מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תסמינים של שפעתאלירז אהרון05/01/2011
בתי בת שנה ו7, כבר שבוע יש לה חום , אנחנו נותנים לה אדוויל להורדה, כמו כן צינון נזלת ושיעול חזק, לא אוכלת כלל, ויש לה אי שקט , היינו אצל הרופא פעמים . האם עפ"י התסמינים עלי לפנות למיון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמינים של שפעת - תגובה
פרופ' יצחק לוי08/01/2011אם שותה היטב אין מה לדאוג
קרוב לודאי שבזמן שהתשובה תגיע היא תשתפר בהרבה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים בפנים ובראש אצל תינוק בן חודשאפרת05/01/2011
בני בן החודש סובל מפצעים אדומים בפנים ובראש, חלקם עם ראש לבן, אני מניקה, האם יכול להיות אלרגיה למשהו שאני אוכלת? אם לא ממה זה נובע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים בפנים ובראש אצל תינוק בן חודש - תגובה
פרופ' יצחק לוי08/01/2011קרוב לודאי אקנה של תינוקות
עובר ללא טיפול
אין צורך בתרופות או שינוי כלשהו בתזונה שלך
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריור מוגברליהיא05/01/2011
בת 5 חודשים, בריאה
יונקת בלבד
כבר מגיל חודשיים- שלושה (!!!) מריירת ה-מ-ו-ן.. מרטיבה את החולצה עד כדי צורך בסינור,
זה קורה כל הזמן למעט כשישנה או עם מוצץ. גם מוצצת את אגרופיה בהתלהבות רבה.
לאחרונה החלה ללמוד להשתמש בידיים כך שכל דבר מגיע אל הפה ונמצץ במרץ (לא ננשך או נלעס) ואין סימנים לשיניים.
מה יכולה להיות הסיבה? האם דורש בדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור מוגבר - תגובה
פרופ' יצחק לוי08/01/2011ייתכן עקב התחלת בקיעת שיניים
סבלנות יחלוף ללא כל בדיקות
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיביוטיקה וחוסר תאבוןמיכלי05/01/2011
הבן שלי בן 11 חודש, סובל מדלקת אוזניים ומטופל במוקסיפן. כרגיל הוא ילד מאוד אכלן (גומר כ4 בקבוקי מטרנה+דיסה ביום, צלחת מרק טחון, פרוסה לחם או יותר וכו'), אבל מאז שהוא לוקח את האנטיביוטיקה, כבר 3 ימים הוא לא גומר את האוכל, לא מטרנה ולא דברים אחרים.
זה קשור? זה נורמלי? זה אמור לעבור אחרי האנטיביוטיקה? אולי כדאי להחליף אותה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה וחוסר תאבון - תגובה
פרופ' יצחק לוי08/01/2011ייתכן עקב המחלה או כאבי גרון
לא סביר עקב האנטיביוטיקה
לא הייתי ממליץ להחליף
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון שפעת+שפעת חזיריםטל05/01/2011
שלום,
בתי בת שנה ו-11 חודשים, בריאה בד"כ. האם יש טעם לתת בימים הקרובים חיסון שפעת ושפעת חזירים (אני מבינה שזה ניתן יחד). כעבור כמה ימים יש נוגדנים בגוף?
ההמלצה לחסון שנוייה במחלוקת, מדוע?
נאמר לי כי היה צריך לחסן בספטמבר - האם לא מאוחר מדי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון שפעת+שפעת חזירים - תגובה
פרופ' יצחק לוי08/01/2011בהחלט להתחסן
החיסון אינו שנוי במחלוקת בקרב אנשי המקצוע
רצוי להתחסן באוקטובר נובמבר
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה תינוקת בת שלושה וחצי חוד'טל05/01/2011
שלום,
בתי בת שלושה וחצי חודשים באחוזון 70 במשקל ובגובה.
הבעיה היא שכל ארוחה לוקחת בסביבות השעה וחצי (ניזונה ממטרנה מבקבוק).
היא אוכלת בערך 60 ואז למרות שיצא גרעפס היא צריכה הפסקה של 15 דק' לפחות (לא מוכנה להמשיך לאכול בשום אופן). אחרי רבע שעה היא תתחיל לקטר שהיא רוצה להמשיך לאכול.
לאחרונה הגדלנו את הכמות ל 180 כל ארוחה ועדיין לוקח לה שעה וחצי לסיים את הבקבוק.
האם הדבר תקין?
תודה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה תינוקת בת שלושה וחצי חוד' - תגובה
פרופ' יצחק לוי08/01/2011נראה לי קצת הרבה.
אולי הפטמה לא מתאימה.
או אולי הילדה אינה רעבה מספיק ולכן מושכת הרבה זמן.
תנסו להקטין כמות ולהגדיל הזמן בין הארוחות. כך תסיים מהר יותר ואולי תיהיה רעבה יותר בארוחה הבאה.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחה מאחורי האוזנייםאפרת05/01/2011
הבן שלי בן 5.5 חודשים וסובל כבר יומיים מפריחה המלווה בגירוד מאחורי האוזניים. הרופא אמר לי למרוח קרם לחות אבל זה לא עזר. קניתי בבית מרקחת משחה שהרוקח המליץ לי עליה שנקראת Fucicort
יש לציין שאני גרה בחו"ל. האם המשחה טובה? אני יודעת שהיא מכילה סטרואידים במינון נמוך והרוקח אמר שאין לי מה לדאוג...אבל אני כן. האם זה בטוח להשתמש במשחה הזו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה מאחורי האוזניים - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011בהחלט יעזור
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת ויטמיןאמא05/01/2011
בוקר טוב....
יש לי שתי שאלות:
*האם זה מזיק אם נותנים לתינוק פוליוויט במינון גבוהה מהמבוקש(שתי טיפות יותר ממה שרשום לפי גיל התינוק)????למה זה גורם?????
*מה יותר טוב לתת פוליוויט או מולטיוויטמין?
תודה.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת ויטמין - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011באופן כללי אין צורך להוסיף ויטמינים לתינוק הניזון מכלכלה מגוונת ורגילה.
על אחת כמה וכמה מעבר למינון הממלץ
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחה אצל תינוקיעלי05/01/2011
שלום רב
בני בן 7.5 חודשים , מזה מספר ימים מופיעה אצלו פריחה קלה מסביב לפה ( פחות או יותר בקו של מוצץ ) .
* תזונה ללא שינויים בתקופה אחרונה
* נראה כי לא מפריע לתינוק , ללא גרד עם קצת יובש.
מה לעשות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה אצל תינוק - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011לנסות להמנע מהמוצץ הגורם לתופעה כמה שיותר.
לייבש את המקום מהרוק כאשר המוצץ בשימוש
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיווי משקל וקואורדינציהמיכאל05/01/2011
שלום רב,
בני בן שנה וחודשיים אושפז בבית חולים סורוקה לתקופה של 4 ימים עקב הקאות, חום, שלשולים וכו'.
אובחן כסובל מ - clinical dysentery, דלקת אוזניים.
במהלך השהייה בבית החולים קיבל שלוש מנות אנטיביוטיקה (ביניהם מוקסיפן).
עם שחרורו הוזהרנו כי הילד טרם החלים ויקח קצת זמן עד שיתאושש מהמחלה סופית ובאמת יש שיפור מתקדם.
אך מה שמטריד זה שהיום השלישי מאז שחזרנו הביתה יש לו מין בעיית שיווי משקל וקואורדינציה שמתבטאת הן בהליכה ועמידה והן בפעולות כמו להרים חפץ מסויים שנמצא בצדדים או מאחוריו ולמשל להישען על קיר שנמצא מאחוריו (הוא יכול לראות את הקיר וברגע שמושיט את היד הוא מפספס אותו). לפני האשפוז הדברים לא היו קיימים והוא היה יציב ומדוייק. ישנה הרגשה שהמצב החזיר אותו כמה חודשים אחורה כשהיה בתחילת דרכו.
האם הנ"ל תופעה חולפת או שיש מצב לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיווי משקל וקואורדינציה - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011קרוב לודאי שהילד יחזור לאיתנו תוך מספר ימים
אל דאגה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף דחוף דחוףאימא04/01/2011
אני אימא לילד בן שנתיים ובהריון בחודש שמיני.
כבר שבוע שאני מנסה לשכנע את בעלי (וקצת את עצמי) לעשות חיסון שפעת לבן שלנו בן השנתיים.
בעלי כל הזמן אומר שזה סתם לדחוף לו חיידקים לגוף ושהוא לא מוכן.
ואני מכל כותרת בעיתון או בחדשות נלחצת.
מה עושים?
אני רוצה לשאול אתכם זאת לא כדי שתיתנו לי תשובה אליה אתם מחויבים בתור רופאים אלא בתור דמויות מוסמכות לנושא שתוכלו לעזור לי.
האם יש סכנה בחיסון השפעת? (מתעניינת בזריקה ולא בתרסיס).
האם הוא יכול להשפיע לא טוב על ילד בן שנתיים או חס וחלילה לגרום למחלה?
אני ממש דואגת ולחוצה (וזה לא ממש עוזר לצירים המוקדמים שלי).
אשמח לעזרתכם.
תודה לכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף דחוף דחוף - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011אין כל חשש מהחיסון, לא ניתן לחלות בשפעת בעקבות החיסון
להיפך, אם יחלה בשפעת הנמצאת כעת בשיאה-לא נעים.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלות אודות פליטהאורי04/01/2011
שלום רב,
יש לי שאלה בקשר לפליטה אצל תינוקת שלי בת חודש ימים.
לפעמים אחרי האוכל כשאני מרימה אותה על כתף היא לא עושה גרפס ונרדמת, לאחר 10-15 דקות שינה על הכתף אני מורידה אותה אל המיטה.
הרבה פעמים המצב אחרי זה הוא שהיא מתחילה לשהק או אחרי זמן מה היא פולטת פליטה קטנה של אוכל. בנוסף לעיטים יותר רחוקות היא פולטת את רוב הארוחה.
מה עלי לעשות במקרה של פליטה גדולה של רוב הארוחה? האם להאכיל אותה שנית? כמה זמן צריך לעבור בין ארוחות אחרי הפליטה? האם זה נורמאלי שזה קורה - השיהוקים והפליטות. מה כדאי לעשות על מנת שזה לא יקרה?
תודה רבה מראש על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה שאלות אודות פליטה - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011אין צורך לחזור על הארוחה לאחר פליטה,
אם הפליטות מרות יש לפנות לרופא לייעוץ
מנגד, אם עולה במשקל היטב אין סיבה לדאגה, ברןב המיקרים זה חולף,
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון שפעתשים04/01/2011
שלום רב
האם כדאי לחסן בחיסון השפעת תינוק בן שנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון שפעת - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011בהחלט בהחלט
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ו4שרית03/01/2011
שלום רב,
בני בן שנה ו4. האשכים שלו לעיתים למטה ולעיתים עולים למעלה כך שלא ניתן לראות או לגעת בהם אם כי לפעמים ניתן להוריד אותם חזרה באמצעות לחץ עדין. האם זו בעיה ומתי אמורים לרדת לתמיד?
שאלה נוספת, לבני לשון קשורה בדרגה לא חמורה. זה מעולם לא הפריע לו לינוק. הרופאה שבדקה אותו כשהיה בן חודש המליצה על ניתוק רק אחרי גיל שנה. אבל כעת אני תוהה האם אכן נחוץ שכן לא נראה שזה משפיע או מפריע באיזשהו אופן. מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה ו4 - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011בשתי הסוגיות לא נראה שקיימת בעייה
אין צורך בכל התערבות רפואית
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח בדיקות דםאמא מודאגת...02/01/2011
שלום,
יש לי ילדה בת שנה וחצי, התפתחות תקינה עד כה כבר חודשיים שאנחנו מתנהלים ממחלה ויראלית אחת לאחרת כל הזמן הילדה עם חום גבוה - 4 ימים בבית 4 ימים בגן וחוזר חלילה. לפני כשבועיים לילדה נתפס הצוואר והיא לא יכלה ללכת קיבלנו אנטיביוטיקה עם חשש לדלקת באוזן ולדלקת בסימפםונות יום לאחר סיום האנטיביוטיקה הילדה העלתה חום גבוה מחדש לאחר מספר בדיקות אצל רופאים כולם אמרו ויראלי לאחר שבוע ימים שהילדה עם חום של 40-41 מעלות וביום השביחעי אפטית במיוחד ישנה כל היום לא מסכימה לאכול ולשתות המרמ שלח אותנו לבית החולים עם חשש לדלקת ראות. בבית חולים החליטו כי אין צורך לבצע צילום וביצעו מספר בדיקות דם להלן הבדיקות החריגות
Neutro % 26.4%
lympho abs 5.4 10e3/uL
lympho % 60.7%
mono % 11.2%
baso % 1.40%
RBC 4.07 10e6/uL
HGB 11.7g/dl
HCT 33.5%
RDW 16.5%
MPV 8.00 FL
hemolysis index b +
BUN-B 6.0mg/dl
Creatinine -B 0.18mg/dl
Lactate Dehydrogenase B 635U/l
CRP 13.3 mg/l
שוחררתי הביתה עם סימני שאלה רבים הילדה עדיין ביומה השמיני עם חום גבוה וכל היום ישנה.
הייתי מעוניינת לקבל חוות דעת על הבדיקות דם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפענוח בדיקות דם - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011מציע לפנות בהקדם לרופא הילדים עקב החום המתמשך והסימנים הקליניים שאת מתארת.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)