מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פרופסור בנטוביץימית18/06/2012
שלום רב
יש לי שתי שאלות
הכינו לי קפה בכוס חד פעמית בכנס שהייתי שסיימתי לשתות ראיתי על הכוס נקודה של דם.בדקתי את הספתיים שלי ולא ראיתי שום פצע,יום ליפני נשכתי את הלשון אבל כבר לא היה דם.אם הדם הוא של אדם נגוע אפשר להדבק באיידס כך,הנשיכה שהייתה לי על הלשון יכולה להגביר את הסיכון בהדבקה??
נסתי לעזור לשכנה לתפוס את החתולה,החתולה שרטה אותי ולא היה ממש דימום אבל היה ורוד כזה של דם השכנה גם נשרטה לפניי יש מצב שנדבקים באיידס ככה??
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימית
חסוי18/06/2012בנסיבות שתיארת אין שום סיכון ליידבקות באיידס
שיהיה המשך שבוע טוב ורגוע ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופסור בנטואיץאורן18/06/2012
הייתי עם נערת ליווי בתאילנד..בהתחלה ישבנו באמבט מים פושרים נוטה יותר לחם..
היא סיבנה אותי בכל הגוף כולל האיבר אחר כך ביצעה בודי מסאג עם האיבר שלה על הרגליים וזהו כי עצרתי אותה ומסאג עם הידיים שלה על כל גופי..
לאחר מכן מין אוראלי ווגינאלי עם קונדום האם יש סיכוי להדבקה באיידס?
האם שהייה משותפת באמבט מים פושרים יכול להעביר איידס?
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרופסור בנטואיץ - תגובה
פרופ` צבי בנטואיץ`19/06/2012מכל מה שתארת אין כל סיכוי להדבקה ולא אין העברה במים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על העזרה אתם עושים עבודת קודש
אורן21/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מין אורליליאור18/06/2012
שלום , אם יש הבדל ברמת הסיכון בין מין אורלי עם בליעה ובין בלי בליעה(יריקה)
האם הסיכו ןגבוה כמו הסיכון להידבק במין אנלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מין אורלי - תגובה
פרופ` צבי בנטואיץ`19/06/2012הסיכון מלכתחילה קטן מאוד והסיכון הוא רק עם בליעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומבואני17/06/2012
לפרופ' שלום
היחסים שמהם אני לא שקטה היו בתאריך 1.6.היה חדירות עם קונדום,אבל מין אוראלי שאני נתתי לבחור בלי קונדום,ברוב הפעמים,הרגשתי בנוזל המקדים,ומיהרתי לירוק את זה,לנגב.
אני לא שקטה בכלל,ומעוניינת בינתיים לבצע את בדיקת הקומבו.מתי הכי עדיף לדעתך,שבועיים או שלושה לאחר אותו מקרה? אני יודעת שאצטרך לחזור על הבדיקה כעבור 7 שבועות,אבל בינתיים,לנשום קצת...
תודה רבה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קומבו - תגובה
פרופ` צבי בנטואיץ`19/06/2012כפי שאת אומרת- כעבור שבועיים ואם שלילי לחזור שבעה שבועות לאחר המקרהץ
כללית לא נשמע לי שהיה סיכון ממשי במה שתארת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בלחץ מטורף השמח לעזרהאביטל17/06/2012
אני תמיד משתמש בפינצטה לפוצץ חג'ונים באזור הרגל עכשיו יש לי שאלה עם במידע ומישהו ישתמש בזה 20 דקות לפני וירד על זה דם ונגיד שהוא נשא ואחרי זה ישתמשתי בזה וירד לי דם זה מסוכן ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני בלחץ מטורף השמח לעזרה - תגובה
פרופ` צבי בנטואיץ`17/06/2012לא זה לא מסוכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה שאלהניר17/06/2012
זונה שהייתי אצלה הייתה לבושה רק עשתה לי בייד ללא קונדום אפשר להידבק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה שאלה - תגובה
פרופ` צבי בנטואיץ`17/06/2012לא בשום פנים ואופן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה...לבנה17/06/2012
לפני 4 שנים בערך היה לי מגע מיני לא מוגן.
מאז היה לי חבר 7 חודשים, שלאחר שנפרדנו עשה בדיקת איידס ויצא שלילי
ועכשיו יש לי חבר שנתיים וחצי והוא גם עשה בדיקה לפני חצי שנה והוא שלילי גם כן.
השאלה היא, האם אני יכולה להסיק מכך שגם אני שלילית??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה... - תגובה
פרופ` צבי בנטואיץ`17/06/2012קרוב לודאי אבל לא בהכרח. אם את מוטרדת מן האפשרות למה שלא תעשי בדיקה בעצמך ותדעי?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהאייל17/06/2012
שלום
המגע החשוד התקיים בתאריך 4-5-12 ובתאריך 17-5-12 בצעתי קומבו בבלינסון והתשובה שלילית.
הענין הוא שאם אני סופר את יום המגע אז זה 14 ימים ואם לא אז זה 13 ימים.
1. האם בספירה סופרים יום המגע?
2. האם ישנה אמינות לבדיקה גם לאחר 13 ימים ? מכיוון שקראתי שקומבו באה לבדוק חלבון בין היום ה 7 ליום ה 21
אנא התייחסתוכם לשאלותיי
נ.ב
אני יודע שצריך בדיקה לאחר 7 שבועות אך כרגע אני לא שם,אודה להתייחסותכם עפ"י נתונים אלו
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה - תגובה
ד``ר מרגלית לורבר17/06/201213 או 14 לא עושה הבדל משמעותי
השלב הבא - לחזור על הבדיקה 7 שבועות אחרי הארוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות נוראיתאבי15/06/2012
שלום,
מיזה יומיים אני מרגיש עייפות נוראה,כאילו לא ישנתי כל הלילה...
קצת מזכיר את התחושות שהתחלתי לקחת את הכדורים לפני 3 חודש.
למי עליי לפנות בעניין זה?אני מטופל באיכילוב ואני יודע שבשישי שבת הם לא עובדים.
האם זה נראה לכם דבר שדחוף או יכול להמתין להתייעצות עם הרופא ביום א?
התחושה היא שאין לי כח לכלום וחולשה כזו כללית.
אין שום דבר מעבר לחולשה שאני מרגיש ברגע זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות נוראית - תגובה
ד``ר מרגלית לורבר17/06/2012מכיון שהיום יום ראשון אני מניחה שפנית לרופא שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת דםגל15/06/2012
האים לאחר תרומת דם ניגשים לאחר יומיים שלושה לעשות בדיקה דם לאיידס יש מצב שהבדיקה יכולה להישתבש ביגלל התרומת דם ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת דם - תגובה
ד``ר מרגלית לורבר17/06/2012אם תרמת דם - בודקים את הדגימה ל HIV,
אין כל קשר לבדיקה שתעשה לאחר מכן, תרומת דם לא משבשת את התוצאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי דוקטור לורבראמיר15/06/2012
פצעים בעורף ( 2 בעיקר ) מכל צד של העורף כמו אבצס שחולפים וחוזרים יש קשר לאיידס ?
האם לפצעי אבצס בעורף יש קשר לאיידס , תסמינים וכו' או שאין בכלל שום קשר ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי דוקטור לורבר - תגובה
ד``ר מרגלית לורבר17/06/2012אין כל קשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום,טלי14/06/2012
שלום רב,
שאלתי מייחסת לא רק לאיידס אלא גם למחלות זיוהמיות נוספות. מקווה שבפורום זה אוכל לקבל תשובה. להלן השאלה: שמעתי לאחרונה כי בקרב הסודנים והארתראים והדרפורים יש שיעור גבוה של חולים במחלות זיהומיות לרבות שחפת, מלריה, איידס ועוד. כיוון שידוע לי שחלק ממחלות אלה יכולות לעבור אפילו בנשימה, כלומר לא רק ברוק אלא בלחות משיעול או דיבור. העניין הוא שהיום בהיותי במסעדה בה כמה מעובדי המטבח היו עובדים זרים - סודנים/אריתראים וכו' - נכוותי בלשון ונכנסתי ללחץ שמא נוצר לי פצע פתוח. כי אני חוששת שאם מי מהעובדים הללו שנגע לי בכלים או באוכל והיה לו פצע פתוח ביד או שהשתעל או פלט רוק והוא חולה במחלות אלה - אני חוששת שמא נדבקתי כך מאיזו מחלה זיהומית. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, - תגובה
פרופ` צבי בנטואיץ`17/06/2012זוהי דוגמה עצובה למה שתעמולת כזב וציד מכשפות עושים:
אין בסיס לאמירה שיש המון שחפת מלריה ואיידס אצל הפליטים.
אלה שיש להם שחפת מזוהים ומטופלים.
לגבי המחלות האחרות הן לא עוברות לא באיוכל ולא בכלים או בשרותים.
בסיכום אין כל בסיס אמיתי לחששות שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, הבהרה ושאלה נוספת
טלי18/06/2012תודה על תשובתך. אני מסיקה מתשובתך כי אין כל מניעה מלסעוד במסעדה בה עובדי המטבח עובדים זרים גם אם יש לי פצעים פתוחים בפה... ואגב, בתשובתך גם ענית לי על שאלה נוספת:שהתכוונתי לשאול: אם אכן יש בסיס לחשש מהיותם "מפגע תברואתי" או שמא זו דמוניזאציה שעושים לציבור שלם. על כך ענית לי בתשובתך ורק חבל שממשרד הבריאות לא קם נציג ואומר זאת בכל רם. מספיק ככה הם כל כך סובלים ומוקעים, לא צריך גם סיבות תבוראתיות....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה הנוספת ששכחתי
טלי18/06/2012שאלה נוספת שהתעוררה בי היום בעקבות הפרסום על ליקוי החיטוי של המכשיר בבילנסון: זה פחד שקיים בי כבר שלוש שנים אך הדחקתי אותי והיום בעקבות הפרשה בבילנסון, זה התעורר: לפני שלוש שנים עברתי בדיקת אולטראסאונד ואגינלית, בבית חולים מוכר על ידי שני רופאים. מנסיוני, בדרך כלל את החלק של המכשיר שמחדרים פנימה מכסים בכיסוי חד פעמי. באותה פעם ראיתי שלא כיסו את המכשיר אלה שפכו עליו איזה נוזל מאיזה בקבוק שלתומי נראה לי כמו חומר חיטוי. ואולם, לפי מיטב ידעתי אין נוזל חיטוי שעם שפיכתו הוא מחטא מידית מפני נגיפי איידס ועוד נגיפים. באותה שעה לא מצאתי לנכון לברר זאת עם צוות הרופאים כי הייתי משוכנעת שהם אחראים ויודעים מה הם עושים אולם כעת לאור פרשת בינלנסון התעורר בי הפחד שמא נדבקתי ... תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"ר צבישיר14/06/2012
יש לי שאלה, במקרה של הדבקה חדשה בדיקת קומבו שבועיים לאחר המגע החשוד אמינה באחוזים גבוהים מאוד? אם הבדיקה יוצאת שלילית אפשר להיות רגועה שלא בוצעה הדבקה? תודה רבה יום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ד"ר צבי - תגובה
ד``ר מרגלית לורבר14/06/2012אמינות גבוהה מאד להדבקה חדשה אחרי שבועיים, אך לא ניתן להסתפק בה
יש לחזור על הבדיקה 7 שבועות מהארוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרעCF14/06/2012
האם בליעת זרע מסוכנת? יש סכנה בבליעת זרע אפילו בקצת?
יש מצב להידבק במחלת מין או מחלה מזהמת כלשהיא בבליעת זרע (מין אוראלי ומציצות)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרע - תגובה
ד``ר מרגלית לורבר14/06/2012יש הדבקה במין אוראלי ותיתכן כזו בבליעת זרע של נשא
מרבית מחלות המין יכולות להיות מועברות במין אוראלי ללא קונדום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלת תםאבי12/06/2012
שלום
אני נשא חדש,מזה 5 חודש.
התחלתי טיפול תרופתי לפני חודשיים וחצי והתופעות לוואי עברו לפני 3 שבועות בערך.
מזה כמה ימים אני מרגיש חולשה בשל חוסר שעות שינה,אני לא מצליח לישון טוב בלילה וקצת מיחושים בלב, שזה בא לידי ביטוי בהרגשת הדופק וכאילו משהו בועט שם,ללא כאבים או לחץ בחזה.
האם עליי ללכת לרופא בשל זה ואם כן למי?לרופא המשפחה או לרופא במחלקת הHIV?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלת תם - תגובה
פרופ` צבי בנטואיץ`12/06/2012כדאי ללכת תחילה לרופא המטפל במרכז ה HIV ולאחריו אם יחש צורך לרופא פנימי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)


.jpg)
