מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- אי עליה מספקת במשקלגליה28/07/2010
שלום,
ביתי בת 7 שבועות.
נולדה במשקל 4.355 גרם.
יונקת בהנקה מלאה.
בגיל שבועיים ראיתי מידיי פעם נקודות אדומות בצואה. תרבית צואה יצאה תקינה. לאחר שהפסקתי לאכול מוצרי חלב וטחינה התופעה חלפה לגמרי ומזה תקופה אין דם בצואה.
מידיי פעם הצואה ירוקה, רירית או מוקצפת.
כיום שוקלת 5.530 גרם בלבד.
לפני שבוע לא עלתה בכלל.
השבוע עלתה 130 גרם בלבד (כאשר העליה התבצעה בארבעה ימים. בשאר שלושת הימים של השבוע לא עלתה כלל).
היא תינוקת רגועה וחייכנית. סובלת לעיתים רחוקות בלבד מכאבי בטן.
עושה קקי בין פעמיים לשלוש ביום. בשאר החיתולים יש שתן.
מה לעשות?
איזה בדיקות (אם צריך) עלי לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגליה
פרופ` יורם בוינובר29/07/2010רצוי לא לשקול כל יום. עלית משקל של קג וחצי ב 7 שב טובה . לעתים כמות החלב ביניקה אינה מספקת. בשלב זה לא הייתי עושה כל שינויים. שתהיה במעקב רופא מטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה רירית ירוקהדנה28/07/2010
שלום,
בתי בת 3 וחצי חודשים החליה להוציא שיניים.מזמן התחלת הבקיעה הצואה שלה השתנתה,
לצואה רירית ירוקה ובתדירות של 6-7 פעמים ביום.
היא גם כנראה אלרגית לחלב, ואני מנסה בשבועיים האחרונים לתת לה תחליף שניתן ע"י הרופא, נוטרמיגן
היא לא מוכנה לאכול אותו וממשיכה רק הנקה מלאה.
האם יכול להיות שצריכת חלב שלי גורמת לה פתאום לסוג צואה שונה?
תודה מראש
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדנה
פרופ` יורם בוינובר29/07/2010צואה ירוקה עם הנקה אינה חריגה. עם עלית המשקל טובה לא הייתי דואג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי ריריגליה27/07/2010
ביתי בת שבעה שבועות. יונקת בהנקה מלאה.
מידיי פעם עושה קקי רירי במרקם של נזלת.
בעבר היה גם דם אך הפסקתי מוצרי חלב וטחינה והדם נעלם.
בסך הכל עולה יפה במשקל חוץ משבוע אחד שעלתה 30 גרם בלבד.
מה משמעות הקקי הרירי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגליה
פרופ` יורם בוינובר29/07/2010איני מתרשם מבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- HCVמודה27/07/2010
האם סיכון להדבקת העובר בHCV בהפריה חוץ גופית גבוה יותר מכניסה להריון טבעי?
מודה לך מראש על התשובה , דוקטור!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למניה
פרופ` יורם בוינובר29/07/2010אין בסיס להנחה שהזכרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Giardiasisאסנת27/07/2010
בני בן השנה וחצי סבל משלשולים והקאות במשך חודש, עד שלבסוף אחרי בדיקות דם בעיתיות, זוהה גם טפיל בשם ג'רדיה למבליה בבדיקת צואה. הוא טופל במשך שבוע בפלג'יל. אנחנו רואים שיפור מסוים עם ריגרסיות. במהלך השבוע הצואה נעשתה צמיגית יותר, אבל עכשיו שוב חזרו השילשולים.
האם יש צורך באבחון נוסף? האם תתכן טעות באבחון?
האם תתכן רגישות למוצרי חלב בעקבות המחלה? (עברנו לפורמולה ללא לקטוז, אבל הוא אוכל מוצרי חלב)
האם יתכן שהטיפול לא הועיל, ויש צורך בטיפול נוסף? - היה קשה מאד לגרום לו לקחת את התרופה, הוא קיבל את המנה שהוקצתה, אך לא בזמנים קצובים, אלא מהולה בפורמולה.
בתודה מראש
אסנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאסנת
פרופ` יורם בוינובר27/07/2010אלו שאלות שיש להפנות לרופא מטפל. עקרונית קימת אפשרות שהלמבליה לא סולקה ו/או שיש עדיין שרידי דלקת. לא ממליץ המנעות מחלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האין צריך לברר זאת עם מומחה מסוגך?פרופ` יורם בוינובר25/07/2010
שלום,
תודה על תשובתך, אולם ההמטולוג מבין בתחומו ואילו אני שואלת לגבי הכבד.
האין צריך לברר זאת עם מומחה מסוגך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לש
פרופ` יורם בוינובר27/07/2010הההמטולוג מכיר את כל האספקטים של המחלה ומחליט אם הוא זקוק ליעוץ נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליקובטרדני25/07/2010
אצל בני בן ה-13 נימצא בבדיקת צואה חיידק הליקובטר,רופאת גסטרו ילדים נתנה לנו להבין כי אין צורך בטיפול אנטיביוטי למרות שכרופאה אין לה ברירה לרשום מרשם אבל לדעתה המקצועית אין צורך בכך,אימצתי את הגישה שלא לתת אנטיביוטיקה לילד,האם יש לכם השגות בנושא או שמה נהגתי נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדני
פרופ` יורם בוינובר27/07/2010אני אישית לא נותן טיפול אלא אם כן השתכנעתי מהתלונות או מממצא אנדוסקופי שיש קשר בין התלונות והחיידק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוסקא25/07/2010
עפ"י הוראת הרופא נותנת לתאומה בת חודשיים וחצי לוסק נאמר לי להחזיק במקרר לאחרונה כאשר אני נותנת לה (ארוחה ראשונה בבוקר על בטן ריקה) פולטת אחרי כמה דק' חומר מוקצף עם בלונים למיטב הבנתי את החומר הנל, ימים ראשונים באמת ראיתי שיפור בכמויות האוכל ובתאבון ועכשיו חזרה לבכות באמצע האוכל וקשה לה לסיים האם אני נותנת את הלוסק כמו שצריך? מה קורה? הקצף נראה לא עלינו כמו התקף אפילפסיה רק בלי כל ההתפתלויות
האם אני צריכה לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא
פרופ` יורם בוינובר27/07/2010את יכולה לנסות לתת הלוסק עם מעט פורמולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה מוזרה אצל בת שנתייםרינת25/07/2010
בתי בת כמעט שנתיים ובמשך שבוע הצואה שלה הפכה בהדרגה לכמעט נוזלית או רכה ביותר ,כהה מאוד ובשלושה ימים אחורנים אין ריח ! היא חזרה לעשות קקי בלילה ובבוקר החיתול שלה מלא וזה גורם לה לצריבות באיבר המין, האם יש קשר לעובדה שהיא עם בטן נפוחה כל הזמן, אחוזון 10 -25 במשקל, ככה שאוכל אין שם...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרינת
פרופ` יורם בוינובר27/07/2010סיפור של שבוע הוחא סיפור קצר שלרוב מקורו במחלה זיהומית או חוסר סבילות חריף למזון כלשהו. במידה והתלונה תתמיד הרופא המטפל יברר ויתרשם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעלת + הקאותיפעת24/07/2010
שלום,
בני בן 6.5 אובחן כחולה בשעלת לאחר שהשתעל במשך חודשיים. השיעולים היו מלווים בהקאות תכופות .
כעת השיעולים פסקו, אך לעיתים קרובות לפחות 3 פעמים בשבוע הוא מקיא גם כשלא משתעל.
האם יכול להיות שנגרם לו נזק כתוצאה מהשיעול , שגורם לו להקאות?
ואיזה בדיקות עלי לעשות כדי לדעת מדוע הוא מקיא , אציין שלפני כן לא סבל מכל בעיה במערכת העיכול.
תודה
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפעת
פרופ` יורם בוינובר24/07/2010המקור להקאות הוא לרוב גרוי של מע הנשימה העליונה. יתכן ונגרם עם ההקאות גם גרוי מסוים למע העיכול. התופעה קרובלודאי תחלוף ספונטנית. ניתן לתת לזמן קצר זנטק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה"שעלת"
דני25/07/2010גם בני חלה בשעלת וכמעט חצי שנה עד שעברו כל הסימפטומים.סבלנות זה יעבור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירוסים חוזריםאולגה24/07/2010
שלום, הילדה שלי כבר מגיל שלושה חודשים סובלת כל כמעט חודש מוירוסים ומקבלת כל הזמן נובימולי להןרדת חום, כרגע היא בת שנה וחודש, היא שוקלת 9700 ונולדה 3600 האורך שלה הוא 77 סמ נולדה 55 סמ עד עכשיו עלתה יפה במשקל בפעם האחרונה שהיינו בטיפת חלב אמרו לי שאני אשים לב לכמה הילדה אוכלת ואוסיף חמאה לכל מה שהיא אוכלת, בזמן שיש לה חום הניטרופילים שלחה תמיד נמוכים והרופא מודאג מזה תמיד. רוצה להתייעץ עם המוטולוגית כרגע. השאלה שלי היא האם יש אפשרות שהניטרופילים הנמוכים הם עקב תפקודי כבד חלש או שעקב כך שהיא אוכלת מטרנה והאם תפקודי כבד יכולים להיפגע ממטרנה? הילדה גם סבלה מהקאות רבות כמעט אחרי כל ארוחה עד גיל 4 חודשים הייתה מקיאה בקשת. אני מבקשת שתתייחסו לשאלה שלי במהירות אני מודאגת מאוד. תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאולגה
פרופ` יורם בוינובר24/07/2010הנויטרופילים לא קשורים בכבד. במחלות וירליותלעתים מספרם יורד. במידה ונשאר נמוך יש להתייעץ עם המטולוג. תוספת החמאה - לא לעניין. המשקל תקין. אין קשר בין המטרנה והכבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספרוציטוזיסש23/07/2010
שלום רב, לביתי בת 13 אובחנה המחלה הנ"ל עם לידתה. היום המוגלובין של 11.9 (מצוין) ורמת בילוריבין טוטל היא 3.44 H ודיירקט 0.52 H . הבנתי שהדבר נובע מהמחלה ומהמוליזה. האם מצב זה גורם לנזק הפיך או בלתי הפיך לכבד. האם זהו מצב שבו כדאי לכרות את הטחול (דבר שגרום במחלה זו להפסקת הרס הכדוריות). מה דעתך? אודה לתשובתך מקרב לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשלי
פרופ` יורם בוינובר24/07/2010את צריכה להתיעץ עם המטולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירוס רוטה + חיידק שיגלהליאם23/07/2010
שלום,
תינוק בן 16 חודשים שילשל שבוע, בתחילה היה חום וכעת שוב חום ושיעול אך השילשול חלף.
בדיקת צואה הראתה שיש וירוס רוטה וכן חיידק שיגלה.
השאלה: כעת לא משלשל אך משתעל ולא שקט.
האם צריך לקבל אנטיביוטיקה?
תודה.
התינוק לא קיבל את החיסון מאחר ובאותה תקופה קיבל טיפול שמחליש מערכת חיסונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאת
פרופ` יורם בוינובר24/07/2010הטיפול באנטיביוטיקה רצוי בזמן המחלה ולא כשמבריאים. לרוטא אין טיפול. לרוטא לעתים תסמינים של מע הנשימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לנוטרמיגןלילך22/07/2010
שלום,
בני היום בן שלושה חודשים.
בחודש וחצי הראשון לחייו לא הפסיק לצרוח ולהתפטל מכאבי בטן . כאבים מוגזמים הילד לא ישן כלל ונהיה אדום מרוב כאב. (אין מדובר בכאבי גזים שבאים והולכים אלא צרחות במשך רוב שעות היממה).
כתוצאה מכך החלפתי לו את האוכל בהתחלה מסימילאק למטרנה רגילה אך ללא שינוי. לאחר מכן למטרנה צמחית אך גם זה לא הטיב עמו ורק גרם לו לשילשולים.
לאחר התייעצות עם הרופאה המליצה לעבור לנוטרמיגן. מאז תודה לאל הילד רגוע.
כיום בני בן שלושה חודשים האם כדאי לנסות להחזיר אותו למטרנה רגילה? או להישאר עם הנוטרמיגן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאם התינוק
פרופ` יורם בוינובר24/07/2010הייתי מנסה להחזירו לפורמולה רגילה עוד חודש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה מספר פעמים ביוםזוהר22/07/2010
שלום רב,
בני בן שנה ושבעה חודשים בריא בד"כ למעט אסטמה שמגיע בחורף
בזמן האחרון הוא עושה בין 6-8 פעמים ביום צואה לא רכה ולא קשה אבל עם ריח מאוד מאוד חריף
כשהיה בן שנה היה לו רוטה וירוס (הוא לא הספיק לקבל את החיסון)וסבל מזה במשך כחודש וחצי שלוו ביציאות רכות מאוד מאוד ועד ל-10 פעמים ביום
לציין כי לבעלי יש קוליטיס כבר 12 שנה
האם הדבר מצריך בירור?בדיקות מיוחדות ?
תודה
זוהר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לזוהר
פרופ` יורם בוינובר24/07/2010לפי התיאור שלך במידה וחיוני אקטיבי ומתפתח טוב לא הייתי ממליץ ברור נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
