פורום רפואת תינוקות, טיפול בתינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חום גבוה 3 ימים
    משי
    14/11/2011

    שלום,

    בתי בת שנה, העלתה חום, זה כבר היום השלישי. מגיעה לחום של 39.6
    הרופאה, חוץ מגרון ואוזניים אדומות, לא רואה כלום
    האם זה הגיוני? נראה לי חום גבוה שנמשך מחייב טיפול לא?
    היא משתעלת ומנוזלת...
    היא התחסנה לפני שבועיים לשפעת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חום גבוה 3 ימים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום גבוה 3 ימים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    14/11/2011

    משי שלום.
    מחלות ויראליות יכולות להמשך גם שבוע, עם חום גבוה, והן אינן דורשות טיפול. הממצאים של נזלת, אודם בגרון - מתאימים לאבחנה של מחלה ויראלית. הדבר הכי חשוב הוא ההתנהגות של בתך בזמן המחלה. אם כאשר מורידים לה את החום - היא מתנהגת היטב, שותה/אוכלת, עירנית וחייכנית, אז בהחלט די בטיפול תומך, שהוא כולל שתיה/אכילה, מי מלח לאף להקל על הנזלת ומורידי חום לפי הצורך.
    כמובן, תוך כדי מעקב אצל הרופאה המטפלת, כדי לאתר החמרה במצב בזמן, ואז יש צורך להמשיך בירור לפי הממצאים בבדיקת הילדה.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פזילה ילד בן חודש
    מיטל
    13/11/2011

    שלום,
    ילדי בן חודש, ועין ימין שלו לפעמים "בורחת" הצידה.
    האם זו תופעה נורמלית או שזה אומר שיש בעית עיניים? האם יש לגשת לרופא עיניים כבר עכשיו?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פזילה ילד בן חודש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פזילה ילד בן חודש - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    14/11/2011

    מיטל, שלום רב.
    בגיל הינקות הרבה פעמים אנחנו חושבים שיש פזילה, למרות שמדובר בגשר אף רחב בלבד (דבר גורם לטעות אופטית של המסתכל על הילד) כדאי לפנות לבדיקת רופא הילדים רק כדי לודא שזה כל הסיפור.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטוי למוצץ
    שיר
    13/11/2011

    שלום
    לאחר עיקור ראשוני בסטריליזטור - אם המוצץ נופל לרצפה - צריך להשתמש שוב בסטריליזטור? או מספיק רחיצה במים וסבון? (בת חודש)

    כל כמה זמן צריך לעשות סטריליזציה לבקבוקים?

    והאם המים שהרתחתי וקיררתי לצורך הכנת תמ"ל - צריך להחליפם מידיי יום? או יכול להישאר בחוץ כמה ימים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיטוי למוצץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטוי למוצץ - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    14/11/2011

    טל שלום.
    אני יכול לענות תשובה כרופא... ולהסתמך על המלצות כתובות... ואני יכול לענות תשובה כהורה (שיש לו ידע רפואי), ואני מעדיף לענות לך דוקא כהורה ל5 ילדים.
    מעולם לא השתמשתי בסטריליזטור. מוצץ שנפל לרצפה זכה לשטיפה בלבד. מים רתוחים - שמרנו במקרר. הילדים שלי לא סבלו ממחלות זיהומיות חוזרות בינקותם.
    כרופא, מן הסתם, ההמלצות הן להקפיד על סטריליזציה של כל מה שנכנס לפה עד גיל שנה... (כמה זה הגיוני לשמור על סטריליזציה של מוצץ על גיל שנה, אם הילד מלקק את השטיח כבר בגיל 5 חודשים???).
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה בנושא
    ג'ני
    13/11/2011

    ד"ר שלום ותודה על התשובה המהירה.
    אני מצטערת, קודם כל, אם בהודעה שלי הייתה נימה פוגעת, זו ממש לא הייתה הכוונה.

    רציתי בבקשה לשאול לעניין שמן הזית, מיץ העגבניות והמים של השזיפים-
    על איזו כמות אתה ממליץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עוד שאלה בנושא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטעות נפתח שרשור חדש...

    ג'ני
    13/11/2011

    ההודעה הייתה אמורה להיות כהמשך להודעה על עצירות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטעות נפתח שרשור חדש... - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    13/11/2011

    ג'ני שלום.
    אין כמויות מדוייקות. אפשר לנסות קנקן של מים עם 10 שזיפים מיובשים, ואת המים האל לשים אח"כ עם הפורמולה (במקום המים הרגילים) לכמה נסיונות. ולגבי העגבניות - בערך כמות של כפית כ 2-3 פעמים ביום.
    כל עוד זה הולך איתה בקלות, והיא לא פולטת, מקיאה, מוציאה את הכל החוצה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס ודייסות
    אפרת
    12/11/2011

    בתי בת כחמישה חודשים, סובלת מרפלוקס, ניזונה מאנפמיל ומקבלת 1 cc זנטק פעמיים ביום. אנחנו בשלב הטעימות. רצינו לדעת האם יש בעיה לתת דייסות שונות (המתאימות לגילה כמובן) לפני השינה (ואולי עוד במשך היום?), האם זה מועיל לה? האם עלי להוסיף אץ הדייסה לאנפמיל או למטרנה/סימילק הרגילים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רפלוקס ודייסות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס ודייסות - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    12/11/2011

    אפרת שלום,
    הדייסות יכולות להסמיך את הכלכלה הנוזלית. בשלב הראשון - רצוי להוסיף את זה לפורמולה שהיא אוכלת. אין משמעות לשעות היום בהם אתם מוסיפים את הדייסה. וזה יכול לעזור נגד הרפלוקס.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות
    ג'ני
    12/11/2011

    שלום!

    לבתי בת החודש היו יציאות מסודרות כל יום-יומיים עד לפני שבוע.
    לפני כשבוע היא לא עשתה קקי במשך 3 ימים, וביום הרביעי הכנסתי לה חצי נר גליצרין.
    הנר עזר.

    עכשיו שוב אין יציאה במשך 3 ימים.
    הכלכלה של בתי היא הנקה בלבד, ואני יודעת שאצל תינוקות יונקים עד שבוע ללא יציאה זה נחשב בסדר.

    העניין הוא שאם היא לא עושה קקי יותר מיום אחד היא מתחילה להתאמץ כדי להפליץ (סליחה על התיאור), והיא מתאמצת כ"כ עד שזה מעיר אותה משינה ומונע ממנה שינה טובה ורציפה.

    השאלה שלי היא קודם כל פעם בכמה זמן זה נחשב תקין להשתמש בנרות?
    ומה אני אמורה לעשות אם אני רואה שאין לה יציאות ללא עזרה של נר?
    אני יודעת שבעקרון אמורים להיוועץ ברופא, אבל מה הוא כבר יוכל לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    12/11/2011

    שלום ג'ני. כתבת בסוף שאלתך "אמורים להיוועץ עם רופא, אבל מה הוא כבר יכול לעשות?"... ובכל זאת בחרת להיוועץ ברופא.
    דבר ראשון - הרופא יכול להמליץ לך מה לא לעשות. כמו - לא להכניס נרות גליצרין. נקודה.
    הרופא יכול להמליץ על מה כן לעשות - מסאג'ים לבטן עם כיוון השעון, קיפול הרגליים וישורם, כדי לעודד תנועת מעי.
    הרופא יכול גם להמליץ על תוספות לכלכלה - כמו שמן זית, עגבניות מרוסקות. ניתן להתחיל איתם אפילו בגילה הצעיר, כמובן כשזה מרוסק היטב והיא מקבלת רק את הנוזלים של מיץ העגבניות. יש גם אפשרות להוסיף את המים של הפורמולה שלה מתוך מים שהשרו בהם שזיפים מיובשים, שגם זה יכול להועיל ליציאות רכות.
    ניתן לתת יציאה אחת בשבוע, וזה עדיין תקין. ולכן - אולי הכי חשוב זה לא לעשות שום דבר מיוחד, ולתת לילדה ללמוד בכוחות עצמה איך להעביר יציאות.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריחה משונה
    גליתא
    11/11/2011

    שלום, לבני בן השנה וחצי יש מזה כמה ימים סוג של פריחה שכמעט ואי אפשר להבחין בה. לחייו נראות סמוקות אך אם מעבירים יד עליהן מרגישים בחספוס, כנל על הגב והבטן- מאוד מאוד חיוור. בנוסף, הוא מנוזל. מה זה יכול להיות?אין לו חום. האם יכול להיות שזה אדמת? בעבר הוא חלה באדמדמדת. אשמח מאוד לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פריחה משונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריחה משונה - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    12/11/2011

    לפי התיאור לא נראה שמדובר באדמת, מה גם שהוא חוסן והיום המחלה נדירה,
    קשה לקבוע אבחנה מבלי לראות אך ייתכן שמדובר בדרמטיטיס אטופית או במחלה ויראלית
    אם התופעה נמשכת מציע לפנות לאבחון אצל רופא הילדים
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון ומגע עם תינוקות
    רוני
    10/11/2011

    שלום רב,

    השאלה אולי נשמעת קצת מוגזמת אבל בכל זאת.
    לפני כחודשיים וחצי נולדה לי במזל טוב אחיינית חדשה.
    אני מעשן ולאחרונה ירדתי לשתי סיגריות ביום. אחת בבוקר ואחת בערב.

    אחותי (אם הילדה) מפחדת שאתקרב אליה כיוון שנאמר לה שהבל הפה של אדם מעשן פולט רעלים גם אם הוא לא מעשן באותו רגע.

    והשאלה הנשאלת היא, האם בטווח של שעות מהסיגריה האחרונה ועם בגדים אחרים יש איזשהו חשש שהילדה שואפת \ סופגת רעלים של סיגריה?

    תודה,
    רוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עישון ומגע עם תינוקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון ומגע עם תינוקות - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    11/11/2011

    רוני שלום.
    מזל טוב.
    אין סיכון אם עבר זמן מהעישון והחלפת בגדים (והתרחצת...). מצד שני... אולי בזכות האחיינית החדשה שלך הגיע הזמן לעשות משהו טוב בשביל עצמך, ולהפסיק לעשן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המוגלובין 12
    אחות
    10/11/2011

    האם המוגלובין 12 תקין בתינוק בן שנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המוגלובין 12

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המוגלובין 12 - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    10/11/2011

    כן.
    אני מניח שמדובר בספירה של גיל שנה. יש ערכים נוספים באותה ספירת דם שמעניינים את רופא הילדים (כמו טסיות, ספירה לבנה) וכן ערכים הנותנים מידע נוסף מעבר להמוגלובין בנוגע לשורה האדומה (כמו MCV ו RDW).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ד"ר
    שני
    10/11/2011

    תינוקי בן שנה ונשלחנו ע"י אחות טיפת חלב לבדיקת ספירת דם להערכת ברזל.
    הכל תקין מלבד ערכים מסוימים מחוץ לנורמה שאשמח אם תאמר לי מה פשרם (טרם ראינו רופא)

    Neutrophils [%] confirm=11 כאשר הנורמה בין 17 ל-48
    Atypical Lymphocytes [%]=8 כאשר הנורמה עד 5
    Eosinophils #=0.24 כאשר הנורמה בין 0. ל 0.5
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום ד"ר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ד"ר - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    12/11/2011

    שני שלום.
    נוטורפילים, לימפוציטים ואאוזינופילים הם סוגים שונים של תאים לבנים (מה שכתוב WBC), והחריגות שלהם קטנות וסמליות... ואין כל בעיה עם חריגות שכאלה. כל עוד ההמוגלובין, הספירה הלבנה WBC והטסיות PLT תקינים - אז אין מה לחשוש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה...
    טלי
    09/11/2011

    שלום רב,

    רציתי לשמוע שוב את דעתך בנושא שכתבתי לך לפני כמה ימים ולהתנצל אם שאלתי לא לעניין.
    סיפרתי לך שבתי בת 14 חודשים כבר מספר שבועות מאוד מתנגדת ולפעמים ממש בוכה בהחלפת חיתולים. ברוב הפעמים צריך לעשות את זה בכוח, כי היא מיד מתהפכת על בטן ולא מאפשרת ניקוי האזור. זה אפילו קצת החמיר והתחלתי לחשוד שאולי משהו כואב לה לה.

    המלצת לי לפנות לבדיקת רופא כדי לשלול דיסקיטיס.
    אנחנו גרים זמנית בארה"ב ומטופלים במרפאת ילדים פרטית באזור מגורים.
    ביקשתי לקבוע תור לרופא הקבוע שלנו. הרופא אפילו התקשר אליי לשאול מה הבעיה.
    סיפרתי לו בקצרה את המצב והוא אמר לי שהוא לא רואה סיבה להגיע לבדיקה, כי לילדה אין קושי בהליכה, עמידה, ישיבה ואין חום ולכן שלל כל סיכוי לדיסקיטיס ואמר בביטחון שזאת בעיה התנהגותית.

    נשארתי מאוד מבולבלת אחרי השיחה, כי בארץ תמיד מעדיפים לבדוק בדיקה נוספת ולשלול כל סיכוי לבעיה. האם אתה ממליץ בכל זאת לגשת ולהיבדק או לחכות... לא יודעת למה... ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך שאלה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה... - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    10/11/2011

    שלום טלי.
    אענה לך כמו יהודי... בשאלה.
    ילדה בת 5 עם חום 4 ימים, שיעול 4 ימים, כאבים בחזה, כאשר מאזינים לה לריאות שומעים רעשים נוראיים, בדיקות דם מראות מדדי דלקת גבוהים. ובצילום חזה רואים ממצאים לא תקינים - מה יש לה? ובכן, לא צריך להיות מקצועי במיוחד כדי להגיד דלקת ריאות.
    נמשיך... ילדה בת 5 עם חום 3 ימים, מעט שיעול, שומעים בהאזנה לריאות הרבה רעשים, אבל עוד לא ביצעו צילום חזה ובדיקות דם - מה יש לה? ובכן, יכול להיות שאם מחר יבצעו צילום חזה ובדיקות דם - היא תהיה בדיוק כמו הילדה ממקודם... עם דלקת ריאות.
    ונמשיך עוד... ילדה בת 5 עם חום יומיים, ללא שיעול - מה יש לה?
    נמשיך עוד... ילדה בת 5, יממה חום, קצת מנוזלת - מה יש לה?
    כולם זה אותה ילדה, עם מהלך של מחלה שמתהווה מול עיניינו... כאשר התשובות נהיות יותר מדוייקות עבור הילדה הראשונה, שעבר מספיק זמן בו התלונה שלה התמקדה והתבססה עד לכדי אבחנה ברורה.
    ולעניינינו - נכון שתינוקת בת 14 חודשים עם חום, צליעה, סירוב ללכת, כאבי גב, עם כאבים במגע בניקוש על הגב, עם קליטה פתולוגית במיפוי עצמות, צמיחה של חיידקת בתרבית דם - היא ילדה עם דיסקיטיס. יכול להיות שילדה עם כאבים בהחלפת חיתול היא גם עם דיסקיטיס, רק שלא מלאו כל התנאים לכך. דיסקיטיס היא מחלה שיכולה להתפתח במשך הרבה זמן. צריך לחשוד בה... כדי לשלול אותה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה... - תגובה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    10/11/2011

    ולכן... כאשר יש סיפור שיכול להחשיד לדיסקיטיס - יש צורך בבדיקת רופא. כמובן שיכול להיות שכל הסיפור הזה הוא התנהגותי. את זה הרופא יגיד לאחר שהוא יבדוק אותה. לא לפני...
    כמו שבהחלט יכול להיות לילדה בת ה 5 עם נזלת, יש בסה"כ מחלה ויראלית של דרכי אויר עליונות, שתחלוף מחר או מחרתיים.. אבל איך נדע את זה אם לא נעקוב אחריה? אם לא נבדוק אותה? אם לא נחשוד שאולי בכל זאת היא מבשלת דלקת ריאות???
    בהצלחה ורפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    טלי
    10/11/2011

    אני מסכימה איתך לגמרי.
    תודה שוב על עזרתך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטריליזציה לבקבוקים
    דידי
    09/11/2011

    מתי נכון להפסיק לעשות סטריליזציה לבקבוקים.
    הילד הקטן שלי עוד מעט בן שישה חודשים וכבר אוכל (לא באופן מלא) פירות וירקות טחונים.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטריליזציה לבקבוקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטריליזציה לבקבוקים - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    09/11/2011

    בגיל שנה ניתן להפסיק סטריליזציה,
    שלך
    ד"ר לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטריליזציה
    סיגלית
    09/11/2011

    תינוק בן חודש שרק לומד לקחת מוצץ, מפיל אותם על הרצפה אחרי כמה מציצות.
    אני די היסטרית לגבי ניקיון וזיהומים ועד עכשיו פשוט הנחתי בצד את המוצצים שהפיל.
    האם סטריליזציה רגילה בסטריליזטור חשמלי מספיקה כדי לעקר את המוצצים? או שצריך בגיל זה לקנות מוצץ חדש בכל פעם שנופל על הרצפה (ואז כמובן סטריליזציה ראשונית)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטריליזציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטריליזציה - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    09/11/2011

    סטריליזציה מספיקה בהחלט
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאלה נוספת בנושא

    סיגלית
    09/11/2011

    אם המוצץ נפל מפיו בעגלה או בעריסה והפיטמה נגעה לשניה בבגדים או בשיער שלו - האם ניתן להחזיר לו לפה או שצריך שוב לעקר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות במעבר מחלב אם לתמ"ל
    נעה
    08/11/2011

    שלום רב, ביתי בת 7 שבועות ניזונה עד כה מחלב אם בלבד (הנקה ישירה וחלב שאוב מבקבוק) ואכלה בצורה סדירה וטובה 6 ארוחות של 120-130 ביום עם עליה יפה וטובה במשקל. החל מסוף השבוע מנסה לשלב גם תמ"ל בתחילה מטרנה אותה סירבה לאכול וכעת מנסה גם סימילאק. בשני המקרים היא לא אוכלת יותר מ-50-60 סמק לארוחה וכמעט כל פעם פולטת כמויות גדולות ולעיתים את כל מה שאכלה. גם העליה במשקל נבלמה וכעת מקיאה גם את החלב השאוב שאכלה עד כה. אנחנו אובדי עיצות.. אשמח לדעת מה ניתן לעשות ואיך ניתן להקל על המצב ולהחזירו לקדמותו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות במעבר מחלב אם לתמ"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות במעבר מחלב אם לתמ"ל - תגובה

    פרופ' יצחק לוי
    09/11/2011

    הייתי ממליץ ללשלב מטרנה או סימילאק בהדרגה איטית,
    שיטת היניקה והאכילה מהבקבוק שונות ודורשות הסתגלות ולימוד ולכן קיימות לעיתים בעיות,
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים לתינוקת
    רעות
    08/11/2011

    הי,
    ילדתי בת ראשונה לפני חודש, ואני חושבת שהתחילו לה גזים (אני עדיין לא יודעת לזהות מתי היא בוכה כי היא רעבה ומתי כי קר או כואב או עייפה...)
    האחות בטיפת חלב אמרה לנו שגרפווטר לא מאושר על ידי משרד הבריאות אז היא לא ממליצה, ושרק סמיקול של טיפטיפות מאושר
    אני מעדיפה משהו טבעי, האם הגרפווטר בסדר?
    הבנתי שסמיקול זה ממש תרופה, ושצריך לתת כל פעם לפני האכלה (אני מניקה)
    זו לא בעיה לתת תרופה כל כך הרבה זמן?
    ובמשך כמה זמן באמת מותר לתת?
    וכשאומרים להיזהר לא לאכול מאכלים שעלולים לעשות לתינוקת גזים, למה הכוונה? (שמעתי על כרוב, כרובית, חומוס וחריף, יש עוד משהו?)
    המון תודה ולילה טוב
    רעות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גזים לתינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים לתינוקת - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    08/11/2011

    שלום רעות. מזל טוב.
    נתחיל מכך שגזים איננה מחלה. ויש ילדים רבים בארץ ובעולם אשר מתגברים על תקופה זו של גזים ללא כל טיפול. יש הרבה טיפולים אשר ניתן לתת נגד כאבי הבטן של הילדים (קוליק), וגם גרייפווטר וגם סימיקול יכולים להיות יעילים להקלה על הגזים. עם זאת, רצוי מאוד להמנע משימוש בכל תרופה (בין אם היא טבעית ובין אם לא) לצורך הרגעה זו, ולטל בצורות המסוריות של שימוש במוצץ, מסאג'ים לבטן, החזקת תינוק בתנוחה בה יד המטפל לוחצת קלות על בטן התינוק.
    אם תחפשי את המילים גרפווטר וסימיקול בגוגל תגלי יתרונות וחסרונות, ובעיקר הרבה גישות ודעות לטיפול בקוליק. נכון להיום, הגישה המקובלת בעולם הרפואה, ובעיקר ברפואת ילדים, זה להימנע כמה שיותר מטיפול בתרופות סימפטומטיות שאינן מרפאות.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים לתינוקת עוד שאלה

    רעות
    09/11/2011

    ד"ר אבישי קרן תודה רבה על התגובה,
    אני מבינה ממנה שרצוי להימנע בכלל מלתת תרופות, אבל במידה והבכי קורע הלב שובר אותנו ונראה שהתינוקת סובלת מכאבים, האם יש מניעה להשתמש בגרפווטר על אף שאינו מאושר על ידי משרד הבריאות? (שמעתי המלצות ממספר חברות שאמרו שזה מאוד עזר אבל אני קצת חוששת בגלל ההסתייגות של האחות בטיפת חלב)
    כמובן ששמעתי גם מאמהות שסיפרו שזה לא עוזר בכלל, לכן אשמח לדעת תוך כמה זמן של שימוש אפשר לדעת שזה עוזר/לא עוזר? (כלומר תוך כמה ימים בהם אין שינוי עליי לוותר על השימוש בתרופה?)
    בנוסף אשמח לדעת אילו מאכלים מומלצים בהנקה למניעת גזים לתינוקת ומאלו מאכלים עדיף להימנע?
    המון תודה על העזרה
    רעות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים לתינוקת עוד שאלה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    10/11/2011

    אין בעיה בשימוש בגרפווטר. כמובן לנסות להמנע משימוש מיותר ומרובה בו. בנוגע למאכלים שכדאי להמנע מהם - אני לא חושב שקיים משהו מוכח אשר נמצא כגורם לקוליק, והמנעות ממנו - פותרת את הבעיה.
    יש הממליצים על כלכלה מפורמולה מפורקת כדי להקל על קוליק, אך כמובן שהנקה וחלב אם עדיפים על פני כל פורמולה (לא משנה איזו), ולכן לא כדאי לשנות את כלכלתה של התינוקת.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום