מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עזרה..שי13/05/2008
שלום,אני בן 17,זכר
שלום כבר כמה שנים יש לי נק' מוזרות על הפין,הייתי מתאר זאת כמו נק' שומניות קטנות,יש לציין שזה לא מיחסי מין מפני שתרם התנסתי.
לא היה לי אומץ עד עתה כי התביישתי אבל אני רוצה לבדוק זאת כבר,אינני יודע אם לפנות לאורולוג או לרופא עור...
צריך עזרה.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
ד``ר דוד בן מאיר13/05/2008שי שלום
אתה יכול לפנות לאורולוג או לרופא עור, שני המקצועות הללו עוסקים בכך.
אין במה להתבייש
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה ואיכות חיי המיןסיגי13/05/2008
שלום רב לרופאים!
קראתי באתרי אינטרנט על הפגיעה האפשרית באיכות חיי המין שנים לאחר ברית מילה שמבוצעת בגיל הינקות. האם אכן התופעה היא קיימת?האם קיימת סטטיסטיקה בנושא? (תופעות כמו קרטוניה ואובדן ריסנית???). אני מאד מאד מודאגת. מלתי את בני ולאחר מכן נחשפתי להמון חומר קריאה שלילי בנושא לגבי ירידה בתחושה עקב פגיעה בריסנית וקרטוניה.
בתודה רבה מראש על תשובותיכם המקצועיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית מילה ואיכות חיי המין
ד``ר דוד בן מאיר13/05/2008סיגי שלום
זהו אכן אחד הטיעונים של אלה שמתנגדים למילה. טיעון זה לא הוכח ולדעתי אין לו אחיזה במציאות.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההטעייה אפשרית
צ17/05/2008אם הוא לא הוכח, אתה לא חושב שכדאי שתשמור את דעתך האישית לעצמך?
אנא הצמד לעובדות בלבד מחשש להטעיית הציבור.
יום יפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיאטוטומי - הילד מתאפקלאה12/05/2008
יש לי ילד בן 3 שעבר ביום שישי ניתוח מיאטוטומי.
היינו בביקורת אצל המנתח אתמול והכול נראה בסדר, הבעיה היא שהוא מתאפק לפיפי, הוא טוען שזה יכאב לו, אחרי שהוא עושה הוא אומר שזה לא כאב, אבל בפעם הבאה הוא לא זוכר זאת ועדיין מתאפק. אתמול הוא עשה פיפי שלוש פעמים בלבד. לפני הניתוח היה עושה הרבה יותר פעמים.
מה עושים? להתעקש איתו לעשות, אני מנסה לתת לו להחליט אבל אני מפחדת שזה יזיק לו. בשבע בבוקר הוא עשה, ורק עכשיו עשה שוב, עם לחץ מצד המטפלת שלו.
אני גם צריכה לפי הנחיות הרופא לפתוח לו את הפתח כל כמה שעות, שגם זה מעצבן אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאטוטומי - הילד מתאפק
ד``ר דוד בן מאיר13/05/2008לאה שלום
חשוב מאד לפשק את פיית השופכה כפי שתודרכת על-מנת שהמצב לא יחזור לקדמותו והפעולה שעבר תהיה לשווא.
התופעה שאת מזכירה מוכרת ושכיחה בילדים. הפתרון הוא מתן משככי כאב בנדיבות וסבלנות.
לעיתים מספר מקלחות או אמבטיות ביום מועילות אף הן.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת VCUGליאור12/05/2008
בני בן כחודשיים וחצי, והופנה ע"י נפרולוג ילדים לעשות בדיקה זו בשל אגני כליה מורחבים משמעותית (19 מ"מ, 21 מ"מ) שנצפו עוד במהלך ההריון בשילוב עם כליות היפר אקוגניות (ממצא זה נעלם לקראת סוף ההריון).
ביום חמישי הקרוב נבצע את בדיקת VCUG בשניידר וקיבלנו מרשם לאנטיביוטיקה "צפורל" נגד זיהומים, (השתמשנו בה גם סביב ברית המילה).
ברצוני לדעת באיזה מינון ובאיזה תדירות עליי לתת לו את האנטיביוטיקה, כמו גם במשך כמה ימים סביב הבדיקה? (בני שוקל 5.270 ק"ג)
אודה מאוד לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת VCUG
ד``ר דוד בן מאיר13/05/2008ליאור שלום
אין תמימות דעים באשר לתדירות לקיחת האנטיביוטיקה.
החשוב הוא לוודא שתרבית שתן עקרה או אם לא היה ארוע של דלקת בשתן, בדיקת שתן לכללית תקינה. אני מניח שהילד מקבל טיפול מונע עד הבדיקה.
הייתי ממליץ לקחת מנת צפורל במינון של 60 מג' לפני הבדיקה ו6-8 שעות לאחריה.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלפוחית שתן מוגדלת בעובראורית09/05/2008
שלום רב,
אני בשבוע 16+2, בשבוע 15+3 הייתי בסקירת מערכות מוקדמת. (מדובר בזכר)והרופא אמר שראה שלפוחית שתן מוגדלת ולטענתו העובר לא רוקן אותה לכל אורך הבדיקה (כ-20 דקות).
בנוסף, הוא אמר שאגן הכליה הימני הוא 2.6 מ"מ והשמאלי 2.5 מ"מ וכתב שהתמונה יכולה להתאים לPUV.
היום (שבוע 16+2) הייתי שוב בבדיקת אולטראסאונד אצל רופא אחר שאמר שנצפתה שלפוחית שתן גדולה (פי 2 או שלוש מהרגיל) והשלפוחית אינה מצליחה להתרוקן לגמרי אם כי אין ספק כי יש מתן שתן. לגבי הכליות הוא כתב שנצפו אגני כליה מעט מורחבים עד 2.6 ושהמרקם מתאים לגיל ההריון.
הוא כתב שיש רושם שמדובר בהיצרות של הposterior urethral valve. (בנוסף אמר שנדמה שיש מערכת איסוף כפולה ושהכליות מחוברות אך אמר שאין מה להתרגש מזה).
אני מגיעה אליו עוד שבועיים לביקורת נוספת.
שאלותיי:
-האם בהכרח תהיה אי ספיקת כליות לעובר אם יתברר שהשלפוחית נשארת מלאה כל ההריון (הגודל שלה הוא פי שניים עד פי שלוש מהנורמה)?
-בהנחה והשלפוחית לא מתרוקנת, אני יודעת שיש פרוצדורה של ניקוב הקרום לאחר הלידה. אולם הבנתי שעדיין יש סיכוי שלעובר תהיה אי ספיקת כליות, נכון?
-איך והאם ניתן לזהות מצב של אי ספיקת כליות בעובר?
-אם עוד שבועיים יתברר שהשלפוחית הסתדרה והעובר נותן שתן- האם יכול להיות שנוצר נזק לכליות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אורית
ד''ר עמוס נאמן10/05/2008תודה על פנייתך.
מדובר ביעוץ מורכב, ולדעתי לא המקום כאן לדון באספקטים השונים של מצב זה.
רצוי להתיעץ ולהיות במעקב עם הגניקולוג שעוקב אחרי ההריון, נפרולוג ואורולוג ילדים.
הממצאים שתיארת בהחלט יכולים להתאים ל -PUV , קיימים איפיונים נוספים בבדיקת ה- US שלא תיארת. key hole sign - הינו ממצא אופיני וכמעט יחודי ל- PUV, אם קיים ממצא זה האבחנה כמעט וודאית.
פגיעה כלייתית -קשה להעריך את מידת הפגיעה הכלייתית אך ככל הנראה בשלב זה כבר קיימת פגיעה מסויימת. קשה להעריך בשלב זה את הסיכוי לאי ספיקת כליות אך היא קיימת.
ניקוב הקרום (valve) נעשה סמוך ללידה לאחר שהתינוק מיוצב מבחינת נוזלים ומלחים.
חשוב לעקוב אחר תפקודי כליות בילוד:קראטינין. (סמוך ללידה ערכי הקראטינין מבטאים את רמת הקראטינין של האם).
שוב כפי שציינתי מדובר ביעוץ מורכב וחייבים להיות במעקב ויעוץ של מספר דציפלינות: גניקולוג, נפרולוג, אורולוג .
בברכה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלפוחית מוגדלת בעובר
אורית10/05/2008ד"ר נאמן שלום
ראשית, תודה רבה על תשובתך.
לאור כך שלדברי הרופא שלי, אגני הכליות 2.6 אינם נחשבים למורחבים אלא די גבוליים (ולאור כך שאני מקווה כי הם לא יגדלו בהמשך), האם עדיין בטוח שיש פגיעה כלשהי בכליה?
בנוסף, הרופא אמר שייתכן ויש לעובר double kidney וכן מערכת איסוף כפולה אך שאין מה להרגש מזה וכן הוא אינו בטוח בכך עדיין. האם זה ממצא בעייתי? האם לדעתך ייתכן ויש קשר לכך שהשלפוחית מוגדלת? (יש לי תחושה כאילו כל המערכת הזו של העובר, קצת משובשת?)
כמו כן, מה זה? key hole sign
תודה רבה,
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום אורית
ד"ר עמוס נאמן10/05/2008האם מדובר בהרחבה של 2.6 מ"מ או 2.6 ס"מ ? . הרחבה של פחות מ- 4 מ"מ (0.4 ס"מ) אכן נחשבת להרחבה קלה בלבד שדורשת מעקב בלבד.
מערכת מאספת כפולה לכשעצמה אינה גורמת לבעיות אלה אם כן מתלווה אליה בעיה נוספת כגון רפלוקס (חזרה של שתן) מהשלפוחית לכליות וזאת מאבחנים לאחר הלידה.
לגבי הערכה של הפגיעה הכלייתית חשוב גם לדעת מה המראה הסונוגרפי של הכליות מבחינת הפרנכימה של הכליה ( החלק הפונקציונלי של הכליה).
שוב אני מדגיש כי מדובר ביעוץ מורכב ועלייך לפנות לאורולוג ילדים ונפרולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלפוחית מוגדלת
אורית10/05/2008מדובר בהרחבה של 2.6 מ"מ.
אפנה כמובן גם ליעוץ של אורולוג
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום אורית
ד''ר עמוס נאמן20/05/2008כדי למנוע קצת בילבול ולהבהיר את המצב
מהאינפורמציה שסיפקת עדיין אין אבחנה ברורה שמדובר ב- PUV . כפי שציינתי כדאי להתיעץ ולהיות במעקב של מומחה בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההורים לתינוק שנולד עם PUV
עדי19/05/2008אורית שלום,
אנו הורים לתינוק שנולד עם PUV
את מוזמנת ליצור עימנו קשר במייל: [email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיריב06/05/2008
שלום רב,
ילדי בן ה3.5 גמול כבר חצי שנה. הבעיה היא שכשהוא משתין הוא לא קולע לאסלה פעמים רבות, למרות שהוא מנסה. רציתי לדעת האם זה טבעי או לא.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר דוד בן מאיר07/05/2008יריב שלום
יתכן לבנך פתח שופכה מוצר למרות שתתכנה אפשרויות נוספות.
ממליץ על בדיקה של אורולוג ילדים.
חג שמח
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצקתמוריה04/05/2008
שלום רב, אבקש לדעת מה קורה ומה עושים כאשר יש בצקת באיבר המין של הילד שלי.
הילד שלי בן חודשיים ועבר ברית בגיל 8 ימים הוא סבל מנפיחות מסביב הפין במשך חודש וחצי, וכרגע מסביב לפין (העטרה) יש נפיחות בעור ומדי פעם נהיית אדומה בצורה קלה,
וזה (האדמומיות) עובר אך הבצקת נשארה שם מה ניתן לעשות בקשר לבצקת מסביב לאיבר המין? האם בעתיד יהיו לו בעיות?
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצקת לאחר ברית מילה
ד''ר עמוס נאמן05/05/2008שלום מוריה.
בצקת, נפיחות ואודם לאחר ברית מילה הינן ממצא נפוץ, בד"כ הממצאים חולפים לאחר כחודש, אך לעיתים נמשכים תקופה ממושכת יותר.
כדי להעריך נכונה במה מדובר יש לבדוק את בנך.
אני ממליץ כי תפני לאורולוג ילדים כדי שבנך יבדק.
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח וריקוצלה לילד בן 11חגית פניז'ל01/05/2008
שלום
לבני אובחנה וריקוצלה מדרגה 3 באשך שמאל.
רציתי לדעת איזה שיטה נחשבת עדיפה לניתוח וריקוצלה - פריסקופיה או חתך בטני. מה היתרונות והחסרונות של כל שיטה?
בתודה
חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח וריקוצלה לילד בן 11
ד``ר דוד בן מאיר01/05/2008חגית שלום
קיימות מספר שיטות פתוחות לתיקון וריקוצל כאשר הנפוצות ביותר הן חתך מפשעתי וחתך מעט גבוה יותר. בניתוח לפרוסקופי מכניסים מכשיר דרך הטבור וכן דרך 2 נקבים זעירים נוספים בבטן. החתך הניתוחי בשיטה הפתוחה גדול יותר מלפרוסקופיה אם כי לא בצורה משמעותית מאד. ההחלמה לאחר ניתוח לפרוסקופי לרוב מהירה יותר.
תוצאות הניתוח והסיבוכים דומים בשתי השיטות.
הניתוח הלפרוסקופי יקר יותר.
בסופו של ענין הכירורג אליו תפנו ימליץ לכם על השיטה אותה הוא מעדיף.
באופן אישי אני בעד ניתוח לפרוסקופי ברוב המקרים.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיאטוטומידניאלה01/05/2008
שלום רב,
האם לאחר מיאטוטומי יש הגבלה בכניסה לים או שניתן להיכנס לים מספר ימים אחרי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאטוטומי
ד``ר דוד בן מאיר01/05/2008דניאלה שלום
ניתן להכנס לים לאחר מספר ימים
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התיחסותך ותשובותיך
דניאלה02/05/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוספאדיאס ובדיקת RED REFLEXמירב01/05/2008
שלום רב, בני בן 3 חודשים, עוד בחדר לידה אובחן עם היפוספאדיאס.במכתב שחרור ממחלקת לידה נתבקשנו לבצע עבורו 2 בדיקות: אולטאסאונד כליות וכן בדיקת RED REFLEX בעיניים. לשאלתנו מדוע יש צורך בבדיקה, נאמר לנו כי אלו הן בדיקות שכל מי שמאובחן עם היפוספאדיאס צריך לעשות, את תוצאות הבדיקה יש למסור לאורולוג ילדים. יחד עם זאת, לאחר שביצענו את הבדיקות השיב האורולוג כי אין לו כל צורך בהן (חשוב לציין כי גם רופא הילדים ורופאת העיניים לא הבינו את הקשר והצורך בבדיקת RED REFLEX ).
אשמח לשמוע האם מישהו נתקל בכך, האם היפוספדיאס עשוי להצביע על בעייה בכליות ו/או בעיניים? האם אלו בדיקות שנדרשות לניתוח?
אשמח לתגובה מהירה שכן עכשיו אני "תקועה"עם תוצאות בדיקות איני יודעת מה הצורך בהן ולמי עליי להפנותן....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוספאדיאס ובדיקת RED REFLEX
ד``ר דוד בן מאיר01/05/2008מירב שלום
אינני מכיר קשר בין השניים
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לבעית עקמת הפיןאלון30/04/2008
לבני בן ה 4 יש עקמת פין והומלץ לעבור ניתוח לתיקון.
האם זהו ניתוח מסובך?
האם ההחלמה קשה?
האם נשאר צלקת?
האם ישנם כאבים לאחר הניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לבעית עקמת הפין
ד``ר דוד בן מאיר01/05/2008אלון שלום
מורכבות הניתוח תלויה בדרגת העקמת. לרוב, הניתוח אינו מורכב מאד ונעשה במסגרת של אישפוז יום. ההחלמה אורכת מספר שבועות והצלקת בד"כ אינה שונה מהצלקת המילה (נעשית באותו מקום)
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להרחבת פתח השופכהציפי29/04/2008
שלום רב, בני בן ה - 4 אמור לעבור ניתוח בשל הצרות פתח השופכה Meatotomy לאחר התייעצות עם שני רופאים הבנתי, שאחד מהם מציע לבצע הניתוח עם תפרים נמסים והשני חושב שלתפרים אין משמעות והטיפול לאחר מכן הוא עם משחות בלבד. מה לדעתך עדיף? באיזה מהמקרים הסיכוי קטן יותר שהבעיה תחזור? באיזה אחוז מהמקרים הבעיה חוזרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח להרחבת פתח השופכה
ד``ר דוד בן מאיר29/04/2008ציפי שלום רב,
אם קיימת התוויה ברורה לטיפול בהיצרות בשופכה רצוי לבצע חיתוך כירורגי שלרוב אינו מצריך השמת תפרים אלא במקרים הנדירים בהם מתרחש דמם.
אינני בעד הרחבת פיית השופכה במקרים בהם קיימת היצרות משמעותית של השופכה.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לאשכים טמיריםשלומי29/04/2008
שלום לדוקטור!
שמי שלומי ואני בן 22.
כשהייתי בן 8 עברתי ניתוח להורדת שני אשכי. (בהפרש של כחצי שנה).
קראתי בפורומים שאם ניתוח זה אינו מתבצע כשאתה תינוק רוב הסיכויים שאתה עקר.
שאלתי את הורי לגבי זה והם אמרו שאין לי מה לדאוג מפני שאשכי כן ירדו לשק האשכים אבל לפעמים הם היו עולים בחזרה, והייתי במעקב מגיל קטן והרופאים אמרו שזה יסתדר בסופו של דבר והם יפסיקו לעלות.
בגיל 8 כאשר הבעיה נותרה בעינה החליטו לנתח אותי .
הורי אמרו שאף פעם לא נאמר להם שיש סיכוי לעקרות וגם שכל שנה (עד גיל 18) הייתי בביקורת בבית החולים במחלקה האנדוקרינולוגית ששם עשו לי בדיקות דם ובדקו את התפתחות האשכים וגדילתם והכל היה בסדר.( האם ע"י בדיקות דם אפשר לדעת שאין בעיה בפריון?)
אני מאוד מודאג וחושש שהורי מנסים להגן עלי מהבשורה הקשה.....
האם הסיפור נשמע לך הגיוני??????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנוגע לאשכים טמירים
ד``ר דוד בן מאיר29/04/2008שלומי שלום
הסיפור שאתה מתאר מתאים יותר לאשכים ניידים ולא לאשכים טמירים.
לפיכך, אם הבדיקה הגופנית שלך תקינה יש לך סיכוי להיות פורה בדיוק כמו כל גבר אחר באוכלוסיה כך שאין צורך לדאוג.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחבת אגני כליהעינת28/04/2008
שלום
אני בתחילת שבוע 38
החל מסריקת המערכות המוקדמת נמצאו אצל העובר (בת) אגני כליה מורחבים
היום בבדיקת אולטראסאונד נמצאו אגני כיליה שמאל - 15 מ"מ , וימין 10 מ"מ. (ביום חמישי היה: שמאל-11 מ"מ וימין-12מ"מ )
הרופא מעקב שלח אותי היום לחדר לידה אך בבית החולים המליצו שלא ליילד .
האם היית ממליץ כן ליילד?האם ישנם עוד בדיקות קשורות שיש לבצע בזמן ההריון? אלו תופעות יכולות להיגרם בעתיד לילדה? הכליות לא יתפקדו?
כמו כן אני סובלת מלחץ דם גבוה (רק בזמן ההריון אבל נשלל החשש מרעלת הריון)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרחבת אגני כליה
ד``ר דוד בן מאיר29/04/2008עינת שלום
חסרים פרטים נוספים שוודאי נלקחו בחשבון על-ידי הרופא המטפל כגון כמות מי שפיר ומראהו של כיס השתן. הרחבת האגנים לכשעצמה אינה מחייבת זרוז הלידה באם אין בעיה נוספת במצוין לעיל.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היצרות מיאטוסדניאלה27/04/2008
שלום רב,
אצל בני בן 4.5 אובחנה היצרות מיאטוס. האם ניתוח בהרדמה כללית הוא הדרך היחידה לפתרון הבעיה או שניתן לבצע הרחבה ידנית? מה המשמעות של הרחבה ידנית? כיצד והיכן היא מבוצעת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היצרות מיאטוס
ד``ר דוד בן מאיר29/04/2008דניאלה שלום
בהיצרות משמעותית של פיית השופכה נהוג לטפל על-ידי חיתוך ולא הרחבה ידנית.
זו פעולה פשוטה שמתבצעת בחדר ניתוח.
מובן שצריכה להיות התוויה ברורה לפעולה
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)