מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שיעול טורדני,צליל07/01/2012
ערב טוב בני בן שנה ותשעה חודשים יש לו היסטוריה של התקררות ושיעולים, לפני שנה אושפז עקב ברונכיליטיס, ועד לפני חצי שנה הרגשתי שהנחירות שלו הם יתר על המידה אז בדקו ואמרו שיש לו שקד שלישי, כשמתקרר מטופל באנילציות, כרגע הוא משתעל בצורה חזקה מאד, אני רוצה לקחת אותו לרופא, ואקבע תור עד שיקבעו לי תור, אפשרי לעשות לו אנילציות יש לי את כמויות, או שכל דבר לגופו אולי עכשיו לא צריך תכשיר מסויים,יש לי את הטרבולין, בודיקורטומים פזיולוגים ,,(לי היה דלקת גרון כנראה הדבקתי אותו)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול טורדני, - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/01/2012צליל שלום.
אם הוא סובל מקוצר נשימה לעיתים, אז אין כל בעיה להתחיל כבר בלילה טיפול באינהלציה של טרובלין ומחר להיבדק ע"י הורפא.
אם הוא סובל משיעיול נבחני לעיתים, אז אפשר להתחיל בלילה טיפול בחשיפה לאויר קר, ואם אין שיפור - בבודיקורט, ומחר לפנות לבדיקת רופא.
ואם אין לו רקע של צפצופים או שיעול נבחני, והוא רק מנוזל, יתכן שיספיק לו רק אינהלציה של מי מלח ותו לא .
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתשובה, לד' אבישי קרן,
צליל08/01/2012תודה לך דר' אבישי קרן, בלי נדר אקח אותו לרופא, זה שיעול כמו של אדם מבוגר אני מרגישה שיש ליחה, מעבר לכך למה התכוונת חשיפה לאוויר קר? אני כל יום מהגן ישר מביאה אותו הבית שמא יהיה רוח, ושוב יהיה חולה, (רק אתמול אחרי איזה חודשיים יצאתי איתו ביום לגן שעשועים כי היתה שמש בלי רוח)האם כדאי לקנות מכשיר אדים קר? (מכשיר אנילציה יש לי, בתודה ושבוע טוב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתשובה, לד' אבישי קרן, - תגובה
ד''ר אבישי קרן08/01/2012כאשר הילד סובל משיעול נבחני, זה נובע לעיתים מבצקת באיזור הלוע. חשיפה לאויר קר יכולה לשחרר את אותה היצרות זמנית באיזור דרכי האויר העליונות. אדים קרים הוא מכשיר יעיל ושימושי כאשר הוא מופעלך כל הלילה בחדש, הוא מוסיף לחות, ומקל על קשיי הנשימה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה דר' אבישי קרן,
צליל08/01/2012אני מודה לך דר' אבישי קרן, אכן יש לו ציפצופים, אז אני צריכה לעשות לו אנילציה עם בודיקורט, טרבולין, ומים פזיולוגים, כל אחד מינון אחר, 3פעמים ביום 7ימים, תודה רבה,שעזרת לי,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלאדבר. בהצלחה.
ד''ר אבישי קרן08/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברונכיטיס, דלקת ריאות- טיול ואמבטיהדידי07/01/2012
באופן כללי לגבי תאומים בני 6 חודשים:
1. האם נכון לעשות כל יום אמבטיה או שמספיק פעם בשבוע (כאם יחידנית אני מתקשה לעשות יום יום.
2. האם נכון לצאת לטייל גם בגשם כשהאוויר קפוא (אני מתגוררת בהרים והקור חודר לעצמות).
ואותן שאלות ולגבי ילדים חולים בברונכיטיס וחשש להתפתחות של דלקת ריאות (מטופלים באינהלציה):
אמבטיה = באיזו תדירות?
טיולים במזג אוויר קר מאוד
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברונכיטיס, דלקת ריאות- טיול ואמבטיה - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/01/2012אותה תשובה לשני המקרים (בין אם הילדים חולים ובין אם לא).
ההחלטה על מספר אמבטיות לשבוע היא החלטה אישית של כל הורה והורה, לפי התנאים העומדים בפניו, מבחינה כלכלית (חשבון מים, חשמל, היכולת לחמם). כמובן שככל שהילדים יהיו נקיים יותר, רחוצים יותר, רמת ההגיינה שלהם תהיה גבוהה יותר, והסיכוי לחלות במחלות הנובעות מחוסר הגיינה יהיה נמוך יותר.
עם הטכנולוגיה של היום ניתן לרחוץ את הילדים במים חמים, ולדאוג שהחדר יהיה מחומם, ובעצם לא לחשוף אותם להתקררות במחיר של רחצה. דבר זה מאפשר בעצם רחצה יומיומית.
האם יש נזק ברחצה פעם בשבוע? קרוב לודאי שלא. כמובן יש להקפיד על ניקיון הידיים (רחצה בים וסבון) באופן יומיומי.
אותה תשובה בנוגע לילדים עם ברונכיטיס בנוגע לרחצה.
ובנוגע לטיול בחוץ, אין חובה להוציא את הילדים החוצה כאשר קר מאוד. מצד שני, גם זה אפשרי עם ביגוד מתאים, כובע, נעליים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת ריאות-טיפול במוקסיפןשירן06/01/2012
שלום,
לבתי בת השנה ו 7 חודשים יש דלקת ריאות קלה, אתמול התחלתי טיפול במוקסיפן 250, הרופאה לא אמרה לי איזו כמות לתת לילדה, אך הרוקח שם מדבקה על הבקבוק לתת 8 מ"ג- במזרק פעמיים ביום כלומר 16 מ"ג ביום.
רציתי לשאול אם הכמות לא גדולה מידי? ואולי ישנה טעות??? כי הרופאה נתנה לי מרשם ל 2 בקבוקים, וזה רק היום השני לטיפול וכבר כמעט בקבוק אחד ניגמר.
אשמח לקבל עזרה דחוף שחלילה אני לא נותנת לידה כמות גדולה מידי
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת ריאות-טיפול במוקסיפן - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/01/2012המינון ניתן לפי משקל והוא בין 60 -80 מ"ג לק"ג ליום.
ניתן לחלק את המנה היומית ל 2-3 מנות.
פשוט תחשבי בהתאם אם המינון מתאים.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה על החוסר הבנה ...
שירן07/01/2012זאת אומרת שאם הבת שלי שוקלת 9 קילו...כמה אני צריכה לתת לה ביום??? המזרק הוא לפי מספרים 1,2,3 וכו....
המון תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה על החוסר הבנה ... - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/01/2012שירן שלום.
את מבלבלת בין שני ערכי מדידה. הראשון הוא מ"ל (שזה הסימן שרואים במזרק, והוא מודד נוזל), והשני הוא מ"ג (שזה הרישום שכתוב על הקופסא 250, והוא מודד משקל).
הטיפול בדלקת ריאות, לדוגמא, הוא 80 מ"ג של מוקסיפן על כל קלוגרם של משקל הילדה.
דהיינו, אם ילדת שוקלת 9 ק"ג, אז מגיע לה 80*9, שזה 720 מ"ג, סה"כ ביממה.
בבקבוק של המוקסיפן, יש 250 מ"ג בגל 5 מ"ל. כלומר יש 720 מ"ג ל 15 מ"ל (אני מעגל טיפה למעלה).
הרופא שלך נתן לך במינון של 800 מ"ג (אפשרי להגיע עד מינון של 100 מ"ג לק"ג, כלומר יכל לתת אפילו 900 מ"ג ליממה). ו800 מ"ג נמצאים בתוך 16 מ"ל של נוזל.
לסיכום (אני יודע... זה חשבון קשה במיוחד כאשר יש ילד חולה... ואין זמן לחישובים כאלה), המינון נראה מתאים. והיא מקבלת 800 מ"ג ליום, מחולק ב 2 מנות, כלומר 400 מ"ג בכל מנה. וזה אומר 8 מיליליטר (שמכילים בתוכם 400 מ"ג) לכל מנה, ויש לתת לה שתי מנות כאלה ביום. הרוקח הדריך אותך נכון.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך דר' אבישי
אמא אחרת08/01/2012התשובות שאתה עונה כל כך מפורטות ומכבדות והגישה האנושית האמפטית פשוט מרגשת,בגובה העיניים בלי גרם התנשאות. אולי תפתח קליניקה ברחובות ? (-: שתי הדרדסיות שלי יהיו ראשונות בתור!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלאדבר :)
ד''ר אבישי קרן08/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזיםענבל05/01/2012
שלום,
הבן שלי בן חודש וחצי סובל כל יום מכאבי בטן. הוא יונק וכמה פעמים ביום הוא פשוט סובל מכאבי בטן, אני גם לפעמים שומעת קולות מהבטן.
דבר נוסף הוא ששלוש פעמים ,בהפרש של כמה ימים מהקאה אחת לשניה, הוא הקיא אחרי שאכל .
יכול להיות שהוא רגיש לחלב אם?
האם זה נורמלי שכל יום ,כמה פעמים ביום הוא נאנק מכאבים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים - תגובה
ד''ר אבישי קרן05/01/2012שלום ענבל. בנך קרוב לודאי סובל מקוליק. אלה כאבי בטן אשר מאוד מציקים, וחולפים עם הגיל. הטיפול בהם כולל מסאג'ים לבטן, מעט לחיצות עם הבטן, החזקה במאונך כדי להוציא את הגזים אחרי האוכל... יש גם כמה תרופות שמוצעות לשימוש במקרים אלה (גרפווטר, סימיקול), שאני באופן אישי לא שולל שימוש בהם, אבל שומר אותם למקרים הקשים במיוחד... שלא מגיבים למסאג'ים הפשוטים.
בנוגע להקאות, יכול להיות שהן נובעות כמות גדולה מדי אותה ינק. אם ההקאות האלה ממשיכות ומופיעות בצפיפות רבה יותר - יש לפנות לבדיקת רופא.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שתן בן שנה וחציעמית04/01/2012
אנחנו שבוע אחרי סאגת מיון שבה אובחנה דלקת בדרכי השתן. קיבלנו אנטיביוטיקה בדרכים שונות ומשונות (1 עירוי, 2 זריקות וחמישה ימי סירופ מבורך). עכשיו צריך לעשות שוב תרבית שתן לוודא שחיידק ecoli התנדף לו.
כבר יומיים מלבישים לובן שנה וחצי שקית למתן שתן בבוקר לפני שמתעורר. אתמול יצא מעט מדי (המעבדה אמרה שפחות מ-10 CC לא מספיק לבדיקה), והיום כלום! כנראה שבשכיבה זה לא ממש עובד כי בחיתול היה מעט שתן (שמנו חיתול חדש).
זה יהיה כזה אסון לתת למעבדה שתן מהערב (שאוחסן במקרר) או מהלילה (אם נשים שקית לפני השינה)?
בגיל הזה אפשרי "לתפוס אותו בשעת מעשה" ולכוון לכוסית?
האלטרנטיבה היא קטטר שאותה אנחנו ממש לא מעדיפים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שתן בן שנה וחצי - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/01/2012עמית שלום רב.
אני לא מעורב לגמרי בכל המקרה, ויתכן שיש נתונים שחסרים לי. אבל מקריאת השאלה על כל הנתונים שבה, אני לא מוצא שום סיבה לחזור על בדיקת שתן לתרבית, ואין לי מידע מי קבע ש "עכשיו צריך לעשות שוב תרבית שתן לוודא שחיידק ecoli התנדף לו".
אין רוטינה כזו של ביצוע בדיקת שתן לאחר טיפול אנטיביוטי, אלא אם יש המשכות של תלונות (עדיין חום? הקאות?), או לחילופין, כחלק מבירור נפרולוגי לפני ביצוע בדיקות חודרניות יותר (לפני ציסטוגרפיה, רוצים לודא שהשתן תקין, כדי לא להכניס זיהום עמוק יותר עד לכליות).
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכולרוני04/01/2012
שלום
בני בן ארבעה וחצי חודשים. כבר כחודש שהוא ניזון מהנקה בערב ובבוקר וסימילאק במהלך היום (שלושה בקבוקים)
פעמים רבות מאוד הילד מוציא גזים (מלמטה :) ), מעבר לכך הצואה שלו רכה ויוצאת אחת ליומיים.
האם היציאות המרובות של הגזים זה משהו שעלי לבדוק ? האם ניתן לעשות משהו בנידון ?
תודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכול - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/01/2012רוני שלום.
נשמע שמערכת העיכול של בנך תקינה לחלוטין. כל עוד היציאות תקינות, לא שלשוליות, וניתנות לפחות אחת לשבוע - אזי הכל תקין. גזים- לעיתים נמשכים לתקופות ארוכות, אך אין בהן נזק בריאותי, ואין בהם רמז לכך שיש בעיה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מד חום אינפרא אדוםאלין04/01/2012
שלום,
בתי בגיל שנה ומאוד קשה למדוד חום בלילות זה פרוייקט ולא שיטה נוחה להפשיט ולבדוק ראיתי פירסומים וכתבות על המדחום אינפרא אדום,מודד חום ללא מגע עם הגוף, האם מישהו שמע על זה?זה אמין לא רוצה לקנות סתם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מד חום אינפרא אדום - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/01/2012שלום רב.
אולי אני אגיד משהו "קיצוני" ולא מקובל... אבל המשמעות של מדידת חום מדוייקת איננה קריטית מאוד. לרופא חשוב לדעת אם יש חום או אין חום, הדבר הזה דורש בד"כ מדידה אחת בלבד! ועדיף רקטלית, בתינוקות, שזו הבדיקה האמינה ביותר. לאחר שאנחנו יודעים שיש חום, לעיתים יש משמעות לעוצמת החום, אם מדובר בחום מעל 41 מעלות (דבר הנקרא היפרפירקסיה), אז מקובל לבצע בירור מעבדתי הכולל תרבית דם, ולטפל באנטיביוטיקה (לרוב)... מעבר לכך, אין ממש משמעות למדידות החוזרות של החום, ואפילו לא לעוצמת החום. בספרות המקצועית לא הוכח שחום גובה מאוד מתאים דוקא לחיידקים וחום פחות גבוה מתאים לוירוסים... יש הרבה יותר משמעות להתנהגות של הילד בזמן המחלה (אפאטיות, שיתוף פעולה, עירנות? שמח? מחייך? תיאבון?) מאשר למדידה המדוייקת של החום שלו. כאשר מגיעים הורים למרפאתי ומספרים שיש לילד חום, אני לעיתים מדלג על השאלה כמה? איך מדדתם? והרבה יותר דורש וחוקד על ההתנהגות של הילד בזמן החום, ואולי חשוב יותר - לאחר שניתן טיפול להורדת החום.
זו גישתי...
מכך נגזרת תשובתי לשאלתך.. אם אין משמעות רבה למדידות חוזרות של חום, ועוצמת החום - רק במקרה חריג מהווה איזו משמעות לצורך טיפול רפואי, אזי אין צורך להשקיע כל כך הרבה בחיפושים אחר אמצעי, שבסופו של דבר "לא יספק את הרופא", אשר ירצה לדעת כמה חום רקטלי נמדד לילד...
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פליטות מרובותרותם04/01/2012
שלום רב
יש לי תינוקת בת חודשיים, היא פולטת אחרי כל ארוחה כמויות מאד גדולות, גם לאחר שעה שעתיים מההאכלה היא עדיין פולטת.
היא עולה יפה מאד במשקל כרגע בסביבות 5 קילו, ישנה טוב בלילה למעט המקרים שמיתעוררת בשל הפליטות.
המיטה שלה מוגבההת, אני עושה הפסקות בעת ההאכלה ומעבירה לטרמפולינה לאחר ההאכלה.
היא ניזונה מהנקה בשילוב עם סימילאק אדוונס.
רציתי לסמיך לה את הסימילק אך איני רוצה להעלות את הקלוריות בשל עליה יפה במשקל, האם יש משהוא ללא קלוריות נוספות?
קראתי על פורמולה בשם אינפאמיל AR אך קצת ניבהלתי כאשר קראתי כתבה על תינוק בן 10 ימים בארה"ב אשר נפטר מחיידק שהיה בפורמולה של חברת מדג'ונסון, האם זאת אותה הפורמולה אשר נמכרת בארץ?האם יש פורמולה של חברה אחרת?
תודה רותם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פליטות מרובות - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/01/2012רותם שלום.
בשאלתך את מתארת את סבלה של ביתך מפליטות מרובות, למרות עליה יפה מאוד במשקל. דבר זה אכן מתאים לרפלוקס, והטיפול כולל אמצעים שמרניים התנהגותיים, טיפולים תזונתיים, טיפול תרופתיים, ובמצבים קשים במיוחד - כירורגיים.
הטיפול ההתנהגותי הוא להקפיד להרחיק בין ארוחה לארוחה לפחות 3-3.5 שעות. לא להאכיל אותה כל פעם כשהיא בוכה (אם זה פחות מהמרווח הזה), כי יתכן שהבכי נובע מהרפלוקס, החומציות אשר עולה במעלה הושט, ולא בשל רעב. כמו כן, לאחר האוכל, להחזיק אותה במצב מאונך (ראש למעלה, כמובן) לכ 20-30 דקות, לעיתים בזמן עירונות יעיל להשכיב על הבטן (!!!) ולא על טרמפולינה (אשר גורמת לסרעפת ללחוץ על הקיבה, ולהגביר את הלחץ בה, ולעודד רפלוקס).
כלכלה: ניתן להסמיך את האוכל עם קורנפלור, או להחליף לכלכלת אנפמיל AR. ממה שאת מתארת נפטר ילד אחד מהפורמולה הזו (אגב, אני לא מכיר את הסיפור...), וזה אומר שכל האחרים חיים ושלמים. אם תקראי את הסיכונים ותופעות הלוואי של אקמול, ותמני כמה אנשים מתו / נזקקו להשתלת כבד / הורעלו מאקמול, אז תקחי בפרופוציה את המקרה הספציפי שקרה לאותו תינוק. מקרים נוראיים עלולים לקרות בעולם, ובד"כ מקרה חריג יהיה זה שיפורסם ויתפוס את העין/אוזן של הקהל הרחב... אגב, גם פורמולות אחרות (מקרה רמדיה???) נתפסו בקלקולן... האם זה אומר שכל האחרות בטוחות בהכרח? אני לא בטוח.הן בטוחות עד שיוכח אחרת, כנראה...
שלב הבא - טיפול תרופתי: לוסק / זנטאק / גביסקון, תרופות שונות אשר ניתנות להפחתת החומציות או להפרעה פיזיקלית של החומצה לעלות למעלה. נותנים אותן כאשר השינוי בכלכלה לא מספק את הסחורה...
ושלב הבא - תיקון כירורגי, ויצירת מסתם (ע"י ליפוף ראש הקיבה סביב הושט), כאשר זהו צעד קיצוני ואחרון במקרים קשים של רפלוקס אשר גורם לבעיות רפואיות (דלקות ריאה חוזרות וכד'). רפואה שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצ"ב הכתבה - תגובה
ד''ר אבישי קרן05/01/2012תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות תרבית שתןאמא נועה02/01/2012
שלום דר אבישי
מצ"ב תוצאות תרבית שתן של ביתי,בת 2.4 שנים. האם תקין?
SG 1.02 SG
LEUCOCYTES UR. 500.00 LEUK./UL
NITRITE NEGATIVE
PH (URINE) 5.00
PROTEINE UR NEGATIVE
GLUCOSE URINE NORMAL
KETONES NEGATIVE
UROBILINOGEN NORMAL
BILIRUBIN UR NEGATIVE
ERYTHROCYTES NEGATIVE
SEDIMENT ראה פירוט
SEDIMENT RBC 3.00 HPF
SEDIMENT WBC 27.00 HPF
SEDIMENT NSE +
בתודה מראש אמא נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות תרבית שתן - תגובה
ד''ר אבישי קרן02/01/2012אמא נועה, שלום רב.
הבדיקה המצורפת היא של "שתן כללית" ולא של תרבית שתן.הערך של לויקוציטים הוא גבוה, והוא מרמז על זיהום בשתן. השאלה הגדולה היא כיצד נלקחה בדיקת שתן זו. האם בשקית שההוצמדה לגוף, או באמצע זרם?
אם מדובר בשקית, יתכן שהתוצאה הלא תקינה נובעת מהטכניקה הלא נקייה של נטילת הדגימה. ואם באמצע זרם, יש לודא שאכן השתן היה באמצע הזרם, ולא כלל את הטיפות הראשונות של השתן.
על כל פנים, התוצאה הרשמית תהיה כיומיים לאחר מתן דגימת השתן, כאשר יצמחו או לא יצמחו חיידקים בתרבית השתן.
בנוגע לטיפול, יש לפנות לרופא המטפל, כדי להחליט האם להתחיל כבר עכשיו טיפול אנטיביוטי, או אולי לקחת דגימה נוספת, או לחכות לתשובת תרבית השתן הרשמית.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה אצל בן שלושה שבועותנועה02/01/2012
שלום רב
אני אם לשני בנים. הגדול בן שנתיים הקטן שלושה שבועות.
כבר בבית החולים שמתי לב שבני בן השלושה שבועות מפריש צואה ללא הפסקה.
אני מניקה, עם ילדי הראשון לא הנקתי ולכן אנני יודעת אם הדבר קשור בהנקה או במערכת העיכול שלו. ללא ספק מדובר בדבר חריג. ברגע שמחליפים לו, הוא מפריש עוד ועוד ועוד
אי אפשר להשאיר אותו ללא חיתול לכמה שניות בודדות.. גם באמבטיה וגם במהלך הברית הוא עשה זאת. איספור בגדים ומצעים אני מחליפה מדיי יום. תהיתי אם מדובר בבעיה.
במעקב המשקל הוא עולה יפה מאוד (450 גר לשבוע) ויונק יפה
אבל העניין מאוד מטריד אותי, כאילו נוצר אצלי הרושם שמדובר ברגישות בפי הטבעת, ברגע שנוגעים עם המגבון באיזור הילד מוציא עוד ועוד. מה דעתך? יכול להיות שאם אעביר אותו לתמל הדבר ישתנה והוא פחות יסבול? אולי שווה לוותר על ההנקה במקרה זה?
הילד סובל מתפרחת עזה, כעת אני מורחת לו ויטה מרפן וזה ממש עוזר, אני מחליפה חיתולים כל שעתיים בערך ולפעמים פחות
אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה אצל בן שלושה שבועות - תגובה
ד''ר אבישי קרן02/01/2012נועה שלום ומזל טוב.
יציאות אצל תינוקות זה עניין מאוד נזיל... תרתי משמע... המרקם אמור להיות כשל חרדל דיז'ון (נוזלי צהבהב עם גרגרים), ומספר הפעמים ליום יכול לנוע בין 7-8 פעמיום ביום ועד פעם אחת לשבוע. נראה לי שבנך נמצא בתוך הנורמה.
עם זאת, הייתי ממליץ למרוח משחות פשוטות לאיזור הטיטול, ולא ויטה מרפן. די בפסטות השונות הקיימות בשוק. במקרים חריגים, ניתן להשתמש במשחה "חזקה" יותר, המכילה אחוז גבוה של אבץ, ובמקרים קיצוניים, לאחר בדיקת רופא, ניתן להוסיף משחה טיפולית.
אני מציע שתפני לרופא הילדים שלך, כדי שיתרשם אם יש צורך בטיפול תרופתי במשחה. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטרוקוקסמיטל31/12/2011
ילדי בן חודשיים,
בבנק דם הטבורי נמצא כי בדם הטבורי של ילדי יש אנטרוקוקוס,
מה זה אומר?
אם יש בדם הטבורי אז גם לילד יש?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטרוקוקס - תגובה
ד''ר אבישי קרן31/12/2011קרוב לודאי שלא.
אם הילד בריא, ללא חום, עולה היטב במשקל, אז קרוב לוודאי שהממצא של האנטרוקוק בדם הטבורי הוא תוצאה של הזדהמות הדגימה במהלך נטילתה (בשפה המקצועית קוראים לזה קונטמינציה).
אין מה לדאוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי בזמן נסיעהמלי31/12/2011
שלום
בני בן שלושה וחצי חודשים.
אי אפשר לנסוע איתו ברכב. הוא צורח ומרוב צריחות הוא מקיא ונהיה צרוד, הוא לא נרגע בזמן הנסיעה ולא נרדם, כל נסיעה היא סיוט.
האם מדובר בבעיה רפואית? יכול להיות שיש לו בחילות מהנסיעות? האם זו תופעה חולפת?
מה עושים?
אודה לתשובה
בברכה
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי בזמן נסיעה - תגובה
ד''ר אבישי קרן31/12/2011מלי שלום.
זה תופעה מוכרת, ומנסיוני כאבא, גם עוברת.
אין בעיה רפואית, אך יש ילדים שקשה להם יותר לנסוע. אפשר לעזור על ידי הושבת הילד עם כיוון הנסיעה (כמובן שעד גיל שנה, המושבים של התינוקות הם נגד כיוון הנסיעה, ואי אפשר לשנות את זה), שיהיה מול הילד צעצוע יציב, שלא מתנדנד, שהוא יוכל למקד מבט ושיהיה לו ריח נעים באיזור שהוא יושב, ואויר נעים.
זה גם קשור קצת לאופי של הילד. מתוך חמשת ילדי, רק שניים סבלו מזה, ואצל האחרים הנסיעות לא הטרידו מעולם.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה את נותנת לו לפני נסיעה
אימא של לירז01/01/2012כמו שיש גדולים שרגישים לנסיעות יש גם גדולים
אני עד מרומי גילי סובלת מזה
אני תמיד משתמשת בשיטת התפוזים שלרב עוזרת אבל את יכולה לנסות גם תרופה בשם קוקולין שהיא טבעית והיא ממש עוזרת לזה ומותר לתת גם לקטנים....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה את נותנת לו לפני נסיעה - תגובה
ד''ר אבישי קרן01/01/2012בד"כ אני לא מגיב להצעות נוספות... אבל עתה אחרוג ממנהגי. בעוד שמותר לנסות דברים טבעיים בילדים גדולים יותר (גיל שנתיים וכו'..), לא לנסות זאת על ילד בן 3 חודשים!.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התינוקת שלי אוהבת לישון הרבהלין30/12/2011
שלום,
הבת שלי בת 4 חודשים ושבוע - היא תינוקת מקסימה,מחייכת, צוחקת בקול משמיעה קולות מגיבה כשמדברים איתה ומפטפטת,משחקת הכל טוב ויפה. בתקופה האחרונה, היא אוהבת לישון והרבה, היא יושנת כמה פעמים ביום אפילו אם זה לחצי שעה ואז מתעוררת. כאילו שהיא מתעייפת מהר מהמשחקים שלה והיא רוצה לישון. האם זה הגיוני בגיל שלה?- לא יודעת אם זה קשור, אבל היא כבר 3 לילות שיושנת לבד בחדר שלה על המיטה שלה ולא בעריסה.אתמול היא ישנה מ תשע ורבע בערב עד 7 בבוקר!!!! אכלה ושוב חזרה לישון כשעה (ככה היא רגילה- מתעוררת בבוקר אוכלת וחוזרת לישון בין שעה לשעתיים), היום למשל היא ישנה מעשר וחצי בלילה ועד 7, אכלה,שיחקה וצחקה וישנה לבד משעה 9:30 עד 11- שיחקה אכלה ושוב ישנה באחת כחצי שעה. זה דייי מדאיג אותי- מה אני צריכה לעשות? האם זה נורמלי בגיל שלה?
עוד תופעה מוזרה, מאז שהיא נולדה אני מנסה לשים לה מוצץ והיא לא הסכימה , אתמול היא התחילה לקבל אותו, נרגעת וישנה עם המוצץ לבד.דיי מוזר לי.אולי בגלל השיניים ??
אודה לכם על העזרה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התינוקת שלי אוהבת לישון הרבה - תגובה
פרופ' יצחק לוי31/12/2011אין כל סיבה לדאגה,
היא נותנת לך לנוח אחרי יום עמוס ומייגע,
תהני מכל רגע
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום ללא סיבה אצל תינוקתחנה29/12/2011
התינוקת שלי בת 1.5 שנים. לפני כחודשיים הייתה לבתי דלקת בדרכי השתן עם חום גבה שגרם לפרכוסים.לאחר הטיפול הדלקת לא חזרה אך מאז יש לה כל שבועיים חום גבה מאד,
ללא סיבה נראית לעין, מקבלת טיפול אנטיביוטי וזמן קצר לאחר סיום הטיפול האנטיביוטי מקבלת שוב חום גבה. רופאת הילדים שלחה אותה לבדיקות שיצאו תקינות. שאלתי היא האם חום גבה בגיל זה ובתדירות כזאת וללא סיבה הן תופעה נורמלית בגיל זה ? רופאת המשפחה הפנתה אותה למיפוי כליות ואני תוהה אם להסתפק' בכך או לבקש הפניה לבית חולים לבדיקות נוספות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום ללא סיבה אצל תינוקת - תגובה
ד''ר אבישי קרן29/12/2011ריקי שלום רב.
את ציינת בשאלתך משפט, שבקריאה מהירה נשמע נכון... אבל בקריאה חוזרת - הוא משפט בעייתי מאוד:
המשפט הוא " יש לה כל שבועיים חום גבה מאד ללא סיבה נראית לעין, מקבלת טיפול אנטיביוטי ...". אין שום סיבה לטפל באנטיביוטיקה כאשר יש חום גבוה ללא סיבה!
אנחנו מטפלים באנטיביוטיקה כאשר יש גורם חיידקי למחלה, ולא בחום. ודאי שאם אין סיבה נראית לעין, יש צורך לברר את הסיבה לחום - דלקת בדרכי השתן? (אצל ביתך זה הדבר הראשון שיש לחפש), דלקת גרון ? ריאות? זיהום עורי? דלקת אזניים? יש הרבה סיבות היכולות להראות לעין או להשמע לאוזן... ואם לא (כדברייך - ללא סיבה הנראית לעין), אז צריך לחפש בדרכים מעבדתיות כמו מדדי דלקת, ותרבית דם, צילום חזה.
זה נורמלי לסבול ממחלות ויראליות חוזרות ואפילו הרבה... כל עוד הילדה מתפתח היטב וגדלה, יש אינדיקציות לבירור מערכת חיסון בילדים, אבל אתם עוד לא הגעתם לשם... כי נראה שאת הדברים הבסיסיים יותר לא עשו, כמו תרביות דם (כאשר הילדה ללא כל טיפול אנטיביוטי) ובירור מעבדתי כאשר יש חום ללא סיבה.
לסיום, יש בירור ל אירועי חום חוזרים (PERIODIC FEVER), בחיפוש אחר מחלות, השכיחות בהן בארץ הן: FMF (קדחת ים תיכונית) ו PFAPA.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריקת שינייםדפנה28/12/2011
שלום,
הבן שלי בן שנה וצריך לעבור חיסון של גיל שנה
האם כדאי לפצל? איך לעשות את זה?
והתחיל לחרוק שיניים,ממה זה? מתי זה יעבור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריקת שיניים - תגובה
ד''ר אבישי קרן28/12/2011שלום רב.
אני ממליץ לא לפצל. כאשר מפצלים, שוכחים להשלים את השאר, והביקורים החוזרים לטיפת חלב לא נעימים לילדים... (ולהורים). הגוף מסוגל להתמודד היטב עם מסת החיסונים הניתנת יחדיו.
חריקת שיניים - חולפת מעצמה, לא לדאוג. אם זה ממשיך - דורש התערבות התנהגותית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
