מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ברזלשירית28/09/2010
שלום, בתי בת חצי שנה יונקת. רק היום התחלתי לתת לה ברזל. היא אכלה קצת תפוח מרוסק ואח"כ נתתי לה את הברזל. ישנה כשעה והתעוררה בשיעול והקיאה. כשהרמתי אותה שוב הקיאה. אח"כ הנקתי אותה ואחרי דקה הקיאה הכל.. אח"כ נתתי רק מים ולבסוף ברוך השם הפסיקה להקיא. שאלתי - האם ייתכן שהקיאה בגלל הברזל? האם ישנה תופעת לוואי שכזו? ולחילופין - האם ייתכן שהקיאה בגלל התפוח (זו פעם שניה שהיא אוכלת תפוח). תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירית שלום
ד''ר קווין שרייבר29/09/2010ממה שאת מתערת אני חושב שזה תגובה למשהוא חדש
לא רגישות
את יכולה להמשיך גם עם הברזל והתפוח
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת לתינוקתתהילה28/09/2010
התינוקת שלי בת 11 יום ויש לה נזלת באף.
מה הצורה המיטבית לטיפול בנזלת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תהילה שלום
ד''ר קווין שרייבר29/09/2010ילדים קטנים כשהם מנוזליםת או סטומים באף זה לא מסוכן אבל זה ממש מפריעה. בחורף זה יכול להתמשך ל חודש או יותר. בקץ בדרך כלל זה עובר יותר מהר.
בגלל הצינון הילדים עצבנים ובנוסף:
מקיאים
לא יושנים
מסרבים לאכול
בכיינים
משתעלים
אין משהוא תרופתי לעזור להם.
להקלה יכולים להשתמש עם מכשיר אידים, או לטפטף תיפות מי מלח לאף
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותאיילת27/09/2010
שלום רב,
בני בן שנה וחודשיים. אבחנה אחרונה של הרופאה שלו: כנראה יש לו אסטמה של העור יחסית קלה (יש לו פריחות בחלקים שונים בגוף כל כמה חודשים). היום, יש לציין, בעת ביצוע בדיקת הדם הוא סובל מצינון ושיעול מזה 5 ימים. הרופאה לא נתנה כלום אמרה שהריאות נקיות. בסה"כ ילד מאוד חייכן, חברותי, משחק, משתף פעלתן.
היום קיבלתי תוצאות בדיקות (אני במכבי). יש כמה חריגות שמטרידות
אשמח לחוו"ד:
המון תודה מראש!
WBC-Leucocytes 15.6 10*3/micl 6,00 - 17,5 .(.......*..).
RBC-Red Blood Cells 4.63 10*6/micl 3,90 - 5,50 .(....*.....).
Hemoglobin 12.1 g/dl 11,10 - 14,1 .(..*.......).
Hematocrit 35.2 % 28,00 - 50,0 .(..*.......).
MCV-Mean Cell Volume 76 fl 72 - 88 .(..*.......).
MCH-Mean Cell Hemoglobin 26.1 pg/cell 24,00 - 35,0 .(.*........).
MCHC-M.Cell Hb cont. 34.4 g/dl l 32,00 - 37,0 .(....*.....).
RDW-Red Cell Distri.Width 13.9 % 11,60 - 15,0 .(......*...).
Platelets 339 10*3/micl 150,00 - 450, .(.....*....).
MPV-Mean Platelet Volume 10.8 fl 8,5 - 12,9 .(....*.....).
ןוכדעל בל םיש 4.11.08-מ לחה
.סוחייה יכרע
Neutrophils % 39.1 % 17 - 48 .(......*...).
Lymphocytes % 48.4 % 33 - 48 .(..........)*
Monocytes % 8.9 % 3 - 13 .(.....*....).
Eosinophils % 3.3 % 0 - 3 .(..........)*
Basophils % 0.3 % 0 - 1 .(..*.......).
Neutrophils # 6.09 # 1,00 - 8,50 .(......*...).
Lymphocytes # 7.55 # 4,00 - 13,5 .(...*......).
Monocytes # 1.39 # 0,60 - 1,10 .(..........)*
Eosinophils # 0.51 # 0,30 - 0,50 .(..........)*
Basophils # 0.05 # 0,00 - 0,20 .(..*.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איילת שלום
ד''ר קווין שרייבר29/09/2010הספרה תקינה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האכלה-ילדי ריפלוקסאמא27/09/2010
שלום לרופאים ולהורים,
אני אמא טירונית.. תינוק בן חודש וחצי, שוקל 3.500 בערך, נולד בשבוע 35
יש ריפלוקס, לא מטופל תרופתית
מה ההמלצה לגבי האכלה של ילדי ריפלוקס (אני שומעת דעות סותרות)
הוא רוצה לינוק כל שעה וחצי ואני מותשת.
1. כל כמה זמן להאכיל?
2. האם להגביל אותו?
3. במידה ואנחנו משלבים תמ"ל.. כל כמה זמן להאכיל וכמה CC'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי27/09/2010לא להגביל אך ניתן בגיל חודש וחצי למשוך אותו קצת
כדי שיתרגל לאכול כל 3-4 שעות ולא כל שעה וחצי
יש תמ"ל המיועד לילדים עם רפלוקס הנקרא ENFAMIL AR
ואמצעים נוספים אם זה לא יעזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי מתן צואה תינוק בן חודשעליזה27/09/2010
שלום רב !
בני בן חודש , יונק חלב אם .
כבר כ- 4 ימים אינו מוציא צואה .
היציאה האחורנה הייתה נוזלית ועמוסה .
הציעו לי לשים מד חום לצורך גירוי האזור , האם הדסר נכון ?
מה העניין לכך ומה יש לעשות ואם יש פתרון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי27/09/2010מדובר בניסיון לגרות את פי הטבעת על מנת לגרום ליציאה
ניתן לעשות זאת על ידי גירוי עם אצבע עם וזלין סביב פי הטבעת או באמצעות מדחום בזהירות
חג שמח
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי בצבע לבןnoy27/09/2010
שלום רב,
בני בן 4 חודשים ומאתמול בבוקר התחיל ביציאות רכות ובצבע לבן. ממש לבן. אתמול היו לו 3 יציאות, שמתוכן 2 היו בצבע לבן והיום כבר 2 יציאות בצבע לבן. פרט לזה הוא נראה חיוני וחייכן, ללא סימנים מיוחדים. האם עליי לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי27/09/2010אין מה לדאוג זה יסתדר מעצמו
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה קשה בקרב תינוקת בת 8 חודשיםעדי27/09/2010
שלום, ביתי כמעט בת 8 ח'. החל מיום שישי האחרון (24.9) לביתי יש יציאות קשות המלוות בבכי, בהתאמצות מרובה (הפנים שה הופכות להיות אדומות מרוב המאמץ). בעבר לא היתה לה עצירות / צואה קשה). כתוצאה מהמאמץ,נוצרה אדמומיות באזור פי הטבעת ומסביב. החל מיום שישי, אני מרבה לתת לה לשתות מים, מרסקת לה עגבניה, שזיף. מה ניתן לעשות על מנת להקל עליה ביציאות ולגרום לעצירות לחלוף? האם ניתן לעשות משהו עם האדמויות שנוצרה או שזו תגובה למאמץ שתחלוף עם הזמן? במידה ועצירות ממשיכה, מתי כדאי לפנות לרופא?
** חשוב לציין כי בשבוע שקדם, ביתי החלה לאכול מזון מוצק תוך הפחתת מס' הבקבוקים- יתכן וזה הגורם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי27/09/2010בגירוי ניתןן לטפל באמצעות משחת דסיטין
לגבי עצירות כמובן לפנות לאופא
ניתן להשתמש בסירופ אבילאק
לרוב עוזר מאוד
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים בגיל 4 חודשיםשירי27/09/2010
בני בן ארבעה חודשים ונראה כי הגזים לא מתכוונים להעלם אלה רק מחמירים בשבועות האחרונים. הייתי אצל רופאה כדי לשלול דברים אחרים ואכן ראתה שמדובר בגזים.
מתי אמור להעלם?, האים שווה לבקש הפנייה לגסטרו ילדים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי27/09/2010פשוט לחכות בסבלנות
אם הרופאה לא מצאה דבר אין צורך בייעוץ נוסף
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח ספירת דם לתינוק בן שנה +איילת26/09/2010
שלום רב,
בני בן שנה וחודשיים. אבחנה אחרונה של הרופאה שלו: כנראה יש לו אסטמה של העור יחסית קלה (יש לו פריחות בחלקים שונים בגוף כל כמה חודשים). היום, יש לציין, בעת ביצוע בדיקת הדם הוא סובל מצינון ושיעול מזה 5 ימים. הרופאה לא נתנה כלום אמרה שהריאות נקיות. בסה"כ ילד מאוד חייכן, חברותי, משחק, משתף פעלתן.
היום קיבלתי תוצאות בדיקות (אני במכבי). יש כמה חריגות שמטרידות
אשמח לחוו"ד:
המון תודה מראש!
WBC-Leucocytes 15.6 10*3/micl 6,00 - 17,5 .(.......*..).
RBC-Red Blood Cells 4.63 10*6/micl 3,90 - 5,50 .(....*.....).
Hemoglobin 12.1 g/dl 11,10 - 14,1 .(..*.......).
Hematocrit 35.2 % 28,00 - 50,0 .(..*.......).
MCV-Mean Cell Volume 76 fl 72 - 88 .(..*.......).
MCH-Mean Cell Hemoglobin 26.1 pg/cell 24,00 - 35,0 .(.*........).
MCHC-M.Cell Hb cont. 34.4 g/dl l 32,00 - 37,0 .(....*.....).
RDW-Red Cell Distri.Width 13.9 % 11,60 - 15,0 .(......*...).
Platelets 339 10*3/micl 150,00 - 450, .(.....*....).
MPV-Mean Platelet Volume 10.8 fl 8,5 - 12,9 .(....*.....).
ןוכדעל בל םיש 4.11.08-מ לחה
.סוחייה יכרע
Neutrophils % 39.1 % 17 - 48 .(......*...).
Lymphocytes % 48.4 % 33 - 48 .(..........)*
Monocytes % 8.9 % 3 - 13 .(.....*....).
Eosinophils % 3.3 % 0 - 3 .(..........)*
Basophils % 0.3 % 0 - 1 .(..*.......).
Neutrophils # 6.09 # 1,00 - 8,50 .(......*...).
Lymphocytes # 7.55 # 4,00 - 13,5 .(...*......).
Monocytes # 1.39 # 0,60 - 1,10 .(..........)*
Eosinophils # 0.51 # 0,30 - 0,50 .(..........)*
Basophils # 0.05 # 0,00 - 0,20 .(..*.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי27/09/2010אין בחריגות האלו כל דבר מדאיג או צורך בהתערבות כלשהיא
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנוקת עם יותר משבוע חום והקאות:-(26/09/2010
שלום רב:
יש לנו תנוקת בת שנה במשפחה עם יותר משבוע חום גבוה והקאות ושלשולים.
הוריה לקחו אותה פעמיים לרופא ולמוקד ונתנו לה נורופן . החום כל ערב ירד קצת והיה רושם שהילדה מתחזקת אבל שבוע היא חולה. ביומיים האחרונים ירד לה החום ממש והיא נראתה כמבריאה ! אבל היום שוב עלה לה החום והקיאה מאד בגן!!!!
מודאגים מאד מאד
הדודים
מה יכולה להיות הסיבה לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי27/09/2010מציע להורים לפנות למעקב לרופא
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק שנולדליטל26/09/2010
שלום רב,
קודם כל תודה רבה על הפורום הזה.
רציתי לשאול יש לי תינוק חדש ואני מניקה אותו. הנקתי אותו על הרגליים שלי כשהראש מונח על הזרוע שלי, והרגל שלי הייתה רועדת בזמן ההנקה. האם זה בסדר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי27/09/2010הדבר נובע ממתח שרירים
תנסי להרפות
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה ירוקהמלי26/09/2010
שלום רב,
בני בן חצי שנה, מאז שנולד צבע הצואה שלו הוא ירוק כהה והיא נוטה להיות יותר נוזלית ממוצקה. צבעה השתנה פעם אחת מאחר וסבל משלשול ולאחרונה מאחר והחל לקבל אוכל מוצק ומה שגרם לה גם להפוך ליותר מוצקה, אך עדיין רכה.
אף פעם לא חשבתי שיש בעיה עם צואה ירוקה, אך הגיעה לאוזני שמועה כי צואה בצבע ירוק, היא צואה המעידה על התקררות וזה לא מצב טבעי.
האם יש מקום לדאגה?
תודה רבה,
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלי שלום
ד''ר קווין שרייבר29/09/2010ירוק זה תקין
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזל לאנמיהמיכל26/09/2010
שלום,
בני בן שנה ו-8 חודשים.
לאחרונה אובחנה אצלו תלסמיה (מינור) וכן שהוא אנמי.
הרופא שלו ביקש שאתן לו כל יום 12 טיפות ברזל לטיפול באנמיה ואחלק אותן ל-6 טיפות פעמיים ביום להקל על הילד.
שאלתי: הילד אוכל רגיל אך גם שותה בערב ובבוקר נוטרמיגן.
האם ניתן לתת את הברזל בסמוך לנוטרמיגן? נראה לי שהוא לא חלבי אלא צמחי- האם אני צודקת?
תודה רבה,
מעיין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכל שלום
ד''ר קווין שרייבר29/09/2010יכולים לתת צמוד לאכילות
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום נורמאליאמא26/09/2010
מה החום גוף הנורמאלי שצריך להיות לתינוק? (בן שנה וחצי)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא
ד''ר קווין שרייבר29/09/2010עד 38
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בגולגולתאסף25/09/2010
לבני בן ה11 חודשים ישנה נפיחות גולגולת באזור האחורי מצד ימין.
ראוי לציין שרופא בדק נתון זה לפני כמספר חודשים ואמר שמצב זה רגיל,אך מאז התנפח המקום
בני לא אכלן גדול שוקל אולי 8 ק"ג,גובה 72 ס"מ זוחל,מפטפט,עומד עם תמיכה.אך לעומת זאת,לא ישן טוב בלילות(מתעורר כל מספר שעות,לרוב בבכי)חסר סובלנות בדר"כ,מאבד עניין בתוך זמן קצר מאוד.אני ואשתי טיפה מודאגים מכך והיינו מעוניינים ביעוץ
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסף
ד''ר קווין שרייבר29/09/2010בד"כ זה תקין ללא סיבה לדאגה
בלי לראות אצת זה קשה להגיד לודעות
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)