מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תזונה לתינוק עם הקאות ושלשוליםיהונתן02/01/2011
שלום,
יש לי תינוק בן שלושה חודשים עם הקאות ושלשולים, יש לצייו שהתינוק קיבל סימילאק כבר למעלה משבועים ללא בעיות.
כל כמה זמן ניתן לתת לו מים ומה הכמות המומלצת, שכן הוא כל הזמן מקיא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה לתינוק עם הקאות ושלשולים - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011אם מקיא כל הזמן מציע לפנות לרופא הילדים לייעוץ.
אם שותה היטב יש להמשיך בתזונה הרגילה שלו המכילה ברובה נוזלים והיא בעלת ערך תזונתי הרבה יותר מנוזלים צלולים.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן אקליפטוסטל02/01/2011
שלום,
בתי בת שלושה וחצי חודשים סובלת מליחה, נזלת וחרחור.
היינו אצל הרופא והוא אמר שזה לא בריאות ופשוט להמשיך בטיפול מונע יומיומי של "סטרימר", בלילה אדים חמים ושמן אקליפטוס.
כשבאתי לחדש את מלאי שמן האקליפטוס הרוקח אמר לי שבשום אופן לא עד גיל שנתיים!
שהדבר יכול לגרום לאלרגיות ובתפתחות קשיי נשימה.
אשמח לשמוע חוו"ד נוספת בעניין.
תודה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן אקליפטוס - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011מסכים עם הרוקח,
הערך הוא של האדים והלחות הסביבתית ולאו דווקא של האקליפטוס
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לשון בחוץיעל02/01/2011
בתי בת 8 חודשים לפני כשבועיים יצאו לה 2 שיניים תחתונות בערך מאותו זמן היא החלה להוציא את לשונה החוצה כל יום זה נראה שהלשון בחוץ יותר ויותר זמן בזמן הערות שלה
האם יש מקום לדאגה?
תודה נראש
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשון בחוץ - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011אל דאגה
אם נמשך הייתי פונה לייעוץ לרופא הילדים שייתרשם.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 3 חודשים של אינהלציותעמית02/01/2011
בני בן 6.5 ח'. לפני כשלושה חודשים התחלנו בטיפול באינהלציות, ב-3 השבועות הראשונים רק עם מי מלח וטרבולין 3 פעמים ביום, זאת בשל "ציפצופים" בנשימה. אחרי שבוע של הפסקה התחיל שיעול עם ליחה - טופל בסירן, 1/4 כדור מסיס במים * 3 פעמים ביום. שוב שבוע מנוחה וחזרנו לאינהלציות, הפעם בתוספת בודזונייד סטרינבז (בהתחלה במינון של 1 מ"ל לכל אינהלציה ולאחר שבוע 2 מ"ל).
מאז אנחנו בסבב די קבוע של שבוע סירן, שבוע וחצי עד שבועיים אינהלציות, שבוע הפסקה וחוזר חלילה. מיותר לציין שבינתיים הילד גדל וכבר ממש מתנגד בתוקף למסכת האינהלציה (ממש מנסים לעשות רק כשהוא ישן אחרת זה סיוט). מנוזל, משתעל בעיקר בלילה, אחת לכמה ימים מקיא בגלל הליחה ומחרחר ברמות שונות לאורך כל היממה.
הופנינו למומחה ריאות ילדים אבל לצערי התור עוד מעל לחודש. שאלותיי:
1. האם טיפול סטרואידי כה אינטנסיבי וממושך בתינוק כזה קטן אינו בעייתי?
2. קיימות אלטרנטיבות טיפול אחרות?
3. האם ניתן בין האינהלציות עם הבודזונייד לעשות אינהלציות רק עם מי מלח (במידה והוא יישן...)? אם כן - כמה מ"ל מומלץ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 3 חודשים של אינהלציות - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011לא נראה לי שיש צורך בשלושה חודשים של אינהלציות לילד בגיל זה,
בעיקר אם זה לא בדיוק מבריא את הילד.
או לחילופין עורך בירור מה הסיבה לכך עם הרופא שלך, למשל האם קיים רפלוקס ואספירציה של אוכל (שאיפה לריאות)
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפות רגלייםטובה02/01/2011
שאלת: תינוקת רכה בת כמה ימים ,שכפות רגליה כחולות בעיקר באזור העקבים, האם יש צורך בבדיקה כל שהיא או בטיפול מיוחד, על מנת להסיר דאגה
אשמח לתשובתכם המהירה
תודה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפות רגליים - תגובה
פרופ' יצחק לוי05/01/2011יש לשמור על החום הסביבתי מעל 22-23 מעלות.
התופעה שאת מתארת רגילה בגיל הזה.
מדגיש, לשמור על חום הסביבה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 1.5 עם חום 4 ימיםרועי ל01/01/2011
שלום,
ביתי עם חום גבוה (39 ומעלה) במשך 4 ימים.
נבדקה אצל הרופאה לאחר הלילה הראשון בו היה חום ולא נמצא כלום (אוזניים, גרון, ריאות). בסה"כ הילדה חיונית, אוכלת די טוב, משחקת, שותה אך בלילות מתעוררת בבכי.
האם יתכן וירוס כל כך ממושך? האם להמתין עוד מספר ימים או לבצע בדיקות דם ושתן מיד?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 1.5 עם חום 4 ימים - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011בהחלט, במידה והחום לא ירד
הייתי עורך ספירת דם ובדיקת שתן
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
רועי ל01/01/2011בהיותי פולני ולחוץ, ה"הבהחלט" מתייחס לכך שיתכן וירוס חום ממושך? או שמא לצורך הדחוף בבדיקות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה תינוקותאורטל01/01/2011
שלום.
תינוק בן חמישה חודשים שחלה בברונכיאוליטיס, החלים אחרי טיפול אינטנסיבי של שבועיים ושוב חזר לקשיי נשימה ולטיפולי אנהלציות בבודיקורט 4 פעמים ביום. אחרי שבוע טיפולים נוסף הומלץ על ידי רופאת המשפחה להפסיק עם האנהלציות ולהיות מטופלים בטיפול מונע ע"י משאף בודיקורט, 2 לחיצות פעמיים ביום למשך שארית החורף, עקב חשש שישובו קשיי הנשימה וכן הורתה לעבור לתזונה ע"י מטרנה צימחית, שכן החלב לדבריה מייצר ליחה שמקשה על נשימת התינוק.
עקב שיעולים חוזרי והצטברות רצינית של ליחה, על אף טיפול במשאף, המליצה על 2 לחיצות ונטולין ולחיצה בודיקורט, פעמיים ביום + 9 טיפות מוקוליט.
רציתי להתייעץ איתך לגבי המינון שניתן, האם לדעתך סביר?
כמו כן, האם תזונה צמחית זה סביר ונכון בנסיבות העניין?
האם אין בדיקות נוספות שניתן לעשות על מנת לאבחן את המקור לבעיות הנשימה, שהחלו רק בחודש האחרון?
האם היית ממליץ על דבר נוסף או טיפול שונה?
הרופאה אומרת שאין מה ללכת למומחה ריאות, שכן זה הטיפול ואין לו מה להוסיף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסטמה תינוקות - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011לא הייתי משנה דבר או נותן טיפול כלשהו לילד בן 5 חדשים שהחלים מברונכיוליטיס.
זה לוקח קצת זמן והכל חוזר לרגיל.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיאבוןחנה01/01/2011
שלום
בתי בת 4 חודשים שוקלת 6.900 . אוכלת מטרנה כ = 120 מ"ג כל 3 שעות.
בטיפת חלב אמרו שהיא שמנמנה לגילה ואף אפשרות לדיאטה....
אך הילדה דורשת יותר - ברגע שהיא מסיימת את ה- 120 היא פשוט צורחת בבכי רוצה עוד.
כמה עליה לאכול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיאבון - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011לא הייתי ממליץ על דיאטה להפחתת משקל לילדה בת 4 חדשים.
תתחילי תזונת מוצקים, בתחילה טעימות של ירקות ואחר כך מנת ירקות ואחרי כן פירות.
יש פחות קלוריות בירקות.
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יובש בפניםחנה31/12/2010
שלום,
1. מה עושים לגבי יובש בפנים אצל תינוקת בת 4 חודשים ?
2. ידייה קרות מאוד תמיד למרות שלבושה היטב היטב , מדוע האם תקין?
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש בפנים - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011אפשר קרם לחות
לגבי הידיים קרוב לודאי קר לה בקצוות
יש לשמור על חום סביבתי תקין מעל 22-23 מעלות
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה מעלותלימור30/12/2010
כמה מעלות צריכות להיות בחדר של תינוק בן שנה וחצי בשעות הלילה בחורף
אני לא יודעת אם להשאיר תנור לכל הלילה או לא....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה מעלות - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011לשמור על חום של מעל 22 מעלות בחדר.
אם יש צורך אז להפעיל תנור עם כל אמצעי הזהירות הנדרשים.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהשרית30/12/2010
בנינו בן 3.5 חודשים, ישן בלילה כ- 6 שעות רצוף וגם במרבית היום הוא ישן. ער מקסימום שעה וחצי -שעתיים ומסוגל לישון אח"כ אפילו שלוש שעות (אנו נאלצים להעיר אותו לאכול).
האם צריך לדאוג ? כמה שעות תינוק בגיל זה אמור לישון ביום ? ובלילה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011זה מאוד אינדיבידואלי.
אין צורך להעיר לאוכל.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעולים וליחותאוריה30/12/2010
שלום. בני בן שנה ו8 חד'. סובל מידי פעם נזלת וליחות שמלוות בשיעוללאחרונה חלה החמרה,ובלילות השיעולים הובילו להקאות והוא היה ממש חלש וחסר תאבון. מכיוון שזה דבר שבה והולך ,הוא מקבל ונטולין ובודיקורט במשאפים(צ'מברס) ןלפעמים באנילציה. לאחרונה ביקשתי צילום רנטגן בשביל לשלול דלקת ריאות או שאולי בלע משהו שמפריע לו.
התשובה מן הצילום היא כלשונה: התעבות פריברונכיאלית פריהילארית משני הצדדים.
ללא עדות לתסנין מוגדר.
סינוסים קוסטופרניים חופשיים.
צל הלב אינו מורחב.
אשמח מאוד להסבר,כדי לרדת לשורש העניין ולדעת מה יש לבני,
בתודה רבה מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעולים וליחות - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011מדובר בדלקת המפונות,
ממצא הקיים בהרבה מיקרים של שיעול וליחה.
זוהי לא דלקת ריאות ממשית.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני חייבת עזרהאמא30/12/2010
אני מיואשת. בני עוד כמה ימים יהיה בן 5 חודשים ולחרות זאת סובל מכאבי בטן בכל שעות היום.
יש לציין שינק עד גיל חודשיים ומאז החל לקבל תוספות. כאבי הבטן הלכו ובאו.
היום נזוןן ממטרנה אקסטרא קר ולפני כשבוע וחצי החלפתי לצמחי היה ניכר שיפור לאחר 4 ימים אך קטשי במתן יציאות, אז שינית למטרנה ללא לקטוז וכאבי הבטן נראים חריפים בנוסף מאז שנולד היה בוכה באכילה (לכן הפסקתי להניק). מתאמץ מאוד לעשות צרכים למרות שהיציאות שלשוליות כמעט (למעט שקיבל צמחי אז היה קשה), היה לו כאילו חוסר תאבון בשבוע האחרון מתנפל על הבקבוק ונראה שזה משחרר לו מעט את כאבי הבטן.
ייתכן ואינו יודע "ללחוץ" (עושה רק פעם אחת ביום יציאה ושנולד זה היה פעם ב5 ימים).
אני מודאגת משום שכאבי הבטן לא עוברים..........האם כדאי לחזור לצמחי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני חייבת עזרה - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011לא הייתי מציע לחזור לצימחי כי איני בטוח שזאת הבעייה וזה יעזור.
צריך לבדוק אם אין כל בעיה רפואית
אם הרופא ילדים שולל כל בעייה הייתי חוזר לפורמולה רגילה.
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בדרכי השתן לתינוקתשירה30/12/2010
שלום רב, ותודה מראש
בתי בת השנתיים התלוננה בצרחות ששורף לה לתת שתן.בבדיקת שתן נמצאו 500 ליקוציטים ולכן קבלה אנטיביוקיה (רספרים)ונשלחה תרבית שתן.
תוצאות התרבית למטה.האם באמת מדובר בדלקת ולהמשיך עם הטיפול??תודה
:תהליך הבדיקה
התוצאה
REMARKS (MICRO) Order Comments
REMARKS (MICRO) מקום לקיחה: שתן
Urine culture 100,000 בתרבית צמחו מעל
לבדיקה קודמת לבדיקה הבאה
התאמת הטיפול לחיידק
התאמת הטיפול לחיידק
שם החיידק
שם האנטיביוטיקה
קוד הרגישות
תוצאת הרגישות
הערות
Proteus mirabilis Amoxicillin/Clavul A רגיש בינוני 16
Ampicillin/sulbactam עמיד >=32
Amikacin רגיש 4
Cephalothin עמיד 32
Cefoxitin עמיד 32
Ciprofloxacin רגיש בינוני 2
Cefuroxime רגיש בינוני 8
Ceftazidime רגיש 8
Ceftriaxone רגיש <=1
Gentamicin עמיד >=16
Imipenem עמיד >=16
Nitrofurantoin עמיד 256
Ofloxacin רגיש בינוני 4
Piperacillin עמיד >=128
Piperacill/tazobact עמיד >=128
Sulfamethoxa/Trimeth עמיד >=320
Ertapenem רגיש בינוני 4* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בדרכי השתן לתינוקת - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011החיידק עמיד לרספרים.
התייעצי עם הרופא לגבי המשך טיפול
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבר יומיים שהטיטול יבש מהרגיל,נ30/12/2010
הבת שלי בת שנה וחודש, לפני כשבוע חטפה כנראה וירוס של הקאות ושילשולים, 2-4 שילשולים + 2-3 הקאות ביום. עד אתמול. אתמול, היא שילשלה פעם אחת בלבד וכבר לא היקיאה . התחילה לאכול קצת יותר טוב ואפילו כבר משחקת ופחות נודניקית.. ברור שאני מקפידה על שתייה. ואפילו היא שותה יותר מהרגיל- ובכ"ז בכל פעם שאני פותחת את הטיטול אני מוצאת טיטול כמעט יבש, היא עושה פיפי אבל ממש מעט, ביחס לשעות מאז שהטיטול הוחלף.
האם יש סכנת התיבשות? מאחר והיא שותה יותר מהרגיל, וגם נראית שהיא מרגישה יותר טוב...?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבר יומיים שהטיטול יבש מהרגיל, - תגובה
פרופ' יצחק לוי01/01/2011אם שותה ולא מקיאה ומתפקדת רגיל אין דאגה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
