מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוקת בת שנה מתעוררת מתוך שינהנטלי24/12/2010
שלום רב...בתי בת השנה מתעורת בלילה כדי להקיא.זה קרה לנו כבר מספר פעמים(לא ברציפות).כאשר היא מקיאה,אנו רואים חתיכות אוכל שלא עוקלו. כשהיא מתעוררת ,היא ממש בוכה עד שהיא מקיאה.האם זה יכול להיות קשור לשיניים? אולי היא אוכלת יותר מדי?מה זה יכול להיות? אגב,עושה רושם שקשה לה להירדם,היא מתעוררת המון פעמים במשך הלילה,מה שבעבר לא היה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת שנה מתעוררת מתוך שינה - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010מציע לתת לה קצת פחות בארוחת הערב
זה לא קשור לשינייים
אולי האכלת יתר בערב
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת בת שנה מתעוררת להקיא בלילה
נטלי25/12/2010המון המון תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת בת שנה מתעוררת להקיא בלילה
נטלי25/12/2010אגב,חתיכת פשטידת ברוקולי בארוחת ערב ולאחר מכן פורמולה (180-240cc) לפני שינה יחשב לאכילת יתר?בתודה מראש נטלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היתפתחות התינוקאורית23/12/2010
שלום יש לי שאלה שמתרידה אותי מאוד אני אמא לתינוק בן אברעה חודשים שנולד במישקל 4416 בשבוע 39 להריון עד גיל חודשיים הילד הייה עולה 900 גרם בחודש מיגיל חודשיים עד ארבע חודשים הילד עלה רק קילו אחד לחודשיים אני גם מציינת שהתאבון שלו י ירד בצורה משמעותית והוא מסרב לאכול בעבר הוא סבל מגיל חודש מריפלוקס הוא טופל בזדטק ובהסמכת האוכל עם קונפולור תודה לא הריפלוקס נעצר אבל ירד לו התאבון בצורה מחרידה הוא ניזון רק 500 מיל לכל היום מה אני אמורה לעשות במצב כזה אני יושבת מאכילה אותו עם כפית וזה לוקח שעות הוא פשוט איבד את התאבון בטיפת חלב הם אומרים שהוא לא ניראה רע גם מבחינת גובא הוא 65 סנטים גם הקיף הראש תקין אבל אני בתור אמא מרגישה שלילד שלי יש בעיה והחמרה תעזרו לי בבקשה תיתנו לי עצות לאן לפינות או רעיונת כיצד לעודד אותו לאכול או ליקנות לו אוליי איזה תכשיר או ויטמין שיעודד לו את התאבון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היתפתחות התינוק - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010אם העלייה במשקל בסדר
אין כל סיבה לדאגה
מציע להוריד את רמת החרדה-זה לא עוזר לקשר עם התינוק
ובטח לא לשקט הנפשי שלו
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטפלת עם הרפסshiri23/12/2010
היי
למטפלת של בתי, בת ארבעה חודשים, הופיע הרפס לצד השפה. אתמול הילדה הייתה אצלה כל היום (לא ידעתי) אבל היא אומרת שלא נישקה אותה.
האם הילדה יכולה להדבק? האם זו מחלה מסוכנת עבורה? להשאיר אותה בבית עד שההרפס יעבור למטפלת?
אני מאוד בלחץ.
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטפלת עם הרפס - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010ההרפס עובר במגע ישיר
ומזה יש להמנע
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! אז אם היא לא תנשק אותה
שלי26/12/2010אין בעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפתיים יבשות אצל תינוקהלנה23/12/2010
שלום, שמתי לב כי בזמן אחרון לבן שלי, בן 7 חודשים יש שפתיים מאוד יבשות. מה גורם לכך? ואיך אפשר לטפל? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפתיים יבשות אצל תינוק - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010מאוד יבש כעת ולכן גם השפתיים יבשות
בגיל הזה אין צורך לעשות שום דבר מיוחד,
אם השפתיים נסדקות אפשר לשים מעט וזלין
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחה בידשים23/12/2010
שלום רב
בני בן שנה ולאחרונה הבחנתי בפריחה ביד שמאל, בחלק הפנימי של היד. הפריחה אדומה עם נקודות קטנות ואדומות. ממה זה יכול להיות? כיצד אוכל לטפל בפריחה?
תודה מראש
שים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה ביד - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010קשה ליעץ ולאבחן מבלי לראות
אנא פני לרופא הילדים שלך
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צפצופים בריאותשירלי22/12/2010
שלום
יש לי ילד בן שנתיים וארבעה חודשים.לקחנו אותו לרופאה ואמרה שיש לו צפצופים בריאות היא נתנה לנו סירופ בשם פרופיטן ולעשות אינהלציה.השאלות שלי הם כך:
האם לא כדאי לעשות לו צילום ריאות?
עשינו לו אינהלציה והוא עושה לנו את המוות.הוא לא מוכן בשום אופן להרכיב את המסיכה גם כשהחזקנו אותו חזק.ממש כאב לי הלב עליו כי הוא בכה וצרח.האם אין תחליף לאינהלציה ?
בתודה ומצפה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפצופים בריאות - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010יש תחליף בצורה של ספייסר או נבוצמבר
זה לוקח פחות זמן
אך עדיין אינהלציה היא יעילה ביותר
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול תוך כדי שינהדקלה22/12/2010
צהריים טובים,
כבר מספר חודשים ששמתי לב לתופעה מוזרה אצל בתי בת השנה וחודשיים.
רק בנסיעה בשינה בכיסא בטיחות - שהוא במצב של חצי שכיבה ישיבה.
כשהיא נרדמת עם המוצץ באופן פתאומי היא משתעלת כאילו נחנקה .
בגדול הדבר לא קורה בשום מצב אחר ולא מדובר על שיעול של ליחה או כתוצאה מחולי .
האם הדבר מעיד אל איזה בעיה בבליעה /בכלי הנשימה?
אשמח להתייחסותכם
תודה אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול תוך כדי שינה - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010אם זה רק במצב הזה קרוב לודאי שהיא פולטת ונשנקת
מציע להמנע ממצב זה לאחר אוכל או שתייה
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול עם ליחה וצרידותפרידה22/12/2010
הבן שלי בן 9 חודשים כבר שבוע הוא מאוד מנוזל(נזלת ירוקה)משתעל עם המון ליחה
היה לו חום של 37.9 בערך יומיים והחום עבר אחרי יומיים הוא נעשה מאוד צרוד ממה נעלם לו הקול, הרופא שבדק אותו פעמיים אצר שהיאות נקיות ולעשות לו אנלצייה , האנלצייה לא עוזרת והקול עדיין לא חזר לו מיום שבת.יכול להיות שיש לו בצקת במתי הקול שהרופא המשפחתי לא רואה??? ואם לא מה יכולה להיות הסיבה ? הילד מאוד לא רגוע כי קשה לו לנשום והוא בקושי ישן.
ועוד שאלה מה ניתן לתת לו בשביל לחזק אותו הוא כל שבועיים נדבק במשהו אחר?
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול עם ליחה וצרידות - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010מדובר בדלקת קלה במיתרי הקול
זה לוקח 10 ימים עד שהצרידות והשיעול משתפרים
נגרם לרוב על ידי וירוס
אדים קרים ואינהלציה עוזרים
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא בעיות שינהשים22/12/2010
שלום רב
בני בן שנה. מתעורר בלילה בבכי הסטרי וקשה. קשה לי מאוד להרגיע אותו , הוא בועט ברגליים,בוכה בקולי קולות,מסרב לשתות ולאכול כשמציעים לו,מזיז את כל הגוף בעצבים ואי שקט ונראה ממש כמו מתפתל מכאבים. מה קורה לו? למה הוא מתעורר בבהלה? איך ניתן להרגיע אותו?
יש לציין שבבוקר הוא מתעורר בלי בכי ובלי קשיים.
תודה מראש
שים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנושא בעיות שינה - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010קרוב לודאי מדובר בסיוטי לילה-NIGHTMARES
זה עובר
לא לדאוג
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא ישןקרן21/12/2010
שלום
תינוקי בן חודש בריא, עולה במשקל יפה, ישן בלילה טוב, עם 4 הפסקות לאוכל של 2, 5, 3 ו3 שעות, מ20:00 עד 8:00. סה"כ ביום הוא ישן כ12 שעות. הבעיה היא שבמשך היום כמעט ול ישן. ישן 3 פעמים בין 20 30 דקות כל פעם. ושינה אחת בין 3:00 ל6-6:30. זה הכל .זה יתחיל משבוע 3. האם זה תקין, ? הוא ערני ביום, ולמרות שרואים שהוא עייף ומנסים להרדימו לא מצליחים. אני דואגת שזה יפגע בבריאות/התפתחות שלו. מה ניתן לעשת? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ישן - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2010אין כל סיבה לדאגה
לכל תינוק דפוסי שינה ועירנות אחרים
זה יסתדר
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חופשה 21.12.2010-5.1.2011ד''ר קווין שרייבר20/12/2010
שלום לפורום
אני יוצא לחו"ל לעבודה
אענה לשאילתכם בשאחזור
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיעה טובה
אמא נועה20/12/2010ותודה על עזרתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבת ילודיםגל20/12/2010
שלום לכם
בלידה הראשונה שלי בני נולד עם רמה נמוכה של בילירובין אבל אחרי השחרור מבית החולים נשלחנו להמשיך מעקב שהיה בו צורך רק פעם אחת מכיוון שכבר היה תקין- בבית חולים לא עבר שום טיפול מיוחד לצהבת.
ביתי השניה נולדה עם צהבת יותר חמורה ושהתה בבית החולים 3 ימים בטיפול אור- שלאחריו הכל היה תקין- עשתה עוד מעקב אחד לאחר השחרור ומאז הכל היה בסדר.
בעת השחרור מבית החולים ציינו בפניי שעם כל לידה מצב הצהבת לילד יחמיר וציינו שזה מכיוון שסוג הדם שלי הוא O + . האם באמת יש קשר בין רמת הצהבת שעולה מלידה ללידה?
זה הגיוני שלעובר מסוים תהיה צהבת חריפה יותר רק מהיותו השני או הראשון?
מה עושים אם באמת ישנה צהבת חריפה יותר ממה שהיה לביתי השניה? ישנו עוד טיפול פרט לטיפול האור? אני אחרי 2 ניתוחים קיסריים ואני מאוד רוצה ללדת בלידה רגילה - לפי כל הבדיקות כרגע אין מניעה- אבל הלידה תהיה בלניאדו ואני מפחדת על הילד- אולי עדיף בשבילו להיות בבית חולים שמתמחה בטיפול בילודים. האם באמת ידוע לכם על מצב כזה שהצהבת לילוד היא על בסיס היותו הילד השלישי שלי?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת ילודים - תגובה
ד''ר קווין שרייבר20/12/2010האם באמת יש קשר בין רמת הצהבת שעולה מלידה ללידה?
לא
זה הגיוני שלעובר מסוים תהיה צהבת חריפה יותר רק מהיותו השני או הראשון?
לא
מה עושים אם באמת ישנה צהבת חריפה יותר ממה שהיה לביתי השניה?
יש דרכים לטפל
האם באמת ידוע לכם על מצב כזה שהצהבת לילוד היא על בסיס היותו הילד השלישי שלי?
לא
על תדאגי
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לטלסמיהדורען20/12/2010
בוקר טוב,
בני בן השנה וחצי סבל זמן רב ממחסור בברזל שהתבטא בעיקר במחסור בהמוגלובין בבדיקות הדם. כמו כן נראה בבדיקות הדם כי טסיות הדם קטנות מהנורמה.
לאחר טיפול ממושך בתוספי ברזל ניכר שיפור בהמוגלובין אך לא במדדים אחרים.
להלן תוצאות בדיקת הדם בהפרש של חודשיים :
סוג המדד 17/10 19/12
WBC 9.5 10.6
RBC 5.2 5.7
HB 10.5 11.9
HET 33.1 37 התוצאות עלה חשש כי הוא סובל מטלסמיה. האם החשש מוצדק? מה ההשלכות של המחלה?
אודה לכם אם תעזרו לי להבין את פשר העניין שכן הוא מעמיד אותי במתח רב.
בברכה,
דורין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש לטלסמיה - תגובה
ד''ר קווין שרייבר20/12/2010זה לא נראה כמו טלסמיה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שינייםאורלי20/12/2010
שלום,
אני מקווה שזה הפורום הנכון.
בני בן שנה ו-3 חודשים. הוא הוציא 4 שיניים למעלה ו-4 למטה.
הוא סובל בימים האחרונים ממס' תופעות שרציתי לדעת אם הם יכולים להיות קשורים לשיניים?
התאבון שלו ירד, הוא מוציא הרבה רוק, הוא לא רגוע, צועק המון ועצבני המון. מכניס מדי פעם ידיים לפה, הוא מאוד "מכור" למוצץ שלו. במשך יומיים היה לו חום יחסית נמוך של 38.4 בערך. הוא מנוזל מאוד וביום האחרון נוסף גם יציאות רכות (לא שלשול) ומרובות וטוסיק אדום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחת שיניים - תגובה
ד''ר קווין שרייבר20/12/2010זה נשמע בדיוק כמו שיניים
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חצי שנה - הקאותעמית19/12/2010
שלום,
בני בן חצי שנה. מעט רקע רפואי מהשבוע האחרון: לפני כשבוע קיבל חיסון (מחומשת + פרוונר) לאחר כיום וחצי נהיה נודניק אבל בלי תופעות נוספות.
יום לאחר מכן החלו שילשולים והקאות. עבר לאחר יומיים.
במקביל חטף דלקת אוזניים שטופלה בטיפות (דזורן) וגם הצטנן. אתמול החל להשתעל שיעול מלא ליחה שהפריע לו לישון (נבדק ע"י רופא משפחה הבוקר וקיבל סירן לכיוח, פרט לזה נמצא תקין). היום שוב הקיא פעמיים בצהריים.
אחרי ההקאות שתה מים (הרבה), ינק ואכל מרק ירקות מבלי לפלוט אפילו.
יתכן שההקאה החוזרת היא בגלל הליחה? ישנה סיבה אפשרית אחרת (אולי שיניים)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן חצי שנה - הקאות - תגובה
ד''ר קווין שרייבר20/12/2010יכולים לחזור
הייתי בודק אוזניים עוד פעם
שיניים אפשרי
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
