מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ריבוי ציסטותרויטל22/06/2009
שלום,
אני בת 38 לפני 4 שנים עשיתי ניתוח להסרת שני פוליפים שפירים שגדלו על מיתרי הקול.
אז גדלה לי ציסטה על בלוטת התריס(הבלוטה מתפקדת כרגיל)וגדלו קשריות מסביבה.
גם בשדיים שלי יש המון ציסטות גדולות מאוד ונראה שכל אזור החלק העליון שלי מתמלא בציסטות.
כל הזמן שולחים אותי למעקבים ולממוגרפיות וזה מאוד מלחיץ אותי.
אני מרגישה שהגוף שלי מייצר ציסטות כל הזמן.
רציתי לשאול שתי שאלות:
1.האם ישנה דרך להקטין את הסיכויי שהציסטות הקיימות יגדלו?
2.האם ישנה דרך למנוע היווצרות ציסטות חדשות?
המון המון תודה על התשובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבוי ציסטות
23/06/2009רויטל שלום רב,
ציסטות נוצרות מסיבה מסויימת. גופך מחפש דרכים לאחסן פסולת שאינו יודע כיצד להתמודד איתה.
ברפואה הסינית וכך גם ברפואה הנטורופתית אנו מבינים את גוף האדם. מטרתינו היא להבין אילו מערכות עובדות כשורה ואלו לא. כאשר מערכת איננה מאוזנת, מחלות עלולות להיווצר. גם ציסטות הינן סימפטום לגוף שאינו מאוזן.
דרך תזונה נכונה ומותאמת אישית, אורח חיים בריא יותר ועוד, ניתן יהיה לאזן את הגוף והציסטות יפסיקו להתפתח ו/או להיווצר.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת שריראופטימית2919/06/2009בת 29, אובחנתי כחולה בדלקת שרירים של הגפיים התחתונות. חוץ מכאבים חזקים, יש גם חולשה וקושי ללכת. התרופות המוצעות הן תרופות כימותרפיות.עוד לא התחלתי לקחת והייתי רוצה לדעת אם יש דרך להימנע מלקחת תרופות אלו.
האם הנטורופתיה יכולה לעזור במקרה זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרדלקת שרירים
02/07/2009שלום רב,
אכן יש פתרונות בתחום הטיפול הטבעי, אך על מנת לבחון זאת יש להגיע לאבחון מקיף אחריו אהיה עם דעה מוצקה יותר בנדון.
חשוב לציין כי דלקת כרונית בשריר יכולה להעיד על חסרים תזונתיים, אורח חיים לוקה ועוד הרבה דברים אותם ניתן לשנות בנקל.
אני ממליץ שתבדקי את החוסרים בבדיקות דם פשוטות (אותם בד"כ יש לבקש במיוחד מהרופא ו/או לערוך באופן פרטי):
רמות סידן, מגנזיום, בורון, זרחן, אשלגן, נתרן, ברזל, יוד,
רמות B12, B6, חומצה פולית, הומוציסטאין.
אין להקל ראש בבדיקות אלו והן חיוניות לפני הגעה לבדיקה נטורופתית ו/או בכל תחום אחר ברפואה המשלימה.
אשמח לעזור. אדכני אותי במצבך.
בריאות שלמה
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרהלילך18/06/2009שלום אני בת 24
אני סובלת מחרדות שמתבטאות בלחץ כאבי ראש ורעידות צוואר תפוס
התחלתי לקחת רסקיו צמחי באך טיפות
שאלתי היא במשך כמה זמן בשבוע אפשר לקחת את זה ואם זה לא מסוכן ויכול לעשות נזק יותר
אשמח אם תענו לי בהקדם
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחרדות
23/06/2009מאור שלום רב,
רסקיו רמדי איננה תרופה ואינה מכילה רמת רעילות כלשהי. על כן, נטילה לאורך זמן לא תגרום לנזק.
יחד עם זאת, אחרי שימוש ממושך תרד השפעתה.
מומלץ להגיע לאבחון מקיף על מנת לדעת את שורש הבעיה.
תוסף תזונה SAM-E יכול לסייע בהורדת סטרס. על כל פנים, אני ממליץ אבחון מעמיק לפני התחלת טיפול.
בריאות שלמה
ד"ר רואי גוניקND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקנדידה חזרה?קלרה16/06/2009שלום רב, לפני כ 9 חודשים אובחנתי כבעלת קנדידה באמצעות בדיקת דם בקנדידה טסט.
התחלתי את הדיאטה המומלצת וכ-9 חודשים נמעמתי משמרים סוכרים וכד'
לאורך כל התקופה תחושתי הכללית השתפרה פלאים אך הצריבות בנרתיק לא חלפו
כל פעם לאחר המחזור אני סובלת מ5 ימים של גירודים בלתי פוסקים, ניסיתי טיפולים קונבנציונלים רבים שלא הועילו....
לאחרונה התחלתי לחזור לשתות אלכוהול ולאכול מעט דברי מתיקה
היציאות שלי חזרו להיות מימיות ויש לי תחושה של יובש בפה אך מעבר לכך תוחשתי הכללית מעולה
האם יתכן כי הקנדידה חזרה? האם עלי להתחיל שוב בדיאטה קפדנית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקנדידה
17/06/2009קלרה שלום רב,
מה שאת מתארת הוא נפוץ מאוד.
טיפול בקנדידה הנו מורכב ביותר ומצריך תזונה קפדנית אך גם תוספי תזונה ייעודיים. על פי תיאורך, ייתכן והקנדידה מפותחת אך ייתכן גם תהליך פטרייתי בנרתיק ושינויים בפלורה של המעיים. עלייך להבדק בצורה מקיפה עלך ידי נטורופת מוסמך ולהבין את שורשם של הדברים.
בנוסף, כן מומלץ להבדק שוב עם הטסטר לקנדידה, אך גם עריכת בדיקות דם מקיפות יועילו. יציאות מימיות אינן בריאות לתקופה ולכן יש לבדוק את עניין זה יותר לעומק.
בריאות שלמה!
ד"ר רואי גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליזיןשחר15/06/2009שלום. בזמן ההריון, כדי למנוע הרפס וגינלי ממנו סבלתי, לקחתי בהמלצת נטורופתית נחשבת תוסף ליזין, זה היה בחודש השישי, כזכור לי. זה היה לפני שש שנים. את הנעשה אין להשיב, אבל בכל זאת, רגש אשמה לא מרפה, האם זה היה דבר נכון לעשות. האם יש קשר בין שיעור יתר אצל ילדתי לליזין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשיעור יתר וליזין?!?!
17/06/2009שחר שלום רב,
אין כל קשר בין החומצה האמינית ליזין אותה נטלת בעת ההריון לבין שיעור יתר אצל ביתך. שיעור יתר יכול לנבוע מהמון סיבות. הראשונה היא גנטית- שיעור במשפחתך/ משפחת בעלך (לאו דווקא שלכם, אלא במשפחתכם), הורמונים שננטלו בעבר וכו', אך לא תוסף התזונה ליזין.
היי שקטה, לא גרמת לביתך לנזק כלשהו בעת נטילת ליזין, להפך, אולי אף מנעת ממנה את וירוס ההרפס.
בריאות שלמה!
ד"ר רואי גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכר בהריון...אורי14/06/2009שלום,
אני בהריון ראשון שבוע 25+4.
שבוע שעבר עשיתי העמסת סוכר 50 גר' ויצא לי גבולי- 141.6
הומלץ לי לעשות את ה100 גר' על מנת לשלול סכרת הריון.
חשוב לציין שאין סוכר בשתן ושבצום הסוכר שלי 80.
אני מאוד לא שלמה עם ביצוע הבדיקה וההתלבטות עצומה.
אני יודעת שזה מכה ללבלב לקבל כזו כמות של סוכר ושזה בעצמו עלול להוות טריגר להתפרצות סוכרת.
האם ברמת הסוכר הזו זה חובה לבצע את ה100 גר'?
אני בכל מקרה התחלתי ואמשיך להקפיד על תזונה נכונה בהתאם לסוכר..
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרסוכרת הריון
17/06/2009שחר שלום רב, אני ממליץ להמתין עם בדיקה נוספת זו.
הקפידי על תזונה מאוזנת, עשירה בסיבים והמון ירקות ירוקים. הקפידי על שתיית מים מאוזנת
10-12 כוסות מים ביום.
שימי לב למצבך, לאנרגיה שלך ולשתן שלך. היה ותראי או תרגישי דבר מה שונה, פני לרופא המטפל
בריאות שלמה!
ד"ר רואי גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 17, רזה, בדרך כלל תזונתי טובה, לליטל14/06/2009אני בת 17, רזה, בדרך כלל תזונתי טובה, לדעת הוריי אוכלת מהר, בריאה.
לאחר אכילה הבטן בולטת מאוד (ללא כאב), ולאחר כשעה-שעתיים מתיישרת.
מה הבעיה אצלי ומה לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרנפיחות לאחר האוכל
17/06/2009ליטל שלום רב,
תופעה זו ידועה אצל נשים רזות, ברמות שונות. על מנת לשפר את המצב מומלץ ליטול תוסף אנזימי עיכול אשר ניתן להשיג בכל בית טבע.
אנזימי עיכול מסייעים לגופנו בפירוק יעיל יותר שך המזון. הדבר טוב מכמה סיבות- המזון מתעכל טוב יותר, על כן הגוף נהנה מיותר אבות מזון ואיכויות המזון. המזון מתפרק מהר יותר, גבר המייעל את מעבר המזון וכך מונע נפיחות.
בנוסף, פעמים רבות בשל ירידה ביכולת העיכול יש ירידה באנרגיה (מתעייפים מהר יותר) כמו כן, יש יותר נטיה להתפתחות אלרגיות.
אם כן, תתחילי לצרוך אנזימי עיכול.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברזלדני08/06/2009הצריך תוסף ברזל ? פריטין 34 (33-266)!!! פה-יירון 111 (70-180) טרנספרין 210 (160-360).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרברזל
11/06/2009דני שלום רב,
בדיקותיך מעידות על צורך בהול בתוסף ברזל. הפריטין הם מחסני הברזל שלך, אלו נראים כמעט ריקים. כאשר אלו יתרוקנו, מאגרי הברזל בדם (FE) גם ירדו.
מומלץ ליטול תוסף ברזל ממקור צמחי- 30 מ"ג פעמיים ביום- הרחק ממוצרי חלב. אני ממליץ להיוועץ ברופא המשפחה טרם התחלת נטילת התוסף.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמוסות נונייעל08/06/2009שלום רב,
רציתי בבקשה לברר: האם לקיחת כמוסות מיץ נוני מתאימה גם למי שסובל מבקע סרעפתי ולרפלוקס? הכוונה אם זה לא חמוץ מידי מבחינת הקיבה.
ושאלה נוספת: האם ישנם תוספים שיכולים להקל על בחילות שנובעות עקב רפלוקס?
אני בת 29 וסובלת מבקע סרעפתי גדול ורפלוקס, ולמרות לקיחת תרופות מפחיתות חומצה, יש לי תסמינים של גיהוקים ובחילות.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרבקע סרעפתי ורפלוקס
11/06/2009יעל שלום רב,
מנסיוני, אין בעיה ליטול נוני גם במצבך. הוא אינו חומצי ולא אמור לגרום לצרבת או ריפלוקס.
מומלץ מאוד שתתחילי ליטול חיידקים פרוביוטיים (אסידופילוס וכו') באופן קבוע על מנת לבנות פלורה חיובית במעיים.
בנוסף, מומלץ להגיע לאבחון בו ניתן יהיה לדעת בדיוק את מצבך ודעת בדיוק אלו תוספי תזונה ותזונה ככלל עליך לקבל.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשילוב כמוסות..דני07/06/2009מבין/מרגיש שמבחינה 'בין-כמוסתית' אינני לוקח אותן בשילוב/תיזמון אופטימלי (לעיתים כאבי בטן או תחושה כללית לא טובה), ואולי אפילו מזיק. אנא עצתך..
בן 62, בריאות כללית טובה למעט דלקת ערמונית והשתנות תכופות, ואלרגיה למוצרי חלב. חיידק הליקובקטור חוסל באנטיביוטיקות ולכן דופן הקיבה רגישה אך מתחזקת. תזונתי בריאה.
פרמיקסון (מבוסס על דקל ננסי, 2 ליום לערמונית).
פרוביוטיקה (3 בשבוע משום שבעבר לקחתי הרבה אנטיביוטיקות).
קלציום וויטמין D (ל- 3 חודשים עקב בעיה קלה במיפוי עצמות וויטמין D 21 - נמוך, לוקח 2000).
ברזל עדין וויטמין C (ל- 3 חודשים עקב ירידה קלה בפריטין/מאגרי ברזל, ה-C500 מסייע לספיגה).
B12 (בתחום הנמוך של הנורמה ובעקבות האנטיביוטיקות שלקחתי).
כמוסה אחת ליום מכל אחד מאלה:
ליקופן (לערמונית)
אומגה 3 (לבריאות)
פרחי צבר ואבץ (לערמונית)
רימונים (לערמונית)
חמוציות (להליקובקטר שהיה בעבר).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמבין/מרגיש
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D08/06/2009ד. שלום רב
קשה לי להבין / להרגיש כאשר אינני המטפלת שלך. יש לבצע הערכה תזונתית ואבחון כדי לתת לך המלצות להמשך. כל המלצה כאן בפורום תהיה בגדר שליפה בלבד.
בברכה
ד"ר מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפשתןטל06/06/2009שלום
אני משתמשת בזרעי פשתן,אני טוחנת אותם ומוסיפה לאוכל,השאלה שלי- האם אפשר להוסיף לשתייה חמה,מעדן
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרזרעי פשתן
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D08/06/2009טל שלום רב
את זרעי הפשתן הטחונים מומלץ לא להכניס למאכל חם ורצוי להוסיף למאכל חלבוני. ניתן להוסיפם ליוגורט או לסלט. בכלל, ניתן לערבבם עם כף או שתיים של שמן שומשום / זית/ אבוקדו/קנולה ועוד ואז להוסיפם לסלט או יוגורט.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאצה כחולה ירוקהדלית05/06/2009שלום
ברצוני לדעת עם בזמן הנקה מותר ליטול קפסולות של אצה כחולה ירוקה
אני חודש לאחר לידה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראצה כחולה ירוקה / ספירולינה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D08/06/2009
דלית שלום רב
אין מספיק מחקרים שבדקו את בטיחות המוצר בנושא זה, לכן יש להשתמש בזהירות מירבית גם בהריון וגם בהנקה. אני באופן אישי לא ממליצה להשתמש בהריון והנקה.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקנדידה - ופירות יבשים.דולה תם05/06/2009ברצוני לשאול האם מי שסובל מקנדידה מותר לאכול פירות יבשים ? ואם כן אילו . תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקנדידה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D08/06/2009דולה שלום רב
פירות יבשים פחות מומלצים כי בדרך כלל הם מתוקים וקנדידה ניזונה ממתוקים.
ניתן להמתיק עם סטיביה שתיה.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרודיולהדורי04/06/2009במצבים של דכדוך קל, אך מתמשך - כמה זמן יכול לקחת עד שנטילת רודיולה רוזיאה (400 מ"ג) מתחילה להשפיע? האם מומלץ לצרוך קפסולה גם עם ארוחת הערב, או שזה עשוי לעורר/לגרום לבעייה בהירדמות בלילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתררודיולה
alexander06/06/2009שלום לך.
אני משוכנע שתקבל תשובה טובה ממנהלי הפורום.
אבל בינתיים,אני מאיר את תשומת ליבך לאפשרות של קבלת יעוץ,
על ידי אנשי הפורום או מומלצים שלהם.
העיניין הוא לא הרודיולה,אלה אתה ובריאותך.
רק נחת
אלכסנדר דגן N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D08/06/2009שלום רב
מסכימה לחלוטין עם אלכסנדר דגן. לגבי שאלותיך - תחילת זמן ההשפעה הוא אינדיבידואלי וכמובן תלוי במצבך ובמינון שאתה נוטל. מעבר לכך, מומלצת נטילה של הצמח בבוקר ולהימנע מנטילה בערב או לפני השינה; מאחר ומדובר בצמח ממריץ.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיאטה על פי סוג דםצביה04/06/2009קראתי מאמר ונאמר שם לפי סוג דם שלי להימנע ממוצרי חיטה.שאלה האם לחם מקמח שיפון מלא 100% ללא תוספת סוכר גם ניחשב למוצר חיטה. ואם כן מה אפשר לאכול במקום הכוונה כמו לחם .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרדיאטה על פי סוג דם
11/06/2009צביה שלום רב,
דיאטה לפי סוג דם הנה תחום רחב ומדהים. יחד עם זאת, אין להשתמש באופן גורף בנאמר שם. אני מוצא פעמים רבות מטופלים שהתזונה לפי סוג הדם שלהם בלבד איננה מתאימה בכלל ולעומת זאת כאלה שהתזונה מתאימה להם בדיוק. על מנת לקבוע את המזונות ואורחות החיים המתאימים לך ביותר, יש להבדק על ידי נטורופת.
שיפון 100% נחשב על פניו כמצויין. לאלו שנאמר להם להמנע מלחם, גם שיפון נכנס לרשימה. זאת למרות שהנו בעל ערך גליקמי נמוך, עשיר בסיבים.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם עצלנים?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
נטורופת,מומחה לרפואה טבעית(מטפל רב תחומי).דוקטורט(phd)באונ` בירקהם במדריד.מטפל בגוף-נפש בנטורופתיה,דיקור סיני,תזונה,רפלקסולוגיה,עיסוי הוליסטי,שיאצ`ו,פרחי באך,אנרגיה,צמחי מרפא, ארומתרפיה,מדיטציה,נר הופ... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)
