מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חימום ולבוש לתינוקתשיר17/12/2011
הקטנה לפעמים לא רגועה(בת חודשיים+).
נראה לי שחם לה, אבל אני לא סגורה על זה.
החדר העיקרי שהיא נמצאת בו מחומם לבין 21 ל 23 מעלות עם רדיאטור.
והיא לבושה עם בגד גוף+רגלית מטריקו ומעל זה או אוברול פליז או פוטר.
חשבתי לשים לה במקום 2 שכבות של טריקו - אבל אני מפחדת שזה יהיה קר מידיי לשאר האיזורים בבית כשמטיילים איתה.....ואיך אני בודקת עם חם לה? לפעמים היא מזיעה, אבל זה אחרי שהיא במיטה עם שמיכה.... הידיים שלה לא מעידות כ"כ על כלום - כי הן לרוב קרות..... והכפות רגליים מין הסתן חמות כי הן בתוך הרגלית והפוטר.
אני גרה בקריות (ליד חיפה)
שאלה נוספת: יש לה לפעמים פליטות שנראות כמו ליחה, היא מצוננת בערך מאז הלידה....זה סביר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חימום ולבוש לתינוקת - תגובה
פרופ' יצחק לוי17/12/2011אם החום בחדר עולה על 22-23 מעלות זה בסדר,
בבית שתי שכבות,
בחוץ להוסיף שכבה נןספת
פליטות עקב ליחה
תודה
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רע מהפה ומהגוףלילך16/12/2011
הילד בן שנה וחודש, אבל כבר מגיל מספר חודשים התחלנו להבחין כי יש לו ריח רע מהפה ומהגוף, עוד מלפני שיצאו לו שיניים. החל מגיל 7 חודשים יצאו לו 3 שיניים תחתונות ולאחר חודש התחילו לצאת העליונות , שלקח להן 3 חודשים לצאת. רופא שיניים בדק אותו ואמר שמבחינת הפה הכל תקין. גם הגננות בגן מעירות שיש לו ריח, ושהוא מקיא/פולט בעיקר אחרי אוכל חלבי, כמו מעדנים. הילד אוכל אוכל רגיל רוב היום ובלילה סימילק. בבדיקות דם לפני חודש היה חסר לו ברזל והתחלנו לתת לו ברזל בחודש האחרון. ממה הריח יכול לנבוע? חשוב לציין שיש לנו ילדה גדולה יותר (3.5) שלא היו לה בעיות כאלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח רע מהפה ומהגוף - תגובה
פרופ' יצחק לוי17/12/2011ייתכן מהליחה או מגזים במערכת העיכול,
לרוב עובר ללא כל התערבות
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאותרינת16/12/2011
שלום, בני בן 9 חודשים מקיא מזה חודשיים.
בבדיקה אצל רופא לפני חודש אמר כי יכול להיות שזה בגלל ליחה, היה מנוזל באותו יום. הרופא נתן לי טיפות פניסטיל וההקאות המשיכו שמתי לב שזה קורה כשנתתי לו לאכול ביצה מקושקשת בחתיכות נורא קטנות ורופאה אחרת מבלי לבדוק אמרה שכנראה לא מוכן לאוכל כזה. הבעיה היא שהוא מקיא לא רק באוכל כזה לדוגמא מרק מרוסק אוכל כמה כפיות, פותח את הפה ולא מסרב ואז פתאום מוציא הכל. או שזה קורה גם רבע שעה אחרי הארוחה, למשל היום אכ גבינה לבנה והקיא.
מקווה שהפרטים מספקים על מנת לקבל חוות דעת נוספת, כי אני לא שקטה מהאבחנה של הרופאה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות - תגובה
פרופ' יצחק לוי17/12/2011מציע להתייעץ עם גסטרו ילדים
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפי מה?דפנה16/12/2011
היי
יש לי שאלה: לפי מה מפסיקים עם הויטמין D ועם הברזל?
עשינו ספירת דם,ולפי מה רואים שצריך להפסיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפי מה? - תגובה
פרופ' יצחק לוי17/12/2011המוגלובין מעל 11
D להפסיק בגיל שנה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום שנמשך?עם תרופות,צליל15/12/2011
שלום לבני בן השנה ושמונה חודשים יש דלקת עיניים הרופא הסביר שכנראה נדבק,ב12לחודש ביום שני הייתי אצל רופא ילדים הרגשתי שהילד לא הכי בסדר, הסביר שיש לילד דלקת באוזן,והביא לו מוקסיפן בתרחיף, עד היום יום חמישי החום בקושי יורד לו, הרופא הסביר שאם ב48השעות האנטיביוטיקה לא השפיעה היא כבר לא תעזור האם להמשיך את האנטיביוטיקה? ומה הסיבה שחום לא יורד 5ימים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום שנמשך?עם תרופות, - תגובה
פרופ' יצחק לוי15/12/2011קרוב לוודאי מחלה ויראלית שאינה מגיבה לאנטיביוטיקה
או דלקת אחרת שהמוקסיפן לא עוזר
הייתי ממליץ להבדק שוב ולעשות ספירת דם
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרפס כמעט סגוראבישג14/12/2011
שלום רב
בני בן 5 חודשים היקף ראש 39.4 בבדיקה שגרתית בטיפת חלב הרופאה אמרה לי כי מרפס הראש כמעט ונסגר וזה חריג לגילו. היא ציינה שז נורמאלי בגלל שהיקף הראש שלו קטן (אחוזון 5) וזה גם יכול להיות גנטי.
האם כדאי ללכת לעוד חוות דעת ? מהן ההשלכות של מקרה כזה ?
הילד בריא , מחייך מגיב ומתפתח יפה מאוד מבחינה מוטורית והתפתחותית. אודה לתשובתכם , אבישג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפס כמעט סגור - תגובה
ד''ר אבישי קרן15/12/2011אבישג, שלום.
יש צורך להמשיך לעקוב אחר היקף הראש. אם הוא שומר על עקומה תקינה - אין מקום לדאגה. אם חס וחלילה הוא שובר עקומה כלפי מטה - יש צורך לבדוק הלאה (הדמייה של הראש). כמובן, להמשיך מעקב התפתחותי רגיל במסגרת טיפת חלב.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת לתינוקת בת 3 חודשיםכרמל14/12/2011
הקטנה שלי בת 3 חודשים (שתהיה בריאה) יש לה קצת נזלת בעיקר מפריע לה בהנקה
קנינו מכשיר אדים קרים ורצינו לדעת לגבי מי מלח האם ניתן להכין בעצמי בבית ואיך אפשר לתת לה? ומה לגבי אלרין לתינוקות?
אשמח לתשובה מהירה
חג חנוכה שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת לתינוקת בת 3 חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן15/12/2011כרמל, שלום.
ניתן להכין בבית מי מלח, כמובן שהריכוז לא יהיה מדוייק... בתינוקות, עדיף בכל זאת להקפיד על הדיוק, ולכן הייתי ממליץ על מי מלח בספרי. אלרין לתינוקות - מתאים בהחלט. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רדיאטור או מזגןשרון13/12/2011
לחימום חדר תינוק, מה עדיף רדיאטור או מזגן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רדיאטור או מזגן - תגובה
ד''ר אבישי קרן15/12/2011שרון שלום.
שניהם בסדר גמור, רק להקפיד שיהיה גם לח בחדר, ולא רק חימום יבש. על רדיאטור אפשר לשים כלי עם מים, ועם מז גן זה קצת יותר קשה, אך אפשרי. ניתן להשתמש במכשיר של אדים קרים בחדר, כדי ליצור את הלחות הנדרשת.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון רוטה- מנה ראשונהריקי13/12/2011
שלום רב,
מחר יש לבני חיסון (מנה ראשונה) נגד נגיף הרוטה.
מחר בני יהיה בן 14+5. האם כדאי לחסן אותו או לוותר מכיוון שזה גבולי מאוד.
בנוסף, מדוע לא ניתן לחסן לאחר 14+6?
תןדה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון רוטה- מנה ראשונה - תגובה
ד''ר אבישי קרן15/12/2011ניתנה תשובה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת חודשייםאנה13/12/2011
תינוקת בת חודשיים וחצי סובלת מיציאות לא סדירות.פעם בשלושה ימים. היא מתאמצת במהלך כל היום אך במקום יציאה, היא פולטת כמויות גדולות של חלב (ניזונה מחלב אם שאוב). כתוצאה מכך היא לא רגועה במהלך היום (לאחר היציאה היא מאוד רגועה).
מה ניתן לעשות בנידון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת חודשיים - תגובה
ד''ר אבישי קרן15/12/2011אנה שלום.
שלום רב. יש לפנות לבדיקת רופא, לשקול האם מדובר בפליטות מרובות, אולי יש לה רפלוקס? אופר יוכל להערי ך האם הבעיה היא עליית אוכל מהקיבה במעלה הושט (רפלוקס) ולטפל בהתאם.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון רוטהריקי13/12/2011
שלום רב,
מחר יש לבני חיסון נגד נגיף הרוטה.
מחר בני יהיה בן 14+5. האם כדאי לחסן אותו או לוותר מכיוון שזה גבולי מאוד.
בנוסף, מדוע לא ניתן לחסן לאחר 14+6?
תןדה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון רוטה - תגובה
ד''ר אבישי קרן15/12/2011ריקי שלום.
כדאי לחסן, לפי המלצות משרד הבריאות.
לא מחסנים לאחר תעריך שנקבע כיעד אחרון, בשל חשש לסיבוכים אשר עלולים להיווצר אם החיסון ניתן מאוחר יותר. סיבוך נדיר מאוד שנמצא בפורמולציה קודמת של חיסון לרוטה (לא החיסון הנוכחי) היתה התפשלות מעיים. בשל כך הוחלף צורת החיסון, ויש הקפדה על מתן עד גיל מסויים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינון שלא עוברשיר12/12/2011
בת חודשיים. מטופלת במי מלח ומכשיר אדים קרים. זה לא עובר דיי הרבה זמן - יש טיפול אחר? יש לה את זה מאז הלידה (חרחורים) ואח"כ התחיל גם צינון.....ומאז לא מפסיק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינון שלא עובר - תגובה
ד''ר אבישי קרן13/12/2011זה הטיפול המקובל. כל עוד היא מתפתחת, גדגלה, ואוכלת היטב - אין ממה לדאוג. זו העונה! בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שינייםאורית12/12/2011
יש לי תינוקת בת 7 חודשים, לפני חודש בקעו לה 2 השיניים התחתונות(יצאו ביחד), רואים כבר חלק מהן. עכשיו כל מה שהיא מכניסה לפה מלווה בבכי. האם אלו צמיחת שיניים עליונות? האם בגלל המשך יציאת השיניים התחתונות? החניכיים העליונות נפוחות ואדומות. יכול להיות שאולי השיניים התחתונות נוגעות בחניכיים העליונים ובגלל זה כואב לה? הילדה אינה נינוחה בעיקר בלילה. מיואשת, אשמח לעזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקיעת שיניים - תגובה
ד''ר אבישי קרן13/12/2011אורית שלום.
יתכן שהיא סובלת באמת מתקופה של הנצת שיניים. תנסי טיפול בטי-ג'ל לפני השינה, ותראי אם זה עובר. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האכלת תינוקיעל12/12/2011
שלום!
בתי בת 4 חודשים. בטעות נתתי לה מטרנה 3 שלוש (משהו כמו 4 בקבוקים עד ששמתי לב לטעות...). עד כמה זה עשוי להיות "מסוכן"? (לא הראתה תגובה מאוד שונה, היתה לה עצירות שסבלה ממנה עוד לפני שאכלה שלב 3).
תודה ויום טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האכלת תינוק - תגובה
ד''ר אבישי קרן13/12/2011יעל שלום.
אין שום סיכון (ילדים הרבה יותר "עמידים" ממה שאנחנו חושבים).
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוקוליט לתינוקתמיכל11/12/2011
שלום רב, תינוקת בת ארבעה חודשים ושלושה שבועות. מנזולת (נזלת שקופה) ומשתעלת שיעול רטוב עם ליחה. בבדיקת רופאה נאמר לנו כי מדובר בהתקררות וכי היא מקווה שזה לא יסתבך. שאלתי אותה לגבי השימוש במוקוליט של טיפטיפות והיא אמרה שהיא צעירה מידי. שאלתי שני רוקחים בכירים והם אמרו כי אין מניעה להשתמש ואף רצוי, כדי לא להגיע להחמרה. אשמח לחוו"ד נוספת. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקוליט לתינוקת - תגובה
ד''ר אבישי קרן13/12/2011שלום רב.
אני נוטה להצטרף לדעת הרופאה. אמנם אפשרי מבחינת הגיל. בפועל, הטיפול הסימפטומטי הוא טיפול שרופאים פחות ופחות ממליצים עליו לילדים, ומאפשרים לגוף להתגבר לבד על הנזלת, עם עזרה של טיפולים לא מזיקים (מי מלח לאף,
אינהלציות של מי מלח, אדים קרים), וכמה שפחות תרופות. רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)