מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בריחת שתן אצל ילדיםרינה24/01/2008
יש לי ילד בן 14 אשר משום מה אינו מספיק לעיתים להגיע בזמן לשירותים.הוא מגיע לשירותים אבל בורח לו לפני שהוא נעמד ומתארגן.מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן אצל ילדים
ד``ר דוד בן מאיר27/01/2008רינה שלום
ניתן לפנות ליעוץ אצל אורולוג ילדים
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בשתןאורית24/01/2008
לבני בן ה3 הופיע דם בשתן בהיקף רחב למשך יום אחד והתופעה נפסקה . בדיקות דם ואולטראסאונד לא הראו ממצא חריג. הומלץ לנו לערוך לו בדיקת VCUG . הבדיקה נראית פולשנית ואגרסיבית יחסית לגילו של בני, האם יש ברירה אחרת ? אשמח לתשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בשתן
ד``ר דוד בן מאיר27/01/2008אורית שלום
היות שמדובר בארוע חד-פעמי ובמידה שבנך חש בטוב, בדיקה גופנית, בדיקות שתן חוזרות וסונר דרכי שתן כולל כיס שתן תקינים ניתן לדעתי להמשיך לעקוב בלא VCUG
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריתטלילה22/01/2008
בני נולד לפני שבוע וזיהו אצלו היפוספדיאס, כמו כן הוא נולד נימול חלקית.
האם מותר לבצע ברית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית
ד``ר דוד בן מאיר22/01/2008ברוב דרגות ההיפוספדיאס(למעט מינימלית) לא מומלץ לבצע מילה
רצוי להיוועץ עם אורולוג ילדים
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתן שתן בצורה חריגהציפי20/01/2008
בני בן 3 מזה כשבועיים דחיפות במתן שתן לעיתים 5-7 פעמים רציפות, שתן מלא או טיפות לסירוגין
בעלי אף היה במיון ילדים בשבת האחרונה להערכתם כל הממצאים תקינים אני לא שקטה
לא מתקבל על הדעת במיון ילדים ההמלצה היתה שתיה מרובה אכן ?
אשמח לחוות דעת נוספת כדי להמשיך לבדוק את הנושא דרך קופת החולים
גם אין לי מושג איזה בדיקות לשים דגש תודה רבה צופית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתן שתן בצורה חריגה
ד``ר דוד בן מאיר22/01/2008ציפי שלום
אם ישתה הרבה ישתין הרבה ובעייתו תוחמר.
התופעה מוכרת ולרוב משתפרת וחולפת בתוך מספר שבועות- בהנחה שבדיקה גופנית, בדיקת שתן תקינים וכן אין שארית שתן.
באם אין שיפור לאחר תקופה זו ניתן לפנות לאורולוג ילדים
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוספדיאסנעמה20/01/2008
אילו סיכונים/ משמעויות יש להיפוספדיאס אצל ילד בן 8?
האם יכול להיות הגורם להרטבת לילה?
האם חייב ניתוח? לפי מה מחליטים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוספדיאס
ד``ר דוד בן מאיר22/01/2008נעמה שלום,
אני מניח שמדובר בהיפוספדיאס בו פתח השופכה נמצא בסמוך לעטרה (תשובתי מכוונת לדרגה זו)
אין קשר בין הנ"ל להרטבת לילה.
לרוב אין בעיה בקיום יחסי מין או בהפרייה אם אין המום מלווה בעקמת קשה.
לרוב מטרת הניתוח היא תיקון אסתטי על מנת שלא תהיה פגיעה בדימוי הגוף.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שתן+ תרביתשרון14/01/2008
שלום
לבן שלי בן ה-2 היתה דלקת בדרכי השתן ונמצא בתרבית חיידק אי קולי, טופל באנטיביוטיקה צפוויט פורטה.
אני אחזור על בדיקת השתן,אני מבינה שיש 2 אפשרויות
.1שקית 2.בכוס- זרם אמצעי
איזו בדיקה עדיפה בהתחשב שיהיה קושי לבצע את הבדיקה בכוס- זרם אמצעי יכול לקחת שעה ואף יותר, האם להתעקש לבצע לו את בדיקת השתן בכוס.?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שתן+ תרבית
ד``ר דוד בן מאיר15/01/2008שרון שלום,
הבדיקות המדויקות ביותר לתרבית שתן הן דרך דקירת הכיס מהבטן או הכנסת קטטר, אח"כ אמצע זרם ובסוף שקית. אם תרבית השתן משקית שלילית אין צורך להתקדם באיכות הבדיקה אולם כאשר היא חיובית ראוי לקחת בשיטה מדויקת יותר.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיקפה אצל פעוטותאודי13/01/2008
שלום רב , יש לי שני בנים אחד בין 3 שנים ואחד בין שנה ועשרה חודשים , רציתי לדעת אם יש בדיקה שניתן לבצע בכדיי לבדוק האם הברית שבוצעה היא תקינה כיוון שבמהלך חייו של בני הצעיר לא הבחנתי בזיקפה כלל כשלעומתו אצל הגדול זה קורה די הרבה ולא רק בשעות הבוקר .
האם ייתכן שיש לו בעיה ?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיקפה אצל פעוטות
ד``ר דוד בן מאיר15/01/2008אודי שלום
רוב הסיכויים שזקפתו של בנך תהיה תקינה לכשיגדל
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק לכליה מרפלוקסעמית10/01/2008
בני נולד וגילו לו זהום בשתן בגיל 10 יום. הזהום כנראה מלידה או סמוך לה כי לא אכל ולא עלה במשקל ואז אושפז ללא חום..אולטרסאונד לפני שחרור מאשפוז הראה גודל כליות זהה ןתקין בשמאל וימין עם הרחבה קלה משמאל .מאז טופל בצפורל.בגיל 10 חודשים היה לו חום 39 בתוספת -לקוציטים 27000 וו59% נויטרופילים-וקיבל אוגמנטין
עכשיו לאחר 10 חודש עשו לו מיפוי כליותdmsa
ותוצאות :
כליה שמאלית(היכן שיש רפלוקס) 4% מכמות מוזרקת(כליה מתפקדת 4/28)
כליה ימנית 72% תקין-גבוה יתכן היפררופיה קומפנסטורית
שאלתי :
האם לדעתך אכן זה נגרם מרפלוקס ?ןאם כן מאיזה מהראשון או מהחום בגיל 10 חודש ?
האם לדעתך כדאי לעשות טיפול (ניתוח או הזרקה) כדי שלא ינזק חלילה בכליה השניה או שכדאי להמתין ולעשות ציסטוקופיה עוד כמה חודשים ?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזק לכליה מרפלוקס
ד``ר דוד בן מאיר15/01/2008עמית שלום,
על-מנת להוכיח שלילדך יש רפלוקס יש לבצע בדיקת ציסטוגרפיה.
רפלוקס בדרגה גבוהה יכול ללוות כליה לא תקינה, רפלוקס בפני עצמו בנוכחות לחצים תקינים של כיס השתן לא גורם נזק כלייתי. רפלוקס בנוכחות שתן מזוהם עלול לפגוע בכליה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אתה דר" בן מאיר תהיה זה שינתח??אפרת10/01/2008
אני מקוה שזה בסדר שאני שואלת דרך הפורום אבל היום היינו אצלך אני אמא של יונתן כהן אני לא בטוחה שתזכור אבל האם אני יכולה לדעת מי יהיה המנתח ?והאם זה אתה ?
במיפוי נצפתה חסימה במוצא הכליה עם זמן מחצית התרוקנות של 30 דקות בכליה השמאלית והימנית עם תפקוד שרידי ובהמלצתך נזומן לפילופלסטיה אם אתה הוא זה שינתח אשמח לדעת
אנחנו במעקב אצלך בשנידר מאז שנולד .
למה לצפות לאחר ניתוח כזה? כמה זמן אישפוז ?והאם יצטרך להישאר בבית תקופה ארוכה או
שהאחלמה מהירה?. אשמח לקבל ממך תשובה
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרך הפורום
ד``ר דוד בן מאיר10/01/2008אפרת שלום,
אשמח לענות על שאלותייך אם תצרי קשר דרך המרפאה בשניידר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר" בן מאיר
אפרת10/01/2008אני מודה לך נהיה בקשר דרך המרפאה אני פשוט בלחץ ממה שהתגלה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצקתגלית10/01/2008
שלום ד"ר בן מאיר
אני אמא לתינוק בן 5 חודשים אשר ילדתי בבילנסון. לאחר שמונה ימים בני עבר ברית מילה. האזור העטרה נראה נפוח ואדום
כשלוש שבועות, מרחתי לו משחת סינטמיצין ואז האדמומיות ירדה אך הוא סבל. לאורולוג שלקחתי אותו ההאורולוג איבחן שיש
לו בצקת צורקילית. ואמר שזה יעבור. לפני חודש וחצי גיליתי שיש לו ג'ולה קטנה מתחת לפין - כירוג שראה אותו אמר שזה
בלוטת חלב וזה יעבור.רב שראה אותו אמר שהברית לא נעשה לו פריעה טובה.
אני כאמא משערת שיש לו הפרשות לבנות מסביב לפין והם כנראה נכנסות מתחת לעטרה ונוצר שם גוש.
אבקש את אבחנתך בנדון מאחר ואני אובדת עצות.
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצקת
ד``ר דוד בן מאיר10/01/2008גלית שלום,
לפי תיאורך מדובר בהדבקות של חלק מהעורלה לעטרה, דבר שעשוי ליצור ההפרשות שאת מתארת. זהו אינו מצב מסוכן ואין צורך לדאוג. רצוי להיות במעקב אצל אורולוג ילדים, ובמידת הצורך לטפל בכך.
בהצלחה,
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אגן כליות מורחבש.א08/01/2008
שלום לך דוקטור בבדיקת סקירה ראשונה נאמר לי שיש לי אגן כליות לעובר שהוא זכר בגודל של 10 מ"מ עברתי מי שפיר חלבון עוברי שקיפות עורפית וכל הבדיקות בסדר השבוע עברתי בדיקת סקירה מאוחרת הרוחב של הכליות גדל עוד והרופא מודאג יש סיבה לדאגה שאר הבדיקה בסדר גמור חוץ מהכליות יש לציין שבבדיקה העובר עשה פיפי והכליות הצטמקו אנא ענה לי על השאלות אודה לך מאוד ש.א
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגן כליות מורחב
ד``ר דוד בן מאיר10/01/2008שלום רב,
מהתאור שאת כותבת יתכן שמדובר ברפלוקס כלומר חזרת שתן מהכיס לכליות. מובן שתתכנה סיבות נוספות להרחבת כליות דו-צדדית. כן חשוב גיל ההריון. ככלל, אם רקמת הכליה נראית תקינה ואין מיעוט מי שפיר לא נהוג להקדים את מועד הלידה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היצרות אגן שופכןתום07/01/2008
שלום ד"ר בן-מאיר
אובחה היצרות מולדת בין אגן הכליה לשופכן בכליה הימנית(UPJ).
ב -CT אנגיו : "הודגמה תמונה טומוגרפית תומכת לעורק היברנטי מימין אשר גורם ללחץ על איזור המעבר אגני שופכן מימין."
1.מה משמעות הדבר?
2.האם המצב הזה מונע אפשרות של ניתוח אנדופילוטומיה?
3.האם האפשרות היחידה לפתרון היא ניתוח Pyeloplasty?
4.איזה ניתוח עדיף לפרוסקופי או ניתוח פתוח?
5.אשמח לקבל כל עצה בנושא זה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היצרות אגן שופכן
ד``ר דוד בן מאיר07/01/2008שלום תום,
ניתוח הבחירה למצבים אלה הוא פילופלסטיה, לתוצאות פעולות אחרות כולל אלה שהזכרת אחוזי הצלחה נמוכים יותר.
באשר לניתוח לפרוסקופי מול פתוח- השאלה היא גיל הילד. בילדים קטנים אני סבור שניתוח פתוח עדיף.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבת לילהמירב07/01/2008
בני בן 3.5, נגמל בשעות היום לפני כחצי שנה, וגמול לילה כבר שלושה חודשים.
כעת, בשלושה השבועות האחרונים חזר להרטיב בלילה, כל לילה, וגם בשנת צהריים.
לאחר אין ספור כביסות והמתנות, חזרנו לטיטול בלילה (תחתון טיטול כזה).
אני תוהה מה דעתך...האם נסיגות כאלו הם חלק מהחיים, האם זו היתה טעות לחזור לטיטולים, ומה נכון לעשות.
תודה,
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבת לילה
ד``ר דוד בן מאיר07/01/2008מירב שלום,
חזרת הרטבת הלילה שכיחה ופעמים רבות קשורה בטראומה כמו סיוטים או שינוי כמו הצטרפות אח/ות למשפחה. לבישת טיטול מחדש בהסכמת הילד אינה פסולה בעיני.
אם ההרטבה תמשך מעבר לגיל 5 שנים כאשר הילד בוגר ומעונין מאד להפסיק להרטיב- ניתן לפנות לטיפול.
לעיתים אורך רוח משתלם.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדמומיותתיקי06/01/2008
שלום ד"ר, לבני בן השנה החלה אדמומיות רצינית סביב איבר המין, בתחתית הוא אפילו נוטה לסגול, איני יודעת ממה זה,אך ברור שזה מציק לו. בשבת שמתי לו קרמים והיום כשהסתכלתי זה החמיר. לאיזה רופא כדאי ללכת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדמומיות
ד``ר דוד בן מאיר07/01/2008אני ממליץ לפנות לרופא עור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לבן שלי
טלי21/01/2008ברצוני להרגיעך, גם בני שהיום בן 5 נולד עם אגן כליה מורחב וריפלוקס בדרגה 5, (הדבר נתגלה כאשר הייתי בחודש תשיעי להריון ) בשנתיים הראשונות לחייו קיבל אנטיביוטיקה כטיפול מונע לזיהומים, כיום הילד בריא ואנו מבצעים מעקב אחת לשנה בבדיקת אולטראסאונד ובפגישה עם הנפרולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ציסטואורטרוגרפיהלילך03/01/2008
שלום,
בני בן השנה צריך לעשות תוך חודש בדיקת ציסטואורטרוגרפיה לשלילת ריפלוקס, רציתי לדעת האם יש דרך לעשות את הבדיקה בהרדמה או טשטוש
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ציסטואורטרוגרפיה
ד``ר דוד בן מאיר03/01/2008לילך שלום,
אני חושב שבתל השומר מבצעים ציסטוגרפיה בטשטוש.
גם אצלנו בשניידר- אם תתקשרי למרפאה אורולוגית ותבקשי לדבר עם האחות האורולוגית, ניתן לתאם זאת.
יחד עם זאת, למרות שאני מעודד הכנסת קטטר בסדציה בגילאים מאוחרים יותר, בגיל שנה כאשר מכניסים את הקטטר בעדינות הטראומה מינימלית ותינוקך לא יזכור זאת. צריך גם לזכור שחומר הטשטוש מחייב השגחה ומאריך את משך השהות בבית החולים.
אם את בכל זאת מעונינת נשמח לעזור.
בהצלחה
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
