פורום רפואת תינוקות, טיפול בתינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צד ימין בראש תינוק בן שנה נמעך
    אור
    23/11/2011

    שלום ד"ר , ילדי נולד בניתוח קיסרי. מהלך הריון עם קרישיות יתר טופלתי עם אספרין וקלקסן. בלידה ביצעו חתך אך הילד היה תקוע והיה צורך בעוד חתך כדי לחלץ אותו . כשנולד הראש שלו נראה כאילו מעוך . אמרו שיסתדר . הבעיה שגם היום כשהוא בן שנה ו3 חודשים ,הצד של הראש לא מסתדר ורק ממשיך להמעך פנימה. עשינו בדיקת סידן לפני חצי שנה יצא תקין . הראש ממשיך להימעך.אני מרדימה אותו על הגב כדי שלא ישן על הצד אבל הוא מתהפך באמצע הלילה.
    מה לעשות? כל הצד של הראש ימין נמעך. צד הראש נמעך ואילו בקודקוד הראש יש בליטה כמו שנולד. אני מקווה שהבליטה לא גדלה. אבל אני לא יודעת. מפחיד אותי כי אני יודעת שיש דבר כזה שנקרא ראש ביצה=ראש מאורך ואני מפחדת שלשם זה ילך.
    שאלתי:
    1)האם בטיפת חלב אפשר לזהות ראש ביצה?
    2)האם אפשר לזהות ראש ביצה=ראש מאורך לגובה ,בגיל שנה ?
    3)במידה ואין בעיה של ראש ביצה למי צריך לפנות ומה לעשות כדי שהצד ימין לא ימשיך להימעך?
    4)לאיזה סוג רופא לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צד ימין בראש תינוק בן שנה נמעך - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/11/2011

    אני לא מכיר את המושג "ראש ביצה", הוא לא רפואי, אני מניח.
    פני עם ילדך לרופא ילדים אשר יוכל להתרשם האם מדובר בתופעה בעייתית (הנקראת קרניוסינוסטוזיס) והיא נובעת מאיחוי לא תקין של התפרים בגולגולת. הוא יוכל להחליט אם יש צורך להפנות אותך להדמייה של הראש / יעוץ עם מומחה בנוירוכירורגיה בהתאם למה שיראה.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות ללקטוז
    מלי
    23/11/2011

    שלום

    בני בן חודשייםוסובל המון מכאב בטן, פשוט שומעים את הבטן "מדברת".
    הכאבים ממש מונעים ממנו לישון, יש דרך להקל?
    האם זו תופעת הגזים הידועה לשימצה או שיכול להיות שהוא רגיש ללקטוז
    אך בכלל מגלים רגישות ללקטוז.
    היום אני נותנת לו סימילאק, בעבר נתתי לו מטרנה והיה נדמה לי שזה יותר גרוע.
    יש עוד תמ"ל בשם טופטימיל, יכול להיות שיקל (אמרו לי משהו על שמן דקלים...)

    אגב, האם מומלץ בגיל הזה לתת פרוביוטיקה?



    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות ללקטוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות ללקטוז - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/11/2011

    מלי שלום.
    נשמע שיש לילד שלך קוליק. שזה דבר נורמלי ותקין בגיל זה.
    יש הורים שמתחילים לחפש פתרונות ומשנים לילד את הכלכלה כל שבוע, וממלאים אותו בתרופות טבעיות ולא-טבעיות, ו"משגעים" אותו.
    במקום זה - תסתפקי במסאג'ים לבטן, ליטוף והחזקת התינוק כך שידך לוחצת/אוחזת בבטנו, ותמתיני בסבלנות את התקופה הזו עד גיל 4-5 חודשים... וזה עובר.
    רגישות אמיתית מולדת ללקטוז היא נדירה מאוד. יש רגישות משנית ללקטוז (או בשם האמיתי, בעיית ספיגה משנית של לקטוז) לאחר שלשולים. דבר זה הוא זמני וחולף.
    אני לא ממליץ על פרוביוטיקה באופן אוטומטי לתינוקות. יש המלצות למתן פרוביוטיקה בזמן מחלת שלשולים, כדרך לקצר את משך המחלה (מקצר לא בהרבה...),
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מלי
    24/11/2011

    אגב, הא ם תינוקות יונקים סובלים פחות מגזים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    25/11/2011

    התשובה היא כן, אם כי אין על כך יותר מדי מידע. קרוב לודאי שזה נובע מפחות "בליעת אויר" בזמן ההנקה בהשוואה לבליעת אויר משתיה מבקבוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפילת גדם חבל הטבור
    נעמה
    23/11/2011

    הבת שלי כבר בת חודש וחצי ורק אתמול נפל לה גדם חבל הטבור. היינו אתמול אצל כירורג. הוא חיטא את זה ואמר שזה בסדר. עכשיו החלפתי לה חיתול והגופיה שלה, איפה שהטבור מוכתמת באפור כהה ובטבור שלה יש הפרשה אפורה כזו. כשאני מנקה את זה עם אלכוהול היא בוכה וכשאני מפסיקה היא ישר מפסיקה לבכות. האם זה נורמלי? אם כן, כמה זמן לצפות שהמצב יהיה ככה? האם לקבוע תור לרופא? תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נפילת גדם חבל הטבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפילת גדם חבל הטבור - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    23/11/2011

    שלום רב.
    האם הטבור נשר לבד, או שהיה צורך "לעזור" לו ליפול? נשירת הטבור לאחר גיל חודש, דורשת התייחסות של רופא ילדים. יתכן שהממצא שיש לתינוק הוא "גרנולומה טבורית", אשר ניתן בשלב זה רק לחטא, ולעקוב אחר התפתחותה, ללא צורך בטיפול או לחילופין - טיפול כירורגי.
    ממליץ לפנות לבדיקת רופא (לא בדחיפות) כדי להתרשם ממה נשאר מגדם הטבור, והאם זה דורש התייחסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטיית מחיצות האף שמאלה
    שירן
    22/11/2011

    התינוק שלי בן 6 שבועות ונולד עם מחיצת אף עקומה.
    בדיקת שמיעה הייתה תקינה בגיל 0.
    הוא מצפצף ומשמיע קולות מתוך שינה.

    האם יש עלייה בסיכוי לחירשות?
    האם יש עלייה בסיכון לדום נשימה בשינה או חו"ח מוות בעריסה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטיית מחיצות האף שמאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטיית מחיצות האף שמאלה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    22/11/2011

    שירן שלום.
    אני מניח שלמרות סטיה קלה זו של מחיצת האף, יש כניסת אויר טובה משני הנחיריים (דבר זה נבדק ע"י רופא?). ואם אכן כך הדבר, אני לא מכיר קשר בין זה לחרשות, או למוות בעריסה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום לבת שנה וחודש
    שואלת שאלה
    21/11/2011

    היום אחה"ב בעלי שם לב לכך שהילדה קצת חמה.
    נמדד לה חום (בפי הטבעת) של 38.9 מעלות. יש לציין כי לא נראו סימנים מיוחדים של כאבים,אי שקט או משהו דומה.

    לאחר אמבטיה החום לא ירד ועמד על 38.8 מעלות, אך למרות זאת לא נתתי תכשיר להורדת חום לאור העובדה שהתנהגה כרגיל ללא בעיות מיוחדות.

    1)מה יכולה להיות הסיבה לחום כזה??שיניים?אוזניים?
    2)במידה והחום לא יורד-האם כדאי לתת אקמולי (נר)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חום לבת שנה וחודש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום לבת שנה וחודש - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/11/2011

    שלום רב.
    1 .לחום יש אינספור סיבות. דלקת אזניים היא אחת מהסיבות היכולות לגרום לחום. הנצת שיניים - מחקרים מראים שאין קשר בין הנצת שיניים לחום.
    2. מומלץ לתת אקמול אם הילדה מרגישה רע. אם היא מרגישה טוב ומתנהגת טוב, אז אין צורך להוריד את החום. יש יתרון בחום, אשר עוזר לגוף שלנו להלחם בוירוסים/חיידקים.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימילאק ומטרנה לחילופין...
    יעלי
    21/11/2011

    שלום,
    רציתי לשאול האם יש מניעה לשלב בין 2 התמ"לים לתינוק בן 3 חודשים משתי סיבות:
    1. תופעת רמדיה הזכורה לנו לרעה...שילוב בין 2 תמלים יבטיח שאנו "מכוסים".
    2. מחיר - קניה בהתאם למבצעים (כואב, אבל נכון...)

    כיום אנו משתמשים בסימילאק אדוונס - בהמשך למה שהיה בבי"ח.


    תודה
    וערב טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימילאק ומטרנה לחילופין... - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/11/2011

    יעלי שלום.

    אני חייב לציין שבזמנו, בתקופת התפרצות הסיפור של רמדיה, גם אני חשבתי על הפתרון של שילוב של שתי פורמולות... או ארוחה ככה וארוחה ככה, או שילוב של שתי הכפיות באותה ארוחה. בפועל, נראה לי שזה לשגע את הילד, ושינויים תכופים יכולים לגרום לבעיות במערכת העיכול, שצריכה להתרגל כל פעם למרקם אחר של כלכלה. אני חושב שכדאי להתמיד בכלכלה אחת, כדי שהילד יתרגל לטעם, וכן לא "לשגע" את מערכת העיכול.
    בנוגע לשינוי עם המבצעים... לא הייתי משנה כלכלה לפי מבצעים (לגבי טיטולים, הגישה שלי אחרת...).
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, שאלה חשובה
    מאיה
    21/11/2011

    בני בן 5 חודשים ולאחרונה שמתי לב שיש לו בליטה קטנה בפי הטבעת, נראה כמו טחור אבל זה לא מאוד בולט.
    הוא לא בוכה ולא נראה שכואב לו כשיש לו יציאה, ובנוסף אין דם בצואה.
    מה זה יכול להיות? האם זה שכיח בקרב תינוקות?
    תודה
    מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום, שאלה חשובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, שאלה חשובה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/11/2011

    שלום מאיה.
    יכול להיות שמדובר בפולךיפ או בתוסף-עור (SKIN TAG). כדאי לפנות לבדיקת רופא.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשולים ושיניים אצל תינוקת בת 9 חוד
    קרין
    21/11/2011

    שלום רב.

    לתינוקת שלי יש כמה כמה ימים הרבה קקי ובעקבות כל הטוןסיק שלה מאוד אדום ממש עם פצעים אני מקשרת את זה לשיניים שבדיוק התחילו לצאת..יש מצב שזה קשור?

    אני מחר עושה לה בדיקת צואה על מנת לבדוק.
    אשמח לייעוץ ובאיזו משחה כדאי להשתמש במקרים שיש על טוסחר פצעים אדומים.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשולים ושיניים אצל תינוקת בת 9 חוד - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/11/2011

    קרין שלום,

    יש קשר בין הנצת שיניים לשלשול.
    כדאי לשים משחה המכילה אחוז גבוה של אבץ, ואם אין שיפור משחות טיפוליות לפי המלצת רופא (יכולות להכיל תכשירים אנטי-פטרייתיים, וסטרואידלים). בכל מקרה, מומלץ לאוורר את האיזור כמה שיותר, ולהחליף באופן תדיר את הטיטולים.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליחה והקאות
    רוני
    21/11/2011

    שלום רב,

    הבן שלי בן ארבעה וחצי חודשים מיום שישי סובל מחום הולך ובא ומהקאות בכמות משתנה- ביום שישי הוא הקיא פעמיים (פעם אחת אחרי מרק ופעם אחרי תמ"ל- הוא צורך סימילאק אדוונס פלוס) ביום שבת הוא הקיא שלוש פעמים והיום הוא הקיא פעמיים- חשוב לציין כי הוא משתעל המון ואז מקיא- זה קורא בחלק מהפעמים אחרי האוכל אבל לא אחרי כל ארוחה- היינו אצל רופאת המשפחה והיא אמרה שההקאות נובעות מהליחה ובנוסף נתנה לו פעמיים ביום 2cc אנטיביוטיקה כי יש לו אודם באוזניים ובגרון.
    יתרה מזאת הוא סובל מצינון כבר מעל לשלושה חודשים- היינו אצל רופאת משפחה שלוש פעמים והיא אמרה שהריאות נקיות ונתנה לו שטיפות לאף עם מי מלח- השאלה שלי היא האם יתכן ובמידה ואני אעבור לתמ"ל על בסיס חלב סויה ההקאות והנזלת יעברו? שמעתי כי ילדים עם תופעות דומות עברו לתמ"ל צמחי ומצב השתפר- מה דעתך?

    בתודה מראש,
    רוני!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ליחה והקאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליחה והקאות - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/11/2011

    רוני שלום.
    המעבר לכלכלה צמחית נובע מכך שיש קשר בין כלכלה חלבית לליחה.
    מאידך, כלכלה צמחית מכילה פיטואסטרואגנים (=הורמון נשי), ולא הייתי ממליץ על תוסף שכזה לכלכלה של ילד, אם אין צורך אמיתי בכך. ההמלצות הרפואיות לכלכלת סויה הן מועטות מאוד, וקיימות במצבים נדירים מאוד (מחלות נדירות כמו גלקטוזמיה, וכד'). ליחה איננה מחלה, ולכן אין צורך בטיפול בה, ולכן לא הייתי ממליץ על שינוי בכלכלה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשקשים אצל תינוק
    רוני
    21/11/2011

    שלום!
    לבני בן ה12 שבועות החלו לפני מספר ימים להופיע במרכז הקרקפת קשקשים צהובים, יותר מעין קליפה קשה צהובה. האיזור גם מעט אדום. מה זאת התפעה הזאת? האם זה נורמלי אצל תינוקות? האם זה שכיח לגיל הזה? ומה הטיפול? האם אני צריכה לקח אותו לרופא ילדים? או לרופא מומחה?
    אני קצת מודאגת.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשקשים אצל תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשקשים אצל תינוק - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/11/2011

    נשמע נורמלי מוכר ונפוץ בילדים קטנים. יש הורים ורופאים שבוחרים להימנע מטיפול, יש כאלה שמשמנים את הראש, מסרקים אותו עם מברשת, ויש כאלה שמתמשים בשמפו מיוחד כדי להפחית את הקשקשים האלה. שלושת הגישות קיימות ומקובלות. רצוי להגיע להסכמה בינך לרופא הילדים על גישת הטיפול שתנהגו בילדך. כאמור - הכל מקובל, ואין זו מחלה שדורשת בהכרח טיפול.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 8.5 חודשים עם אנמיה קלה
    שרית
    21/11/2011

    שלום רב

    בני בן 8.5 חודשים ולפני כשבועיים לאחר ספירת דם הרופא אמר שיש לו אנמיה קלה בין
    HB 10.4 -10.7

    עד לפני שבועיים היה מקבל ברזל 6 טיפות , עכשיו הרופא העלה לו ל 10 טיפות ברזל בינתיים עקב וירוס שוב נעשתה ספירת דם ואין שינוי

    מה עליי לעשות ע"מ לעזור לבני שהברזל יעלה?

    ברצוני לציין שהוא אוכל טוב, דייסות ירוקות ועוף, פרות הוא לא ממש אוהב אך אוכל מעט

    1. אני בד"כ נותנת לו את הברזל ואת ויטמין D ביחד , האם זה יכול לגרום לברזל לא להספג טוב? האם יש קשר?

    2. איך עליי לטפל בעניין והאם זה מסוכן מצב זה?



    תודה מראש

    שרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 8.5 חודשים עם אנמיה קלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 8.5 חודשים עם אנמיה קלה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/11/2011

    שרית שלום
    כדי לודא אם מדובר באנמיה על חסר ברזל יש צורך בפרמטרים נוספים המופיעים בספירת הדם. בפועל, ערך זה הוא לא מאוד נמוך, ולפי הספרות האמריקאית, אפילו 10.5 נחשב ערך נורמלי בילדים בני שנה. בקופת החולים, הערך הנדרש במעבדה הוא 11 ומעלה. הייתי ממליץ על טיפול בברזל במינון טיפולי (ולא מינון מניעתי) למשך חודש-חודשיים עם חזרה על ספירת דם כדי לראות שיפור. נראה שהרופא המטפל נתן לכם טיפול שכזה (מינון איפשהו באמצע הדרך בין מניעתי לטיפולי).
    אין קשר בין מתן הברזל עם או בלי ויטמין D בנוגע לספיגתו.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    שיר
    22/11/2011

    על תשובותייך.
    תתפלא עד כמה הפורום כן מרגיע עד הגעה לרופא.....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבוש וחימום
    שיר
    20/11/2011

    ביומיים האחרונים הלבשתי לביתי שכבת טריקו ועליה פוטר ובנוסף יש רדיאטור בחדר ונדמה לי שהיא מזיעה ולא טוב לה.
    האם תינוקות מזיעים בגיל כזה?
    איך אוכל לדעת שנעים לה עם מה שהלבשתי אותה....אני עדיין מתלבטת אם לשים 2 שכבות טריקו או שכבת טריקו ושכבת פוטר.
    אני לובשת חולצה שרוול קצר ומכנס ארוך ואומרים להלביש שכבה מעל???? אז מה כדאי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לבוש וחימום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבוש וחימום - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    20/11/2011

    טל שלום.
    הייתי שמח לענות לך על כל שאלה ושאלה בפורום זה. אך אני חושב שהתשובות הנקודתיות לכל שאלה ושאלה לא יענו בעצם על כל שאלותייך ואולי על מצוקה אמיתית שנראית מבעד לשאלותייך והיא התמודדות עם תינוקת לראשונה (אני מניח שמדובר בבת ראשונה/בכורה, להורים לא מנוסים, האם אני טועה?). בחלק מהשאלות ניכר שזו התמודדות ראשונה שלך עם תינוק, ויתכן שיש צורך באוזן קשבת ומקצועית שתהיה זמינה לך באופן יומיומי. אני ממליץ בחום לפנות עם התינוקת לטיפת חלב ולרכז את כל השאלות שנשאלו כאן בפורום, ולקבל תשובה והדרכה של אחות אשר יכולה גם לראות ולהתרשם מתהינוקת עצמה. יש קושי רב לענות על שאלות אלה ללא בדיקה של התינוקת. כמו"כ אין לי ספק שאת צריכה למצוא רופא עם אוזן קשבת אשר יוכל לענות לך על שאלותיך בביקורייך עם התינוקת במרפאתו.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכון

    שיר
    21/11/2011

    אני אמא לילדה ראשונה ויש המון שאלות בדרך, גם אחרי שאני יוצאת מטיפת חלב ורופאת הילדים.....וגם אחרי שקראתי המון ספרי הדרכה להורים מתחילים.... אבל עכשיו חורף ולא אלך לקופ"ח בשביל כל שאלה שצצה...ולא נראה לי נכון לחכות עם התשובות לביקור הבא(שברור שבביקור הם ישאלו)....אז בינתיים אני רק רוצה הרגעה/הכוונה ובשביל זה נראה לי נועד הפורום....מה שאינך יכול לענות מבעד לכתב - אתה פשוט יכול לכתוב שלא ניתן לענות על שאלה מסוג זה ללא בדיקה....אבל לא לענות באופן גורף על כל שאלותיי........??? לשיקולך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטל

    אמא נועה
    21/11/2011

    הי טל. אכן,עם ילד ראשון יש המון שאלות, אני יכולה להציע, בנוסף כמובן להצעתו של הרופא, את אירגון 'אמאל'ה אמאל'ה' את יכולה למצוא בפייסבוק. זה ארגון התנדבותי של אמהות שמסייעות אחת לשניה בעיקר לאמהות לאחר לידה. יש שם הרבה אמהות מנוסות שישמחו לייעץ,לכוון ולעזור לך בתקופה המבלבלת הזו. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכון - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/11/2011

    טל שלום.
    אין לי משהו אישי נגדך. נהפוכו... אני מבין שיש צורך אצלך לקבל משהו מעבר לתשובות. אני יכול לענות לך תשובות נקודתיות... אבל ברור לי שהן לא יפתרו שום מצוקה/תחושת חוסר ביטחון שיש לך בגידול הילדה שלך. יש לך הרבה שאלות, ולכולן מגיעה תשובה... אבל התשובה לשאלות האלה לא תפתורנה את תחשות חוסר האונים שמובילה אותך לשאלות האלה. ודברים כמו לשון קשורה, פריחה על הפנם - חייבים לראות כדי לתת תשובה. בשל כך אני מציע לך לרשום את כל השאלות על דף, ולבוא בצורה מסודרת לרופא/אחות טיפת חלב עם הילדה לבדיקה + יעוץ. תשובות דרך הפורום הזה לא יעזרו לך בצורה שאת באמת צריכה. זה יענה לך על השאלות ברמה האינטלקטואלית בלבד. לא ירגיע אותך בכלל.
    כי התשובה לכל שאלה שמתחילה ב"האם יכול להיות ש..." היא "כן" יכול להיות שפצעים על הפנים זה שום דבר, או זיהום חיידקי... יכול להיות שלשון קשורה לא עושה דום דבר, או גורמת לבעיית הנקה/קשיי דיבור וכו'... את צריכה תשובה אישית על הילדה הספציפית שלך, ולזה לא די בפורום. הפורום הזה לא מספיק טוב בשביל לתת לך תשובות שבאמת ירגיעו...
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכשיר אדים קרים
    שיר
    20/11/2011

    אני אמורה לשים אותו כל היום או רק בלילה? זה משנה אם זה בחדר שינה ואנחנו בסלון? כי יש אדים בכל הבית....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מכשיר אדים קרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכשיר אדים קרים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    21/11/2011

    לשים ליד התינוקת כאשר היא ישנה. בחדר שבו היא ישנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון גיל שנה
    שי
    20/11/2011

    שלום ד"ר

    תינוקי עבר חיסון גיל שנה לפני שבוע בדיוק
    היום נמדד לו חום של 38.5
    האם מהחיסון? כדאי לקחת לרופא?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיסון גיל שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון גיל שנה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    20/11/2011

    שני שלום. יכול להיות קשר בין החיסון לחום. אם הילד נראה לא טוב גם לאחר הורדת החום - כדאי לפנות לבדיקת רופא.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקה
    שיר
    20/11/2011

    בתי בת חודש. אני מניקה חלקי כי היא עושה לי בעיות בהנקה ובוכה לי תוך כדי עד צרחות ממש ועדיין אינני יודעת מה הסיבה.
    בשעות היום היא אוכלת כל שעה-שעה וחצי , אלא אם כן היא נרדמת ל 3 שעות....
    בלילה היא קמה לארוחה ראשונה אחרי 4 שעות ואח"כ כל שעתיים עד הבוקר....
    בלילה היא לא עושה לי בעיות עם ההנקה.
    יכול להיות שתדירות האוכל היא שעושה את הבעיות.?(יש לה גם גזים בנוסף)
    האם בהנקה מקובל לדחות את זמני הארוחות ולתת מוצץ או להרגיע קצת?
    איך לעשות את זה אם כן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקה

    נועה
    20/11/2011

    ציינת שהתחילה לסבול מגזים, אז יכול להיות שהצרחות זה כתוצאה מגזים קשים. את יכולה לנסות להרגיע אותה בעזרת עיסוי בבטן, אני גם נתתי לקטנה שלי כשסבלה מגזים טיפות גרפווטר שמאוד עזרו.
    בכל מקרה ממליצה לך להמנע ממאכלים שעלולים לגרום לגזים, כל עוד את מניקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם אצלי יש תחושה שמדובר

    רוני
    20/11/2011

    בגזים, והתינוקת שלי בת 3 שבועות (וזה התחיל לפני שבוע..) הרופאה שלנו אמרה שאם זה ממשיך אז לתת לה סימיקול או גליקל לפני כל ארוחה.על הגרפוואטר משום מה היא לא המליצה..במקביל היא אמרה לעשות לה עיסויים בבטן ואני יודעת שחליטות שומר מאוד עוזרות..(או שמחכים בסבלנות 3 חודשים..:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום