מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פירמידות בהתעמלות ילדיםאפרת22/06/2010
הבת שלי בת 9.5 ושוקלת בסביבות 35 ק"ג היא משתתפת בחוג התעמלות. שם היא נדרשת להניף ילדה בת שמונה ששוקלת כ-20 ק"ג. הבת שלי לא מתלוננת ומאוד מרוצה מהחוג. שאלתי היא האם זה יכול לגרום לה לנזק בלתי הפיך. יש לציין שבחוג ישנן מאמנות מוסמכות ומנוסות. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאפרת
ד''ר מרק אידלמן22/06/2010כנירא שנזק בלתי הפיך לא תגרם מזה , אך אפשר לקבל חבלות שונות מהרמת משקל כבד לא פרופורציונלי למשקל שלה.
הייתי עוקב בינתיים , אם הבת מרוצה -סימן שהיא לא סובלת , אז שתמשיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכה ונעליים לפעוטגליה20/06/2010
תינוקי בן שנה ושישה חודשים. הולך עצמאית מזה שבועיים.שאלתי היא לגבי רכישת נעליים.
הליכתו לא יציכה.מאוד מהוססת. שיווי המשקל אינו מלא. מלווה בהרבה הפסקות הליכה.כאשר מתעייף רגליו נהיות מפוסקות יותר ויותר עד אשר נופל על הברכיים או הטוסיק.
לאור הנ"ל האם יש צורך לקנות לו כבר עכשיו נעליים או להמתין שהליכתו תשתפר?
כנעליים ראשונות האם עדיף סגורות או סנדלים? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגליה
ד''ר מרק אידלמן20/06/2010שלום , כמה שפחות נעליים -זה טוב יתר לכפות הרגליים .
עקרון חשוב בקניית הנעליים : סולייה גמישה ומרווח מספיק רחב בקדמת כף הרגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- DDHפינחס19/06/2010
שלום רב.בתי בת -18.מאובחנת בDDH מיום היוולדה. בשלב זה אינה סובלת מכאבים כלשהם.עומדת להתגייס לצה"ל בעוד כחודש.לא דיווחה לצבא על בעייתה עקב חשש אפשרי של הורדת הפרופיל.היא מעוניינת להתגייס לשרות קרבי כלוחמת ביחידת שדה ולתקופה של 36 חודשים.שאלתי היא :האם לבעייתה ישנה משמעות בהקשר לשרות צבאי בכלל וקרבי בפרט.אנו לא מסכימים עם החלטתה להסתיר מפני הצבא את עובדת קיום ה-DDH ודואגים שלא ייגרם לה נזק כלשהו בגלל חוסר התאמת התפקיד ותנאי שרות.וכל זה במידה וישנו קשר בין הדברים.מחכים לתשובה. בכבוד רב פינחס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DDH
ד''ר מרק אידלמן19/06/2010אין לי ספק שיותר טוב לעשות צילום אגן עדכני ולהתיעץ עם שאלתך עם אוטופד מנוסה(יש המון סוגים של מחלה ,כאלה שאין צורך לספר, וגם כאלה שחייבים אם הולכים להיות קרבים).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בית החזהאמא18/06/2010
שלום
בני כמעט בן 3 חודשים, שמתי לב שיש לו שקיעה בבית החזה. האם זה ישאר או חולף?
כמו כן נראה לי ששתי רגליו (השוק) פונות החוצה כמו קשת. האם זה נורמלי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיוות בבית החזה
ד''ר אודי לבל20/06/2010אמא שלום, חזה שקוע נפוץ למדי כמו עוד מבנים שונים של החזה. אין בכך לרוב כל בעיה וזה די משתנה במהלך הצמיחה. בכל זאת אם זה מדאיג כדאי להבדק אצל רופא הילדים שלכם ולהתייעץ עמו אם הממצא בגדר הסביר או חורג מזה. גם לגבי השוקיים - זה העניין - להראות לרופא והוא יגדיר אם הממצא חריג או מבנה נורמלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילות מרובות לבת 1.9אמא18/06/2010
שלום, בתי בת שנה ו 9 חודשים, הולכת מגיל שנה וחודש. ההליכה שלה לא יציבה, כף רגל אחת נוטה מעט פנימה ונראה שהיא לא מרימה מספיק את כף הרגל כשהיא הולכת ולכן נתקעת בדברים ומועדת המון.
אורתופד אמר שהיא נראית בסדר, נטיית הרגל פנימה גבולית ולכן לא רוצה כרגע להתערב.
מה ניתן לעשות בכל זאת? האם יש תרגילים לאימון ההליכה שיעזרו לה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה לא יציבה
ד''ר אודי לבל18/06/2010אמא שלום. הממצא הזה דורש הערכה. קחי אותה לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צליעה אצת ילד בן 3.5שרון17/06/2010
שלום רב,
הבן שלי בן 3.5 ומיום שישי שעבר (11.6) אבחנו צליעה ולא התייחסנו, ביום שבת בערבשאלתי אותו אם משהו כואב לו הוא טען שכלום לא כואב (אפילו היינו בבריכה ביום שבת) ככה עד יום ראשון הילד צולע צליעה קלה בהחלט משתולל הכל כרגיל ולא מתלונן על כאבים.
יוםשני בערב הלכתי איתו לרופאת משפחה שלנו והיא בדקה אותו אומרה שהיא לא רואה כלום, הוא לא היה חול ה לפני והכל בסדר איתו. שלחה אותי לבדיקות דם והכל יצא תקין לחלוטין! היום פניתי לכמה אורטופדים למבוגרים באסף הרופא והם אמרו שהם לא רואים כלום אבל עדיף מנוחה (זה גם מה שהרופאה שלי אמרה לי) לנוח בבית, לא להשתולל ולהשתדל כמה שפחות לדרוך על הרגל, ואם ימשיך ככה עד יום שלישי ללכת לצילום.
בנתיים הילד איתי בבית, מכיר כבר את כל התוכניות בטלוויזיה בע"פ, אני מאודדד מודאגת שהכל בעצם בסדר הוא עדיין צולע ונשאר בבית. אולי יש עוד משהו שאפשר לעשות שלא עשיתי?
אשמח מאוד לתשובה.
המון תודה ויום טוב,
שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צליעה
ד''ר אודי לבל18/06/2010שרון שלום. את מוזמנת לקרוא למשל באתר של שערי צדק (אורתופדיה) סיכום שכתבתי על צליעה אצל ילדים. חוץ - מזה - גשי איתו לבדיקה אצל אורתופד ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דעתך בענייןאפי16/06/2010
שלום, הייתי רוצה חוות דעתך על ממצאי הבדיקה הבאים הילד בן 15 וחצי וסובל מאד מכפות רגליו מוגבל מפעילות גופנית וכואב לו ברגליים גם ללא פעילות חריגה הבדיקה בוצעה בתארי
הנביקולרית עקב לעצ בי COALITION , בירור סימני ברגליי סיבת ההפניה: כאבי
. משני הצדדי
ללא הזרקת מולטיפלנאריי ורקמה רכה ובוצעו שיחזורי בחלונות עצ צפופי אקסיאליי הבדיקה בוצעה בחתכי
ורידי. חומר ניגודי תו
מבנה גרמי ללא ממצא פתולוגי.
, תמונה שיכולה להתאי סימני אוסטאוסקלרוזיס בצידי המפרק הקלקניו-נביקולארי משני הצדדי סימני אי סדירות ע
לזיהוי. נית מפרקי עדיי קרוב לוודאי סחוסית פיברוטית, המרווח בי COALITION - ל
משני עצמות הטרזאליות, טרוזמטטרזאליות, מטטרזופלנגיאליות ומפרקי האצבעות שמורי בי יתר המפרקי
. הצדדי
. להצטרבות נוזל בפרק משני הצדדי וללא סימני פרק הקרסול תקי
הרקמות הרכות בגדר הנורמה וללא ממצא פתולוגי.
, פיברוטית או סחוסית קלקניו-נביקולארית משני הצדדי COALTITION 1. : בסיכו
קרוב לוודאי.
בירור קליני ורנטגני. 2 דרוש המש . סליחה על האי סדר אני מקווה שאתה מבין משהו לא מצליחה להעביר לך . בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מבין
ד''ר אודי לבל18/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בת שבעה חודשיםיסמין כהן16/06/2010
שלום
אי סמטריה בקפליים של הרגלים מקדימה ומאחור ,וכף רגל אחת יותר ארוכה בכמה
בערך חצי ס''מ
יש מצב לדאגה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסימטריה
ד''ר אודי לבל16/06/2010יסמין שלום, האלה אינה אם יש מצב לדאגה אלא מה לברר- גשי לרופא/ת הילדים שלכם לבדיקה, או לאורתופד ילדים. כל ממצא שמביע אסימטריה- מחייב בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- bone cystילנה15/06/2010
שלום רב! בן שלי בן 11. התחיל להיתלונן מזה כשלושה חודשים בערך על כאבים באזור הירך והקרנה לאזור האינגווינאלי וצליעה בעיקר לאחר אימוני כדורסל. עשינו סידרת צילומים ומיפוי עצמות שהתשובה היא : קליטה מעט מוגברת באזור ראמיס פוביס . הממצא לא ברור. לאחר כמה התייעצויות עם רופאים שונים יש חשד לציסטה שפירה. כאשר קראתי באינטרנט על המחלה הזאת וסוגי טיפוליה נכנסתי "קצת" ללחץ משיטות ההטיפול האגרסיביות הקיימות היום. טרם הוצע טיפול כלשהוא ובהקדם האפשרי תיערך בדיקת mri . האם ידוע לכם על שיטות טיפוליות אחרות? האם אפשרי להישאר אך ורק במעקב קליני ורדיולוגי? ועד כמה מסוכן לא לעשות כלום עם הממצא הזה? איזה אחוז החלמה מניסיונכם קיים ללא התערבות כלשהיא? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לילנה
ד''ר מרק אידלמן15/06/2010שלום , לא ראיתי ממצא חשוד בצילום (יתכן עקב רזוליציה נמוחה יחסית )
בכל מקרה תתיעצי עם עוד אורטופד ילדים מנוסה שאבדוק צילומים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ניתן לעשות עם כף רגל פונה פנימה?הילה15/06/2010
שלום,
שאלתי דומה לשאלה ששאלו כבר - לגבי כף רגל (בעיקר שמאל)שפונה פנימה, בבני בן השנתיים. לפעמים הוא אפילו נופל כתוצאה מכך.
אני מבינה שזה שכיח ולרוב עובר מעצמו ושואלת - האם ניתן לעשות משהו כדי לשפר את המצב- כמו למשל להקפיד על נעליים טובות? האם נעלי קרוקס מזיקות לרגל? האם יש תרגילים שיש לעשות? האם הליכה ללא נעליים מזיקה / עוזרת למצב?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להילה
ד''ר מרק אידלמן15/06/2010תמתיני עד גיל 3-4 שנים , אני נותן לך מעל 90 % שהכל יסתדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלאב פוטבת15/06/2010
שלום..
ביתי בת החודשיים נולדה עם קלאב פוט ברגל ימין, היא מטופךת אצל פרופסור צ'רלס הווארד דרך קופת חולים מכבי.. ביתי עברה כבר 5 גיבוסים ואז החליט פרופ' הווארד כי ניתן להסיר את הגבס ונראה איך הרגל מתקדמת ... שבוע אחרי שבוע הגענו חביקורת בסה"כ 4 שבועות ללא גבס.
היום בביקורת אמר הפרופ' כי צריך לגבס שוב ביגלל העקב ושהקגל לא מתיישרת.
מאז שהוא החזיר את הגבס הילדה לא הפסיקה לבכות כי אחרי תקופה שהרגל הייתה משוחררת שוב סגרו לה אותה.
שאלתי היא אם הטיפול שאיתו עובד הפרופ' הוא נכון? מומלץ לעשות הפסקה שכזאת?
האם גם אתם הייתם נוקטים בדך זאת?
בברכה
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאת
ד''ר מרק אידלמן15/06/2010את מספרת לי על טיפול שאני לא מכיר בקלספוט.
קחי חו"ד שנייה בבקשה:מקומות מומלצים לקלבפוט לא מעט בארץ.אם תרצי שאבדוק תתקשרי למזכירתי בבי"ח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בטיביה ופיבולה לילד בן 10.5גלעד בנבנישתי13/06/2010
דר אידלמן שלום
הבן שלי שבר את השוק ושוקית תוך כדי משחק כדורגל גובס לכל אורך הרגל טופל בבית חולים מאיר כפר סבא .
את הביקורת וצילום על הגבס ביצענו אצלך במחלקה פעמיים פעם אחת שבוע לאחר הקיבוע של הגבס ופעם השנייה שבועיים מאוחר יותר ואתה בדקת אותו.
בשבוע שעבר ביום חמישי ה-10/06/2010 הורד הגבס לאחר 7 שבועות ולאחר מכן עבר צילום של הרגל ללא גבס ונבדק אצל ד"ר זיידמן .
הרופא כתב שבצילום קרסול השבר מחובר בעמידה טובה והימנע מספורט 6 שבועות.
כרגע המצב הוא שהרגל של הבן עדיין נפוחה מעט והוא לא הולך עצמאית אלא עם קביים והוא מאוד מוגבל בתנועה שהוא עושה עם הרגל כמו לא מקפל את הברך עד הסוף אלא מעט מאוד
השאלה שלי היא האם הבן לא צריך לעבור פיזיותרפיה כלשהיא על-מנת לעזור לו לשקם את הרגל.
והאם זה טבעי כזאת מוגבלות בתנועה ועד מתי הרגל אמורה להיות נפוחה ומוגבלות בתנועה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלעד
ד''ר מרק אידלמן15/06/2010ראיתי ציצומים , הכל בסדר, הכל יסתדר-לא לדאוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזרן למיטת נוערשירי10/06/2010
שלום רב.
אנחנו מעבירים את בנינו בן השנה ותישעה חודשים למיטת "נוער"
עם מעקה. ההתלבטות שלי היא לגבי המזרן. המיטה שבחרנו מגיעה עם מזרן ספוג אורטופדי כחול בצפיפות של 32 ק"ג. הוא מזרן קשה.
יש אופציה להוסיף כסף ולקנות מזרן שצידו האחד בדיוק כפי המזרן שציינתי לעיל וצידו השני רך יותר.
איזה מזרן מומלץ יותר? איזה מזרן מומלץ בכלל למיטת "נוער" לגיל שנה ותשעה חודשים?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירי
ד''ר מרק אידלמן11/06/2010אין לי מספיק ידע לתת לך את התשובה, אני רק יודע שמזרן רך מדאי לא ממומלץ.אינטויטיבי הייתי בוחר מזרן "בינוני "מבחינת קשיחות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
שירי14/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה שזה ישמע מוזר אני השקעתי הרבה
חנן12/06/2010כסף במזרן של הבת הקטנה שלי. ויתרתי על האופציה של המזרן שנתנו לי בחברת בן איתי , זיכו אותי ב-400 ש"ח וקניתי לה מזרן לטקס מאירופלקס. אמנם עלה לי 1600 ש"ח אבל שווה כל שקל. גב זה לא משהו שצריך לזלזל בו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה גם לך!
שירי14/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ,למדתי קצת ,אפשר אישוריונית מטרסו10/06/2010
ד''ר יקר
האי סמטריה ברגליים ,מעידה על חוסר איזון במוח??
את חומרת המצב ,איך ניתן לבדוק
כיום הילדה בת שנה וחודשיים
וזה לא עבר
מעבר לכך שמתי לב שכף רגליה לא שוות ,יש הבדל של 3-4 מ''מ
אילו זה היה מקרה קל אז עד גיל שנה זה אמור היה לעבור ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום נוסף
יונית מטרסו10/06/2010
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסימטריה
ד''ר אודי לבל11/06/2010יונית שלום. הרקע לא ממש זכור לי. אבל מהתיאור שלך כאן נראה שמדובר באי-שיוויון מזערי. אני שוב מציע לדון עם הרופא המטפל שלכם אם מדובר במשהו בעל משמעות בריאותית כלשהי או שהדאגה היא לחינם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
יונית22/01/2013בריאותי קשור לזה?
מה אומר האי סימטרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהענייני א-סימטריה
ד''ר אודי לבל23/01/2013יונית שלום שוב. אני לא ממש מבין מה את שואלת כאן בהמשך לתשובתי.
כל ממצא של אסימטריה הוא עניין שיש לברר ולעקוב אחריו. אני מציע לפנות לרופא/ת הילדים שלכם ולבדוק אם הממצא מהותי. כמובן שזה בהנחה שבדיקת מפרקי הירכיים היתה תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת קשתות אורכיות אצל ילד בן 3חן רבאון שרי09/06/2010
בני בן 3 וכמה חודשים, הוא התחיל ללכת בסביבות גיל שנה, כבר מהצעדים הראשונים שמתי לב כי הוא נשען על הצד הפנימי של כף הרגל עד למצב שהאצבעות כמעט מתרוממות באויר. כמה חודשים לאחר מכן התייעצתי עם אורתופד ילדים בקופח כללית בכרמיאל שאמר שאין שום דבר שאפשר לעשות בשלב הזה, גם לא מדרסים ושנקנה לו נעלי הליכה נוחות. כעבור שנה לא היה שינוי, התייעצתי שוב עם אותו האורתופד שחזר על דבריו. פיזיותרפיסטית שראתה אותו בגן זיהתה מה שהיא קראה "צניחת קשתות אורכיות מרשימה וזוית חדה של הקלנקאי החוצה" והמליצה על מדרסים. ברור לי שעכשיו הזמן לבירור מעמיק יותר כדי לטפל בדרך הטובה ביותר.
מה המלצתך?
תודה, חן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחן
ד''ר מרק אידלמן09/06/2010המלצתי לא לעשות שום דבר.לבן יש כפות רגליים שטוחות משנית לגמישות יתר , לא צריל לעשות דבר אם זה.ספק אם מתאי שהוא זה יפריע לילד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)












.jpg)
