מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מעבר בין תמליםסיון12/09/2010
שלום,
הילד שלי בן חודשיים וחצי וסובל מכאבי בטן רוב שעות היום, בלילה ישן היטב אבל בוכה מתוך שינה.
יש לו המון גזים ובכלל עצבני.
זורק ידיים ורגליים לצדדים ומשמיע חרחורים ונהימות.
הרופאה הציעה לנסות תמ"ל ללא
לקטוז.
עד היום אכל סימילאק אדוונס.
ראיתי שיש סימילאק ללא לקטוז ומטרנה ללא לקטוז וסוכר.
מה המשמעות של תמל ללא לקטוז וסוכר והאם זה עדיף על סימילאק שהוא רק ללא לקטוז?
הניסוי אמור להימשך 10 ימים ובמידה ואין שינוי כדאי לחזור לסימילאק או לנסות תמל רגיל אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוי שלום
ד''ר קווין שרייבר13/09/2010יש סוכרים שונים בכל התמ"לים
לפעמים זה לא בעיה עם הסוכר וזה בעייה עם החלבונים. לפעמים צריכים תמ"ל סויה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניסיון
שירי.א21/09/2010בעקרון גם לי הייתה אותה בעיה עברתי לסימילאק טופ פרי ללא לקטוז.... המצב השתפר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתן ברזל וכאבי בטןמאיה12/09/2010
שלום רב,בני בן 5 חודשים. לפני חודש התחלתי עם מתן ברזל -פריפל 3 בהדרגה,שהתבטא בכאבי בטן מאוד קשים ובעצירות.עברתי לברזל עדין טבעי של "הדס",והכאבי בטן המשיכו.לפני שבוע הפסקתי עם הברזל לגמרי-והילד חזר לחייך.האם יש עוד תכשירים עם ברזל ללא תופעות לוואי?האם אפשר לעשות הפסקה עד חצי שנה (או יותר ) ואז לנסות שוב במתן ברזל? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאיה שלום
ד''ר קווין שרייבר13/09/2010איו עוד תכשירים
כדאי להמשיך, אבלל לפעמים אין ברירה ....
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקהחנה12/09/2010
שלום,
ילדתי לפני כחודש ורק לפני כשבועיים יצא חלב.
נכון להיום הילדה ניזונה ממטרנה.
מה יקרה אם אתן לה לינוק? האם החלב אינו "מקולקל" והאם כדאי בכלל?
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חנה שלום
ד''ר קווין שרייבר13/09/2010חלב לא מתקלקל
את יכולה להתחיל לינוק
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאמירה12/09/2010
שלום, נולד לנו בן בשבוע 38 משקלו 2.900 ק"ג, בלידתו החל הוא להתנשם ולהיאנח ומיד הועבר לטיפול נמרץ ילודים , הרופאה אמרה כי יש לו מים בריאות מה הכוונה? מדוע זה קרה?מה הפרוגנוזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמירה שלום
ד''ר קווין שרייבר13/09/2010תלוי במצבו קליני
אילו שאלות לצוות בפגיה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםליאת12/09/2010
שלום,
בני בן שנה ו-7 חודשים.
השבוע עלינו לערוך לו בדיקות דם כדי לבדוק אם יש חשש לטלסמיה בדם (כנראה שכן לפי הרופא) וכן את מצב שאר הויטמינים.
מצויין על טופס ההפניה לבדיקות דם שעליו להישאר בצום 8 שעות ואפשר לשתות מים.
האם זה בסדר שבני יהיה בצום כ"כ הרבה שעות?
תודה,
ליאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליאת שלום
ד''ר קווין שרייבר13/09/2010תעשי את הבדיקות על הבוקר כשהוא מתעורר ואז זה לא בעיה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמל שיעול ומשקלסיון12/09/2010
שלום,
יש לי תינוק בן חודשיים וחצי
שוקל 5.300 וגובה 57.
הוא נראה שמן אבל כמות התמ"ל היומית תקינה ואף מתחת (לפי הנוסחא). עד השבוע הוא אכל כמות 90 כל 2-3.5 שעות.
עכשיו אוכל 120 כל 3-4 שעות.
בשלושת השבועות האחרונים לעיתים משתעל קלות באוכל או לאחריו.
אוכל עם פיטמה שלב 1.
האם עלי לעשות משהו עם השיעול שמופיע מדי פעם?
האם המשקל סביר?
הכמויות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוי שלום
ד''ר קווין שרייבר13/09/2010הכל נראה בסדר על תדאגי
עם את דואגת על המשקל, תהיהי במעקב משקל כל 2 שבוע בטיפת חלב
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 10 ימיםצביה11/09/2010
שלום רב ושנה טובה,
התינוקת שלי בת 10 ימים. חוץ מגודש שנוצר לי ביום הרביעי שפתרתי ע"י קומפרסים חמים ושאיבה ידנית נכון לעכשיו השד מלא אך לא נוצר גודש שממנו אני נורא חוששת. התינוקת יונקת ביום כל שעתיים-שלוש בערך ניצמדת לשד כ 15-20 דקות ואני נותנת לה אחרי הגראפס גם צד שני והיא יונקת עוד כ 7 דקות ולפעמים לא מעוניינת אז אני משכיבה אותה. יש לי מספר שאלות: 1. לאחר המיקלחת בערב היא יונקת ונירדמת ומסוגלת לישון ברצף מעל 5 שעות אך בגלל הפחד לגודש אני שמה לי שעון מעורר לאמצע הלילה ומעירה אותה כדי שתינק. האם יש צורך לעשות זאת? או שפשוט לישון ולחכות שתיתעורר ותבקש...
2. אתמול שמתי לב שנוצרה לה שלפוחית על השפה העליונה, והבנתי כי זה קורה כאשר האחיזה לא טובה של הפיטמה אך אני לא סובלת מכאבים או סדקים והיא יונקת יפה. ממה יכולה להיות השלפוחית והאים צריך לטפל בה בצורה כלשהיא?
3. האם שינה ללא חזייה יכולה לגרום לגודש? לפעמים פשוט בא לי להישתחרר מחזיית ההנקה הזאת....
תודה מראש וחג שמח!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי11/09/2010אין צורך להעיר עד 6 שעות,
תיהני מהחופש לנוח ולצבור כוח,
השלפוחית תופעה נורמלית מיניקה הנקראת SUCKING BLISTER
לגבי החזיה-לשאול את הגניקולוג-פשוט איני מתמצא
על פניו לא נראה לי שיש בעיה להשתחרר מהחזיה לכמה שעות-אם היניקה סדירה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסה בגיל 4 חודשיםדני10/09/2010
שלום
אני מתכנן טיב לאילת עם בני בן 4 חודשים, האם כדאי או
לא מומלץ.
אם כן יש כמה טיפים לטיסה נעימה יותר.
יש לי בנוסף תינוק בן שנה ושבעה חודשים שאיתו אני מבין שאין בעיה לטוס לאילת.
תודה
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי11/09/2010לא צריכה ליהיות בעיה מיוחדת
בנחיתה והמראה תן לו למצוץ או לשתות כדי למנוע לחץ
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצטננות חוזרת אצל בן 4 חודשיםאורית10/09/2010
שלום רב,
בני בן 4 חודשים ו3 שבועות. רק לפני שבוע וחצי סיים הצטננות שנמשכה כ-3 שבועות ועכשיו הוא שוב מצונן כבר כ-3 ימים. אין לו חום (לפחות לא חום גבוה - 37.4, אתמול הגיע פעם אחת ל-38 אך לא מעבר), מתקשה מאוד לנשום, במיוחד בשינה (ישן על הבטן).
אין לו ירידה בתיאבון (אוכל רגיל לחלוטין) ויש לו מצב רוח טוב סה"כ.
הנקתי אותו בהנקה חלקית עד לגיל 3.5 חודשים והוא מקבל אינפמיל היות ויש לו ריפלוקס.
כמו כן אציין כי הוא ילד שני והבן הבכור הוא בן 3, בגן.
האם הגיוני ונורמלי לתינוק כ"כ קטן להצטנן שוב ושוב? התחלתי לתת לו אתמול זדיטן פעמיים ביום לאור רקע אסטמה שלי וחשש רופא שההצטנננות הקודמת לא תהפוך לברונכיט.
מעבר לזה אני שמה לו טיפות מלח, מטפטפת על המיטה שמן אקליפטוס לימוני וכן מורחת לו תכשיר נוסף לפתיחת האף.
מה עוד אפשר לעשות??? האם המערכת החיסונית שלו חלשה מהרגיל לתינוקות? האם יתכן שזו אלרגיה?
אודה מאוד לתשובתכם!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי11/09/2010איני חושב שיש צורך בתרופות להצטננות פשוטה, זה יעבור
אולם צריך להבין שהמקור הוא האח השני
ואם לא נטפל על ידי חינוך לרחיצת ידיים לפני שנוגעים ברך הנולד הוא יהפוך לילד מעון כמו אחיון הגדול.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטריהשירי.א09/09/2010
לבני בן החודשיים וחצי יש כבר חודשים פטרייה בלשון, אני מורחת לו דקטרין ג'ל אבל כנראה שזה לא עוזר, מה עוד ניתן לעשות כי זה מציק לו.
תודה וחג שמח !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי11/09/2010יש גם תכשיר ניסטטין-אינו יותר יעיל
לנסות דקטרין גל 4-5 פעמים ביום
מריחה בכל חלל הפה
סבלנות זה יעבור
שלך ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת פי טבעת ליילודפ..פ09/09/2010
שלום,
בתי בת שנה ו 4 חודשים ועברה לפני כשבוע וחצי ניתוח psarp להוזזת פי הטבעת שאובחן כקידמי.
האבחון נעשה רק בגיל שנה בערך, לאחר שהילדה סבלה מעצירויות שהתחילו בגיל כ 5-6 חודשים (עד שגיל שנה ניסינו לשנות את התזונה שלה ואז התייאשנו והגענו לגסטרולוג)
הייתי מעוניינת לדעת, האם בעיה כזו לא אמורה להתגלות כבר בבית החולים לאחר הלידה? הרי יש בדיקה גופנית מלאה שרופא ילדים מבצע ביילודים והוא אמור גם לבדוק את פי הטבעת, בין היתר.
אני חוששת שבתי אמורה היתה לעבור את הניתוח הזה בגיל חודש-חודשיים ולא עכשיו, ואז הסבל שלה וההחלמה היו קלים יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי09/09/2010ככלל הבדיקה הראשונית אמורה להכיל גם נקודה זאת
אם כי לרוב אינה מאובחנת בגיל זה
מסיבות שונות
לילדים רבים יש פי טבעת קדמי ואין להם כל בעייה
ומנגד לרבים יש עצירות ללא הבעיה הזו
מקוה שהבעיה אכן תיפתר
בהצלחה
ושנה טובה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה בראשאמא08/09/2010
שלום ושנה טובה!
אתמול אספנו ילדה מהגן בשעות הצהריים וגננת אמרה כי ילדה קיבלה מכה מהדלת שנפתחת פנימה ונפלה על הריצפה, הבנתי שקיבלה מכה בעורף.לדברי גננת בכתה ונרגעה מהר.
בבית ילדה התנהגה רגיל חוץ מזה שהייתה שקטה בדרך מהגן ובערב נבדקנו אצל רופא עיניים שאליו אנחנו מגיעים למעקב אחרי ניתוח פזילה לפני כחצי שנה.לא אמרנו לו אומנם שנפלה , אבל כרגיל בדק תנועת העיניים, עישונים וכו'.
אין נפיחות בראש או חבלות בגוף.
היום 24 שעות לאחר הנפילה ילדה מתנהגת רגיל.
האם יש צורך בבדיקה במיון למשל?
עד כמה נפילות כאלה מגובה של תינוק (גובה שלה 80 ס"מ בערך )מסוכנות ומשפיעות בעתיד?
עוד שאלה
ילדה עד גיל 1.5 הייתה בבית והייתה רגילה לישון בבוקר ובצהריים.היום היא בגן עד השעה 13.00 ולא משכיבים אותה בבוקר. בחזרה הביתה כבר כמה ימים ילדה מאוד שקטה, למרות שבדרך כלל מאוד פעילה ואנרגטית.
מתי יודעים לזהות האם זה דיכאון או סתם עייפות.יש לציין כי הסתגלות לגן עברה ללא בכי (בינתיים), גם הפרידה בבוקר, ולדברי גננות ילדה לא בוכה, אוכלת, משחקת.
ממש לא רגועים בעיניין הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' יצחק לוי09/09/2010לגבי החבלת ראש
קרוב לוודאי שעברה בשלום ואם הילדה מתנהגת כרגיל אין חשש
אין השפעות עתידיות לאירועים כאלו
לגבי החלק השני לא נראה לי בעיה כשהילדה שקטה
בינתיים מציע מעקב בלבד
שנה טובה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזיםחנה07/09/2010
שלום,
בתי בת 3 שבועות סובלת מאוד מגזים וגרפסים.
פשוט צורחת מכאב!! (תמיד לאחר האוכל - ניזונה ממטרנה ועולה יפה במשקל).
מה ניתן לעשות?? אולי טיפות מסויימות?
כיצד ניתן להקל עליה???
אנא אנא עצתכם.
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חנה שלום
ד''ר קווין שרייבר07/09/2010אין משהוא צפסיפי שידוע שיעזור
לפעמים טיפות סימבקול יכולים להקל
בהצלחה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים עם עצירות אצל בן 11 חודשיםנועה07/09/2010
מזה כ4 ימים לא עשה יציאה כמו שצריך. לפי כן עושה 2-3 יציאות ביום. עשה בימים האחרונים, סליחה על הביטוי, גוש קטנטן אחד וזהו, ואתמול יציאה עם ריר. מה זה אומר? מה ניתן לתת לשחרר את העצירות? אוכל כמעט הכל מלבד חלב ניגר ודבש כמובן
תודה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נועה שלום
ד''ר קווין שרייבר07/09/2010יכולים להוסיף 30 סס מים פעמים ביום
הרבה פעמים זה עוזר
בבברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי להוסיף למטרנה או לתת מים?
נועה08/09/2010הוא שותה מיים כל יום השאלה למה התכוונת
תודה ושנה טובה
נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנועה שלום
ד''ר קווין שרייבר08/09/2010להוסיף עוד מים ביום
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדליה07/09/2010
בת 5 חודשים יונקת, בשבוע האחרון מס' פעמים קקי ירוק מלא בריריות ירוקות. בדר"כ זה יצא כשעה אחרי שעשתה קקי רגיל. האם תקין? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דליה שלום
ד''ר קווין שרייבר07/09/2010זה תקין
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)