מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אשך טמירמילי05/04/2009
לרופאים שלום רב,
לבני בן 11 חודש אובחן אשך טמיר במפשעה וכן תסביב של הפין 45 מעלות וקצת עודף ערלה.
שתי שאלות בבקשה:
1. איזה רופא עדיף לניתוח בהנחה שהכל יתוקן יחדיו - אורולוג ילדים או כירורג ילדים ? (סליחה על הבורות בהבנת ההתמחויות, פשוט הבנתי ששניהם יכולים לא ברור לי מי עדיף).
2. האם יש מספר שיטות לבצע את ניתוח קיבוע האשך (מהבטן/מפשעה), ואם כן איך בוחרים.
המון תודה מראש,
אמא מודאגת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשך טמיר
ד``ר דוד בן מאיר05/04/2009מילי שלום,
אכן קיבוע אשכים הינו תחום חופף בשני התחומים. במידה שישנה התוויה לתיקון סיבוב הפין ועודף העורלה עדיף לפנות לאורולוג ילדים. אשך מפשעתי לא מקבעים דרך הבטן אלא משק האשכים ו/או מהמפשעה (כתלות בגובה האשך וגישת הכירורג).
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבנים קטנטנות בשתן של ילדה בת 4.5אינה03/04/2009
שלום,
בחודש האחרון ראיתי פעמיים בשתן של בתי בת 4.5 אבנים קטנטנות שחלקן נראות כמו גרגרי חול.
האבנים נמצאו בתחתית האסלה לאחר הטלת השתן.
נשללת אפשרות שמדובר בחול מהחצר או בשתן המעורב בחלקי צואה וכד'.
אבקש לדעת מה פשר התופעה, ממה נובעת, כיצד ניתן לטפל בה ולמי לפנות לשם הטיפול.
יצוין, כי בתי אינה מתלוננת על כאבים במתן השתן.
אודה על תשובתכם המהירה,
אינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אינה
ד''ר עמוס נאמן05/04/2009החשוב ביותר לגלות אם אכן מדובר באבנים בדרכי השתן.
במידה ואת יכולה לדוג אבן אחת ניתן לשלוח אותה לבדיקה להרכב אבן.
במידה ואכן מדובר באבנים בדרכי השתן הייתי מצפה כי יופיעו תסמינים היכולים להבטא בכאבים, דם בשתן, זיהום בשתן
ישנן בדיקות נוספות שרצוי לבצע: בדיקת שתן, דם , US דרכי שתן.
אם אכן מדובר באבנים יש לבצע בירור נוסף שלא אפרט עכשיו
עלייכם לפנות לאורולוג ילדים
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס דו צדדי תינוק בן חודשנילי31/03/2009
שלום,
במהלך ההריון נרתה הרחבה ניכרת של אגן כליה ימני (12 ממ בסוף ההריון) עם אורטר מורחב ולקראת סוף ההריון גם הרחבה (לעיתים, דינאמית) בינונית של אגן כליה שמאל עם פרנכימה שמורה דו צדדית. כמות מי השפיר הייתה תקינה לאורך כל ההריון. לאחר לידה תקינה
בגיל שבועיים וחצי בוצע אולטרסאונד כליות לבני בו נאמר שכליה ימנית באורך 6.23סמ ובה הרחבה ניכרת של המערכת המאספת התוך כליתית עם הידקקות יחסית של קליפת כליה זו. האגנון בולט מאוד וממנו מגיח שופכן רחב מאוד פתלתל עד לשלפוחית.
כליה שמאלית באורך 6.13 סמ ובה הרחבה מובהקת של אגנון ובמידה קלה של הגביעונים. דופן האגנון כפולה.
שלפוחית השתן בעלת דפנות סדירים.
היום ביצענו ציסטוגרפיה בשניידר (בני בן חמישה שבועות) ונראה שיש רפלוקס דו צדדי, צד ימין דרגה 5 ובצד שמאל 3.
קריאטנין בגיל 3 וחצי שבועות היה 0.63.
התחלנו לתת אנטיביוטיקה מונעת מגיל חודש.
ממה שנאמר לנו על ידי נפרולוג שתמיד ברפלוקס מסיבי התינוק נולד כבר עם כליות פגועות ולפיכך ולפי תמונת האולטרסאונד כנראה שהכליה הימנית כמעט ולא מתפקדת ובהכרח יש פגיעה מסויימת בכליה שמאל גם כן - האם הדבר נכון?? נאמר לנו שהרפלוקס הוא לא המקור לדאגה אלא מצב הכליות וכליה פגועה תמשיך להדרדר. זה לא מה שהבנו במהלך ההריון וכמובן שאנו מאוד מודאגים.
האם התמונה אכן כה עגומה ובננו עלול להגיע לאי ספיקה גם בהעדר זיהום??
אנא תשובתכם.
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס דו צדדי תינוק בן חודש
ד``ר דוד בן מאיר31/03/2009נילי שלום,
פעמים רפלוקס מסיבי מלווה כליה פגועה ופעמים רבות לא. הבדיקה שמאבחנת בדייקנות את תפקוד הכליה היא מיפוי כליות סטטי שכדאי לבצע סביב גיל 3 חדשים.
אין מקום לחרדות אלא למעקב קפדני ורציף כאשר המלצתנו היא לקחת במקביל טיפול אנטיביוטי (הנושא שנוי במחלוקת).
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטמות נפוחותאישי30/03/2009
שלום
אני בן 13.11 ויש לי פטמות נפוחות מאמצא יולי 2007,כמעט שנתיים.הלכתי לרופא והוא אמר שזה צריך להעלם עם הגדילה
שאלתי האם יש קשר בין אוננות לגודל הגודש שמתחת לפטמה?כי שאני מפסיק לתקופה הנפיחות יורדת ושאני חוזר זה מתמפח במהירות(תוך כמה דקות)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטמות נפוחות
ד``ר דוד בן מאיר31/03/2009ערב טוב,
פטמות "נפוחות" שכיחות מאד בבנים בגיל ההתבגרות ופעמים רבות התפיחות חולפת עם הזמן.
לא מוכר לי קשר בין אוננות לתופעה הנ"ל.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטיה שמאלה של הפיןשרון30/03/2009
שלום רב
יש לי תינוק בן שנה וחמש.
עשינו לו ברית אצל רופא.
הבחנו בגיל חצי שנה בנטיה שמאלה של הפין וחשבנו שהדבר יסתדר
האם יש משהוא לעשות לתקן את המצב?
האם זה סיבוך של הברית?
אודה לתשובה
ש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שרון
ד''ר עמוס נאמן30/03/2009רק בבדיקה אוכל להבדיל בים עקמת מולדת לעקמת שנגרמה כסיבוך מהברית. לעיתים רק בזמן ניתוח ניתן לעשות אבחנה זו.
במידה והעקמת משמעותית ותגרום להפרעות תפקודיות בעתיד, ניתן לתקן את העקמת ע"י ניתוח.
האבחנה והטיפול יקבעו לאחר בדיקה של אורולוג ילדים מומחה
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח היפוספדיאס + כורדיאהאמא30/03/2009
שלום רב,
בני בן 10 וחצי חודשים. נותח לפני כשבוע לתיקון היפוספדיאס וכורדיאה.
כרגע הפין שלו בצבע כחול סגול ונפוח. האורולוג המנתח בדק אותו ואמר שזו תופעה שיכולה לקרות ושזה יסתדר מעצמו, רק שבינתיים לא יזחל.
שאלותיי:
1. האם זה עלול להשפיע על הצלחת הניתוח ?
2. האם זו תופעה שכיחה ?
3. המנתח ציין שהוא בנה לו צינורית שופכה מהרקמות שלו - כיצד זה מבוצע ? יש אתר שמראה
זאת ?
4. מהם סיכויי ההצלחה מניתוח שכזה בד"כ ?
5. כיצד מספרים לילד ומתי ?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר עמוס נאמן
ד''ר עמוס נאמן30/03/2009בסיטואציה הנדונה בה בוצע ניתוח לפני ימים ספורים יש להתיעץ עם הרופא המנתח אשר בדק את הילד לאחר הניתוח.
לא אוכל לחוות דעה מבלי לבדוק את הילד.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן ביום ובלילהמודאגים30/03/2009
שלום רב,
בתנו בת 5.5, בשבועות האחרונים החלה תופעה של בריחת שתן הן במהלך היום והן במהלך הלילה - לטענתה, לפעמים אינה מרגישה את השתן, ואז בורח לה בתחתונים, ולפעמים היא לא מספיקה להגיע לשירותים.
המצב מאד בעייתי ומדאיג, ניסינו שיטות של עידוד דרך פרסים, ניסינו אף פגישות עם פסיכולוגית כדי לבדוק אם זה תלוי במשהו נפשי או חלילה התעללות כלשהי שהיא חווה בגן, אך המצב לא משתפר.
מה ניתן לעשות מבחינה רפואית / בדיקות, כדי לבדוק אם המצב קשור בבעיה רפואית כלשהי, אילו בדיקות מומלץ לעשות, לאיזה רופא פונים ?
האם מקרים כאלו קיימים ומוכרים ?
נודה לכם על מידע וחוות דעת בנושא המטריד והמדאיג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום הורים מודאגים
ד''ר עמוס נאמן30/03/2009זה הזמן להפסיק לדאוג
מדובר בתופעה נפוצה מאוד שפוקדת עד 15% מהילדים בגילה.
פונים לאורולוג ילדים, הבדיקות הדרושות: שתן כללית ותרבית, US דרכי שתן, יומן השתנה.
לעיתים קרובות התופעה חולפת לכשעומת שבאה ולעיתים צריך טיפול תרופתי שיכול לשפר את המצב.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה..טל30/03/2009
היי, אני בן 12 ו11 חודשים.
איבר המין שלי גם במצב זקפה וגם במצב רפיון נוטה שמאלה באופן ברור.
כשאני אני משתין אני צריך לעמוד בזווית שמאלה לאסלה כדי לא לפספס.
למה יש לי את הנטייה הזו? ממה היא נגרמת?
זה בסדר וטבעי? יש דרך להפסיק את זה?
אני אודה לכם על תשובה מהירה ומעמיקה,
טל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום טל
ד''ר עמוס נאמן30/03/2009ככל הנראה מדובר בעקמת של הפין, יתכן שיש גם היצרות של פתח הפין.
ממליץ לפנות לאורולוג ילדים לצורך בדיקה ואחבחנה. לעיתים מומלץ לתקן את הזווית בעזרת ניתוח
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוספדיאסורד26/03/2009
שלום ד"ר
בני בן ה-9 עבר ניתוח בגיל 1.5 לתיקון היפוספדיאס שהתגלה במהלך הברית.
הניתוח לא הצליח. נאמר לי אז שניתוח שני בדר"כ לא עוזר. כיום לאחר שרופא משפחה ראה את בני, ייעץ לי ללכת לאורולוג לניתוח נוסף.
האם יש משהו בכך שניתוח שני, סיכוייו נמוכים?
האם כדאי עדיין, למרות גילו, לנתח?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ורד
ד''ר עמוס נאמן28/03/2009אומנם אחוזי הצלחה של ניתוח שני נמוכים משל ראשון אך עדיין יש אחוזי הצלחה טובים.
לא בדקתי את בנך ולא אוכל לדעת מה חומרת ההיפוספדיאס. ישנם מקרים בהם דרגת ההיפוספדיאס חמורה ויש השלכות פונקציונליות , במקרים אלו ללא ספק יש אינדיקציה לניתוח. במקרים קלים יש הפרעה קוסמטית והניתוח קוסמטי וכאן אני משאיר את ההחלטה להורים. ישנם הורים שחוששים כי לילד יהיו בעיות בדימוי העצמי ובעיות חברתיות ומעדיפים לבצע את הניתוח ומצד שני ישנם הורים שחוששבים מהסיבוכים (נמוכים ככל שיהיו) ומעדיפים לא לבצע את הניתוח.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אתמול עברנו ניתוחשגית26/03/2009
שלום דר בן מאיר.
אתמול בני עבר את הניתוח בשניידר של ההידבקות.(היה שני בתור)
נראה שהיום זה מתחיל להידבק שוב מההפרשה. מה לעשות?
אני לא מצליחה להשיג מישהו טלפונית
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתמול עברנו ניתוח
ד``ר דוד בן מאיר28/03/2009שלום רב,
יש להגיע למרפאה בתחילת השבוע לביקורת.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עבור ד"ר בן מאיר-פין חבוי ודלקתרחלי25/03/2009
ד"ר בן מאיר שלום רב
לבני בן 13 החודשים פין חבוי מאז הלידה. במגע עם הפין הוא מתפתל מכאבים. היינו בבדיקה אצלך בשניידר ורשמת משחה לחמישה ימים. לצערי אין שיפור במצב. האם להמתין שנה, כפי שהמלצת עד לביקורת הבאה? או שמא עליי לבדוק שוב את הנושא? אולי להמשיך את הטיפול במשחה?
אודה לתשובתך
רב תודות מראש
רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פין חבוי ודלקת
ד``ר דוד בן מאיר25/03/2009ערב טוב,
קשה מאד לדעת מבלי לראות.
מציע לקבוע תור למרפאה או להגיע לבדיקה דרך חדר מיון
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פין חבוי לתינוק בן 7 חודשיםד``ר דוד בן מאיר24/03/2009
לבני בן ה 7 חודשים פין חבוי , המוהל לפני הברית ציין שהפין קטן, הרופאת ילדים מדדה והפנתה לאנדוקרינולוג. שמתי לב בעת שאני מוציאה את הפין כובע הפין נדבק לעור מסביב וכאשר חושפים אותו אז הכל מסביב אדום. שאלתי האם פין חבוי זהו דבר נורמאלי ? ולגבי האדמומיות מסביב האם ניתן לשים משחה או שמן תינוקות כדי שלא ידבק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פין חבוי
ד``ר דוד בן מאיר24/03/2009אירית שלום,
מתיאורך יתכן שקיים מרכיב דלקתי המצריך טיפול דלקתי ויתכן שגם כירורגי - ממליץ לפנות לייעוץ של אורולוג ילדים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבר מין חבוי לתינוקאמא23/03/2009
שלום בני בן 9 חודשים ומאז שנולד (או לפחות מאז ששמנו לב) איבר המין שלו חבוי רוב הזמן, ויש צורך ללחוץ אותו החוצה.... גם לרוב הוא אדמומי מעט.... בהתחלה חשבנו שזה קורה בגלל קור, אבל עם הזמן הבנו שאין קשר בין הדברים רציתי לדעת האם זה תקין, ואם לא, מה ניתן לעשות? * קראתי שישנה אפשרות שהשומן לוחץ על איבר המין, בני אומנם שמנמן אבל לא באופן חריג. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבר מין חבוי לתינוק
ד``ר דוד בן מאיר23/03/2009ערב טוב,
פעמים רבות הפין חבוי בשל רקמת שומן מעל עצם הבושת שחולפת עם הגיל. אם הפין יוצא בקלות ואין דלקת יש מקום לרחוץ מדי יום בלי צורך בהתערבות כירורגית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן ילד בן 5רחלי22/03/2009
בני בן ה5 נותן שתן לעיתים תכופות מאד, כמו כן, הרבה פעמים בורח לו שתן באמצע היום, אך תמיד זה קורה בבית ואף פעם לא בגן, הוא גם מרטיב לעיתים בלילה. בנוסף, כמעט באופן קבוע יש כמה טיפות על התחתונים שלו. מה יכולה להיות הבעיה? ולמי לפנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן ילד בן 5
ד``ר דוד בן מאיר23/03/2009רחלי שלום,
התופעה שאת מתארת שכיחה בגילאים אלה, כולל הרטבת הלילה ולרוב חולפת מעצמה.
במידה שהתכיפות נמשכת מספר חדשים ופוגעת באיכות חייו של ילדך ממליץ לפנות לאורולוג ילדים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ושאלה נוספת
רחלי30/03/2009האמת שבזמן האחרון הרטבות הלילה כמעט פסקו,
נשאר רק הנושא של הטיפות על התחתונים, לילד זה לא מפריע וגם לא לי רק רציתי לדעת אם זה יכול להצביע על בעיה ואם חייבים לבדוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מייעצים על ניתוחדיאנה22/03/2009
שלום, בני הוא בן שנה וארבעה חודשים. בדיקת ציסטוגרפיה שעשינו הראתה רפלוקס מאד גבוה(5) בשני הצדדים. שני רופאים שהתייעצנו איתם ממליצים על ניתוח, למרות שלבני לא היו הרבה אפיזודות של חום גבוה האופייני לאנשים עם רפלוקס כזה. האם ניתוח הוא הכרחי? האם יש דרך אחרת מלב הניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דיאנה
ד''ר עמוס נאמן22/03/2009כדי לענות על השאלה באופן מקצועי יש לבדוק את הילד לראות את כל ההדמיות שלו כולל מיפויים וציסטוגרפיה ואז לקבל החלטה.
האופציות במקרה שלכם:
1. ניתוח פתוח לתיקון הרפלוקס - אחוזי הצלחה גבוהים
2. הזרקת דהפלוקס - יש רופאים שימליצו על טיפול זה אך אחוזי הצלחה נמוכים מאוד. רוב האורולוגים ימליצו על ניתוח פתוח
3. המשך מעקב בלבד - גם זו אופציה ,יש רופאים שימליצו על גישה זו אך במקרה זה צריך להמשיך טיפול אנטיביוטי לתקופה ממושכת.
אם תלכי ל- 10 רופאים שונים סביר להניך שתקבלי בערך 5 חוות דעת שונות (זה לא בדיחה), קצת מבלבל אני יודע.
חשוב להבין היטב את כל אחת מהגישות, היתרונות והחסרונות. בסופו של דבר יש לבחור ברופא אחד שעליו אתם סומכים.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
