מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח עקמת הפיןמיכל09/02/2009
שלום רב, בני בן שנה ו-4 חודשים . שבוע הבא יש לנו תור לניתוח עקמת הפין בשניידר . שאלותיי הם : כמה זמן אורך הניתוח? האם זה כרוך בכאב לאחר הניתוח? כמה זמן החלמה? האם יש סיבוכים בהרדמה מלאה ? לא ביקשו מאיתנו לעשות בדיקות דם רק אולטראסאונד האם זה בסדר ? תודה רבה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח עקמת הפין
ד``ר דוד בן מאיר13/02/2009מיכל שלום,
הניתוח אורך כשעה.
תחושת הכאב משתנה מאדם לאדם, לרוב תרופות רגילות לשיכוך כאב מספקות בהחלט.
נהוג להשאר בבית שבוע לאחר מכן לחזור בהדרגה לפעילות.
הסיבוכים בהרדמה מעטים ביותר - הרופא המרדים שיבדוק אתכם טרם כניסתכם לניתוח הוא האדם המתאים לדיון על-כך.
בילדים בריאים אין אנו נוהגים לבצע בדיקות נוספות טרם הנתוח בניתוחים מהסוג הזה.
שיהיה לכם בהצלחה,
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5 - שינוי צבע שק אשכיםדודי09/02/2009
שלום רב, מזה כמה ימים, בני בן ה 5 מתלונן מדי פעם על כאב באיזור האשכים. הוא מתפקד כרגיל, רץ משתולל, צוחק וכו' כך שלא ממש דאגתי. מאחר ובימים האחרונים הוא מעט מצונן וכשזה קורה לו הוא גם מרטיב בלילה, ייחסתי את הכאב (הכנראה לא חזק) לצריבה כתוצאה משינה עם תחתונים רטובים. אתמול שמתי לב כי לפני המקלחת שק האשכים נראה כהה מהרגיל, אם כי לא באופן דרמטי . אשמח לשמוע תגובתך, תודה מראש, דודי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דודי
ד''ר עמוס נאמן10/02/2009ממליץ ללכת להיבדק ע"י אורולוג ילדים
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגשי נחיתות עצל הילדרן08/02/2009
בני, בן 10, פנה אלי ואמר: "אבא למה יש לי בולבול קטן כזה? ". ניסיתי לשכנע אותו: אמרתי שהוא לא קטן כל כך ושיגדל בשלב יותר מאוחר. אני בטוח שלא שכנעתי אותו, כי,לצערי, לי יש אותם רגשי נחיתות לגביי כל חיי. איך אפשר לעזור לבני? הוא ילד מאוד רגיש ואני מפחד שביקור/בדיקה אצל אורולוג ילדים יחמיר את הרגשות שלו. בתודה, רן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגשי נחיתות עצל הילד
ד``ר דוד בן מאיר08/02/2009רן שלום,
אני חולק עליך בנקודה זו וסבור שביקור אצל אורולוג ילדים עשוי להרגיע את בנך.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רן11/02/2009תודה על תגובתך. ואיך לדעתך צריך להישמע נימוק לביקור אצל אורולוג: "למה הולכים בכלל לרופא אם הכל בסדר ?"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוחריטה08/02/2009
שלום רב, בני בן 2.5 במהלך ההריון בסקירה המאוחרת נמצא אצל העובר הידרנפרוזיס מצד שמאל.עד היום היינו במעקב בבית חולים שיבא ללא התערבות רפאוית. בדקת רפלוקס תקינה. בדיקת מיפוי כליות סיכום שלה שינויים הידרנפרטיים דו צדדית,קלים מימין וקשים מאוד עד לחסימה בגובה UPJ משמאל. לאחרונה הומלץ לנו לעבור ניתוח. נתונים של אולטרסאונד אחרון אורך כליה ימנית 6.8 לעומת 6.0 ס"מ מאולטרסאונד הקודם(בוצע לפני 6 חודשים).אורך כליה שמאלית 8.4 לעומת 8.2 ס"מ.קוטר אגן כליה ימנית 3 מ"מ/שמאלית 2.5 לעומת 2.1 מ"מ. עדות להידרונפרוזיס ניכרת משמאל עם החמרה קלה מבדיקה קודמת. השאלה הנשאלת היא האם הניתוח חייב להתבצע או שיש גירסה רפואית שטטען שניתן להמתין ללא התערבות רפואית לילד בן2.5 שלא הורגשה אצלו עד היום מחלה? האם קיימת אפשרות שהרחבה תסתדר מעצמה עם הגיל ללא התערבות רפואית? אשמח לתגובתך בברכה ריטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח
ד``ר דוד בן מאיר08/02/2009ריטה שלום,
אין ביכולתי להביע דעה מבלי לראות את הצילומים, אני מניח שנבדקת על-ידי אורולוג ילדים מנוסה.
חסימה בילדים לא גורמת בהכרח לסימנים חיצוניים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פין שקוע עם הידבקויות ודלקתאמא מודאגת06/02/2009
לבני בן השנתיים וחצי יש פין שקוע מעט, עם הרבה עור מסביב שכבר גרם בעבר להדבקויות לא נעימות (בכל פעם שהופרדה ההדבקות זה היה כרוך בפצע לא נעים שהצריך טיפול במשחות. כרגע, בני סובל מזה חודש מאדמומית מכאיבה באזור ראש הפין (התחילה, ללא קשר לפתיחת הדבקות - למרות שכשהתגלתה האדמומית היתה גם הדבקות קטנה שהופרדה) ,וכבר קיבל טיפולים שונים ב-טבע קוטן,בקרובן, דרמהקומבין ודקטרין. נראה שיפור קל רק בטיפול בדרמהקומבין אולם לאחר 5 ימי הטיפול, כשהיינו צריכים לעבור למשחה הבאה(דקטרין) לפי הנחיות רופא העור, המצב שוב הוחמר (תוך יומיים מרגע שעברנו לדקטרין) וכרגע זה שוב מודלק. איני יודעת מה לעשות, בני סובל, ואני חוששת שמרוב משחות בסוף עוד יכול להיות נזק... בכל פעם שאני שואלת את רופא הילדים אם צריך אולי איזו שהיא התערבות אורולוגית, הוא אומר שלא, אבל המצב נמשך. מה דעתך? יש טיפול יעיל יותר לבעיה? האם יכול להווצר נזק כתוצאה מטיפול כה ממושך (חודש) במשחות שונות? אולי מוכרת לך תופעה כזו שנפתרה בצורה יותר מוצלחת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פין שקוע
ד``ר דוד בן מאיר06/02/2009שלום רב, נראה שבנך צריך לראו אורולוג ילדים- יתכן שמצב זה דורש התערבות כירורגית
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח קוסמטיורד03/02/2009
בני נולד עם היפוספדיאס ונאלץ לעבור ניתוח בגיל שנה.כמובן שלא עבר ברית.אולם העור שמסביב לכיפה אינו נראה חלק ויפה . שאלתי היא האם תמיד בניתוחים מסוג זה אי אפשר להגיע למראה טבעי לגמרי וזוהי תופעה שכיחה.כמו כן האם יש ניתוחים קוסמטיים אשר יכולים להביא למראה יפה וטבעי ובאיזה גיל רצוי לעשותם ומהי מידת הסיכונים בהם.בתודה מראש ורד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח קוסמטי
ד``ר דוד בן מאיר03/02/2009ורד שלום,
התאור שאת מתארת יכול לנבוע מהצטלקות ובמקרה כזה נראה שלא כדאי לתקן אך מובן שצריך לבדוק ולהתרשם ולא ניתן לדון על כך בתיאוריה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבת יום אצל ילדה בת 4דודי02/02/2009
בתי כמעט בת 4 רטובה כל היום כמעט אנחנו לוקחים אותה פעמים רבות ביום לשירותים והיא נותנת מים ולמרות כך בורח לה בין לבין גם בכמויות אבל לא הצפה בעבר כמעט היתה יבשה לגמרי אבל לא היו הרבה ימים יבשים וגם אם כן זה היה כשלקחנו אותה פעמים רבות ביום לשירותים לאחרונה נולדה לנו תינוקת חדשה והמצב אצלה החמיר הילדה מאוד רוצה ומאוד מתגאה כשהיא יבשה אפ"י לזמן קצר בלילה אנחנו מורידים אותה לפחות פעמיים והיא נותנת כמות מים וגם זה לא תמיד מספיק!! עשינו בדיקת שתן ותרבית ולא נמצאה כל בעיה מה יכולה להיות הבעיה וכמה פעמים ביום ילד בריא בגילה אמור לתת שתן?? אודה מאוד לתשובתכם בהקדם דודי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד"ר עמוס נאמן03/02/2009ילד אמור להטיל שתן 3-8 פעמים ביום. יכולות להיות סיבות רבות הגורמות לדחיפות ותכיפות במתן שתן ובמקרה שמתואר כאן גם דליפת שתן. כ- 15% מילדים בגיל 4 סובלים מבעיות אלו. דרוש בדיקה יסודית של רופא, לקיחת היסטוריה רפואית מפורטת ולעיתים בדיקות מעבדה והדמיות כדי לקבוע מה הסיבה להרטבה ולהתאים את הטיפול האופטימלי. לכן ממליץ לפנות לאורולוג ילדים בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשך תמיר-דו צדדיאמא דואגת02/02/2009
אבקש לדעת האם גילוי מאוחר של אשך תמיר (בן 11) יכול לגרום לנזק עתידי ? אנו גילינו זאת רק השבוע בבדיקה שלנו ,אנו ל א מבינים איפה היו כל המומחים/האחיות בטיפת חלב/הרופא המטפל שלא הצליחו לגלות בעייה זו. האם יש מצב לדאגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד"ר עמוס נאמן03/02/2009ממליץ לפנות לאורולוג ילדים לצורך בדיקה ובמידת הצורך ניתוח. אינו יכול לחוות דעתי ללא בדיקה. לעיתים צריך לבצע גם בדיקת US. ממליץ לטפל בדברים בהקדם , רצוי להתרכז בבעיה ופתרונה ולנסות לא להתעמקבעבר (למרות שזה קשה, אני יודע) בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחיצות ניתוח הייפוספאידיאסלימור01/02/2009
שלום, רציתי לשאול את המומחים מדוע נדרש ניתוח במקרה של הייפוספאידיאס (שבדרך כלל גורם נזקים בלתי הפיכים הודות לקריאת מחקרים רבים בנושא) ? האם נעשו מחקרים על ילדים שלא נעשו להם ניתוחים? תודה לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחיצות ניתוח הייפוספאידיאס
ד``ר דוד בן מאיר01/02/2009לימור שלום רב,
תודה על השאלה החשובה.
היפוספדיאס הוא מום שבו פיית השופכה נמצאת נמוך מהמקום בו היא אמורה להימצא, בד"כ בקו האמצע.
כאשר פיית השופכה נמצאת עד מתחת לקו העטרה- אם אינה מוצרת (בד"כ אינה מוצרת) ואם אין עקמת משמעותית של הפין לא יגרם שום נזק פונקציונלי כלומר לא תהיה בעיה לקיים יחסי מין, אין קשר לבעיות פוריות ולרוב הטלת השתן תהיה סבירה עם החזקת הפין. ההוריה לתיקון במצב כזה היא מהטעם האסתטי מתוך הנחה שבמידה שהניתוח מצליח לפין יהיה מראה תקין או קרוב לכך.
כאשר פיית השופכה נפתחת בפין הדבר עלול להקשות על הטלת שתן בעמידה, ועל הגעת תאי הזרע לצוואר הרחם ולפיכך מומלץ לתקן על-מנת לשפר את יכולתו הפונקציונלית של הפין. גם במקרים קשים אלה לרוב אין הפרעה בזקפה או בהטלת שתן.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת הKETONES גבוהה בשתןסמי30/01/2009
ראשית כל , הנני להודות לך על תשובתך המיומנת והמקתועית בעניין , במענה לשאלתי בעניין הדחיפות במתן שתן !!! שאלתי הנוספת הינה : היום בבוקר נבדק שתן לבן שלי בן ה 4 שנים , וקיבלנו תוצאה לפיה רמת ה KETONES U-STRIP גבוהה , דהיינו רמתו הייתה 50 למרות שיחס הינו בין( 1-5 ), מה זה אומר ??!!! בערב לפני הבדיקה קיבל אוגמנטין , למחרת היה השתן בבוקר לאחר השינה מרוכז בצב צהוב לבן ?? האם יש קשר לתרופה והשפעתה על תוצאת הבדיקה ?? יודגש כי עד עכשיו הבן עדיין סובל מדחיפות במתן שתן כל 5-10 דקות ??? האם העניין מדאיג , ומה דרך הטיפול היעילה ביותר ??? לתשובתך אודה מראש .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום סמי
ד''ר עמוס נאמן31/01/2009המצאות קטונים בשתן מצביעה על רמת קטונים גבוהה בדם. קטונים הינם תוצר פרוק של חומצות שומן.
ישנם מצבים רבים שיכולים לגרום להמצאות קטונים בשתן: צום, פעילות גופנית, חום, מצבי סכרת לא מאוזנת ועוד.
ממליץ לדבר עם רופא הילדים לגבי ממצא זה. ככל הנראה במקרה שלכם הילד לא אכל ושתה מספר רב של שעות ולכן היו קטונים. עם כל זאת והרצון שלי להרגיע אותכם יש להמשיך בבירור.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיפות במתן שתןסמי29/01/2009
בני בן ה 4 שנים , סובל מזה שבוע מדחיפות ממתן שתן ( כל 5 - 10 דקות ) משתין , למרות שהוא יושן כ 9 שעות בלילה מבלי להשתין , עוד יצוין כי בצענו לו בדיקת מעבדה לשתן , ונמצאה תקינה , האם מדובר בבעיה רצינית , מה לעשות , ואנחנו מודאגים מאוד !!!???? הערה קבלנו מרופא ילדים הפניה לביצוע צילום us כליות , ודרכי שתן , בנוסף לבדקית דם , טרם ביצענו בדיקות אלו . האם יש נחיצות בביצוען ?? ותודה מראש !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיפות במתן שתן
ד''ר עמוס נאמן30/01/2009מדובר בתופעה נפוצה מאוד. לרוב התופעה חולפת ללא טיפול. לעיתים קרובות התופעה מלווה בעצירות וברגע שפותרים את העצירות התלונות חולפות.
במסגרת הבירור יש לבצע בדיקת שתן לכללית ותרבית, רצוי גם לבצע בדיקת US.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח תשובות US - דחוף!!טלי29/01/2009
שלום, אבקש עזרתך בפענוח תשובות US כליות ודרכי שתן של בני בן 3 חודשים: כליה ימנית באורך 4 ס"מ. נראה אגן אקסטרנלי 0.5 עם הרחבה קלה של הגביעים. הפרנכימה מעט צרה בהשוואה לכליה השמאלית. כליה שמאלית באורך 4.7. ס"מ, תקינה. שלפוחית שתן-תקינה. באיזור השלפוחית נראה אורטר ימני מורחב בעת השתנה התרחב משמעותית ל-1 ס"מ ולכל אורכו. קרוב ךוודאי רפלוקס. * סיכום - כנראה מדובר ב-RT.DYSPLASTIC K שאלות: 1. מה אומר אגן אקסטרנלי עם הרחבה קלה של הגביעים? 2. פרנכימה מעט צרה? האם זה בעייתי לתפקוד הכליה? 3. האבחנה - RT. DYSPLASTIC מה זה אומר?? אציין שבגיל חודש לבני היה UTI עם חשד לרפלוקס. הוא עבר US והכליות היו תקינות.. אבקש את תשובתך המהירה בתודה, טלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום טלי
ד''ר עמוס נאמן30/01/20091. אגן אקסטרהרנלי עם הרחבה של גביעים - יכול להיות מספר מצבים שגורמים למצב זה: חסימה של השופכן, רפלוקס שגורם להרחבה
2. הידקקות הפרנכימה - יכול להעיד על כך שהחלק התפקודי של הכליה לחוץ ע"י גביעים מורחבים או כאשר יש איבוד מסוים של החלק המתפקד של הכליה
3.כליה דיספלסטית - ככל הנראה רמז לתפקוד ירוד של הכליה אך את זה ניתן לקבוע ע"י ביצוע מיפוי כליות.
ממליץ שתפני לאורולוג ילדים לצורך יעוץ מסודר ובחינת התצלומים
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כליה אחתחוה מאיר28/01/2009
שלום. באולטרה סאונד בשבוע 16 של ההריון לא נמצאה כליה שמאלית. כל הפרמטרים האחרים תקינים ולא ידוע על בעיות גנטיות במשפחות. האם ידוע מצב כזה. מה האחוז באוכלוסיה? האם יש סיבה לדאגה? מה המשמעות כשלילד יש כליה אחת בלבד.? האם יש מה לעשות בשלב זה? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כליה אחת
ד``ר דוד בן מאיר28/01/2009חוה שלום,
עם כליה בודדת תקינה ניתן לחיות עד 120 שנה, ואין מקום לדאגה אם אין בעיות נוספות. לאחר הלידה, בגיל של מספר חדשים כדאי לבצע מיפוי כליות שהוא הבדיקה הרגישה ביותר לגילוי כליה אקטופית- שאינה נמצאת במקומה הרגיל למרות שהסיכוי לגילוי כליה כזו שלא נסרקה בסונר נמוך.
השכיחות של כליה בודדת נעה סביב 0.02%-0.03%.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היעדר זיקפה אצל תינוקדבי28/01/2009
שלום רב בני בן 6 חודשים וטרם צפיתי בזקפה אצלו אצל בני הראשון צפיתי בזקפות מהיום הראשון בבית - ואז גם לא נטלתי תרופות היות והיום ולאורך ההריון אני נוטלת ונטלתי תרופות להורדת לחץ דם ואני מניקה היום... רציתי לדעת אם יש קשר בין התרופות להורדת לחץ הדם וחוסר הזיקפה אצל בני ואם יש מקום לדאגה? תודה מראש דבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היעדר זיקפה אצל תינוק
ד``ר דוד בן מאיר28/01/2009דבי שלום,
העדר זיקפה היא תופעה נדירה ביותר שכרוכה בחסר מבני של הגופים שאחראים לזיקפה. ולרוב ההורים פשוט לא מבחינים בזיקפה למרות שהיא קיימת.
מרבית הסיכויים שלבנך זיקפה תקינה ולפיכך אין מקום לדאגה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריבה קשה בפין לבן 5מודאגת27/01/2009
שלום רב בני בן 5. מזה כשנה הוא מתלונן על צריבה בפין (בזמנים שונים ללא קשר למתן שתן). בבירור אצל אורולוג נמצא שיש צורך בניתוח meatotomy (הרחבת פי השופכה), בתקוה שהניתוח יפתור את הבעיה. הוא נותח לפני כ-4 חודשים, הניתוח הצליח אך בעית הצריבה לא נפתרה כלל והוא מאוד סובל. ערכנו בדיקת אולטרה-סאונד של דרכי השתן והכליות שהיתה תקינה ובנוסף במהלך השנה הזו ערכנו 3-4 בדיקות שתן וכולן היו תקינות. האם התופעה הזו ידועה? מה יכולה להיות הסיבה לכך? האם ניתן למצוא פיתרון? (הילד כבר מביע משאלה שלא יהיה לו פין...) אודה לך על תשובה וכיוון למחשבה או פתרון לבעיה. בתודה אם מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריבה קשה בפין
ד``ר דוד בן מאיר27/01/2009שלום רב,
היצרות בפיית השופכה אינה גורמת לצריבה בפין אלא אם זו קשורה בתהליך דלקתי, מה עוד שהצריבה אצל בנך אינה קשורה בהכרח במתן שתן.
הייתי משלים סונר דרכי שתן ובדיקת שתן לכללית על-מנת לוודא שמקור הכאב אינו אבנים בדרכי השתן שלעיתים יכולות לגרום לתופעה דומה וכן יש מקום לבדוק רמת סידן בשתן.
בהצלחה,
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה
מודאגת27/01/2009אבקש מהרופא המטפל את הבדיקות שציינת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה קטנה
מודאגת27/01/2009למעשה, עשינו כבר U.S לפני הניתוח וגם בדיקות שתן (לא בטוחה שנבדקה רמת הסידן). ממצאי הבדיקות שנעשו היו תקינים. האם כדאי לחזור על הבדיקות? יש עוד גורמים שיכולים לגרום לתופעה? הוא טוען שהצריבה היא בקצה הפין ממש ולא לאורכו או מבפנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קטנה
ד``ר דוד בן מאיר28/01/2009אם סונר נעשה לאחרונה אין צורך לחזור- איסוף שתן לסידן הייתי מבצע וכן רצוי להבדק על-מנת לשלול סדק או פצע באזור למרות שכאמור התופעות היו גם טרם הפעולה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)