יש רגישות לחלב סמילאק האם זה וירוס ? חשוב לזכור שאין לו חום הוא רגוע ואוכל טוב
אשמח אם תענו לי ותגידו לי את דעתכם על המצב הנ"ל
ותודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסמדר
פרופ` יורם בוינובר22/05/2010לדעתי יש רק להשגיח ולחדול מהבדיקות התכופות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות לתינוקנועם22/05/2010
פרופ' בוינובר שלום רב.
בני בן חמישה חודשים.
מאז היה בן 4 חודשים גילו אצלו ריפלוקס אחרי תקופה ממושכת של חוסר רוגע והקאות.
כרגע מטופל בזאנטאק (1?? X2) בשילוב עם אינפמיל 1 (180??X5 פעמים ביום). התינוק אינו יונק.
התינוק סובל מעצירות. במידה ואין יציאה במשך יומיים ויותר הצואה קשה וגורמת לו לבכי בעת היציאה.
כטיפול בעצירות הומלץ על מתן 60?? מי שזיפים, וכפית מיץ סלק ביום.
כמו כן התינוק מקבל , 30?? מיץ תפוחים ו 20?? גזר ביום.
הטיפול לא עוזר.
על מנת לא להגיע למצב של פציעה, אחרי יומיים ללא יציאה אנו נותנים נר גליצרין לילדים.
אני מבין שהמצב כפי שהוא היום לא יכול להמשך ומתן נר אינו מהווה פתרון לטווח ארוך.
השאלה היא מה ניתן לעשות על מנת לטפל בעצירות אצל התינוק?
כמו כן האם נורמלי שהתינוק מקבל ארוחה גם בלילה?
לתשובותיך אודה.
בברכה,
נועם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנועם
פרופ` יורם בוינובר22/05/2010יציאה 3 פעמים בשבוע נחשבת כתקינה. להקלת היציאה יש להכין את האנפמיל כפי שכתוב בהוראות על האריזה. רצוי להוסיף מים יותר מהמומלץ. לא ממליץ על מיצים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה לילדה עם צרכים מיוחדיםאלן אביבי22/05/2010
שלום דוקטור. יש לי ילדה אוטסטית בת 8 .סבלתי עבר מחיידק ההלקובטור אני מקווה שאני אומרת את שמו נכון והוא חזר שנית .ואני שומעת אצל הילדה את אותם הרעשים שיש לי בבטן . איך אפשר לבדוק האם גם היא סובלת מזה? היא לא מדברת ולא משתפת פעולה איזה בדיקה אפשר לעשות חוץ מנשיפה תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלן
פרופ` יורם בוינובר22/05/2010אין קשר בין רעשים ולחיידק הליקובקטר. אין טעם בבדיקת החיידק מבלי שיודעים האם יש פתולוגיה במערכת העיכול- הברור מצריך אנדוסקופיה אלא אם כן היה לנבדק בעבר כיב . לדעתי הבדיקה מיותרת. לעתים קרובות הבדיקה חיובית אך לנבדק אין כל פתולוגיה. אני נמנע מלטפל בתוצאת מעבדה בלבד. לילדים אוטיסטים יש הפרעות גסטרואינסטינליות שמהותן לא תמיד ברורה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3.5 שאובחנה בגאסטרוסקופיה כבעלתשלי21/05/2010
שלום לרופאי הפורום.
בתי בת 3.5 נולדה במשקל נמוך בסוף חודש תשיעי 2.400 גובה 46 ס"מ
(לא עלתה במשקל משבוע 35)
מאז לידתה סבלה כנראה מרפלוקס שלא אובחן. היתה יונקת בכמויות קטנות ובוכה בכי רב.
בעצת אחיות טיפת חלב (שחשבו שאין לי מספיק חלב) הועברה לחלב שאוב,שגם התברר שאינה אוכלת שוב כמויות בסיסיות...היתה אוכלת 60-90 וגם זה בקושי.
רק בגיל כ שנתיים עברה בדיקת גאסטרוסקופיה שתוצאתה היתה לחץ על הוושט בחלק התחתון ולס
שאינו סגור.
קיבלה לוסק 5 סיסי (היתה במשקל 8.5 בגיל שנתיים) וקצת השתפר מצבה מבחינת האוכל.
היתה אוכלת מרוסק כי לא הצליחה לבלוע.
לקראת המעבר לגן הילדים בגיל 2.5 התחילה ביוזמתה לאכול לחם וכו' בגן הילדים אך בכמויות
מזעריות.(יש לציין שעד המעבר לגן היתה מכניסה מוצק כלשהוא לפה אפילו במבה ומייד יורקת אותו)
קצב גדילתה היה גיל שנה 6.800
שנתיים 8.500
שלוש 10.500
עדיין כמויות האוכל קטנות מאוד למשל מילקי בבוקר ,פרוסת לחם עם שוקולד ,ולפעמים קצת חלב
(אינפמיל אי אר 150 גרם ועד הערב לא מסכימה לאכול. כמו שאומרות הגננות הילדה לא אוכלת היא "מנקרת"
ביצענו בדיקת בליעת בריום שהפכה לסיוט כי הילדה לא שיתפה פעולה אלא רק בכתה עד לב השמיים....
במעקב גאסטרולוגי נאמר ע" הרופא "שזה המצב! אין מה לעשות הרבה זו הילדה! חבל לבצע בדיקת סיטי שכרוכה בהרדמה מלאה וקרינה גבוהה ובמילא לא יעשו כלום"
ילדתי זו היא הרביעית לפניה יש לי 3 בנים ולעיתים רבות היא אומרת בפרוש שהיא רעבה אך כשמגישים לה מזון (אפילו ממתקים) אינה אוכלת ! בעלי ואני מרגישים שיש משהו שמפריע לה לאכול.
פרט לכך ילדה שמחה צחקנית ואהובה על כל בני הבית.
אנו יושבים עימה לאכול ארוחות משפחתיות והיא אולי מלקקת קטשופ...למרות שהמבחר גדול
וכולם אוכלים יחד.
אני מצטערת על האורך אך אני עדיין מקווה שאפשר יהיה למצוא פתרון.
בכבוד רב,
שלי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלי
פרופ` יורם בוינובר21/05/2010לדעתי רצוי לחזור לגסטרואנטרולוג שעשה הברור והאנדוסקופיה להמשך ברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד למחלת ווילסון?רחלי21/05/2010
ביתי בת 10 שנים, מקיאה באופן קבוע מספר פעמים בשבוע מאז גיל שנה אך עולה היטב במשקל.
לאחרונה היתה החמרה בתדירות ובאופי ההקאות ועם או ללא קשר - הופיעו התקפים של סערות רגשיות לא מוסברות. ביצענו בדיקות דם בהן נמצא ערך של GOT - 177. כל אנזימי הכבד האחרים היו תקינים (GGT' GPT) הרופא הורה על בדיקות חוזרות לאחר חודש. כעשרה ימים לאחר הבדיקות הנ"ל הופיע התקף של גרד עז ללא פריחה שהחריף ברחצה, לאחר התיעצות הופננו למיון, שם נלקחו בדיקות דם בהן GOT היה 268 ובנוסף היתה עליה בLD.
בהמשך נעשו בדיקות חוזרות בהן LD חזר לנורמה וGOT חזר לערך של 177.
פנינו ליעוץ גסטרו ונקבע לנו תור לעוד חודש לביצוע גסטרוסקופיה ונשלחנו לבדיקות דם נוספות. היום חזרו בדיקות הדם וערך הצרופלסמין הוא 19. האם יש מקום לחשד במחלת ווילסון? (אם כן - מה לגבי תזונה?) האם להמתין לתור לגסטרו או לפנות לרופא קודם?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרחלי
פרופ` יורם בוינובר21/05/2010כן יש לחכות לברור של הגסטרואנטרולוג. הרופא המטפל יכול בינתיים להשלים חלק מהבדיקות לברור מחלת כבד .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
