פורום רפואת תינוקות, טיפול בתינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התפתחות תינוק בן 8 וחצי חודשים
    מיכל גלנץ
    11/02/2009

    שלום בני בן 8 וחצי חודשים תינוק מאוד פעיל וחייכן אוחז בחפצים ומעבירם מיד ליד התחיל לזחול זחילת גחון, מתהפך לכל הכיוונים, יושב עם תמיכה אך ללא תמיכה אינו מצליח לשבת וכן אינו יודע לעבור ממצב שכיבה לישיבה. האם זה תקין בגיל זה?ואם לא מה עלי לעשות ע"מ ללמדו לעבור לישיבה ולשבת? כמו כן הוא בכל מצב רוצה לעמוד וכשמעמידים אותו הוא נורא שמח ומתלהב אך אינו מצליח להיאחז בחפצים ולעמוד הוא לא מפעיל כוח בידיים. האם זה נכון שהליכון אינו טוב ומעכב הליכה? תודה והמשך יום טוב מיכל מתוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למיכל

    ד''ר הדר ירדני
    12/02/2009

    שלום מיכל,
    כל דבר בעיתו ונראה לי שההתקדמות יפה. בלי לחץ, נראה לי שגם הכיוון וגם הקצב טובים ונכונים.
    הליכון מאד לא מומלץ!
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת שלב בתמ"ל
    עדי
    11/02/2009

    בתי בת 5 חודשים וניזונה מסימילאק אדוונס שלב אחד, המיועד לגילאי 0 עד חצי שנה. על הקופסא של שלב 2 רשום כי הוא מתאים לגילאי 5 חודשים עד שנה. האם כדאי להמשיך ולהאכיל את בתי בסימילאק שלב 1 או האם כדאי לעבור כבר לשלב 2?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלפת שלב בתמ"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לעדי

    ד''ר הדר ירדני
    12/02/2009

    שלום עדי,
    שתי האפשרויות טובות.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לטיולון שכיבה
    מור
    11/02/2009

    מאיזה גיל ניתן להסיע תינוקת בטיולון שאינו מגיעה לשכיבה מלאה אלא רק 75 - 85 מעלות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר לטיולון שכיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לציפי

    ד''ר הדר ירדני
    12/02/2009

    שלום ציפי,
    מגיל כמה חודשים, ובתנאי שלילד נוח.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי ביציאה
    עדי
    10/02/2009

    בתי בת 4 חודשים ו-3 שבועות והיא ניזונה מסימילאק. בזמן האחרון הקקי שלה קשה יותר (מוצק יותר) ולא נוזלי כפי שהיה. הוא לא קשה לגמרי, אך שומר על צורתו בחיתול, בניגוד לעבר אז הוא היה נוזלי יותר ונמרח בחיתול (סליחה על התיאור). האם זהו שלב טבעי כחלק מהתפתחות מערכת העיכול או האם המצב דורש בדיקה אצל רופא הילדים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי ביציאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לעדי

    ד''ר הדר ירדני
    12/02/2009

    שלום עדי,
    לא רואה סיבה לדאוג או להלחץ.
    נראה מהלך טבעי של הבשלת מעי.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שאלות
    אדוה
    10/02/2009

    שלום רב ברצוני להדות לצוות האתר שבאמת עוזר תודה מראש ולשאלתי בני בן 10 חודשים היה עם חום בין 38 ל 39.5 כחמישה ימים הינו אצל הרופא הוא אמר לנו שפעת ואמר לנו להשתמש בנורופן בשעת הצורך לחזור עם אין שינוי חזרנו הוא ראה שיש דלקת בגרון דלקת אוזניים ורשם לנו moxyvit forte 250 לשבוע otidin לאוזנים אחרי 3 ימים אין חום נשאר קצת שיעול ונזלת אבל כללית בסדר 1 האם אתם מכירים את התרופה וזה בסדר היבנתי שזה אנטיביוטיקה 2 האם יש צורך להמשיך את הטיפול באמת שבוע גם אם הכול בסדר 3 שאלה לא קשורה החום גוף שלו ביום יום Normal זה 35.9 ל 36.5 זה בסדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמה שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאדוה

    ד''ר הדר ירדני
    10/02/2009

    שלום אדוה,
    קרוב לוודאי שהיה אודם בלע (לא דלקת חיידקית) ודלקת אוזניים. טיפול הבחירה - באם צריך, הוא אנטביוטיקה מוקסיפן וטיפות מקומיות וזה מה שקבלתם. יש להתמיד 7 ימים עם האנטיביוטיקה, את הטיפות ניתן להפסיק אם אין כאבים או חום.
    חום הגוף שציינת כתקין, תקין.
    תודה
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי תחליף מזון
    עמיר
    10/02/2009

    שלום רציתי לדעת האם ניתן להכין מספר בקבוקי מטרנה למהלך היום להכניס למקרר ולפני ארוחה לחמם ולתת לילדה כנ"ל לגבי לילה האם ניתן להכין מספר בקבוקים להשאיר אותם בטמפרטורת החדר כמה שעות במהלך הלילה ושהילדה מתעוררת לתת לה ישר את הבקוק ולחסוך את זמן ההכנה והקירור .... אני שואל כי יודע לי שחלב אם ניתן להשאיר בהקפאה או בקרור שבוע ? האם מטרנה ניתן להשאיר מספר שעות במקרר ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי תחליף מזון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לעמיר

    ד''ר הדר ירדני
    10/02/2009

    שלום עמיר,
    אין כל בעיה.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שאלות לגבי תינוקת בת 5 חודשים
    עמיר
    10/02/2009

    שלום רב : ברצוני לשאול מספר שאלות שמטרידות אותי בזמן האחרון לגבי התינוקת שלי שהינה בת 5 חודשים ושבוע , לציין כי השינויים הינם מהשבועים האחרונים . 1) במהלם השבועים האחרונים הייתי חולה (האמא) עם חום ולאחר בדיקות דם שתן וכו' במיון כנראה מדובר באיזה שהו וירוס ...כיום אני מרגישה יותר טוב ..לציין כי לפני שהתחלתי לקחת כדורים הייתי מנסה להניק אותה קצת ולאחר לקיחת הכדורים (אנטיביוטיקה) הפסקתי עם ההנקה .. 2) לגבי התינוקת , במהלך השבת האחרונה התינוקת הייתה עם חום שבשיאו הגיע ל 39.1 ..במהלך השבת עשינו לה מספר מקלחות פושרות ונתנו לה נובימול כ 3 פעמים בטווחי זמנים של 4 שעות כך בעצם הצלחנו להוריד לה את החום במהלך השבת .., ביום שלמחרת הלכתי איתה לרופא שבדק אותה ולא אבחן משהו ספציפי אלא ציין שהיא קצת מקוררת והורא להמשיך לפעול באותה דרך בה פעלנו במידה והחום יעלה ...ביום א' בערב החום עלה שוב ל 38.3 כאשר התינוקת לא נינוחה בשעה 4.5 בלילה התעורהה בבכי ולאחר מדידת חום של 3.7 ולאחר שהתינוקת חזרה לישון ראינו אצלה משהו שלא ראינו עד היום , רפלקסים מתוך שינה זריקת ידים ורגלים וקפיצות ..לאחר התייעצות טלפונית עם אחות במוקד חירום שחששה שמדובר בעליית חום הזמנו לה רופא הביתה שבדק אותה ולא מצא שום דבר .. 3) כיום ( ובמהלך השבוע האחרון ) התינוקת משלשלת ( נראה לי שילשול ) מספר פעמים ביום שלשול בריח חריף מאוד בוכה וממש נראה שכואב לה בזמן השילשול . איך מזהים שילשול ? האם הוא קשור לצמיחת שיניים ? מה ניתן לעשות ? האם מדובר בחיידק ? האם יש קשר לוירוס הרוטה ולשילשולים או לחיידק אחר (לא קיבלה חיסון לרוטה) ? בנוסף במשך זמן רב לתינוקת יש נזלת ולייחה .... 4) עם זאת באותו הקשר התינוקת אכלה עד לפני המצב הנוכחי כ 120 מ"ל מטרנה בהתאם למשקלה אך לאחר החום הראשון ובמשך שבועיים היא בקושי מסיימת 90/60 מ"ל ונראה כי היא הורידה במשקל . האם יש סיבה לדאגה יתרה או שהסימפטום של חוסר תאבון נובע מהחום והשילשולים ? מה לעשות ? האם יש להתעקש איתה לגבי אוכל או להניח לה אם היא לא רוצה עד שזה יעבור ? איך להתנהג אם ירידת משקל ? לציין כי התינוקת בשלב זה אינה אוכלת מוצקים אלא רק תחליף חלב לכן גם לא שותה מים אני מבינה את החשיבות של המים במטרנה לאור השילשול , האם ניתן לתת לה מים ( שלא תתייבש בהנחה והיא משלשלת ), מתי ניתן לתת לה מוצקים או דייסות ? האם כאשר נותנים מוצקים צריך לשלב עם זה מים מורתחים ? איך להתמודד אם חוסר התאבון של התינוקת ? 5) לסיכום הדברים מדובר בתינוקת חייכנית שלא בוכה סתם רק שהיא רעבה שצריך להחליף היום היא לא נינוחה בקושי מחייכת ונראה שירדה במשקל ומקטרת לעיתים קרובות ( כל זה בפרק זמן של שבוע וחצי ) מה לעשות ? האם יש צורך לבצע בדיקת צואה ? בדיקות דם וכדומה ? אולי להחליף את המטרנה ? האם מטרנה שלב ב' צריך התייעצות טיפת חלב לפני מעבר ? מתי ניתן לתת לה מוצקים ומיים מורתחים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לעמיר

    ד''ר הדר ירדני
    10/02/2009

    שלום עמיר,
    אוקי אז נראה כי האם והבת היו חולות. קורה.
    זריקת רגליים וידיים וקפיצות יכולים להיות ממספר סיבות. יתכן חלומות, יתכן תגובה לחום ולעיתים יתכן ומדובר גם בפרכוס. מכיוון שהיא כרגע חולה הכי מתאים לי לחשוב שמדובר בתגובה לחום.
    באם ימשך לאחר ההבראה, כדאי לבדוק.
    שלשול היא יציאה מימית וזה בעצם מה שאתה מתאר. כשמדובר ביציאה נוזלית וחומצית בדר"כ מדובר בשלשול על רקע וירלי ורוטה זה סיבה טובה. מה לעשות, לראות שנכנס לגוף יותר ממה שיוצא. לשטוף כל פעם אחרי יציאה על מנת שלא יצרוב. למרוח קרם באזור ההחתלה.
    חוסר התאבון נובע קרוב לוודאי מהחולי. לא לדאוג היא תשלים פערים כשתבריא. לא לעשות כרגע שינויים, להקפיד כמו שאמרתי שיכנס יותר ממה שיוצא ואם צריך תוספת מים אפשר.
    באם השלשול נמשך, אפשר לשלוח דגימה למעבדה.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך שאלה נוספת

    עמיר
    10/02/2009

    קודם כול ברצוני להודות על התשובה המלאה המהירה והמפורטת שאלה נוספת היא האם להמשיך עם המטרנה החלבית או לשנות לצמחית ? האם החלב מעודד את השלשול ? לגבי נגיף הרוטה , אנחנו פספסנו את החיסון האם יש משהו לעשות כרגע נגד נגיף זה במידה והשילשולים נגרמו עקב הנגיף האם יש טיפול מסויים או פעולות מנע האם זה מסוכן או שפשוט צריך לחכות עד שהשילשולים יפסקו ...? האם צריך לבצע בדיקת מעבדה לצואה ? תודה מראש על התשובה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לכינרת

    ד''ר הדר ירדני
    10/02/2009

    שלום כינרת,
    אין צורך לשנות כלכלה. אין צורך בבדיקות צואה.
    יעבור. לדאוג שנכנס לגוף יותר ממה שיוצא.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנגיומה
    טולי
    09/02/2009

    שלום רב, בתי בת שלושה חודשים אובחנה עם המנגיומה בעפעף עין שמאל מדובר בגידול ולא בכתם .לאחר כחודש מהלידה החל הגידול בעין.יש לציין שנולדה פגית. אני יודעת כי קיימים טיפולים בסטרואידים או בניתוח. האם ניתן לנתח בגיל כה צעיר?מהן ההשלכות של ניתוח בגיל זה מבחינת הסכנות? מה לגבי טיפול בסטרואידים,ימנע את הגדילה של ההמנגיומה ?מהן ההשלכות של טיפול זה? אני אובדת עצות.אני מעוניינת לטפל ולא לחכות שההמנגיומה תגדל....לא מוכנה שראייתה תפגע ושזה ילווה אותה שנים .מדוע לא לטפל כעת ??? אשמח לתשובה במהרה ולא תמציתית תודה רבה מאמא דואגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המנגיומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לטולי

    ד''ר הדר ירדני
    09/02/2009

    שלום טולי,
    להמנגיומות יש נטייה לגדול ולאחר מכן ברוב המקרים לקטון להתכווץ ואף להיעלם.
    עצתי, לא לרוץ לעשות דברים מיותרים.
    התייעצי עם רופא טוב ומהימן לפני ביצוע פעולות.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנגיומה בתינוקת

    טולי
    13/02/2009

    תודה רבה על תשובתך המהירה. שאלתי מספר דברים ולא נענתי על אף אחד מהשאלות. אודה לך אם תוכלי להרחיב קצת יותר. מהן ההשלכות בטיפול בתינוקת בת שלושה חודשים?האם בכלל ניתן לטפל? אם היה חומר באינטרנט על ההמנגיומות לא הייתי מתעקשת לקבל תשובות כאן בפורום. בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לטולי

    ד''ר הדר ירדני
    13/02/2009

    שלום טולי,
    חבל שאת כועסת.
    כפי שכתבתי הן נוטות להיעלם בסביבות גיל שנה שנה וחצי והנטייה אינה לטפל אלא אם כן במקום בעייתי כמו למשל עין.

    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם לביתי המנגיומה בעפעף

    נועה
    26/02/2009

    הי ביתי כבר בת שנה וחודש. בגיל 4 חודשים אבחנו אצלה המנגיומה מתחת לעין ימין בעפעף התחתון. הרופאים היו היסטריים והמליצו סטרואידים או ניתוח. אחרי בירורים עמוקים שעשינו התברר שסטרואידים לא תמיד עוזרים ולפעמים יש להם תופעות לוואי מאוד לא נעימות. כמו כן, ניתוח הוא מאוד בעייתי ברוב המקרים של ההמנגיומות בעיניים ולאחר שהגענו לאוקולופלסטיקאי מומחה (מנתח עיניים ופלסטיקאי - שזה סוג המנתח שצריך) הוא הסביר לנו שכדאי לחכות עם הניתוח ולתת לנגע הזדמנות להתכווץ. בינתיים ערכנו לה בדיקת ראייה - זה מאוד חשוב, כי אם אין פגיעה בראייה לא צריך לעשות כלום ורק לחכות להתכווצות הטבעית - וההמנגיומה מתכווצת מעצמה כמעט במאה אחוז של המקרים - לי הייתה אחת ברגל כתינוקת שנעלמה לחלוטין. אם יש פגיעה בראייה ומחליטים לחכות להתכווצות התינוק מקבל משקפיים וטיפולי סגירה של העיין הבריאה בכדי שלא תתפתח עין עצלה. אנחנו בחרנו לחכות עם הניתוח ולא לתת סטרואידים. לבת שלנו יש משקפיים מגיל 7 חודשים והיא יפהפיה! ההמנגיומה החלה להתכווץ בהיותה בת 9 חודשים - עד אז היא גדלה מאוד וכולם העירו לי על זה ברחוב... בינתיים היא כל כך התכווצה שכמעט לא רואים אותה ובעזרת השם גם הראייה בעין השתפרה. יש לנו עוד בדיקת ראייה בקרוב ואנחנו מקווים לראות שמגמת השיפור נמשכת. אל תלחצו ותחליטו מה שמתאים לכם. יש צרות גדולות מהמנגיומה כזו - וזה אני אומרת אחרי שעברנו קיץ לא קל עם זה. בהצלחה, נועה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עמוד של ספר
    נועה
    09/02/2009

    יש לי תינוק חמוד בן 8 וחצי חודשים. הוא אכל בטעות עמוד של ספר להנאתו ואני קצת מוטרדת מכל החומרים שיש שם של הדפוס... מה הנזק? האם חומרים אלה לא בריאים באופן מיוחד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עמוד של ספר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לנועה

    ד''ר הדר ירדני
    09/02/2009

    שלום נועה,
    אם הוא מרגיש טוב, נראה לי שאין סיבה לרוץ...
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירקות, פירות ומטרנה שלב 2
    שירלי
    08/02/2009

    שלום, בני ביום רביעי יחגוג חצי שנה וכמובן יבקר בטיפת חלב . שאלתי היא: האם אני יכולה להתחיל לתת לו מטרנה שלב 2 על דעת עצמי לנפי שאני מגיעה לטפית חלב? והאם הוא יכול להתחיל קצת לטעום ירקות ופירות? תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירקות, פירות ומטרנה שלב 2

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשירלי

    ד''ר הדר ירדני
    08/02/2009

    שלום שירלי,
    בהחלט.
    כדאי להתחיל קודם ירקות - כל ירק לחוד מספר ימים ואח"כ לערבב.
    פירות בהמשך - באותה שיטה.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גובה תינוק
    דורי
    07/02/2009

    שלום רב, בני בן חודש ו8 ימים השבוע , ביום רביעי, כאשר היה בדיוק בן חודש ושבוע הינו בטיפת חלב בבדיקת משקל וגובה והתפתחות של חודש ראשון. גובה שלו יצא 58.5 ס"מ, היקף ראש 38, משקל 5 ק"ג בלידה נתונים היו: 51 ס"מ, ראש 34 ס"מ, משקל 3928 ק"ג האם הגובה שלו בסדר? יצא באחוזון 90 ואומנם זה עדיין בגבול הנורמה, עדיין זה קצת מדאיג אותי שהייתה קפיצה כה גדולה בחודש אחד, ראשון לחייו. חיפשתי כתבות בהנושא התפתחות התינוקות ומצאתי רק על גובה נמוך והסיבות לכך, אך לא מצאתי כלום על גובה גבוהה מדי. אשמח מאוד לתשובתכם. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גובה תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לדורי

    ד''ר הדר ירדני
    07/02/2009

    שלום דורי,
    מאד קשה לדייק במדידת גובה של תינוקות. יתכן שגם הטכניקה שונה בין שני המקומות.
    נראה לי שאין סיבה לדאגה.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאת לשון
    שירלי
    07/02/2009

    שלום, האם זה נכון שכשתינוק מוציא לשון זה סימן שהוא מכיר את הב אדם שנמצא מולו? תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הוצאת לשון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשירלי

    ד''ר הדר ירדני
    07/02/2009

    שלום שירלי,
    אין לי מושג.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האכלת פעוט בן 5 חודשים
    שוש
    07/02/2009

    שלום 1.בני בן 5 חודשים, אוכל תמ"ל 120cc כל 3 שעות בערך. ע"פ טבלאות ההתפתחות אמור לאכול 180cc ...ניסינו לשנות זאת, אך ללא הצלחה. גם אם אנחנו מושכים אותו מעבר ל-3 שעות הוא לא מעוניין לאכול יותר. האם זה תקין? או שמא יש להתעקש יותר על הכמויות והזמנים? 2.בנוסף, ברצוני לשאול אם יש דרך להרגילו לא להתעורר בלילה לארוחה ? בד"כ מתעורר פעם או פעמיים בלילה. 3.היציאות שלו כל יומיים שלושה ונהיו מוצקות לאחרונה, האם קשור לעובדה שאני נותנת לו לטעום מזון מוצק (בכמות מזערית) ? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האכלת פעוט בן 5 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשוש

    ד''ר הדר ירדני
    07/02/2009

    שלום שוש,
    בעיקרון צריך לאכול 120 מ"ל לק"ג ליום, אז עשי חשבון. אין סיבה לאכול כל 3 שעות בגיל הזה.
    אפשר בהחלט לתת דייסה לפני השינה ואפילו דייסת דגנים - יעזור ליציאות.
    מוצק - אפשר לחכות עוד חודש לפחות.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה כדאי
    ליה
    07/02/2009

    התינוק שלי בן 4 חודשים וברצוני להתחיל עם מוצקים. עם מה כדאי קודם פירות ירקות או מעדנים. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה כדאי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לליה

    ד''ר הדר ירדני
    07/02/2009

    שלום ליה,
    הכי כדאי לחכות לגיל 6-7 חודשים.
    כעת בהחלט מוקדם מדי.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאות אצל תינוק
    אינה
    06/02/2009

    שלום, בני כמעט בן 3 וחצי חודשים. במהלך חודש אחרון התחילו להיות יציאות לא סדירות. במהלך חודש זה היו מקרים של יציאות פעם ביומיים, בארבעה ימים. פעם אחת היה מקרה של יציאה רק לאחר חמישה ימים. כשהינו אצל רופאת ילדים, נאמר לנו שאצל תינוקות יונקים זה בסדר ושאנו יכולים להתחיל לדאוג רק ארי שבוע שאין לו יציאות (אם יש הפסקה של שבוע, אז לשים נר גליצרין). אתמול היה כבר תשעה ימים שלא היו לו יציאות. אציין שהוא מתנהג כרגיל ושכמעט ואין לו גזים. אבל בגלל שמדובר בהפסקה כל כך ארוכה, החלטנו לשים נר גליצרין. שמנו נר אתמול בערב ורק היום בצהריים היתה לו יציאה נוזלית בכמות ממש קטנה. שאלתי היא האם הפסקות כה ארוכות הן בגדר הנורמה (לאחר כמה ימים כדאי לשים נר)? בנוסף לכך, הבנתי שאצל תינוקות יונקים אם יציאות נוזליות ותינוק לא סובל אז תדירות היציאות לא מראה על עצירות. אצל בני בדרך כלל כאשר מדובר על יציאה אז מדובר על כמות ממש גדולה (נוזלית) הדורשת מקלחת :). האם זה גם בסדר או שזה מראה שאכן היתה לו חסימת מעיים? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יציאות אצל תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאינה

    ד''ר הדר ירדני
    07/02/2009

    שלום אינה,
    הכי חשוב איך הילד מרגיש. ילד עם חסימת מעיים הוא ילד סובל - מתפתל מכאבים, לא אוכל, בטן רגישה ותפוחה, הקאות...
    מצד שני 9 ימים בלי יציאות לא ממש שיגרתי, למרות שקורה, ואת גם מציינת שהילד מתנהג כרגיל ולא סובל.
    אני לא מהדוגלים בנרות גליצרין או אמצעים אחרים, ומעדיפה קודם בדיקה של הילד.
    בינתיים את יכולה לכופף לו בעדינות את הברכיים לכיוון הבטן, לעשות מסאג' סביב הטבור, ואולי כבר בכלל היתה יציאה.
    אם לא, מומלצת בדיקת רופא - לא בלחץ אם מרגיש טוב.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברור נוסף באותו הנושא

    אינה
    07/02/2009

    שלום, תודה על התשובה. בינתיים (כפי שכתבתי בפניה הראשונה) היתה לו יציאה ביום ה-10. אך יציאה מאוד קטנה ביחס לכמות אליה אנו רגילים. האם עדיין ניתן להתייחס לזה כאל יציאה? כלומר, מהי כמות הצואה שנחשבת ליציאה (לפעמים יוצאים גזים המלכלכים קצת את התיתול. האם זה גם נחשב ליציאה)? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאינה

    ד''ר הדר ירדני
    07/02/2009

    שלום אינה,
    יציאה זו יציאת צואה.
    הצעתי לך להגיע לבדיקת רופא על מנת שיתרשם מהבטן וממצבו של התינוק.
    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום