מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לשון למעלהאמא מודאגת19/12/2010
שלום רב,
יש לי ילדה בת 9 חודשים, שכל פעם שהיא מחייכת, צוחקת, פותחת את הפה, הלשון שלה למעלה.
יש הסבר לדבר הזה? זה בסדר? מה זאת התופעה הזאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשון למעלה - תגובה
ד''ר קווין שרייבר20/12/2010זה תקין, נורמלי
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשלי19/12/2010
תינוק בן חודש וחצי אוהב להיות על הידיים שלי רוב הזמן גם בלילה.
האם יגרם נזק לגב שלו בגלל שאינו ישם של משוח קשיח
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד''ר קווין שרייבר20/12/2010לא
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעולליאן18/12/2010
שלום! ביתי בת כמעט 9 חודשים, כבר כמה לילות משתעלת קצת בתחילת הלילה (נראה שכשהיא שוקעת לשינה עמוקה זה מפסיק) וממש מעט במהלך היום. לפני כמה ימים הינו בקופ"ח בשביל דלקת בעין והרופאה הקשיבה לריאות וכנראה שלא מצאה שום דבר חריג, רק רשמה אנטיביטיקה לעין. האם יכול להיות שהאנטיביוטיקה החלישה לה את מע' החיסון והובילה לשיעול? לאחרונה היא עושה צלילים תוך כדי שאיפת אוויר - ייתכן שזה מגרה לה את הגרון וגורם לשיעול?
מה ניתן לעשות כדי להעביר/ להקל על השיעול? (בגילה עדיין אסור דבש...)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול - תגובה
ד''ר קווין שרייבר19/12/2010לא קשור לראנטביותיקה
הליחה יכול לדגרום לשיעול
ילדים קטנים כשהם מנוזליםת או סטומים באף זה לא מסוכן אבל זה ממש מפריעה. בחורף זה יכול להתמשך ל חודש או יותר. בקץ בדרך כלל זה עובר יותר מהר.
בגלל הצינון הילדים עצבנים ובנוסף:
מקיאים
לא יושנים
מסרבים לאכול
בכיינים
משתעלים
אין משהוא תרופתי לעזור להם.
להקלה יכולים להשתמש עם מכשיר אידים, או לטפטף תיפות מי מלח לאף, לשים את המיתה בשיפוע
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרפטוקוק לבת 4 חודשים?ענבל18/12/2010
שלום. בתי בת 4 חודשים עם אי שקט וחום - 38.6 מאתמול
היום ירד החום ל-37.4 אך הילדה בוכה הרבה ולא שקטה
עושה רושם שהיא רוצה לאכול אך מתחילה לבכות כשנותנים בקבוק.
לי אובחן סטרפטוקוק בגרון +38.5 חום היום והתחלתי טיפול אוגמנטין
שאלתי היא-
1. האם בת 4 חודשים יכולה לקבל זיהום סטרפטוקוק?
2. איך עושים אבחנה? עושים משטח גרון לתינוק?
3. האם נהוג לתת אנטיביוטיקה ללא משטח גרון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקוק לבת 4 חודשים? - תגובה
ד''ר קווין שרייבר19/12/2010
1. האם בת 4 חודשים יכולה לקבל זיהום סטרפטוקוק?
כן אבל זה נדיר, וללא סיבוכים
2. איך עושים אבחנה? עושים משטח גרון לתינוק?
כן
3. האם נהוג לתת אנטיביוטיקה ללא משטח גרון?
לא!! לא!! לא!!
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים באוזניים בשעת המקלחתעפרה17/12/2010
האם יש צורך למנוע כניסת מים לאוזניים בשעת האמבטיה? (תינוקת בת חודשיים)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים באוזניים בשעת המקלחת - תגובה
ד''ר קווין שרייבר19/12/2010בכלל לא
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריפל 3 או FERRO 15 ?ימית16/12/2010
שלום רב !
בני בן 4 וחצי חודשים, לפני כשבועיים התחלתי לתת לו 3 טיפות ביום של פריפל 3 ומאז הוא סובל מכאבים עזים בבטן וחוסר תיאבון. הרופא חושב שאולי זה מהפריפל 3 של טיפטיפות והחליף ל-FERRO 15 שאלתי היא :מה יותר טוב ? כי בכל אחד מהם רכיב פעיל אחר. שאלתי מתייחסת לאיכות הספיגה ? תופעות לוואי ? ובכלל מהי המלצתכם?.
תודה רבה וערב טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריפל 3 או FERRO 15 ? - תגובה
ד''ר קווין שרייבר19/12/2010שניהם טוביםֿ
כל יד מיגיב קצת אחר לדברים האלו
ֿברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוגלה בחיתולליקה16/12/2010
בת 4 חודשים,בריאה
מזה מספר ימים קצת יותר קוטרית מהרגיל, ללא חום
עצבנית בחלק מההנקות אולם לציין כי אני סובלת מסתימה בצינורות החלב, מה שעלול אולי להשפיע (?)
הבוקר ראיתי מוגלה בחיתול ועל הפות
אחרי ניקוי עדין עם מגבון לח לא מצאתי מקור - אין פצע בשפתיים הגדולות או הקטנות, לא נראה שיש משהו בנרתיק או בטוסיק.
היא גם עשתה פיפי תוך כדי שהיה שקוף, ללא בכי.
אין לנו רופא ילדים עד יום א' בערב.
מה אתה מציע לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוגלה בחיתול - תגובה
ד''ר קווין שרייבר19/12/2010הייתי משגיח
עם זה חוזר הייתי הולך לרופא ילדים
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התרככות המרפס וחוםגיל16/12/2010
שלום,
בת חודשיים, ולאחרונה שמנו לב לשינויים הבאים
1. המרפס הקדמי שהיה מתוח/קשה בתיחלה חזר להיות רך (היקף הראש תקין)
2. בזמן הנקה או בכי, חום הגוגולת של התינוקת עולה באופן משמעותי (ללא הזעה)
מה המשמעות של כול אחד מהשינויים והאם יש קשר בין הדברים ? האם זה מסכן את ההתפתחות ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התרככות המרפס וחום - תגובה
ד''ר קווין שרייבר19/12/2010שני הדברים האילו תקינים
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סגירה של הנרתיק? ושל המרפס?ליאן15/12/2010
שלום, הבוקר לקחתי את ביתי בת הכמעט 9 חודשים לביקור רופא שגרתי בטיפת חלב . הרופאה בדקה את איבר מינה של הילדה ואמרה שיש סגירה של הנרתיק אבל זה בסדר כל עוד אין לה דלקות בדרכי השתן.
כמובן שלאבא של הילדה לא איכפת שהכול יישאר שם סגור ואטום עד גיל 30 לפחות אבל אני הייתי שמחה לקבל הסבר - מה זה? האם צריך לעשות משהו בעניין?
בנוסך היא איבחנה שהמרפס סגור. היקף הראש שלה גדל בסנטימטר מהבדיקה האחרונה לפני חודשיים אבל יכול להיות שזה קרה לפני הסגירה... האם זה תקין? האם עליי לדאוג? (הבנתי שסגירה מוקדמת עלולה להצביע על בעיות שונות...)
אשמח לתשובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סגירה של הנרתיק? ושל המרפס? - תגובה
פרופ' יצחק לוי15/12/2010לגבי הנרתיק ניתן להשתמש במשחת אובסטין - אסטרוגן למספר ימים לרוב זה עוזר
לגבי המרפס כל עוד היקף הראש גדל בהתאם לאחוזון אין מה לדאוג
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל..חנית15/12/2010
שלום רב,
בתי בת השנתיים אינה לועסת את האוכל, אלא בולעת אותו כמו שהוא. גיליתי זאת לאחר שלצורך קבלת תשומת לב היא בוכה וגורמת לעצמה להקיא (עוד בעיה..אבל בתהליכי פתרון=)). כיצד אני מלמדת אותה ללעוס את האוכל לפני הבליעה???
בנוסף, בתי בת השנה אינה מוכנה לשתות מים בשום אופן. איך אני יכולה לעודד אותה לשתות מים??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל.. - תגובה
פרופ' יצחק לוי15/12/2010לגבי שתיית מים- היא כנראה מקבלת מספיק נוזלים ממקומות אחרים אחרת חוש הצמא היה פועל
לגבי נושא לעיסה הייתי מתייעץ עם קלינאית תקשורת היא תעזור לך
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטריה בלשון לתינוק בן חודשגילה14/12/2010
הילד שלי בן חודש כבר שבועיים שיש לו לבן על השלשון הלכתי איתו לפניי שבוע לרופא היא אמרה שיש לו פטריה והביא לי ג'ל למרוח פעמיים ביום במשך שבוע הגעתי הביתה וקראתי את העלון המצורף ורשום בו שאסור להשתמש בו מתחת לגיל חצי שנה בגלל שעלול לגרום לחנק אז השאלה שלי זה האם זה באמת יכול לגרום לחנק וסבתא שלי אמרה לי למרוח לו טיף טיפה דבש על הלשון מה לעשות להמשך טיפול.. והאם יש דרך אחרת להעביר את הפטריה ? והאם הוא פולט הרבה בגלל הפטריה ? וגורם לו קושי לאכילה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטריה בלשון לתינוק בן חודש - תגובה
פרופ' יצחק לוי15/12/2010תשתמשי במשחה שהרופאה נתנה לך ולא בדבש
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגילה
אלינור19/12/2010לגילה, סליחה שאני מתערבת, לבת שלי היתה גם פטריה בלשון בגיל חודש, מרחנו לה את המשחה ולא היתה לה שום בעיה. ובשביל שהפטריה לא תחזור יותר ניקיתי לה את הלשון עם חיתול בעדינות (להוריד את הלבן) והכל עבר בשלום והפטריה לא חזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזונים משקל וגובהLיצן קטן אחד14/12/2010
בתי בת 9 שבועות.היום היינו ב"טיפת חלב", והיא נשקלה ונמדדה:
*היקף ראש: 39 ס"מ
*משקל: 4.740 ק"ג
*אורך: 57 ס"מ
לפי מחשבון באינט', ראיתי כי:
1)משקל ביחס לגיל
הילד נמצא באחוזון: 26
2)אורך ביחס לגיל
הילד נמצא באחוזון: 33 (***יש לציין כי המדד לפי 10 שבועות ולא 9***)
3)משקל ביחס לאורך
משקל הילד נמצא באחוזון: 7 ביחס לאורכו
4)היקף ראש ביחס לגיל
הילד נמצא באחוזון: 39
האם נראה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוזונים משקל וגובה - תגובה
פרופ' יצחק לוי15/12/2010מעולה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול בבקשה תענו ליטל13/12/2010
שלום רב .
ביתי בת שנה וחודשיים במשך החודש וחצי האחרונים משתעלת חזק
והשיעול כמובן מחמיר בשעת השינה ומפריע לה לישון ,כמעט שעה רצופה במשך הלילה היא משתעלת ואפילו מגיעה למצב שהיא מקיאה .
כמובן שרופאת ילדים בדקה אותה מס' פעמים מכוון שהיא גם מעלה חום גבוה (40)
ונאמר לי שיש לה דלקת אוזניים קלה , כרגע היא מטופלת באנטיביוטיקה החום אומנם פסק ליומיים וחזר שוב.
לקחתי אותה שוב לרופאה על מנת שתבדוק לה את הריאות אך הריאות ברוך ה' נקיות.
אני מאוד מודאגת מהשיעול הנוראי הזה האם יש איזשהו טיפול לשיעול
היא ממש סובלת בייחוד בלילה בשינה.
האם בגיל שלה מותר דבש?
האם יש ממה לחשוש בגלל שהחום חזר למרות שהיא מטופלת באנטיביוטיקה?
תודה רבה
והמשך יום נפלא
אביבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול בבקשה תענו לי - תגובה
פרופ' יצחק לוי15/12/2010לגבי השיעול
התרופות לשיעול אינן עוזרות כל כך ואינן מרפאות לכן אני לא חסיד שלהם
מי מלח לאף ואדים לחדר מסייעים ומקלים
חום צחת אנטיביוטיקה פירושו לרוב זיהום ויראלי ולכן אין מה לדאוג
תודה
יום נעים
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביגוד ושמירת חום גוף - בן חצי שנהעמית13/12/2010
איך כדאי להלביש בן חצי שנה במזג האויר הזה?
הלבשתי בגד גוף ומכנסי רגליות מטריקו ומעליהם חליפת פלנל. כשיוצאים החוצה גם כובע (ששומר גם על האוזניים) וג'קט.
מיותר לציין שהילד מאוד מסורבל עם ריבוי השכבות... זה בסדר / יותר מדי? פרט למעברים בין הבית לגן וחזרה הוא בסביבה נעימה כל היום (חימום הבית והגן לכ- 23 מעלות)
בנוסף, המליצו לי לקנות לו מעיל חרמונית (גוף שלם) מה שנראה לי עוד יותר מסורבל... כדאי או שמעיל מחמם רגיל יהיה מספיק טוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביגוד ושמירת חום גוף - בן חצי שנה - תגובה
פרופ' יצחק לוי15/12/2010את עושה מצוין
לא צריך להגזים יותר מזה
את גם שומרת על חום בית מצוין
תמשיכי כך.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בשמן זיתאורית13/12/2010
שלום רב,
יש לי 2 שאלות בקשר לבני בן החצי שנה:
1. האם ניתן להשתמש בשמן זית והאם זה יעיל במקרה של עצירות וצואה קשה לתינוק בן 6 חודשים? (אם כן, האם ניתן להוסיף למרק)?
2. עד איזה גיל ניתן לעשות את חיסון מנת הדחף של צהבת B (בטיפת חלב מתבצע בגיל 6 חודשים) והאם ניתן לעשות במועד מאוחר יותר?
תודה,
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בשמן זית - תגובה
ד''ר קווין שרייבר13/12/2010
1. האם ניתן להשתמש בשמן זית והאם זה יעיל במקרה של עצירות וצואה קשה לתינוק בן 6 חודשים? (אם כן, האם ניתן להוסיף למרק)?
שמן פרפין יותר טוב ויותר יעיל
2. עד איזה גיל ניתן לעשות את חיסון מנת הדחף של צהבת B (בטיפת חלב מתבצע בגיל 6 חודשים) והאם ניתן לעשות במועד מאוחר יותר?
יותר טוב בגיל המומלץ (6 חודש)
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)