מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן שלושה חודשים - לא רוצה לאכולקרן08/11/2011
שלום יש לי תינוק בן שלושה חודשים בשבוע האחרון הוא התחיל לעשות בעיות עם האוכל. הוא אוכל סימלאק אדוואנס כמות 120 . ביום שבת פתחתי קופסא חדשה של סימלאק אדוואנס פלוס - החדש !!! כי זה מה שיש על המדפים ולא יהיה יותר את הקודם ומאז הוא אוכל בכוח ולא מסיים ואפילו בו זמנית נותן יציאה רכה מאוד מימיית ומושך את שעות האכלה ל 4 עד 5 ואפילו 6 שעות , באופן כללי הוא מתנהג בסדר גמור לא בכיין או נודניק פשוט לא מעוניין באוכל, הוא נמצא בגן ובגן יש את האריזה הישנה של הסימלאק אבל גם שם הוא עושה בעיות עם האוכל.
שאלתי האם כדי לעבור לתחליף אחר?
מה עושים ?
תעזרו לי פלייייייייז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שלושה חודשים - לא רוצה לאכול - תגובה
ד''ר אבישי קרן08/11/2011שלום קרן.
כל החלפת כלכלה יכולה לגרור עימה שינויים במערכת העיכול, עצירות או יציאות רכות. תני לו עוד קצת זמן להתרגל, ואל תכריחי אותו לגמור את האוכל או לדחוף לו אוכל בכוח... אם זה ימשך מעבר לשבועיים, בלי שהוא חוזר לשגרה - יש לפנות לבדיקת רופא, שיראה אם יש משהו אחר שמפריע לו.
כל זאת נכון, בהנחה שהוא לא מקיא, לא מרייר, בלי חום, בלי שינוי בהתנהגות. אם יש אחד מהתסמינים הללו - רצוי לפנות לבדיקת רופא קודם לכן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדמומיותשואלת שאלה08/11/2011
שלום רב!
בתי בת שנה וחודש בקרוב.בימים האחרונים שמתי לב לכך שבאזור איבר המין שלה ישנה אדמומיות קלה.מאז שהבחנתי בכך אני מורחת לה במקום משחה של הטוסיק.
האם טוב לעשות כך?
האם יש משהו אחר/נוסף שכדאי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדמומיות - תגובה
ד''ר אבישי קרן08/11/2011ניתן לעשות זאת. יש לוודא שהמקום נקי באופן כללי (לרחוץ עם מים וסבון) ושאין הפרשה מאיבר המין. לעיתים האודם הוא משמעותי ודורש בדיקת רופא, ויתכן גם צורך במשחה אנטיפטרייתית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימן כחול בעיןצביה07/11/2011
שלום רב,
הבת שלי בת שנה וחודשיים לאחרונה התחילה בצעדייה הראשונים וכמה שאנחנו נזהרים ושומרים לצערי אתמול היא נפלה וקיבלה מכה מפינה של צעצוע באיזור העין בשק הדמעות.
מיד האיזור התנפח והכחיל, ישר רצתי לשים לה קרח על המקום אך לצערי לא עזר.
כרגע יש לה ממש פנס בעין נפיחות ומעין גולה קטנה, מה ניתן לעשות כדי שזה יעבור מהר והאם יש צורך בבדיקת רופא?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימן כחול בעין - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/11/2011צביה שלום. השאלה הגדולה היא האם יש חבלה בתוך גלגל העין. אם החבלה היא מסביב לעין, ברקמה הרכה של העפעפיים, אז באמת הטיפול הוא קומפרסים קרים, וביומיים הראשונים צפויה להראות החמרה (הצבע יראה יותר סגול בוהק, ומפתח העין יכול להיות קטן יותר) - אך דבר זה אינו דורש כל טיפול מעקב לקומפרסים קרים. לעומת זאת - אם יש חבלה בתוך גלגל העין - זהו סיפור אחר.
כדי להחליט על כך - יש לפנות לבדיקת רופא ילדים.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התגדות ובכי בהחלפת חיתוליםטלי07/11/2011
שלום,
בתי בת 14 חודשים.
בערך בחודש האחרון מאוד מתנגדת ולפעמים בוכה בצורה היסטרית כשמחליפים לה חיתול.
ברגע שהיא מבינה שהולכים להחליף חיתול, היא מיד מנסה להתהפך על הבטן ולא פשוט לא מאפשרת. צריך ממש להחזיק אותה בכוח כדי לנקות את האזור ולשים חיתול חדש ותוך כדי היא מרימה את הטוסיק ומתעוותת כולה.
התחלתי לחשוד שאולי משהו כואב לה באזור, אבל אין שם שום דבר אדום. הכל נראה רגיל ותקין.
היא לא מראה סימנים שמשהו מציק לה כשהיא עם החיתול עליה, רק כשמחליפים. אני לא יודעת אם זאת בעיה התהגותית או פיזית.
האם זאת תופעה ידועה? האם יש סיכוי שמשהו באמת כואב לה שם, למרות שלא נראה שום דבר לעין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התגדות ובכי בהחלפת חיתולים - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/11/2011טלי שלום.
אני ממליץ לגשת לבדיקת רופא אשר יבדוק בניקוש את החוליות הגביות הנמוכות, כדי לודא שאכן אין רגישות מוקמת. תופעה הקרויה דיסקיטיס (דלקת בדיסקים, אשר מצויים בין החוליות) יכולה להתבטא בצורה אותה את מתארת.
בהצלחה ורפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ועוד שאלה בבקשה
טלי07/11/2011קבעתי תור לרופא למחר, אבל עד אז רציתי לשאול שאלה נוספת.
האם זה עדיין יכול להיות דיסקיטיס גם אם היא עומדת, מתהלכת בין רהיטים, זוחלת ויושבת כרגיל?
בעיקרון היא לא מראה שום סימנים נוספים חוץ מאשר תוך כדי החלפת חיתול ואולי דברים שכרוכים באמת בשביכה על הגב (בזמן אחרון אמבטיה מלווה בבכי, ניגוב אחרי אמטיה מלווה בבכי והלבשה בשכיבה על הגב)
אני שואלת כדי להבין יותר למה לשים לב...
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שטיפת פני התינוק בבוקרשיר07/11/2011
שלום
האם צריך לשטוף את הפנים בבוקר? או לנקות עם צמר גפן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שטיפת פני התינוק בבוקר - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/11/2011אין חובה דוקא בבוקר... הרי אין ממש "בוקר" לתינוקות. הם ישנים גם ביום, וערים לעיתים בלילה. רצוי לשמור על הגיינה במהלך היום, כמו רחצה אחת ביום. אין כל בעיה לשטוף פנים בבוקר, או לנקותם בצמר גפן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרינה ממחשב ניידשיר07/11/2011
האם מסוכן או לא כדאי להחזיק תינוקת בזמן שאני במחשב נייד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרינה ממחשב נייד - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/11/2011למיטב ידיעתי הקרינה ממחשים היא מועטה ומאפשרת שהיה לידם. כאשר המחשב לא נמצא בשימוש, כמובן, עדיף לכבותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. ומה לגבי פלאפונים
שיר07/11/2011כדאי להימנע מלדבר בהם כשהתינוק עליי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. ומה לגבי פלאפונים - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/11/2011עדיף להימנע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת חום בטוסיקשיר07/11/2011
איזה סוגי שומן אפשר למרוח פרט לוזלין? שמן זית ? שמן שקדים? קרם גוף? שמן תינוקות? בייבי פסטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדידת חום בטוסיק - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/11/2011כל דבר שימנע את החיכוך הכואב... השמנים השונים נראים מתאימים, חוץ מבייבי פסטה, שנראה לי סמיך מדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבייבי פסטה של WELEDA
שיר07/11/2011שהוא שומני יותר מבייבי פסטה רגיל - אפשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבייבי פסטה של WELEDA - תגובה
ד''ר אבישי קרן07/11/2011גם הוא נחשב "משחה" ולא "שמן"... נראה לי פחות מתאים. הלובריקציה הכי טובה ופשוטה היא ואזלין. בדיקת חום במדחום היא בדיקה פשוטה וקלה לביצוע. מדוע להפוך אותה לתהליך מסובך הדורש התייחסות כל כך רבה ללובריקציה? כל המטרה היא שהחדרת המדחום לפי הטבעת לא תכאב לילד. כל תכשיר אשר ישמש לכך בהצלחה, ויחסוך את הכאב מהילד, יתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיער בן 10 חודשיםאורית06/11/2011
שלום,
בני בן 10 חודשים.
הוא נולד עם מעט שיער על הראש. לאחר כחודשיים נוצרה לו קרחת קטנה בצד האחורי של הראש, ושם השיער צמח.
כיום אין לו קרחת בראש, אום השיער שלו לא אורך. האם תקין ?
אודה על תשובתכם,
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיער בן 10 חודשים - תגובה
ד''ר אבישי קרן06/11/2011שלום אורית.
נשמע שתקין לחלוטין. לוקח זמן לשיער להתארך, ואצל כל תינוק זה קורה בקצב אישי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבלירוןלי06/11/2011
לבן שלי, בן השנה וחצי יצאה פתאום שיערה שחורה קטנה (כמו זיף שיער של זקן) על האף.
האם זה אומר משהו ? יכולה לתלוש עם פנצטה ? מה עלי לעשות?
אודה לתושבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב - תגובה
ד''ר אבישי קרן06/11/2011שלום דנה.
אני לא ממליץ למשוך בפינצטה. רצוי להראות לרופא הילדים, כדי שיראה אם זה תקין או לא. לעיתים יוצאות שערות שחורות מתוך שומות/נקודות-חן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע לא רעיל לצביעת רהיטי תינוקש.05/11/2011
שלום,
אני בהריון ואני מעוניינת לצבוע מיטת תינוק וארון בצבע אחר ואחיד.
הייתי שמחה לדעת אילו הצבעים המוגדרים כלא רעילים ומתאימים לתינוקות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צבע לא רעיל לצביעת רהיטי תינוק - תגובה
ד''ר אבישי קרן06/11/2011שלום רב.
יש לברר את זה עם החברה ממנה את קונה את הצבעים. אמור להיות סימן על כל מוצר אם הוא רעיל או לא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילת תינוק מהמיטה על הראש .....דנה04/11/2011
שלום הבת שלי בת 8 חודשים נפלה מהמיטה על הגב והראש מגובה 70 ס"מ
בכתה בהתחלה אחר כך נרגעה והייתה מחזיקה במשחקים בידיים שלה וכשמרימים את הידיים שלנו ומזיזים אותם הייתה עוקבת אחרי הידיים שלנו אבל היא לא כמו תמיד נראה שהיא מוכאבת חייכה פחות מתמיד וזזה פחות מתמיד ואחר כך ישנה ... אני מפחדת שקרה משהו חמור מבפנים אני ממש מודאגת מה לעשות??????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילת תינוק מהמיטה על הראש ..... - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/11/2011דנה שלום.
לא ציינת מתי הילדה נפלה. אך חבלת ראש מתחת גיל שנה דורשת פניה למיון לצורך השגחה (לפחות במשך 6 שעות לאחר האירוע) ותלוי בבממצאים בבדיקה הפיזיקלית -- לעיתים זה עלול לדרוש הדמייה של הראש.
נא לפנות למוקד החירום של קופת החולים שלך בנוגע להמשך הטיפול והפניה למיון לפי הצורך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תולעים לתינוקתנעמי03/11/2011
שלום, ביתי בת 6 חודשים. ניזונה ממטרנה ואוכלת פירות וירקות במחית. הלילות הפכו לסיוט. גיל 5 חודשים ישנה לילות רצופים. לאחרונה היא מתעוררת כל הזמן למרות שהיר יודעת להירדם לבד. לאחר המון בדיקות מסתבר שיש לה תולעים, כנראה נדבקה מאחותה שאכן סבלה מס' פעמים בתולעים. מה לעשות? הילדה וכולנו סובלים? אסור לתת ורמוקס אז מה לעשות לסבול עד גיל שנתיים? לעזרתך אודה אני ממש שבר כלי הלילות לבנים.... תודה נעמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תולעים לתינוקת - תגובה
ד''ר אבישי קרן04/11/2011נעמי שלום.
לצערי לרפואה הקונבנציונאלית אין כל כך אפשרו לעזור לילדים מתחת גיל שנתיים... מה שבכל זאת אפשר לעשות זה לטפל בכל מי שמסביבה, כדי למנוע המשכות של הדבקה... ולעזור לתינוקת בדרכים לא-קונבנציונאליות.
החסרון של הרפואה הלא קונבנציונאלית הוא שאין הוכחות מדעיות ליכולתה לעזור, ואין הרבה מידע על תפעות הלוואי שלה, אך לרוב, הדברים טבעיים, שזה דבר טוב.
יש תכשירים שונים שיכולים להתאים... ובירור מהיר באינטרנט יעזור לך... יש תכשירים מבוססים על זעתר, ויש כאלה שמשתמשים בשן שום (רקטלי)...
כמובן, להזהר ממוצרים שאין לכם מושג מה יש בהם.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בתולעים
אמא נועה05/11/2011שלום. ידוע לי על פטנט שבו השתמשה חברתי ולדבריה עזר מיד. היא סחטה משן 1 של שום את המיץ (כתשה ואז סיננה דרך בד חיתול) את המיץ היא ערבבה בכמות נדיבה של מישחה לטוסיק ומרחה על ובתוך פי הטבעת. כאמור,לדבריה,עזר מיד. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפה והטלפיים - סיוט.......דידי02/11/2011
שלום (וסליחה מראש על אורך הכתוב),
בני בן שנה ושמונה חודשים ונכנס לגן השנה בפעם הראשונה (עם כל המחלות המלוות לכך).
ביום שישי האחרון התחיל להרגיש לא טוב, קצת חום (לא ממש גבוה) וחולשה שהתגברה במהלך השבת ואז התחיל להתלונן ולהצביע על הפה שמשהו מפריע לו. ומיום שישי לא הכניס אוכל לפה (וגם מה שהכניס הוציא מיד בבכי שכואב לו).
הלכנו ביום ראשון לרופאה שבדקה ואמרה שיש לו אפטות בפה וכנראה שזה "הפה והטלפיים". מאז הוא ממש ממש סובל, כואב הלב. הוא לא אוכל כלום למעט קצת מים, ממש מעט חלב ומעט אקטימל (ברוך השם הוא לא מיובש).
חום גופו לא עלה על 38 מעלות, אך אתמול בלילה (שבין שלישי לרביעי - וזה כבר היום החמישי של המחלה) היה לו חום 40 מעלות (!!!), ולפני כן במהלך היום היה לו חום 39.4 מעלות.
במקביל, לא נראה כאילו יש איזו הקלה בכאבים שהוא חווה. אנו מנסים לתת לו חלב עזים (מפוסטר) ולמרוח דקטרין ומדי פעם אקמולי או נורופן.
האם זה נורמלי שבשלב כזה של המחלה יעלה חום גופו בצורה כזו????
אני לא רוצה לסחוב אותו שוב לקופ"ח עם ההמתנה שכרוכה בכך והחיידקים השונים שמסתובבים שם....
מודאגת מאוד (ושוב, סליחה את האריכות...).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפה והטלפיים - סיוט....... - תגובה
ד''ר אבישי קרן02/11/2011שלום.
אכן סיוט! ומה שנורא מכל זה שאין טיפול שמרפא. יש טיפול שהוא תומך. הגורם למחלת הפה והגפיים הוא וירוס, ועוד לא המציאו טיפול טוב נגד וירוסים (בניגוד לאנטיביוטיקות שיעילות נגד חיידקים).
יש אפשרות לתת טיפול תומך - בעיקר כדי שהילד לא יתייבש, וזה להרבות בשתיה, מוצרים קרים (מעדנים קרים, וכד', שלגון, ארטיק), וטיפולים לשטיפת הפה.
יש תיאורים שחלב עזים מועיל, אך ידוע שיש גם סכנות בחלב לא מפוסטר (חיידק הברוצלה אשר יכול לגרום לצרות נוראיות...). מחקר אשר בוצע באיטליה לאחרונה הוכיח שיעילות החלב המפוסטר שווה ליעילות החלב מהעז (הלא מפוסטר), ולכן, כמובן שזוהי ההמלצה המועדפת - שתיה של חלב עזים מפוסטר.
המלצה אישית שלי, לנסות ספרי שנקרא SOS BUCAL SPRAY, מוצר טבעי, מותר מעל גיל שנה. מנסיון עם מטופלים שלי - זה עובד טוב מאוד.
ולסיום, זה יכול להמשך שבוע. אם החום ממשיך, יש צורך להיבדק שוב ע"י רופא, כדי לשלול החמרה ואולי הצטרפות של חיידק לחבריו הוירוסים... ואז לעיתים יש צורך בטיפול תרופתי נוסף.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה. ועוד תופעה שהתווספה כרגע
קונצי02/11/2011בשעה האחרונה עורו מצומרר וקריר למגע (לעומת מצחו שחמים), והציפורניים שלו נראות סגלגלות מעט.
מה זה אומר לדעתך???????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה. ועוד תופעה שהתווספה כרגע - תגובה
ד''ר אבישי קרן02/11/2011קונצי, שלום.
אין קונצים במצב הנוכחי... לפנות לבדיקת רופא. בהקדם, היום..
צמרמורות בליווי חום, והציפורניים הסגלגלות מעלים חשד לזיהום שמתפשט לדם (וירמיה? = וירוס שהגיע לדם, או בקטרמיה? = חיידק שהגיע לדם). מצב זה דורש בדיקת רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועות נוקשותאמא נועה01/11/2011
דר' קרן/לוי שלום רב!
לפני השאלה,רציתי לומר תודה רבה על התגובות המקיפות פה בפורום. אני לומדת הרבה מהתשובות לאחרים ומאוד מעריכה את העובדה שדר' קרן נותן הרבה פעמים רקע ומסביר בהרחבה. חבל שאנחנו גרים בדרום.. (-:
השאלה שלי: בתי בת 11 חודשים. הגוף שלה מאוד נוקשה,קפוץ. היא אינה עושה תנועות צידיות (רוטציות) כאשר אני מניחה אותה במיטה על הגב לדוגמא,אין קיפול של הגוף,היא נשארת "ישרה"לעיתים גם על כיסא האוכל היא גולשת מישיבה למעין תנוחת "קרש אלכסוני".... גם בחיבוקים היא לא "נימוחה" מאוד נוקשה. היא לא יושבת על הישבן, רק על הברכיים או במעיין W .אגב, מיום הוולדה היא בוכה נורא ומתנגדת נמרצות כשמלבישים אותה, נראה שהקיפול של הידיים בהעברת השרוול מעצבן אותה והיא מתנגדת לקיפול ולא משתפת פעולה,ונראה לי שגם הקיפול של היד נוקשה ולא גמיש.
שאר הדברים תקינים, היא ילדה עליזה שמחה בעלת מזג נעים. מה דעתך?האם זה נשמע בעייתי? בתודה מראש אמא נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועות נוקשות - תגובה
ד''ר אבישי קרן01/11/2011אמא של נועה, שלום רב.
לא ציינת האם הרקע של הילדה תקין (כלומר, נולדה במועד, ואיננה פגית), והאם היא היתה עד כה במעקב של רופא ילדים, אשר התרשם מבעיה בטונוס?
לפי התיאור שלך, נשמע לפחות באופן חלקי שיש בעיה בטונוס, ואולי הוא מוגבר... כל זאת נכון בתיאור, למעט הישיבה בצורת W שדוקא מרמזת על טונוס ירוד או גמישות מוגברת... ולכן נראה לי שיש משהו לא עקבי בתיאור שלך את ילדתך, בנוגע לטונוס השרירים שלה.
חשוב לבדוק האם את אבני הדרך ההתפתחותיים היא בצעה בזמן או שאחרה/הקדימה? כמו התהפכות מצד לצד (סביב גילאים 3-6 חודשים), זחילה על גחון, זחילה רגילה, ישיבה, עמידה עם תמיכה וכו'...
אני מציע שתפני איתה לבדיקה אצל רופא ילדים, אשר יוכל להתרשם אם אכן יש בעיה בטונוס השרירים שלה, ולעיתים די במעט תרגולים כדי לקדם אותה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אמא נועה02/11/2011נלך לרופא כבר היום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלאדבר. בהצלחה.
ד''ר אבישי קרן02/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי בכיטלי01/11/2011
שלום,
התינוקת שלי בת 14 חודשים.
לאחרונה קיבלנו יעוץ שינה בעקבות התעוררויות רבות במשך הלילה.
הומלץ לנו להיות אסרטיביים ולא להכנע לבכי ובקשות של תשומת לב ולהשתדל לא לגשת לתינוקת גם אם היא מאוד בוכה. רק ככה היא תתרגל להירדם בצורה עצמאית ולא להתעורר במשך הלילה.
אני מאוד מפחדת לתת לה לבכות בצורה כזאת. הייתה פעם אחת שניסיתי לא לגשת אליה ולהרים כפי שהיא מאוד רצתה והיא בכתה עד שהקיאה וזה מאוד הפחיד אותי.
רציתי לשאול האם יכולות להיות השלכות בריאותיות לבכי מאוד חזק וממושך? האם היא יכולה לאבד את ההכרה או להפסיק לנשום או משהו חמור כזה? האם יכולות להיות תופעות אחרות שאני לא מודעת אליהן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי בכי - תגובה
ד''ר אבישי קרן01/11/2011אני ממליץ לגשת לילדה ולדבר איתה בזמן שהיא בוכה. לא להוציא אותה מהמיטה, לא להרים אותה, אך אפשר לדבר איתה, לשבת לידה לכמה דקות ולהגיד "אמא פה", ואח"ר לקום ולהגיד "אמא יוצאת לכמה דקות, ואני עוד מעט אחזור". ולצאת. לתת לה לבכות, ואז לחזור ולהגיד "אמא חזרה, כמו שהבטחתי אני פה", ושוב לשבת לידה...
וכך לאט לאט להגדיל את המרווחים בהם את מחוץ לחדר.
זה דורש השקעה מרובה, כמה לילות, אבל בסוף זה פועל.
הבכי עצמו לא יכול לגרום לבעיה אורגנית. ואני מניח שאם את לא נוטשת אותה, אלא חוזרת אליה, היא תרגע מעצמה.
אני ממליץ לחפש באינטרנט אחר "מיכל דליות" הלא היא הסופרנני, אשר הוכיחה מספר פעמים את השיטה הזו בטלויזיה. אולי ניתן למצוא באינטרנט פרקים לדוגמא העוסקים ב"בעית שינה" בילדים. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
טלי01/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלאדבר :)
ד''ר אבישי קרן01/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)