מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כמה חודשים אחרי גילוי אפילפסיהפטי30/05/2009
בספטמבר האחרון התגלתה אצלי מחלת האפילפסיה שהיתה קיימת כבר הרבה שנים אך הובחנה בטעות במליון מחלות אחרות עד ההתקף הגדול. מאז אין לי הרבה היתנתקויות והכדורים בחלקם עוזרים,אך אני "מסטולה" ללא נסיון בסמים. הראש שלי לפעמים לא מפוקס, הזכרון שלי פרח, אני לא זוכרת שמות לא זוכרת מאפה אני מכירה אנשים , הדיבור שלי נתקע אני מגמגמת ולא מסוגלת לזכור דברים ,ובכל חודש יש לי הפתעה חדשה כמו עכשיו שאני מחסירה אותיות במכתבים, או משנה את מיקום האותיות, או מגמגמת בשפות זרות שאני דוברת אותן אני לא מצליחה להיזכר במקום של המקשים במדפסת, נכון שאני מכסה את השטויות בחיוך, אך אני נעלבת ואני יודעת שאולי בתירגול מתאים אני יוכל לחזור למצב הקודם או לחלקו לפחות, כבר הפסדתי עבודה בגלל המחלה ואחרי הרבה חודשים הסגתי עבודה חדשה ומאוד חשובה ואחראית ולא מקובל שמנהלת תתנהג לפעמים כמו מפגרת. יש לכם מידע על תרגילים לשיפור הזיכרון או הפעילות המוחית? קשה לי! באמת קשה לי לקבל את עצמי ככה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Grand Mal ואיזון תרופתי?
ד``ר שרה רפפורט01/06/2009פטי שלום,
תרופת אנטי-אפילטיות (נגד התקפים) לעתים חזקות עם תופעות לוואי ולגרום לעייפות משמעותית. השפעת התרופות שאת נוטלת יכול להסביר את קשייך בתפקוד. לפני שממהרים ל"פתרון" , יש צורך להבין מה הן הסיבות לקשייך. בשלב ראשון, כדאי לך לדווח על בעיות תפקוד האלו לנוירולוג המטפל ולוודא האם את מאוזנת תרופתי באופן אופטימאלי. בנוסף, יש צורך לברר עם הרופא שלך האם ההתקף הגדול ממנו סבלת גרם נזק מוחי כלשהו והאם כדאי לך לגשת לאבחון קוגניטיבי מסודר. . בשלב הבא, כדאי לברר עם את נוטה לחרדה ולפחדים מפני התקף נוסף, כלמור האם יש גורם רגשי שפוגע בתפקודך. למרות הכול, ברצוני לציין ש רוב האנשים חוזרים לתפקוד תקין אחרי התקף חד פעמי אחרי שמגיעם לאיזון תרופתי.
אשמח לעזור לך בהמשך במידת הצורך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בזכרוןפלג29/05/2009
שלום
בחודשים האחרונים אני נתקלת בחוסר זכרון של מידע שקשה פתאום לשלוף.השבוע כאשר כתבתי טקסטים(אני מופיעה בפני קהל - אין לי שום בעיה עם החומר איתו אני מופיעה)שמתי לב שלפתע יש לי שגיאות כתיב ולעיתים האותיות במילה משנות את מיקומן הנכון.
אימי סבלה מאלצהיימר. האם מן התיאור שלי ניתן להצביע על תחילת בעיה כלשהי והאם אפשר והיכן להבדק על מנת לבדוק את הנושא? תודה .האם תוכלו להמליץ על מכון או מאמרים לשיפור ותרגול הזכרון? חג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלג שלום
ד``ר שרה רפפורט31/05/2009פלג שלום,
איני יודעת את גילך אבל אין לך מה לדאוגמצבך לא מתאים להתחלה של מחלת האלצהיימר. עם זאת, אני ממליצה שאתה תברר מצבך עם רופא משפחה וגם לבדוק עם עצמך האם לאחרונה אתה עובר תקופה לחוצה או שיוני ניכר ומשמעותי בחייך (כדי לשלול או לאבחן גורמים רגשיים). חשוב קודם כל להבין סיבת הקושי לפני שממהרים לטיפול. עם זאת, ברוב הקופות ניתן לקבל טיפול קוגניטיבי עם אישור והמלצה מרופא. אעפ"כ תמיד אבחון מקדים טיפול וממולץ להעבור אבחון זיכרון לפני כן.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה למנהלות הפורום - זכרוןרן28/05/2009
שלום רב
בן 29. סובל מחרדה. מטופל בציפרלקס 15 מ"ג +סורבון. (לאחר ניסיונות בתרופות שונות)...
אחת מהסיבות לחרדה לפי דעתי הן שיש לי בעיה לשלוף מילים מהזיכרון (גם כשאני מתקשר עם אנשים וגם שאני עם עצמי ). אני מסוגל להיות דקות רבות בחרדה כשאין לי שום מחשבה בראש.
כמו כן יש לי בעיה להתרכז.
ניסיתי גם לטול ריטלין (קונצרטה) והדבר רק הגביר לי את החרדה ופגע בקשב.
כל המצב פוגע מאד בביטחון העצמי שלי.
יש לציין כשאני עוסק בכתיבה אני מתחיל ל"חשוב במילים" , אולם כאשר אני לא כותב יום אחד - למחרת הבעיה חוזרת לקדמותה.
ממה הדבר יכול לנבוע?
גם אם לא תתנו אבחנה מדוייקת - אשמח לשמוע מה האפשרויות ..... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר שרה רפפורט31/05/2009רן שלום,
הבעיות שאתה מתאר נפוצות במצב של חרדה וכנראה תואמות למצבך הנפשי. איני פסיכיאטרית ולא ברור מהי אבחנתך המדויקת. עם זאת, נראה כאשר אתה מצליח להתמקד בעבודה אתה מתפקד היטב והקושי פחות בולט. כדאי לך לברר עם הפסיכיאטר המטפל שלך האם מומלץ להוסיף טיפול בקשב וריכוז שאינו תרופתי, אלה בשיטה התנהגותי או אימון אישי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנות ובעיות זיכרוןאורטל27/05/2009
שלום,
אני סטודנטית בת 23 להנדסה. תמיד היה לי זיכרון מעולה אבל כשיש לי יותר מדי פרטים לזכור אז אני חוטפת מיגרנות חזקות וממש קשה לי לישון כי המוח שלי לא מפסיק להיזכר במה שהוא למד.
בנוסף אני מרגישה שיש לי בזמן האחרון דיכאון שנובע מלחץ, עייפות ובטח עוד סיבות שאני לא יודעת כרגע וגם בעיות של שליפה מהזיכרון ! ממש כמו הסיפור של "חייל חסוי" בפורום. אני שוכחת שמות של אנשים לפעמים (למשל יש לי שתי שותפות שאני ממש מתאמצת לקרוא לכל אחת בשם המתאים כל פעם, השמות שלהם כל הזמן מתבלבלים לי וזה משהו שבחיים אבל בחיים לא קרה לי !).
כל פעם כשיש קורס שניבנה על קורס שקדם לו, אני צריכה ממש ללמוד הכל מההתחלה כדי להיזכר מה היה בקורס הקודם ואיך זה מתקשר לקורס הנילמד. למשל היה קורס אחד שקראתי את אותו הספר 3 פעמים עד שהצלחתי לזכור מה כתוב בו, לטווח ארוך. דבר זה מייאש, פוגע בלימודים שלי ואני חושבת שזה הגורם העיקרי למיגרנות שלי. זה כאב חד צדדי חזק מאוד בצד ימין של הראש שנימשך יומיים בדרך כלל ומפריע לי מאוד מאוד מאוד בתיפקוד בזמן הלימודים ! אני באמת שמתי לב כל החיים שלי שכל פעם כשאני מנסה ללמוד ולזכור תוך כדי דברים (גם בקונוטציה של הבנה והגיון) אני חוטפת מיגרנות קשות, עוד מתקופת החטיבת ביניים (שם זה התחיל, אז אולי יש קשר למחזור החודשי, בנוסף אני על גלולות).
בקיצור, יש כל כך הרבה דברים שעולים על דעתי שיכולים לגרום למיגרנות ואני כמעט בטוחה לחלוטין שיש לזה קשר ישיר לבעיות זיכרון שלי (אני לא מצאתי עוד אנשים עם בעיות בזיכרון כמו שלי חוץ מאותו חייל בפורום). רק לחשוב על כמות הדברים שיכולים לגרום למיגרנות שלי, יגרום לי למיגרנה אז אני אפסיק עכשיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנות, חרדה, וזיכרון
ד``ר שרה רפפורט31/05/2009אורטל שלום,
את מתארת מצב לחץ מתמשך, אותו את חווה במהלך הלימודים. הבעיות בזיכרון ובשליפת מלים תואמות גם לחרה ניכרת. אני ממליצה שאת תפני למרפאת כאב בה את עוברת הערכה רב מקצועית כולל בדיקת רופא מומחה בכאבים בנוסף בדיקה אצל פסיכולוג, וכן טיפול בהתאם כולל התיחסות ךקשיי זיכרון. כיום מרפאת כאב נמצאת ברוב המרכזים הרפואיים הגדולים וגם בקופות.
בהצלצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון לטווח קצרריקי25/05/2009
שלום
אני בת 58
לאחרונה כלאמר בערך 3 חודשים אני סובלת מעיבוד זכרון לטווח קצר
בתקופה זאת אני סובלת מכאבים בצואר
בצילום נאמר לי כי אלו שינויים בעצמות
עשיתי פיזיוטרפיה וזה לא עזר
משמועןת נאמר לי כי יש קשר בין השינויים הללו לבין ירידה בזכרון לטווח קצר
מכיוון שאינני מאמינה לשמועות הייתי רוצה תגובתכם בנושא
אני מטופלת בתרופות פסיכיאטריות כמו סרוקסט וליטיום
אני מאוזנת הרבה זמן מבחינת המחלה הפסיכיאטרית ומתפקדת כרגיל
האם תופעה זו של הזכרון שכיחה והאם יש אפשרות לשפר את הזיכרון
מכיוון שהתור שקיבלתי לנאורולוג הוא ארוך הייתי מבקשת תשובתכם
בתודה מראש
ריקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון וכאב
ד``ר שרה רפפורט31/05/2009ריקי שלום,
יש בהחלט קשר בין כאב וקשיי זיכרון לטווח קצר. במצב של כאבים אנו נוטים לפעמים לחור קשב ולא קשוביםלסביבה ומה נאמר ועוד, בנוס, כאביכול גם להשפיע על המזג וגורם לעצבנות ואיריטביליות, סיבה נוספת לא להיות מרוכז. אני ממליצה לנסות תרגילי הרפיה ושיטות של שליטה עצמית כדי לעלות סף הכאב. יש שיטות פסיכולוגיות לצורך לימוד ותרגול שליטה מסוימת בכאב, דבר שישפר גם את היכולת הקשב והזיכרון.
בנוסף, יש היום מרפאות כאב שמתמחות בטיפול רב תחומי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול באם מבוגרת המאבדת כישוריםמטפלת בדרמה23/05/2009
אמי ניצולת שואה בת 80. היא ואבי חיים יחד בביתם ומתעתדים לעבור לדיור מוגן בשנה הבאה. מזה כמה שנים אנו חוזים בהתדרדרות איטית במצבה, כעת היא חרדתית ולעיתים גם אגרסיבית, לעיתים נוטה לחזור על דברים שכבר אמרה, שוכחת מה שנאמר לה או דברים שראתה, יש להסביר לה כמה פעמים נושאים מסויימים והיא מתעסקת באופן אובססיבי בדברים שיש לעשות או שאינה רוצה לשכוח.
עלי לציין כי המצב אינו חמור ולעיתים היא מתפקדת היטב, אך אני עדיין רואה מגמה והייתי רוצה שתראה רופא ותזכה לטיפול בכדי שאולי ניתן יהיה לעצור או להאט את ההתדרדרות.
אני ואחי שוחחנו עם אבי המעוניין להכחיש ולא להתמודד עם התופעה ואנו מפחדים לדבר על כך עם אמא עצמה כדי לא להדאיג אותה.
וגם איננו יודעים לאיזה איש מקצוע עלינו לפנות ומה מהלך הפניה.
ואולי החשוב מכל, איך אתן מציעות להתמודד עם ההורים
תודה,
בת מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת מודאגת של קשישה
ד``ר שרה רפפורט31/05/2009לבת מודאגת שלום,
קודם כל, הצד של הוריך להעבור לדיור מוגן הוא צד נבון ויפחת את דאגותיך. הרופאים המתמחים במצב ה של אמך הם נוירולוגים או פסיכו-גריאטרים. עם זאת, אני ממליצה שתתיעצי קודם עם הרופא המשפחה שלה ואולי גם הוא/היא תוכל להעביר בדיקה קוגניטיבית קצרה כדי לחסוך להוריך התמודדות בנושא. יש היום כמה סוגי תרופות שעלולים להאיט את התהליך של דמנציה. כמו כן ניתן להתאים תרופות נוספות לצורך איזון התנהגותי ונפשי, אך הדבר דורש בדיקה מקצועית ומעקב.
בנוגע לילדיה, אליך ואחיך, אני ממליצה שתפנו לייעוץ לצורך התמודדות עם ההורים. יש אמותת לצהיימר בכל הארץ שנותנת תמיכה והכווונה לבני משפחה בדיוק בנושא שלך.הטיפול בהורים מזדקנים הוא ממושך ומורכב ונראה שאת זקוקה לתמיכה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בזיכרוןענבל16/05/2009
בעלי בן 38 סובל מקשיים בזיכרון אשר מפריעים לתפקודו בעבודה. עקב קשיים אלה הוא נכנס למצבי חרדה שאולי ישאלו אותו משהו והוא לא ידע לענות ועוד. מטופל כעת בפאקסט וריטלין. עבר אבחון קשב וריכוז ונמצא שיש גם בעיה של קשב וריכוז.
מה כדאי לעשות כדי לטפל בבעית הזיכרון?
הנושא דחוףף!! תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ענבל שלום
ד``ר שרה רפפורט25/05/2009ענבל שלום,
שליחה על העכוב בתשובה.
את כנראה מאוד מודאגת ממצבו של בעלך. לא ציינת מה גרם את הירידה בתפקוד הזיכרון והאם אובחן מבחינת רפואי. לפי התרופה שהוא מקבל (פאקסט) אני מבינה שהוא סובל מקושי נפשי , ייתכן חרדות. אם זה נכון, ובעיות של בעלך הן על רקע נפשי אז הטיפול הוא בהתאם טיפול פסיכאטרי ופסיכולוגי מסודר. עם זאת, תפקודי הזיכרון ישתפרו עם הטבה במצבו הנפשי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון המוח - חדר כושר למוחיוסף16/05/2009
לאחרונה יש הרבה דיבורים על מכוני כושר למוח. האם זה מועיל? האם יש בזה משהו? יש לזה בסיס מדעי? יוסי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדר כושר למוח
ד``ר שרה רפפורט23/05/2009יוסף שלום,
כאשר מדובר ב"חדר כושר למוח" מדובר על תרגול קוגניטיבי באופן שיטתי. בהחלט ניתן לאמן את המוח, כלמור את היכולת הקוגניטיבית. המוח הוא כמו שריר והתפקוד משתפר בעקבות תירגול שיטתי. יש להבדיל בין תפקודים מוחים אצל בנאדם בראי לבין בנאדם שסובל מלקות נוירולוגית מסיומת, ואז השיטות תרגול הן שונות.
יש מחקרים שמראים שטיפול קוגניטיבי עוזר במידה מסיומת בשיקום אצל נפגעי מוח.
אצל אנשים בראים הכלל הוא: כל לימוד מבוסס על תרגול.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תרופות אנטיפסיכוטיות וזיכרון.אילנה14/05/2009
לפני כשנה היה לי התקף פסיכוטי , קיבלתי הבחנה על ידי פסיכיאטר כמאניה דיפרסיה , אני מקבלת תרופות טגריטול וזיפרקסה.לפני ההתפרצות למדתי באונירסיטה פתוחה היתי סטודנטית די מצליחה. כרגע יש לי קושי לזכור את החומר הנלמד ולהיתרכז. הייתי רוצה לדעת האם התרופות שאני נוטלת פוגעות בזיכרון ? באיזה מידה זה פוגע בזיכרון ןהאם אפשר לעשות משהו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אילנה שלום
ד``ר שרה רפפורט23/05/2009אילנה שלום,
לעיתים קרובות מחלות פסיכיאטריות מלוות בהפרעות קשב וריכוזשיכולות לפגוע ביכולת הלימוד והזיכרון. איני פסיכיאטרית אך אני לא חושבת שהתלונות שלך נובעות מתופעות לוואי של התרופות שאת נוטלת. עם זאת, כדאי לך לברר את הנושא עם הפסיכיאטר המטפל שלך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמנציהבת-של11/05/2009
שלום , אמי,בת 91.5,בריאה בגופה,אך,עם דמנציה,עצמאית כמעט לחלוטין.נמצאת בבית הורים מעולה כשנתיים,ובנוסף מקבלת תמיכה כללית(השגחה ברחצה,דאגה להשתתפות בפעילויות וכד') הזכרון שלה לטווח קצר אבד לחלוטין. ולדעתי,לאחרונה החמיר מצבה:.פה ושם מחשבות-שווא(השבוע סיפרה לי שנפרדה מכולם,עוזבת וחוזרת לביתה,אף שכלל לא אמרה ולא נפרדה)היא מבולבלת,חסרת-פוקוס ועם זאת נינוחה,ידידותית,מזמזמת שירים,סבלנית,איכפתית,ברת שיחה(שיטחית)אוהבת את המקום,תמיד משבחת הטיפול,הדאגה,הנקיון וכו'.. לפני שנתיים,עם אבחון הדמנציה,קיבלה MEMORIT,אך כיון שהתחילו לה צרות בבטן,כאבים ועצירות(ממנה היא סובלת בלאו-הכי שנים)-החלטתי לאפשר לה לחיות ללא תרופות מיותרות,שאיש אף אינו טוען שהן עוזרות. כעת אני תוהה ומתלבטת:האם יש טעם/תועלת שאמא תקבל איזשהן תרופות להמשך הידרדרות המצב?הרי לרפא אי-אפשר,ומי יודע אם זה בכלל מעכב ההידרדרות. האם יש לתרופות מהסוג הזה תופעות לואי?כדאי בכלל להסתכן,כל עוד מצבה הפיזי הכללי מצוין ובריא? תודה רבה על תשובתכן , בת-של-אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמנציה
גל גפן-ריטר13/05/2009שלום,
לגבי אמך, מדברייך נשמע שהיא אכן מקבלת טיפול טוב ומספק ואני מבינה גם שהיא נמצאת במעקב רפואי. שאלת שאלות אך גם ענית עליהן תוך כדי, כלומר, לחלק מהתרופות שנתנות אכן יש תופעות לוואי (כפי שפרטת שאמך סבלה מהן). אני לא מוסמכת לייעץ לך לגבי החלק התרופתי ולכן אני ממליצה לך להיוועץ עם הרופא המטפל שמכיר אותה.
בנוגע אלייך, אני בהחלט מבינה את הקושי שלהיות בת של אמא שסובלת מדמנציה, ויש מקום לבדוק האם את זקוקה לתמיכה נפשית בתהליך זה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.ובאשר לקשיים של "הילדים-של"
בת-של18/05/2009אכן את צודקת. חיי קיבלו תפנית מאז אמי התאלמנה,ולקתה בדמנציה,אף שהיא בבית-הורים.עם זאת,נראה לי שזו אינה בעייתי הפרטית,הבלעדית. נדמה שאין התיחסות לקשיים של ה"ילדים", ילדי ההורים הקשישים, הזקוקים לנו, לתמיכתנו,לטיפולינו וכו'. אמי אמנם בבית הורים, אך,למשל, מטלפנת אלי אין ספור פעמים ביום.אינה זוכרת,כנראה,שצלצלה.תמיד אותם משפטים,אותן שאלות,אותן מילים.עם כל סבלנותי,אני נתקפת מועקה,עצבות וגם כעס ומרחמת עליה.ועלי.... מן הראוי שהיו עושים איזשהן קבוצות-תמיכה ויעוץ לדור שמטפל/מטופל בהורים. היפוך התפקידים והעול הקשה הזה,בנוסף לעבודה ומשפחה-לעיתים קשים מנשוא. עכפ, רוב תודות על התיחסותך לדברי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמיכה בילדיהם של לוקים בדמנציה
פלג29/05/2009שלום לך,
קראתי את שכתבת לגבי הרגשותיך הקשורות למחלת אמך. לצערי הייתי שותפה כמוך לתחושות אלו ורציתי להפנות את תשומת לבך שלעמותת האלצהיימר והדמנציה בישראל יש קבוצות תמיכה.
נעזרתי בהן וקבלתי מידע רב. פני אליהם. ישנן קבוצות בכל הארץ וגם פסיכולוגיים שאיתם ניתן להתייעץ ללא תמורה. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מקסימה- יעילות עיבודli sa09/05/2009
תפיסה-למידה-חשיבה , מהן הדרכים או הדרך לשיפור/שיקום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומר למחשבה
גל גפן-ריטר13/05/2009מותשת שלום,
אני מבינה שאת שואלת מתוך ייאוש אך גם תקווה לשיפור. אשמח לעזור ולתת לך כלים, אך אני זקוקה ליותר פרטים. למשל, מהם הקשיים מהם את סובלת , האם הייתה פציעה או חבלה או אירוע שגרם לכך, האם עברת אבחון וכיוב'.
מחכה לפרטים נוספים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר ריכוז ושכחהמירה04/05/2009
אני בת 50. מזה מספר שבועות אני מרגישה ירידה בזכרון. זה מתבטא בדברים קטנים שרציתי לעשות ופתאום שוכחת. או שאני רוצה להגיד משהו ופתאום זה בורח. מעין חוסר רכוז.קרה ששמתי סיר על האש ושכחתי לגמרי. האם יכול להיות שזה קשור להורמונים?האם יכולה להיות התחלה של אלצהיימר בגיל כזה? האם יש צורך בבדיקות?
בתודה מראש, מירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות שכחה
גל גפן-ריטר07/05/2009מירה שלום,
חשוב לזכור שלכולנו יש ימים בהם אנחנו פחות מרוכזים ומכאן שוכחים דברים. זה יכול להיות מעומס רגשי או פיסי או מלחץ שייתכן ואת חווה בשבועות האחרונים.
יחד עם זאת, במידה ואת חשה כי התופעות ממשיכות כדאי לפנות לרופא משפחה על מנת לשלול גורמים רפואיים-נוירולוגים קשורים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות זכרון אחרי לידהתמי04/05/2009
שלום,
ילדתי לפני כעשרה חודשים,
כבר זמן רב אני מרגישה ירידה מאוד משמעותית בזכרון ובחשיבה:
קשה לי לחשב תרגילי-חשבון פשוטים בע"פ, אני שוכחת שמות של אנשים, שוכחת מה התחלתי להגיד או לעשות וכמו"כ יש לי קושי ממשי בשליפת מילים (אני לא זוכרת את המילים המתאימות או שאני מתבלבלת ואומרת מילים לא קשורות).
האם זה יכול להיות רק כתוצאה מההריון/הלידה? האם זה יעבור מעצמו?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידה שינה ועומס
גל גפן-ריטר07/05/2009תמי שלום,
קודם כל, מזל טוב על התינוק/תינ וקת.
תופעות של ירידה בזיכרון ובריכוז נמצאו קשורות להיריון וללידה. קודם כל, בתקופה הזו יש חסך משמעותי בשעות שינה, יש עומס פיסי וכמובן גם רגשי. כל הדברים הללו גורמים לירידה ביכולת הקשב לעייפות ומכאן לירידה בקליטה ובזכירה של מידע. כמובן, שחשוב מאוד לבדוק את רמת הויטמינים שלך בעיקר B12. הייתי ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה ולעבור בירור לגבי הויטמינים ותפקודים כלליים.
בנוסף, לא ציינת לגבי מצב רוחך והאם את חשה שיש שינויים בתחום זה. במידה וכן, ואת חשה , לחץ , עצבנות, עצב תופעות שהן יכולות להתרחש לאחר לידה ובעקבות העומס הרב שיש בגידול הילד. חשוב מאוד שתיוועצי עם פסיכולוג.
שיהיה הרבה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון סלקטיבי?אליעזר04/05/2009
יש לי בעיה לזכור שמות ולא רק של בני אדם,
אלה גם של מקומות, מכוניות, סרטים וכו..
כלומר הייתי אומר שיש לי בעיה לתייג דברים בזכרון.
לעומת זאת אירועים שקרו או דברים שנאמרו אפילו בעבר הרחוק
אני זוכר במדויק ואלו לא בהכרח ארועים בעלי משמעות בשבילי.
(מעיין זכרון וידאו - במקביל לזכרון תצלומי)
האם זו בעיה ניורולוגית שניתן להסדיר עם טיפול מסויים?
או אולי פסיכולוגית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון
גל גפן-ריטר04/05/2009אליעזר שלום!
בתיאור שלך נשמע כי זהו דפוס זיכרון שמוכר לך ולא משהו חדש שאתה נתקל בו.
יש מספר אפשרויות להסביר את התופעה שאתה מתאר, למשל, קושי בקשב , העדר תשומת לב מספקת לפרטים אלו, יתרון של הזיכרון החזותי על פני המילולי וכיוב'. אם זהו דבר המפריע לתפקודך הייתי ממליצה לך לעבור אבחון של תפקודי קשב וזיכרון ובעקבותיו בהתאם לממצאים תוכל לקבל המלצות על כיווני טיפול כדאיים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלצהיימר וממוקסיערה03/05/2009
שלום, אמי אובחנה כחולת אלצהיימר. המחלה עדיין בשלביה הראשונים ורשמו לה את התרופה "ממוקס" אני לא מצליחה להבין באיזו דרך התרופה פועלת ואשמח לקבל הסבר קצר במידה וזה אפשרי.
כמוכן עלות התרופה הינה 549 ש"ח (!!) מכיוון שלא כלולה בסל. האם יש דרך כלשהי לקבל הנחה עליה (אני כרגע במאוחדת והבנתי שלכללית מושלם יש50% הנחה) האם זה אפשרי לעבור קופה לאחר אבחון?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרך פעולה של התרופה
גל גפן-ריטר04/05/2009יערה שלום!
לגבי הסבר על דרך הפעולה של תרופת הממוקס בשמה הגינרי ממאנטין מצאתי את ההסבר הבא; תרופה לטיפול בשיטיון (דמנציה) על שם אלצהיימר. היא ניתנת לטיפול בחולים הנמצאים בשלב הביניים או המאוחר של מחלת אלצהיימר ונמצאה יעילה גם לטיפול בשלב המאוחר של דמנציה ווסקולרית.
לממאנטין יש מנגנון פעולה ייחודי השונה מזה של תרופות אחרות לטיפול במחלת האלצהיימר. מחקרים רבים מראים כי פעילות יתר של המעביר העיצבי גלוטמאט בתאי המוח תורמת לתסמינים של מחלת האלצהיימר ולהחמרתה. גלוטמאט פועל על קולטנים מסוג NMDA המצויים בתאי מוח אשר מעורבים בתהליכי למידה וזיכרון. ממאנטין חוסמת קולטנים אלו וכך עוזרת לבטל את ההשפעה המזיקה של גלוטמאט בתאי המוח, מבלי להפריע לפעילות התקינה של קולטנים אלו בתהליכי הלמידה והזיכרון.
ממאנטין הראתה יעילות בשיפור או בייצוב התפקוד הקוגנטיבי (חשיבה, למידה וזיכרון) ובתפקוד היום-יומי של חולי אלצהיימר בדרגה בינונית עד חמורה. מחקר שבדק שילוב של ממאנטין ביחד עם דונפזיל הראה תוצאות חיוביות יותר יחסית למתן של ממאנטין בלבד.
ממאנטין נסבלת היטב על-ידי רוב החולים, ותופעות הלוואי שלה הן מעטות יחסית.
היא איננה מומלצת לאנשים עם בעיות חמורות בכליות ומומלץ לנהוג בזהירות עם אנשים חולי אפילפסיה ומחלות לב.
מכיוון שתחום האלצהיימר אינו תחום התמחותי הייתי ממליצה לך לבקש גם הסבר מהרופא שאבחן את המחלה. לגבי עלות התרופה והמעבר מקופה אחת לשנייה , הייתי ממליצה לך לבדוק עם הקופות השונות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

