מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אי סימטריות בראש התינוק, ובפעילותחן17/09/2010
שלום.
בני בן חודשיים וחצי, מעדיף תמיד את הצד השמאלי, ואולם לפני כשבועיים שמנו לב שמדובר בהעדפה בכל התחומים ולא רק בהטיית הראש. הוא מביט בהתעניינות באצבעות יד שמאל בלבד, נוגע במשחקים בטרמפולינה ביד שמאל בלבד, וביד ימין כלום!! כאילו היא לא קיימת, וכשאני עומדת לצידו מצד ימין ומדברת אליו ומנסה לגרות אותו, הוא מחייך ומגיב אבל בלי לסובב אלי את ראשו. . מבחינה פיזית הוא מניע אותה, אבל ללא הבחנה. ברגליו אין בעיה. האם ייתכן שמדובר בבעיה חמורה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחן
ד''ר מרק אידלמן19/09/2010שלום חן , זה מקרה לבדיקת רופא-אין לתת יעוץ וירטואלי בלי לבדוק ילד זה.
תלכי קודם כל לרופא ילדים מנוסה-הוא כבר יגיד לך מה לעשות הלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא יודעת אם קשור אבל...
אלה02/10/2010הבת שלי בת חודש וחצי ומהלידה העדיפה צד שמאל, לא יודעת בעניין תגבות כי רק עכשיו היא מתחילה אבל היא ישנה על צד שמאל כל הזמן והגוף שלה נטה כל הזמן לצד שמאל, רופא המשפחה אמר שזה בסדר אבל שבוע שעבר אובחנה אצלה בעיה בפרקי ירכייים (בעיקר צד ימין) והיא מטופלת ברצועות פבליק, ביום השני של הטיפול היא כבר החלה לישון עם הראש לשני הצדדים ולסובב אותו לבד לצד ימין...אז אולי שווה לבדוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובהאורי פלק16/09/2010
שלום. אני אורי ואני עוד חודש בן 13. אני בגובה טוב, 1.60 וגבהתי 4 ס"מ בקיץ. אבי עזב את הבית לפני כ- 7 חודשים ואני חש במועקה, אומנם אני מסוגל לאכול הרבה, ומשקלי הוא 55.5, אבל כשאני בנחת, אני מרגיש מועקה חלשה בחזה ואת קצב פעימות הלב שלי, שדרך אגב לפי מודד הלחץ דם של סבתי הוא 95 (לא יודע אם לדקה אבל הוא די מהיר). האם עקב עזיבת הבית של אבי הפרשת הורמון הצמיחה שלי עלולה להתעכב ואו התעכבה כבר לפי הנתונים, אם כן, כיצד אוכל לדאוג להשלים את הפערים. תודה רבה. אבי הוא דוקטור רון פלק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורי
ד''ר מרק אידלמן19/09/2010אורי שלום ,
תפני לבדיקה לרופא ילדים שלך ותשאל אותם השאלות בקשר לאבא-בטוח שיעזרו לך .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנח כף רגל לא תקיןתמרית15/09/2010
שלום,
בני בן שנה וחודש, עד כה רכש את אבני הדרך ההתפתחותיות במועדן (התהפכות, זחילה, ישיבה). נעמד על חפצים מגיל 7 חודשים. כיום עומד כשנשען על חפצים, מסוגל ללכת סביב שולחן. לא עומד עצמאית ולא הולך כמובן. נראה שחסר לו שיווי משקל.
מעבר לכך בכף רגל ימין יש נטיה של כף הרגל החוצה ודריכה על החלק הפנימי בלבד, לא על כל כף הרגל.
האם בגלל זה הוא עוד לא הולך או לא מצליח להיות יציב?
מה כדאי לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמרית
ד''ר מרק אידלמן19/09/2010לא צריך כלום : פשות להמתין: חלק מילדים מתחילים ללכת רק בגיל 18 חודשים וזה עדיין תקין.
אם כל מה שכתבת בתיחלה נכון אין לך מה לדאוג-סבלנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטיית כף הרגל בעת דריכהאיתי14/09/2010
בני בן שנתיים ו-10 חודשים, הולך מגיל שנה, מההתחלה ניסינו להקפיד על הליכה עם נעלי צעד ראשון וכל מה שכרוך בכך. לאחרונה ניכר כי דורך על החלק הפנימי של כפות רגליו, קרי, כשמסתכלים על הרגל מאחור, כף הרגל מוטה פנימה ואינה עומדת על ציר אחד אנכי עם השוק. ללא בעיות נוספות של יציבה, הליכה, צליעה וכדומה. האם יש סיבה לדאגה? איך ניתן למנוע החמרה בגיל כזה?
תודה מראש, גמר חתימה טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאיתי
ד''ר מרק אידלמן15/09/2010אל תדאג, קרוב לןןדאי מדובר בסיבוב השוק כלפי פנימה.בעייה מוכרת ומאוד שחיכה.
רוב בעיות סיבוביות מסתדרות ללא טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעידות ברגלמאיה14/09/2010
שלום לצוות הנכבד,
בני בן 5 שבועות , נולד בשבוע 35.5 במשקל 2.39 קג.
יש לו תופעה מוזרה הקורית מעת לעת - הרגל פשוט רועדת / קופצת במהירות למשך כמה שניות כאילו מתחתי אותה על קפיץ וזה נפסק. גם כשאני נוגעת לו בכף הרגל באזור הקרסול בזמן הרעידה זה מסייע להפסקת התופעה .
התופעה אינה חדשה וקיימת מיום היוולדו או לפחות מגיל שבוע אז שמתי לב אליה.
מהי התופעה הזו, האם היא מוכרת? האם עלי לקחת אותו רופא לבדיקה? אורטופד נוירולוג?
תודה,
אמא מוטרדת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למאייה
ד''ר מרק אידלמן15/09/2010שלום , כאורטופד אני פחות מכיר תופעות הללו.תשאלי רופא ילדים מנוסה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה המהיר
מאיה15/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד פרקי ירכייםמאיה14/09/2010
שלום רב,
ישנה הנחיה לבצע US פרקי ירכיים לתינווקת בגיל 6 שבועות.
עד כמה המגיל הזה הוא קריטי ואם מבצעים את הבדיקה כמה שבועות (שלושה) מאוחר יותר זה בסדר?
בתודה מראש,
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למאייה
ד''ר מרק אידלמן15/09/2010אני מאדיף שתעשו את הבדיקה בזמן.
גם ב9 שבועות OK , אך אם יש פריקה חמורה טיפול תתחיל מאוחר יחסית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליקים בכתפייםאביטל13/09/2010
שלום רב,
בני בן חודשיים וחצי, נולד פג בשבוע 34+3 במשקל 2300. מאז הלידה אני שומעת קליקים בכתפיים לרוב מצד ימין כשאני מרימה אותו וגם ללא כל קשר להרמה.
מה משמעות הדבר?, והאם דורש התערבות?
תודה רבה.
שבוע טוב
אביטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאביטל
ד''ר מרק אידלמן15/09/2010לא לדאוג , אין לזה שום סכנה וחשיבות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב לילד בן שנתיים ושלוש חודשיםניר13/09/2010
שלום, הילד שלי בן שנתיים ושלוש חודשים מתלונן על כאבי גב ואוחז בידיו בגבו התחתון, אך איני רואה הגבלה בתנועותיו ובמירצו. האם יש סיבה לדאגה? מניין מגיעה התלונה? יש לציין שלפני כשנה הוא נפל ממיטתו לריצפה לאחר שטיפס על השלבים. האם יתכן ויש קשר?האם יש טעם לבקש צילום ולחשוף אותו לקרינה בשל כך? אנו מאוד מודאגים ונודה על תשובה בנושא.
בברכה,
ניר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לניר
ד''ר מרק אידלמן15/09/2010לפני צילום הייתי מראה ילד לאורטופד ילדים -ברוב המקרים בדיקה מספיקה כדי להבין בעייה( אם יש בכלל )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגל ימיןשר13/09/2010
שלום רב ושנה טובה לכולנו.בני בן השבע הולך כשכף רגלו הימנית ניכנסת כלפי פנים בעבר נאמר לי שזה ייסתדר מעצמו אך לא כך הדבר,מה ניתן לעשות לדעתי זה מעוות את רגלו תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשר
ד''ר מרק אידלמן15/09/2010חייבים לראות במה מדובר בבדיקה קלינית ואז נדון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכה על כרית כף הרגל הקידמיתחגית12/09/2010
הליכה על כרית כף הרגל הקידמית(קצות האצבעות )
יש לי ילדה בת 8 פעילה חזקה ובריאה אשר הולכת גם מתוך שינה על קצה האצבעות ,כל הזמן
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחגית
ד''ר מרק אידלמן13/09/2010צריכים לבדוק אם אין קיצור גיד אכילס.אם אין -שימשיך ללכת איך שהוא רוצה ואם יש -ניתן גם לטפל.תקחי תור לאורטופד ילדים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צליעה אצל פעוט בן 1.8ענת12/09/2010
שלום רב,
בני בן שנה ושמונה חודשים מתקשה ללכת מאתמול.
אין סימנים לחבלה.
אין לו חום.
הוא מעט משלשל בימים האחרונים.
יש לו פצע בקוטר 1 ס"מ שאובחן כ ABSCESS, פצע זה התחיל במקום אחד עד היום בבוקר שעבר למקום נוסף בבית החזה. (בפצע אנו מטפלים בפוסידין).
הוא היה חולה בפה וטלפיים לפני כחודש וחצי, מאז לא חלה.
בדיקות שערכנו:
צילום גפיים תחתונות-תקין
בדיקות דם- לרוב תקינות מלבד מספר כדוריות הדם הלבנות שהיה מעט גבוה-17K.
CRP- 0.76MG/L
בנוסף בדק אותו גם אורטופד ילדים ואמר כי לא נראה שיש נוזל באגן.
אנו ממתינים לבדיקת U.S לשלול נוזלים במפרק.
מיותר לציין כי אנחנו מודאגים מאוד, מדובר בילד פעיל שעד אתמול רץ והשתולל והיום מתקשה בהליכה, הוא מצליח לבצע מספר צעדים אך נראה כי ההליכה לא נוחה לו.
מה עלינו לעשות?
האם מקרה זה שכיח בקרב פעוטות בגיל של בני?
האם יכול להיות קשר בין הפה והטלפיים (היה לו חום, אך זה היה לפני חודש וחצי)?
האם יש קשר לפצע בזרוע?
אילו סימנים אמורים להדאיג אותנו?
אודה לתשובות מפורטות ככל האפשר.
תודה ויום טוב,
ענת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת
ד''ר מרק אידלמן13/09/2010שלום , בגילו צליעה בד"כ עקב חבלה (שבר) או זיהום.
אין חום , אין סימני דלקת בבדיקות דם -לא נירא שיש זיהום .
חשוב לבצעה גם US פרקי ירכיים , חשוב גם לבדוק גפיים , אולי לעשות צילום מכוון .
קשה לתת לך עצות בלי לבדוק את הילד .
בכל מקרה לא נירא שהוא סובל לפי תאורך מדברים דרמטים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשנה ושבעה בעיה דומה
לילי וינטרוב20/09/2010בני בן שנה ושבעה חודשים
לפני חודש וחצי חלה בהרפס וזה עבר לאחר שבוע בערך
בני ילד מאוד פעיל הולך ורץ בלי שום בעיה .
לפני שבוע הוא קיבל חיסון צהבת ברגל שמאל
יום אחרי הוא התחיל לצלוע ברגל הזו וזה ממשיך עד היום (הוא הולך רגיל ברגל ימין וסוחב את רגל שמאל).
היינו במיון הבדיקות דם יחסית היו בסדר
עשינו מס צילומים אגן בירכיים כף רגל ....
והכל נראה תקין .
מחר יש לנו תור לאורטופד ואנחנו מאוד מודאגים .
הייתי מאוד שמח אם תעדכני אותנו
כמו כן גם אנחנו נעדכן אותך פה
תודה
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלילי- יש לנו אותה בעיה. איך נפתרה ש
רביטל12/05/2012איך נפתרה שלכם? אנחנו גם מאוד מודאגים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה זקופהרינת12/09/2010
שלום, הבת שלי בת שנתיים וחודשיים. לאחרונה שמתי לב שבזמן משחק על הריצפה, צפיה בהצגה או בטלויזיה היא אינה נוטה לשבת זקוף. כאשר שאלתי אותה מדוע היא אינה יושבת זקוף היא אמרה לי שכואב לה ולא ידעה לומר לי איפה.
מה עלי לעשות ולמי עלי לפנות בנוגע לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רינה
ד''ר מרק אידלמן13/09/2010תניחי לה , בגילה היא לא חייבת לשבת כחייל בריטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקמת ילדיםאמא מודאגת11/09/2010
שלום,
בשבוע שעבר היינו עם ביתנו בת ה-7.5 בבדיקה אצל אורטופד ילדים.
תוצאות הבדיקה הגופנית: טווח גב מלא כפות רגלים וברכיים ללא ממצא ללא אי שיוויון באורך הרגלים. בעמידה, יציבה לקויה עם היפרלורדוזיס מותני קל, המפ מותני שמאלי נמוך 7 מעלות.
תוצאות הרנטגן: עקמת בצורת S, D5-D12 זווית 25 מעלות, L3-D12 29 מעלות, בלטרל היפוקיפוזיס טורקלי, אין רוטציה מאד משמעותית בין החוליות.
על סמך תשאול, הבדיקה והרנטגן הרופא קבע כי מדובר בעקמת אדיופטית, ושלח אותנו לרופא מומחה שיתאים לילדה מחוך.
בדיעבד התברר כי הצילום נעשה בצורה לא תקינה שכן - היא צולמה עם נעליים בעוד שנמצא כי נעל אחת נמוכה מהשניה בחצי סנטימטר, היא לא התבקשה לעמוד זקוף ואמרהנ כי נשענה על רגל אחת בשעת הצילום, וכן מדובר בצילום שאינו מיועד לבדיקת סקוליאזיס (לא צילום של גוף מלא) והמעלות נבדקות ידנית עם סיכויים לסטיות ואי דיוקים.
האם על סמך כל הנ"ל אפשר בכל זאת לקבוע כי לביתי קיימת עקמת המצריכה טיפול במחוך? מה עלי לעשות מכאן? אני חוששת לפנות לרופא שאליו הופנתי לאחר שהתברר לי שהצילום כנראה כלל אינו מדוייק.
מהם הסיבות לעקמת אדיופטית בגיל 7.5 והאם יתכן כי צמיחה בשנה האחרונה היא הגורם לכך?
תודה רבה,
אמא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקמת
ד''ר אודי לבל12/09/2010אמא שלום. אני מדלג על הנתונים הטכניים - ודאי תבצעו צילום טוב ויהיה מידע אם העקמת אמיתית או לא. אנו נוטים לקרוא לעקמת "אדיופטית" - שמקורה לא ידוע, כאשר איננו מזהים מבנה חולייתי לקוי. אני מניח שביתך תעבור בירור מתאים לשלול מקור כלשהו לעקמת. במידה שלא יימצא דבר, הטיפול יהיה במחוך. הקפדה על לבישת מחוך יכולה לעצור את העקמת ולהשאיר אותה בתחום שלא מזוהה תחת הבגדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
אמא12/09/2010ד"ר בוקר טוב,
תודה רבה על התשובה המפורטת והמהירה.
אודה לך אם תוכל להסביר לי בבקשה:
1. מה כולל הבירור המקיף אותו יש לבצע כדי לקבוע כי אכן מדובר בעקמת אדיופטית?
2. וכן עד איזה רמה של מעלות זה עשוי שלא להחשב לעקמת בגיל שלה (כלומר מה הוא "הגבול העליון" אליו עלינו לשאוף בצילומים החדשים שנבצע)?
תודה רבה ושנה טובה,
אמא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן שנה שמתקשה לעמודיפית11/09/2010
נכדי בן שנה אולםעדיין לא עומד.יש לו קושי להעמד כי אינו מניח את כף רגל ימין על הרצפה.מה הפתרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמידה
ד''ר אודי לבל12/09/2010יפית שלום. התינוק לא עומד כי יכולתו המוחית לעמוד עוד לא הבשילה - אין כל מקום להאיץ. כאשר יוכל מבחינה מוחית לבצע את המשימה הזאת - הוא יעמוד. אין בכך סימן שמשהו לא בסדר אלא שונות רגילה בקצב שבו תינוקות רוכשים יכולות שונות. זחילה היא שלב התפתחותי חשוב ומועיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי קוראים לי ניקולניקול11/09/2010
היי קוראים לי ניקול אני בת 14 ואני גובה 1.70 אני הילדה כמעט הכי גבוה בשכבה (יש עוד אחת לפני) והגובה הזה נורא מציק לי...
הייתי רוצה לדעת עוד כמה אני יגבה ועם יש דרך להפסיק לגבוה...
בבקשה עם תוכל לענות לי על השאלה מהר ככל האפשר תודה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה
ד''ר אודי לבל12/09/2010ניקול שלום. בנות צומחות עד בערך שנתיים לאחר הופעת המחזור. למעשה שנה אחרי התחלת המחזור התוספת לגובה מאוד קטנה. גובה של 170 ס"מ הוא לא חריג במיוחד וגיל 14 הווא הגיל בו צומחים - נשמע שהכל אצלך בסדר גמור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
(1).jpg)
