מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הליכה על קצות האצבעותשלומית21/07/2010
בני בן שנה וחצי הולך מגיל שנה הליכה רגילה ונורמאלית לחלוטין. לאחרונה החל ללכת על קצות האצבעות אך לא תמיד. רק מתי שמתלהב,שמח , וכו'.
אני לא ייחסתי ל"תופעה"זו חשיבות כלל אך לפני כמה ימים הייתה תכנית בטלויזיה על "תופעה" זו שהעלתה בי חשש.
האם זו תופעה נורמאלית או שיש סיבה לדאגה וטיפול בהתאם?
תודה שלומית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצות אצבעות
ד''ר אודי לבל22/07/2010שלומית שלום. הרבה דפים אחורה כתבתי על זה בפירוט. אני מניח שגם למדת על זה קצת מהתוכנית. קיראי שם ואם עוד יש שאלות אשמח לענות. (הכותרת היתה "הליכה על קצות אצבעות")
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליקים בכתףמיטל21/07/2010
בוקר אור!!
בני בן חצי שנה, מאז לידתו שמתי לב לקליקים בשתי כתפיו שהתגברו לאחרונה, לא עושה רושם שהםמלווים בכאב.
האם זו תופעה שכיחה, האם מצריךה טיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליקים
ד''ר אודי לבל22/07/2010מיטל שלום. התופעה נפוצה, לרוב אני לא מצליח להבין מאיפה היא נובעת. לא דרוש טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגלים לא שוות באורכןנעמה19/07/2010
בתי בת 6 חודשים.
בהפנית רופאה מטיפת חלב לבדיקת אולטרסאונד אגן, הבדיקה יצאה תקינה.
עם זאת אני חוששת, כיוון שהבדיקה ארכה מספר שניות (הרופא ביצע בדיקה קצרה מאוד, היה יום שישי, שתיים בצהריים, אולי היווה לחץ) והרופא לא יישר את רגליה אלא בדק את עצמות האגן בלבד.
בביקור האחרון בטיפת חלב האחות התעקשה שלדעתה יש בעיה.
אשמח לעזרה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת מפרקי הירכיים
ד''ר אודי לבל19/07/2010נעמה שלום. בשביל להדגים את מפרקי הירכיים באולטרא-סאונד דרש ממש מעט זמן - אז המרכיב הזה דווקא קרוב לודאי תקין. אבל אם יש בכל זאת אסימטריה של הרגליים - צריך להמשיך לחפש את הסיבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי הושבת תינוק...נגה19/07/2010
שלום, לא בטוחה שהפורום הנכון אבל זה שאלת אורתופדיה לתינוק :))
בני בן 7 חודשים , זוחל אך עדין לא יושב לבד.
האם מותר להושיבו בכסא אוכל (עניין של 10 דקות) או שעדיף שלא? כי האכלה בטרמפולינה היא דיי בשכיבה...
אשמח לתשובה :))
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הושבה
ד''ר אודי לבל19/07/2010נגה שלום. אני לא מוצא בזה בעיה, רק שאולי הוא לא כ"כ יצליח לשבת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיעה ברכבשרה19/07/2010
שלום. לאחרונה ממליצים להושיב את הילד במושב בטיחות ברכב נגד כיוון הנסיעה גם אחרי גיל שנה. הבעיה היא שכאשר מושב בטיחות מותקן נגד כיוון הנסיעה לילד (במיוחד אם מדובר בילד גבוה) אין מקום לרגליים ונוצר מצב שהוא נוסע עם ברכיים כפופות. האם נסיעה עם ברכיים כפופות בטוחה לילד בייחוד אם מדובר בנסיעות ארוכות? האם תנוחה כזו יכולה לגרום איזשהו נזק או לפגוע בזרימת דם לרגליים?
תודה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הושבה במושב בטיחות
ד''ר אודי לבל19/07/2010שרה שלום. אני מניח שילד בגודל שמתאים לכיסא בטיחות לא מקפל במידה רבה את הרגליים.
בכל מקרה זו הדרך היחידה שמותר להתקין את הכסא. אם נראה לך לא נוח - אין ברירה אלא להושיב מאחור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך
שרה20/07/2010דווקא יש ברירה - אפשר להושיב את התינוק עם כיוון הנסיעה, ואז לא תהיה בעיה עם קיפול רגליים (אבל זה נחשב פחות בטיחותי). אני מדברת על סוג הכיסאות שמתאים גם נגד כיוון הנסיעה וגם עם כיוון הנסיעה (המיועדים לילדים גדולים יותר) כך שגודל הכיסא איננו אינדיקציה לכך שלתינוק יש מספיק מקום לרגליים. השאלה היא האם נסיעה בכיפוף רגליים (כמו בתמונה שצירפתי בקישור) לא תגרום נזק לרגלי התינוק או לזרימת דם לרגליים? תודה שוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רצועות פבליקקרן17/07/2010
בתי בת חודש, לפני מספר ימים הרכיבו לה רצועות פבליק בגלל פרקי ירכיים דיספלסטיים A3.
כמה זמן היא תצטרך להיות עם הרצועות? מה בכלל חומרת המצב שלה? אשמח לקבל תשובות מכיוון שהאורטופד שלנו מקמץ במילים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DDH
ד''ר אודי לבל18/07/2010קרן שלום. דרגה שלוש היא מצב משמעותי. מדובר ממש בפריקה של ראש הירך מתוך המכתש של האגן. את מוזמנת לקרוא על התופעה במגוון אתרים וגם כאן. הטיפול מתבסס של מעקבים כל כ- 3-4 שבועות. בשלב הראשון המטרה היא להשיג החזרה של הראש לתוך המכתש, ואח"כ לייצב אותו שם ולגרום להעמקה של המכתש. זה יקח בודאי מספר חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקמתליאורה16/07/2010
לבתי בת ה-9 עקמת קלה "סקוליוזה קמורה שמאלה בע"ש מותני" - ע"פ הצילום.
בביקור אצל אורטופד ילדים נאמר לי שלילדה רגל קצרה ב-1 ס"מ, ולכן הוא מציע
לעשות הגבהה של ס"מ לנעל, כמו כן הוא ממליץ על פזיוטרפיה ושיעורי שחייה לילדה
(חתירה וגב).
כשהייתי עם הילדה במכון לפזיוטרפיה הם טענו שבהפרש של 1 ס"מ לא נהוג ולא כדאי
לתת לילדה הגבהה לנעל, ששיעורי שחיה מתאימים יותר לפלג הגוף העליון, והואיל
ואצלה העקמת בחלק התחתון עדיף היה לפנות לשעורי תנועה אשר יגבירו את המודעות לגוף
(בנוסף ל- 6 שעורי פזיוטרפיה בקבוצה שהם יתנו לה).
לאור הנ"ל אני נמצאת בדילמה האם ללכת ע"פ המלצות הרופא שכבודו במקומו מונח,
או לנהוג בהתאם להמלצות אנשי השטח, אשר חיים את הנושא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בעקמת
ד''ר אודי לבל18/07/2010ליאורה שלום. אני מציע להתחיל בהגדרת העקמת - מה חומרתה? האם קיבלתם הגדרת חומרה במעלות ומיקום? אם לא -כדאי לכם לקבל את המידע.
עקמת קלה לא דורשת טיפול ועקמת מעל 20 מעלות לרוב דורשת טיפול - אז העניין חשוב!.
לגבי האמונה של הרופא שלכם בספורט ובהשפעת הפזיותרפיה - ההוכחות לתועלת לא רבות אם כי יש היום אהדה כללית לנושא הספורט...
לגבי הגבהת הנעל -אכן ס"מ אחד זה ממש מעט ולרוב לא דורש התייחסות, אבל אולי זה יאזן טוב יותר את האגן ויפצה על חלק מהעקמת.
אני מציע לחזור לרופא שלכם אחרי קריאה על נושא העקמת ועם שאלות שיעלו בעקבותיה.
אם יש לכם רושם שלא הכל מובן - גשו לשמוע עוד דעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ב-ddhתמר15/07/2010
הי.
האם דיספלזיה רמה שלוש חייבת בטיפול או שיש מצב שהגוף ירפא את עצמו ושזה יסתדר לבד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DDH בדרגה 3
ד''ר אודי לבל18/07/2010תמר שלום. אנחנו מחלקים לפי ממצאי אולטרא-סאונד את החומרה ככה: 1 = מצב בשל, תקין, 2= מצב לא בשל אבל ראש הירך בתוך המכתש, 3,4= דרגות שונות של פריקה.
את יכולה להבין שמצב של פריקה - בו ראש עצם הירך לא מצוי בתוך המכתש שלו, הוא מצב חמור מאוד! אנחנו מטפלים מיד, ככל שהתינוק/ת צעיר/ה יותר, סיכויי ההחלמה טובים. ממש לא מומלץ להתעכב עם הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחיזה נכונה של תינוק שאינו יושבטליה14/07/2010
שלום,
שאלתי מתחלקת לשתיים -
1. היות והבנתי שתינוק אשר אינו יושב לבד - אסור להושיבו, מהי הדרך הנכונה להחזיק תינוק שעדיין אינו יושב (שלושה וחצי חודשים), בזמן שהמבוגר יושב והתינוק רוצה להיות עם הפנים החוצה?
2. האם מותר להחזיק תינוק כשהמבוגר יושב ומחזיק את התינוק עם הפנים כלפי חוץ, מצמיד את התינוק לגופו ורגלי התינוק שמוטות משני צידי רגל המבוגר (תנוחה שדומה לתנוחת התינוק במנשא)?
תודה רבה,
טליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטליה
ד''ר מרק אידלמן14/07/2010שלום ,
מותר להחזיק ילד בכל תנוחות , גם לישיבה (באפריקה אמאות שמים תינוק מאחורי הגב או על הצד מייד לאחר הלידה -לא שמעתי על בעיות מיוחדות מבחינה אורטופדית כתוצאה מזה )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FFA ן- ITT לתינוקח.ז.13/07/2010
שלום רב,
לבני בן הארבעה וחצי חודשים אובחן FFA ן- ITT חמור ברגליים. לאחר התייעצות עם שני מומחים הוחלט לגבס את שני הרגליים (יצוין כי הוא כבר שלושה שבועות עם הגבס). הרופא טען כי יש לגבס למשך 3 שבועות בלבד וייתכן כי תהיה נסיגה והוא יצטרך נעליים הפוכות.
האחות אשר גיבסה את הרגליים טענה כי יש לגבס למשך 3 שבועות ולאחר מכן לבצע תיקון והחלפת הגבס למשך 3 שבועות נוספים (סה"כ 6 שבועות).
האם באמת יש צורך בגבס למשך 6 שבועות או שמא ניתן להסתפק בשלושה שבועות? מהי הסבירות שתהיה נסיגה והוא יצטרך נעליים הפוכות? האם ישנו טיפול נוסף?
אודה על התייחסותך.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתול של הרגליים
ד''ר אודי לבל15/07/2010שלום. ראשית אני מציע להפריד בין שתי תופעות - הראשונה סטיה של הכפות (מטטרזוס אדוקטוס או FFA) והשניה פיתול של השוקיים (ITT) שזה מצב נדיר בגיל זה ולרוב לא דורש טיפול. אני מניח שמדובר בסטיית קדמת כף הרגל. הטיפול לזה יכול להיות בגבסים סדרתיים או במכשיר דניס-בראון, נעל הפוכה משפיעה מעט אם כי לעיתים עוזרת קצת. לרוב הטיפול יותר ממושך מאשר 3 שבועות. אני מציע לדון בכך עם הרופא המטפל, להבין את ההליך הטיפולי שהוא מציע, וללכת עם זה בסבלנות עד להחלמה. אכן יש מקרים שלאחר טיפול קצר הכל חולף - אפשר לקוות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכה שנה ו 6 חודשיםגליה13/07/2010
תינוקי בן 1.6 ומגיל זה הולך עצמאית. שמתי לב שההליכה שלו טובה כאשר הולך לאט. אבל ככל שהולך מהר יותר אז השוקיים שלו נעשות מפושקות יותר ויותר עד אשר לא יכול להתקדם יותר ונופל לריצפה. האם זה יסתדר מעצמו בהמשך הגדילה? האם יש צורך בבדיקת אורטופד? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה
ד''ר אודי לבל15/07/2010גליה שלום. הליכה היא עניין קשה מאוד... צריך להתאזן על רגל אחת. בתחילה ההליכה המהירה קשה לקטנים, אח"כ הם לומדים לאזן תוך תנועה. אני לא מוצא מקום לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוחמיכל12/07/2010
שלום בני בן ה 10 אובחן כסובל מ observation-patient under observation
נאמר לי שהסיבוב חיצוני שלו הוא 0 דו צדדי שההליכה באינט ניכר דו צדדי גנו ולגום קל ופיקות פונות פנימה.
לאחר יעוץ אצל ד"ר לפידוס נאמר לי שיש צורך בניתוח אומנם לא עניין של חיים ומוות אבל יש צורך. הייתי רוצה לדעת האם נכון לעשות את הניתוח ומה קורה במידה ואנו מחליטים שלא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח?
ד''ר אודי לבל15/07/2010מיכל שלום, מהרישום שלך אין כל אפשרות להבין מהי הבעיה.
אני מציע לשבת עם הרופא ולהבין לאיזו בעיה מוצע ניתוח. אני בטוח שיוכל להסביר לך למה זה דרוש. התעקשי להבין מה הם הסיבוכים, מה הניתוח יפתור ומה לא... חיים או מוות אינם השאלה כשמחליטים על טיפול אלא "עלות מול תועלת"
אין לי ספק שאפשר לקבל את המידע - אשמח להוסיף אם תסבירי את הבעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צורת הליכהאלה12/07/2010
שלום,
בתי בת השנה, החלה ללכת עם עזרה מזה כחודשיים. אך שמנו לב, שכאשר היא הולכת היא מפנה את שתי כפות הרגליים כלפי חוץ (כמו צ'רלי צ'פלין). האם הדבר תקין, ואם לא מה ניתן לעשות? ועוד שאלה, האם בשלב זה כבר לקנות לה נעלי צעד ראשון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכת צ'רלי צ'פלין
ד''ר אודי לבל12/07/2010אלה שלום. לרובההליכה הזו היא משהו ראשוני וחולפת לאחר השגת הליכה עצמאית ויציבה. לגבי נעליים - לדעתי מיותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פישוק בכפות הרגלייםעידית11/07/2010
שלום,
בני בן 11 חודשים ולאחרונה החל לעמוד. שמתי לב כי 2 כפות הרגליים שלו פונות החוצה, כאשר רגל אחת בפתיחה של כמעט 90 מעלות.
גם אני סובלת מפתיחה בכפות הרגליים. הסבל הוא לא פיזי, אך מאז ומתמיד גרם לי לאי נוחות, הליכה מעט ברווזית, ריצה מצחיקה ולמקור ללעג אצל ילדים (הדבר הוא גנטי, דבר שירשתי מאמי).
אצלי, פתיחת הרגליים נראית טבעית למבנה הרגל והברכיים. כאשר אני עומדת וכפות רגליי סגורות, הברכיים שלי פונות פנימה. מעולם לא בדקתי את הדבר אצל אורתופד.
האם כדאי לבדוק את בני אצל אורתופד ילדים? האם יש אפשרות למנוע החמרה או הישמרות של פתיחת כפות הרגליים וליישר אותן בדרך כל שהיא? האם פתיחת כפות הרגליים גורמת לעוות כל הרגל או האגן או שזה מבנה הרגל ואין מה לעשות?
תודה רבה
עידית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעידית
ד''ר מרק אידלמן11/07/2010תמיד כדאי להתיעץ עם אורטופד ילדים (כתבת כ"כ הרבה , כנירא שזה מתדריד אותך באמת).
ב99 % בלי ליראות את הילד מדובר בסיבוב של השוק החוצה-בעייה נפוצה בגיל הזה, בד"כ אין צורך בשום טיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לרופאים שלום!לירן11/07/2010
בתי בת 7.5 מתלוננת לסירוגין כבר במשך חודש על כאבי רגליים בעיקר בשעות הלילה -יש לציין כי היא ילדה פעילה ב"ה ומשתתפת בחוג התעמלות קרקע ומחול מודרני -האם הסיבה יכולה להיות כאבי גדילה או משהו אחר?
תודה ויום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעל
ד''ר מרק אידלמן11/07/2010ב99 % אין לך מה לדאוג,קרוב לוודאי יש לה כאבי גדילה .אם זה ימשך ומערב רגל אחד בלדב-תפני לאורטופד ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)

(1).jpg)