מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שתי שאלותרוני27/12/2011
הבת שלי בת חודשיים בקרוב ודלקת העיניים (בעין אחת)שלה לא עוברת למרות כל הטיפולים שקיבלה:טיפות,מגבונים של ד"ר פישר, טיפוף חלב אם ותמצית תה קמומיל
מה עוד ניתן לעשות?
מאיזה גיל ניתן לתת נובימול להורדת חום?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי שאלות - תגובה
ד''ר אבישי קרן27/12/2011שני שלום.
קרוב לודאי שביתך סובלת מחסימה חלקית של תעלת הדמעות. הטיפול שעוזר לזה הוא מסאז' בזוית שבין העין לאף. הרבה פעמים, עד שיש החלמה מלאה.
בנוגע לנובימול - בכל גיל. אך כמובן חום מעל 38 בתינוקת בת חודשיים דורש בירור מעמיק אצל רופא ולא רק הורדת חום.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזה בולט לתינוקת בת שנה וחצי -!!!רוני 2727/12/2011
היי ,
בפגישה עם רופאה מטיפת חלב לביתי בת השנה וחצי
הרופאה אמרה לי ללכת לעשות צילום כף יד של ביתי מיכיוון שהפטמות שלה בולטות
היא הסבירה לי שזה בגלל ההורמונים שלי אחרי הלידה
וזה אמור היה כבר לרדת לה ...הבליטה הזו של הפטמות
האמת היא שזה ממש הלחיץ אותי.
האם יש ממה להילחץ ? האם אני צריכה באמת להכנס למעקב אחר ההתפתחות שלה?
אפשר לקבל הסבר יותר מפורט על התופעה הזו?
תודה,
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזה בולט לתינוקת בת שנה וחצי -!!! - תגובה
ד''ר אבישי קרן27/12/2011רוני שלום.
אני ממליץ לך לפנות לרופא הילדים שלך, לשמוע חוות דעת נוספת. החשש של רופאת טיפת חלב הוא שביתך סובלת מהתפתחות מינית מוקדמת. אך יתכן שהמצב שלה הוא תקין לחלוטין, ודורש רק מעקב. כדאי לשמוע דעה נוספת מרופא שראה אותה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה המהירה
רוני 2727/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקמולי לתינוקתרונית26/12/2011
שלום,
בתי בת חצי שנה וסובלת מאוד מכאבי בקיעת שיניים. בערב היא מתקשה מאוד להרדם למרות שהיא מאוד עייפה, צורחת מכאב, בוכה המון, ומתעוררת במשך הלילה כמה פעמים בבכי ולא מצליחה להרדם שוב.
שאלתי היא האם זה אפשרי לתת לה אקמולי פעם אחת לפני השינה, כ-3 פעמים בשבוע?
האם זה נורא?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקמולי לתינוקת - תגובה
ד''ר אבישי קרן27/12/2011שלום הדר.
זה לא נוראי, אך הייתי ממליץ קודם כל על טיג'ל, ורק אם זה לא עוזר - לתת אקמול.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפיון דרכי נשימה עליונים בתינוקמיכל26/12/2011
שלום רב,
בני בן 3 חודשים וחצי (נולד בשבוע 35+2), לאחרונה החל להשמיע קולות קצרים של מעין השתנקות.
היום כשהייתי אצל רופא הילדים הוא טען כי זה יכול לנבוע מריפיון דרכי נשימה עליונות.
הייתי מעוניינת לדעת מה זה בעצם אומר?
מהן הסכנות?
כיצד ניתן לטפל בזה?
תודה מראש וחג שמח,
נטע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפיון דרכי נשימה עליונים בתינוק - תגובה
ד''ר אבישי קרן27/12/2011אני מניח שהרופא התכוון למונח טרכאומלציה, שזה חולשה של הסחוסים של דרכי אויר העליונים. זה אמור להסתדר עם הגיל, אך לעיתים גורם לקשיי נשימה, סטרידור, שיעול נבחני. הטיפול במקרה כזה הוא לחשוף את הילד לאויר קר או לאינהלציה של בודיקורט. יש להימנע מלתת אינהלציה של ונטולין (אשר יכולה להחמיר את המצוקה הנשימתית). בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח ספירת דם אצל תינוקרינת26/12/2011
שלום רב!
בני בן 10 חודשים ונעשתה לו אתמול ספירת דם.
כל התוצאות יצאו בטווח הנורמה חוץ משתיים:
NEUT% 24.1
EOS.abs 0.7
אודה לך אם תוכל לומר לי מה משמעות הדבר.
בברכה,
רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח ספירת דם אצל תינוק - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/12/2011שלום רב.
מתוך הנחה ששאר הבדיקות תקינות, אז אין כל משמעות לערכים אלה. אלא תאים אשר מהווים תת קבוצה של התאים הלבנים (נוטרופילים, לימפוציטים, אאוזינופילים) ולעיתים הם חורגים מעט מהגבולות של ערכי הנורמה. בערכים האלה - זה תקין.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר אדים ניידמחפש ולא מוצא25/12/2011
חג שמח =]
ברצוני לקנות מכשיר אדים נייד אבל אני לא יודע איפה ניתן למצוא דבר כזה
הכי קטן שמצאתי הוא מכשיר אדים בעל קיבולת של 3 ליטר ( שזה ממש לא קטן )
אבל בשום מקום לא ראיתי דבר דומה למישהו יש מושג מאיזה חנות ניתן להשיג מכשיר כזה ( לא חייב אותו דבר רק שיהיה דומה )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכשיר אדים נייד - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/12/2011שלום רב.
אני חושש שלנו, אנשי המקצוע בפורום הזה, אין את המידע... אני מקווה שתקבלי תשובה ממשתתפים פעילים בפורום. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקהיפית24/12/2011
שלום דוקטור, בתי בת שנה ושמונה חודשים, עדיין יונקת בוקר צהריים וערב, היא ממש "מכורה" ונראה לי שהגמילה תהיה לא קלה. אני מקבלת תגובות מאוד לא מעודדות מהסביבה, ביניהן שהחלב לא שווה כלום בגיל הזה ועוד... מה דעתך? האם זה באמת כל כך לא נורמלי להניק תינוקת בת שנה ושמונה חודשים? והאם יש ערך תזונתי בחלב אם בגיל כזה? תודה מראש על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנקה - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/12/2011יפית, שלום רב.
היתרונות של ההנקה רבים מאוד. נכון להיום נזהרים אנשי המקצוע להשוות בין הנקה לפורמולות בכך שהם מציינים "להנקה יש יתרונות...", כי ההנקה היא הצורה הנכונה והמתאימה למתן כלכלה לתינוק. הפורמולות הן תחיליפי חלב... ולכן כאשר" משווים" בין הנקה לפורמולות, יש לציין את החסרונות של הפורמולות בהשוואה להנקה ולא הפוך (סמנטיקה...).
מעבר לגיל חצי שנה ההמלצות של משרד הבריאות הישראלי על בסיס ה AAP (אקדמיה אמריקאית לרפואת ילדים) הן שהנקה איננה יכולה להיות עוד כלכלה בלעדית, אלא יש צורך בתוספות. כאמור תוספות, יכולות להינתן בנוסף לכלכלת ההנקה. וגם אם ההנקה איננה מספקת לאחר גיל חצי שנה כבלעדית, כמובן שאין בהנקה בגיל זה כל נזק, ואפשר להמשיך בה כמה שרוצים, כל עוד זה טוב לאמא וטוב לילד (ולא לערב את השכנות והסביבה בקשר שנרקם בין האם לילד, בבקשה!). אין ספק שקשר אם-ילד נבנה בין השאר ע"י המגע הישיר שבהנקה. מהו הערך התזונתי הרב שיש בחלב האם? קרוב לודאי שבגיל זה הוא פחות ממה שהוא בגיל ינקות, כי חלק רב מהתזונה ניתן בתוספות של חלב/ירקות/ביצים/בשר. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית משקל בתינוק בן 8 חודשיםמעיין24/12/2011
שלום וברכה.
בני בן שמונה חודשים, נולד 4.400 וכיום שוקל 6.730
באנו לבי"ח לעשות בדיקת גזים בדם ובדיקות דם, בהפניית רופא הילדים- וכל הבדיקות יצאו תקינות, אבל הרופא ביקש שהתינוק יישאר להשגחה כמה ימים, כי זה מאד מדאיג המשקל שלו בגיל כ"כ קטן.
סרבתי לאישפוז, כי אנחנו לא מאמינים שהבעייה היא תזונה (נעשה מעקב אחרי התזונה שלו ונאמר לנו שהוא אוכל טוב, וזה לא האוכל).
אנו רוצים לעשות עוד בדיקות או להפגש עם רופא מומחה, על מנת להגיע לשורש הבעיה (אם יש בכלל בעיה, שהרי כל אחיו רזים וקטנים מהרגיל, והוא מאד פעיל מבחינה פיזית)
אנו לא יודעים למי לפנות בעניין.
אשמח לעצתך, מעיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית משקל בתינוק בן 8 חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן26/12/2011שלום רב.
המשקל של בנכם אכן מדאיג, ודורש בירור לבעיה הנקראת "חוסר שגשוג" (באנגלית, FTT, או FAILURE TO THRIVE). יש סיבות רבות (מאוד!!!) לבעיה זו, כאשר הסיבה המרכזית היא אכן תזונה לקויה ולא מספקת. כמובן שאם התזונה היא תקינה ומספקת, הבעיה הופכת להיות גדולה יותר ובעייתית יותר, כי זה אומר שלמרות שהילד מקבל תזונה תקינה, הוא לא עולה במשקל, מדוע??? האם יש בעיה בספית האוכל במערכת העיכול? האם יש בעיה אחרת בכל אחת ממערכות הגוך שלו, אשר דורשות יותר אנרגיה לצורך התפקוד, ולכן התזונה התקינה שהוא מקבל אינה מספקת?
בדיקות המעבה הן רבות וגדולות, אך הראשונה שבהם, ולפני שמתחילים לדקור את הילד ו"למצוץ" את דמו... כדי לאתר בעיה אורגנית, חייבים חייבים חייבים לראות שאכן התזונה תקינה. הרבה פעמים זה דורש יום יומיים הסתכלות של אנשי צוות שאינם ההורים. לא פעם ההורים בטוחים שהילד אוכל תקין, אך די בהתבוננות של איש מקצוע למשך יממה אחת כדי לראות שאין הדברים כך. זה דורש יעוץ של דיאטנית אשר יכולה להתרשם מהקלוריות אותן הילד צורך במהלך יממה אחת או שתיים... וכן התבוננות של אנשי צוות על האינטראקציה של ההורה המאכיל (אמא) עם הילד. מקום מתאים לילד כזה זה מערכת בסגנון של אישפוז יום, או מרפאת אכילה.
זה לא המקום להמליץ על מרפאה ספציפית. אך קיימות מרפאות כאלה בחלק מבתי החולים הגדולים, יש לשאול את הרופא המטפל איפה הוא ממליץ. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבר בדקתי תזונה
מעיין26/12/2011רשמתי במשך שבוע את כל מה שנכנס לו לפה, כולל כמויות, ורופא הילדים וגם הדיאטנית אמרו שזה תקין. אם כך, העניין הוא לא תזונה, וזה ילד רביעי, כך שיש לי קצת נסיון בהאכלת ילדים.
דבר נוסף. הלכנו לבי"ח בשביל בדיקת גזים בדם, וביקשו שנשאר, אבל במשך ההאכלה, אף אחד לא היה איתי, ולא בדק מה קורה עם נושא האוכל, אלא רק אמרו לי: תרשמי כל מה שהוא אוכל. ובכן- כבר עשיתי את זה, אני לא צריכה לאשפז את התינוק, לחשוף אותו למחלות, לכלוא אותו בכלוב הזה שנקרא מיטת תינוק (ולא מרשים לו לזחול), בקיצור- סבל.
אם יש בדיקות ספציפיות שהוא צריך לעשות- למה פשוט לא אומרים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלכלה בעת צינוןג'ני24/12/2011
שולם ד"ר,
הבן שלי ניזון מאנפמיל א.ר. (כמובן במרשם רופא).
עכשיו הוא מצונן ויש לו המון ליחה.
האם יש אנפמיל א.ר צימחי?
או לחילופין מה אפשר לתת לו לאכול שהוא לא מכייח?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלכלה בעת צינון - תגובה
פרופ' יצחק לוי24/12/2011ממליץ להמשיך בתזונה הרגילה שלו אליה הוא רגיל,
גם כך התיאבון במצבים אלו אינו אופטימלי
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום אחרי נפילה אצל תינוקת - דחוףאסנת22/12/2011
בתי בת שנה וחודשיים והחלה לא מזמן לעשות צעדים ראשונים.
אתמול אחר הצהריים היא נפלה על השולחן עם הפנים ומיד לאחר מכן אחורה על הרצפה.
היתה זו נפילה חזקה שבעקבותיה היא בכתה הרבה וירד לה דם מהפה (מאיזור החניכיים).
לאחר כרבע שעה היא נרגעה וחזרה לתפקד כרגיל -שיחקה וצחקה.
היום בצהריים קראו לנו מהגן כי לילדה יש חום - 39.5 ואני מאוד מודאגת שזה קשור איכשהו לנפילה של אתמול. האם יכול להיות קשר? האם יש ממה לדאוג?
יש לציין כי הילדה לא הקיאה לאחר הנפילה והתנהגה כרגיל עד היום בצהריים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום אחרי נפילה אצל תינוקת - דחוף - תגובה
ד''ר אבישי קרן22/12/2011אסנת שלום.
לא נראה שיש קשר בין החום לחבלה.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו שמציק בפיפיסמדר20/12/2011
הבת שלי בת 2.5 , לא גמולה.
מתלוננת זה פעם שנייה שכואב לה בטוסיק, כשאני מבקשת ממנה להצביע היא מצביעה על הפיפי (נראה לי שמה שמציק לה זה שם)
התלונה הראשונה הייתה לפני כמה שבועות והיום שוב, מעבר לכך לא התלוננה.
אין אדום באופן מיוחד, לא כואב לה כשעושה פיפי, לא מתגרדת
מה שמרגיע לה את זה היא ישיבה בתוך אמבטיה (ללא סבון)
מה זה יכול להיות ?
כיצד בודקים את זה ?
והאם יש דרך טבעית לטפל בזה ? לשים משהו במי האמבט ... ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משהו שמציק בפיפי - תגובה
פרופ' יצחק לוי21/12/2011ייתכן שמדובר בתולעי מעי,
מציע להתייעץ ולקבל טיפול אצל רופא הילדים,
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת כמעט 9 חודשיםMaya20/12/2011
שלום רב,
בתנו בת כמעט 9 חודשים חייכנית , מתהפכת לשני הכיוונים מוחאת כפיים ממלמלת ומאושרת כל היום.
הבעייה היא שאינה זוחלת, היא מסתובבת ציר יפה על הבטן, זזה מעט לאחור על הגחון ומרימה ראש גבוה כאשר על כפות הידיים אך לא עולה לעמידת 6 . כאשר אנו שמים ידיים על כפות הרגליים ועוזרים לה לדחוף היא מרימה את הישבן לשנייה אך מיד חוזרת לאותו מצב.
כאשר מושיבים אותה, יושבת יציב לזמן ממושך.
האם יש מקום לדאגה? כיצד אפשר לעזור לה?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת כמעט 9 חודשים - תגובה
פרופ' יצחק לוי21/12/2011אין כל מקום לדאגה,
לכל ילד הקצב שלו,
סבלנות
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תחליפי חלב אחרי גיל שנהמיכל19/12/2011
שלום
יש לי תינוקת שבעוד שבוע חוגגת שנה
היא מפותחת, שוקלת 11 קילו ואין לה בעיות תאבון כמו שאפשר להבין :)
כרגע היא בהתקפי שיעול מאוד קשים
ורבה פעמיים מקיעה בגלל השיעול
אנהלציה ממש לא ניתן לעשות לה כי היא משתוללת אז הרופאה שלה רשמה לה בנטזול טבליות שני כדורים פעמיים ביום למשך שלושה ימים. סביר לגיל שלה?
אני כבר רואה שיפור (חוץ מזה שהיא קצת עצבנית אבל אני מניחה שזה בגלל הסטרואידים)
בנוסף לזה הפסקתי מאתמול לתת לה בקבוק חלב (סמילק שלב 2) שהיא בדרך כלל מקבלת לפני השינה ולפעמיים עוד בקבוק לפני שנת הצהרים (סה"ג 350 CC ביום פחות או יותר)
החלפתי את בקבוק החלב בתה קמומיל מיוחד לילדים
השאלה שלי היא אם זה בסדר שהיא לא תקבל יותר תחליף חלב או שהיא בגיל שהיא עוד זקוקה לוויטמינים שיש בתחליפים? ואם רצוי להחיזר לה את החלב אחרי שההתקפים יעברו?
היא כמובן אוכלת ארחות מסודרות הכוללת ירקות, פחממות, בשר ומוצרי חלב .
אשמח לתגובתכם
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי תחליפי חלב אחרי גיל שנה - תגובה
ד''ר אבישי קרן20/12/2011מכיל שלום רב.
1. המינון של הבטנזול מתאים.
2. לא חייבים את הפורמולה החלבית לאחר גיל שנה, ודאי אם היא אוכלת מוצרי מזון נוספים, כולל מוצרי חלב.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בראש?אני19/12/2011
שלום,
בני בן חודשיים וחצי.
שלשום בעלי החזיק אותו בתנוחת ערסול (הראש בשקע המרפק) וכאשר בא להניח אותו בעריסה איבד את שיווי המשקל ולכן שקע המרפק של בעלי נפתח והראש של התינוק נשמט מגובה של כ - 20 ס"מ על מזרן העריסה (בעוד גופו נותר בזרועותיו של בעלי). בני היה שקוע באותה עת בשינה ולכן כשזה קרה הוא התעורר ונראה המום. אח"כ הוא עיווה את פניו כאילו עומד לפרוץ בבכי אולם בעלי הרים אותו והרגיע אותו עוד לפני שהספיק לבכות. הוא לא הקיא אבל באותו לילה ישן יותר מהרגיל (בד"כ ישן עד 12 בלילה ובאותו לילה ישן עד 2 לפנות בוקר).
למחרת פניתי לרופא הילדים והרופא אמר שהוא נראה לו בסדר (הרופא לא בדק אותו פיזית אלא רק התבונן בו וניסה לתקשר איתו).
עם קשר או בלי מאותו יום יש קצת שינוי בהתנהגות של בני: בד"כ בכל בוקר אני משחקת איתו באוניברסיטה וכעת הוא לא מביע עניין. כל היום הוא עסוק בלהכניס את ידיו לפיו (ללא קשר לרעב או למוצץ) ובלילה הוא הרבה יותר עצבני מבעבר כשאנחנו מנסים להרדים אותו. אציין כי מעבר לשינויים אלו הוא מתנהג פחות או יותר כרגיל לרבות חיוכים וחזרה על הברות וכו'.
שאלותיי:
1. האם נפילה כזו נחשבת בכלל כחבלה?
2. מהם הסימנים לחבלה?
3. האם השינויים בהתנהגותו מעידים על משהו?
4. האם הכנסת הידיים לפה כל היום נחשבת כנורמטיבית?
5. כיצד אפשר לזהות רעב במצב שבו כל היום הידיים בפה (מעבר לבכי שזה סימן מאוחר)?
תודה מראש:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה בראש? - תגובה
ד''ר אבישי קרן20/12/20111. כל חבלה היא חבלה. השאלה היא האם החבלה הזו מסוכנת לילד. הרושם שלי שגובה הנפילה, והעובדה שנפל על מצע רך - מהווה חבלה קלה בלבד. כמו"כ, עברה מעל יממה מאז, ולא היתה כל ירידה ברמת ההכרה, ולכן, קרוב לודאי שלא נגרם כל נזק.
2. סימני חבלה: שבר בגולגולת, ישנונניות, הקאות, אפאטיות, ירידה ברמת ההכרה, סימני המטומות סביב העיניים, דימום מהאזניים... אף אחד מהנ"ל לא קרה לבנך.
3. שינויי התנהגות - השאלה באיזו רמה, ועד כמה זה חמור. נראה שהילד ממשיך לחייך ולשמוח, ויתכן שיש משהו אחר שמציק לו (נזלת, רעב, ליחה, וכד') - אשר דורשים בדיקה.
4. אין בעיה בהכנסת ידיים לפה. זהו הגיל בו הילדים לומדים להכיר את עצמם, וזו אחת מהדרכים בהם הילד לומד את התחושה בפה ובידיים. ולכן זו התנהגות נורמטיבית בגיל זה.
5. יש סימנים נוספים לרעב לפני הבכי. הראשון - זה הזמן שעבר מארוחה קודמת (ילד שמכניס ידיים לפה כחצי שעה אחרי הארוחה הקודמת, איננו רעב), ריור, הזזת הלשון, חיפוש אוכל עם הלשון/פה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת חודשטלי19/12/2011
מאוד סובלת מגזים בערבים. זה יכול להמשך ממש גם 3-4 שעות כל ערב. ראיתי שיש תכשירים שיכולים לעזור להקל בתופעה.
השאלה שלי היא מה למעשה ההבדל בין תכשיר שהוא הומאופטי, לטבעי וכו'...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת חודש - תגובה
ד''ר אבישי קרן20/12/2011שלום טלי.
תכשירים טבעיים הם תכשירים שלא בוצעו עליהם מחקרים המראים בהכרח את היעילות שלהם (בהשוואה למתן טיפול פלצבו = אינבו), ובשל כך גם לא מדווח עליהם תופעות הלוואי שלהם. ניתן לקרוא על כל מרכיבי התכשיר לפני שלוקחים אותו, כדי לראות שלא הוכנסו לשם דברים מסוכנים (כל זאת במקרה שזה כתוב על הדף המצורף, ולא בוצע ברוקחות עצמאית)
לאחרונה דווח כי משרד הבריאות הוריד מהמדפים כל מיני תכשירים שנחשבו "טבעיים", בפועל נמצאו בהם חומרים תרופתיים (כמו סטרואידים, במשחות מסויימות).
יש לזכור שתופעת הגזים אינה מוסכנת, והיא חולפת. הגישה הרפואית המקובלת כיום היא להימנע כמה שיותר ממתן טיפול סימפטומטי, דהיינו טיפול נגד תסמינים, שאינו מרפא את המחלה, וכל זה כדי להמנע מתופעות לוואי שיש בכל חומר (בין אם הוא תרופה קונבנציונאלית ובין אם לא).
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגזים
מעיין21/12/2011שלום טלי,
כמובן שעדיף להשתמש בתכשיר טבעי, אנחנו נתנו לקטן גרפווטר, בנוסף תקפידי על עיסויים בבטן וגם שימוש במנשא יכול נורא להקל עליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
