מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בירורדפנה29/02/2008
שלום ד"ר
בתי בת 14 ,כשהיתה בת 8 סבלה מדלקות חוזרות ושארית בשלפוחית השתן.
בבדיקה נמצא ריפלוקס קל שטופל במקרודנטין כמנע.
מאז בתי לא סובלת מכל בעיה.
לפתע פנה אלינו הרופא שטיפול בה לפני שנים והציע לבצע שוב את הבדיקה הפולשנית ולברר מה המצב ..הסברנו לו שאין לנו שום בעיה אבל הוא טען שיש לזה קשר לפריון ואם לא נבדוק יש סיכוי שתהיה בעיה ....פניתי לרופא ילדים של הקופה שיתן לי הפניה והוא סרב בטענה שהוא לא מכיר שום קשר בין פריון לאורולוגיה והמליץ לעזוב את הענין...מאז הם רבים דרכינו ומשמיצים אחד את השני
מה דעתך על הענין הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור
ד``ר דוד בן מאיר02/03/2008דפנה שלום,
אין דעתי נוחה מהשמצות.
לא ידוע לי על קשר בין רפלוקס להפרעה בפריון.
ראוי לדון על המקרה עם אורולוג או נפרולוג ילדים.
בברכה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לדר" בן מאיראפרת27/02/2008
האם יש קשר בין הכליות ליציאות של הילד ? יש לו הרבה פעמים או שילשול או עצירות
אשמח לתשובה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש קשר בין הכליות ליציאות של הי
ד``ר דוד בן מאיר02/03/2008אפרת שלום,
לעיתים כאב ממקור כלייתי עשוי לגרום לתפיחות בטן ואף להפרעות עקיפות במערכת העיכול, אך קשה להוכיח זאת בילד קטן.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TCCזהבה27/02/2008
שלום רב,
1. רציתי לדעת מה הטיפולים האפשריים ל - TCC?
2. וחשוב יותר - למה שוטפים את השלפוחית עם BCG (חיסון לשחפת) ב - TCC?
תודה רבה,
זהבה,
סטודנטית לרפואה באוניברסיטת ת"א, שנה ד'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TCC
ד``ר דוד בן מאיר02/03/2008זהבה שלום,
כסטודנטית לרפואה הייתי מצפה שתקראי ב textbook אורולוגי ולא תפני לפורומים שאינם מיועדים לצורך לימוד מעמיק של חומר.
ספר האורולוגיה המומלץ הוא Campbells Urology אותו תוכלי למצוא בספריה הרפואית.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס שתניאמיר26/02/2008
שלום ד"ר
שמי אמיר ואני אבא לשגיא ,ילד בן 7 חודשים אשר נולד עם זיהום במערכת השתן עקב רפלקוס שתני בדרגה 3-4 עקב שסתום לקוי.
בגיל 10 ימים שגיא עבר ניתוח שבו השסתום תוקן ומאז הוא מקבל טיפול אנטיביוטי עד גיל שנה.
בגיל 3 חודשים שגיא עבר מיפוי כליות ,הבדיקה תקינה.
מאז הניתוח שגיא עושה פיפי בקשת ללא כל קושי.
שאלתי היא: 1. לפני עשיית פיפי שגיא מקבל מן רעד בגוף {צמרמורת} וזהו בעצם סימן ההיכר שלו לעשיית הפיפי.האם תופעה זו מוכרת לך?
2.האם תקינותה של בדיקת מיפוי הכליות מסמלת שהרפלקוס עבר?
תודה וסליחה
אמיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס שתני
ד``ר דוד בן מאיר02/03/2008שלום רב,
אין קשר בין צמרמורת לפני הטלת שתן לפתולוגיה כלשהיא שידועה לי.
מיפוי כליות בלתי ישיר יכול לקבוע האם ישנו רפלוקס אך אני משער שבנך עבר מיפוי כליות אחר. הבדיקה המקובלת והמדויקת ביותר לקביעת רפלוקס היא ציסטוגרפיה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היצרות פתח השופכהאמיר25/02/2008
לבני בן ה - 3 יש היצרות של פתח השופכה.
1. האם ניתן לבצע הרחבה ללא הרדמה מלאה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היצרות פתח השופכה
ד``ר דוד בן מאיר02/03/2008אמיר שלום,
אנו מבצעים כעת מחקר בענין זה. ישנם מקומות בארה"ב ואנגליה בהם מבוצעת פעולה זו בהרדמה מקומית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח להיצרות פתח השופכה
אמיר02/03/2008האם ניתן לבקש מהרופא המנתח/מרדים לבצע זאת בהרדמה מקומית?
האם אתה תהיה מוכן לנתח בהרדמה מקומית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע האשכיםדן25/02/2008
שלום. צבע האשכים של בני הינו כהה יותר משאר העור שמסביב. נראה כאילו העור שמסביב לאשכים חום ובשאר הגוף לבן יותר. האם מסמן בעיה כלשהי ודורש בדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צבע האשכים
ד``ר דוד בן מאיר25/02/2008עידן שלום
לרוב צבע כהה יותר של האשכים הינו ממצא תקין
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיבריןסיגל24/02/2008
שלום. בני בן 12 יום. לאחר הברית בבדיקה הביקורת האורולוג המוהל אמר שיש הפרשה מוגברת של פיברין ונתן לנו משחה אנטיביוטית. לאחר כמה זמן ההפרשה הזו אמורה להיעלם ומה המשמעות שלה? ואם לא נעלמת תוך מס ימים, מה השלב הבא? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברין
ד``ר דוד בן מאיר25/02/2008התמונה שאת מתארת עשויה לנבוע מהחלמה תקינה לאחר המילה שאמורה לחלוף בתוך מספר ימים.
אם קיים חסר עור משמעותי עקב הסרת ערלה מעל לנחוץ תהליך זה לוקח זמן רב יותר.
יחד עם זאת באם ההפרשה בעלת ריח לא טוב או בגוון ירקרק או שקיימת הפרשה מוגברת ראוי לפנות לרופא לבדיקה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצטלקות ברית
סיגל28/02/2008תודה על תשובתך. אכן הפיברין נעלם לאחר מס ימים ושמתי לב כי ישנה הצטלקות משני צידי ראש הפין . האם נורמלי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ציסטוגרפיהרויטל אדם21/02/2008
שלום, רציתי לברר האם קיימת בדיקה נוספת לריפלוקס פחות חודרנית ולא נעימה?
בתי בת 5.5 נשלחה לבדיקה ומתנגדת לשתף פעולה [גיל בעייתי]
אודה על תגובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ציסטוגרפיה
ד``ר דוד בן מאיר25/02/2008רויטל שלום,
לצערי אין בדיקה טובה יותר.
במידה שהבדיקה נחוצה כדאי להכין את ילדתך לפעולה מבחינה רגשית ולבצע את הכנסת הקטטר תחת טשטוש.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלת המשך בנושא אנטיביוטיקהאיריס19/02/2008
האם כדאי לתת פרוביוטיקה לתינוקת בת 3 חודשים ע"מ למזער את הנזק של האנטיביוטיקה שניתנת ׂעל בסיס יומי?(של חב' BIOCAREׁׂ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלת המשך בנושא אנטיביוטיקה
ד``ר דוד בן מאיר19/02/2008אינני מבין מספיק בנוגע לפרוביוטיקה ומהו הגיל בו ניתן להתחיל במתן. ישנם מספר סוגים שמיעוטם עוזרים אם בכלל. מציע להתייעץ בכך עם רופא הילדים שלכם.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צפורל -אנטיביוטיקהאיריס18/02/2008
מה הנזק שעלול להיגרם מקבלת צפורל מניעתי על בסיס יומי במינון 1.5 מ"ל לתינוקת מגיל לידה?
האם יש אפשרותלמזער פגיעה של האנטיביוטיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפורל -אנטיביוטיקה
ד``ר דוד בן מאיר19/02/2008איריס שלום,
לפני שנים לא רבות היה נהוג לתת אנטיביוטיקה מונעת במשך שנים! דיווחים על תופעות לוואי הינם זניחים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על תינוק בן חודשייםשני17/02/2008
ד"ר שלום רב
בני בן חודשיים ושמתי לב רק לאחרונה לחוט שמחובר לו לאיבר המין ... ניסית להוציא בעדינות אך איין ספק שהוא מחובר לאיבר מינו ולא ניתן להוציאו
התייעצתי עם רופא עור שאמר "בחיים לא ראיתי דבר כזה "
והפנה אותי הלאה להתייעצות לכן אני פונה אליך תור לאורולוג אפשר לקבל בהדסה לעוד חצי שנה!!! לי נראה שאולי חוט השתחרר מהתחבושת אחרי הברית ולא ראיתי אותו וזה התאכה על העור לפחות ככה זה נראה והמוהל לא תפר אותו
מה עלי לעשות לדעתך? האם ראית או שמעת על מקרה כזה?
זה מסוכן? ואם חותכים את החוט האם החוט שמתחת לעור יתכל עם השנים?
תודה
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על תינוק בן חודשיים
ד``ר דוד בן מאיר19/02/2008שני שלום,
חוששני שעל שאלתך יוכל לענות רק אורולוג הילדים אליו תלכו. אין יכולת לענות על שאלה זו מבלי לראות את הדבר בעין.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 'טפטופים' וצורך בבדיקה ציסטולוגיתיעל14/02/2008
שלום רב,
לבני, בן 5 ו-3 חודשים, טפטופי שתן במהלך היום (עדיין לא נגמל בזמן שינה). משך תקופה ממושכת הרטיב מספר פעמים ביום, דבר ששויך לקשיים רגשיים, אך גם בימים "יבשים" יש טפטוף. הוא גם מתקשה להתאפק.
בבדיקת US נראה בלט קל של אגן הכליה השמאלית לאחר התרוקנות, ולפני התרוקנות גודש קל בתוך כל מערכת מאספת (בשתי הכליות). לפני התרוקנות הודגמה הרחבה של שופכנים דיסטליים, בולטת יותר בצד שמאל. לאחר התרוקנות שארית של 35 סמ"ק בשלפוחית.
רופא ילדים הפנה לבדיקת ציסטוגרפיה ושקל גם מיפוי.
אני מבינה שהבדיקה היא חודרנית וכרוכה בכאב.
האם, על פניו, נראה שיש בכך צורך? ולמה?
ועוד: בסריקה מוקדמת בעת ההריון נמצא כי ישנו אגן כליה מורחב. מאז הדבר לא נבדק כלל. האם יתכן שיש קשר בין הדברים וזהו מבנה הכליות הטבעי של הילד, או שמא יש צורך ממשי בבדיקות נוספות?
בתודה מראש,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכוונה לציסטוגרפיה
יעל14/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה'טפטופים'
ד``ר דוד בן מאיר14/02/2008יעל שלום,
יש הגיון במקרה שאת מתארת לביצוע הבדיקה על-מנת לשלול המצאות רפלוקס, כלומר מעבר שתן מהכיס לכליות ו/או חסימה בשופכה וכן לקבל רמזים על מראה כיס השתן.
הבדיקה כרוכה בהכנסת קטטר ואני ממליץ תמיד להורים לבצע את הכנסת הקטטר בטשטוש על-מנת להפחית את הטראומה לילד.
יתכן שיש מקום, לאחר שיחה ובדיקת הילד לבצע הערכת תפקוד של כיס השתן והסוגרים, במהלכה ניתן לשלב גם ציסטוגרפיה- אך אין לי מספיק נתונים על-מנת להחליט אם בדיקה זו נחוצה כרגע.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלת הבהרה
יעל14/02/2008ד"ר בן מאיר - תודה על תשובתך המהירה והמפורטת.
מהי 'בדיקת הערכת התפקוד של כיס השתן והסוגרים'? מה מטרתה וכיצד היא מתבצעת?
האם להערכתך יש מקום לבדיקת אורולוג ילדים בטרם ביצוע הציסטוגרפיה לשם קביעת הצורך בבדיקה זו?
אנו תושבי הצפון והופנינו לעריכת הבדיקה בבית החולים "כרמל".האם נכון יהיה לאמר שעדיף לקיים את הבדיקה בבית חולים המתמחה בילדים? אם כן, כיצד מגיעים לבית החולים "שניידר" או לזה המצוי ליד בית החולים רמב"ם בחיפה - התחיבות רגילה?
מעבר לכך, האם קיימת אפשרות כלשהי לבדוק את מידת השליטה ו/או החוזק של השרירים במקום (ובמידת הצורך לחזקם)?
תודה רבה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושאלת הבהרה
ד``ר דוד בן מאיר19/02/2008מטרת הבדיקה לבדוק את הסיבה לבריחת השתן שלעיתים כרוכה בתפקוד לא תקין של הכיס ו/או הסוגרים. בבדיקה זו מוכנסים קטטר דק לכיס השתן וקטטר לרקטום.
אינני יודע מי הפנה אתכם לציסטוגרפיה ולכן אין באפשרותי לענות על שאלתך בכיוון זה.
כן, אינני יכול להמליץ לך על מקום זה או אחר.
בכל מקרה בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
יעל20/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Eanatotomyשרית13/02/2008
שלום,
בני בן ה- 4.5 שנים אמור לעבור ניתוח Eanatotomy בשבוע הבא, רציתי לדעת מה משך ההחלמה מהנתוח (כמה ימים בערך). האם זהו מום מולד/מהברית. להבנתי התהליך מאוד קצר ואחרי שעה לערך כבר ניתן לאכול ולשתות
אודה על התייחסותך
תודה שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן ה- 4.5
ד``ר דוד בן מאיר14/02/2008קרוב לודאי שמדובר במיאטוטומיה- בפעולה זו מתבצעת חיתוך של השופכה המוצרת.
ההחלמה לרוב מהירה מאד וניתן לחזור לפעילות רגילה בתוך יום-יומיים.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בהטלת שתןנוגה12/02/2008
שלום, בני בן 5 מתקשה לעשות שתן רצוף, בד"כ יש רק טיפטופים, מתלונן על כאב ולחץ במפשעה אך למרות זאת לא מצליח להטיל את כל הנוזלים, האם לגשת לאורולוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בהטלת שתן
ד``ר דוד בן מאיר14/02/2008נוגה שלום
רצוי לפנות לאורולוג עם בדיקת שתן לכללית וסונר דרכי שתן כולל שארית שתן.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח היפוספדיאסדורית10/02/2008
בסוף החודש בנינו בו השבעה חודשים עובר ניתוח היפוספדיאס באופן פרטי. מאחר והילד התחיל לזחול לאחרונה אבקש לדעת האם לניתוח יכולות להיות השלכות על התפתחותו? במה כרוך תהליך ההחלמה וכיצד ניתן לדעת האם הניתוח הסתיים בהצלחה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח היפוספדיאס
ד``ר דוד בן מאיר14/02/2008דורית שלום,
לניתוח לא אמורות להיות השלכות על ההתפתחות.
בתיקון היפוספדיאס מלא נהוג להשאיר קטטר למשך מספר ימים ואני בטוח שהמנתח שלכם הסביר לכם על כך.
לרוב ניתן לדעת אם הניתוח הצליח לאחר הוצאת הקטטר.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפוספדיאס
ענת07/03/2008דורית שלום.
מקווה שעברתם את הניתוח בשלום. בני בן שבעה חודשים וגם יעבור את הניתוח בקרוב. אני חוששת מאוד מההרדמה ומהניתוח עצמו. האם תוכלי לספר לי מעט על מהלך הניתוח והאם צריך להיות בצום לפני הניתוח?
תודה
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח היפוספדיאס
דורית08/03/2008שלום ענת,
לאור העובדה שאני שיוועתי למעט אינפורמציה טרם הניתוח אני ממש מבינה לליבך, אנחנו כשבוע אחרי, לשמחתי הרבה היה הרבה פחות גרוע משדמיינתי.
את הניתוח ביצענו באופן פרטי, הניתוח עצמו ארך כשעתיים כשש שעות לפני היה אסור לילד לאכול ושעתיים לפני אסור גם לשתות.
אחרי הניתוח הילד הועבר לחדר התאוששות, הדקות הראשונות לא היו קלות אך לאחריהן הילד התעורר ונרדם לסירוגין עד לשעות הערב שבה החלה לפוג ההרדמה במלואה. במשך הזמן הזה התחלנו לתת לו תחילה לשתות ואח"כ לאכול. מהבחינה הזו לא הייתה בעיה.
לאט לאט עוד במהלך אותו היום הילד חזר להיראות כרגיל. מיום ליום מצבו הוטב ולדעתי הוא בכלל לא היה מודע למה שעבר. הילד היה מחובר לקטטר במשך שלושה ימים וכל אותה עת הוא קיבל נורופן כל 8 שעות ואניטיביוטיקה. נושא ההחתלה היה קצת מלחיץ עם הקטטר והוא בוצע יחד עם בעלי בנחישות- מדובר בהחתלה כפולה, חיתול פנימי שבו עושים חור ודרכו מוציאים את הצינורית של הקטטר וחיתול נוסף מעל. אחרי הורדת הקטטר היה ניתן לקלחו במים זורמים וזה אכן היטיב עם האזור ותרם לתהליך ההחלמה. הקושי המהותי מבחינתי היה להחזיק את הילד במשך שבעה ימים מיום הניתוח על הידיים או לחילופין בעגלה ולמנוע ממנו לזחול ולהתנועע בחופשיות. תהיו חזקים, המון בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפוספדיאס
ענת08/03/2008דורית תודה רבה שהחזרת לי תשובה ועוד כ"כ מפורטת. רציתי לדעת מי הרופא שניתח את בנך, אנחנו מתלבטים בין שני רופאים.
תודה,
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח היפוספדיאס
דורית09/03/2008אנני יודעת אם מקובל להמליץ על רופאים, פרופסור פנחס ליבנה ניתח אותו, רופא ואדם משכמו ומעלה.
עינבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפוספדיאס
ענת10/03/2008תודה רבה, עזרת לי מאוד.
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח היפוספדיאס
ד``ר דוד בן מאיר11/03/2008דורית שלום
לאחר הניתוח ילדך ישאר עם קטטר למשך מספר ימים.
בתקופה זו ראוי במיוחד לשמור שלא יזחל או יקבל מכה. מובן שלתקופה זו אין השלכות על התפתחותו.
לרוב ניתן להעריך את הצלחת הניתוחלאחר הוצאת הקטטר.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
