מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אסטרוגןאריאלה04/06/2009
שלום!
מה הקשר בין שמן פשתן ואסטרוגן? וכיצד זה משפיע על גוף האישה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסטרוגן
11/06/2009אריאלה שלום רב,
שמן פשתן הנו מקור צמחי לחומצות שומן חיוניות- אומגה 3. שמנים אלו חשובים לוויסות מערכת הורמונאלית ותמיכה בדם וכלי הדם. בגיל המעבר עלולים להיווצר חסרים בחומרים מזינים שונים המסייעים לווסת את טמפרטורת הגוף, בריאות העור ועוד. אומגה 3 מסייע כאחד החומרים לשימור חומרים אלו.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמגה פרוביוטיקה GRAMSEאילנית03/06/2009אני סובלת מקנדידה בנרתיק ובמערכת העיכול .
בכל פעם שאני משתמשת ב מוצר הנ"ל , אני מתחילה להרגיש לא טוב .
אני מרגישה כאבי בטן תחתונה , מיגרנות וסחרחורות .
אני רוצה להפסיק לקחת , מה אתה ממליף לי לקחת ?
תודה
אילנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקנדידה בנרתיק ובמערכת העיכול
11/06/2009אילנית שלום רב,
תוסף פרוביוטי הנו חשוב מאוד אך יש לשלב עם תוספים אחרים בעלי השפעה אנטי דלקתית/ פטרייתית.
בנוסף יש להתאים תזונה אשר תחזק את הגוף ותמנע מאותן פטריות לתפקד בגופך.
אני ממליץ גם לערוך בדיקות דם מקיפות אשר יסייעו לדעת עוד על בריאותך. מצב זה מחייב להגיע לאבחון מקיף ורק אז אדע כיצד לאזן אותך.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתת פעילות בלוטת התריסקרין02/06/2009אני סובלת מתת פעילות הבלוטה ולאחרונה עליתי בצורה דרסטית במשקל.משתמשת כבר חודשיים באלטרוקסין 100 מ"ג ואוכלת סדיר אך לא מצליחה להוריד וגם אם מורידה אני מחזירה את הכל ,(המשקל לא יציב)
אני רוצה לדעת כיצד ניתן לרדת בצורה מהירה מאוד במשקל ואז לחזור לאכול בריא.האם דיאטת כוסמת מומלצת? שמעתי שניתן להוריד באמצעותה 7 קילו בשבוע.אני רוצה להוריד מהר במשקל לחזור לעצמי ולהמשיך לאכול בריא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתת פעילות בלוטת התריס
11/06/2009קרין שלום רב.
מצבך מחייב טיפול מעמיק ותזונה מאוזנת מאוד!!! התסייע לירידה הדרגתית ולא מהירה במשקל, משולב באורח חיים מאוזן.
ירידה מהירה במשקל במצבך עלול לפגוע עוד יותר בבלוטת התריס, דבר אשר עלול להוביל לתגובת שרשרת של סימפטומים.
בבקשה עשי את התהליך לאט וחשיבה על בריאותך ולא על לרדת מהר במשקל!
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקנדידהאילנית31/05/2009לפני חודש הבנתי שיש לי קנדידה רב מערכתי וזאת בהמשך למאמרים שקראתי על כך .
סבלתי מבטן הריונית , חולשה כללית , מיגרנות , עלפון חושים ,לחץ בעיניים , גרד וצריבה חזקים בנרתיק ושרירים כואבים .
בדיקות כלליות מורחובות שביצעתי הכל יצא תקין .
אי לכך התחלתי בדיאטה אנטי פטרייתי כולל לקיחת : קנדי קליר + מגה פרוביוטיקס + משקה כלורופיל .
כעת לאחר חודש אני מרגישה מצויין ואף הבטן נעלמה ( כמעט, עדיין לא כמקודם) .
אבקש לקבל תשובות למס. שאלותיי .
א. האם כדאי במקום קנדי קליר לקחת קולורקס לטיפול של 20 יום ?
ב. האם אני גורמת לעצמי נזק בכך שאיני מטופלת אצל נטורופת ?
תודה
אילנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקנדידה - תגובה
אורטל מגן13/05/2013היי אילנית,
קודם כל אני שמחה שיש שיפור ואת מרגישה טוב.
אני הייתי מציעה לך לא להחליף את המוצר אם משהו עובד להמשיך איתו.
בנוסף אני ממליצה להתייעץ/להיעזר עם איש מקצוע (נטורופת/ית)
רק כדי שתהייה בטוחה שאינך עושה נזק.
ולוודא כי התזונה שלך מאוזנת ולקבל כלים כדי שתוכלי להתמיד ולשמר את המצב הקיים.
המון בריאות
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשומנים בכבדאריאלה29/05/2009שלום!
רמת הטריגליצרידים והכולסטרול בדם של גבוהה, יש לי כבד שומני ומוגדל מעט,
ורמת ה- GPT גבוהה.
אני מטופלת בכדורים BEZALIP ( טיפול לשומנים)
האם מומלץ לי לשתות תה שן הארי או תה גדילן מצוי? (לניקוי הכבד)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרכבד שומני
03/06/2009תה מחליטת גדילן מצוי ושן הארי יעילים מאוד לניקוי הכבד. מומלץ לשתות חליטה זו פעמיים ביום למשך 6 שבועות.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן פשתן ומיץ רימוניםאריאלה26/05/2009שלום!
התגלו אצלי שתי ציסטות בשד, והסתיידויות עדינות. (אני בת 38)
אני שותה כל יום 50 מ"ל מיץ רימונים, וכפית שמן פשתן.
האם מיץ הרימונים ושמן הפשתן יכולים לגרום להיווצרות הציסטות וההסתיידויות בשדיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשמן פשתן ומיץ רימונים
03/06/2009שלום רב,
חד משמעית לא!
אין קשר בין שתיית מיץ רימונים או שמן פשתן להיווצרות ציסטות.
להפך, הטענה היא כי שתיית מיץ רימונים מסייעת בהתכווצות ציסטות. שמן פשתן יעיל לחיזוק פעילות מערכת העיכול ושמירה על בריאות כלי הדם.
מאחל לך בריאות שלמה!
ד"ר רואי גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרעי פשתןטל20/05/2009שלום
אני בת 26 ויש לי גוף מלא
רציתי לשאול לגבי זרעי פשתן,האם הם מסייעים בהורדת המשקל?ואם כן מה הכמות המומלצת ביום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרזרעי פשתן
21/05/2009טלי שלום רב,
זרעי פשתן מהווים מקור איכותי לשמנים חיוניים בגופנו. מומלץ לטחון אותם רגע לפני השימוש. כף ביום בד,כ מספיק, אך ניתן לקחת גם פעמיים ביום כף אחת, על מנת לעלות רמות אומגה 3.
בשל הסיבים הרבים שבזרעי הפשתן הם מסייעים להניע את מערכת העיכול ולהאט את ספיגת הסוכרים. על כן, חומר זה יסייע גם בתהליך הירידה במשקל.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנענע ופרחי יסמין בהריון...דנה15/05/2009שלום
שבוע 25
הריון תקין.
האם זה נכון שאסור לשתות בזמן ההריון מים רותחים עם נענע ? או מים רותחים עם פרחי יסמין (חליטת יסמין) ?
חברה אמרה לי שזה אסור בשום אופן בהריון.
מבקשת לציין שאני סובלת בפטריה וגינלית בהריון (עקב שימוש באנטיביוטיקה)
האם הנענע או היסמין מחמירים את המצב ?
ועוד שאלונת:
האם מוצרי חלב "טובים" לפטריה" או שעושים רק רע ? כי חשבתי שיוגורט ביו יכול לעזור.
קניתי גם מוצר שנקרא GSE (טיפות זרעי אשכולית) אבל אני מחכה ללכת לרופא לראות האם מותר בהריון ומה המינון....
אודה מאוד לתשובתכם
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרנענע ופרחי יסמין בהריון...
21/05/2009רונית שלום רב,
חליטת צמחים עם יסמין אינם מהווים סיכון, החל מהשליש השני להריון. תה ירוק עם יסמין יכול להוות מקור טוב למשקה מרגיע בתקופה זו.
פטריה ואגינלית לא מגיבה טוב למוצרי חלב. מומלץ להימנע ככל שניתן מחלב על מוצריו. ניתן להחליף במוצרי חלב עיזים או חלב סויה או חלב אורז.
GSE היא תמצית של זרעי אשכוליות המהווים חומר איכותי לניקוי מערכת העיכול וכן למלחמה בזיהומים שונים, לרבות פטריה ואגינלית. אבל... אין להשתמש בעת ההריון. בשל החומרים הפעילים שבמוצר זה, עלולים להופיע התכווצויות בלתי רצויות. בנוסף, בעת ההריון מומלץ להמנע מתהליכי ניקוי. אחרי ההריון ולאחר סיום הנקה, ניתן יהיה לנקות את הגוף מרעלים ולהשתמש גם מתכשיר זה.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהgse הינה תמצית זרעי אשכוליות.......
רונלי פלד12/12/2009אכן
אך רציתי גם להגיד תודה, התשובה מצוינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן דגיםדקלה06/05/2009בהמשך לשאלתי הקודמת: איזה מרכיב הוא המדלל בשמן דגים ה-EPA או ה-DHA? מדוע מומלץ מינון נמוך של EPA בהריון וגבוה של DHA ? בהריון הקודם השתמשתי בשמן דגים בעוצמה כפולה של נוטרילייף 3 כמוסות ביום והכל היה בסדר האם ניתן להשתמש גם בהריון הזה עם אותו תכשיר? אציין שאני סובלת מנטייה לקרישיות יתר אז אם ה-EPA מדלל אז הוא טוב לי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר...שמן דגים, המשך
07/05/2009עלמה שלום רב,
כל החומר הפעיל המכונה "אומגה 3" שהנה קבוצה של מספר חומצות שומן חיוניות, נחשבות "מדללות דם". תמיד מומלץ ליטול את EPA ואת DHA יחד.
בזמן ההריון חשוב לקבל את שני החומרים. ההבנה כיום היא שהחומר הפעיל DHA חשוב להתפתחות העובר, התפתחות מערכת העצבים שלו, השפעה על פעילות מנטאלית ועוד. לכן הדגש בזמן ההריון הוא על DHA על אף ששני החומרים חשובים.
בתשובתי הקודמת התייחסתי לעניין הקרישה- כאן המקום לציין כי מומלץ להיוועץ עם הרופא שנתן את התרופות וראות מהי דעתו בנוגע לשילוב בין התרופה לבין תוסף התזונה.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה - אומגה 3 בהריון
עינת10/05/2009מבחינת דילול הדם התייעצתי בעצמי עם המרכז לייעוץ תרופתי באסף הרופא ומסתבר שאין בעיה ליטול עד 1 גרם ביום, גם למי שנוטל אספירין. באלספה 9 חודשים (שמותאם להריון והנקה) יש 300 מ"ג DHA ו-100 מ"ג EPA ככה שלא מגיעים ל-1 גרם בכל מקרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאומגה 3 בהריון
21/05/2009נכון!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן דגיםדקלה05/05/2009שלום,
האם מותר לי בהריון לצרוך שמן דגים במקביל לשימוש בקלקסן ואספירין (שניהם מדללי דם)? אם כן, אילו כמויות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשמן דגים בזמן ההריון
06/05/2009עלמה שלום רב,
שמן דגים מסוג אומגה 3 מומלץ לנשים בהריון עד מאוד. חומצות השומן החיוניות חשובות להתפתחות העובר וחיוניות למערכת העצבים של ההרה.
לעניין השימוש בשמן הדגים במקביל לתרופות קלקסן ואספירין, אין מניעה. אמנם לאומגה 3 יש השפעה נוגדת קרישה, אך היא אינה פועלת על אותם רצפטורים כמו התרופות שאת נוטלת. אין מניעה מליטול אותם באותה עת.
כיום ישנם מוצרים המיועדים לתקופת ההריון, המכילים רמה גבוהה של החומר הפעיל DHA. ניתן ליטול תוסף זה פעם עד פעמיים ביום ללא חשש.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחילבהדקלה05/05/2009שלום,
אני מנביטה בבית זרעי חילבה. רציתי לשאול האם מותר לצרוך אותם בהריון? קראתי באיזה מקום שיש בעייתיות כי הם יכולים לגרום להתכווצויות של הרחם. האמנם?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחילבה והריון
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D09/05/2009עלמה שלום רב
לחילבה יש השפעה ממריצה על הרחם ולכן ההמלצה היא להימנע משימוש במינונים גבוהים במהלך ההריון.
לבריאות,
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגישות ללקטוז ופרוקטוזלאה04/05/2009לפני כשבוע אובחנתי בבדיקה בבית חולים איכילוב כרגישה לפרוקטוז. לפני מספר שנים אובחן אצלי גם רגישות ללקטוז.
שאלתי היא מה נותר לי עדיין לאכול והאם יש אפשרות להעזר ברפואה האלטרנטיבית לריפוי/טיפול בבעייה.
תודה
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתררגישות ללקטוז/ פרוקטוז
04/05/2009לאה שלום רב, התשובה היא כן בהחלט יש לנו מה להציע לאיזון מצבך- ראי תשובתי לחגי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחולשה בתחילת טיפול נטורופתיאדית03/05/2009שלום,
לפני כשבועיים הייתי אצל נטורופת בשל סחרחורות ופסוריאזיס. קיבלתי ממנו טיפול לשלושה חודשים שכולל דיאטה היפוגליקמית ונטילת ביו פלוס ופורמולת צמחים. מזה כשבוע שאני חשה חולשה כללית וחוסר תיאבון, נראה שגם ירדתי במשקל ואני מודאגת ולא יודעת האם להמשיך עם הטיפול או שזה עלול להזיק.
האם זה תקין שבתחילת הטיפול יש חולשה ותוך כמה זמן אמור הטיפול להתחיל להשפיע לטובה?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחולשה בתחילת טיפול נטורופתי
04/05/2009אדית שלום רב,
ראשית, מדובר בתופעה נפוצה ונורמאלית. פעמים רבות שאנו משנים את התזונה למעוטת סוכרים, הגוף יכול להגיב בתחושת נפילת אנרגיה ושינויים בחומציות מערכת העיכול העלולים לגרום לחוסר תיאבון.
מומלץ בכל מקרה ליצור קשר עם המטפל שלך ולשאול את דעתו. אני מניח כי ההחלטה לתפריט זה ולתוספי התזונה שקיבלת הם פרי האבחון שעברת?!
בנוסף, ייתכן והפורמולה של צמחי המרפא מכילה צמחים מנקי כבד ודם. דבר מאוד נפוץ ומקובל בתחילת טיפול. צמחים אלו יכולים לגרום בתחילה לחולשה בגלל הפסולת המשתחררת למחזור הדם מהרקמות השונות.
פני למטפל להמשך ייעוץ.
בריאות שלמה
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי ספיגת פרוקטוזחגי02/05/2009שלום רב,
אני בן ארבעים ולאחר בדיקת נשיפה אובחנה אצלי אי סבילות ללקטוז ופרוקטוז.אי נוחות בבטן וריבוי גזים הם "סיפור חיי". בשבוע האחרון החלטתי להלחם בסימפטומים .הורדתי כליל את מוצרי החלב,קמח לבן וסוכרים. מרבה בשתיית מיצי ירקות ואכילת דגנים. עדיין סובל מגזים מעיקים.יש לציין שאני משלב במיצים גם גזר וסלק. האם עליי להמנע גם מירקות אלה עקב כמות הסוכר שהם מכילים? האם הם יוצרים את אי הנוחות?
תודה
חגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראתה יכול להמשיך עם החלב, אבל במידה
סטודנט לתזונה03/05/2009אי סבילות ללקטוז (המכונה לעתים רגישות ללקטוז) אינה אלרגיה למוצרי חלב!
אי-סבילות ללקטוז היא חוסר היכולת לעכל כמויות גדולות של לקטוז, כתוצאה ממחסור באנזים לקטאז, המפרק את סוכר החלב (הלקטוז).
אי לכך, אין סיבה שתימנע כליל מצריכת מוצרי חלב. אנשים עם אי סבילות ללקטוז יכולים לצרוך בדרך כלל חלב דל או נטול לקטוז בארוחה, או כמויות קטנות של לקטוז, המצויות ביוגורט, קוטג' וגבינות קשות.
מחקרים מראים שמרבית האנשים שסובלים מתופעה זו מסוגלים לצרוך כמות לקטוז יומית השווה לזו שבשתי כוסות חלב, בשני תנאים: הראשון הוא שצריכת החלב או מוצרי החלב תיעשה יחד עם ארוחה, והשני הוא שכמות הלקטוז המירבית שנאכלת בבת אחת שווה לזו שבכוס חלב.
אכילת תערובת של מזונות גורמת לשחרור איטי של הלקטוז, המקל על עיכולו במערכת העיכול. לכן מומלץ לאכול את מוצרי החלב יחד עם מזונות נוספים בארוחה. כדאי להתחיל בכמות קטנה (למשל חצי כוס חלב) ואם אין תופעות לוואי לנסות ולהגדיל את הכמות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי סבילות לקטוז/ פרוקטוז
04/05/2009חגי שלום רב,
מצב בו גופך אינו מסוגל לפרק לקטוז או פרוקטוז בצורה אופטימאלית, מחייב שינויים תזונתיים. השינוי שנקתת בו נראה נכון, יחד עם זאת, מיצי ירקות (למעט ירקות עליים או ירוקים אחרים) מחוייבים למהול אותם עם מים על מנת להוריד את ריכוז הסוכרים שלהם. אני חושב שאתה תרגיש בהבדל די מהר.
בנוסף, יש הבדל עצום בין מיץ פרי (גם כזה שעשוי מ-100% פרי) לבין הפרי עצמו. אינני ממליץ לשתות מיצי פירות ואם כן אז בתדירות נמוכה מאוד. מומלץ לאורך היום לאכול 2-3 פירות מפירות העונה, בד"כ הסיבים המצויים בהם יסייעו בספיגה נאותה ומבוקרת של סוכר הפרי.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיזוק המערכת החיסונית לקראת ניתוחאורית30/04/2009האם ידוע לכם על תוספי תזונה לחיזוק המערכת החיסונית לקראת ניתוח למפקטומי והקרנות שלאחריו, שאינם מהווים קונטרהאינדיקציה לתרופות ולטיפולים הניתנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחיזוק המערכת החיסונית לקראת ניתוח
30/04/2009אורית שלום רב,
למצבך מומלץ ליטול תוסף תזונה- פרוביוטיקה במינון גבוה של 20 מיליארד חיידקים פעילים ליום.
מלבד לכך, אני ממליץ להגיע לייעוץ נטורופתי מלא על מנת לבחון את המצב ולקבוע אלו תוספים יש לקחת
בריאות שלמה ובהצלחה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם ישרים?מאמרים אחרונים
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)
