מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פענוח בדיקות שתן לילדתי בת ארבעמירי15/12/2008
ישנם שלושה ממצאים בבדיקת השתן של בתי שמדאיג אותי אשמח לפענוח מהיר specific grav -u stri - 1020 protein -u strip 10 ph-u strip 5.5 האם זה נורמלי או שמא עליי לבדוק בעיה ספציפית הבדיקה נעשתה בבוקר שתן ראשון אחרי מקלחת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד"ר עמוס נאמן16/12/2008רצוי לחזור על הבדיקה רק בגלל החלבון בשתן (ככל הנראה תקין והחלבון הוא טעות מעבדתית עקב שתן מרוכז). אם מחליטים לחזור על הבדיקה יש לקחת בדיקה של שתן לא מרוכז נגיד בצהריים ולא שתן ראשון של בוקר. כדי להיות יותר צדיקים מהאפיפיור אפשר להוסיף גם בדיקה של יחס חלבון לקראטינין בשתן אך סביר להניח שהבדיקה מיותר. שאר הפרמטרים תקינים בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשכים תמירים ופתח שופכה עקוםדגנית15/12/2008
שלום, שמי דגנית אני אמא לעומר דוד בן חודש וחצי, לצערי עומר נולד עם שני אשכים טמירים ובביקור אצל רופא הילדים הוא דיבר על כך שפתח השופכה הוא עקום, מכוון לצד רציתי לדעת באיזה גיל להגיע לייעוץ אצל אורולוג לגבי 2 הבעיות. והאם הבעיה בפתח השופכה הפתרון לה הוא ניתוחי בלבד ואם כן באיזה גיל רצוי לנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דגנית
ד"ר עמוס נאמן16/12/2008יש להבהיר שתי נקודות חשובות 1. אשך תמיר - האם מדובר בשני אשכים שלא נימושו כלל או באשכים שנימושו במפשעות או הודגמו בבדיקת US. 2. לא ברור למה את מתכוונת בפין מסובב ופתח עקום - האם מדובר בהיפוספדיאס ? במידה ושני אשכים לא נראו כלל וקיים היפוספדיאס משמעותי צריך בירור מקיף יותר הכולל בדיקות דם ולעיתים הדמיה נוספת. מצבים אלו נדירים מאוד במידה והאשכים או אשך אחד לפחות כן נמוש או הודגם ב- US אפשר להבדקת ע"י אורולוג בגיל חצי שנה. אם בגיל זה האשכים עדיין לא ירדו לשק יש צורך בניתוח לקיבוע האשכים. ניתוח לקיבוע אשכים וניתוח לתיקון היפוספדיאס רצוי לעשות בין גיל 6 חודשים לשנה. בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ויש לי עוד שאלה
דגנית16/12/2008יום אחרי שהוא נולד הוא עבר us והאשכים הובחנו וכמו כן בבדיקה אצל רופא המשפחה הם נימושו. לגבי הפתח של השופכה לא קיבלתי אבחנה ואת שם התופעה מהרופא אך הוא דיבר על כך שכאשר נבצע בדיקה אצל אורולוג בגיל שנה לגבי האשכים נבדוק לגבי הפתח היות והוא בצד והעניין יכול לגרום בעתיד לבעיות בפריון, והוא לגמרי לא הרחיב בנוגע לפתרון והאם הנושא מצריך התערבות כירוגית. היות ואני מתחילה להלחץ והמחסור במידע מלחיץ קבעתי תור לאורולוג בשבוע הבא (גיל חודשיים של התינוק) להתייעצות ראשונית האם תוכל לכוון אותי מה לשאול? וכמו כן הייתי רוצה לדעת האם יש סיכוי שהמצב(הפתח העקום) ייפתר ללא הצורך בניתוח. בתודה מראש דגנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב שלום
ד"ר עמוס נאמן17/12/2008אני לא רואה סיבה להלחץ. אשכים תמירים הינם מצב נפוץ. עד כ- 3% מילודים מאובחנים עם אשך תמיר. מדובר בממצא נפוץ מאוד וקיים סיכוי שירדו ללא צורך בניתוח. לגבי פתח הפין - אני חוזר ואומר, צריך לבדוק כדי לראות במה מדובר לא ניתן על סמך התאור שלך להגיע לאבחנה. ושוב אין סיבה ללחץ או דאגה בברכה ד"ר עמוס נאמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה אורודינמיתיוני10/12/2008
שלום, הייתי אצל אורולוג והוא המליץ על בדיקה אורודינמית. בנוסף לכך הוא תיאר את תהליך הבדיקה וציין שזאת בדיקה לא נעימה, כמו שזה נשמע. אני די חושש מהבדיקה הזאת מכיוון שזה נשמע ממש כואב. האם מדובר בכאבים עזים, או שרק הרגשה כללית של חוסר נוחות? והאם הם נותנים זריקה או משהו כדי להקל על הכאב? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה אורודינמית
ד``ר דוד בן מאיר10/12/2008יוני שלום,
לא ברור לי אם אתה ילד או נער או מבוגר.
מדור זה עוסק בילדים ונוער ולכן אתייחס לבדיקה זו בקבוצת הגילאים שתואמת את המדור.
בשניידר אנו מכניסים קטטר מיוחד, דק ובעל 2 חללים לכיס השתן וקטטר לפי הטבעת- בילדים מעל גיל שנה וחצי פעולה זו נעשית בטשטוש ולא בהרדמה. במהלך הבדיקה על הנבדק להיות ער ולשתף פעולה. מזליפים נוזל דרך אחד מפתחי הקטטר ודרך השני מנטרים את הלחצים בכיס השתן. אנו מבצעים גם בדיקת EMG להערכת התנהגות הסוגרים של כיס השתן במקביל וכן שיקוף רנטגן. בסוף הבדיקה הנבדק מטיל שתן לתוך אסלה מסתובבת. הבדיקה איננה נעימה במיוחד אך עם הכנה מתאימה מרבית הילדים עוברים אותה בצורה סבירה ומשתפים פעולה.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבה בגיל 8.5סיגל ל.10/12/2008
בני קיבל מאורולוג את התרופה פרימוניל 25 מ"ג. הייתי רוצה לדעת עליה יותר. אחרי שבוע וחצי של נטילת התרופה, אין עדיין שום שיפור. הכל רטוב. לא מוצאת חן בעיני ההתוויה: נוגד דיכאון. אם וכאשר התרופה תעזור, כמה זמן צריך לקחת אותה? לתשובתכם אודה. (כתבתי לפני כשלושה שבועות בתחתית העמוד).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבה בגיל 8.5
ד``ר דוד בן מאיר10/12/2008סיגל שלום
פרימוניל היא תרופת "קו שני" כלומר נוהגים לתת אותה לאחר שמוצו הטיפולים הרגילים. היתה בשימוש נרחב לפני כ 30-40 שנה, עם יעילות שנויה במחלוקת. אינני נוהג לתת אותה באופן אישי, יש לבצע אקג לפני תחילת טיפול על מנת לשלול הימצאות תבנית מסוימת שעלולה לגרום להפרעות קצב בלב.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן עשר
סיגל14/12/2008בני בן עשר, נראה לי שאיבר מינו יחסית קטן(בהשוואה לאחיו בן 7). אני גם לא זוכרת מתי ראיתי אותו בזיקפה לאחרונה(למרות שאחיו קם מדי בוקר עם זיקפת בוקר). כאשר היה תינוק חלה בדלקת בדרכי השתן. לאחר בדיקת ציסטוגרפיה (מאוד כואבת) התברר שאין לו בעיה ואנו לא במעקב.מאז גם לא חזרה הדלקת. שאלותיי: 1. האם זה נורמלי? 2.האם בדיקת הציסטוגרפיה או הדלקת יכלו ליצור בעיה באיבר המין? 3.מהו גודל נורמלי של פין לילד בן עשר והאם הוא לא צריך לקום עם זיקפת בוקר מדי פעם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום סיגל
ד''ר עמוס נאמן14/12/2008גודל הפין -צריך להתיחס לאורך הפין ולהיקף הפין. בתקופת הילדות הפין כמעט לא גדל. בגיל 10 אורכו כ- 5-6 ס"מ. מדידת אורך הפין נעשת מקצה הפין עד לבסיס רצוי שהמדידה תהיה ע"י אורולוג ילדים או אנדוקרינולוג. בגיל ההתבגרות יש גדילה משמעותית של גודל הפין.
זיהום בדרכי השתן וציסטוגרפיה אינם גורמים לפגיעה באיבר המין
בכל מחזור שינה יש שלב בנקרא REM. שלב זה מתאפיין ע"י תנועה מהירה של העיניים וזיקפה. אם בנך יתעורר בזמן שהוא בשנת REM אז תבחיני בזקפה.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתנה תכופה מאודמלי09/12/2008
שלום בתי בת שלוש וחצי, מזה מספר חודשים מבקרת תכופות בשרותים למתן שתן.בתחילת התופעה ביקרנו אצל רופא משפחה וערכנו בדיקות שתן אשר יצאו תקינות.רופאת המשפחה אפיינה זאת כ"טיק" וכמשהו פסיכוסומטי שיעבור מעצמו ויעצה לנו להתעלם. לאחר כחודשיים אכן חל שיפור בנושא ואולם לפני מספר שבועות שוב החלה התופעה ביתר שאת והדבר ממש מפריע למהלך היום הרגיל . לדוג' אם אנחנו בהצגה או שהילדה נמצאת בחוג היא כל כמה דקות מבקשת לגשת לשרותים. יש ערבים שהיא ניגשת לפני שהיא נרדמת ,עשר פעמים לשירותים בטווח של דקות ספורות . חשוב לציין שאין היא מרגישה צריבה במתן שתן וכן שבמהלך הלילה בדר"כ אין היא מתעוררת לצורך מתן שתן. מה ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתנה תכופה מאוד
ד``ר דוד בן מאיר10/12/2008מלי שלום,
התופעה שאת מתארת שכיחה למדי, באם בדיקות השתן תקינות ואולטרהסאונד של דרכי שתן כולל שארית שתן תקין, לרוב סיבתה אינה ידועה והיא חולפת בהדרגה בתוך מספר חדשים. במידה שאין שיפור יש לפנות לאורולוג ילדים לצורך המשך ברור/טיפול.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיאטוטומי והרטבת לילהשירה09/12/2008
האם קיים קשר בין הרטבת לילה למיאטוטומי? מדובר בילד בן 6 שנגמל לחלוטין בגיל 3 כולל בלילה וחזר להרטיב בלילה כעבור חצי שנה. כעת הוא לפני ניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד"ר עמוס נאמן09/12/2008אין קשר בין מיאטוטומי להרטבת לילה (בתנאי שמדובר בהרטבת לילה בלבד)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה לד"ר בן מאיר.מירב04/12/2008
שלום רב, מה שלומך? תודה על ההתייחסות בשאלות הקודמות. ד"ר בעוד פחות מחודש אנחנו מגיעים אליך לביקורת. מאז שהבחנתי אצל בני בזרם נוסף לפני כשבוע אני מנסה לבדוק האם טעיתי כי בעלי טוען שראה את בני נותן שתן והיה רק זרם אחד. אנחנו מפשיטים את בני ומנסים לבדוק זאת אך בכל פעם שאנו מפשיטים אותו הוא לא עושה פיפי. האם שנגיע אליך יש דרך לבדוק האם מדובר בחור או שזו הדרך היחידה? אני מאוד מודאגת ואשמח לקבל את תשובתך. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה
ד``ר דוד בן מאיר04/12/2008לעיתים לאחר הניתוח בשל בצקת בפיה החדשה מופיע זרם מפוצל שיכול להראות כ 2 פתחים, לעיתים רחוקות פתח קטן שנוצר נסגר (נדיר אך קורה), ולעיתים לצערנו הרב ניבעת פיסטולה שנשארת. הדרך הטובה ביותר היא לצפות בילד מטיל שתן. אם קשה לראות עכשיו, ניתן לחכות ולראות בעוד מספר חדשים.
בינתיים נקווה שהכל בסדר.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוספדיאסאלירן30/11/2008
דר' בן מאיר שלום רב, בני מתוכנן לעבור ניתוח היפוספדיאס השבוע בשניידר. ברצוני לשאול אותך מס' שאלות: 1.מהם אחוזי ההצלחה לפתור בעיית היפוספדיאס סוב קורונלי בניתוח אחד? 2.מתי ניתן לקבוע בוודאות כי הניתוח הצליח, ואין חשש להתפתחות של תופעות בלתי רצויות? האם תופעות כמו פיסטולה, תפרים נפתחים, פתח יציאת שתן צר יכולות להתעורר גם לאחר מס' שנים? 3.האם יש חשיבות מבחינה רפואית לביצוע הניתוח בגיל צעיר(בני בן שנתיים וחצי)?האם תהליך הריפוי יעיל פחות בגיל מאוחר יותר? 4.במה אנו ההורים יכולים לסייע להצלחת הניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
מירב03/12/2008הי אלירן מה שלומכם? עברתם את הניתוח? אם כן איך היה? מחזיקה לכם אצבעות. אגב לגבי השאלות ששאלת גם אחרי תקופה יכולה להיווצר פיסטולה. ככל שעושים יותר ניתוחים לתיקון כך יש מצב ליותר פיסטולות. לציין שזה לא תלוי במנתח אלו הסיכונים בכל ניתוח וגם אם אחרי הניתוח אומרים לך שהכל עבר בשלום יכול להיות שיווצרו פיסטולות. אני מחכה לביקורת עוד חודש ואז נדע אם יש לבן שלי פיסטולה או שזו בצקת שירדה. לפעמים, כך הסביר לנו ד"ר פולק אתמול שהיינו אצלו בביקורת , הבצקת ביחד עם הצלקת נראית כמו חור קטן ורק אחרי שהניתוח מחלים ניתן לדעת אם זו פיסטולה. כמו כן הדרך הי טובה לדעת היא פשוט לראות מהיכן הילד עושה פיפי ואם רואים שני זרמים סביר להניח שמדובר בפיסטולה ויש לעשות ניתוח נוסף. לגבי הגיל עדיף כמה שיותר מוקדם מחקרים הראו שככל שעושים את הניתוח בגיל יותר מאוחר יכולים להיות נזקים פסיכולוגיים לילד. וכהורים הדרך הכי טובה לעזור לילד היא לחבק אותו כמה שיותר, להראות לו חום ואהבה ולהסביר לו, כי כמה שתגיד שהילד עוד קטן הילדים היום מבינים הכל גם בגיל של ילדינו. אתם תצטרכו המון סבלנות כי הילד יבכה המון יכאב לו, ישרוף לו שהוא יעשה פיפי. וכמה שכואב לנו ההורים אנחנו צריכים להיות חזקים בשבילם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקות עור ל"כובע"אמא29/11/2008
שלום, לבני בן הכמעט 4 יש פין שקוע וגם עור שדבוק בחלקו לכובע. רציתי לדעת איך משכנעים ילד ללכת לרופא שיבדוק אותו? הוא לא מוכן ללכת בשום פנים ואופן ואני לא רוצה לקחת אותו בכח ולגרום לו לאיזו טראומה. מדובר בהדבקות של העור סביב הכובע בחלק התחתון של הפין מצד אחד בלבד. האם זה יכול להסתדר לבד? בעבר היינו אצל אורולוג שמשך לו את העור מהכובע אך זה חזר ועכשיו הוא גדול יותר ומבין יותר ולא מוכן ללכת לרופא. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר עמוס נאמן01/12/2008אענה קודם על השאלה השניה. רצוי להיבדק ולראות במה מדובר. ישנן הידבקויות שיסתדרו ללא התערבות אך ישנן הדבקויות שכן צריך להתערב, רק ע"י בדיקה אפשר לדעת במה מדובר.
בנוגעה לשכנוע ילד. ללא ספק הליכה לרופא מהווה חוויה לא נעימה לילד, עם כל זאת, רוב הילדים הולכים לרופא ועוברים את הפגישה בשלום. מדוע בנך אינו מעוניין ללכת ? האם היתה לו חוויה קשה פעם שעברה ? תנסי להבין מה מהות הבעיה. בסופו של דבר מי שקובע אם הולכים לרופא זה ההורים ולא הילד בן ה-4 שעדיין אין לו שיקול דעת לקבוע מה נכון ומה לא נכון.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה לאורולוג תינוקות בעמקיםענבר28/11/2008
שלום לבני בן ה 11 חודשים נטייה של הפין שמאלה. רופא הילדים המליץ לראות אורולוג בגיל שנה. 1. האם יש אורולוג ילדים מומלץ באיזור העמקים (בית שאן-טבריה-עפולה)? 2. האם ניתוח תיקון נעשה באופן פרטי בלבד או שיש אפשרות גם בשירות הציבורי? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ענבר
ד''ר עמוס נאמן28/11/2008כמדיניות אנו לא ממליצים באתר זה על רופאים.
ישנם אורולוגים ילדים טובים באיזור הצפון. ממליץ שתפני לרופא משפחה/קופ"ח/חברים ותבקשי המלצה על אורולוג ילדים.
באופן כללי אם מדובר בעקמת שעלולה לגרום לבעיה תפקודית אזי יש אפשרות לניתוח במערכת הציבורית. במידה ומדובר בבעיה קוסמטית בלבד לעיתים המערכת הציבורית לא מאשרת ניתוחים אלו.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם צריך ניתוח חדש? דחוף!!!!!!!!מירב25/11/2008
שלום רב, בני עבר אצל ד"ר בן מאיר ניתוח היפוספדיאס ב 5/11/08 לאחרונה הבחנו שיש לו חור נוסף ממנו יוצא השתן. האם הוא יזדקק לאותו ניתוח עם קטטר או שיש צורך רק לסתום את החור בניתוח פשוט יותר. בנוסף האם עלי לחכות חודשיים עד לביקורת או שאני יכולה להגיע אליך שתסתכל? לתשובתך המהירה אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד``ר דוד בן מאיר27/11/2008מירב שלום רב,
התמונה שאת מתארת מכוונת לפיסטולה שדורשת תיקון נוסף. באשר למהות הניתוח - דרושה בדיקה על-מנת לענות של שאלותייך הבאות.
אין שום דחיפות בביקור אם אין קושי בהטלת שתן היות שתיקון חוזר נעשה לפחות 6 חדשים לאחר הניתוח הראשון.
לצערי סיבוכים אלה קורים לנו וכל מקרה כזה מלווה בעגמת נפש רבה שלי וכמובן של המטופל והוריו- למרות כל המאמצים שלנו (כמו בכל מקום אחר בעולם) לא ניתן להמנע מהם.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות אצל בת 5 במתן שתן תכוףנירית25/11/2008
בתי בת 5.5 רצה לשרותים לתת שתן מס' רב של פעמים ביום.כן מתלוננת שלעיתים קשה לה לתת שתן.עשינו בדיקת כליות שיצאה תקינה,וכן בדיקת שתן.מה לעשות?אלו בדיקות עוד נדרשות? אודה על תשובתך המהירה. לרופא הילדים אין תשובות לבעיה בברכה נירית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נירית
ד''ר עמוס נאמן26/11/2008ממליץ פניה לאורולוג ילדים לבדיקה בהקדם האפשרי כדי לקבוע מה מקור הבעיה.
לעיתים מספיק בדיקה ושיחה כדי לקבוע אבחנה ולעיתים יש צורך בבירורים נוספים.
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבת לילה בגיל 8.5סיגל ל.25/11/2008
בוקר טוב! בני בגיל 8.5 עדיין מרטיב בלילה (לעיתים רטוב מהצוואר ועד הברכיים, ספוג כולו). המצב הזה לא נעים כמובן לכולם, ובעיקר לילד עצמו. ניסינו זמזם ללא הצלחה (אם כי יש לציין שלא התמדנו), ערכנו בדיקת סוכר ואולטראסאונד כליות שיצאו תקינות, בחודשיים האחרונים לוקח מינירין במינון של 0.3 אך ללא שיפור. מה דעתכם? האם האורולוג אכן יכול לעזור לנו? אציין, כי בפעם הראשונה שהיינו אצל אורולג, לאחר חמש דקות של שיחה וללא כל בדיקה צויידנו במרשם למינירין. אשמח לתגובה. תודה ויום טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום סיגל
ד''ר עמוס נאמן26/11/2008הרטבת לילה יכולה לגרום לאי נוחות רבה כפי שציינת. לעיתים הבעיה עיקשת מאוד לטיפול וחשוב היענות גבוה לטיפול המוצע.
רצוי לפנות לאורולוג ילדים או נפרולוג ילדים המתמחים בטיפול בבעיה זו. ישנן אופציות טיפול תרופתיות והתנהגותיות .
חשוב לציין שברוב המקרים ניתן לטפל ביעילות בתופעה ורק אחוז מאוד קטן ממשיך להרטיב אחרי גיל ההתבגרות.
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
סיגל ל.27/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחה בדרחי השתןליאל20/11/2008
שלום קוראים לי ליאל ויש לי בעיה שבורח ליי שתן אפילו שאין לי אני בת 11 ואני רוצה יעוץ או תרופה ואני מקווה שתעזור לי תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ליאל
ד''ר עמוס נאמן20/11/2008תודה על הפניה.
אני ממליץ שתשתפי את הורייך בבעיה ותפנו לאורולג ילדים דרך קופת חולים. כך אפשר יהיה לקבוע מה הבעיה ולהתאים תרופה נכונה
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בקע .+ תיקון היפוספדיאסאפרת20/11/2008
האם ניתן לתקן בקע באשכים והיפוספדיאס בניתוח אחד או שזה מצריך 2 ניתוחים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אפרת
ד''ר עמוס נאמן20/11/2008אפשר לבצע את שני הניתוחים ביחד.
רצוי להתיעץ עם המנתח שלכם ולשאול אותו אם הדבר מקובל עליו. ישנם מנתחים שלא אוהבים לבצע שני ניתוחים ביחד
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)