מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם יש טיפול הורמונלי בטסטוסטרון לייאירוס04/11/2008
בני ב 10 מפותח שיכלית וגופנית סובל מבעיות קשב וריכוז עבר לחינוך בכיתה מצומצמת ומתפקד יפה.סובל מאריכלת ייתר והשמנה לדעתי זה נובע מחוסר טסטוסטרון או איזון הורמונלי, מבקש ממני לטפל בעיבר מינו הקטן מאוד שתלוי רפוי עם אשכים קטנים במיוחד.לדעתי הקונפליקט שהוא נימצא בו וריגשי הנחיתות שלו וחוסר הבושה שלו לבקש עזרה מביאים אותי לישאול דיירקטלי האן יש טיפול או להבין שאי אפשר לשנות דבר?(אי אפשר לשנות צבע של צמח בגובה 3 ס"מ ל 20 ס"מ ) במידה ותוכל לעזור לי לולהנחות אותי אודה לך בשמו. בברכה יאירוס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד"ר עמוס נאמן04/11/2008במידה ואתה רוצה לעזור לבינך אין מנוס אלה להיבדק ע"י רופא. יתכן וצריך בדיקה של אורולוג ילדים ואנדוקרינולוג ילדים. צריך לבדוק האם באמת מדובר בפין ובאשכים קטנים והאם רמות טסטוסרון או הורמונים אחרים אינם תקינים. במידה ומגלים בעיה הורמנלית ניתן לטפל ע"י מתן הורמונים מתאימים. לציין רק שטיפול כזה יכול לתת הטבה זמנית בלבד. בהצלחה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוספאדיהמירב03/11/2008
שלום, רציתי לשאול בבקשה מזה היפוספאדיה? מה הסימנים וההשלכות? תודה, מירב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מירב
ד"ר עמוס נאמן04/11/2008מדובר במום מולד בו קצה השופכה (הפתח של השתן) אינו נמצא במיקומו התקין בקצה העטרה.
קימות דרגות חומרה שונות של מצב זה. ההשלכות של מום זה לרוב הינן קוסמטיות בלבד אך יתכן ומלוות בהיצאות של פתח השופכה ואף יכולות לגרות לעקרות מכאנית. לעיתים קיימת גם עקמת של הפין.
תוכלי למצוא חומר קריאה רב באינטנט תחת מילת החיפוש Hypospadias
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף עורלהמירב03/11/2008
שלום רב, לבני בן השנה יש עודף עורלה. דבר הגורם לפין שלו להיות חבוי והשיכבה שמכסה אותו דבוקה, כלומר אין לו כיפה. לדברי האורולוג לא כדאי לרוץ ישר לנתח והוא הסביר לנו מה לעשות - ממש למשוך כל פעם קצת ולהפריד את העור העודף, גם אם יורד דם זה בסדר לפי דבריו. השאלה היא אם לא כדאי לעשות את הניתוח כל עוד הוא קטן? וגם אם אכן נצליח לסדר את זה ונפריד את ההידבקות - האם לא ישאר עודף העור הזה גם כשהוא יגדל? תודה מורן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מורן
ד"ר עמוס נאמן04/11/2008רצוי שתפני לאורולוג שאת סומכת על חוות דעתו. אי אפשר לתת יעוץ מבלי לבדוק את הילד ולראות במה מדובר. אם מדובר בעודף עורלה שגורמת לבעיות רפואיות, כגון זיהומים, היצרות של העורלה(פימוזיס) או כל בעיה אחרת יש לשקול ניתוח. בהצלחה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פין קטןמיכל02/11/2008
בני בן שנתיים איבר מינו נראה קטן ושקוע פנימה בביקור אצל אורולוג נאמר לי שהגודל נורמאלי ושיש שומן שבו הפין שוקע. אני רואה הבדלמאוד גדול בהשוואה לילדים אחרים. האם זה אמור להסתדר והפין יצא החוצה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום חגית
ד"ר עמוס נאמן04/11/2008מדובר בבעיה נפוצה . המינוח הרפואי concealed penis. כל עוד אורך הפין תקין סביר להניח שהפין, כאשר יגדל בגיל ההתבגרות יהפוך לבולט יותר. לעיתים בגיל הילדות כאשר ילדים אלו מרזים ניתן גם כן להבחין בשיפור. ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבן בכלייה לבן 4.5 חודשיםנעמי01/11/2008
בעקבות ביקור במיון ילדים ,בבדיקת אולטרה-סאונד התגלתה לבני בן ה4.5 חודשים אבן בכלייה. יש לציין שהגענו בכלל בגלל הקאות ושילשולים... שוחררנו מבי"הח עם המצלצה למעקב אצל הרופא המטפל. רציתי לדעת מה יכולות להיות הסיבות לאבן בכלייה אצל תינוק כ"כ קטן? יש לציין כי בבדיקות שנערכו בהריון, כל הסקירות, לא ראו דבר. האם יתכן שבגלל שתיית המים (עם תחליף חלב) שאולי יש בהם אבנית (למרות ניקוי מסיבי של קומקום להורדת האבנית)? אולי במים עצמם נשארת אבנית או חומר אחר...? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נעמי
ד"ר עמוס נאמן04/11/2008דבר ראשון חשוב לוודא שאכן מדובר באבן במידה ואכן מדובר באבן (ממצא יחסית נדיר בילדים קטנים) צריך לברר באם יש בעיה מטבולית. כמו כן צריך לשקול אם צריך לטפל באבן ממליץ כי תפני לאורולוג ילדים, יתכן ותופני גם לנפרולוג ילדים. למים מהקומקום ככל הנראה אין השפעה על יצירת האבן. בהצלחה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דעה שניהמיקי30/10/2008
היינו אצל אורולוג עם ילדנו בן ב 7 שמתלונן על כאבים במתן שתן. והוא מיד המליץ על ניתוח (מקומי) להגדלת החור - סליחה על העברית הפשוטה וחסרת המינוחים הנכונים. אנחנו חוששים ורוצים לקבל דעה שניה. א - האם יש צורך - האם יכול להיות שהוא טעה ויש סיכוי שנעשה את הפעולה למרות שהיא לא הכרחית ב - אם יש צורך אפשר לקבל שם, פרטים של מומחה שנוכל להיות שלמים עם התוצאות. ד.א. אנחנו גרים באזור הצפון - לא הרחוק. תודה מראש על כל תגובה. מיקי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר להמלצה למומחה
ברוח טובה30/10/2008סליחה שאני מתערבת אלו דברים שרציתי לכתוב מזמן אז אל תקחי אישי אבל... לאיזו תגובה בדיוק את מצפה כשאת מבקשת המלצה למומחה משני המומחים שמנהלים פה את הפורום??? אם יתנו לך שם של מומחה אחר - הם מודים למעשה שלא הם הטובים ביותר. והמלצה על עצמם לא תקבלי כי אין הנחתום מעיד על עיסתו ובעברית פשוטה , לא לעניין שרופא ימליץ על עצמו כטוב ביותר כי הוא לא יכול להיות אובייקטיבי. ובכלל אני חושבת שאסור לפרסם פה המלצות. אם כבר היית עם הילד אצל אורולוג אז חבל שזה לא אחד כזה שאת סומכת על האבחנה שלו. ואם קרה ואת לא סומכת עליו ופנית לפה לחוות דעת שניה (לא שאני חושבת שיש להם אפשרות לתת לך אחת כזו כי איך הם יכולים לנחש בלי לראות אם אכן החור צר או לא?) אז לפחות תסמכי על הרופאים שמייעצים פה ותני להם קרדיט שאם הם פה סביר שהם מצויינים (ולפחות לפי מה שרשום למעלה אחד מהם עובד בצפון - הלא רחוק) ואם את לא רוצה לתת להם קרדיט (וזכותך) אז למה את שואלת אותם מלכתחילה??? מקווה שהבנת מה אני רוצה לומר וקיבלת את הדברים ברוח טובה, רפואה שלמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לרוח הטובה
מיקי31/10/2008מה בסך הכל ביקשתי. קצת עזרה. נכון שהרופאים שמנהלים את הפורום מן הסתם מומחים וגם סביר שלא ימליצו על עצמם או על רופא אחר. מצד שני לא בהכרח הם אלו שחייבים לענות. אם הייתי רוצה לשאול רק אותם פשוט הייתי לוקח את הפרטים ומזמין פגישה. כל הרעיון של פורום זה שאם יש בעיה או נושא שמעניין מספר של אנשים - כמו הבעיה שאני נתקלתי בה - תשובה של מספר אנשים - אוביקטיבים - יכולה לעזור להרבה אנשים אחרים. כמובן שלפני ששאלתי בדקתי וחיפשתי מידע ע"י מישהו אחר ששאל ולא מצאתי. אמנם מיקי זה שם דו מיני אבל אני אבא - שמתעניין ושואל - למרות שזה לא נפוץ כל כך. היו שתי שאלות - אני מקבל שאת ההמלצה אפשר למחוק בקשר לראשונה - האם מישהו - כולל מנהלי הפורום יכול לומר לי האם יש בכלל צורך בבדיקה שניה - לפי דעתם - או שאני (אבא) מוטרד יתר על המידה. ברוח טובה ואווירה נעימה. מיקי (הבן)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לך אבא מוטרד
ברוח טובה31/10/2008וסליחה על הטעות במין (לא בדקתי...). שמחה שקיבלת את הדברים ברוח טוב. כמו שציינתי דבריי היו כלליים , אני קוראת פה כבר זמן מה ומשום מה תמיד כשמישהו מבקש המלצה יש לי הרגשה שהרופאים פה לא יודעים איך לצאת מזה באלגנטיות. אם קיימת התלבטות האם לקבל חוות דעת שניה סימן שחובה לראות עוד רופא (אחד כזה שסומכים עליו) לחוות דעת נוספת. ולעצם העניין בגלל שהיית נחמד אוסיף שבני עבר ניתוח כזה אצל רופא מעולה אז אני מבינה מאד ממה אתה מוטרד ואשמח לכתוב לך את הסיפור המלא אם תרצה. (באופן אישי) בהצלחה ורפואה שלמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבן שלי עומד לפני ניתוח כזה.
לימור31/10/2008תוכלי לספר לי את הסיפור ? תודה. לימור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לימור
ברוח טובה31/10/2008אשתף גם אותך בשמחה אך מעדיפה לעשות זאת באופן פרטי. אם את מעוניינת צייני אמצעי תכתובת כלשהו ואכתוב לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמייל שלי
לימור01/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושלי
מיקי02/11/2008[email protected] תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פין עקוםדביר30/10/2008
שלום אני בן 17 יש פין עקום עם נטייה שמאלה -דבר נורא מתסכל אותי אני יודע שאין מנוס מללכת לרופא . אבל האם זה ניתן לטיפול? ויש מה לעושת בנידון בכלל ? לאיזה רופא אני צריך ללכת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פין עקום
דר' בן-מאיר01/11/2008דביר שלום רב, עקמת הפין אינה כרוכה לרוב בהפרעה תפקודית (הטלת שתן/קיום יחסי מין) אך בהחלט עלולה להוות הפרעה אסתטית. מובן שתיקון העקמת דורש ניתוח שמשכו כשעה. לרוב משוחררים הביתה באותו יום או למחרת על-פי מדיניות המנתח. אחוזי ההצלחה טובים. יש לזכור שהחל מגיל ההתבגרות והלאה לאחר הניתוח קיים כאב שבעיקר נובע מזיקפות תכופות שמאפיינות גיל זה, ההחלמה מתרחשת בתוך 2-3 שבועות. בהצלחה דר' בן-מאיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס והידרונפרוזיסאיילת30/10/2008
ביתי בת שנתיים וחצי אובחנה בגיל 4 חודשים ברפלוקס מימין דרגה 3-4 ותיפקוד כליה ימנית ירוד. היא תחת טיפול מונע בצפורל ומעקב US ללא זיהומים. תוצאות בדיקות US הקודמות הן - ב-23/7/2007: גודל כליה שמאלית 6.1 ס"מ, ימנית 6 ס"מ עם הרחבת אגן כליה 9 מ"מ ב-14/11/2007: גודל כליה שמאלית 6.5 ס"מ, ימנית 6 ס"מ עם הרחבת אגן כליה 6 מ"מ ב-10/3/2008: גודל כליה שמאלית 6.8 ס"מ, ימנית 6.4 ס"מ ללא הרחבת אגן כליה ב US אחרון מלפני כמה ימים: גודל כליה שמאלית 7 ס"מ, ימנית 6.5. כמו כן צוין "סימני הידרונפרוזיס במידה קלה מימין. הכליה הימנית ברוחב כ 0.67 ס"מ" לפני שנה הומלץ לנו להמתין עם ניתוח לתיקון הריפלוקס ולהמשיך עם הטיפול המונע. כרגע יש לי שלוש שאלות: 1. האם עצם העובדה שכליה ימנית קטנה מהשמאלית וגם גדלה בקצב הרבה יותר נמוך יכול להצביע על נזק שבכל זאת נגרם לכליה, למרות שלא היו זיהומים? 2. האם הידרונפרוזיס זה בעיה שנוצרה או שזה מצב שהיה קיים מלכתחילה רק לא צוין במפורש בתוצאות US? 3. כמה זמן נהוג להמתין ולתת הזדמנות לרפלוקס לחלוף באופן טבעי? האם לאור המידע לעיל מומלץ לשקול ניתוח לתיקון רפלוקס עכשיו - גם כיוון שלא נראה שריפלוקס עבר וגם כיוון שתתכן פגיעה בכליה. תודה רבה מראש על התשובה וסליחה על אורך השאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס והדרונפרוזיס
דר' בן-מאיר01/11/2008איילת שלום רב, שאלותייך טובות, ראוי לציין שהנושא שנוי מאד במחלוקת, היות שכך מציע לכם להיות מטופלים אצל אורולוג ילדים עליו אך סומכת ולהמשיך בקו שיתווה לך. כליה קטנה יותר/עיכוב בגדילה ללא דלקות בשתן, קשורים קרוב לוודאי בהתפתחות לא תקינה של הכליה מלכתחילה. התפתחות זו קשורה באופן ישיר ברפלוקס, אינני יכול לפרט יותר מפאת קוצר המקום. יחד עם זאת, לא ניתן לשלול זיהום ואפילו זיהומים סמויים שתרמו לנזק אם קיים, אם כי הסבירות לכך נמוכה. את מידת התפקוד הכלייתי ניתן להעריך על-ידי מיפוי ואין היות הכליה קטנה בהכרח מעיד על כך שאינה תקינה. הדרונפרוזיס יכול להופיע או שלא- אין זה סימן רגיש מספיק בנושא של רפלוקס. באשר לטיפול, הדעות חלוקות מאד. חסרים כאן פרטים כמו מועד ביצוע ציסטוגרפיה וכן תפקוד הכליה ומרקמה לפי מיפוי, האם יש סימנים שמצביעים על הפרעה בתפקוד כיס השתן ועוד. לפיכך מציע כאמור לפנות לאורולוג ילדים ולדון על-כך איתו. בהצלחה דר' בן-מאיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלה קל מצד שמאל - לבני בן 15ענת ורסנו28/10/2008
עפ"י אולטרסאונד שנשלחתי ע"י רופא כירורג לאשכים עקב כאבים בצד שמאל לבני בן ה-15 . התשובה לאולטרסאונד היא וריקוצלה קל מצד שמאל . וכן זרימת דם תקינה דו צדדי. מה עליי לעשות ולאן לפנות להמשך טיפול? ואם יש צורך בניתוח? ואם יש הגבלה כלשהי לאחר ניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד"ר עמוס נאמן28/10/2008יש לחזור לכירוג שבדק את בנכם או לאורולוג ילדים. צריך להעריך את גודל האשכים, מידת הוריקוצל ומידת הכאבים במידה שקיימים ואז להגיע להחלטה אם לבצע ניתוח. בהצלחה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- UPJ STENUSISמאיה27/10/2008
בסקירת מערכות גילו כי לעובר יש אגני כליות מורחבים. לאחר הלידה בגיל 3 חודשים עברה ביתי מיפוי כליות - היה תקין , עדיין הרחבה של 22 מ"מ. הרופא בקש לבוא שום לאולטרא סאונד בעוד 3 חודשים. בבדיקה השניה גילו כי יש הרחבה קשה שך 28 מ"מ כליה ימנית וכן שופכנים. עובי הפרניכאה-4.8 מ"מ. הד"ר טען כי יש לבצע את הניתוח הנ"ל בהקדם. רציתי לשאול האם הכליה לאחר הניתוח תתפקד ב- 100% , האם זו היתה טעות לחכות 3 חודשים לאולטרא סאונד שני?? והאם הניתוח אכן כ"כ דחוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מאיה
ד"ר עמוס נאמן28/10/2008את שואלת שאלות קשות ומורכבות. כדי לענות על שאלותייך צריך לבדוק את ביתך, לעבור על כל הצילומים ורק אז לקבל החלטה. יתכן וצריך הדמיה נוספת כגון ציסטוגרפיה (אם עדיין לא בוצע) ויתכן מיפוי נוסף. אני מבין את מצוקתך ואת החשש לעבור ניתוח. ממליץ שתפני לאורולוג ילדים (או האורולוג המטפל, או חוות דעת נוספת) ותקבלי יעוץ מסודר. בהצלחה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתן אדום לאחר ניתוח היפוספדיאסמיכל26/10/2008
בני בן שנה ושמונה חודשים, עבר לפני יומיים ניתוח היפוספדיאס. מהיום בבוקר הבחנו שהשתן שלו ורוד-אדום (כך הוא יוצא מצינורית הקטטר). האם זו תופעה נורמלית וכמה זמן היא בדרך כלל נמשכת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתן אדום לאחר ניתוח היפוספדיאס
ד``ר דוד בן מאיר26/10/2008מיכל שלום,
התופעה שכיחה ונובעת בעיקר מגירוי של הצנתר, תתכן אפילו מספר ימים לאחר הוצאת הקטטר. סיבה נוספת יכולה לנבוע מדלקת בדרכי השתן אך כאן קיימים לרוב סימנים נוספים כגון חום, אי שקט וכאב וכו'.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעינת26/10/2008
שלום רב, באיזה גיל מגיע איבר המין הגברי לגודלו הסופי? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באיזה גיל
ד``ר דוד בן מאיר26/10/2008עינת שלום,
בסיום ההתבגרות המינית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ציסטוגרפיה לילדה בת שנהשושה23/10/2008
בתי בת שנה, סבלה מדלקת בדרכי השתן וטופלה באנטיביטיקה לוריד בבית החולים וכעת בצפורל. באולטרסאונד כליות שבוצע בביה"ח צוין "כליה שמאלית - הודגמה הרחבה קלה של מערכת מטספת בקוטר של כ 1.02 ס"מ". הרופאים לא ציינו כי נמצא משהו חריג. בביה"ח נקבע לה תור לציסטוגרפיה בעוד שבועיים. לפני כן לא סבלה מדלקות בדרכי השתן, טרם הדלקת סבלה ממספר ימים של שלשולים. מה משמעות תוצאות האולטרסאונד? האם יש הכרח לביצוע בדיקת הציסטוגרפיה? מכיוון שהבדיקה לא נעימה וכוללת קרינה הייתי מעדיפה להימנע ממנה אם אינה הכרחית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר עמוס נאמן24/10/2008השאלה החשובה שיש לשאול הנה, האם באמת היה זיהום בדרכי השתן המלווה בחום. האם תרבית שתן חיובית או בדיקת השתן לכללית תומכים באבחנה ?
במקרים של זיהום בדרכי השתן מלווה בחום מומלץ לבצע בדיקת ציסטוגרפיה כדי לאבחן האם קיים רפלוקס.
אכן הבדיקה לא נעימה ולעיתים נעשת בטישטוש.
כדי לענות על שאלת "מה משמעות האולטרהסאונד" , מן הסתם אני צריך לראות אותו כדי לחוות דעה. מהמעט שאת מספר קיימת הרחבה בדרגה בינונית, צריך לברר ממצא זה ולהבין מדוע יש הרחבה
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקסגלית ש.23/10/2008
לביתי בת ה-4 ו-9 חודשים גילו לפני חודש בעקבות 2 דלקות בדרכי השתן, רפלוקס דו צדדי (דרגה 2 מימין ו-3 משמאל). הוצע לי לטפל בבעיה באמצעות הזרקת דפלוקס דו צדדי, אך יש לציין שלמרות כל הסבריי הרופא אני מאוד חוששת ומתלבטת אם לבצע או לא מהסיבות הבאות: 1. טוענים שזה מום מולד איך לא עלו על זה עד היום, או באולטרה סאונד עוד בתקופת ההריון, מאיפה פתאום זה צץ. 2. האם חייבים בדרגה כזאת לטפל או זה יכול לעבור לבד(אני מבינה שיש כאלה שזה עובר להם לבד) אך האם עד גיל מסויים ואחרי כן הסיכויים פחותים. 3. אני בעיקר חוששת מההזרקה כי היא מתבצעת בהרדמה כללית (אני היסטרית מהרדמות) וכן מהחומר עצמו שלא ניתן לדעת בוודאות איזה השלכות יש לו או יהיו לו בעתיד על הגוף.. מה דעתך על כל ההליך הטיפולי שהוצע לי? האם אין פתרונות אחרים? האם חייבים לטפל (אני משוכנעת שיש אנשים עם רפלוקס שאפילו לא מודעים לו. יש לי כל הזמן תחושה שהרופאים אוהבים "לחפור" וכשמחפשים בעיות בכח אז בסוף מוצאים אותן. עזרה דחופה כי אני בלבטים רציניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום גלית
ד''ר עמוס נאמן23/10/2008גם אני רופא, כפי שאני מכיר את רוב עמיתי האורולוגים בארץ הם רוצים לעזור ולא רק לחפור כפי שציינת.
קיימות מספר אפשרויות לטפל ברפלוקס: 1. ניתוח פתוח 2. הזרקת דהפלוקס 3. השגחה ומעקב 4. טיפול אנטיביויטי מניעתי
צריך חדעת ולהתאים את הטיפול הנכון למקרה הנכון. כל מקרה צריך לבחון לגופו של עניין תוך התחשבות בכל הגורמים.
ישנם מספר פקטורים שחשוב לשקול אותם לפני קבלת החלטה:
גיל הופעת הרפלוקס, דרגת הרפלוקס, האם קיימים זיהומים בדרכי השתן, האם יש פגיעה כלייתית, האם ישנן הפרעות בתפקוד שלפוחית השתן והאם קיימת עצירות, הערכת סיכוי שהרפלוקס יחלוף לבד.
בהתיחס למקרה שלכם - ככל שהרפלוקס בדרגה גבוהה יותר, ככל שהגיל מאוחר יותר ובמקרים של רפלוקס דו"צ שיעור המקרים בהם נעלם הרפלוקס נמוך יותר. ילדה בת כמעט 5 עם רפלוקס דו"צ לדעתי הסיכוי שהרפלוקס יעבור לבד נמוך יחסית. פרט נוסף שחשוב להבין מבדיקה הציסטוגרפית זה האם הרפלוקס אקטיבי או פאסיבי.
השאלה מה יקרה אם לא תטפלו ברפלוקס. עד היום היה רק זיהום אחד כפי שהבנתי.
חשוב לזכור שכל זיהום נוסף יכול לגרום לצלקות כלייתיות ופגיעה כלייתית.
אני ממליץ שתפנו לאורולוג ילדים עליו אתם סומכים או שתפנו לחוות דעת נוספת ותקבלו את ההחלטה הנכונה עבור ילדכם. הגישה כי הרופאים רק מחפשים בעיות אינה בריאה.
מצטער על נימת החינוך בקולי
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתנה תכופה מאודרותי22/10/2008
שלום לך הבן שלי בן 12 שנים הולך לעיתים תכופות מאוד לשירותים על מנת להתפנות... שמנו לב לכך במיוחד בנסיעות, כשאנחנו נוסעים ברכבת], לפני העלייה לרכבת הוא הולך לשירותים, ברכבת הוא הולך לפחות 3 פעמים, שיורדים שוב, ובכל הזדמנות... עשינו לו בדיקת שתן לפני מספר חודשים והכל היה בסדר... מה זה יכול להיות לדעתך?? הוא לא מצליח להתאפק הוא חייב לרוץ, אחרת יכול לברוח לו... מה עושים על מנת לעזור לו?? רותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתנה תכופה מאוד
ד``ר דוד בן מאיר22/10/2008רותי שלום,
מדובר בתופעה שכיחה למדי שלרוב חולפת בתוך מספר חדשים בלא שסיבתה ידועה. אם משכה רב יותר והיא מפריעה באיכות החיים ראוי לפנות לברור מעמיק יותר אצל אורולג ילדים שיחקור בכיוון נפח כיס שתן קטן או כיס שתן לא יציב.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
