מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רמת PH בשתןש.מ.06/03/2009
ביתי בת שנה ותשעה חודשים עם חום של 38 מאתמול.בבדיקת שתן עם סטיק נמצא שרמת הPH שלה היא 7.על מה זה מעיד?כמו כן אם נימצאים לויקוציטים ולא נימצא שום פרמטר נוסף כמו ניטריט אריתרוציטים וכד" האם זה עדיין מעיד על דלקת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר עמוס נאמן07/03/20091. PH בשתן, אין לכך משמעות, תלוי במצב הידרציה של הגוף
2. לויקוציטים בשתן -ישנם מספר מצבים הגורמים להמצאות כדוריות לבנות בשתן, זיהום בדרכי השתן הוא אחד מהם. כדי לקבוע אם יש זיהום יש להסתכל על מכלול התסמינים: חום, צריבה במתן שתן, טיפול אנטיביוטי שהוחל לפני לקיחת הבדיקה ועוד ועוד ועוד. לכן אני לא יכול להגיד לך אם יש או אין דלקת
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח היפוספדיאס בגיל מאוחררן05/03/2009
שלום, אני בחור בן 24, סטודנט. נולדתי עם היפוספדיאס ועברתי ניתוח בגיל 3. הניתוח הצליח חלקית - החור שהיה ממוקם בשליש העליון של גוף הפין כוסה בעור כך שעכשיו הפתח מצוי בבסיס העטרה. יש לציין שבדרך בין המיקום הקודם של החור למיקומו הנוכחי אין צינור "מלאכותי" כזה או אחר, זה פשוט עור שמונח מעל התעלה לפי מה שאני רואה. כמו כן, נותרה עקמת קלה כלפי מטה בזמן זיקפה. הייתי אצל אורולוג שאמר שבהחלט אפשר לשפר את המראה. אני מתלבט לגבי ניתוח ומעדיף להמתין לאחר שאנסה לקיים יחסי מין ותהיה לי חברה על מנת לדעת אם זה מפריע בפן התפקודי או האסתטי. שאלתי: 1. האם לגיל יש חשיבות בתהליך ההחלמה ובתוצאה הסופית? (נגיד אם אני אעשה את הניתוח בגיל 27-28 או אפילו אחרי 30 יש הבדל לעומת עכשיו). 2. האם קיום יחסי מין עלולים לפגום בתוצאות הניתוח העתידיות? (למשל, חיכוך ושימוש רב בפין שיגרום לו לפצעים וצלקות יכול אולי ליצור מצע פחות נוח לניתוח עבור המנתח, וזאת לעומת פין "בתול").
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח היפוספדיאס בגיל מאוחר
ד``ר דוד בן מאיר05/03/2009שלום רב,
ניתן לנתח גם בגיל מבוגר יותר
אין מניעה לבצע המתואר בשאלה השניה
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנינו אמור לעבור ניתוח לתיקון היפוספדיאסד``ר דוד בן מאיר03/03/2009
שלום!
בנינו אמור לעבור ניתוח לתיקון היפוספדיאס ואנו מתלבטים בין המנתח ד"ר יעקב בן חיים לפרופ.פנחס לבנה.
האם יש הורים שיכולים להמליץ או ההפך על אחד מי שני המומחים באורולוגיית ילדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן-חיים או ליבנה..
עדי08/04/2010הי גארי,
אנחנו הורים עם בעיה של היפוספדיאס (בדרגה לא קלה) ואנחנו מאד מתלבטים גם כן ם בין
2 הרופאים.
האם אוכל לשמוע ממך באופן אישי (באימייל או בטלפון) לגבי הבחירה שעשיתם ?
המון תודה מראש
עדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות הכוונה בנושא
כרמית10/01/2015היי עדי, אמנם לפי תאריך פרסום ההודעה אני רואה שעברו 4 שנים אך אשמח לשמוע ממך מניסיונך. אפשרי במייל או בטלפון איך שתרצי. מאוד מאוד תעזרי לי. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה רופא?
רותם17/05/2010הייתי מעוניינת לדעת איזה רופא בחרתם ואם הכל בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה:-(
רועי03/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאותה התלבטות
הדס31/10/2010הי,
אנחנו בדיוק באותה התלבטות.
אודה לקבלת דעה ממישהו שעבר אצל אחד מהם ניתוח.
תודה רבה,
הדס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאותה שאלה
שרה30/06/2010גם לי יש בדיוק את אותה שאלה. אשמח לשמוע ממך במייל או בטלפון, מה עשיתם בסוף, והאם הייתם מרוצים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בחרתי
אם מודאגת01/07/2010שאני יעשה ניתוח לבני אצל ד"ר בן חיים, שמעתי יותר המלצות עליו מהשני, מאנשים שהיו בייעוץ אצל שניהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה בחרת בסוף? אנחנו גם מתלבטים.
גאיה27/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
גארי28/04/2011שלום!
אנחנו בחרנו לנתח אצל בן חיים ולצעריינו הניתוח הראשון לא צלח.
למרות זאת גם בפעם שנייה ניתחנו אצל בן חיים ולאחר הוצאת קטטר ראינו שני זרמים מאוד קרובים אחד לשני אך בביקורת במרפא לאחר ניתוח בן חיים עשה חתך בין שני פתחים וכל הסתדר.
לאחר הניתוחים ביקרנו גם אצל ליבנה והוא אמר שזה דבר פיזיולוגי וגם אצלו זה יכל לקרות.
לסיכום, שני הרופאים הם באותה רמת מקצועיות, אף אחד מהם לא יכול לתת 100% הצלחה.אבל מה שבטוח אנחנו כבר שנה וחצי לאחר מכן וממש שחכנו מזה,אז תתחזקו ופשוט תבחרו לפי מה שנוח לכם מבחינת הביטוח כי בן חיים עובד עם מכבי זהב וליבנה עם כללית מושלם. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח שני
דניאלה12/05/2011ערב טוב, בניתוח השני זה הסתדר? הבן שלי עשה לפני 9 חודשים ניתוח והוא לא הצליח ואנחנו כרגע בהתלבטות לגבי הניתוח השני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כליות בעוברמודאגת03/03/2009
שלום רב! לפני כחודש וחצי בצעתי סקירת מערכות ונמצא שכיליה ימנית קטנה16*13 כיליה שמאל 22*17 לאחר שבועים ביצעתי שוב מעקב כליות כיליה ימין 14*15 ושמאל 18*26 היום בצעתי שוב סקירה על הכליות לאחר חודש להלן הממצאים: כיליה ימינית 24*38 אגן כיליה 7 מ"מ כיליה שמאלית 18*37 אגן כיליה 3 מ"מ. הנני בשבוע 28 להריוני האם הממצאים תקינים? האם אין הרחבת אגני כיליה? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר עמוס נאמן03/03/2009קוטר אגן כליה העולה על 5 מ"מ נחשב להרחבה. צריך להמשיך במעקב
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן לא רצונית אצל ילדה בת 8חיה02/03/2009
שלום רב, אתמול ביתי התלוננה שבמשך כל היום ברחו לה טיפות שתן שהרטיבו את תחתוניה והיא אפילו לא הרגישה אותם. זאת הפעם הראשונה שזה קורה לה וזה קרה לה גם הלילה. האם זה יכול להיות משהו חד פעמי עקב התקררות, האם יש צורך לפנות לרופא. מה זה יכול להיות? תודה רבה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן לא רצונית אצל ילדה בת 8
ד``ר דוד בן מאיר03/03/2009חיה שלום
התמונה שאת מתארת עלולה לנבוע מדלקת בדרכי השתן ולכן כדאי לפנות לרופא המטפל ובנוסף לבדיקתו אני משוכנע שימליץ לקחת גם דגימות שתן לכללית ותרבית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבריחת שתן ביום ובלילה מס' פעמים רב
אימא דואגת28/03/2009הבת שלי בת 6 , סובלת מבריחת שתן ביום ובלילה כבר שנים, פגשתי רופאים רבים שביצעו בדיקות אולטרסאונד, שתן, תרביות, הכל תקין ניסינו את שיטת הפעמון שלא הצליחה כלל.
בדיקת קישור עצבי אצל נוירולוגית תקינה. נאמר לי שעד גיל 6 זה יסתדר אך זה לא קורה .
טיפול תרופתי כיום לא מומלץ ואף רבים מהמומחים שנפגשתי עימם ציינו שהיום לא נותנים תרופה, כפי שהיה נהוג בשנים עברו. אז מה עושים?
ילדתי ילדה שמחה, פעילה בחוגים ספורטיביים. לדבריה היא אינה חשה שהפיפי מגיע, אין לה את הלחץ המוכר שמריץ אותנו להתפנות.
הפיפי מופיע בפעם אחת ולא טיפטופים.
ניסיון לתזכורת של כל שעה לגשת להתפנות גם לא צלחה, הפיפי היה בורח לפעמים אחרי 45 דקות.
לא ידוע במשפחה על בריחת שתן .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטרם קיבלי מענה לשאלתי מ 28/3/09
אימא דואגת03/07/2009שלום רב,
אשמח לקבל את הכוונתך לטיפול בבעיה של בתי בת ה- 6 בנוגע לבריחות שתן ביום ובלילה.
כיום אנחנו כ 3 חודשים מאז ששאלתי מה ניתן לעשות מעבר למה שעשינו.
בכל מקרה , יש שיפור קל ביום פחות בריחות שהחלו להסתדר לבד מאליהן, אך בכל זאת עדיין בריחת השתן ביום ובלילה קיימת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה-
ד``ר דוד בן מאיר03/07/2009את יכולה לפנות לבית חולים שניידר למרפאה אורולוגית
תוכלי להתקשר לאיריס אחות אחראית בטלפון 03-9253347 או 3697 על-מנת שתדריך אותך כיצד לבצע יומן השתנה קודם להגעתך.
בברכה,
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיניריןטלי01/03/2009
שלום רב. רציתי לשאול מה יעלותה של התרופה מינירין שניתנת לטיפול בבעיות הרטבה , האם היא מתאימה ליום וללילה ? האם זו תרופה המוכיחה את עצמה בנסיון טיפול עם ילדים מרטיבים והאם היא יכולה להתנגש עם הריטלין שילד לוקח בבוקר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינירין
ד``ר דוד בן מאיר03/03/2009טלי שלום,
אין נוהגים לטפל במינירין בהרטבת יום.
אין בעיה להשתמש במינירין להרטבת לילה כאשר נוטלים ריטלין ביום.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא קיבלתי תשובה-תודהשירי01/03/2009
לבני רפלוקס דרגה 4 משמאל וכן חסימה במוצא הכליה. יעבור בקרוב ניתוח להסרת החסימה. בימים האחרונים מתלונן על כאבי גב תחתון.האם יתכן קשר בין הדברים? לפי אתרים באנגלית זהו אחד הסימנים לחסימה,האם זה אומר שמצבו הורע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קיבלתי תשובה-תודה
ד``ר דוד בן מאיר03/03/2009שירי שלום,
בילדים קיימת בעיה לקשר בין כאב גב או בטן לחסימה ולעיתים אפילו בעת כאב שאמור להיות ממוקם בצד מסוים הילד מציין כאב במרכז הבטן- לפיכך לא ניתן לענות על שאלתך באופן ודאי. נכון הדבר שלעיתים חסימה כרוכה בכאב- בעיקר חסימה אקוטית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי כליותאמא מודאגת01/03/2009
שלום רב, זקוקה לעזרה בפיענוח מיפוי כליות עד לפגישה עם הנפרולוג (תודה), גיל הילדה 9 עם אסימטריה של פלג גוף שמאל ברקע זיהומים בדכי השתן + רפלוקס דרגה 2-3 משמאל, בוצע מיפוי כליות עם SPECT DMSA 99M TC כמותי. הקליטה בכליה הימנית 18.5% המנה המוזרקת, בכליה השמאלית 30.2% המנה המוזרקת. הערך התקין של הקליטה בכל כליה בנבדק מקבוצת גיל זה 14-24% המנה המוזרקת. יש לציין שכליה ימנית הודגמה בגודל תקין, עם קליטהה די הומוגנית. כליה שמאלית גדולה יותר מהימנית, ללא עדות לפגמי מלוי קורטיקלים. בסיכום : הכליה הימנית עם רזרבה תפקודית תקינה. כליה שמאלית עם עדות לתפקוד ביתר קומפנסטורי. תודה על תשובתך אמא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי כליות
ד``ר דוד בן מאיר03/03/2009שלום רב,
יתכן שהתמונה של אסימטריית פלג גוף שמאל קשורה גם לגודל הכליות- לא ציינת את האבחנה המדויקת, אך דומה שתפקודן תקין וללא צלקות וזה הדבר החשוב.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי כליות עידכון
אמא מודאגת04/03/2009שלום רב, האבחנה המדויקת היא תסמונת CMTC CUTIS MARMORATA TELEGNTATICA CONGNTINA אסימטריה של כל פלג גוף שמאל. תודה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי כליות
ד``ר דוד בן מאיר05/03/2009חיפשתי על כך בספרות ולא מצאתי תאור מקרה דומה- מתוארים מקרים ספורים בהם מתוארת דוקא כליה שאינה מפותחת.
מובן שצריך לראות את הצילומים והמיפוי אך אם הם נכונים קרוב לוודאי שדרוש מעקב בלבד ואין מקום לדאגה אם אין השתנות מבנית של הכליות לאורך זמן.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתן למעלה והצידה - בילד בן כ-3רוני28/02/2009
כאשר בני, בן הכמעט 3, משתין, הוא עושה זאת בכוון מעלה ובזרם חזק. נראה על הפין (במצב רגיל) כי החור הוא מעט גבוה מהמקום בו הוא צריך להיות. כמו כן, ההשתנה היא בזוית הצידה. מה זה? מה עושים במקרה כזה? ניתוח? מה עושים בניתוח? כמה זמן התאוששות? האם זה מסוכן או מסובך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתן למעלה והצידה
ד``ר דוד בן מאיר03/03/2009רוני שלום,
הסיפור מכוון להיצרות של פיית השופכה. מציע לפנות לבדיקת אורולוג ילדים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פין שקוע - בן 4+עירית26/02/2009
פין שקוע - לפני כשנה וחצי נבדק ע"י רופא משפחה ונאמר לנו כי עד ששכבת השומן מעל הפין לא תרד זה ישאר ככה. עד מתיי בערך שכבת השומן הזו תשאר? לעיתים זה ממש נראה כי אין לו פין כי הוא ממש בפנים. בעת זיקפה ומתן שתן הוא יוצא החוצה, אבל במצב רגיל זה ממש מדאיג בייחוד שיש לי תינוק בן 1.7 אמנם שמנמן, אבל אצלו הפין רגיל ובני רואה כבר את ההבדלים ביניהם. מתיי להתחיל לדאוג? אם בכלל? בנוסף, האם יש קשר גם לאשכים? באיזה גיל מתחילים לראות שני שקים נפרדים כמו אצל מבוגרים? אינני רוצה להכניס לילד חרדות מיותרות ולרוץ לרופאים - אבל אם יש בעיה הייתי רוצה לטפל בה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פין שקוע - בן 4+
ד``ר דוד בן מאיר26/02/2009עירית שלום,
נראה לי שמוטב להבדק על-ידי אורולוג ילדים לצורך קבלת חוו"ד מקצועית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול תרופתיטלי25/02/2009
האם יש תרופה מוצלחת לטיפול בבעיה של הרטבהה יומית ולילית? מתי ניתן לראות שיפור בבעית הרטבה לילד שלוקח נוביטרופן ... האם לאחר שבוע ,חודש או יותר??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד"ר עמוס נאמן25/02/2009ניתן לראות השפעה של נווטרופאן כבר לאחר שבוע תרופה ליום וללילה - תלוי מה הגורם לתסמינים. יש מצבים בהם תרופה אחת תשפיעה על שתי הבעיות ויש מצבים שלא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
טלי26/02/2009מה דעתך לגבי תרופה בשם אטומוקסטין שאמורה לפתור בעיית הרטבה וגם קשב וריכוז? מה יעלותה? בני נוטל נוביטרופן מזה כשבוע ואין שום שיפור האם כדאי להפסיק אותה או להמשיך.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רב
ד''ר עמוס נאמן01/03/2009לאחרונה יצאו מספר מאמרים המדווחים על היעילות של atomoxetine לטיפול בהרטבה לילית. המטרה העיקרית לטיפול בתרופה זו הינה בילדים עם ADHD . ילדים עם בעיה זו סובלים כמעט פי 2.5 יותר מהרטבה לילית מאשר ילדים ללא ADHD. מחקר אחד השווה בין 44 ילדים עם הרטבת לילה שקיבלו atomoxetine לעומת 43 ילדים עם הרטבת לילה שקיבלו placebo (כדור קמח שאין בו מרכיב תרופתי, תרופת דמא). לציין שמדובר בילדים ללא ADHD . נראה כי היה הבדל ברור במידת שיפור כמות הלילות היבשים בקבוצע שקיבלה את ה- atomoxetine.
בממוצע שיפור ב- 1.5 לילות יבשים בשבוע.
אישית אין לי ניסיון בטיפול בתרופה זו. עד כמה שיידוע לי התרופה אינה בסל.
במקרה שלכם מדובר בהרטבת יום ולילה והמאמר שציטטי מתיחס רק להרטבת לילה.
מטרת הפורום לענות על שאלות המוצגות. כל מה שקשור לטיפול (והפסקת טיפול תרופתי נחשב לטיפול) צריך להעשות ע"י רופא מטפל.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בפין ובאשכיםסיגל23/02/2009
שלום רב, לבני בן ה- 10.5 חודשים התגלתה בעיה, בטיפת חלב ורופאת המדפחה לא מצאו את האשך הימני ושלחו אותי לאורולוג, גם הוא לא הרגיש בו ונשלחנו לאולטרסאונד, שבו התגלו שני אשכים אך גבוהים, השמאלי - בתעלה המפשעתית והימני באזור הטבעת הפנימית של התעלה, נשלחנו לאורולוג נוסף ע"מ לקבוע ניתוח להורדת האשכים שאבחנתו היתה - 2 האשכים ניידים, מורדים לשק ונותרים בו זמן מה ובנוסף התגלה גם היפוספדיאס גלנולרי מסוג MIP, תסביב הפין לשמאל כ- 45 מעלות ושאריות של עודף עורלה צלקתי הדבוק לעטרה. חזרנו לאורולוג הראשון עם האבחנה החדשה, הוא בדק ולדעתו האשכים בורחים מהר מאוד מעלה, והמליץ שנלך לשמוע דעה שלישית. מה עושים ???? אנו בבעיה גם רפואית וגם קוסמטית. אודה לתשובה מהירה (עלינו לטפל בנושא טרם יגיע התינוק לגיל שנה). תודה מראש - ההורים המודאגים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בפין ובאשכים
ד``ר דוד בן מאיר25/02/2009סיגל שלום,
אשכים ניידים מצריכים בדיקה חד שנתית ואשכים שאינם מגיעים בקלות לשק או אשכים טמירים כדאי לנתח. לפיכך, קיימות 2 אפשרויות סבירות לדבוק בדעה של אחד מהאורולוגים או לפנות לחוו"ד נוספת.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספרמטוצלליטל23/02/2009
בני בן 3 חודשים , בבדיקה שגרתית התגלה אשך אחד יותר גדול מהשני , לאחר שעשינו אולטרסאונד התגלה ששני האשכים זהים בגודלם ויש בשק גם ספרמטוצל מה אומרת המילה הזאת? האם זה מסוכן? אודה לתשובתך המהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד"ר עמוס נאמן24/02/2009ספרמטוצל הינו מבנה ציסטי שמקורו ביותרת האשך. הממצא שפיר ובד"כ לא מצריך התערבות . לעיתים הממצא יכול לגדול או לגרום לכאבים ואז לעיתים ממליצים לנתח. האם במקרה זה באמת מדובר בספרמטוצל או בהידרוצל (נוזל סביב האשך) בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיפי בתכיפות גבוההצאלה23/02/2009
היי ביתי בת 5.5 . לפני כ1/2 שנה החלה לעשות פיפי בדחיפות גבוהה . המצב הוא לא קבוע . יכול להיות שהיא תתן שתן כל 10 דק , ויכול להיות שלא . אבל כל מי שנמצא איתה (גננות , משפחה קרובה , הורים של חברות וכו... ) טוען שמשהו לא בסדר במתן שתן בדחיפות גבוהה כל כך . לאחר בדיקת שתן - הכל נמצא תקין . האם יש מה לדאוג????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיפי בתכיפות גבוהה
ד``ר דוד בן מאיר23/02/2009צאלה שלום,
התופעה שכיחה ואם נשללה דלקת בשתן- לרוב, סיבתה אינה ידועה והיא חולפת לאחר מספר שבועות. באם היא נמשכת מעבר לכך כדאי לפנות לאורולוג ילדים להמשך ברור וטיפול.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפיצות ברגליםאלון נבו22/02/2009
שלום בני בן 7 חודשים ולאחרונה שמנו לב כי הרגלים שלו קופצות וכאשר אנחנו מנחים אותו עלינו בעיקר בישיבה התחושה היא כאילו אתה מרגיש חיכוך בעצמות או כאילו הוא משחרר את השריר האם התופעה מוכרת אצל תינוקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה טעות
אלון נבו22/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)