מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- עצירות בעקבות גמילהאסתי20/05/2010
שלום רב
נכדי בן שלש וחצי שנים.לפני כ-10 ימים ,בעקבות גמילה מצואה ,פיתח עצירות.החל לקבל מזה 6 ימים (בהמלצת רופא},אבילקס 5מ"ל 3X.אולם,רק באמצעות נר גליצרין(שיצא בשלמותו),היתה יציאה עם מעט דם.
האם להמשיך עם אבילקס או רצוי להחחליף לפגלקס?
בכבוד רב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסתי
פרופ` יורם בוינובר20/05/2010ממליץ פגלקס או שמן פרפין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה שחורהעינב20/05/2010
שלום רב,
ביתי בת שנתיים וחודשיים ,בדרך כלל הצואה שלה די כהה אני חושבת שהייתי צריכה לשים לב לפני ,אף פעם היא לא הייתה חומה\רגילה ,עכשיו כשאני חושבת על זה תמיד היא הייתה די כהה ,אבל היום הצואה הייתה ממש שחורה ודביקה ,,היא לא מתלוננת על שום דבר נוסף,מה יכול להיות העניין האם צריך לעשות בדיקות כלשהן?
תודה,עינב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עינב
פרופ` יורם בוינובר20/05/2010צבע הצואה תלוי בפיגמטים במזון. לשלילת דמם ממע העיכול יש לבצע ספירת דם. מתן ברזל יכול לגרום לשינוי צבע הצואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות מרתיות חוזרותל.מ20/05/2010
בתי בת 9 . מזה כשנה מידי פעם , מקיאה בשעות השחר, הקאות מרובות - יותר מ10 בכל ארוע, כל מספר דקות עד להקאות מרתיות. נשלחנו לברור של בדיקות דם , בדיקות אלרגיה וצילום בריום.לשלילת מלרוטציה.
הילדה סובלת מעצירויות במשך שנים.
אנו מתלבטים מאד לגביי הצילום בריום בגלל הקרינה הרבה, חומר הבריום שעלול אף הוא לגרום לסיבוכים
.האם בבדיקות הדמיה אחרות ניתן לבדוק מלרוטציה?
האם יתכן בגיל כזה מלרוטציה?
האם בזמן התקף ההקאות צריך להגיע לבית חולים בדחיפות?{מה שלא עשינו עד כה}
האם קיים טיפול שמרני "לא ניתוח, לבעיה זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללמ
פרופ` יורם בוינובר20/05/2010הדרך להדגמת מלרוטציה היא צילום רנטגן עם חומר ניגוד. כן בגיל זה זה יתכן. על ניתוח לא ניתן לדבר לפני אבחון. אין טיפול שמרני למלרוטציה סיפטומטית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיהודית18/05/2010
שלום בני בן שלוש עשיתי לו תיפקוד כבד וויש בדיקה LDH הנורמה 460 ולבן שלי יצא 479 ושער תפוקידי כבד הכל תקין מה זה אומר לגבי הכבד? האים אני צריכה לחזור אל הבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למלי
פרופ` יורם בוינובר18/05/2010זו עליה מינמלית של אנזים שאינו בא רק מהכבד אלא גם משריר וכדוריות הדם. העליה הזו מינימלית. רצוי לחזור אחרי תקופה של מס שבועות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Shigella sonnei לבת שנתייםק17/05/2010
שלום ד"ר!
לפני שבוע ויומיים ביתי בת השנתיים קיבלה חום גבוה(40+) ושלשולים קשים, היא קיבלה את זה קשה משהיא קבלת מחלות בדר"כ אז הלכתי למחרת לרופא הילדים שלה שטען שזה ויראלי, התעקשתי על בדיקת מעבדה וקיבלתי. החום עבר לה אחרי יום.
השלשול שלה המשיך, אבל נעשה פחות חריף. אחרי כ5 ימים נראה כי היא מחלימה, אבל ביום שישי בבוקר(שבוע אחרי שהיא קיבלה את המחלה) נכנסתי לאתר האינטרנט של הקופה וראיתי שהחיידק הנ"ל (Shigella sonnei ) צמח בתרבית. באותו יום התחלתי גם אני לסבול מכאבי בטן קשים, עוויתות כואבות בבטן, שלשולים קשים, צמרמורות, כאבי גוף ממש חזקים וחום מאד גבוה(40+ שלא ירד עם 3 אקמולים ואני לא מפתחת חום כמעט ובחיים לא הגעתי ל40) ממש הגעתי למצב התייבשות (כל כוס מים שהכנסתי יצאה החוצה, סליחה על הביטוח) כי התעלפתי. עברו כמעט 4 ימים, החום עבר לי אחרי יומיים, אבל השלשולים נשארו-אמנם לא כמו שהיו, אבל בכל זאת תכופים מימיים וכואבים. לפני יומיים שמתי לב שהשילשולים של הילדה לא נגמרו ויש לה פה ושם שלשול.
מה הכי מפחיד אותי? יש לי תינוקת בת חודש בבית ואני מיניקה אותה(הנקה מלאה-והמחלה גם פוגעת לי ביצור החלב) אני ממש פוחדת עליה והיום יצא מצב שהשתעלתי כשהינקתי וכיסיתי את הפה עם היד ובהיסח דעת נגעתי לה בפהוהרוק שלי הגיע אליה- האם החיידק עובר ברוק? אני בהסטריה כי נראה לי שגם בעלי נדבק והוא נישק את התינוקת אתמול.
אני שוטפת ידיים כל פעם שאני יוצאת מהשרותים ומנקה באלכוג'ל. האם גם לי יש את החיידק?
מה לעשות עם הבת הגדולה? לחזור לרופא לאנטיביוטיקה?
איך לשמור על התינוקת? על מה עלי להקפיד? אני ממש פוחדת כי בחיים לא חליתי במשהו נוראי כזה ואקמול תמיד עובד עלי וכאן לא עבד כלום...
מה בנוגע לכביסה של הבת הגדולה? כשהשלשול בורח לבגדים?נראה לי שהטעות הייתה לשים את הכביסה עם הכביסה שלנו ואנחנו מכבסים ב30 מעלות ואולי ככה נדבקנו?
סליחה על האורך אני פשוט מאד מודאגת ויש תור לרופא הילדים רק בעוד 4 ימים.
תודה ויום טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לק
פרופ` יורם בוינובר17/05/2010האמצעי למניעה הוא היגיינה. לחולה מגיע אנטיביוטיקה עי רופא מטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס סמוישירה17/05/2010
שלום,
ביתי בת 3 וחצי חודשים, ונראה שמאוד סובלת ממשהו. עד ששמעתי על מה שנקרא "ריפלוקס סמוי" הנחתי שמדובר בכאבי בטן רגילים שיש לתינוקות, אבל לאחר שקראתי קצת על ריפלוקס סמוי אני חוששת שזה מה שיש לה.
במשך כל התקופה הזו (3 חודשים) היא בוכה המון, צורחת, ורוב היום נמצאת על הידיים שלנו... היא רק יונקת, ועולה יפה במשקל (היא באחוזון הכי גבוה), אבל לפעמים נראה לי שהאוכל "עולה" לה, והיא בולעת בחזרה.
בנוסף, היא מוציאה הרבה רוק, ואוכלת את הידיים שלה. לכן חשבתי שאולי מדובר גם בכאבי שיניים, אבל נראה לי שזה קצת מוקדם לגילה...
איך אפשר לבדוק האם מדובר בריפלוקס סמוי? ומה הפיתרון לכך?
היא לא יונקת מסודר כל כך, ולפעמים יונקת גם כעבור שעה מהפעם הקודמת, האם זה מגביר את הכאבים? לפעמים היא יונקת בנינוחות, ולפעמים באי נוחות, האם זה סימן נוסף לריפלוקס?
אציין כי לאחרונה היא דווקא נרגעה, מה שהגביר אצלנו את המחשבה שמדובר בכאבי הבטן שעוברים בגיל 3 חודשים, אולם בשבוע האחרון חזרה לצרוח ולבלות רוב היום על הידיים...
לכן אחזור על שאלתי- האם מדובר בריפלוקס סמוי? איך אפשר לבדוק זאת ומה הפיתרון?
תודה רבה, וסליחה אם כתוב קצת בבלבול...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להילה
פרופ` יורם בוינובר17/05/2010רצוי קודם כל לא להאכיל יתר על המידה. בחשד לרפלוקס סמוי ניתן לטפל בזנטק ולראות התוצאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זנטק מזיק?אורנית16/05/2010
בני בן החודשייים מקבל זנטק 0.8 פעמיים ביום, ( שוקל 5.600)בוקר וערב לפני האוכל.
לאחרונה שמעתי ממקור מוסמך כי זנטק לא מומלץ כיון שהוא מזיק.
האם זה נכון?
נוסף לכך, אם אני אחלק את הזנטק למנות יותר קטנות ואפזר את הנתינה במשך היום האם זה יהיה אפקטיבי יותר? או שלא כדאי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורנית
פרופ` יורם בוינובר17/05/2010האינפורמציה שקיבלת לא נכונה. אני ממליץ על טיפול 3 פעמים ביום חצי שעה לפני האכלה עד כמה שניתן לשמור על לוח הזמנים. זה לא קדוש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק עם קוליק ולא עולה במשקלדורון15/05/2010
בני בן 3 חודשים סובל מהקאות ושלשולים רבים. החלפנו את המזון למזון ללא חלב הוא מקבל זאנטק. היו מספר ימים טובים שבהם בכה פחות ולא הקיא. אולם עכשיו ממשיל לצרוח ללא הפסקה ולהקיא. רופא אבחן קוליק. אולם בשבועיים האחרונים הוא ירד במשקל ב-80 גרם ושוקל עכשיו רק 5,130 גרם.
מה עושים? אנחנו מאוד מודאגים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדורון
פרופ` יורם בוינובר17/05/2010פונים לרופא מטפל שיקח מכם אנמנזה נאותה , יבדוק התינוק וישלול הגורמים לתופעות שנזכרו אצל התינוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעדי14/05/2010
שלום
בתי בת שבעה שבועות יונקת באופן מלא לפי דרישה, נותנת שתן ועולה במשקל. לאחרונה עברה שמונה ימים ללא יציאות, על אף ערסולים, עיסויי בטן. נתנו לה חצי נר ויצא לה ממש ממש מעט בעקבותיו. לאחר שלושה ימים שבהם המשכנו בשיטות טבעיות כולל רפלקסולוגיה ואפילו דיקור, נתנו עוד חצי נר ורק אז עשתה לאחריו יציאה וביום למחרת שוב יציאה גדולה. מאז כבר שבוע, שוב ללא יציאה.
אני יודעת שבעיקרון עד עשרה ימים זה תקין לתינוק יונק ללא יציאה , אבל היא היתה חסרת מנוחה ככל שהתקדמו הימים, וכן הוציאה הרבה גזים "מסריחים" שאני מניחה שמעידים על כך שיש לה מה להוציא. יחד עם זאת כשלבסוף הוציאה לא היתה יציאה קשה אלא רכה מאוד, כך שלא מדובר בעצירות. אני מבולבלת, ולא מבינה מה הסיבה. אם זה לא עצירות, וכן יש לה מה להוציא, אז מה יכולה להיות הסיבה שהיא לא מוציאה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעדי
פרופ` יורם בוינובר17/05/2010כן בהנקה לעתים היציאות בתדירות נמוכה. הסיבה לא ידועה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה נוזלית אצל בת 6 שבועותלילי14/05/2010
שלום, ביתי בת 6 שבועות וניזונה בעיקר מתמ"ל. סובלת מכאבי בטן באופן רנדומלי לאורך כל היום והלילה ובשבוע האחרון הצואה שלה הפכה נוזלית כמעט לגמרי ומצחינה (עד עכשיו הייתה עם גרגירים קטנים ובריח של קקי של תינוק, עדין יותר...).
האם זה אומר שהגוף שלה לא סופג מספיק חומרים מזינים מהתמ"ל? אולי שהצואה הקשה יותר נשארת לה תקועה בבטן?
האם החלפת תמ"ל תעזור? (ראוי לציין כי כבר ניסינו נוטרמיגן לפני כמה שבועות כי הרופאה ביקשה לשלול אלרגיה לחלב בעקבות כאבי הבטן, אבל זה לא שיפר את המצב)
אשמח לתשובתכם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללילי
פרופ` יורם בוינובר17/05/2010במידה ועולה במשקל הספיגה טובה ונאותה. לקוליק אין טיפול יעיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול בהיר מלווה בריר אצל תינוקאסתי13/05/2010
שלום,
ביומיים האחרונים (אז התחלתי לעקוב, יכול להיות שהתחיל מעט קודם) יש לבני יציאות שנעות בין שלשול מימי לצואה רכה - בכל מצב היציאה בהירה (בין חום בהיר מאד לצהבהב), בכמה פעמים ראיתי שהיא מלווה בריר.
בני בן שנה ו-4, מצב רוח תקין, לא חולה, אין חום, אוכל הכל, לא ידוע על אלרגיות. יש לו חוסר ברזל ולכן הוא מקבל פריפל (צבע הצואה בולט כי הרי אמור להיות כהה יותר בגלל הברזל שהוא מקבל).
האם עליי לפנות לרופא?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ומוסיפה-
אסתי13/05/2010לא יודעת אם זה קשור, אבל לפעמים הוא מקיא (נאמר פעמיים בשבוע, לפעמים שלוש)- בד"כ אני חושבת שזה כשהוא אכל יותר מדי או אם אכל משהו שלא נלעס טוב שגורם לו לגירוי ולשיעול ולאחר כמה שיעולים- מקיא.
שקלתי אותו היום- עלה 400 גרם בחודשיים, שוקל 9.8
האם צריך טיפול בנושא זה מעבר לשמירה על המזון שהוא אוכל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאסתי
פרופ` יורם בוינובר17/05/2010בשלב זה איני רואה צורך לפנות לרופא. לא כל שינוי ביציאה מצריכה התערבות רפואית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נאוקייטחיה13/05/2010
עקב פליטות מרובות ולפיכך, אי עלייה משמועתית במשקל, ביתי בת חודש וחצי הועברה לנאוקייט, אחרי שניסינו סימלאק, מטרנה, סימלאק טופ פרי, נוטרמגן, אינפמיל והפליטות עדיין רציניות ואין עליה במשקל, בשניידר העבירו אותנו לנאוקייט ויש קצת עליה בימים האחרונים.
השאלה שלי היא, האם מותר להסמיך קצת את הנאוקייט בדייסת קורנפלור כי באינפמיל היה אסור בשום אופן ןובנוטרמגן גם ההסמכה לא עזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחיה
פרופ` יורם בוינובר17/05/2010כן ניתן להסמיך הניאוקייט בכמות של 3-5%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציאלק לבן שנה וחצירות13/05/2010
אני מודאגת מאוד לפני כחודשיים התגלה לבני בן שנה וחצי צילאק ואנו בתזונה ללא גלוטן . היציאות עדיין רכות מאוד ואף קורה שיש יציאה גם בלילה. תוך כמה זמן אמורות להתסתדר היציאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרות
פרופ` יורם בוינובר17/05/2010אני מניח שעשיתם כל הברור והאבחנה נקבעה אחרי ביופסיה. לרירית המעי לעתים לוקח חודשים לחזור למצב הנורמלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות -בן 3יעלי12/05/2010
שלום
בני יהיה בעוד חודש בן 3,בגיל 6 חודשים הייתה לו פיסטולה עבר בעקבותיה 3 ניתוחי פתיחת פיסטולה, מזה כשנה וחצי המקום סגור ונראה שקט,לפני כחודשיים סבל מעצירות קשה במשך כשבוע,הרופא נתן לנו חוקני מיקרולט ובאמת כעבור מספר ימי טיפול השתחרר וחזר ליציאות רגילות, לפני כחודש חזרה שוב העצירות,הפעם המיקרולט עזרו לאותו רגע ,אבל כבר כחודש סובל מעצירות, עושה כ-8 פעמים ביום מעט קקי,אבל לא מצליח לעשות הכל ,ובנוסף עושה הכל בתחתונים למרות שהיה כבר גמול .קיבל מגסטרוילדים נורמלקס אך גם עם הנורמלקס לא מסתדר,,יש ימים שהוא עושה קקי ממש רך פעמיים שלוש ביום בתחתונים וכשמפחיתים את כמות הנורמלקס שוב מנסה במשך כל היום לעשות לפעמים 6-8 פעמים ביום והכל בתחתונים, הפסיק לגמרי ללכת לשירותים.התזונה שלו לא כוללת ירקות ופירות-למרות שאנחנו כל הזמן מנסים לתת לו הוא לא מוכן להכניס לפה.הוא אוכל עוף ,ביצים ודברי חלב.
הילד מתלונן עלכאבי בטן וגם כרגע יש לו פיסורה וכואב לו כשעושה קקי,אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות גם הילד סובל וגם אנחנו מותשים כל היום סביב קקי וניקוי הקקי ,כיוון שהוא עושה קקי רק בתחתונים,אנחנו משתדלים לא לכעעוס עליו,אבל לא באמת יודעים אם הוא עושה בתחתונים מסיבה התנהגותית או בגלל הבעיה של העצירות בכל מקרה אנחנו לא יודעים מה לעשותגם עם בעיית העצירות שלא ניפתרת וגם עם כך שעושה בתחתונים.
אנחנו זקוקים לעזרה דחוף.
בתודה מראש הורים מודאגים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעלי
פרופ` יורם בוינובר12/05/2010רצוי שיראה גסטרואנטרולוג ,עד אז רצוי לתת שמן פרפין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוחצפון12/05/2010
שלום ד"ר
הבן שלי עבר ניתוח חוזר של פונדובליקאציה פתוחה- לפני שנה עבר פונדובליקאציה לאפורוסקופית- עם הכנסת גאסטרוסטום
התינוק ידוע על בעיה ניורולוגית
אך כעת 10 ימים אחרי הניתוח סובל משתי בעיות שלא היו
1- גיהוקים אחרי אוכל
2- מתקשה לבלוע את הרוק שלו ומתרקם בגרון- תופעות שלא היו בעבר
מה הסיבות לכך? האם זה מהלך תקין אחרי הניתוח? הסימנים עוברים ואיך לטפל בהם
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למוסא
פרופ` יורם בוינובר12/05/2010שאלות אלו צריך להפנות לרופאים שמטפלים בו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
