מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הכחלה של הידיים בזמן האמבטיהשירלי10/12/2011
תינוקי בן 3 חודשים ובפעם השניה הבחנתי כי בזמן הרחצה ידיו מכחילות ומתנפחות, לאחר מספר שניות התופעה חולפת אך זה נראה מפחיד מאד. מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכחלה של הידיים בזמן האמבטיה - תגובה
ד''ר אבישי קרן11/12/2011שירלי שלום.
זו תגובה נורמלית לקור.
יש לחמם את החדר לפני שרוחצים אותו, וכן לרחוץ במים חמימים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצבנות וחולשהנטלי10/12/2011
שלום,
בתי עוד מעט בת שנה, במהלך כשבוע וחצי יש לה נזלת, חולשה. יום אחד היה לה חום, וכמה ימים פריחה בגוף, קצת חרחורים בדרכי נשימה העליונות.אנחנו במשפחה גם לא הרגשנו טוב, לבעלי יש הרפס.
היינו אצל רופא.
השאלה שלי היא כזאת: בין היתר, היא עצבנית יותר: כשמחזיקים אותה, מרביצה לנו בפנים, מסובבת את הראש מצד לצד בתוקפנות, צורחת. היו לילות שקמה בלילה וצרחה, והיה מאוד קשה להרגיע אותה. לפני המחלה היא הלכה די טוב, עכשיו מועדת...
האם מדובר בסתם חולשה ותופעות של מחלה או תיתכן פגיעה עצבית?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצבנות וחולשה - תגובה
ד''ר אבישי קרן11/12/2011נטלי שלום רב.
נראה שביתך סבלה ממחלה ויראלית שחלפה. לעיתים מחלות ויראליות נמשכות מספר ימים נוסף לאחר השיא שלהם, עם החלמה איטית יותר. בשל ההליכה הלא תקינה, הייתי ממליץ לפנות לבדיקת רופא אשר יתרשם אם מדובר בצרבליטיס, אשר יכולה להתבטא בהליכה לא יציבה, והאם יש צורך להמשיך לברר את תלונותיה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 4 חודשים, שיעול,נזלת, חוםנילי09/12/2011
שלום רב,
מיום ראשון תינוקת שלנו בת 4 חודשים, מנוזלת, משתעלת. היינו אצל רופא ילדים המליץ על טיפות אף ואינלציה ען ונטולן 0.2 מל' + 1.5 מי מלח. היום כעבור 4 ימים להערכתי אינלציות לא עזרו - תינוקת משתעלת המון מקיאה את האוכל ובנוסף עכשיו עלה לה חום ל-39. רצנו לרופא תורן בדק והמליץ על הטיפול באקמול עד יום ראשון. השאלה שלי: האם זה תקין או שניתן כרגע לעשות עוד משהו? ועוד שאלה שמתי לב כי במהלך השבועה הזה השתן של התינוקת קצת אפור ואם ריח חזק וגם כאשר עלה לה חום היו בטיטול קצת הפרשות בצבע כתום-צהוב, האם זה תקין?
מראש תודה על התשובה,
אמא מאוד מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 4 חודשים, שיעול,נזלת, חום - תגובה
ד''ר אבישי קרן11/12/2011שלום רב,
אני ממליץ במחר בבוקר לפנות לבדיקת רופא. חום מעל 39 מעלות, יחד עם התלונה של ריח חזק (חריף?) דורש בירור הכולל בדיקת רופא ילדים + בדיקות מעבדה (שתן כללית ותרבית, ספירת דם).
בהצלחה ורפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסה עם תינוק בן יומוהדסה08/12/2011
שלום, מנסיבות חריגות אנחנו חייבים לטוס לארה"ב עם תינוק בן שבועיים.
מדובר בטיסה של 12 שעות לכל כיוון. האם זה אפשרי? עלול לפגוע בבריאות התינוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה עם תינוק בן יומו - תגובה
ד''ר אבישי קרן09/12/2011שלום רב הדסה.
אפשרי? - כן.
אין סיבה אמיתית לפגיעה בבריאותו של התינוק. כדאי שיהיה מעט מבודד מהסובבים אותו, לבוש טוב. מקובל לשמור על תינוק עד גיל חודש מוגן מפני אפשרות להדבקה ממחלות זיהומיות בסביבתו, פשוט כי הבירור אצל תינוק קטן שכזה, במקרה של הופעת חום, הוא בירור רציני ומשמעותי, הכולל אישפוז וטיפול אנטיביוטי. בשל כך מומלץ להימנע כמה שיותר מלהעמיד את התינוק במצב בו הוא עלול להידבק.
בהצלחה וטיסה נעימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכלול בעיותג'ני06/12/2011
שלום רב,
יש לי תינוק בן כמעט 8 חודשים ויש מס' סוגיות שרציתי להתיעץ לגביהן:
1. הקטנצ'יק נולד במשקל קל של 2.44 ק"ג שזה אחוזון 3. עד גיל 4 חודשים עלה בהדרגה לאחוזון 25 ואז החל לשבור אחוזונים דרסטי כלפי מטה. היום שוקל 6.6 ק"ג. האם יש לי ממה להיות מודאגת? אציין שמתפתח בהתאם לגילו - זוחל על 6, כבר נעמד, מתיישב על הצד, מחייך, צוחק וכו'.
2. בערך מזה חודש שפיצי עושה 5-6 פעמים קקי ביום...!!!! האם צריך להדאיג? לפני זה עשה רק 2 ביום מקסימום. לפעמים אפילו בלי.
3. לאחרונה, אנחנו שמנו לב לזה מלפני כ- שבועיים, יש לו ריח רע מהפה. אציין שאין לו שיניים עדיין. ממה יכול לנבוע?
4. ודבר אחרון, שוב אנחנו לא יודעים אם נורמלי או לא, אבל לפני לפעמים הוא עומד עמידת 6 ומחכך את הראש שלו בדברים קשיחים (כמו מיטה או הידיים שלנו). יש מצבים שהוא ממש נוגח. תקין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכלול בעיות - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/12/2011כל התופעות שתארת שייכות לטווח התקין של הנורמה,
ריח רע מהפה יכול ליהיות עקב ליחה או גזים
לגבי היציאות אם אינן שלשול אזי אין מה לדאוג
אם הוא מתפתח יפה אל דאגה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת דםדפנה06/12/2011
שלום,
בני בן 11 חודשים,עשינו ספירת דם,עקב שהיה לו חום היה במיון,ויראלי..טסיות היו נמוכות -129. הוא במעקב במחלקת מוטולוגיה בת"הש עקב נויטרופילים נמוכים.
השאלה שלי עקב ספירת הדם:
1.כמה יצא לו טסיות,והאם תקין?
2.כמה יצא לו נויטרופילים?והאם תקין?
3.כמה המוגלובין,והאם תקין?
4.האם הוא צריך לקבל עוד ויטמין d,וברזל?
תודה
שם הבדיקה:
REMARKS(GENERAL) תוצאה: order comments
wbc תוצאה: 6.9 k/ul
rbc תוצאה: 4.58 m/ul
hb תוצאה: 12.0 g/dl
hct תוצאה: 34.4%
mch תוצאה: 26.2 pg
mchc תוצאה: 34.9 g/dl
mcv תוצאה: 75.1 fl
neut% תוצאה: 18.9%
lym% תוצאה: 62.1%
mono% תוצאה: 12.8%
eos% תוצאה: 5.2%
baso% תוצאה: 1.0%
neut.abs תוצאה: 1.3 k/ul
lymp.abs תוצאה: 4.3 k/ul
mono.abs תוצאה: 0.9 k/ul
eos.abs תוצאה: 0.4 k/ul
baso abs תוצאה: 0.1 k/ul
plt תוצאה: 267 k/ul
mpv תוצאה: 11.0 fl
תודה רבה על המענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת דם - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/12/2011נראה תקין לגמרי
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד למקם את מכשיר האדים הקרים ?סיון06/12/2011
הילד שלי בן 9 חודשים , לא מוכן להתכסות בלילה
לכן אנו מחממים לו את החדר ברדיאטור
ומכיוון שהרדיאטור מאוד מיבש אנו מפעילים גם את מכשיר האדים הקרים
יש לי ולבן זוגי ויכוח , עד כמה קרוב צריך להיות מכשיר האדים הקרים למיטת התינוק
אני חושבת שהמכשיר יהיה יעיל יותר אם יהיה מכוון למיטת התינוק, ויפעל במלוא העוצמה.
ואילו בן זוגי טוען שאני עלולה להטביע את הילד בדרך הזו ושהמכשיר צריך לפעול בעוצמה חלשה ולא להיות מכוון למיטת התינוק כלל וכלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיצד למקם את מכשיר האדים הקרים ? - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/12/2011המכשיר צריך ליהיות קרוב מספיק כדי שיתרום ללחות האויר שהילד נושם
ורחוק מספיק כדי לא לגרום לבעיות
סדר גודל של 1-2 מטר נראה לי סביר
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יצירת אינטימיותיולי05/12/2011
שלום לכולם,
אשמח לעצות. אני אכולת רגשות אשם.אני מרגישה שאני לא מספיק משקיעה בתינוקת שלי הת חודשיים וחצי.אומרים שעד גיל שנה הקשר בין אם לתינוק זה דרך הנקה. לצערי הצלחתי להניק רק 40 יום. כיוון שחליתי והייתי חייבת לקחת תרופות והפסקתי להניק לכשבוע, ככה החלב נעלם... הייתי ממש בדכאון והיום אני מאכילה רק מבקבוק. אני נורא מקנא באימהות שמניקות ומרגישה שלא התאמצתי מספיק בשביל להניק. מרגישה שאיבדתי את הקשר עם התינוקת, את הפעולות שאני עושה איתה כל יום כל אחד יכול לעשות איתה.... בנוסף, אני עוד כחודש חוזרת לעבודה, יש לי עבודה טובענית, במקרה הטוב אצליח להיות בהבית רק בחמש או שש בערב. ככה שלא יהיה לי ינותר מדי זמן לבלות איתה. התינוקת רוב הזמן תהיה אצל סבתא שלה. אני נורא מפחדת שעכב כל זה, התינוקת בכלל לא תדע שאני האמא שלה ולא תרגיש בי צורך. תייעצו לי בבקשה אילו דברים מיוחדים אני יכולה לעשות איתה בשביל ליצור אינטימיות וקירבה. זו לידה ראשונה, לכן אני מתרגשת מכל דבר קטן ואכולת רגשות אשם...אני ממש רוצה שהיא תאהב אותי ותרגיש בי צורך, איך לעשות זאת. בבקשה עצות.
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יצירת אינטימיות - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/12/2011יולי שלום רב,
הדילמה שלך משותפת להרבה מאוד אמהות המשלבות קריירה ואמהות,
קרוב לוודאי שהאינסטינקט האמהי חזק מכל דבר אחר,
העצה היחידה שלי אלייך, ליהיות שלמה עם עצמך ועם הדרך שבחרת,
רגשי אשם וחרטה לא יקדמו או יועילו,
ולנצל את המקסימום של הזמן שנותר לך פנוי כדי לבלות זמן איכות עם התינוקת,
בהצלחה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- us מוח לתינוקדינה04/12/2011
מה זה אומר: הרחבה בינונית של החלל האקסטרה אקסיאלי????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר us מוח לתינוק - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/12/2011דינה שלום.
אני מניח שאת לא מתעניינת במשמעות המילולית של "אקסטרה אקסיאלי" (שזה מתאר מיקום אנטומי במוח), אלא במשמעות של הממצא הזה בנוגע לילד הספציפי שלך... ואז נשאלת השאלה מדוע בוצעה בדיקה זו? האם בגלל הגדלה של היקפי הראש אל מעבר לאחוזון 95? האם יש ממצאים נוירולוגיים בבדיקתו?
הממצא בפני עצמו דורש מעקב של רופא הילדים ושל הנוירולוג-ילדים, במקרה של ילד עם היקך ראש גדל.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 8 חודשים- הפרעות אכילהימית04/12/2011
שלום,(מצטערת על האורך..).
יש לי תינוק בן 8 חודשים שעדיין יונק בלילה,שנכון לעכשיו אני טוחנת לו הכל(פירות וירקות) . כמה שאלות:
1. בכל פעם שהאוכל לא נטחן ב 100%(ויש לפעמים גרגיר קטן שלא נטחן שאפילו אני לא יכולה לראות) הוא עושה מעין פרצוף של הקאה ומקיא את כל מה שאכל החוצה. הוא כאליו לא מבין מה יש לו בפה ולא יודע מה לעשות עם זה. ניסיתי לתת לו גרגיר אורז/חתיכה קטנה של הלבן של הלחם והסוגיה חוזרת על עצמה עד שהוא ממש נחנק מרוב שהוא מנסה להוציא את זה. מה ניתן לעשות בנושא? אין לי מושג איך להרגיל אותו לאכול אוכל שאינו טחון לגמרי.
2. שמתי לב כשניסיתי לתת לו ביד חתיכה של לחם/פתי בר הוא ממש לוקח חתיכות גדולות ואני מפחדת שייחנק מזה וישר מוציאה לו מהפה. האם אני עושה נכון?אם לא מה הפתרון?להשאיר לו בפה ולקחת את הסיכון?
3. שאלה נוספת. קורה אצלו תופעה קצת מוזרה... בגן הוא אוכל ממש יפה את הפירות,ירקות, וגם בקבוק בלי שום בעיה. בבית הוא עושה המון בעיות, לפעמים שאנו מנסים לתת לו הוא טועם ואז סוגר הרמטית את הפה ולא מוכן לאכול(עד שאנו מנסים לתחמן אותו בכל מיני צורות וגם אז לא...), את הבקבוק הוא בקושי אוכל חצי וכיוצא באלו. חשוב לציין שהוא עדיין יונק בלילה. האם זו יכולה להיות הסיבה לכך? (גם שאבא שלו מנסה להאכיל אותו הוא עושה בעיות...)אם לא, מה ניתן לעשות?(האוכל בבית זהה לאוכל שמכינים לו בגן בדקתי את זה.)
אודה לתשובות בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 8 חודשים- הפרעות אכילה - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/12/2011ימית שלום. התשובה לכל שאלותייך היא אחת. אל תלחצו עליו עם אוכל ואל תהפכו את הארוחה ל"התעסקות". הילד אוכל יפה בגן כי שם אף אחד לא רב איתו על אוכל, אף אחד לא מכיס לו יד לפה ומוציא לו משם שאריות בסקוויטים, ואף אחד לא חושש שהוא יחנק כל הזמן... אף אחד לא מנסה לתחמן אותו בהכנסת אוכל לפה עם רצונו או נגד רצונו. פשוט נותנים לו לאכול, כמה שהוא רוצה עד מתי שנמאס לו ואז מפסיקים.
תזרמי איתו... אל תריבי איתו על אוכל, ואם הוא לא רוצה את האוכל המעט גס, אז הוא יוציא אותו החוצה (בין אם תדחפי אותו או לא). תני לו להחזיק ביד אוכל מוצק (בסקווטים) הוא ילקק וימצוץ אותם, עד שבסוף יתרגל לזה... לא להוציא לו מהפה, אבל לעמוד לידו ולראות מה קורה...
אולי כדאי שתשאלי את הגננת מה היא עושה ששם הוא אוכל יותר טוב.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינון אצל תינוקת בת חודשייםחן03/12/2011
שלום,
בתי בת חודשיים מנוזלת ומשתעלת (שיעול יבש), כנראה נדבקה מאחיה (4.5) שמצונן מאוד אף הוא.
האם עליי לקחת אותה לרופא (בשל גילה הצעיר) או לתת טיפול כלשהו?
תודה, חן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינון אצל תינוקת בת חודשיים - תגובה
ד''ר אבישי קרן03/12/2011חן שלום.
אם אינך רגועה מהשיעול שלה - אז לכי איתה לבדיקת רופא, אשר יוכל להתרשם מהאזנה לריאות אם יש בעיה או לא. בד"כ, צינון בא כחלק מחלה ויראלית, ואינו דורש כל טיפול, למעט מי מלח לאף, שיכולים להקל על הנשימה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיבים שחורים בצואהנטלי01/12/2011
שלום
בתי בת 8 חודשים, יונקת ומקבלת תוספת דייסה דלילה בערב, ומזון מוצק של ירקות ופירות, בעבר היתה לה בצואה עקבות של דם שחלפה , הפסקנו מתן ברזל ובהמשך החלפנו אותו. ביומיים האחרונים יש לה סיבים שחורים בתוך הצואה,מה הם לדעתך?
איזה בדיקות לדעתך צריך לבצע?
תודה רבה. נטלייה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבים שחורים בצואה - תגובה
ד''ר אבישי קרן01/12/2011שלום רב.
אני ממליץ להראות לרופא את הטיטול עם הסיבים, כדי שיחליט האם מדובר בממצא בעייתי (דם? ריר?) או לא.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שביתת רעב+ שימוש באינטיולשרונה01/12/2011
שלום,
ביתי בת השנה וחודש נכנסה לגן בתחילת נובמבר. לצערי סבלה מהזנחה ( כן - בגן פרטי!) כללית ( בכי רב ללא יחס, אי החלפת טיטולים- כויות בישבן וכו') שכללה גם שביתת רעב. לא היתה אוכלת כלום עד השעה 4 חוץ ממים וגם מעט( בין 20- 50 סיסי).כך למשך כשבועיים וחצי. אחה"צ היתה אוכלת כמובן בבית אבל עדיין לא משלימה את יתר הארוחות כמובן( אני גם מניקה). לשמחתי, השבוע נכנסה לגן חדש ( מיום ראשון) ושם היא כן אוכלת אומנם כמויות קטנות משהיתה רגילה אבל כן אוכלת. אני לא יודעת מה הסיבה- אבל הצואה שלה מאוד רכה ולעיתים גם חריפה, לעיתים ממש נוזלית- נשפכת עד שכולה מתלכלכת - וזה גרם לה לכויות בטוסיק ( אדום מאוד מאוד ויבש ממש כמו כוויה ממגהץ- ממש ככה) וגם במפשעות בקיפול מטה עם הישבן אתמול יצאו לה שלפוחיות שהתפוצצו. עכשיו 2 שאלות- מה עושים בנושא התזונה? כלומר האם לאט לאט שתתרגל לאכול כמויות טובות בחזרה כמו שאכלה אצל המטפלת ( לפני הגן הראשון)- הכל יהיה בסדר? ( שלא ננגרם לה נזק מהשביתת רעב בגן הראשון- לקיבה/ להרגלי האכילה / לצמיחה ) ושאלה שנייה-האם כתוצאה משינויים בתזונה הצואה שלה גם השתנתה? יש לי חשש משימוש באינטיול- מה האופן המומלץ לשימוש? כי עד עתה ( מלידתה) הייתי מורחת לה בנדיבות קלנדולה של וולדה ואכן זה רק מקל- לא מעלים וביקשו ממני בגן את המשחה הנ"ל ורכשתי אותה היום. ( היא כימית? היא מומלצת? )
מבקשת את עזרתך,
תודה רבה רבה,
אמא מודאגת!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שביתת רעב+ שימוש באינטיול - תגובה
ד''ר אבישי קרן01/12/2011שלום רב, שלי.
1. אין מה לדאוג מעניין האוכל. הילדה תכיר עם הזמן את הכללים בגן ואת הכללים בבית. אין לרדוף אחריה עם הכפית והאוכל כדי שצשלים את מה שהחסירה... ההפך הוא הנכון, שחקי אותה "קשה להשגה"... ואל תרדפי אחריה עם האוכל, תני לה לרדוף אחרייך... תני לה בשעות מסודרות ולא בכוח, ולא בשכנועים. בסוף זה יבוא ממנה.
2. יש הרבה משחות ללא חומר תרופתי אשר ניתן לקנות, וכולן טובות פחות או יותר באותה מידה. במקרה שיש אודם ניכר, שאינו מחלים, אני תמיד ממליץ על חשיפה מרובה, כמה שיותר זמן, של הישב לאויר העולם... להשכיב את התינוקת על מגבת ללא טיטול (בחדר מחומם, כדי שלא תתקרר) - מאפשר לאיזור להתאוורר ולהתרפא. בנוסף, אם אין כל שיפור תקופה ארוכה, יש לפנות לבדיקת רופא, והוא יכול לרשום מרשם לטיפול תרופתי. אגב, ניתן לקנות תכשיר "בייבי אגיסטן" שהוא אנטי-פטרייתי גם ללא מרשם רופא, והוא בד"כ יעיל נגד אותן נקודות אדומות הפזורות באיזור הטיטול.
אני לא חושב ששינוי בתזונה גרם לשלשול. יותר הגיוני שהיא נדבקה מוירוס של מערכת העיכול בגן. אם זה ממושך יותר מ 2-3 שבועות, כדי לברר אצל רופא הילדים איך להמשיך בירור וטיפול (לשלול פרזיטים בצואה, ולשקול טיפול אנטיביוטי בהתאם).
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר אבישי תודה רבה והמשך קצר
שלי02/12/2011ד"ר אבישי,
תודה רבה רבה על תשובתך! בנתיים ( היום יום שישי) לגבי האוכל- עשיתי בדיוק את מה שאמרת, ובשעות הערב אני מניקה אותה כרצונה לפי בקשתה ולא רודפת אחריה למתן אוכל. ובגן לאט לאט משתפר ועוד ישתפר אני מקווה.
לעניין המשחה אינוטיול- כבר השתמשו בגן במשך כל השבוע- מיום שני ועד אתמול ויש שיפור, ועכשיו מהשריפה ( שכנראה קרתה בגלל הצואה הנוזלית והחריפה) נותרו כתמים חומים - להמשיך? או לבקש בגן להפסיק? ( אני בבית שמה רק קלנדולה) ולתת את בייבי אגיסטן שאמרת לי לרכוש? וכן לגבי צואתה היא השתנתה אבל עדיין רכה ( שכולה יכולה להתלכלך) אבל לא נוזלית מימית- גם לעקוב או שזו צואה תקינה?
תודה רבה לך - כיף שיש רופא שמבין ללבה של אמא וגם הגיוני ומקצועי - :) !
שתהיה שבת שלום ושוב מודה לך על ההתייחסות שלך!
בהערכה ,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבר קטן נוסף -ריבוי ליחה+נזלת+שיעול
שלי02/12/2011ד"ר אבישי רק דבר נוסף- יש לביתי ליחה רבה ( מאז הכניסה לגן) כבר כ- 3 שבועות
ומטופלת כך- 5 ימים מוקולית של טיפטיפות ( 3 פעמים ביום אחרי האכול), לאחר מכן עוד 5 ימים של טרבולין ( 2 מ"ל פעמיים ביום), דרך הפה כמובן. בשבוע האחרון ללא טיפול ועדיין יש לה המון ליחה אשר הקושי בא לידי ביטוי בעיקר בערב ובלילה שאז היא משתעלת רבות ומקיאה כתוצאה מהשיעול ( את הליחה + אוכל)- זה לפחות פעם ביממה בבית.
גם טיפות אף - של מי מלח נתנו.
בנתיים אין שיפור- עדיין מלאה בליחה- מה ניתן עוד לעשות? או שעליי להשלים שכך יהיה כל תקופת החורף?
תודה רבה ,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבר קטן נוסף -ריבוי ליחה+נזלת+שיעול - תגובה
ד''ר אבישי קרן03/12/2011שלי שלום.
נראה לי שלגבי היציאות, יש שיפור, ולכן לא הייתי משנה או מוסיף טיפול. ורק להמשיך עם המשחות הריגלות לישבן, כדי שלא תהיה החמרה.
בנוגע לליחה - אי אפר להילחם בה... צריך לחיות איתה. ניתן לעזור ע"י כל התכשירים שציינת לעיל, ואם זה לא עוזר - אז לוותר. החורף יעבור מתישהו, והילדה שלך תגדל, רדכי האויר שלה יגדלו איתה, והליחה פחות תציק לה בשנה הבאה...
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה!!! כיף שאתה עוזר פה!
שרונה05/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינהלציה לתינוקת בת שנה וארבעדבורית אוחיון01/12/2011
בוקר טוב!
יש לי תינוקת בת שנה וארבע שאובחנה אצל הרופאה עם ציפצופים בנשימה(ללא שיעול), אתמול (30/11/2011) התחלנו טיפול אינהלציה הכולל מינון של :1 מ"ל מי מלח, 1 מ"ל בודוזונייד סטרינבז ו-0.4 מ"ל טרבולין ובמקביל טיפול מונע של סינגולייר באבקה פעם ביום בערב. זו פעם ראשונה שהיא מקבלת את הטיפול הזה.
לאחר שעשיתי לה אינהלציה בבוקר הילדה החלה להשתעל בתדירות גבוהה עד למצב של שיעול מחניק.
בלילה עשיתי לה שוב פעם , וגם במהלך הלילה השתעלה הרבה והגיעה למצב של עירונות מ-01:00 עד 03:30 כשהילדה מתנהגת בצורה אגרסיבית והיפראקטיבית.
רציתי לדעת האם אלו תופעות לוואי מקובלות של הטיפול? והאם עלי להמשיך לתת לה את הטיפול? (הרופאה המטפלת שלהלא עודבת היום ושוב לי לדעת האם לתת לה את הטיפול)
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינהלציה לתינוקת בת שנה וארבע - תגובה
ד''ר אבישי קרן01/12/2011שלום רב.
התנהגות היפראקטיבית יכולה להופיע לאחר טיפול בסטרואידים. בד"כ זה קורה לאחר שימוש בסטרואידים דרך הפה (בטנזול/דנלון) אבל אפשרי גם לאחר אינהלציה של סטרואידים (בודזונייד).
בנוגע לשיעול, לעיתים פתיחת דרכי האויר ע"י מי המלח, אינהלציות של טרבולין, מאפשרים לליחה ולהפרשות לצאת יותר בקלות, וזה מגביר את השיעול. ככה שאין ממה לדאוג דוקא מכך.
האם ביתך סובלת מאירועים חוזרים של צפצופים בדרכי הנשימה, שבגינם הרופאה נתנה טיפול בסינגולייר? (זהו טיפול מניעתי ולא נועד לטיפול בזמן התקף דוקא).
רפואה שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי עז מלווה בחיוורוןלילי30/11/2011
שלום, ביתי בת 4 חודשים. סבלה מגזים כמו רוב הילדים עד גיל שלושה חודשים. בדרך כלל ילדה נוחה שאינה בוכה ללא סיבה נראית לעיין כגון עייפות רעב וכדו'. אתמול בערב היא נרדמה ולאחר רבע שעה בערך התעוררה מאי נוחות שהפכה מהר מאוד לבכי רם ללא הפסק.. היה ניתן לראות בבכי שמשהו כואב לה מאוד אך לא היה ברור מה.. הפשטתי אותה ובדקתי את כל גופה אך הכל נראה בסדר.. לאחר כרבע שעה של בכי עז הילדה התחילה להחוויר..ממש אבל.. ואפילו אני חושבת שהבחנתי במעט זיעה קרה במצחה.. היא נראתה ממש סובלת ולאחר כ-40 דקות של בכי עם חיוורון הכאב כנראה נחלש והיא נרגעה ונרדמה מאוד חזק .. היתה נראית מותשת מהבכי והכאב ואפילו ישנה לילה שלם מה שכמעט לא קורה עדיין. ממה זה יכול להיות? התקשרנו לרופא מומחה של הקופה שאמר שאם זה קורה שוב לקחת אותה למיון והזכיר את המחלה התפשטות מעי.. לכן קראתי עליה קצת וזה די הלחיץ אותי.. האם יש סיבה להילחץ ולהמשיך טיפול/בדיקות? לאחר האירוע הילדה התעוררה למחרת וברוך השם התנהלה כרגיל והייתה חיונית וחייכנית.
אשמח לתגובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי עז מלווה בחיוורון - תגובה
ד''ר אבישי קרן30/11/2011שלום רב.
הרופא איתו התייעצתם חשש מתופעה הנקראת התפשלות מעי, שזה התקפלות של המעי בתוך עצמו, דבר שגורם לכאב נוראי, וחסימת מעיים, ויכול להתבטא בהתקפי בכי חזקים והקאות. אם זה חלף - קרוב לודאי שזו לא היתה הסיבה. אך אכן, אם אירועים אלה חוזרים - יש צורך לפנות למיון לבדיקה.
במקרה שלכם, קרוב לודאי שזו לא היתה הסיבה. אך כאמור, אם אירועים אלה חוזרים - יש לפנות לבדיקת רופא.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)