מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שיעול ובריחת שתןשלומית03/10/2009
שלום...
יש לי כלבת ציוואה כבת חצי שנה מצאתי אותה משוטטת לפני כחודש וחצי ברחוב ולאחר בדיקה שאין לה שבב החלטתי לאמץ אותה...כל פעם שאני חוזרת הביתה בורח לה פיפי תוך כדי שהיא קופצת עליי ומתרגשת לראותי מה לעשות?
בנוסף כל פעם שהיא שותה היא משתעלת....ויש לה שינויים במצבי הרוח
חשוב לציין שגילינו שהכלבה בהיריון האם יש לי סיבה לדאוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול
ד''ר קרן פרץ09/10/2009בריחת פיפי תוך כדי התרגשות הינה לרוב בעיה התנהגותית שניתן לפתור בעזרתו של מאלף מיומן.
לגבי שיעול בזמן שתיה, שינויים במצב רוח וההריון אני ממליצה לקחת אותה לבדיקה אצל הוטרינר על מנת לוודא שהיא בריאה. במידה ואתם לא מעוניינים בגורים אני ממליצה לעקר את הכלבה.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לחיסונים לגור כלביםאלינה03/10/2009
שלום רב,
אתמול אימצתי גור כלבים (לברדור מעורב) בן 3 חודשים מצער בעלי חיים ברחובות.
בכלביה אמרו לי שיש לו כבר את כל החיסונים לשנה הקרובה, אבל כשלקחתי אותו לבדיקה נוספת אצל וטרינר פרטי הוא אמר שהוא צריך לקבל עוד חיסון משושה אחד בעוד כשבוע.
אלה החיסונים שהוא כבר קיבל: 24.8.09- משושה+תילוע.
6.9.09- חיסון נגד פרוו+תילוע.
2.10.09- חיסון נגד כלבת+שבב.
השאלה שלי היא האם הוא במאת צריך לקבל עוד חיסון משושה אחד? ואם כן אז מתי?
תודה רבה מראש לכל העונים..
ומצורפת גם תמונה של הנסיך הקטן-ג'וני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסונים לגור כלבים
ד''ר קרן פרץ09/10/2009החיסונים המומלצים לגור כלבים הינם:
3 חיסוני משושה, כלבת=שבב, תילוע, וטיפול מונע לתולעת הפרק.
לאחר כל חיסוני הגורים יש להקפיש על טיפול מונע לתולעת הפארק כל 3 חודשים, תילוע פעם בחצי שנה, חיסון משושה פעם בשנה וחיסון כלבת פעם בשנה.
גורים רגישים יותר למחלות מאשר בוגרים, לכן מדרדרים מהר יותר, כמו כן מערכת החיסון שלהם חלשה יותר, ולכן הם חשופים יותר לפתוגנים מהסביבה. זו הסיבה שחשוב להקפיד לתת להם את כל החיסונים בתור גורים.
החיסונים נועדו להגן על הכלב והחתול מפני מחלות מדבקות נפוצות, המסכנות את בריאותם ואת חייהם. החיסונים גורמים לגוף החיה לייצר נוגדנים, שיגנו עליה מהמחלות.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת העין היבשה - יורקשייר טריירשלומית03/10/2009
כלבת יורקשייר טרייר קטנה בת שנתיים, סובלת מזה כחצי שנה מגירויים ודלקות בעיניים, המתבטאים בהפרשות וגירוד. היא טופלה בנוזל לניקוי העין.
לפני מספר ימים, המצב החמיר. פנינו לוטרינר שנית, אשר זיהה תסמונת העין היבשה, ונתן טיפול של טיפות להרטבת העין בכל שעה, או במשחת סינטומיצין לעין 5% פעמיים ביום. מלבד זה, טיפול פעם ביום בציקלוספורין ובחומר נוסף שהוטרינר נתן לנו במזרק שעלותו גבוהה (איני יודעת את שם התרופה).
רציתי לשאול:
1. איך לתת את הטיפול התרופתי? האם יש צורך לתת את כל התרופות? האם יש לתת אותן יחד, או להמתין זמן מה בין אחת לשניה?
2. האם יש החלמה ממצב זה?
3. האם יש טיפול נוסף אפשרי?
4. האם תיון בעיניים מקל על התופעה?
5. מה ניתן לעשות עוד כדי להקל על הגירוי? הכלבה מגרדת ובוכה לעיתים תכופות.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין יבשה
ד''ר קרן פרץ09/10/2009כעיקרון כאשר נותנים מספר סוגים של טיפות עיניים יש להפריד אותם זה מזה על מנת שכל סוג של טיפות לא ישטוף החוצה את הסוג הקודם.
אם הכלבה עדיין מאוד מגרדת את העיניים אני ממליצה לחזור לוטרינר ולראות האם יש משהו שניתן לתת על מנת להקל על הבעיה. יתכן ויש צורך בקולר אלזיבתני לתקופה קצרה.
תסמונת העין היבשה היא חוסר במרכיב המימי של הדמעות. היא יכולה להיגרם ממספר גורמים:
1) אוטואימוני- כאשר מערכת החיסון תוקפת בטעות רקמות של הגוף 2) תורשתי 3) תרופות
4) רקע נגיפי- מחלת הכלבלת בכלבים והרפס בחתולים 5) פגיעה עצבית בעצב הפנים המעצבב את הבלוטה 6) הסרה כירורגית של העפעף השלישי ועמה בלוטת הדמעות 7) טראומה פיזית לאזור הבלוטות.
הטיפול מורכב מתרופות להרטבת הקרנית, אנטיביוטיקה על מנת למנוע זיהום חיידקי משני וציקלוספורין אשר משפר את יכולת ייצור הדמעות של הבלוטה כאשר הרקע הינו אוטואימוני.
יעילות הטיפול משתנה מבעל חיים אחד למישנהו.
כאשר הטיפול התרופתי אינו עוזר, ניתן במצבים קשים לבצע הליך כירורגי אשר בו מסיטים צינורית רוק אל העין ועל ידי כך הרוק מסכך את הקרנית.
אני ממליצה לחזור לוטרינר לביקורת על מנת שיוכל לבדוק האם יש שיפור במצבה ולבדוק האם יש צורךבטיפול נוסף.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה -
שלומית11/10/2009תודה רבה על ההסבר המפורט!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה רכה באופן קבועאורי02/10/2009
שלום רב.
מאוד מבקש שתענו לי. יש לי לברדור בן 4 חודשים. מגיל 10 שבועות שמתי לב שהצואה שלו מאוד רכה. לא שלשול, אבל רכה מאוד. עברנו את כל סדרת החיסונים ותילוע. מצב רוחו תמיד טוב והוא גם גדל בצורה יפה. וטרינר שלנו המליץ להליף מזון - החלפנו מ-"פרן-פלן גור גדול" ל-"יוקנובה גור גדול". שום דבר לא עזר.. אחרי כחודש אני על דעת עצמי העברתי אותו ל-"אקאנה גור גדול".. חודש עבר - שום דבר... יכול להיות שזה אלגריה לעוף, כי בכל המזונות הנ"ל עוף הוא המרכיב העקרי.או אולי יש תוספות פרוביוטיים שיוכלו לעזור? וטרנינר שלי לא רואה לנכון לעשות בדיקת צואה.. תמליצו לי מה לעשות בבקשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה רכה
ד''ר קרן פרץ09/10/2009האם הכלב שלך אוכל רק את האוכל שלו? האם הוא מקבל צ'ופרים לכלבים או תוספות של מזון ביתי? האם יש לו נטייה לאכול דברים בחוץ בטיולים?
צואה רכה יכולה לנבוע ממספר סיבות- אכילת מזון שונה מהמזון שלו, טפילי מעיים, מזון לא מתאים, מחלות למיניהם.
ראשית יש לתת לכלב רק את המזון שלו במידה והוא מקבל חטיפים או תוספות כדאי להפסיק לתת לו ולראות אם זה עוזר. כמו כן יש למנוע אכילה של "שטויות" בחוץ בטיול.
אם הכלב בסך הכל מרגיש טוב ולא סובל משום בעיה אחרת כדאי לבדוק את האופציה של טפילי מעיים או שינוי מזוני. כדאי לשקול בדיקת צואה רק לצורך שלילת טפילים שונים. במידה ובדיקת הצואה תקינה, והכלב אוכל אך ורק את המזון שלו והצואה עדיין רכה כדאי לנסות לתת לו לתקופה קצרה מזון עדין, קל עיכול, אינטסטינל ולראות אם זה עוזר למצק את הצואה. לאחר שהצואה הופכת לתקינה כדאי למצוא בשבילו מזון עדין. בכל מקרה, בכל שינוי מזוני חשוב לעבור בצורה הדרגתית ולערבב את המזון הישן עם החדש למשך מספר ימים.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולתי מתנפחתאורנה30/09/2009
חתולה פרסית בת 10 או יותר(אימצנוה כבוגרת נטושה) גילתה סמני הריון אשר החלו לפני כ4 חודשים ,(היא לא חיה בתוך הבית ומזה שנים לא התעברה)היא נפוחה מאוד מתקשה ללכת ונראה כי מתקשהביציאות אוכלת תקין ומעבר שותה כרגיל .אודה לתשובתכם האם זו מחלה או תופעת גילה המתקדם. תודה אורנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשמע סתימת מעיים תלכי לוטרינר דחוף!
ב01/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחסימת מעיים?תודה ! חג שמח
אורנה01/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתולה נפוחה
ד''ר קרן פרץ05/10/2009סימני נפיחות הקיימים 4 חודשים אינם סימני הריון. במידה והחתולה היתה בהריון היא כבר היתה צריכה להמליט. נפיחות בטנית או כלל גופית (לא ברור לי מהשאלה) איננו דבר תקין ונורמלי ויש לבדוק היטב ממה זה נובע. יש לקחת את החתולה לבדיקה אצל הוטרינר בהקדם. הוטירנר יבצע בדיקה גופנית ויתכן ואף ימליץ על בדיקות נוספות כגון רנטגן, אלוטראסאונד או בדיקת דם.
לא כדאי להמתין, יש לקחת אותה לוטרינר בהקדם ולתת טיפול מתאים.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גארדיהמרינה30/09/2009
שלום רב,
עשינו לכלבה שלנו בדיקת צואה ומצאו אצלה תולעים ו ג'ארדיה. הרופא נתנה טיפול תרופתי ל- 3 ימים.ואמרה שזאת הטיפול המקובל..אני קצת דואגת לג'ארדיה כי זה גם מדבק....וגם קראתי שבמקרה של ג'ארדיה צריך להביא טיפול אנטיביוטי...האם צריך גם לחזור על בדיקות אחרי תקופה? איך אני יודעת שזה עזר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ג'יארדיה
ד''ר קרן פרץ05/10/2009יש לברר עם הוטרינר איזה סוג של תרופה הוא נתן, אינני יודעת אם זה הטיפול המתאים מבלי לדעת את שם התרופה. על מנת לדעת שהטפיל חלף ניתן לחזור על בדיקת הצואה.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לחבוש לכלבה את הרגלמירי29/09/2009
שלום,
שלא כהרגלה צעדה אתמול הכלבה כברת דרך (טיון יום כיפור) בגרל והבחנתי שבכף רגלה הימנית יש בעיה,כנראה מצעידה מאומצת,התקלף לה העור בכרית כף ידה.היא אמנם הולכת,אך באיטיות ובזהירות.שאלתי היא האם ניתן לחבוש לה עם משחה אנטיביוטית ולראות אם זה עוזר,מלבד זה מצבה הכללי טוב.
אשמח לתשובה במהרה.
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קילוף בכרית כף הרגל
ד''ר קרן פרץ05/10/2009קילוף בכרית כף הרגל בהחלט עלול להיות דבר מאוד כואב ומציק ויש לטפל בדבר. לעיתים יש צורך בטיפול אנטיביוטי לפה, חבישה ושטיפות של האזור. קשה לי להמליץ על טיפול כזה או אחר מבלי לראות במה מדובר ועד כמה הפציעה חמורה. אני ממליצה לקחת את הכלבה לוטרינר ולקבל טיפול הולם. יש להיזהר עם חבישות בבית, על מנת לא להדק יתר על המידה ולגרום לסיבוכים.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחתולה מציקות האוזנייםלירון29/09/2009
שלום,
היום שמתי לב שהחתולה שלי מזיזה את האוזניים ומנערת את הראש לעיתים תכופות כאילו האוזניים מציקות לה. החתולה בת שנתיים וחצי, לא יוצאת מהבית, ובריאה לגמרי (מחוסנת, מתולעת ושמתי לה אמפולה נגד פרעושים לפני פחות מחודש). מלבד התנועות אין לה תסמינים נוספים - לא הפרשה שחורה המעידה על קרדיות, ולא הפרשות אחרות. לא נודף מהאוזניים שום ריח מיוחד. יש לציין שיש לי חתול נוסף והוא אינו מפגין שום תסמינים. האם מדובר בתחילתה של דלקת? האם יש דרך לנקות את אוזני החתולה או לשים לה טיפות אוזניים כלשהן מבלי לקחת אותה לוטרינר, כדי לחסוך לה סבל מיותר של הכנסה לכלוב והוצאה מהבית?
תודה מראש,
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזניים מציקות
ד''ר קרן פרץ05/10/2009לירון שלום, קשה לומר מבלי לבדוק את החתולה אם אכן מדובר על דלקת. חשוב לשלול זאת או לתת טיפול הולם במידה ויש. לצערי הדרך היחידה לבדוק את הענין זה על ידי בדיקת וטרינר. הוטרינר יכול להסתכל באוזן עם מיכשור מיוחד ולהעריך האם יש סימנים של דלקת בתעלת האוזן ואף לקחת דגימה לצורך ביצוע משטח והסתכלות במיקרוסקופ.
במידה ונשללת דלקת אוזניים יש לבדוק אופציות נוספות היכולות לגרום לגירודים באוזניים כגון, טפילוים, אלרגיה וכדומה.
אני לא ממליצה לטפל בשום חומר או תרופה מבלי לדעת על מה מדובר. במידה ואין לך אפשרות לקחת אותה לוטרינר שווה לבדוק לגבי אופציה של וטרינר שעושה ביקורי בית.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהו השכר המקובל לעוזר וטרינר?ענת29/09/2009
שלום,
הייתי רוצה לדעת מהו השכר הנהוג במרפאות לעוזר וטרינר?
אשמח לתשובה,
תודה,ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוזר וטרינר
ד''ר סמדר טל29/09/2009אינני יכולה לענות על שאלה זו במסגרת זו. אני ממליצה לברר עם עוזרי וטרינר במרפאות שונות וכך תוכלי לקבל תשובה לכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפה נפוחה באיגואנהגלעד27/09/2009
שלום רב... מזה מספר שבועות השפה של האיגואנה נפוחה מאוד.
בביקור אצל הוטרינר נאמר לי שדבר זה נגרם כתוצאה מחוסר בסידן, וכי עלי להרבות את זמן החשיפה לשמש ואת צריכת הסידן שלה. מעבר לזה לא ניתן לה טיפול מונע/ מקל.
ברצוני לדעת, ע"פ התמונה שאני מפרסם בלינק המצורף, האם לדעתך יש משהו אחר שניתן לעשות?
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איגואנה
ד''ר סמדר טל29/09/2009אני ממליצה להפנות את שאלה זו לפורום המתעסק בחיות אקזוטיות או/ו לקחת את האיגואנה לרופא וטרינר מומחה לחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףאנונימית26/09/2009
היי יש לי גור כלב בן חמישה חודשים מסוג קאבליר לפני מס שבועות סיים חיסונים והתחלתי להוריד אותו לגינה ליד הבית ללמד אותו לצרכים . הבעיה היא שיש לו נטיה לאכול צואה של כלב אחר אני מנסה ומשתדלת להרחיק אותו אבל היו מס מקרים שהוא פשוט אכל צואה יבשה. אני די מודאגת האם זה מסוכן ???????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילת צואת כלבים
ד''ר סמדר טל29/09/2009אכילת צואה הינה בעיה התנהגותית אךיש למנוע מהכלב לעשות זאת. באכילת צואת כלבים ישנה סכנה מאחר והוא עלול להידבק בתולעת הפארק.
תולעת הפארק התגלתה לראשונה בארץ באיזור הפארק הלאומי ברמת גן, ומאז הולכת ומתפשטת ברחבי הארץ. לתולעת מחזור חיים מורכב ומעניין מאוד: ביצי התולעת, המופרשות בצואת הכלב הנגוע, נאכלות על ידי חיפושיות הזבל. הביצים בוקעות בתוך החיפושית, והופכות לזחלים. החיפושיות נאכלות על ידי לטאות, ציפורים ומכרסמים, ובתוכם- הופכים זחלי התולעים לציסטות. הכלב עלול להדבק על ידי אכילתם או על ידי אכילת החיפושית. עם הידבקות בתולעת היא עושה מסלולו נדידה ארוך וסבוך בגופו של הכלב שתוצאותיה עלולות להיות קטלניות!
הדבקה של הכלב מתחילה כאשר כלב נגוע עושה את צרכיו בחוץ. אל הצואה מגיעות חיפושיות, אשר תפקידן הוא לפרק את הצואה ולהתקיים ממנה, ו"על הדרך" הן גם אוכלות את ביצי התולעת. בתוך החיפושית הביצה מתפתחת ללרווה, שהיא דרגת התפתחות של התולעת, שמסוגלת כבר להדביק כלבים וחיות מזדמנות. החיפושית (עם הלרווה בתוכה) מסתובבת בעיקר ליד זבל, אדמה, אוכל זרוק וסביב צואה של כלבים, חתולים וחיות אחרות. כעת, כאשר כלב בריא נוהג לסרוק את השטח בזמן הטיול, וגם לגנוב נגיסה פה ושם, יאכל יחד עם האוכל הזרוק גם את החיפושית והלרווה בתוכה וכך הוא נידבק.
הטיפול היעיל ביותר במחלה הוא מניעתה! איסוף צואת הכלב והוצאתו לטיול עם רצועה ומחסום יקטינו את פיזור המחלה ואת הסיכונים להדבקות. חשוב לטפל בכלבך,כמו בכל כלב בטיפול מונע נגד תולעת הפארק אחת לשלושה חודשים.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלבה לא אוכלת והעיניים של דומעותשרית26/09/2009
שלום
יש לי כלבה בת 13,מעורבת אמסטף וזאב באופן פתאומי החל מאתמול היא בקושי זזה
אין לה כוח ללכת היא לא אוכלת דבר (פרט למעט שוקולד שנתתי לה) העיניים שלה דומעות ללא הפסקה
ואדומות מאוד ובנוסף לכך היא אינה מטילה את צרכיה .
אשמח לאבחון האם זה זיקנה או מחלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה לא אוכלת
ד''ר סמדר טל29/09/2009אני לא יכולה לאבחן את כלבתך מבלי לבדוק אותה אך נשמע מהתאור שלך שמשהו בהחלט עובר עליה. אין סיבה שמתוך זיקנה היא פתאום תפסיק לזוז,לאכול ותפסיק לעשות צרכים. אני ממליצה לקחת אות הבהקדם לוטרינר. יש צורך לבצע בדיקה גופנית מלאה ולנסות לאבחן את מקור הבעיה. ככל שתמתינו יותר סביר להניח שמצבה יחמיר. ככל שתקדימו ללכת לוטרינר כך יש יותר סיכוי שתוכלו לעזור לה.
על מנת לנסות לעודד אכילה בבית מומלץ לא לתת שוקולד, ניתן לנסות לתת מזון כלבים רטוב מקופסת שימורים.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף - מתי חתול הופך מסוכן לציוד?יעל24/09/2009
ישנו גור חתולים קטנטן, לדעתי בן שבוע-שבוע וחצי, שברצוני לספק לו בית אומן עד שיאמצו אותו, אך מכיוון שאני גרה עם חבר שלי, ויש לו ציוד יקר שהוא מפחד עליו, ברצוני לברר באיזה גיל חתולים הופכים ליותר פעילים וקופצניים, ברמה שהם יכולים ממש לפגום בציוד?
אני זקוקה לתשובה דחופה, מכיוון שאם לא יימצא לחתלתול בית בקרוב הוא יורדם, בשל היותו עדיין קטן מידי מכדי להיות מסוגל להסתדר ברחוב. להבנתי, החתול עוד יונק מבקבוק.
מצ"ב תמונה של החתול (מדובר בחתול הג'ינג'י), אם זה יוכל לסייע בקביעת גילו.
אודה לתשובה,
יעל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יואווו איזה מתוקים !!!
אלין24/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגור חתולים
ד''ר סמדר טל29/09/2009בשלב ראשון כאשר הגורים יונקים הם פחות פעילים ובעיקר ישנים.
מהתמונה ששלחת קשה לי לקבוע את גילם אך אני רואה שהם כבר מסתובבים. לגבי קפיצות לגובה, לוקח זמן עד שהם רוכשים את המיומנות הזו. אינני יודעת על איזה ציוד מדובר כךשאני לא יודעת אם הם בכלל יתעניינו בו או ינסו להרוס אותו. במידה ואתם חוששים לציוד כדאי אולי לשים את הציוד או את החתולים בחדר ניפרד. כעיקרון בגיל 5 שבועות ניתן להתחיל להציג בפניהם מזון חתולים רטוב ובהמשך גם מזון יבש.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב לא מקבל את המטפלת של התינוקקרני24/09/2009
יש לנו רידגבק בן 3 לא מסורס ותינוק בן 4 חודשים
לאחרונה הגיעה הביתה מטפלת שתהיה עם התינוק
הכלב מסרב לקבלה וניסה לת'קוף אותה יותר מפעם אחת (בדרכ הוא רגוע)
האם יש סיכוי שזה מה שיהיה לי עם מטפלת אחרת שאביא/ כל אחד שיכנס הביתה מעכשיו והלאה
האם יש לך רעיון לפתרון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב ומטפלת
ד''ר סמדר טל29/09/2009האם הכלב מפגין התנהגות תוקפנית כלפי עוד מישהו פרט למטפלת? איך הוא מתנהג בנוכחות אנשים אחרים אשר מנסים לבוא במגע עם התינוק? האם היה איזשהו אירוע חריג בין המטפלת והכלב?
אינני יודעת להגיד ממה ההתנהגות הזו נובעת אך בהחלט יש מקום לנסות ולברר מה המקור שלה. יש לבחון היטב את הסביבה ולנסות לראות מה מעורר את ההתנהגות הזו. במקרה הצורך כדאי להתייעץ עם מאלף מקצועי ומנוסה על מנת לפתור את הבעיה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפה ארוך אבל חשוב מאוד!!אלין24/09/2009
היי,
אז ככה, יש חתולה מתוקה ברחוב שלי שכאילו אימצה אותי ואת שני הכלבים שלי, היא מחכה ליד הדלת שלנו, והיא הולכת איתנו כשאנחנו מוציאים את הכלבים לטיולים ובקיצור התאהבה בנו..אני נותנת לה אוכל ושתיה אבל בגלל שיש לי שני כלבים בבית ובגלל שאני גרה בדופלקס כזה בלי חצר ההורים שלי לא מסכימים להכניס אותה הביתה.
עכשיו יש לי 3 שאלות חשובות..
1. אני קצת חוששת כי החורף מגיע ואני לא רוצה שהיא תהיה בחוץ בקור ובגשם ולכן שיכנעתי את ההורים שלי שיתנו לי לשים לה בכניסה לבית(ליד הדלת) שמיכה שיהיה לה מקום חמים. השאלה היא האם זה מספק, כלומר מה הסיכויים שהיא תהיה מעוניינת לשהות כל הזמן בכניסה לבית? יש פתרונות אחרים שאפשר לעשות כדי שיהיה לה נעים יותר בחורף?מה גם שאנחנו חולקים את הבניין עם זוג שכנים שלא אוהבים את הרעיון שחתולה מסתובבת בבניין..
2.שמתי לב לדפוס התנהגותי אצלה שיש ימים שהיא נינוחה ובעלת מזג נוח ויש ימים שהיא ממש נראית עצבנית וזה נראה כאילו כל רגע היא הולכת לתקוף את אחד הכלבים שלי..כשהיא נמצאת במצב רוח כזה היא נוטה להזיז את הזנב במהירות מצד לצד ושמתי לב שהיא עושה איתו מין תנועה מוזרה כזאת עם הזנב כמו מעין רעד.. מה זה יכול להיות? האם זה סימן שהיא מיוחמת או בהריון?
ושאלה אחרונה, אם אכן היא בהריון זה לא קצת מסוכן שהיא תהיה בסביבה של הכלבים שלי? שמעתי על מקרים שחתולות תקפו כלבים כדי להגן על גוריהן..
המון תודה !!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולה
ד''ר סמדר טל29/09/2009שלום ענת,
שמיכה בחורף יכולה לעזור אך אם את יכולה לאלתר לה מכסה מפני הרוח והגשם זה יותר טוב. את יכולה להעזר בארגז קרטון אך הוא עלול להירטב בגשם. עדיף לקנות או להשיג קופסת פלסטיק גדולה, את צריכה לעשות חור מאחד הצדדים כדי שהחתולה תוכל לצאת ולהיכנס, ובפנים לרפד. בצורה כזו יהיה לה מקום חמים, והגנה מפני רטיבות ורוח.
לגבי השינויים במצב רוח אינני יודעת לומר לך ממה זה נובע, חתולות מיוחמות נוטות ליילל הרבה ולהתחכך בצורה מוגזמת. במידה והיא בהריון סביר להניח שהיא תחפש מקום שקט וחמים להמליט את גוריה ולא בכניסה לבנין שם אין מסתור ויש תנועה רבה. באופן כללי מומלץ לעקר אותה. את יכולה לנסות לדבר עם העירייה באזור מגורייך ולראות אם יש להם אפשרות לעקר אותה.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)












.jpg)
