פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה דחוף!!
    עדי 12
    20/08/2009

    שלום,
    יש לי כלבת לברדור מעורבת בזאב לבן.
    בשבוע האחרון היא התחילה לדמם וחשדנו שזה מחזור/טחורים... האם יש טיפול לזה? ואם כן מה?
    עליי לציין שהיא לא מעוקרת ולא נפגשת עם כלבים(.זכרים)
    תודה רבה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחוף!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה בייחום

    ד''ר קרן פרץ
    26/08/2009

    בת כמה הכלבה, האם זהו הייחום הראשון שלה?כעת שהיא מיוחמת יש להמתין עד סוף הייחום ולמנוע מגע בינה לבין כלבים זכרים. במידה ואינכם מעונינים בגורים מומלץ לעקר אותה בתום הייחום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובות שונות לאוכל של כלבים!!
    ליאל
    20/08/2009

    שלום רב.

    כלבתי היא כלבת טרייר מעורבת בת חמש בערך.נמרצת וערנית מאוד!!!
    אני חוששת שהיא לא מגיבה טוב לאוכל יבש של כלבים בגלל הסיבות הללו:
    לפני כ-3 שבועות קנינו לה אוכל של שופרסל אשר ככל הנראה גרם לה להקאות ולעדישות.
    לאחר מכן קנינו לה אוכל דוגלי שגם מימנו היו אותם תוצאות.
    אז התחלנו לתת לה אוכל הכולל:
    ביצה , לחם, חלב,גבינה,טונה, מיץ בשר,עגבניה........
    לכמה ימים כדי לראות אם ההקאות וכל מה שסובב אותן נובעות מהאוכל.
    מהרגע שהתחלנו לתת לה את האוכל שמפורט למעלה חל שיפור במצבה ,הפסיקו ההקאות לחלוטין,והכלבה התחילה שוב לשחק ....
    אז חשבנו שאולי היא לא לועסת את האוכל כראוי אז הרטבנו את האוכל אם קצת מים ולאחר שאכלה אותו שוב הרגישה ברע.
    לכן אני שואלת אתכן האם יכול להיות שהכלבה שלי רגישה למרכיב באוכל היבש.
    והאם אני יכולה לתת לה אוכל אחר שאני אכין? אם כן מה המרכיבים של האוכל שאני אצטרך להכין?כמה פעמים ביום לתת את האוכל?האם המרכיבים הללו יכילו את כל אבות המזון שכלבתי זקוקה לו?האם יש לכן עצה אחרת לפתרון?

    בתודה ליאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון ביתי

    ד''ר קרן פרץ
    26/08/2009

    לא מומלץ להאכיל את כלבתך רק במזון ביתי מאחר והוא לא מכיל את כל הדברים שהיא צריכה. ישנם מרשמים מאוד ספציפים כיצד להאכיל בעלי חיים במזון ביתי אך חשוב מאוד ללכת לפי המרשם ולהשתמש בכל הרכיבים על מנת להגיע למזון מאוזן ומלא. לתת לה לאכול פשוט שאריות של מזון שלכם עלול לפגוע בה בטווח הארוך ולכן אינני ממליצה על כך.
    לגבי ההקאות שלה בעקבות המזון היבש כפי שאת מתארת, יתכן שמזון זה לא היה מספיק איכותי עבורה. אני ממליצה להתייעץ עם הוטרינר שלכם שיוכל להמליץ לכם על מזון מאוזן ומלא אשר יתאים לה. תקחו בחשבון שככל שתאכילו אותה יותר זמן במזון ביתי יהיה קשה להחזיר אותה חזרה למזון יבש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גולדנית מתגרדת
    גלי
    20/08/2009

    שלום,

    הכלבה שלי גולדנית גזעית בת חמישה חודשים מאז שהיא גורה היא כל הזמנת מתגרדת , נושכת את עצמה בזנב ומאחורי הגב נשיכות קנות וגם את כפות הרגליים.
    היא גם מרבה ללקק את עצמה באיבר המין בבטן וברגליים.
    החלפתי לה את כל סוגי המזון ובסוף גם חודש שאני מאכילה אותה במזון היפואלרגני של יוקונובה.
    אך זה לא עוזר, נראה לך שזו לא תגובה אלרגית אלא משהו התנהגותי?
    אם זה אלרגי איך אני מגלה למה?
    אני מפחדת שבסוף יהיו לה קרחות ונשירת שיער במקומות שהיא מתלקקת ומגרדת.

    תןדה רבה,
    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גולדנית מתגרדת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גירודים

    ד''ר קרן פרץ
    26/08/2009

    קשה לומר רק מהתאור שלך האם מדובר באלרגיה או משהו אחר.
    הסיבה הכי שכיחה לגירודים בכלבים הינה פרעושים. מסיבה זו חשוב מאוד לטפל כנגד פרעושים באופן תדיר וקבוע, אני ממליצה על השימוש באמפולות פעםבחודש. צריך לקחת בחשבון שאם את רוחצת את הכלבה זה יכול לפגוע ביעילות החומר ולכן מומלץ לחכות 48-72 שעות בין רחיצה לטיפול האמפולה כנגד פרעושים.
    אלרגיה למזון גם כן עלולה לבוא לידי ביטוי בגירודים למיניהם, לעיתים גם מלווה דלקת אוזניים. רגישות היתר לרוב נובעת מחשיפה לאחד מהרכיבים העיקריים המרכיבים את הדיאטה כמו למשל בקר, עוף, תירס וכו'. על מנת לדעת אם בעל החיים שלנו אכן סובל מאלרגיה למזון יש להחליף לו את האוכל למזון היפואלרגני המכיל בתוכו רכיבים שבעל החיים לעולם לא נחשף אליהם. יש לתת לו לאכול אך ורק את מזון זה לתקופה של 2-3 חודשים. בתום התקופה, במידה והסימנים נעלמו יש לחזור ולהאכיל את הכלב במזון הקודם ולראות אם סימני הגירוד חוזרים. אם הסימנים חוזרים ככל הנראה מדובר באלרגיה למזון ואז יש לחזור ולהאכיל את המזון ההיפואלרגני לכל החיים.
    אלרגיה נוספת בכלבים הינה אטופי. זוהי אלרגייה של העור, הנגרמת על ידי תגובת יתר של המערכת החיסונית של חיית המחמד לאלרגנים בסביבה, כגון: עובש, קרדית אבק הבית. הסממנים לדלקת עור אטופית מופיעים, בדרך כלל, בשנתיים הראשונות לחייה, ומתבטאים על ידי ליקוק וניקוי יתר של הפרווה, ליקוק וכרסום כפות הרגליים, הבטן והאחוריים.
    הסממנים לאלרגייה לפרעושים, אלרגייה למזון, ונגיעות בטפילים עלולים לחקות את סממני דלקת העור האטופית ולעתים, קשה להבדיל ביניהם. מכאן, שעל מנת למצוא את מקור האלרגיה, יש לשלול את שאר המקורות האפשריים: לנטרל את בעל החיים מפרעושים, מטפילים, ולשנות את תזונתו. רק לאחר ששללנו גורמים אלו, נוכל לערוך מבחן רגישות לקרדית אבק הבית, עובשים והאבקות צמחים ולקבוע את הגורם לאלרגיה ולטפל בו.
    במקרה של כלבתך יש לוודא שהיא מטופלת באופן מלא לפרעושים ואם היא אוכלת מזון היפואלרגני מותרלה לאכול רק אותו ולא לקבל שום דבר אחר מלבד זה.
    במידה והיא מאוד מתגרדת כדאי לקחת אותה לבדיקה אצל הוטרינר שיוכל לתת לה טיפול מתאים ולכוון אתכם לכיוון של מקור הבעיהץ
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לגבי גולדנית מתגרדת

    גלי
    27/08/2009

    ד"ר פרץ תודה רבה על התשובה המפורטת.
    יש לי שאלה נוספת האם בתקופה זו מותר לי לתת לכלבה עצמות מעור פרה ואוזניים של פרה או חזיר?
    כי אז יש לי בעיה שאין לי עם מה לתת לה להתעסק....................
    שאלה נוספת מכיוון שאין חטיפים היפואלרגנים והכל עם בשר מה אני יכולה לתת לה כצ'ופר מהאוכל שלנו על מנת לאלף אותה.
    האם גבינה צהובה זה בסדר? או שיש לה רעיון נוסף
    תודה על הכל,
    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון היפואלרגני

    ד''ר קרן פרץ
    31/08/2009

    בזמן הטיפול במזון היפואלרגני מותר לתת אך ורק את מזון זה.כצ'ופר לאילוף את יכולה לקנות שימורים של מזון היפואלרגני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור כלבים וחתול
    מעיין
    19/08/2009

    יש לנו גור בין חודשיים וחצי בבית..
    היום הייה לנו מקרה חרום עם הגור, הוא קיבל מכה ושלחתי את אחי הקטן למרפאה הוטרינרית בדחיפות שיבדקו שם אם הוא בסדר.
    כשאחי חזר הוא סיפר לי שהאישה שבדקה את הכלב לא הייתה רופאה והיא אמרה שהרופא צריך להגיע עוד מעט ובדקה את הכלב על משטח שעליו הייה מונח לידה גם חתול. הם היו קרובים מאוד
    שאלתי את אחי אם החתול נשך את הגור והוא אמר שהוא חושב שלא, אבל אני דואגת שמא החתול בכל זאת נגע בגור שלנו או נשך אותו ועלול חלילה להדביק אותו בכלבת. האם וא הייה יכול להדבק?
    יש לציין שהגור הין חודשיים וחצי ועוד לא עבר את החיסון לכלבת, הוא נושך אותנו ומלקק בזמן המשחק ואני מאוד דואגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גור כלבים וחתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור כלבים

    ד''ר סמדר טל
    19/08/2009

    סביר להניח שכלבכם לא נדבק בכלבת. האם ראיתם עליו סימן כלשהו של נשיכה? אם הוא היה ננשך על ידי החתול סביר להניח שהייתם רואים סימצן או אזור שהיה כואב לו. כמו כן, אני מניחה שאם היה חשש כי חתול זה נגוע בכלבת העובדת במרפאה לא היתה לוקחת את הסיכון ושמה את כלבכם לידו. אם הינך מאוד מודאגת את יכולה להתקשר מחר למרפאה ולשאול מה היה לחתול.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוקסר אוכל את כפות הרגליים שלו
    אבירם
    18/08/2009


    שלום הכלב שלי לאחרונה החל לאכול את כפות הרגליים שלו ותוך כדיי לרייר בטירוף.
    עליי לציין שעד לפני כמה שבועות היו לו פצעים בסנטר שכל הזמן הוא קילף ופתח אותם מחדש ...וגם הוא היה מסתובב סביב הקערה של האוכל ומתחיל לבכות.

    הפצעים כבר החלימו ואת האוכל הוא כבר אוכל בלי בעיות (לא שינינו לו את האוכל - נוטרם)

    האם יכול להיות שהתופעה החדשה של אכילת כפות הרגליים היא סוג של אלרגיה מתמשכת ? יכול להיות אלרגיה למזון ?
    כיצד עליי לפעול ?

    תודה
    אבירם


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלרגיה למזון?

    ד''ר סמדר טל
    19/08/2009

    ליקוק כפות הרגליים יכול לנבוע ממספרסיבות. אלרגיות למיניהם (לאו דווקא אלרגיה למזון), טפילי עור, שיעמום וכו'.
    לגבי אלרגיה למזון-
    אלרגיה למזון הינה תגובת יתר של המערכת החיסונית לסוגי מזון שונים. בדרך כלל, תגובת היתר הינה לחלבון שבמזון. הכלב עשוי ללקק, לגרד וללעוס את כפות רגליו, צידי גופו, צווארו ואוזניו. הגירוי בדרך כלל קיים בכל עונות השנה. באחוז מסויים קטן של כלבים, קיימת דלקת אזניים כרונית. עלולים גם להופיע סימנים של בעיות בערכת העיכול כגון הקאות כרוניות, שילשולים, שיהוקים ותכיפות גבוהה של מתן צואה.
    על מנת לדעת אם כלבך אלרגי למזון כדאי לקחת אותו לבדיקה אצל וטרינר על מנת שיוכל לשלול גורמים אחרים. הוטרינר יתשאל לגבי ההיסטוריה הרפואית הכללית של הכלב. החלק החשוב באינפורמציה זו הינו היסטורית התזונה של כלבכם, הכוללת את המזון שלו וכל התוספים שהוא מקבל, וכן "ממתקים" או מזון ביתי, צעצועים לעיסים, ובקצרה – כל מה שנכנס לפיו.
    אם אכן יחשוד הוטרינר כי מדובר באלרגיה למזון הוא ימליץ על שינוי המזון. המזון שייבחר יכיל מקור חלבון "חדש" ומקור פחמימות "חדש". כלומר, כזה שכלבכם מעולם לא אכל בעבר. הבסיס להצלחת המבדקים התזונתיים לאלרגיה למזון הינו האכלת המזון הרפואי בלבד. משך הזמן הנדרש להשלמת מבדק לאלרגיה למזון עלול להיות 12 עד 16 שבועות, ולכך נדרשים סבלנותכם ועקביותכם.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בתגובה למזון כלבים יבש
    ליאל
    17/08/2009

    שלום
    ברשותי כלבת טרייר מעורבת בת כ 5 שנים, נימרצת ומלאה חיוניות בדרך כלל.
    עד לפני כ 3 שבועות לערך,הייתה אוכלת מזון יבש של שופרסל והואיל ולא הרגישה טוב: הקיאה + אדישות+עצבות , החלפנו לדוגלי אם תוצאות דומות. השערה: פיתוח תגובה שלילית למזון יבש.
    אודה על הצעותיכם\רעינותיכם למאט הליכה וטרינר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה מקיאה

    ד''ר סמדר טל
    19/08/2009

    ליאל שלום,
    הסימנים אשר תיארת הינם סימנים מאוד כלליים להרבה מאוד מחלות. הקאות, אדישות ועצבות כפי שאתה מתאר עלולים לנבוע ממגוון של בעיות כגון טפילי מעיים, אכילת מזון השונה מהרגיל, גוף זר, מחלות מדבקות למיניהם, מחלות באיברים פנימיים כגון כבד, כליות לבלב, דלקת רחם בכלבות שאינן מעוקרות וכו'.
    עצם זה שהעברת אותה למזון שונה ואין שינוי בסימנים עלול להחשיד כי יתכן ומדובר כאן בבעיה אחרת.
    האם הכלבה מוכנה לאכול מזון אחר ובעקבותיו היא לא מקיאה? האם היו לה גם סימנים של שילשול?
    צר לי שאינך מעונין ללכת לוטרינר אך במקרה זה נשמע שכלבתך חולה ולא מרגישה טוב והדרך הכי טובה לעזור לה זה להיבדק על ידי וטרינר ולקבל את הטיפול המתאים ביותר.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכלבה שלי יש סיוטים
    יסמין טונג'י
    17/08/2009

    הכלבה שלי בת 9 כבר והיא לעת זקנה הפכה יותר רעשנית כאשר יש קולות מבחוץ זה יכול להיות מילדים הולכים לאנשים בבתים שלהם לשום רעש שאני שומעת לנפצים וכו' וכאשר היא נרדמת יש לה סיוטים נוראים היא מיללת מזיזה את הגוף בפראות ממש באי שקט האם זה בגלל שהיא זקנה או בגלל שעובר עליה משהו זה ככה כבר שנה ומחריף ...מה ניתן לעשות כדי שתרגיש יותר טוב ושתפסיק לנבוח מכל דבר ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לכלבה שלי יש סיוטים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה נובחת

    ד''ר סמדר טל
    19/08/2009

    אם נראה שכלבתך יותר קולנית ויותר רגישה בתקופה האחרונה יתכן ויש לכך סיבה. מומלץ לקחת אותה לבדיקה אצל וטרינר. הוטרינר ישאל אתכם מספר שאלות לגבי ההסטוריה של כלבתכם ויבצעה בדיקה גופנית מקיפה.כמו כן, בהתאם לממצאי הבדיקה ובהתחשב בגילה של הכלבה יתכן והוא ימליץ על בדיקות דם על מנת לשלול בעיה רפואית. במידה ובעיה רפואית נשללה ניתןלהתייחס לתופעה כבעיה התנהגותית ולתת טיפול בהתאם. הטיפול יכלולו טיפול התנהגותי לעיתים אף בשילוב תרופתי.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    יסמין טונג'י
    20/08/2009

    הכלבה שלי עברה ניתוח לפני בערך כמה חודשים ועשינו לה בדיקות דם הכל תקין מבחינת הבריאות הגופנית שלה ...אני יכולה לייחס אולי לעובדה שאחותי חזרה הביתה עם הכלב שלה והעובדה שחופש והרבה ילדים מפוצצים נפצים על בסיס קבוע מחוץ לבית ...יש אולי טל' של וטרינר התנהגותי טוב שתוכלו להציע לי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה נובחת

    ד''ר קרן פרץ
    27/08/2009

    אני לא יכולה להמליץ במסגרת זו על וטרינר כזה או אחר, אני ממליצה לפנות לוטרינר המטפל על מנת לקבל המלצה על וטרינר התנהגותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכלב אוכל את הצרכים של החתולה
    יסמין טונג'י
    17/08/2009

    לאחרונה הביאה אחותי הביתה את הכלב שלה לי יש כלבה וחתולה
    הכלב פחדן מאוד החתולה תוקפת אותו ורודפת אחריו ברחבי הבית עם הכלבה שלי הוא מסתדר
    לפני כמה ימים שמתי לב לתופעה מוזרה הוא נכנס לתוך ה"שירותים" של החתולה שלי ואוכל את החרא שלה למרות שיש עליו מכסה הוא מתאמץ ומכניס את הראש לשם בכח (הזזתי את השירותים שלה למקום גבוהה יותר אז זה לפחות נפתר )
    ואז זה התפשט למצב שהוא אוכל חרא של כלבים כאשר לוקחים אותו לטיול ואני מתארת לעצמי גם של חתולים הוא תמיד יורד משוחרר מחגורה הכלבה שלי תמיד עם חגורה ולא ראיתי אותה עושה דבר כזה ....השאלה שלי האם זו בעיה התנהגותית בריאותית ?..
    והאם הוא יכול להיות חולה מזה בסוף ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילת צואה

    ד''ר סמדר טל
    19/08/2009

    אכילת צואה הינה בעיה התנהגותית. בשלב הראשון בלנסות ללמד אותו מה אסור לאכול ולהכניס לפה תצטרכו לצאת עימו לטיולים עם רצועה. באכילת צואת כלבים ישנה סכנה מאחר והוא עלול להידבק בתולעת הפארק.
    תולעת הפארק התגלתה לראשונה בארץ באיזור הפארק הלאומי ברמת גן, ומאז הולכת ומתפשטת ברחבי הארץ. לתולעת מחזור חיים מורכב ומעניין מאוד: ביצי התולעת, המופרשות בצואת הכלב הנגוע, נאכלות על ידי חיפושיות הזבל. הביצים בוקעות בתוך החיפושית, והופכות לזחלים. החיפושיות נאכלות על ידי לטאות, ציפורים ומכרסמים, ובתוכם- הופכים זחלי התולעים לציסטות. הכלב עלול להדבק על ידי אכילתם או על ידי אכילת החיפושית. עם הידבקות בתולעת היא עושה מסלולו נדידה ארוך וסבוך בגופו של הכלב שתוצאותיה עלולות להיות קטלניות!
    הטיפול היעיל ביותר במחלה הוא מניעתה! איסוף צואת הכלב והוצאתו לטיול עם רצועה ומחסום יקטינו את פיזור המחלה ואת הסיכונים להדבקות. יש לתת טיפול תרופתי, הניתן בזריקה, אחת ל-3 חודשים על מנת להרוג את הזחלים בנדידתם.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    יסמין טונג'י
    20/08/2009

    האם זה יכול להדביק את החתולה שלי והכלבה שלי ??? ואיך אני נמנעת מזה ???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדבקה בתולעת הפארק

    ד''ר קרן פרץ
    26/08/2009

    לגבי החתולה אין מה לדאוג, רק כלבים עלולים להידבק בתולעתהפארק.
    הדבקה של הכלב מתחילה כאשר כלב נגוע עושה את צרכיו בחוץ. אל הצואה מגיעות חיפושיות, אשר תפקידן הוא לפרק את הצואה ולהתקיים ממנה, ו"על הדרך" הן גם אוכלות את ביצי התולעת. בתוך החיפושית הביצה מתפתחת ללרווה, שהיא דרגת התפתחות של התולעת, שמסוגלת כבר להדביק כלבים וחיות מזדמנות. החיפושית (עם הלרווה בתוכה) מסתובבת בעיקר ליד זבל, אדמה, אוכל זרוק וסביב צואה של כלבים, חתולים וחיות אחרות. כעת, כאשר כלב בריא נוהג לסרוק את השטח בזמן הטיול, וגם לגנוב נגיסה פה ושם, יאכל יחד עם האוכל הזרוק גם את החיפושית והלרווה בתוכה וכך הוא נידבק.
    חשוב לטפל בכלבתך,כמו בכל כלב בטיפול מונע נגד תולעת הפארק אחת לשלושה חודשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך גורמים לכלב להפסיק לאכול צואה?

    אורן
    19/10/2009

    שלום ד"ר,

    איך גורמים לכלב להפסיק לאכול צואה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם אתה הולך איתו כשהוא קשור ברצועה

    סופי
    19/10/2009

    זה בידיים שלך!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשיכה מכלב משוטט - דחוף.....
    ברכה מלינקביץ
    15/08/2009

    שלום רב,
    שבוע שעבר היינו באילת במלון מגיק סאנרייז, וכלב משוטט נשך את בתי בת ה16 ביד..
    היא שיחקה איתו וכתוצאה מזה הוא נשך אותה, אך הנשיכה הייתה שיטחית ולמעשה ניראתה כשריטה שחלפה יום למחרת.
    בהתחלה אמרו לנו שהכלב מחוסן , אך למעשה מסתבר שמדובר בכלב משוטט שלא מחוסן.
    פנינו איתה למיון תוך חצי שעה ממועד הנשיכה שם חיטאו את המקום וביקשנו שנדווח במשרד הבריאות באילת , במשרד הבריאות אמרו שבגלל שבאילת אין כלבת כבר כמה שנים, ובגלל שהכלב לא תקף אותה לבד אלא כי הילדה היתגרתה בו, ובגלל שהנשיכה היא מאוד שיטחית , אין צורך לחסן את הילדה.
    ניסו לתפוס את הכלב ולהכניס אותו להסגר , אך לא הפקח העירוני ולא המלון לא עשו באמת מאמצים והכלב כל הזמן ברח ולמעשה לא הוכנס להסגר.
    בעלי נסע כל יום מהוד השרון לאילת כדי לראות שהכלב בחיים , לוראות שאין שינוי התנהוגתי .
    היום היה היום העשירי מיום הנשיכה והיום ירדנו שוב לאילת לראות את הכלב ראינו אותו ופרט לצליעה קלה הכלב חי, ונראה בסדר.
    בעלי לא מצליח להרגע ולא מצליח לישון מרוב דאגה.
    האם עכשיו שעברו 10 ימים מיום הנשיכה אפשר להרגע?
    האם היית ממליצה לחסן את הילדה ? ואם כן איך אפשר לקבל את החיסון למרות שמשרד הבריאות לא מוכן לחסן?
    אודה לתשובתך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נשיכה מכלב משוטט - דחוף.....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבת

    ד''ר סמדר טל
    19/08/2009

    10 ימי ההסגר שנקבעו בחוק הינם מתוך מחשבה שאם הכלב שנשך היה נגוע בכלבת וזו הסיבה שהוא נשך, סביר להניח שתוך 10 ימים הואי יפתח סימני מחלה נוספים.
    לפי התאור שלך נשמע שהכלב אשר נשך את ביתך עשה זאת תוך כדי משחק ולא מתוך תוקפנות.
    כעיקרון על פי החוק אדם הננשך על ידי כלב החשוד בכלבת יקבל טיפול לאחר חשיפה של נוגדנים (להבדיל מהחיסון שהינו חיסון מומת).
    אדם שננשך על ידי כלב שמחוסן לכלבת, האדם לא יקבל מיד טיפול נגד כלבת אלא זריקת טטנוס ואנטיביוטיקה בהתאם לחומרת הפציעה, אותה יקבע רופא של משרד הבריאות.
    כנראה שעל סמך הפציעה של ביתך ותאור האירוע החליטו הרופאים שטיפלו בה שאין צורך בטיפול חריג. באם את עדיין חוששת כדאי להיוועץ עם רופא המשפחה שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האוגר שלי
    נועה
    15/08/2009

    קיבלתי גור אוגרים מחברים, הגור כבן 3 שבועות+. הוא אינו אוכל או שותה ואני לא יודעת מה לתת לו לאכול. בנוסף הוא איבד את ההכרה ללא סיבה והפסיק לנשום לכמה שיניות. אשמח לקבל ייעוץ לטיפול בו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האוגר שלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוגר

    ד''ר סמדר טל
    19/08/2009

    אני ממליצה לקחת את האוגר בדחיפות לוטרינר המתעסק עם חיות אקזוטיות.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבוד שיווי משקל
    רחל
    15/08/2009

    החתול שלי מסוג פרסי-סיבירי בן 8.5 שנים איבד לפתע את שיווי המשקל לדקה. הוא הלך כאילו זה עתה קם אחרי הרדמה לאחר ניתוח. אודה לכם אם תענו לי מה הסיבה ואם המצב מסוכן.
    שלום רב, רחל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איבוד שיווי משקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדן שיווי משקל

    ד''ר סמדר טל
    19/08/2009

    קשה לומר ממה זה נבע מבלי לבדוק אתהחתול. האם כאשר הוא איבד שיווי משקל הוא היה ערני, ההאם גיב כאשר דיברתם עימו? האם זה קרה לאחר שהוא רץ או שיחק, או כאשר קם משינה? האם פרט לכך הוא מתנהג כרגיל מבחינת מצב רוח, תאבון, צרכים?
    אובדן שיווי משקל יכול לנבוע מהרבה סיבות- אורטופדיות, נוירולוגיות, קרדיווסקולריות. אני ממליצה לקחת את החתול לבדיקה אצל וטרינר, לתאר לו את המקרה ולראות האם הוא יכול לאבחן את מקור הבעיה. במידה ואירוע שכזה חוזר על עצמו כדאי לנסות לצלם את זה בוידיאו (אפשר אפילו בטלפון סלולרי) על מנת שתוכלו להראות לוטרינר בדיוק במה מדובר.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכלב עושה את צרכו על המיטה
    בר
    14/08/2009

    צהורים טובים יש לי כלב בן 13. בזמן האחרון הכלב שלי החליט שמותר לו לעשות פיפי על המיטה שלי. מדי כמה ימים הכלב עולה על המיטה עושה פיפי ובורח. אני מחנך את הכלב שלי שאסור לעלות לו על המיטה ולי זה נראה כאילו הכלב עושה דווקא. רשית רציתי לשאול איך אפשר לטפל בבעיה בצורה חינוכית לפי דעתי הבעיה היא לא בריאותית מכיוון שהכלב לא עושה את צרכו בשום מקום למעט המיטה שלי.
    השמח לשמוע עצאות
    תודה מרואש על העזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרכים על המיטה

    ד''ר קרן פרץ
    14/08/2009

    האם אתה רואה את הכלב בשעת מעשה? האם נראה שהוא משתין או שנראה שדולף לו שתן. האם זה מתרחש לאחר שכיבה על המיטה או שהוא עולה למיטה במיוחד בשביל להשתין ואז יורד? על מנת לשלול בעיה רפואית יש צורך לקחת את הכלב לוטרינר ואולי אף לבצע בדיקת שתן. במידה ונשללה בעיה רפואית ניתן באמת להסיק כי מדובר בבעיה התנהגותית. במקרה כזה יש לבחון את המצב בבית, האםמשהו השתנה בתקופה האחרונה? האם משהו השתנה בסביבתהמיטה, בהרגליו של הכלב וכו? במידה ואתם לא רואים שום שינוי יש לשקול פניה לוטרינר המתעסק בבעיות התנהגותיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקופת ייחום
    מיכל
    14/08/2009

    יש לי קוקרית בת 9 חודשים שקיבלה מחזור לפני 15 יום. הייתכן שעדיין יש לה דימום??
    יש לי גם זכר בבית והוא כל הזמן אחריה, אך היא לא מסכימה להזדווג.
    אבקש לציין כי בין היום ה-11 - 15 למחזור הפרדנו ביניהם שלא יזדווגו, אך החזרנו אותה והיא עדיין מדממת והוא עדיין מוטרף מהריח שלה.
    מה לעשות?
    אשמח לתגובה מהירה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תקופת ייחום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקופת ייחום

    ד''ר קרן פרץ
    14/08/2009

    הי מיכל, האם היה שינוי בכמות ההפרשות של כלבתך או שינוי בצבע שלהן בימים האחרונים? האם היא מאפשרת לזכר לעלות עליה? צירפתי לפה קצת מידע בנושא מחזור הייחום של כלבות אולי זה יעזור לך להבין יותרטובבאיזה שלב נמצאת כלבתך.
    מחזור הייחום בכלבות מתחלק לארבעה שלבים:
    שלב ראשון הינו פרואסטרוס (PROESTRUS) . שלב זה נמשך בממוצע תשעה ימים בכלבות, אולם גם בכלבה נורמלית עלולים לא לראות פרואסטרוס או לחילופין לראות פרואסטרוס הנמשך עד כ - 17 ימים. בזמן הפרואסטרוס זקיקים רבים נוצרים על גבי השחלה כהכנה לביוץ. בשלב זה ישימו לב הבעלים לנפיחות באיבר המין והפרשות דמיות מתוכו. זכרים נמשכים מאוד לנקבות בשלב הפרואסטרוס; הם מלקקים את איבר המין של הנקבה ועלוללים להמשך גם לשתן שלהן. כלבות בפרואסטרוס לא מאפשרות לזכרים לעלות עליהן.
    השלב השני – האסטרוס (ESTRUS), נקרא גם "ייחום עומד". אורך האסטרוס כתשעה ימים בממוצע, אולם קיים טווח גדול נורמלי: משלושה ימים ועד עשרים ואחד יום. בשלב זה הזקיק השחלתי המבוגר עובר ביוץ – הביצית משתחררת ממנו לחצוצרות ועוברת התבגרות. בכלבה אופיינית, איבר המין מתרכך בתחילת שלב זה וההפרשות הדמיות הופכות להפרשות בצבע קש (צהבהב). שינוי זה בצבע אינו מופיע בכל הנקבות. השינוי העיקרי בשלב זה הינו התנהגותי; כעת הנקבה מרשה לזכר לעלות עליה ולהרביעה. אם מגרדים אותה מסביב לשורש הזנב ולאחוריים, או מאפשרים לזכר לבחון אותה, היא "מדגלת" – מזיזה את זנבה הצידה ומעלה את איבר המין כלפי מעלה. כלבות עשויות לקבל באופן פאסיבי את תשומת הלב של הזכר או להראות התנהגות שנועדת למשוך את הזכר כמו ליקוק הזכר, התקרבות אליו עם האחוריים, או בריחה ("התגרות"). הזכר חוקר את הנקבה ואם היא עומדת ואינה אגרסיבית כלפיו, מנסה גם לעלות עליה.
    השלב השלישי – דיאסטרוס (DIESTRUS), בשלב זה אזור הביוץ על גבי השחלה הופך לקורפוס לוטאום (CORPUS LUTEUM = CL) – "גופיף צהוב" - אשר מפריש פרוגסטרון לאורך כל שלב זה. שלב זה נמשך כשישים ימים, ללא קשר לכך שהכלבה בהריון או לא. תקופת דיאסטרוס ארוכה זו משנה את היכולת לזהות הריון בכלבות, מעלה את רגישותן למחלות ברחם, ועלולה להגביר את סיכוייהן לגידולים בעטינים. השינויים הפיזיולוגיים שהיו בזמן הפרואסטרוס והאסטרוס נפסקים בזמן הדיאסטרוס. איבר המין עלול להיות מוגדל במעט, ניתן לעיתים לראות כמות קטנה של הפרשות ריריות מאיבר המין מוקדם בשלב הזה, אולם אין הן אמורות להמשך מעבר ליום-יומיים, ואין הן אמורות להיות רבות או בעלות ריח לא נעים. הזכר אינו מעוניין יותר בנקבה, והנקבה אינה עומדת להרבעה, אלא אם היא כנועה מאוד.
    השלב הרביעי והאחרון - אנאסטרוס (ANESTRUS) , הינו תקופה חסרת פעילות רבייתית. לא צריכות להיות הפרשות מאיבר המין, וזכרים לא אמורים להתעניין בכלבה, והיא אינה אמורה לאפשר התעניינות בחלקה האחורי או טיפוס עליה מצד הזכר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב משלשל
    מרינה
    13/08/2009

    שלום רב,
    כלבה שלי בת 8 חודשים לפני חודש אספנו אותה מצער בעלי חיים. היא קיבלה את כל החיסונים פלוס עיקור. בהתחלה היו לה יצאות רכות חשבנו שזה זמן הסתגלות לאוכל, לאחר כשבוע וחצי זה טיפה הסתדר היצאות ניהו יותר קשות אבל בבוקר היא קצת רך. החלטנו להחליף לה אוכל. עירבבתי לה רבע אוכל חדש פלוס ישן. לאחר כשעתיים היא התחילה לקבל שלשולים. ממש עשתה קקי פעם בשעה. חזרתי נטו לאוכל ישן והתחלתי להוסיף לה רבע אורז לבן. טיפה ניה יותר טוב. והיום בבוקר עוד פעם שלשלול . מהי דיאטה מומלצת במקרה הזה? האם עדיף לא לתת לה מנהאוכל שלה? לכמה זמן? אני נורא מפחדת שלא הרסו לה קיבה בצער בעלי חיים, ואם כן מה לעשות? איזה בדיקות מומלצות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב משלשל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה משלשלת

    ד''ר קרן פרץ
    14/08/2009

    לא הצלחתי להבין כמה זמן הכלבה שלך משלשלת. איך היא מרגישה פרט לכך? האם יש לה מצב רוח, תאבון, האם היו לה הקאות? האם היא אוכלת עוד דברים פרט למזון שלה? תוספות של מזון ביתי? האם יש לה נטייה לאכול דברים בחוץ בטיול? הסיבות לשילשול יכולות להיום רבות מטפילי מעיים למיניהם, אכילת זבל, רגישות לאוכל כלשהו ומחלות למיניהן.
    כאשר מתחיל שילשול קל, ובסך הכל הכלב מרגיש טוב ניתן לנסות לתת מזון עדין, קל עיכול. ישנה גירסה מסחרית של מזון כזה הנקרא intestinal וניתן גם להכין בבית אורז לבן ללא תבלינים עם עוף "מכובס" (מכניסים את העוף למים רותחים ומבשלים מספר דקות. מפרידים את הבשר מהעור והעצמות ומערבבים עם האורז.). פיתרון זה איננו פיתרון לטווח ארוך ולכן אם השילשול חוזר יש צורך לבדוק מה הסיבה לכך.
    במידה ואין שיפור עם השינוי המזוני או במידה והכלבה לא מרגישה טוב יש לקחת אותה לבדיקה רפואית אצל הוטרינר. במהלך הבדיקה הוטרינר ישאל אתכם מספר שאלות לגבי הכלבה ויבדוק אותה על מנת לראות האם יש סימנים נוספים. יתכן ויבקש ממכם להביא דגימת צואה על מנת לשלול טפילי מעיים.
    נשמע שהבעיה של כלבתך נמשכת כבר זמן מה ולכן אני ממליצה לקחת אותה לוטרינר לבדיקה ולהתאים לה את הטיפול ואת סוג האוכל בהתאם לממצאי הדיקה.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 2 שאלות
    יסמין
    12/08/2009

    היי ותודה על העזרה!!!
    אני עובדת בחנות באזור תעשייה בשילת (בכניסה לעיר מודיעין) ובחודשיים האחרונים אני רואה כל הזמן גור כלבים מסתובב חופשי סמוך לכביש מהיר ולא פעם ראיתי אותו כמעט נדרס וכל פעם חשבתי שזה הסוף.
    התקשרתי לעיריית מודיעין והם טענו שהנושא לא באחריותם כי הכלב נמצא בכניסה למודיעין ולא בתוך מודיעין.
    לא ויתרתי ופניתי "לתנו לחיות" שם היו יותר נכונים לעזור אבל רק בתנאי שאני אלכוד אותו ואביא אותו אליהם.
    רציתי לתפוס אותו אבל אז התברר לי שהוא שייך לפועלים תאילנדים שגרים בסמוך לכביש וכנראה שהם לוקחים אותו כדיי שישמור להם על הקרוואנים אבל העניין הוא שהם לא מטפלים בו, הוא מסתובב חופשי וחשוף לסכנות כמו חום,נחשים וכבישים והשאלה שלי היא : האם מותר לי לקחת אותו מהם? כלומר הוא לא ממש שלהם ואני דואגת שמא יקרה לו משהו.
    מה עושים במצב כזה? אני בטוחה שאין לו שבב וסתם הם לקחו אותו כי הוא היה כלב רחוב וזה מסתדר להם טוב שבלילות הוא שומר על המקום..

    ועוד דבר קטן..יש ברחוב שלי חתול ונראה שיש לו בעיה רצינית בעיניים.לפני כמה חודשים הן היו עוד פתוחות אבל אני רואה שהן ממש מתחילות להיסגר בעקבות דלקת עיניים,לפחות כך זה נראה..
    השאלה היא האם זה בסדר להשאיר אותו ככה..אנחנו גרים ברחוב די הומה..ממש על כביש דו סיטרי..האם חתולים שהם לא רואים טוב יכולים בעקרון להסתדר?אני נותנת לו לפעמים אוכל כשאני רואה אותו..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    2 שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ?

    יסמין
    14/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור כלבים וחתול

    ד''ר קרן פרץ
    14/08/2009

    לגבי הכלב- אם לכלב יש בעלים ובהנחה שהם מטפלים בו כראוי ודאי שאינך יכולה לקחת אותו. במידה ולכלב אין באמת בעלים צריך לנסות למצוא לו בית או מקום הולם להיות בו רחוק מסכנות. אם העירייה אינה מוכנה/ יכולה לעזור במקרה כזה באמת ניתן להעזר באגודות למיניהן (למרות שלעיתים קרובות גם הן מאוד עמוסות).
    לגבי החתול- חתולים פעמים רבות יכולים להסתדר עם עין אחת ולחיות חיים לא רעים בכלל. במקרה של עיוורון ואיבוד ראייה בשתי העיניים המצב קצת יותר בעייתי לחתול רחוב. חתול ביתי יכול להסתדר מצוין ללא ראיה, אך לחתול רחוב יש יותר סכנות וסיכויים להיפגע. אם זה אפשרי אני ממליצה לנסות לקחת אותו לוטרינר בהקדם שיבדוק האם הוא רואה ולקבל טיפול מתאים. אם הוא מתקרב אליך ונותן לך להאכיל אותו יש סיכוי שגם יתן לך לטפל בעיניו ובכך יש סיכוי אולי להציל לו את הראייה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יסמין את יכולה ליצור אותי קשר

    נועה
    16/08/2009

    אני מעמותת כולו - לב וברצוני לסייע לך עם הכלב

    054-4918911

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום