מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פישוק רחברתם11/07/2010
שלום
בני בן החודשיים נולד עם פישוק רחב עקב מצג עכוז.
בגיל 6 שבועות עבר א.ס פרקי יריכיים שהראה איחור פיזיולוגי בהתגרמות מסוג 2A+
יש לי מספר שאלות:
אני יודעת שעלינו לעבור עוד א.ס לאחר 6 שבועות ממועד הבדיקה הראשונה. באם התוצאות לא מראות שיפור-מה הטיפול שבד"כ נותנים?
נאמר לי לשמור על הפישוק שלו ולא לשים אותו במנשא.האם מנשא מסוג "מנסארי" הוא בסדר(בתנוחת עובר)?
האם הבעיה יכולה לגרום לבעיות התפתחות?זחילה,ישיבה וכד'?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרתם
ד''ר מרק אידלמן11/07/2010ברוב המקרים type 2a הופך להיות תקין עד גיל 3 חודשים , אם לא -תזדקק לרצועות ( סבירות לא גדולה ).
אין שום בעיות באתיד , רק תעשי US פרקי ירכיים חוזר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- sacral dimpleענבל10/07/2010
בני בן שבועיים, בבדיקת רופא לאחר הלידה אובחן sacral dimple ,והומלץ אולטרסאונד לשלילת עגינה של חוט השדרה.
1. התור לאורתופד לצורך קבלת ההפניה נקבע לגיל חודש, האם יש דחיפות מיוחדת?
2. במהלך ההריון בצעתי בדיקת חלבון עוברי שחזרה גבוהה (AFP = 2.66MOM ) בייעוץ גנטי נאמר לנו שהערך הגבוה מחשיד למומים של התעלה העצבית. בצענו שתי סקירות מכוונות במטרה לשלול ככל האפשר מומים מסוג זה,שתיהן יצאו תקינות. האם בדיקת החלבון העוברי הנ"ל מעלה את הסבירות לכך שאכן קיימת בעיה של חוט שדרה מעוגן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקע בעכוז
ד''ר אודי לבל10/07/2010ענבל שלום. זה לא ממש נושא אורתופדי, עוסקים בזה נוירו-כירורגים. הממצא הזה שקערורית בקפל העכוז - הוא נפוץ מאוד ויש נטיה של רופאי התינוקות לברר את הקשר בים זה לבין בעיה בעמוד השידרה. אני לא יודע את השכיחות של בעיה משמעותית עם הממצא הזה. היעדר כל ממצא גופני יכול בודאי להרגיע אותך. האם זה יכול להתקשר לרמה של אלפא-פטו-פרוטאין בהריון אני לא יודע , ברור שזה גם כן מתקשר לבעיית מום פתוח של עמ"ש - אבל נראה שאין לזה כל עדות כיום (אין מום פתוח!!). בקיצור אין ברירה - צריך לבדוק וקרוב לודאי לא יהיה כלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ענבל11/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כף היד שלי עקומה לאחר ששברתי את הידעידו10/07/2010
שלום. לפני חמישה שבועות שברתי את יד ימין, עברתי רדוקציה וגובסתי, לאחר מכן עברתי צילום ביקורת והיה צורך לפתוח את הגבס ולעשות את תהליך הרדוקציה מחדש. לאחר מכן גובסתי עברתי עוד צילום ביקורת והכל היה בסדר. הייתי בגבס (עשוי מגבס אמיתי) במשך 5 שבועות, שבמהלכן עברתי מספר צילומי ביקורת כדי לראות איך האיחוי מתקדם.
הצילום האחרון אראה שהאיחוי הסתדר והאורתופד המליץ לחקות עוד שבוע ולהוריד את הגבס.
לאחר הורדת הגבס נוכחתי לגלות שכף ידי מוגבלת מאוד בתנועותיה, אך האורתופד אמר שזה ייסתדר.
מאוחר יותר שמתי לב שכף ידי "עקומה". כלומר, נוטה (אם מסתכלים עליה כשהאגודל נמצא בצד ימין) שמאלה. כל כף היד הימנית עקומה.
האם זאת תופעה נפוצה? האם יש צורך בפיזיותרפיה או שזה מסתדר מעצמו כמו שאר התופעות?
מצורפת תמונה של היד העקומה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר באמה
ד''ר אודי לבל10/07/2010עידו שלום. אני מניח שאם הצילומים הראו איחוי בעמדה טובה, היד תחזור לתפקוד ולצורה תקינים. בכל מקרה אני מניח שהוזמנת למעקב מספר שבועות לאחר הסרת הגבס. אני מניח שעד אז הכל יחלוף, ואם לא - תוכל לדון בזה עם הרופא המטפל שלך. אני לא מפנה לרוב לפזותרפיה - אין בכך צורך התפקוד משתפר לבד במהירות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
עידו10/07/2010תודה על התשובה. הרגעת אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח אבחנה של טיפול ברצועותתמר09/07/2010
שלום רב,
בתי בת 4.5 חודשים ונמצאת עם רצועות כבר שלושה חודשים.
האבחנה הראשונית הייתה דיספלזיה טייפ 3, שוליים עליונים שטוחים, גג סחוסי דחוק - רגל שמאל.
רגל ימין טייפ 1.
עשו לה אולטראסאונד באבחון הראשוני (גיל חודש וחצי) ואח"כ רק בדיקות קליניות וצילום רנטגן אחד.
כיום כתב הרופא לאחר בדיקת אולטראסאונד: " באולטרסאונד טייפ 1 אך שוליים מעוגלים - המשך רצועות וצילום אגן"
הבנתי שטייפ ו זה מצב תקין, אך מה המשמעות של "אך" שוליים מעוגלים? האם שוליים מעוגלים זה מצב לא תקין?
תודה, גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DDH
ד''ר אודי לבל10/07/2010גלי שלום. המצב ההתחלתי היה משמעותי - דרגה 3 היא פריקה של ראש הירך מתוך המכתש. כיום הראש בתוך המכתש וכנראה שגם המכתש כבר עמוק מספיק מכסה יפה את הראש (דרגה 1). הממצא שעדיין השוליים הגרמיים מעוגלים - צפוי במקרה הזה, ובאמת תומך בהארכת הטיפול עד הבשלה מלאה ושוליים גרמיים "חדים". למעשה אלה דקויות של מינוח בקשר לטיפול. העיקר לטפל ולא לוותר עד החלמה מלאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהddh
תמר10/07/2010הבנתי שחלק מהרופאים חושבים שתקופה ממושכת ברצועות לא מוסיפה, והנזק כבר נגרם בזמן שהראש היה בתת פריקה ולחץ שם. נעניתי בפורום נוסף כי הטיפול במקרה זה יהיה ניתוח בגיל 3-4 שנים, והמעקב הוא עם צילומים בגיל חצי שנה, שנה ו-3 שנים.
זה מאוד הלחיץ אותי, והרופא שלי לא כל כך נגיש מבחינת אינפורמציה.
מצורפת סריקה של שני האולטרסאונד.
האם אתה מציע ללכת לחוות דעת נוספת?
הרופא כרגע המליץ על 3-4 שבועות ברצועות וצילום
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהddh
תמר10/07/2010הבנתי שחלק מהרופאים חושבים שתקופה ממושכת ברצועות לא מוסיפה, והנזק כבר נגרם בזמן שהראש היה בתת פריקה ולחץ שם. נעניתי בפורום נוסף כי הטיפול במקרה זה יהיה ניתוח בגיל 3-4 שנים, והמעקב הוא עם צילומים בגיל חצי שנה, שנה ו-3 שנים.
זה מאוד הלחיץ אותי, והרופא שלי לא כל כך נגיש מבחינת אינפורמציה.
מצורפת סריקה של שני האולטרסאונד.
האם אתה מציע ללכת לחוות דעת נוספת?
הרופא כרגע המליץ על 3-4 שבועות ברצועות וצילום
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש תוספת בשאלה למעלה - אנא השיבו :)
תמר11/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר אודי לבל12/07/2010גלי שוב שלום, בודאי שכדאי לשמוע עוד דעה. ההחלטה כבר היום שבגיל כלשהו היא תזדקק לניתוח - קצת נמהרת לטעמי. אני לא מביע דעה על ההדמיות כי קשה לי להבחין. גשו לשמוע עוד דעה ואני מניח שתבוא הקלה ורגיעה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!
תמר13/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטפוס גמיש- איך מטפלים???פולינה09/07/2010
שלום, בגיל 3 אובחנתי כסובלת מפלטפוס גמיש...כעת אני בת 12. המליצו לי לעשות את התרגילים הבאים:
-עמידה על קצות האצבעות כשהעקבים באוויר והורדת העקבים לרצפה.
-הליכה יחפה על חול, אדמה, עשב, דשא, אבנים קטנות.
-לגלגל מתחת לרגלי גליל כלשהו.
-לנסות לתפוס עטים וטושים בעזרת אצבעות הרגליים.
האים אלה תרגילים טובים לפלטפוס גמיש? ואילו תרגילים יש עוד לפלטפוס גמיש??
הנה קטע קצר שמצאתי בתוך כתבה על פלטפוס:
"פלטפוס בכף רגל גמישה הינו במרבית המקרים ממצא נורמלי שאינו מחייב כל טיפול. בעבר נעשו נסיונות רבים להביא להתפתחות הקשת בילדים אלו. תוצאות הטיפולים השונים קשות למדידה, במיוחד לאור השיפור בקשת שלרוב מתפתחת עם הגיל גם ללא טיפול."
והנה עוד קטע קצר מתוך כתבה על פלטפוס:
"אצל תינוקות וילדים תמיד יש פלטפוס, מכיוון שתהליך ההתפתחות עדיין בשלביו הראשונים. הקשת מתחילה להתפתח בשלב של ילדות מתקדמת והתבגרות, ובבגרות תופיע קשת מלאה."
האים זה נכון שלילדים הסובלים מפלטפוס גמיש בעת ההתבגרות (בגיל שלי) מבנה כף הרגף משתנה ונוצרת קשת ברגל????? ואם זה אכן נכון, באיזה גיל בערך יהיה ניתן לראות שיפור בקשת, והאים אני יכולה להירפא מפלטפוס גמיש??? ואיך??
בבקשה תעזרו לי...
בתודה מראש,
פולינה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כף שטוחה
ד''ר אודי לבל09/07/2010פולינה שלום - אולי תספרי מה מפריע לך?, לדעתי זה יותר חשוב מאשר הכתבות והתיאוריות - אם אדע מה מפריע לך אולי אוכל לעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכף רגל שטוחה..
פולינה09/07/2010מה שמפריע לי זה הרגליים שלי.... אני לא רוצה שיהיו לי רגליים שטוחות לכל החיים..
אני מתחננת, בבקשה תענה לי על השאלות....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכף רגל שטוחה..
פולינה09/07/2010מה שמפריע לי זה הרגליים שלי.... אני לא רוצה שיהיו לי רגליים שטוחות לכל החיים..
אני מתחננת, בבקשה תענה לי על השאלות....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכף רגל שטוחה..
פולינה09/07/2010מה שמפריע לי זה הרגליים שלי.... אני לא רוצה שיהיו לי רגליים שטוחות לכל החיים..
אני מתחננת, בבקשה תענה לי על השאלות....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכף שטוחה
ד''ר אודי לבל10/07/2010פולינה שלום. האם זה כואב, האם זה לא יפה, מה בעצם הבעיה?. אנחנו לא חוששים מרגל שטוחה כל עוד היא לא מכאיבה ולא דורשת נעל ייחודית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכף שטוחה
פולינה10/07/2010כף הרגל שלי בכלל לא כואבת, ההורים שלי עושים מזה עניין כל כך גדול, וכנראה שגם אני התחלתי לעשות מזה עניין גדול..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר אודי לבל10/07/2010פולינה אני חזר, אין בזה, למעט במצבים קיצוניים שום בעיה. אם את לא רגועה, גשי לאורתופד שיסתכל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בטיביהזהר08/07/2010
שלום רב,
ביתי בת 8.5 שברה לפני כשבוע את רגל שמאל.השבר הוא שבר אנכי בטיביה עם תזוזה מינימלית. היא גובסה עד המפסעה והושארה להשגחה ללילה בביה"ח.
נאמר לנו כי היא תאלץ להיות עם הגבס בין בין 3-4 שבועות ולאחר מכן לעבור לגבס קל.
שאלתי היא מתי היא תוכל להתחיל דריכה על הרגל ובנוסף היא רוקדת ושוחה,תוך כמה זמן מומלץ לחזור לפעילות כזו ובזמן הקרוב אם בכלל. תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בעצם השוק - טיביה
ד''ר אודי לבל08/07/2010זהר שלום. שבר בטיביה בגיל הזה מחלים מהר למדי. המטרה היא להקפיד שההחלמה תהיה בעמדה טובה. לכן, הגבס בתחילה ארוך. אח"כ כשיש אחוי התחלתי אפשר לעבור לגבס קצר - שוק וכף רגל ולרוב גם לדרוך לרוב הסך הכל הוא כחמישה שישה שבועות. עם סיום הקיבוע אפשר לחזור בהדרגה לפעילות. כל ילד בקצב שלו. לרוב זה מאוד זריז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבר בטיביה
זהר12/07/2010תודה על תשבתך המהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבר בטיביה
זהר12/07/2010תודה על תשבתך המהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבר בשוק - טיביה
זהר07/09/2010ד"ר שלום,
בהמשך לשאליתי הקודמת, בתי היתה סה"כ 8 שבעות עם גבס, 6 שבועות בגבס ארוך ושבועיים בכבס קצר. הורדנו את הגבס לפני כשבוע. הילדה נעזרת בקביים והתחילה לדרוך על הרגל בהצעתו של האורטופד לחזרה לפעילות רגילה בקצב שלה. היא עדיין לא דורכת באופן מלא על כף הרגל (כנראה חוששת). האם טיפול פיזיוטרפיה מומלץ? היא פשוט חוששת לוותר על הקביים ולנסות ללכת בלעדיהן. אודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחלמה
ד''ר אודי לבל07/09/2010זהר שלום. לרוב אין צורך בפיזיותרפיה הילדים מחלימים בקצב שלהם, וזורקים את הקביים כשאין כאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרטים על Slipped Capital Epipysisאפרת08/07/2010
שלום רב, בני בן שבע וחצי מתלונן כבר שלושה ימים על כאבים ברגל שמאל (ממש גורר רגל)
יש לציין כי בני פעיל מאוד מבחינה גופנית (משחק כדורגל, שוחה).
היינו אצל אורטופד ועשינו בדיקות דם והממצאים הם : Slipped Capital Epipysis בדרגה נמוכה, רציתי לדעת ממה זה נגרם לו? האם זה שכיח בגיל זה? האם מנוחה תוכל לשפר את המצב? האם אפשר להמנע מניתוח בגיל כה צעיר?
תודה
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלקה של ראש עצם הירך
ד''ר אודי לבל08/07/2010אפשרת שלום. יש מעט אבחנות שכאשר אני שומע עליהן אני תוהה האם זה סביר. התופעה המתוארת לעיל אופיינית למתבגרים וממש ממש נדירה בגילאים אחרים. מכאן שאני מציע קודם כל לבדוק טוב אם האבחנה נכונה ורק אח"כ לקרוא לעומק מה זה החלקה של ראש הירך (slipped capital femoral epiphysis
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזרון לילדיםשרית08/07/2010
שלום, בני כבן שנתיים ואנו רוצים להחליף לו את המיטה למיטת נוער. שאלתי היא איזה מזרון מומלץ (לבעלי יש בעיות גב קשות ואנו רוצים לנסות ולמנוע זאת מהבן שלנו)? שאלה שנייה היא נעלי ילדים האם צריך לקנות נעליים/סנדלים מיוחדות לילדיםלמשל סוליה גמישה, נעלי ספורט שיתנו תמיכה לגב או שבגילאים צעירים אין זה משנה (מהם גילאים צעירים)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזרון...נעליים...
ד''ר אודי לבל08/07/2010שרית שלום. אני מצטער, אין כל מידע שאני מכיר שמצביע על זה שיש לכך איזושהי חשיבות.
לגבי נעליים אני חושב שההמלצה ללכת כמה שאפשר יותר יחפים היא סבירה - זה נראה לי הכי מתאים לאבולוציה שלנו (אבל אין לי כל תמיכה מדעית ממשית), ולגבי מזרון - פשוט תבחרו מה שנראה לכם טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתקן מתיחה בפישוקנועה07/07/2010
תודה. שאלה נוספת שמעניינת אותי טרם הניתוח היא, שמעתי שיש בתי חולים שמשתמשים באופציה של מתקן מתיחה טרם כניסה לניתוח ולעיתים אף במקום הניתוח.
מה דעתך בעניין? והאם כל בתי החולים מצויידים במתקן מתיחה שכזה או שמדובר במדיניות של בית חולים אחד לעומת אחר?
האם יש גיל קריטי לביצוע הניתוח וההמתנה יכולה להזיק ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנ ועה
ד''ר מרק אידלמן07/07/2010יש חלוקי דעות אם מתיחה לפני ניתוח מועילה.יש כאלה שתוענים שאין שום צורך לזה.כל אחד עושה במה שהוא מאמין , לרוב מתיחה היא פיטרון זמני לפי הניתוח(לא מזיק לדעתי , אך לא הרבה יותר מזה ).
מספר מקומות בארץ עושים מתיחה בבי"ח, אני אישית לא משתמש בשום מתיחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רנטגן לתינוקאלה06/07/2010
ר=יש לי תינוק כבן 3 חודשים שיש לו גומה קטנה בגב ליד עמוד השידרה קרוב לחיבור לצוואר, במישוש ובבדיקה אלטראסאונדית גילו כי זאת עצם קטנה ומאחר שקשה לדעת בדיוק ברופא הפנה אותנו לרנטגן. רציתי לדעת מה ההשלכות של רנטגן על תינוק קטן שכזה? והשאלה השניה היא אם באמת יש עצם קטנה ליד עמוד השידרה מה ההשלכות של זה על התינוק שלי?
תודה, אמא שצריכה להירגע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלה
ד''ר מרק אידלמן07/07/2010אני לא מרבה לשלוח לצילום בגיל הזה , בד"כ צילום US מספיק טוב.אם רופא ששלח לצילום לא אורטופד ילדים -הייתי ממליץ לך לפנות למומחה באורטופדיה ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בכף רגל ילדה בת שנתייםטל06/07/2010
לפני כשבוע הודיעה לי הגננת שהילדה באמצע האוכל החלה לבכות ולהצביע על כף רגל ימין (כרית כף הרגל) ובאותו יום גם קמה מוקדם משנת הצהרים בוכייה עם אותם כאבים. במשך השבוע לא היה כלום ואתמול שוב חזר על עצמו עניין הבכי והכאבים באותו מקום ואותה רגל.
אני ממש מודאגת, מה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטל
ד''ר מרק אידלמן07/07/2010כדי לענות לך חסר דבר קטן -לראות את הילדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5מודאגת04/07/2010
שלום, את השאלה הזו שאלתי פעם ולא זכיתי לתשובה נא התייחסותך :
בני בן ה 5 וחצי התחיל ללכת בגיל שנה ו5 חודשים, מאז התחלנו להבחין בהליכה לא תקינה עם כאבים עקב נעילת ברך, בצענו הרבה בדיקות אצל ארטופידים ונורולוגיים ולדעתם הכל תקין למרות כל הכאב וההליכה הלא תקינה והעייפות שהוא מרגיש כל הזמן ושזה יעבור עם הזמן.
הגובה של בני הוא 100.
לפני 3 חודשים היינו אצל אינדיקרונולוג לברר סיבה קומה נמוכה, אחרי בדיקות דם הרופא הבחין שרמת ויטמין אצלו מאוד נמוכה - 11 , ואחרי שראה צילום כף היד שגיל העצמות שלו מתאים לגיל 3 , אמר שהעצמות לא תקינות , פנינו שוב לאורטופיד אחר שבצע לו צילום גפיים תחתונות בכל אורך והבחין באי התפתחות תקינה של עצם שקרא לזה Skeletal dysplasia ואמר לדעתו אין מה לעשות עם המצב ורק להיות במעקב . והבנו שמצב זה של העצמות יכול להשפיע על הגובה שלו .
היום בני מקבל תוספת ויטמן D וגם CA .
הגובה שלי הוא 172 ובעלי גם כן באותו הגובה 172 .
יש לי שתי שאלות :
1 - האם באמת אין מה לעשות עם אי התפתחות תקינה בעצמות ?
2 - אם אחרי תבחין הורמון גדילה ואם יתברר שחסר לו הורמון זה, האם מתן תוספת להורמוני גדילה יכולה לעזור לבני לגבוה למרות אי ההתפתחות התקינה של העצם !! ?? אם מתן זה לא יעזור לו בכלל בגלל מבנה העצמות שלו !!
נא עזרתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למודאגת
ד''ר מרק אידלמן04/07/2010אם אני לא טועה היית במרפאתי שלחתי אותך למרפאת פתולוגיה של עצם בבי"ח.האיים הייתם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעקב
מודאגת05/07/2010סכמנו בסוף שנעשה עוד צילום בעוד שנה , לא הפנת אותנו למקום אחר ! אז כדי לפנות לשם ? לקבוע תור דרך *2700? , ואת ההפניה ממך או מרופא המשפחה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעקב
ד''ר מרק אידלמן05/07/2010אני כן הצלצתי לפנות למרפאת פתולוגיה של עצם .ניתו לקבל הפנייה גם מרופא ילדים בק"ח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 5
מודאגת06/07/2010מה פתלוג העצם יכול להוסיף או לבדוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צליעה בתינוקת בת שנה ועשרה חודשיםאורית פרבר04/07/2010
בתי בת שנה ועשרה חודשים והחלה ללכת רק לפני כחודש.בשבועיים האחרונים שמתי לב שהיא הולכת כאשר רגל שמאל יותר נגררת.בהתחלה חשבתי שזה קשור לתחילת הליכה ולכך שאלו צעדיה הראשונים, אך אחרי מעקב אחריה נראה שיש שוני באורך הגפיים מה שמאד מלחיץ וכמובן שאבדוק זאת בהקדם.השאלה שלי האם זה שכיח בגילאים אלו?האם היה אפשר לאבחן זאת לפני הליכה והייתי צריכה להבחין בהבדלים בין הגפיים?במידה וזה נכון האם יש מה לעשות?תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורית
ד''ר מרק אידלמן04/07/2010עדיין מוקדם להלחץ ,
בגילה היא לא חייבת ללכת לחייל בריטי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר התפתחות של מפרק הירךנועה04/07/2010
שלום רב,
יש לי תינוקת בת 5.5 חודשים אשר עומדת בפני ניתוח שנקרא רדוקציה סגורה.
לאחר טיפול מגיל שבוע ברצועות פבליק והורדת הרצועות בגיל חודשיים עקב הצלחת הטיפול.
בעקבות מעקב שבוצע לאחר הורדת הרצועות התברר כי חלה נסיגה ואמנם אין פריקה אך עדין המפרק איננו בדיוק במקום, הוחלט על ביצוע הניתוח.
שאלותיי:
האם הניתוח הכרחי? הבנתי שקיימים בתי חולים אשר מציעים אופציה של חיבור למתקן מתיחה וגיבוס ללא התערבות ניתוחית, מה דעתך?
שנית, מה הסכנות בניתוח מבחינת נכות הרדמה מלאה וכו ומה הסיכויי הצלחה?
שלישית, הוצעו לנו על ידי שני רופאים שונים שני סוגי גבס שונים, הראשון גבס מבית החזה ועד כפות הרגליים והגבס השני גבס עד מעט מעל הברך עם מוט מחבר. איזה צורת גיבוס עדיפה? מה מקובלת יותר ומה מיושנת? וומה עדיף מבחינת התינוק?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החזרה סגורה ב- DDH
ד''ר אודי לבל04/07/2010נועה שלום. בהחזרה סגורה אנחנו מבצעים הערכה של המצב בהדרמה כללית!! אי אפשר פחות מזה, של מצב מפרקי הירכיים בעזרת שיקוף רנטגן. אח"כ מבצעים החזרה של ראש עצם הירך למקומו במכתש האגן ואח"כ מניחים גבס. לעיתים מוסיפים הארכת גיד שנקרא אדוקטור לונגוס. יש שמקדימים עם משיכה מספר ימים קודם הפעולה. צורת הגבס היא עניין של הרגל, תמיד הוא נקרא "ספייקה", לכל אורתופד יש את שיטת הנחת הגבס שהוא אוהב, עם או בלי מקל לחיזוק - ממש לא משנה. העיקר - להבין מה הצוות שמטפל בכם מציע, מהם השלבים, ולודא שכל שלב מושג. מה שלא מצליח עושים שוב, בלי לותר ובלי לפחד - המטרה מאוד חשובה. צריך להביא לחלמה של המפרק כמה שיותר מוקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתקן מתיחה
נועה06/07/2010תודה. שאלה נוספת שמעניינת אותי טרם הניתוח היא, שמעתי שיש בתי חולים שמשתמשים באופציה של מתקן מתיחה טרם כניסה לניתוח ולעיתים אף במקום הניתוח.
מה דעתך בעניין? והאם כל בתי החולים מצויידים במתקן מתיחה שכזה או שמדובר במדיניות של בית חולים אחד לעומת אחר?
האם יש גיל קריטי לביצוע הניתוח וההמתנה יכולה להזיק ?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה מפרק הירך וקלציום גבוהנועה04/07/2010
תינוקת בת חמישה חודשים של חברה צריכה לעבור פרוצדורה
שניקראת "רדוקציה סגורה" במפרק הירך- אחרי פריקה חוזרת ורצועות פבליק שלא עזרו....
בנוסף בבדיקות דם יש לה סידן גבוה שלא ירד גם חודש לאחר הפסקת ויטמין D-
ולשאלותיי:
מכיוון שהיפרקלצמיה פוגעת בבניה של עצם- האם יש קשר גם לפריקות החוזרות של הירך ולכן הקושי בתיקון?
האם יכול להיות סיכוי שהניתוח לא יעזור בגלל בעית הקלציום? כמו שהרצועות במשך 4 חודשים לא עזרו ולכן הגענו לניתוח?
האם כל הדברים קשורים? ואיך קושרים אותם? והאם לא כדי לטפל בבעיית הקלציום לפני/במקביל לניתוח??
תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סידן מוגבר בדם ו- DDH
ד''ר אודי לבל04/07/2010נועה שלום, אני לא יודע אם יש קשר בין הדברים. אני מציע להתקדם עם הבירור במקביל לטיפול ללא פשרות ב- DDH.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




.jpg)
(1).jpg)
