מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שארית שתן לאחר התרוקנות והרטבת לילהנ07/04/2008
בני בן השמונה וחצי סובל מהרטבת לילה ראשונית. עד לפני שנה סבל גם מטפטוף ביום. בעבר, ניסינו טיפול עם הזמזם והומאופתי - ללא הועיל. עכשיו, לפני שננסה שוב טיפול התנהגותי, החלטנו לבצע בירור אורולוגי מקדים, כדי לשלול בעיה פיזיולוגית.
באולטרסאונד כליות וכיס שתן נמצאה שארית שתן של 30 סמ"ק לאחר התרוקנות. פרט לכך, אין שום ממצא חריג. כליות - אחת בגודל 9.1 והשנייה בגודל 9.3 ס"מ.
מה המשמעות של שארית שתן? הילד לא סבל מעולם מדלקות בדרכי השתן ולא ידוע עד כה על רפלוקס.
האם אי ההתרוקנות קשורה לבעיית ההרטבה? מה לעשות הלאה? איך לטפל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שארית שתן לאחר התרוקנות והרטבת לילה
ד``ר דוד בן מאיר09/04/2008שלום רב,
לבדיקת חד פעמית של שארית שתן ובמיוחד שארית בכמות כזו אין משמעות וקרוב לודאי שאינה קשורה בהרטבה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בעקבות מיפוי כליותזכריה16606/04/2008
דר' בן מאיר שלום,
לבני בן ה- 5 חודשים יש רפלוקס בדרגה 5.
במיפוי דינאמי שנערך לו עלה כי כליה אחת מתפקדת 92% וכליה שניה מתפקדת 8%
בני מקבל אנטיביוטיקה מניעתית מהיום שנולד.
השאלה שלי: האם ישנו סיכוי כלשהו לשיפור בתפקוד או שהאפשרות לכך שואפת ל- 0
והכליה למעשה לא תתפקד (כפי שאני מבינה מהרופאים עד עתה),
ולכן, עלינו פשוט להמשיך במעקב כדי לשמור על הכליה השניה?
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בעקבות מיפוי כליות
ד``ר דוד בן מאיר09/04/2008זכריה שלום,
לרוב תפקוד הכליה אינו משתפר, ראוי להיות במעקב.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבר מין נפולמיה06/04/2008
בני בן 3.5 ויש לו איבר מין יחסית ארוך אך הוא נפול . גם שהוא עושה פיפי הוא צריך להרים אותו. עם כל זאת יש לו זיקפה כשאני מעירה אותו בלילה לעשות פיפי אך הוא בסוף מקומר כלפי מטה קמעה. בהתבוננות בילדים בני גילו אני מבינה שזה חריג אצל בני. האם ניתן לטפל בבעיה ללא התערבות כירוגית? (ואם כן אין סיכון בכך?)האם בכלל זאת בעיה שצריכה טיפול? האם נתקלת בדבר זה בעבר ואם כן איך טופל?
אשמח באם תשיב לשאלותיי? מודאגת ומוטרדת!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבר מין נפול
ד``ר דוד בן מאיר09/04/2008מיה שלום
אני מבין מדברייך שהפין של בנך כפוף קדימה כלפי מטה בזמן זיקפה.
אם הכיפוף משמעותי יש לעיתים צורך בהתערבות ניתוחית- מובן שהדבר דורש בדיקת אורולוג ילדים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מודאגתרותי חכים06/04/2008
שלום רב,
יש לי ילד בן שנה ואחד עשרה חודשים, בביקור אצל רופא מטפל ולאחר בדיקה של האשכים
הרופא נתן לי הפנייה לרופא אורולוג ממוחה בטענה שיש איזשהיא בעיה.
בפניה הרופא רשם " אשך שמאל נמוש במפסעה ולא בשק"
הרופא הפחיד אותי ואמר שכנראה יש לנתח .
רציתי לשלאו אם זה מקרה שכיח והאם מנתחים ילדים כ"כ קטנים.
אודה לך מאוד אם תענה לי.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא מודאגת
ד``ר דוד בן מאיר09/04/2008רותי שלום
הרופא כיוון לאשך טמיר. אם אכן מדובר בשכזה (לאחר בדיקת אורולוג ילדים) יש מקום לבצע ניתוח על-מנת למקמו בשק האשכים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצת יותר אינפורמציה...
אורן16/04/2008דוקטור נכבד,
נדמה לי שהאמא (וגם אני באותו מצב), רצתה קצת יותר אינפורמציה... האם הניתוח מסוכן, האם הוא שכיח, במה זה כרוך, האם יש השלכות ארוכות טווח, איפה עושים, מה מומלץ לקחת בחשבון...
בקיצור - תשקיע בנו קצת.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנדמה לי
דר' בן-מאיר17/04/2008אורן שלום
מדובר במניתוח בו מבצעים חתך במפשעה ובשק האשכים, דרכם מתבצעת הורדה וקיבוע של האשך לשק האשכים. זהו ניתוח נפוץ שמתבצע על-ידי אורולוג ילדים או כירורג ילדים. ברוב הגדול של המקרים מסתיים בהצלחה.
אני סבור שמידע נוסף צריך להאמר לאחר בדיקת הילד ודיון עם הרופא המנתח.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשמחון06/04/2008
האם מאורעות שונים גדולים בחייו של הילד כגון, התחלת בית ספר, יכולים לגרום להתגברות ההרטבה הלילית?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר דוד בן מאיר06/04/2008בהחלט כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתן שורףמאיה01/04/2008
שלום דוקטור,
בני בן ה-5 מתלונן על שריפה בזמן הטלת שתן, האם יתכן כי מדובר בהשפעה של מזון או שכדאי לגשת לרופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתן שורף
ד``ר דוד בן מאיר06/04/2008מאיה שלום
אם התופעה נמשכת ראוי לפנות לרופא מטפל
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדי בן ה5טלי31/03/2008
יש לי בן שני שאיבר המין שלו ללא זקפה אף פעם, עם בני הבכור איבר המין התחיל לקבל זיקפה בגיל מאד מוקדם.
האם על לדאוג שבעתיד זה ישפיע עלין האם אני צריכה לקחת אותו לטיפול כלשהו
אשמח אם תענה בהקדם
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדי בן ה5
ד``ר דוד בן מאיר06/04/2008טלי שלום
הפרעת זיקפה הינה דבר נדיר מאד בילדות הסבירות שבנך סובל בהפרעה אנטומית שכזו שואפת ל-0
סביב גיל הבגרות המינית ישתנה המצב.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיבה לדאגה?אפרת31/03/2008
אתה ניתחת את בני יונתן ב10 למרץ עבר pyeloplasty הכל היה בסדר עד אתמול לא התלונן על כאבים אתמול בערב בכה והצביע על מקום הניתוח ואמר שכואב לו .
לא היה לו חום ושום תלונה על כאבים עד עכשיו וכל פעם שאני מחליפה לו עכשיו הוא מתנגד ובוכה שכואב לו העברתי יד במותן במקום הניתוח והרגשתי מעל התפרים מין בליטה האם זה בסדר?
והאם זה נורמלי שעדיין מידי פעם יש דם בשתן השתן ורוד.?
האם יש צורך להגיע לבדיקה לראות מה זה הבליטה הזאת או שאפשר לחכות ל14 באפריל שאז יש את הניתוח להוצאת התומכן?
אשמח לתשובה במהרה . אני פונה אליך דרך הפורום כי אין מרפאה היום ואני לא יודעת אם זה דחוף או שאפשר לחכות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרגענו
אפרת01/04/2008היינו אצלך ושימחת אותנו שהכל בסדר אז תודה בכל אופן .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחבת אגן ושופכן הדיסטלידינה31/03/2008
שלום דוקטור,
אצל בני בן 4.8 בבדיקת US גילו הרחבת אגן כליה השמאלית בקוטר 13 מ"מ בצישור AP, השופכן הדיסטלי מצד שמאל מעט מורחב בקוטר 5 מ"מ והודגם ACCESSORY SPLEEN קטנטן קדמית לקוטב התחתון של הטחול. מה כל זה אומר? ההריון היה תקין והסכירות היו בסדר. הוא טרם נגמל לגמרי מהתיתול, מפספס פעמים רבות במהלך היום וישן עם תיתול.האם יש קשר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרחבת אגן ושופכן הדיסטלי
ד``ר דוד בן מאיר06/04/2008דינה שלום
הרחבת שופכן וכליה יכולה לנבוע מסיבות לא מעטות השכיחות בהן חסימה מסוימת בכניסה לכיס השתן או רפלוקס כלומר חזרת שתן לכליה.
לטחולון אין שום משמעות קלינית.
רצוי לפנות לאורולוג ילדים להמשך ברור ומעקב.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק עם שני חורים באיבר המיןכהן30/03/2008
לאחי נולד בן עם שני חורים באיבר המין מדוע זה ומה הבעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק
ד``ר דוד בן מאיר06/04/2008שלום רב, נראה שמדובר בהיפוספדיאס קל _בו יש פתח מדומה גבוה ופתח אמיתי נמוך יותר
ממליץ לפנות לאורולוג ילדים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מוטרדת ולא יודעת מאיפה להתחילדנית27/03/2008
שלום,
יש לי בן בן 7 עם קשיי התפתחות קלים בעבר, וילד שהתנהגותית דורש המון אנרגיות, לא מוגדר כהיפראקטיבי אבל בהחלט המון מריבות ועוד
הוא מאד אוהב לשכב צמוד צמוד לרצפה כאשר הוא מותח את רגליו כלפי מעלה כדי להדק את אבר המין לרצפה-הוא יכול לשכב כך המון זמן (עד שאני מפסיקה זאת)
תנוחה זו זכורה לי עוד מהיותו תינוק קטן... חשבתי שזה יחלוף-אבל להיפך...
לאחרונה הבחנתי ב2 דברים שמדאיגים אותי:
1. מידי פעם יש לו זקפה הוא מראה לי ואומר שזה כואב, ולוקח זמן עד שזה עובר ואז הוא אומר לי...אני צריך להחליף תחתונים הם התרטבו לי- זה קורה סתם בזמן שהוא רגוע ואני לא רואה סיבה נראית לעין, בדרך-כלל בערב
מה זה? לכאורה בגיל זה לא אמורה להיות זקפה כמה שהבנתי (כי בגיל ינקות זה רפלקס-אבל בגיל 7?!)
2. מטריד אותי מאד, לעיתים אני שמה לב שהוא מנסה לגעת בישבן של אחיו הקטן- כאלו נמשך לשם תוך משחק, אבל כבר ראיתי זאת מספר פעמים
אין לי מושג מה עלי לעשות נראה לי שיש צורך בפניה לפסיכולוג וגם לאורולוג, האם אני צודקת? איך מתחילים? מי אנשי קצוע בתחום?
אני אובדת עצות
אשמח לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני מוטרדת
ד``ר דוד בן מאיר06/04/2008דנית שלום
כאב בזמן זקפה הינו דבר שכיח מאד ואינו צריך להדאיגך.
ממליץ לפנות לטיפול רגשי
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן אשכיםעומר27/03/2008
אני עברתי סרטן אשכים בגיל 22 מסוג סמינומה -stage 2
כולל טיפול קרינתי וכריתת אשך
כעת לאחר חמש שנים שאני נקי ואני מבצע בדיקות תקופתיות פעם בשנה
ובאולטרא סאונד של האשך הכל תקין פרט ל-מספר רב של הסתיידויות עדינות-
והבנתי שההיסתיידויות יכולות לגרום שוב לסרטן האשכים האם זה נכון?
והאם מומלץ במצב זה לכרות את האשך למניעה של הישנות המחלה ?
ומה הם ההשלכות של כריתת האשך השני גם האם צריך לקבל טיפול הורמונלי ומה עם התיפקוד המיני לאחר מכן?
אני מודה לך מראש על התשובה
אני פשוט בלחץ מזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן אשכים
ד``ר דוד בן מאיר06/04/2008עומר שלום
מציע לך לשאול בפורום של אורולוגיית מבוגרים
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מילה קטנה עם משמעות גדולה"תודה"משפ' שמר26/03/2008
דר' בן מאיר
שביתי אגם ביצעה את מיפוי הכליות ואת כל מה שהיא עברה עם זה הניתוח ועם זה האישפוזים לא ראינו את האור בקצה המינהרה.
אבל אתה כרופא הערת את עיננו ואת דרכינו עודדת אותנו , תמכת וטיפלת בביתנו אגם במסירות אין קץ במקצועיות ובאהבה שרק רופאים אחדים זוכים להיות כמוך.
אין מילים להודות לך במיוחד לציין את האדם שבך אתה פשוט מלאך ועל כן תבורך.
שמחנו לקבל את הבשורה לגבי תיפקוד הכליות . מקווה שכיליה שמאל מתפקדת טוב. ואשמח לדעת לפני מועד התור. -מצפה בכליון עיניים.
תודה מקרב לב.
משפ' שמר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות המיפוי
משפ' שמר30/03/2008קיבלתי את תוצאות המיפוי כליה שמאלית הידרונפרוטית מה הכוונה עם תפקוד פרניכמטי שמור. מה הכוונה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך
משפ' שמר31/03/2008כליה שמאל עם תפקוד יחסי 52% איך התיפקוד. ברור לי שיש פגיעה בכיליה הזאת מה גודל הפגיעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן ארבע -איבר מין "מוכנס"אביב26/03/2008
שלום רב,
בני בן ארבע איבר מינו שאובחן "קטן" עוד ע"י מוהל הברית נמצא כל הזמן "בפנים" .
גם כאשר הוא מבצבץ החוצה, הילד ממש כאילו ולוחץ על כפתור ומכניסו פנימה.
כשהיה תינוק היה קצת "שמנמן" ונאמר שזו הסיבה שאיבר מינו בפנים ,כיום הילד ממש לא שמן...
בביקור אצל אורולוג ילדים נאמר שהכל בגדר התקין מבחינת "מבנה " וכו' .
האם יש סיבה לדאגה? מה עלינו לעשות? הדבר גם גורם למבוכה כשהוא מטיל את מימיו ליד אנשים זרים ...
אודה על תשובתך בהקדם ,אביב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן ארבע -איבר מין "מוכנס"
ד``ר דוד בן מאיר26/03/2008אביב שלום רב,
אין לי יכולת לענות על השאלה בלא לראות את המקרה. מציע לכם לפנות לאורולוג ילדים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריד בולט בפיןחני26/03/2008
לבני בן ה-5 יש וריד בולט מאוד מאוד בפין כשעומד לו האם זה בסדר? (לפעמעם הוא מתלונן על כאב) תודה על תשובתך חני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריד בולט בפין
ד``ר דוד בן מאיר26/03/2008חני שלום רב,
קשה לענות על שאלה כזו מבלי לראות.
יחד עם זאת נראה שמדובר בתופעה נורמלית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
