מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סטראואידים לכלב בן 12שרון10/10/2009
היי , הכלב שלי בן 12 כמעט ויש לו בעיה בכפות הידיים וכפות הרגליים.
הוא נושך ומגרד את כפות הרגליים עד כדי נשירת השיער מהן, ופציעתן.
וטרינר טיפל בבעיה ע"י סטראואידים , אך לאחר זמן מה הבעיה חזרה .
האם אני צריכה להמשיך ולתת לו סטראואידים ?
האם יש משחה המטפלת בבעיה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירודים ברגליים
ד''ר סמדר טל12/10/2009נראה כי הסטרואידים טיפלו בתחושת הגירוד והורידו מעט את הדלקת ולכן המצב השתפר. טיפול ארוך טווח בסטרואידים עלול להשפיע על מערכות שונות בגוף.
הבעיה במשחה היא שבדרך כלל הכלבים מלקקים את האזור ומורידים את המשחה. כמו כן אם מדובר בבעיה מפושטת ולא בלקויות בודדות יתכן והמשחה לא תהיה מספיק יעילה.
יש לנסות לברר מה הגורם לבעיה ולגירודים, יתכן וזה נובע מאלרגיה כלשהי, מטפילי עור וכדומה. אני ממליצה לקחת אותו לוטרינר ולנסות לאבחן את מקור הבעיה ולטפל בגורם לבעיה.
לעיתים יש צורך בטיפול תרופתי ממושך אך יש לנסות להגיע למיניון המינמלי היעיל, כמו כן ישנן תרופות נוספות היכולות לעזור במקרה של גירוד. מבלי לראות על מה מדובר אינני יכולה לומר מה הטיפול הטוב ביותר. אני ממליצה לקחת את הכלב לבדיקה והמשך איבחון וטיפול.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם החתולה שלי חולה?לירז10/10/2009
שלום
ברצוני לשאול איך אפשר לדעת אם החתולה שלי חולה?
יש לי חתולה פרסית בשם קשו שהקיאה הבוקר. לפעמים היא מקיאה כי יש לה כדור שיער אבל הבוקר זה היה קיא שונה, היא הקיאה מה שאכלה.
על מה זה יכול להעיד?
היא אוכלת כרגיל אך אני מפחדת כי עבר יותר משנה והיא לא עברה עדיין חיסון ואחת הוטרינריות אמרה לי שזה לא כזה נורא וחיסון יכול להיות תקף גם שנתיים, זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולה מקיאה
ד''ר קרן פרץ11/10/2009האם החתולה מטופלת לכדורי פרווה? ישנו חומר מיוחד אשר נותנים אותו וזה מעודד את יציאת השערות החוצה הצואה. כמו כן ישנן מזונות מיוחדים לפרסים כנגד כדורי פרווה.
מאחר וציינת שההקאה היתה עם דם אני ממליצה לקחת אותה לוטרינר לצורך בדיקה רפואית. הקאות יכולות לנבוע מהרבה סיבות- טפילי מעיים, אכילת גופים זרים, דלקות מעיים ובעיות באיברים פנימיים. הקאה עם דם מחייבת התייחסות ובדיקה. קחי אותה לוטרינר בהקדם.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לירז19/10/2009תודה רבה, אני אכן הפסקתי לתקופה לתת לה את השמן פראפין שעזר מאד עד היום,יכול שזו הסיבה להקאות. בכל מקרה זה היה חד פעמי אז הדאגה הוסרה מליבי.שוב תודה על העצה
לירז אופיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלבה שלי..=)הילה09/10/2009
שלום..
שמי הילה בת 19 מאשדוד, יש לי כלבה מסוג אסקיסיברי מעורבת עם זאב בן בת 9 שנים לערך, היא נימצאת אצלנו כ 8 שנים.
הכל היה תקין אצל הכלבה ששמה הוא לבנה, עד שלפני כ 3 חודשים איבחנו אצלה גידול באזור העתינים, הועלה חדש לסרטן, היא טופלה באנטיביוטיקה וכעת מצבה מצויין... הועלתה גם האפשרות כי הגידול היה דלקתי בלבד.
הסיבה שאני פונה לפורום הוא בעיקבות מצב שמטריד אותי קצת..אני חיילת ואני נימצאת בביתי בערך 3 פעמים בבית, לבנה בלילות כשאיני נימצאת בבית וגםפ שאני נימצאת נכנסת אליי לחדר וישנה על המיטה שלי, או על הריצפה.. אני מאוד סקרנית לדעת מה הסיבה שהיא עושה את זה.
לי אישית זה לא מפריע, אבל אמא שלי זה נורא מפריע שכן היא רוצה להציב גבולות לכלבה, על מנת שלא תתרגל לישון בחדרים, יש לציין כי אנו גרים בקומה 12 והכלבה מסתובבת חופשי בבית וישנה בד"כ במירפסת, הלילות האחרונים קרים ולכן אימי מרחמת עליה ונותנת לה להישאר בבית..אך בבוקר הם מוצאים אותה על המיטה שלי.
אודה לכם מאוד לתשובה.
הילה=)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה ישנה על המיטה
ד''ר קרן פרץ09/10/2009הילה שלום, ציינת שלבנה בת 9, האם זו התנהגות חדשה או שמאז ומעולם היא ישנה בחדרך?
סביר להניח שלבנה ישנה בחדרך ובמיטתך מאחר והמקום חמים, הריח מזכיר לה אותך ואת בטח מאוד אוהבת אותה והיא אותך. על מנת למנוע ממנה להיכנס לחדר ניתן לנסות לסגור את הדלת של החדר. אך, אם היא רגילה לישון שם כשאת בבית סביר להניח שהיא תמשיך לרצות לישון שם גם כשאינך נמצאת. ניתן לנסות לשים לה מזרון או מיטת כלבים במקום אחר בבית בו אתם מוכנים שהיא תישן ולנסות להרגילה לישון שם.ניתן לנסות לשים במיטה שלה שמיכה שלך על מנת שהריח יזכיר חה אותך.
אם הבעיה מאוד מפריע לאמך ואתם לא מצליחים ללמד אותה לבד שאסור לישון בחדרך בלילה ניתן לנסות להעזר במאלף מקצועי ומנוסה. מאחר והכלבה כבר בת 9 כדאי לנסות להתייעץ עימו האם יש סיכוי לשנות את התנהגות זו.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחוףףף!!!שיר09/10/2009
*לפני כמה שבועות חתולה המליטה אצלינו בחצר שלושה גורים ואיפשרה לי ולאחיי לשחק איתם ולפני שבוע היא לקחה שניים מהחתולים והלכה.
אחד מהחתולים נשאר אצלינו בחצר והוא איננו ניראה טוב!
הוא רזה מאוד ויש לו הרבה ליכלוך בעיניים.
התחלנו לתת לו אוכל (חלב עם חתיכות קטנות של לחם בתוכו) וחוץ מיזה אנחנו לא יודעים מה לעשות!!!
אנחנו צריכים עזרה דחוף כי אנחנו חוששים שהוא ימות!!!
תודה, שיר
**הכלבה שלי החלה לצום בעיקבות בעיות בכליות ואני נותנת לה כל מיני סוגים של מאכלים אבל היא לא מצליחה לאכול הרבה ועכשיו היא גם לא שותה הרבה... הלכנו לוטרינר והוא לא עזר במיוחד!!
אשמח לחוות דעת נוספת!!
תודה, שיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור חתולים וכלבה
ד''ר קרן פרץ09/10/2009במידה והגור חתולים מספיק גדול לאכול מזון מוצק כדאי לתת לו מזון רטוב משימורים המיועד לגורי חתולים או מזון יבש המיועד לגורי חתולים ולהרטיב אותו במים על מנת להקל על האכילה. חלב פרה פחות מומלץ, הערך התזונתי שלו לא גבוה והוא עלול לגרום לשלשולים בגורים קטנים.
אני ממליצה לקחת את החתול לבדיקה אצל הוטרינר ולקבל טיפול לעיניים שלו. דלקות עיניים בחתולים אשר לא מטופלים כמו שצריך עלולים מאוד להחמיר עד כדי עיוורון של החתול. הוטרינר יוכל לבצע בדיקה גופנית לחתול ולראות האם יש צורך בטיפול נוסף.
לגבי הכלבה שלך, מומלץ לבצע בדיקת דם ושתן על מנת לראות עד כמה מצבה קשה ובהתאם להחליט על טיפול מתאים. יתכן ויש צורך בתוספת של נוזלים או טיפול תרופתי ולעיתים אף אישפוז. במידה ואינך מרוצה מהאופציות שהוטרינר העלה בפניך ניתן לקחת את הכלבה לחוות דעת נוספת.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב בן 13 עם בעיות ברגלייםג'נט גלנטי09/10/2009
שלום
הכלב שלי בן 13 ויש לו בעיה עם רגל ימנית והאגן ,לקחתי אותו לאורטופדית , היא עשתה לו צילום ברגל ימינית שאיתה הוא צולע ושל האגן .
בצילום יצא שיש שינוי בעצמות באגן ובנוסף ברגל הימנית יש שחיקה של הסחוס בברך (בין החלק העליון של הרגל לתחתון יש רווח גדול יחסית לרגל השניה).
הוטרינרית אמרה שיש לו כאבים מאוד חזקים ונתנה לו כדורים נגד כאבים למשך 10 ימים והעלתה את האפשרות של ניתוח לקיבוע הרגל הימנית .
שאלתי היא האם ללכת על אפשרות של ניתוח בכלב בגילו ? מה תקופת ההחלמה מניתוח כזה?
ומצד שני מהם האפשרויות שלי , לתת לו כדורים לכאבים לשארית ימיו שההשפעה שלהם לטווח ארוך היא מזיקה!?
אגב- חוץ מזה הוא במצב מאוד טוב והוא נראה טוב , הוא אוכל ושותה כרגיל .
תודה
ג'נט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות ברגליים
ד''ר סמדר טל09/10/2009שלום ג'נט, אני שמחה לשמוע שפרט לרגליים הכלב מרגיש טוב. אך במידה והוא צולע בהליכה סביר להניח שהוא סובל מכאבים. אינני יודעת בדיוק איזה ניתוח המליצה לך הרופאה ולכן אינני יודעת להגיד לך מה משך ההחלמה מהניתוח. את המידע הזה תצטרכי לקבל ממנה.
לגבי האפשרות של טיפול כירורגי לעומת טיפול רפואי יש לשקול את מצב בריאותו של הכלב, סיכויי ההצלחה של הניתוח ומשך ההחלמה מהניתוח. לגבי טיפול תרופתי, יתכן ולטווח הארוך הכדורים בהחלט עלולים לגרום להשפעה מזיקה, תלוי בסוג הכדורים שהוא מטופל בהם. כמו כן יתכן ובכל מקרה הכדורים לא יספיקו והוא יצטרך ניתוח בעתיד.
אני ממליצה בשלב ראשון לבצע בדיקת דם מלאה על מנת לראות מה מצבו הבריאותי של הכלב. חשוב לראות שהוא בריא ושתפקוד האיברים תקין. במידה ואת הולכת על האפשרות הכירורגית הבדיקת דם הכרחית על מנת לוודא שהכלב במצב בריאותי תקין וכי אין חשש להרדימו. הבדיקה יכולה גם לעזור במקרה של טיפול תרופתי ממושך, כך שאם תחזרו שוב על בדיקות הדם לאחר תקופה תוכלו לראות האם יש השפעה של הכדורים על תפקוד האיברים.
במידה ומנתחים את הכלב יש לנקוט את כל אמצעי הזהירות הנדרשים, בדיקות דם מלאות מקדימות, צילומי בית חזה, ניטור בעת ההרדמה על ידי רופא נוסף ושימוש כמובן בחומרים יחסית בטוחים. כמובן שכל אלו לא יכולים להבטיח את הצלחת הניתוח אך הם יכולים לעזור מאוד למזער סיכונים. במידה ולא מנתחים יש לקחת בחשבון שהמצב של כלבך עלול להתדרדר.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיבוע הברך
ג'נט גלנטי10/10/2009הרופאה הציעה ניתוח לקיבוע הברך הימנית , היא תכניס חוט מיוחד שבעמצעותו היא תקבע את הברך .
היא אמרה שתוך 10 ימים הוא כבר יעמוד על הרגליים , ואמרה שהניתוח הזה מצליח .
אני אלך על הניתוח , אני מאוד מקוה שכלום לא השתבש ותודה על העיצה לגבי בדיקות הדם רעיון טוב מאוד.
תודה ג'נט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה
ד''ר קרן פרץ11/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגעים כהים בגב הכלבשירלי08/10/2009
יש לנו כלב טרייר מעורב. כשבוע לאחר תספורת הופיעו בגבו פצעים כהים כמו כוויות או שטפי דם. הרופא - שלא נראה שהכיר את התופעה - נתן לנו שמפו OxyDex המכיל Benzoyl Peroxide והורה לרחוץ אותו כל יומיים-שלושה (השהייה של 10 דקות על הגוף)
עבר כבר חודש ולא נראה שיש שיפור. הפצעים התפשטו גם לצוואר ולזנב.
לא נראה שהכלב סובל או מתגרד במיוחד, הוא דווקא אוהב את המקלחת...
אשמח לשמוע האם התופעה מוכרת ומה עוד ניתן לעשות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגעים כהים בגב
ד''ר סמדר טל09/10/2009תצלום של הלקויות יכול לעזור על מנת לראות על מה מדובר. מאחר ולדבריך הפצעים מתפשטים למקומות נוספים בגוף כדאי לנסות לאבחן את מקורם. ניתן לנסות לקחת משטחים מהאזור ולהסתכל במיקרוסקופ על מנת לנסות ולהגיע לאבחנה. לעיתים יש צורך בביופסיית עור על מנת להגיע לאבחנה. אני ממליצה לחזור לוטרינר על מנת להגיע להמשך איבחון וטיפול מתאים.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב מלקק צמחים ועציםיגל07/10/2009
יש לי פקינז והוא מלקק עצים וצמחים לפעמים גם חול שיש שם שתן של כלבים אחרים ולאחר מכן יוצא לו קצף מהפה של רוק מה ניתן לעשות כדי להפסיק את התופעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליקוק של צמחים
ד''ר סמדר טל09/10/2009האם אתה הולך עם הכלב עם רצועה או נותן לו לשוטט לבד? חשוב להבין שרחרוח של הסביבה הוא חלק טבעי מההתנהגות הכלבית. במידה ומדובר פה על בעיה של אכילת דברים מהרצפה הבעיה הינה בעיה התנהגותית ויש ללמד את הכלב שאסור לאכול דברים מהריצפה. במידה ואתם מתקשים לעשות זאת לבד ניתן להעזר בעזרתו של מאלף מנוסה שיתן לכם טיפים כיצד ללמד את הכלב.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע משונהליאורה06/10/2009
שלום
יש לי לורדורית מהממת - בזמן האחרון קרו 2 דברים :
1. יש לה פצע מוגלתי פתוח בחיבור של האוזן לראש , הכוונה ממש התחילת האוזן .
אין לי כלכך מושג מה לעשות - המחון זבובים מתקרבים אליה בגלל זה .
2. יש לה פצע מוזר - ברגל - צרפתי תמונה - אודה לכם אם זה נראה חריג או מה זה בכלל ומהו הטיפול .
תודה רבה ,
חג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים
ד''ר סמדר טל09/10/2009צר לי אך קשה לי להבין מהתמונה איך נראה הפצע ומה המקור שלו. לפי התאור שלך נשמע שהפצעים דורשים טיפול רפואי ותרופתי ולכן אני ממליצה לקחת אותה לוטרינר. הוטרינר ינקה את הפצעים וינסה לברר את מקורם וימליץ לכם על טיפול הולם. מאחר וציינת שיש מוגלה סביר להניח שיש צורך בטיפול אנטיביוטי אך יתכן ויש צורך בטיפולים נוספים. אני ממליצה לא להתעכב ולקחת אותה לבדיקה בהקדם. תשתדלו לשמור על נקיון הפצעים על מנת למנוע הגעה של זבובים למקום. הזבובים עלולים להטיל שם ביצים ולגרום לרימות באזור , דבר שיעקב החלמה ויסבך את הטיפול.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה מוגדלתשיר06/10/2009
שלום..
היום בבוקר הבחנתי בבלוטת לימפה (אם אני לא טועה) נפוחה מאוד באיזור הסנטר-צוואר של החתולה שלי.
החתולה שלי גורה בת חודשיים ורציתי לדעת איך אני מטפלת בבלוטה הזאת , ואם זה באמת בלוטת לימפה נפוחה.
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בסנטר
ד''ר סמדר טל09/10/2009כיצד החתולה מרגישה? האם יש לה מצב רוח טוב, האם היא אוכלת בתאבון ועושה צרכים?
מבלי לבדוק את החתולה אני לא יכולה לדעת האם מדובר בקשר לימפה או נפיחות אחרת. יתכן ומדובר בבלוטת רוק, אבצס או פצע אחר. במידה והמצב ממשיך אני ממליצה לקחת אותה לבדיקה אצל הוטרינר.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול תינוק עם חתוליםקרני06/10/2009
שלום,
בביתי שני חתולים בוגרים שגרים איתנו כבר הרבה שנים ותינוק בן חמישה חודשים
אנחנו רוצים להעביר את התינוק לחדרו ומפחדים שהחתולים יקפצו למיטה שלו
הם יש פתרון יעיל ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולים ותינוק
ד''ר סמדר טל09/10/2009האם החתולים הראו עד כה סימני תוקפנות או סקרנות יתרה כלפי התינוק? האם הם ניסו כבר לקפוץ למיטתו? סביר להניח שאם הם לא הראו התנהגות תוקפנית עד כה אין סיבה שהם יתחילו פתאום. עם זאת, יש לקחת בחשבון שחתולים עלולים להיות לעיתים בלתי צפויים ולכן חשוב לבחון את ההתנהגות שלהם בנוכחות התינוק. אם את מאוד חוששת אפשר לנסות לשים כילה מעל מיטת התינוק, פעמים רבות זה מונע מהחתול להיכנס. כמו כן ניתן פשוט למנוע את כניסת החתולים לחדר של התינוק בשעות הלילה.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
קרני10/10/2009אחד החתולים קפץ למיטתו כשישן בה
מגלים סקרנות טבעית
תודה על התגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בגב אצל חתול בעקבות זריקההילה05/10/2009
לחתול שלי יש גוש בגב בעקבות זריקה שקיבל לפני שבועיים בערך. זה קורה בפעם השניה. בפעם הראשונה הוא קיבל אטיביוטיקה וזה עבר. עכשיו, בגלל שהוא מקבל תרופה נגד הזיהום בשתן הוטרינר אמר שלא צריך שוב אנטיביוטיקה. השאלה שלי היא אם זה מסוכן לא לטפל בגוש הזה ולחכות שזה יעבור, כי לא נראה שזה הולך לעבור... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש בגב
ד''ר קרן פרץ09/10/2009הילה שלום, לחתולים רבים יש תגובה בגב בעקבות ההזרקה. יש לעקוב ולשים לב שזה עובר ולא גדל. סביר להניח שהתרופה שחתולך מקבל לדלקת בדרכי השתן הינה אנטיביוטיקה ולכן כנראה שאין צורך באנטיביוטיקה נוספת.
במידה והגוש לא נעלם או גדל יש לקחת אותו לבדיקה אצל הוטרינר.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוו וירוס???נתלי05/10/2009
ד"ר שלום רב,
מראש אתנצל על אריכות הדברים אך חשוב לי לתאר את הדברים בצורה יסודית עד כמה שאוכל-
לפני כ-6 ימים אימצתי גורה בת חודשיים וחצי מבית מחסה ונאמר לי שיום לפני כן היא קיבלה את חיסון המשושה הראשון. הגורה נלקחה עוד באותו היום לוטרינר שמלבד בטן נפוחה המליץ לנו להיות שבוע במעקב אחריה. עוד באותו ערב הגורה הראתה סימנים קלים של הסתגלות, אכלה מעט ואפילו הייתה במצב רוח לקצת משחק. בלילה הגורה התחילה לשלשל - כל השילשולים היו נראים בסדר יחסית מלבד השלשול האחרון שהיה קצת בצבע ירוק-זית והיה קשה לראות אם יש דם או לא (ייללה לפני ואחרי השלשול וניסיון ההקאה ואפילו גררה את הישבן על הריצפה). מאז אותו לילה הכלבה הייתה חסרת מנוחה לגמרי וייללה וניסתה כל חצי שעה-שעה להקיא אך ללא הצלחה מיותר לומר שבשלב זה כבר לא היה לה תיאבון לאכול.
לא המתנו ומוקדם בבוקר נלקחה לוטרינר, היה לה חום של 39 ומשהו בבדיקת דם נראו מס' תאים לבנים אך בעיקר נראתה אנמיה - 25% ברזל בדם. הוטרינר אמר שהוא חושד כי היא חולה בפרוו-וירוס ומאז הגורה מאושפזת מזה 5 ימים מקבלת עירוי נוזלים צהוב המכיל ויטמינים, התחילה לקבל אתמול פלזמה.
הקאות- ההקאה האחרונה שלה הייתה לפני 5 ימים (שעתיים לאחר שהבאנו אותה לוטרינר)ומאז לא הקיאה.
שלשול- שילשלה לפני יומיים שלשול שלא הדאיג את הוטרינר. גם היום שילשלה פעם אחת לא ברור מה האבחנה לשלשול והאם היה בו דם.
בבדיקת דם שנלקחה לפני כשלושה ימים נראו כדוריות דם לבנות ואפילו חדשות ובבדיקה שנערכה אתמול, לדברי הוטרינר, התקבלה בדיקה לא אופיינית לפרוו מאחר ויש כדוריות דם לבנות אם כי לא יותר מדי והאבחנה העיקרית היא אנמיה מובהקת.
מצבה אינה מדרדר, אך היא מדוכאת (למרות שביומים האחרונים ניכרת יוצר עירנות) אך העובדה שאינה אוכלת היא הגורמת לדאגה אצלנו ואצל הוטרינר ובעצם להבנה שהיא לא באמת מתאוששת.
נשאלת השאלה לשמה אני פונה אלייך- האם עולה בדעתך מחלה אחרת או מצב אחר שיכול לגרום לסימפטומים ו/או להתנהגות שתיארתי?? יש עוד כיוון שאולי לא נלקח בחשבון? (אציין כי נגיף הקורונה עלה במהלך השיחה עם הוטרינר וברצוני לדעת מהם סיכויי ההחלמה ומס' ימים אשר דרוש להחלמה או לחילופין מס' הימים בהם החלה התדרדרות במצב הכלב).
אנחנו מודאגים מאוד, לא מתפקדים ובכלל וממש חסרי אונים!
אודה לתשובתך.
בתודה מראש,
.נתלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון קל-
נתלי05/10/2009כתבתי שנמצא שהיא אנמית מאחר ונמצא 25% של ברזל בדם אבל יכול להיות שהכוונה היא שיש 25% כדוריות דם אדומות, על כל פנים זה בהקשר לאנמיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרוו וירוס?
ד''ר קרן פרץ09/10/2009האם יש שיפור בספירה הלבנה בין שתי בדיקת הדם שנעשו? האם ישנם סימנים נוספים פרט לחוסר תאבון ושילשול? האם יש לה נזלת או הפרשות מהעיניים?
ראשית יש לקחת בחשבון שאם מדובר על פרוו, ההחלמה מהשפעות הוירוס יכולה לקחת זמן. אך, במידה ולא נראה כי מדובר על פרוו ונראה שמצבה של הכלבה לא משתפר אני ממליצה לבצע בדיקות נוספות. ניתן לבצע פאנל ביוכימי אשר בודק את תפקוד האיברים, כבד כליות לבלב. כמו כן מומלץ לראות מה רמת החלבון של הכלבה לאחר שקיבלה מנה של פלסמה. בנוסף חשוב לראות איזה סוג של אנמיה יש לה. כל סוג של אנמיה יכולה להחשיד לבעיה אחרת ולכן כדאי לבדוק את סוגיה זו.
קשה לי לתת לך שם של מחלה בזאת או אחרת מבלי לדעת את כל הפרטים והנתונים הרפואיים אך במידה ואין שיפור מספק כדאי להתייעץ עם הרופא שלכם לגבי אופציה של בדיקות נוספות.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"ר, שאלה על משחות שינייםפרח04/10/2009
האם אפשר לצחצח לכלבה בוגרת את השיניים עם משחה רגילה של בני אדם
אבל מתאימה לתינוקות ? זאת אומרת .. לא חריפה או שורפת?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צחצוח שיניים
ד''ר קרן פרץ09/10/2009לא. רמת החומציות בפה של הכלבים ושל בני האדם שונה ולכן המשחה של אנשים אינה מתאימה לכלבים.על מנת לצחצח שיניים לכלב יש להתשתמש במשחת שיניים המיועדת לכלבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר
פרח09/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בפרעושים וקרציותשושנה04/10/2009
יש לי 2 כלבים קטנים - יורקשיר - זכר ונקבה
שינהם סובלים מפרעושים וקרציות - והטיפול הסטנדרטי פחות עוזר
הויטרינר נתן לטיפול - בקפסולה - פרונטליין פלוס - לטפטפ על העורף . אף כעבור שבוע חזרו הפרעושים .
רציתי לשאול אם כעת כשבוע לאחר טיפול של הפרונטליין פלוס ניתן לצרף לטיפול את הקולר סביב לצוואר שמונעת קרציות ופרעושים או שזה יותר מדי .
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בפרעושים וקרציות
ד''ר קרן פרץ09/10/2009אם עבר רק שבוע מאז הטיפול האחרון אני ממליצה להמתין עוד כמה ימים, לרחוץ ורק אז לתת טיפול חדש.
הקולרים הקיימים בשוק הם לרוב כנגד קרציות ולא נגד פרעושים. אם הטיפול לא עזר לאחר שבוע אני ממליצהלרחוץ את הכלבים, להמתין 48 שעות ואז לנסות טיפול באמפולה מסוג אחר. ניתן לקנות אמפולה משולבת לטיפול בפרעושים וקרציות או אמפולה נגד פרעושים וקולר נגד קרציות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך....
שלומית11/10/2009ברמת העיקרון מותר לתת לכלב קטן יורקשיר - קולר של כלבים גדולים 65 ס"מ
או שזה אסור ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקולר נגד קרציות
ד''ר קרן פרץ11/10/2009הקולרים לקרציות הינם בהתאם למשקלו של הכלב. שימוש בקולר של כלב גדול על כלב קטן עלול לגרום להרעלה מאחר והקולר מכיל ריכוז גבוה יותר של חומר. ההרעלה עלולה להיות מאוד קשה וחבל לקחת סיכון! יש לקנות קולר המתאים למשקל גופו של הכלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף חלבאלין04/10/2009
שלום רב,
לקחתי את הכלב שלי לאחר שננטש ברחוב, הוא היה בן יום..עכשיו הוא כבר בן חצי שנה אבל שמתי לב שהוא ממש אהב את התחליף חלב והייתי נותנת לו את תחליף החלב מידי פעם גם בגיל 3 חודשים בנוסף לתזונה הרגילה שלו שכללה מזון יבש בעיקר..
רציתי לדעת האם חל איסור מוחלט מבחינה בריאותית להמשיך לתת לו את תחליף החלב מידי פעם(לא על בסיס קבוע) והכוונה היא שאני אתן לו בתור צ'ופר ולא במקום ארוחות של מזון יבש.
בקיצור האם זה מסוכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליף חלב
ד''ר קרן פרץ09/10/2009לכלב בן חצי שנה אין צורך בתחליף חלב. זה עלול פשוט לגרום לו להשמנה. במידה ואת מעונינת לצ'פר אותו מדי פעם אני ממליצה על מזון רטוב משימורים או חטיף לכלב.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)












