מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיית זיכרון בגיל צעיראורי17/05/2008
שלום!
אני בחור צעיר בן 23, ואני סובל מהבעייה הבאה:
כאשר אני פוצח במונולוג בן מספר דקות במהלך שיחה, ניתק לי החוט המקשר בין נושאי השיחה, ולמרות שלפני 20 שניות ידעתי לאן אני חותר ומה אני רוצה לומר, זה "בורח" לי ואני מוצא עצמי מנסה לשחזר את מהלך השיחה על-מנת לחפש מה בדיוק רציתי לומר. זו אינה בעיה חריפה אך במהלך שיחה של שעה, מקרה שכזה עלול לחזור על עצמו 2-3 פעמים.
חשוב לציין כי הזיכרון לטווח-ארוך שלי הוא יוצא דופן, ואני זוכר אירועים רבים מילדותי על פרטיהם.
כמו-כן כאשר אני לומד למבחנים המחייבים שינון בצורה מספקת, הזיכרון שלי בהחלט נותן תפוקה ראויה ואני מצליח במבחנים שכאלה (היסטוריה וכו').
האם יש הגדרה לבעייתי?
האם ישנם תרגילים שעלי לבצע, העשויים לשפר את המצב?
תודה,
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיקוח עצמי
ד``ר שרה רפפורט20/05/2008אורי שלום,
זה לא תופעה חריגה שמאבדים חוט החשיבה במהלך דיבור ממושך. הייתי רוצה לדעת האם אתה נוטה לפרט לפרטים ולגלוש לנושאים משניים בעל אופי אסוציאטיבי. נטייה זו בהחלט יכולה לגרום לאבדן חוט החשיבה. כדאי לך לעבוד על שיטות ניטור, כלומר לבקר את עצמך האם הנושא באמת רלבנטי למטרת השיחה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן
אורי20/05/2008הסיבה שהעלית נשמעת לי מאוד הגיונית משום שאכן יש לי נטייה לדבר בצורה אסוציאטיבית.
אפשר לקבל יותר פירוט על מהי 'שיטת ניטור'?
האם ישנם תרגילים/הדרכה שיעזרו לבנות שיחה בצורה נכונה.
תודה,
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדברי המשך לאורי
ד``ר שרה רפפורט22/05/2008נראה כי אתה בחור מוצלח ונבון ולא יהיה לך קשה לשנות דפוסי השיחה שלך. אני ממליצה שתבקש מאחד חבריך להעיר לך מתי אתה גולש מהסלול ודיבוריך מתחילים להיות אסוציאטיביות. שיטות ניטור self-monitoring techniques : דורשות קודם כל מודעות לבעיה ואז ארגון ובקורת עצמית צמודה להתנהגות בפועל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהזהבית15/05/2008
האם יתכנון הפרעות בזיכרון בגיל 30 אצל אדם בריא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרוש ליותר מידע
ד``ר שרה רפפורט20/05/2008זהבה שלום,
בעיות זיכרון יכולות להופיע בכל גיל מסיבות שונות. חשוב לי לדעת באיזה מצבים את נתקלת בקשיי זיכרון ואיזה סוג של מידע את נוטה לשכוח.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצעה למילוי שאלון מעניין לצורך מחקרנעמי לוי12/05/2008
הי. אנו עורכים מחקר בנושא שימוש באינטרנט בקרב אנשים מבוגרים. האם משהו ממכם מסכים לענות לנו על שאלון קצר ומעניים בנושא? הפרטים האישיים שלכם ישמור חסויים לפי בקשתכם. עמיחי ונעמי (תואר שני בפסיכולוגיה שיקומית)[email protected]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהצלחה!
ד``ר שרה רפפורט20/05/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זיכרוןאורח10/05/2008
שלום אני בן 21
יש לי בעיות זיכרון יחד עם דיכאון. הבעיות זיכרון שלי מתבטאות בחוסר תשומת לב לדברים נגיד אם לא אמרו לי לזכור עכשיו משהו אני לא יזכור את זה אחרי 5 דקות. יחד עם זה יש לי גם דיכאון... האם יכול להיות שתרופות SSRI יעזרו לי?
אני מרגיש כאילו אני לא יודע איך הגעתי לכאן ומה שהיה פעם אפילו לפני חצי שנה זה כאילו שייך לחיים אחרים וזה ממש רחוק ממני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון וקשיי זיכרון
ד``ר שרה רפפורט11/05/2008אורח שלום,
נראה כי הקושי המרכזי שלך הוא במישור מצב הרוח. דיכאון יכול לגרום להפרעות קשב וזיכרון ולעיתים גם גורם לתפקוד "מעופף" ומרוחק ולא מחובר למשהו מתרחש לפנינו. תרופות מסוג SSRI יעילות בטיפול של דיכאון וכן עוזרות לבעיות קשב ו/או זיכרון שמשניות להפרעה. אני ממליצה לך לפנות לטיפול נפשי מסודר שגם כולל טיפול פסיכולוגי וגם בדיקה אצל רופא פסיכיאטר לצורך התאמה טיפול תרופת. יש היום מגוון תרופות מסוג SSRI בשוק אך ורק בעל מקצוע יכול להמליץ על התרופה המתאימה לך. דיכאון הינה בעיה שאפשר לצאת ממנה והטיפול הנפשי של היום בדרך כלל מוצלח.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיפעת06/05/2008
שלום רב,
לאחרונה יש לי כאבי ראש חוזרים ונשנים ואני לוקחת כמעט כל יוםפ משכחי כאבים. נדמה לי כאילו הזיכרון שלי מעט נפגע לטווח הקצר. האם יתכן שמשככי כאבים עושים זאת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון וכאבי ראש
ד``ר שרה רפפורט11/05/2008יפעת שלום,
כאבים חזקים בהחלט יכולים להשפיע בתפקוד הקוגניטיבי בעקר בתפקוד הקשב והזיכרון. גם תרופות חזקים נגד כאבים יכולות לגרום לתשתוש ולהשפיע ביכולת עוררות. אנני יודעת באיזה סוג של משכחי כאבים את משתמשת ולכן כדאי לך לברר עם הרופא המשפחה/המטפל שלך על תופעות לווי של התרופות הספציפיות בהן את נוטלת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיקנהטל04/05/2008
שלום, סבתא שלי אינה זוכרת דברים טוב, הרופאים לא איבחנו משהו ספציפי אך אומרים כי מדובר בתופעות זיקנה, היא מלאת מחשבות שוא, חושבת שעושים לה דברים וזה לא נכון, פרנואידית, וגם אינה זוכרת דרים לעיתים קרובות, איזה רופא יכול לאבחן אותה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תהליך הזיקנה
גל גפן-ריטר06/05/2008שלום טל,
אני בהחלט מסכימה איתך שכדאי להמשיך את הבירור לגבי הסימנים שאת רואה אצל סבתך.
הייתי ממליצה לך לפנות לנוירולוג שמתמחה בגיל השלישי או לפסיכו-גריאטר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלק אאוטמוריה01/05/2008
שלום, שמתי לב כי אבי אינו זוכר פעמים רבות פעולות שעשה שניה לאחר שעשה אותן, הוא גם לא מודע לדברים שהוא אומר וטוען שלא אמר, האם עלול לנבוע מהזדקנות (הוא בן 70) או הידרדרות כלשהי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון
גל גפן-ריטר06/05/2008מוריה שלום!
התופעה שאת מתארת קשורה לכך שישנם דברים שאביך עושה והם אינם עוברים לאחסון בזיכרון לטווח קצר/ארוך. יכולות להיות הרבה סיבות לתופעה זו, חוסר בויטמינים מסוימים הנובע או מתזונה חסרה או מבעיה בתהליכי ספיגה של חומרים אילו. זה יכול להיות קשור למחסור בשעות שינה, ולקשיים בתחום הזיכרון, מצבי לחץ או עומס רגשי גם הם משפיעים על הקשב והריכוז ומכאן על הזיכרון.
מכיוון שלא ברור עד הסוף עד כמה התופעות הללו חוזרות אצל אביך ובאיזה צורה לא הייתי שוללת את עניין הגיל. אך המלצתי היא כי כדאי לפנות איתו לרופא משפחה ולהתחיל את הבירור לגבי סיבת הופעת סימנים אילו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זיכרוןתמי28/04/2008
שלום, אני בת 24 וחצי, יש לי בעיות בזיכרון לטווח הקצר והארוך. בנקצועי אני מורה, וכמובן שזה משפיע עלי בעבודה ובכל רגע בחיי. אני יכולה לשכוח משהו בשנייה והמצב די מתסכל..
אשמח אם תוכלי לסייע לי בעניין , מה אעשה ע"מ לשפר את הזכרון והריכוז?
תודה
תמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגע לפני ששוכחים...
גל גפן-ריטר29/04/2008תמי שלום!
הייתי מעוניינת לדעת האם עברת אבחון ובעקבותיו את מודעת לקשיים שיש לך בתחום הזיכרון והקשב, או שזו התחושה שלך? במידה ולא עברת אבחון הייתי שמחה אם תוכלי לפרט במה זה בא לידי ביטוי הקשיים בזיכרון ובקשב.
במידה ועברת אבחון יהיה לי חשוב לדעת מה בדיוק נמצא כדי שאוכל להמליץ על טיפול ותרגול של הזיכרון יחד עם לימוד של טכניקות פיצוי אשר יעזרו לך להתמודד עם הקשיים הללו.
וכדאי וחשוב לציין כי לעיתים קשיים בזיכרון ובריכוז יכולים לנבוע ממחסור בויטמינים או מלחץ נפשי כלומר יש עוד הרבה צדדים שצריך לכסות לפני שניגשים לטיפול, כך שכרגע הכדור חוזר אל המגרש שלך...
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהתמרה27/04/2008
שלום רב,
יש לי תאומות בנות שנתיים. הן נולדו פגות. רציתי לדעת האם פגים בדרך כלל סובלים מבעיות זיכרון? האם יש קשר בין השניים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום תמרה
גל גפן-ריטר29/04/2008תמרה שלום,
לגבי שאלתך האם פגים סובלים בד"כ מבעיות זיכרון, התשובה אינה חד משמעית . זה תלוי במשקל הלידה, בשבוע של הלידה ובמהלך ההתפתחות לאחר מכן. בחלק מהמחקרים שאני מכירה ישנם ממצאים מעורבים, אשר בחלקם בלבד, מצביעים על הקשר בין פגות ללקות למידה ולקשיים בזיכרון.
אינני מומחית בתחום ועל כן, הייתי מפנה אותך לרופא/פסיכולוג המתמחה בהתפתחות הילד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון בעייתיאיריס23/04/2008
שלום, האם יש דרך לפתח את הזיכרון? לעבוד עליו, לעורר אותו לאמן אותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון לזיכרון
גל גפן-ריטר29/04/2008איריס שלום!
המוח פועל בעיקרון כמו שריר בגוף. כך שבמידה שמפעילים ומאמנים אותו ניתן, בדרך כלל , ולהגיע לתפקוד טוב יותר.
הזיכרון הינה פונקציה נרחבת המורכבת מכמה תהליכים: קליטת המידע, קידוד ואחסון שלו והשליפה שלו לאחר מכן. כמו-כן יש כל מיני סוגים של זיכרונות: זיכרון שמיעתי, חזותי, זיכרון של פנים וכיוב'.
כך שבתשובה לשאלתך, ניתן לאמן זיכרון אך צריכה להיות תוכנית מותאמת לכל אדם ואדם באשר למטרות אותן רוצה להשיג ולקשיים שחש בזיכרון.
מקווה שהדבר עונה לשאלתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיואב21/04/2008
שלום רב,
האם גם ילדים קטנים יכולים לסבול מהפרעות זיכרון? אם כן, מהי הסטטיסטיקה בנושא, כמה אחוזים מהילדים יכולים ללקות בהפרעות זיכרון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים אצל ילדים
גל גפן-ריטר21/04/2008שלום יואב,
גם אצל ילדים קטנים יכולות להיות תופעות כמו קשיי זיכרון , קשב למידה וכיוב. שנובעות מסיבות שונות.. יחד עם זאת חשוב לציין כי לאו דווקא מה שרואים כבעיית זיכרון אכן מקורה בזיכרון. לכן הייתי שמחה אם תוכל לפרט קצת יותר: לגבי הגיל שאתה מתעניין לגביו ולתת דוגמא למה אתה מתכוון כשאתה אומר בעיית זיכרון אצל ילדים קטנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות לא מאובחנות בזכרון ובריכוזלילי16/04/2008
שלום,
אני בחורה בת 28 שכבר המון שנים נחשבת מפוזרת, שכחנית ומעופפת. אני מודעת לכך שהתופעות הן די שכיחות, אבל שיכחה של דברים מאוד משמעותיים לי וחשובים, איבוד של דברים יקרי ערך, חוסר ריכוז בשיחות עם אנשים ועוד הפכו אותי מאוד מוטרדת מהנושא.
אני צריכה לציין שלא תמיד יש לי בעיה של הקשבה או של ריכוז. אני מסוגלת להתרכז בסרט/ ספר או בישיבות בעבודה אבל הרבה פעמים אומרים לי דברים ואני שוכחת, אני לא זוכרת דברים שאני צריכה לעשות וכדומה. חבר שלי טוען שאני עצלנית ולכן לא מתאמצת להיות יותר מאורגנת אבל אני חוששת שזה יותר מזה.
רציתי לדעת האם יש סיבה ללכת להיבדק? ואם לא, האם יש דרך טובה לפתור את הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קשב במבוגרים
ד``ר שרה רפפורט21/04/2008לילי שלום,
ישנם הרבה אנשים בגילך שסובלים מפרעות קשב ולא אובחנו בגיל צעיר. הערכה מסודרת שכוללת מבחני קשב תקניים תוכל לספק אבחנה לגבי מצבך וכן תשובה ביחס דרכי התערבות לצורך שיפור תפקודך. לסיכום, אני בהחלט ממליצה על בירור מקצועי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון לטווח קצרגליה13/04/2008
שלום רב, קשה לי לזכור דברים לטווח הקצר ואילו לטווח הארוך אני זוכרת יותר, האם יתכן שמדובר בבעיה מסויימת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרוש יותר מידע
ד``ר שרה רפפורט16/04/2008גליה שלום,
התאור שלך כללי מדי ולא ניתן להבין איך קשיי הזיכרון פוגעים בתפקוד היומיומי שלך. אנה לפרט יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום למומחים. אני בן 23. אחרי הצבאדור10/04/2008
הייתי מעשן מריחואנה,בערך 3 פעמים בשבוע,וגם אז לא יותר מדיי.היום אני מעשן פעם בשבוע בשביל הכיף.ובכן,
קראתי בכל מיני אתרים שהעישון פוגע\מוחק תאים במוח.
השאלה שלי באמת קצת מוזרה אבל מעניינת אותי. האם שימוש כנ"ל באמת יכול לפגוע במוח במובן הכללי ביותר שיש?,לדוגמא,בקריאה,במחשבה מהירה וכו'. האם השנה וחצי הזו היא נקודת אל-חזור מבחינת המוח,ואם למשל אני מתקשה בהבנה של משה ו- אני יכול לקשר זו לעישון? ובכן מה הנזק?
מקווה שהצלחתי להעביר את השאלה בצורה הכי פשוטה,פשוט מחשבה שעלתה בראשי.
רב תודות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דור
ד``ר שרה רפפורט16/04/2008שימוש בסמים אף קלים פוגע בקשב ובזיכרון. לא ידוע לי על נזק חוחי קבוע כתוצאה מעישון כאשר הפסקת עישון חשיש תשפר את התפקוד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהג06/04/2008
שלום רב,
אני בן 25. לאחרונה אני סובל מכאבי ראש חוזרים ונשנים. התחלתי לקחת 2 כדורי אקמול כל יום קבוע. אני כבר לוקח אותם כחצי שנה כמעט כל יום. רציתי לדעת האם יש קשר בין משכחי כאבים ופגיעה בזיכרון? האם יש מחקרים שנערכו בנושא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכאב והזיכרון
גל גפן-ריטר07/04/2008שלום לך,
אתה מתאר סימפטומים נמשכים של כאבי ראש והייתי ממליצה במידה ועוד לא עשית זאת, לערוך בירור (רפואי ופסיכולוגי) לגבי מקור הבעיה.
בנוסף אשמח לקבל עוד מידע לגבי הקשיים בזיכרון מהם אתה סובל בכדי לעמוד על טיב הקשר למשככי הכאבים שאתה לוקח.
לגבי שאלתך ישנם מחקרים שנערכו בנושא והממצאים מעורבים. כלומר יש משככי כאבים המשפיעים על זיכרון ולמידה ויש כאילו שאף עוזרים לכל מיני תפקודים מוחיים.
ושוב אני ממליצה בחום להיוועץ ברופא ולנסות ולפתור את הבעיה ממנה אתה סובל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

