פורום אורתופדיה ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • היפוטניה
    עינב
    30/05/2010

    שלום רב,
    יש לי ילד בן שנה ושבע שהולך רק באמצעות גרירת כסאות, אנו מטופלים בפיזיוטרפיה מגיל חצי שנה עקב גמישות יתר והיפוטניה קלה.
    נאמר לי על ידי הפיזיוטרפסטית שהוא לא הולך עצמאי בגלל שהוא מפחד עדיין כי אין לו שיווי משקל טוב כי הוא לא דורך על כף הרגל אלא ממש מקפל אותה כמעט עד המפרק, היא טענה שיכול להיות שאם נקנה לא נעליים זה יעזור קנינו לו וזה לא השפיע בכלל.
    ואז היא שלחה אותנו לאורטופד ילדים למען האמת ראינו שניים ושניהם אמרו שלא צריך שום דבר.
    אני ממש מפחדת על הכף רגל שלו כי כמו שזה נראה הוא לא דורך בכלל עליה ושאני מנסה ליישר לו אותה כדי שידרוך עליה אז א. זה מאוד קשה וכמעט בלתי אפשרי אפילו שאני מרימה את הרגל מעט וב. אם אני מצליחה הוא מתחיל לבכות , ניסינו לשים לו טייפינג והוא פשוט בכה אני חושבת מכאב כי כל הזמן שהוא יישר את הרגל הוא פשוט נפל וזה לא היה נראה בגלל שאין לו כוח אלא כמו משהו שכואב.
    אשמח לקבל חוות דעת על העניין ואיך אפשר לעזור לו?
    תודה רבה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפוטניה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפוטוניה

    ד''ר אודי לבל
    30/05/2010

    עינב שלום. בעיות מורכבות, בעיקר אלה שכבר במהלך בירור, קשות מאוד לדיון בפורום.
    קשה להבין אם יש כאן היפוטוניה ממשית או עוד אחד מהמקרים בהם בשם עיכוב חסר משמעות אמיתית מעמיסים על תינוק טיפולים מרובים שמביאים לכך שהוא יתפתח בדיוק באותו הקצב שהיה מתפתח גם בלעדיהם.
    אני חושב שהמקום הנכון לאבחון מעמיק הוא אחת היחידות להתפתחות הילד. אם יש אבחון שקובע שיש עיכוב מהותי - כל עזרה להשגת יעדים (כולל נעליים עם תמיכה לכפות הרגליים) חשובה
    אם זה עיכוב חסר מהות - אני מציע לתת לילד לגדול והוא ישיג הכל בעצמו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריקה או ניוון
    קרן
    30/05/2010

    אני אם לילדה בת שנתיים וחודשיים הילדה נולדה עם חשד לd.d.h. שלחו אותי לאולטרה סאונד בגיל חודש אצל אורטופד הוא בדק אותה רגיל ללא אולטרה סאונדואמר שאין לה כלום הילדה נולדה רגילה קצת גמישה היא הזיזה את גופה רגיל הרימה את כפות רגליה עד לפיה בגיל חמישה חודשים שמתי לבשהיא עדיין לא התהפכה מצד שני לא יכלה להזיז את רגליה בכלל עקב כך נשלחתי לנוירולוג והוא העלה חשד לs.m.a. הלכתי לבדיקה גנטית והתוצאה היתה שהיא נשאית מאז דרג אןתה הרופא לשלב 1 ולא נתן תקוה זה בעוד שאנו ההורים עדיין לא עשינו בדיקה כיום אני האם גם נשאית והאב עד היום לא עשה בדיקה כיום הילדה בת שנתיים וחודשיים עדיין לא מתהפכת רק חצי סיבוב מזיזה את הידיים ואת הרגליים וגם את הראש יפה מאוד יום אחד כשהייתי בבית החולים בדק אותה אורטופד וגילה שיש לה פריקה והזמין אותנו לניתוח לא הלכנו מכיוון שהרוא הנוירולוג לא רצה לחתום והוא טען שפיזיוטרפיה קלה תחזיר את הרגל למקום האמנתילו והמשכתי לאחר מכן הגעתי לפרופסור מאוד מוכר בארץ והוא אמר שהיא בכלל לא מתאימה לאבחנה הוא זרק שם של מחלה אחרת אינני זוכרת לפני שבועיים הייתי בבית החולים בירושלים הגיע איזה רופא וטען גם כן שזאת לא המחלה אינני יודעת מה לעשות אני חסרת אונים אין מי שיקח אחריות על הילדה הזאת יש הרבה סימני שאלה אך הרופא מאז הבדיקה הגנטית לאהתייחס גם כשוא רואה שהיא נראית במצב טוב מה עליי לעשות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פריקה או ניוון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקרן

    ד''ר מרק אידלמן
    30/05/2010

    קרן שלום ,
    המקרה מורכב מדאי כדי לתת תשובה בפורום ללא בדיקת הילדה ובדיקת צילום .
    ממליץ לך בחום ללכת לאורטופד ילדים מנוסה ומוכר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רצועות פבליק
    דנה
    30/05/2010

    שלום בתי בת 3.5 חודשים כבר חודשים עם רצועות בגלל בעיה עם רגל שמאלית- TYPE 2C שאחרי חודש וחצי היה כבר TYPE 2B. אמרו לנו לבוא עוד חודש וחצי לאולטרסאונד ץ באותו יום אמר הרופא שמבחינה קלינית כבר אין הגבלה בפיסוק .האם זה טוב? או שמבחינה קלינית שלא משנה? וכמה זמן בערך צריך להסתדר אחרי TYP2B ?האם זה שמבחינה קלינית הכל כבר הסתדר מזרז את הענינים?או שזה לא קשור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רצועות פבליק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדנה

    ד''ר מרק אידלמן
    30/05/2010

    מצויין שמבחינה קלינית אין ממצאים .
    תמתיני בסבלנות 2B תגיעה לדרגה 1

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה על קצות האצבעות ברגל שמאל
    שולה
    30/05/2010

    שלום רב,
    בתי בת שנה ושמונה חודשים. היא החלה ללכת בגיל שנה ושלושה חודשים (לפני כחמישה חודשים). במהלך חודשים אלו היא הצליחה להתקדם יפה בהליכתה עד כדי ריצה. לפני מספר ימים היא התחילה ללכת בסנדלים חדשות ושמנו לב שהיא הולכת קצת מוזר. בדקנו איך היא הולכת עם גרביים וראינו שבדרך כלל היא הולכת כרגיל עם שני הרגליים אבל מידי פעם היא מקפלת את בהונות רגל שמאל והולכת באופן שבו שרגל ימין הולכת רגיל ורגל שמאל נוטה מעט פנימה בעקבות קיפול אצבעות רגליה. פנינו לרופאת המשפחה אך היא לא ראתה שיש איזושהי בעיה בכפות רגליה של הילדה. שאלתי היא, מה אפשר לעשות כדי שהיא תלך רגיל כל הזמן ולא תקפל את בהונותיה לפעמים? האם לדעתך זה משהו חולף או שיש לפנות לאורטופד מומחה לילדים שיבדוק את העניין?
    תודה רבה,
    שולה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשולה

    ד''ר מרק אידלמן
    30/05/2010

    תחכו , עוד קטנה מדאי כדי לדאוג על הליכתה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עקמת כף רגל
    יניב
    29/05/2010

    שלום הבן שלי היום בן שנה ו9 חודשים בגיל חצי שנה סמנו לב שכף הרגל שלו ניכנסת פנימה
    הלכנו לרופא אורטופד והוא אמר שהעכמת מתחילה מהברך ושזה יעבור עד גיל 3 אני לא רואה כול שנוי .
    בזמן שהוא הולך אני מהר אני רואה שהוא הולך לא בסדר ועדין הרגל נכנסת פנימה בזמן הליכה
    וזה מפריע לו .


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עקמת כף רגל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליניב

    ד''ר מרק אידלמן
    29/05/2010

    שלום , כמעט בטוח שלילד שלך אין עיוות בכף רגלו , אך עדיין קיים סיבוב פנימי של שוקיים .אם זה נכון ,אכן תמתין עד גיל 3-4 שנים , הכל יסתדר ללא טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים וחצי הולכת עקום
    שירלי
    28/05/2010

    שלום

    אני ובעלי שמו לב לאחרונה כי בתינו בת שנתיים וחצי הולכת עקום ,כף רגלה השמאלי מתעקל פנימה קרי היא הולכת רק על החלק החיצוני של הרגל ואצבעות הרגל מקווצות מה שגורם לכף הרגל לפנות פנימה . לא ידוע לנו על נפילה או פציעה לאחרונה .
    איזה טיפול יכול להיות עבורה ? האם עדין משתמשים בברזלים לרגליים?
    תודה
    אמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת שנתיים וחצי הולכת עקום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירלי

    ד''ר מרק אידלמן
    28/05/2010

    האיים אתם בטוחים שזה רק רגל שמאל ?
    מניסיוני הליכה הזאות קשורה לגמישות יתר , אך בד"כ זה לא רק רגל אחד.
    אם אכן אתם משוכנעים שזה רק רגל אחד כדאי לבדוק אצל אורטופד ילדים גם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התינוק שלי בן שנתיים רגליים קשת
    ימית
    27/05/2010

    היום שמתי לב שהרגליים של הבן שלי כמו צורת לב עוד חודש בן שנתיים האם לדאוג מה לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימית

    ד''ר מרק אידלמן
    27/05/2010

    לא לדאוג, עד גיל 3 שנים ברכיים התיישירו( ואם לא אז לרוץ לאטרטופד ילדים )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופה מאמא מודאגת
    שרי
    27/05/2010

    שלום רב
    ביתי בת השנה ו9 חודשים, נופלת המון בזמן האחרון. לאחרונה שמתי לב שהיא צולעת בזמן ריצה, הלכתי לרופא, הוא אבחן "PES VARUS' ושלח אותי לאוטופד ילדים. יש לי תור רק עוד חודש ימים שם, ואני לא יודעת מה זה אומר, עד כמה זה חמור, אם אפשר לחכות חודש או לא.
    אני אשמח מאד מאד אם יהיה אפשר לתת לי איזה שהוא כיוון, כי באינטרנט המידע הוא לא מדויק.
    תודה רבה על העזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה דחופה מאמא מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פס-וארוס

    ד''ר אודי לבל
    27/05/2010

    שרי שלום. בהחלט אפשר לחכות. מדובר בתנוחה של כף הרגל - כאשר תגיעי לאורתופד-ילדים תדונו אם יש צורך לעשות משהו או רק לעקוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לאחר הסרת גבס
    אורנה
    27/05/2010

    שלום רב
    לבני הוסר הגבס לפני 3 ימים והוא סובל כעת מכאבים
    נאמר לו להגיע לביקורת בעוד 3 שבועות ורק אז תיבדר אפשרות לפיזיוטרפיה
    האם אמורים להיות כאבים חזקים לאחר הסרה והאם לא נדרשת פיזיוטרםיה מוקדם יותר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים לאחר הסרת גבס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לאחר הסרת גבס

    ד''ר אודי לבל
    27/05/2010

    אורנה שלום. כאבים אחרי הסרת גבס מאוד נפוצים. לא לדאוג. אם בהסרת הגב בצעתם צילום שהדגים חיבור טוב, חכו בסבלנות. אני לא מחסידי הפזיותרפיה אצל ילדים. אני מעדיף לחכות ואם הכל מסתדר - אין צורך להתערב (אחד ממורי אמר "משחק הוא הפיזיותרפיה של הילדים")

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כפות רגליה פונות פנימה
    ד''ר מרק אידלמן
    26/05/2010

    היי, בתי המקסימה בת 3. כשהייתה תינוקת אובחנה כבעלת גמישות יתר "קלה" קיבלה מס' טיפולי פיזותרפיה והחלה ללכת בגיל שנה וחצי. לאחר מכן שמנו לב שהיא הולכת עקום, קרי, כפות רגליה פונות פנימה. דבר הגורם לה לנפילות רבות. הלכתי ל-2 אורטופדים שונים אשר אמרו שיש לה אינטוינג קל דו-צדדית. סיבוב פנימי 80 מעלות דו צדדית. חיצוני 50 מעלות ושזה דבר אשר יחלוף מעצמו. הזמן עובר ואני לא רואה שיפור ואף החמרה. כפי שכתבתי, בתי נופלת פעמים רבות. אני לא יודעת מה לעשות??? למי לפנות??? האם עליי להרגע ולתת לזמן לעשות את שלו או שמא לפנות לאורטופד נוסף? אני חוששת שיעבור זמן, רגליה ישארו עקומות ואז אשמע את המשפט "חבל שלא טיפלת בזה קודם... אם היא הייתה צעירה יותר, ניתן היה לטפל..." מה אתה ממליץ??? אם רגליים עקומות היא תופעה שחולפת- איך זה שיש מבוגרים רבים עם רגליים עקומות??? מצטערת על השאלות הרבות. תודה רבה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כפות רגליה פונות פנימה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבוב פנימי של הכפות

    ד''ר אודי לבל
    27/05/2010

    לירון שלום. הפיתול בכפות הרגליים (שלרוב מקורו במפרקי הירך) חולף תוך התארכות הרגליים, זה לוקח זמן. אבל זה יעבור. אם את דואגת - גשי עם התינוקת להערכה חוזרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה :-)

    לירון
    29/05/2010

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כף רגל ישרה
    אסתר
    26/05/2010

    שלום רב!
    יש לי ילדה בת 3 ו4 חודשיים...ועדיין יש לה כפות רגליה ישרות ...האם יש מקום לדאגה???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כף רגל ישרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא

    ד''ר אודי לבל
    27/05/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ג'ורדן, חדשים בענין,
    אמא
    26/05/2010

    לבני אובחנה דרגת של 3C במפרק ירך רגל שמאל בהיותו בן 4.5 חודשים. היינו עם רצועות פאבליק עד אתמול, כמעט 3 חודשים, כשכבר בחלוף חודש הדרגה ירדה ל 2B, אבל מאז במשך חודשיים לא חל שיפור. אתמול קיבלנו הוראה לעבור לג'ורדן ואכן עברנו. מה מותר ומה אסור עם הג'ורדן?הותר לנו להוריד את הג'ורדן לאמבטיה ולהחלפת טיטול, כמו כן לבוא לביקור בעוד 6 שבועות, האם זה לא יותר מידי זמן? האם ההורדות האלה לצורך החלפת הטיטול לא מפריעות לתיקון, ובעצם האם יש דרך כלשהי להחליף טיטול מבלי להסיר את הג'ורדן?
    בני יונק וזה האד לא פשוט להניק כך, אז מצאנו תנוחה שכן נוחה לו, אבל רגל אחת נמצאת בזמן ההנקה תלויה באויר כלפי מטה עם מעט תמיכה של הרגל שלי (קצת קשה לי להסביר) האם זה יכול לפגוע בטיפול? האם יש סיכוי להצלחה לאור הנתונים?בני בן 7.5 חודשים עכשו.תודה על תשובותיך, אשמח גם לשמוע מהורים חוויות ומידע בנושא!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ג'ורדן, חדשים בענין,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים - קדימה להגיב!!

    ד''ר אודי לבל
    27/05/2010

    אמ שלום. מבחינת מבטו של הרופא את יודעת היטב את הדברים - המשיכי ככה זה מאוד חשוב - אתם מתקדמים יופי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר לבל! הייתי זקוקה לעידוד הזה !

    אמא
    28/05/2010

    אתה גורם לי להאמין שיש עדיין סיכוי להצלחה! תודה!
    הורים יקרים, באמת אשמח לשמוע!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלמה משבר בירך - ילד בן 4.5
    משה
    25/05/2010

    בני בן 4.5 נפל לפני כ4 חודשים (תחילת פברואר) שבר את הירך (צילום מסיכום האשפוז מצורף). היה בגבס ספייקה כ6 שבועות (מיד באותו יום עשו לו את זה). אובחן לאחר הורדת הגבס קיצור של הרגל בכ 2 ס"מ. הילד עובר פיזיותרפיה והידרותרפיה כל שבוע. עדיין צולע אבל הרבה פחות.
    המטפל בהידרותרפיה שם לב שכולו עקום, דהיינו נראה שהשחמות כבר לא סימטריים וקצת עצמות בית החזה - כאילו הצד של השבר - העצמות יותר נמוכות מהצד השני.
    שאלתי היא:
    א. האם יש מצב שהגוף ללא ניתוח יתקן את הקיצור?
    ב. האם יש צורך דחוף ללכת לרופא לבדוק האם יש תוספת קיצור ו/או להשתמש במדרסים או משהו דומה?

    תודה
    אב מודאג


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלמה משבר בירך - ילד בן 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בעצם הירך

    ד''ר אודי לבל
    27/05/2010

    משה שלום. קיצור לאחר שבר בפמור הוא נפוץ ולא מסוכן. העצם תתארך ותפצה על החסר במהירות. גם ההליכה העקומה לאחר הקיבוע הממושך תחלוף מהר.
    צריך להמשיך מעקב אצל המטפל שלכם ולהיות רגועים, הכל יתרפא.
    זו העצם הגדולה בגוף, ועצם מתאוששת לאט. גם השרירים צריכים זמן להתחזק מחדש. לגבי הגבהת נעל/סנדל לתקופה קצרה - התייעצו עם המטפל. לרוב זה לא דרוש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריסת כף רגל- דחוף!!!
    סיון
    25/05/2010

    יש לי ילדה בת שנתיים (אחת מתאומות), נולדה בשבוע 28.
    הבחנתי בהליכתה שכפות רגליה אינן מונחות כפי שצריך ברצפה. פניתי באופן פרטי לפיזיותרפיה בתל השומר, שם היא אובחנה שהיא סובלת מקריסת כף רגל בשתי כפות רגליה. נאמר לי לקנות לה נעליים אורטופדיות, צעד ראשון, גבוהות שיקבעו את הרגל והדריכו אותי לעבוד איתה על כל מיני תרגילים.
    פניתי לרופא הילדים והראיתי לו את הדו"ח של תל השומר והוא בדק את הילדה וטען שאין לה כלום ושהכל יסתדר.
    על מנת להרגיע אותי הוא קבע לי פגישה עם אורתופד ילדים בכיר. אתמול הייתי אצלו והוא בחן את בתי. הוא אמר לי שהכל תקין אצל הילדה, שעד גיל 6 כף הרגל מתעצבת ושהוא מבטיח לי שהכל יהיה בסדר. הוא אמר לי לקנות לה כל נעל שאני חפצה בה ושעליי להסיר דאגה מליבי. היום בבוקר ראיתי ילדה בת 10 בערך שיש לה קריסת כף רגל. כל הנעל שלה מעוותת ומרוחה על הרצפה.
    כל כך כאב לי שראיתי את זה והרגשתי שזה סימן מאלוהים ושעליי לא להזניח את זה. אני לא רוצה שהבת שלי תסבול ושיכאבו לה הרגליים, וגם מבחינה אסתטית, זה ממש לא יפה. אני לא רוצה ל"דפוק" לה את כפות הרגליים ואני רוצה לדעת שבאמת הכל יהיה בסדר ואם לא אז לטפל בזה. מה עליי לעשות?
    אני ממש לא ישנה בלילות בגלל זה. נעשיתי גם אובססיבית לכפות רגליים, אני הולכת ברחוב ומחפשת לראות מי סובל מזה.
    קבעתי תור לראש מחלקת אורתופדית ילדים של איכילוב כבר בבוקר מרוב שאני דואגת.
    אנא עיזרו לי!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קריסת כף רגל- דחוף!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריסת כף רגל

    ד''ר אודי לבל
    27/05/2010

    סיון שלום. אכן יש חילוקי דעות בענין משמעותה של קריסת כף הרגל ("השטחה") בגיל המוקדם. האם זו בכלל בעיה?, האם יש השפעה לנעל על התפתחות הקשת של כף הרגל?
    אני מבין את דאגתך אך חיזוי העתיד לא בידי. אני נוטה לומר למטופלי והוריהם בערך את מה שאמר אותו אורתופד בכיר. לא שאנחנו בטוחים שהרגל לא תהיה שטוחה בעתיד אלא שאין לנו הוכחה שהנעל משנה משהו בתהליך ההתפתחות של המצב הזה. לכן גם אני תומך בקניית כל נעל שנראית לך מתאימה.
    לגבי האובססיה למבנה הרגליים, הדאגה מובנת, גם אני עירני מאוד לנושא - כמי שעוסק סכך כל הזמן. יש תחומים רבים ברפואה שצריך להבין שאין לנו השפעה על מהלך הדברים. הצעת טיפול כשלהי אינה בהכרח טובה מהצעה לא להתערב. חובת ההוכחה היא על מי שמציע טיפול - הוא צריך לספק לך מידע שתרגילים, מנעלים, תמיכות ומדרסים - אכן "מרפאים" משהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריסת כף רגל- שאלה נוספת

    סיון
    28/05/2010

    תודה רבה לך על התשובה. רק רציתי לדעת, האם בדרך כלל כף רגל של תינוק משתנה (אני מדברת על מצב שרואים קריסת כף רגל)? או שבדרך כלל תינוק שכף רגלו קורסת, סביר להניח שזה יגיע למצב הנורמלי?

    וממה שאני מבינה, אין טעם לקבוע לאורתופדים נוספים. עליי פשוט לקבל את המצב כפי שהוא ולהבין שאין ביכולתי כאימא לעשות מאומה בנידון. אני צריכה שתגיד לי את זה כדי שאניח לנושא כי זה פשוט רודף אותי. יש לי נטייה להאשים את עצמי בכל דבר בגלל שבנותיי נולדו פגיות ואני פשוט צריכה שתגיד לי להרפות כדי שאני באמת ארפה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנפחות אצבעות לאחר גבס
    יעל
    23/05/2010

    ילד בן 10 שבר את היד .שמו לו אתמול בלילה גבס על היד עד המרפק.אצבעות התנפחו חש הרדמות באצבעות והצבע השתנה.אחרי יום מאז הגבס חזרנו למיון .הרופא אמר שלא עושים גבס חדש אלא פותחים את הגבס בחריץ.שאלתי
    האם זה נכון לא לעשות גבס חדש כי זה ברור שהגבס לחץ מידי ?האם זה לא פוגע בהחלמת השבר אם אחרי יום אחד הגבס ככה פתוח לכל אורכו וקשור בתחבושת אלסטית ? כי הרי הגבס יכול לזוז ככה .האם זה לא פיתרון אילתורי שנובע מעצלנות לעשות גבס חדש?

    האם אילו באמת הנהלים בחוקי האורתופדיה?

    בתודה על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנפחות אצבעות לאחר גבס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעל

    ד''ר מרק אידלמן
    29/05/2010

    כן נכון לא להחליף גבס יומיים לאחר השבר :רקמות רכות עדיין נפוחות , עמדת השבר יכולה להשתנות עקב החלפה ולכן רק פותחים גבס כדי למנוע לחץ, ממתינים מספר ימים ועשים צילום חדש-אם צריך מחליפים גבס אחרי שבוע/שבועים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום